خانه

نکات مهم قبل پرواز

  • وقتی می خواهید با هواپیما به مسافرت بروید، فرقی نمی کند اولین بارتان باشد یا نه، همیشه احتمالش هست چیزی را فراموش کنید. حتی شاید فکر کنید به آن وسیله نیازی ندارید. لیست زیر به سبک شمارش معکوس است و شامل نکات مهمی می شود که دانستن آن ها برای مسافرت و قبل از پرواز ضروری است.

    10.حیوانات خانگی، ایمیل ها، گیاهان
    باید قبل از مسافرت مشخص کنید که وقتی نیستید چه کسی از حیوان خانگی یا گیاهان مراقبت کند. اگر دوست صمیمی اتان می تواند این کار را بکند، آن را به او بسپرید و در عوض یک سوغاتی خوب برایش بیاورید! اما اگر امکانش نیست، شخصی را مسئول این کار بکنید و در ازای کارش به او دستمزد دهید، تا مطمئن باشید به آن ها رسیدگی می کند.

    9.هدفون خودتان را ببرید
    بهتر است در طول مسافرت هدفون شخصی خودتان همراهتان باشد. (البته در بعضی از پروازهای خارجی در کنار هر صندلی هدفونی وجود دارد که آهنگ های مختلفی از آن پخش می شود)، اما در هر حال هدفون خودتان خیلی بهتر است!

    8.کیسه زباله
    می توانید از آن ها برای لباس های کثیف استفاده کنید.

    7.آبرسانی بدن
    مقداری بطری آب و ویتامین C بردارید، هم برای زمان پرواز، هم برای زمانی که به مقصد رسیدید. چون پرواز به طور طبیعی باعث کم شدن آب بدن می شود. پوستتان را فراموش نکنید! حتماً یک مرطوب کننده مناسب برای دور چشم ها و صورتتان بردارید.

    6. وسایل الکترونیکی مهم را فراموش نکنید
    شارژر گوشی، دوربین و کارت های حافظه (برای دوربین) را فراموش نکنید. بهتر است به جای دوربین گوشی، از دوربین های حرفه ای استفاده کنید تا عکس های با کیفیت تری بگیرید.

    5.لیوان یا ماگ (ترجیحاً لیوان یک بار مصرف یا قابل تجزیه در محیط زیست)
    گاهی اوقات فنجان های کوچکی که در هواپیماها استفاده می شود کافی و مناسب نیستند. ولی اگر ماگ خودتان را ببرید، هر چقدر بخواهید می توانید چایی یا قهوه بخورید!

    4. اسنک
    میوه یا هر خوراکی سالمی که دوست دارید را از قبل بخرید تا در فرودگاه مجبور نباشید زیاد پول خرج کنید. البته در فرودگاه ها هم ممکن است خوراکی یا غذاهای سالمی پیدا کنید تا بخرید.

    3. سرگرمی
    می توانید یک کتاب جالب و هیجان انگیز با خودتان بردارید. به کتاب فروشی بروید و کتابی که دوست دارید را بخرید و با خودتان ببرید تا در زمان پرواز بخوانید. یادتان نرود که قبل از پرواز فیلم یا برنامه یا آهنگ مورد علاقه خود را دانلود کنید. آیپد یا تبلت شخصی خودتان هم باید همراهتان باشد، چون همه پروازها (پشت صندلی جلوی شما) صفحه نمایش ندارند.

    2.لباس ها و وسایل شخصی
    اگر زمان پروازتان صبح زود است، حتماً وسایلتان را از شب قبل آماده کنید. لباس هایی که فکر می کنید لازم دارید را (با توجه به فصل) بردارید، بلوز، تیشرت، شلوار، کفش، جوراب. یک نکته مهم این که حتماً با خودتان جوراب طبی تنگ (جوراب واریس) بردارید و در زمان پرواز بپوشید تا پاهایتان ورم نکند.

    1.پول نقد، کارت های اعتباری، کارت های شناسایی
    بعضی از افراد این مدارک مهم را هم قبل از پرواز فراموش می کنند! البته با توجه به مقصدتان، شاید به مدارک دیگری نیز احتیاج پیدا کنید. اگر به مسافرت خارج از کشور می روید، حتماً از قبل به مقدار نیاز ارز تهیه کنید. از کیف پول های مناسب، راحت و امن استفاده کنید.

    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی

       0

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان