خانه

نکاتی که در مورد شامپو نمی دانستید

  • همه ما به طور مرتب هر روز از شامپو برای شستن موها استفاده می کنیم و مهمترین نکته ای که در انتخاب آن دقت می کنیم ، نوع شامپو و مواد شیمیایی که در آن استفاده شده است را شامل می شود.در اینجا 6 نکته در مورد شامپو که تا الان کسی به شما نگفته است را برای شما می گوییم.

    1.از یک نوع شامپو همیشه استفاده نکنیدشامپو
    ما نسبت به جنس موهای خود ، نوع خاصی از شامپو را انتخاب می کنیم و استفاده می کنیم.مثلا اگر موهای چرب داریم ، از شامپو های مخصوص موهای چرب استفاده می کنیم.استفاده همیشه از این نوع شامپو کار اشتباهی است و باید بعد از چند دوره استفاده ، از شامپوهای معمولی استفاده کرد تا موها بتوانند مراحل طبیعی خود را بگذرانند.با استفاده از شامپوهای معمولی موهای شما چرب تر نمی شود.

    2.می توانید خودتان شامپو درست کنید
    شما می توانید به راحتی در خانه شامپو درست کنید.بهترین مورد برای شامپو بدون مواد شیمیایی سفیده تخم مرغ است.همین طور شما می توانید از ژل آلوورا برای داشتن موهای نرم و درخشان به عنوان شامپو استفاده کنید.اضافه کردن لیمو به تخم مرغ و یا ژل آلوورا باعث تمیز تر شدن موهای شما می شود.

    3.قیمت شامپو اهمیت خاصی ندارد.
    بیشتر شامپو ها معمولا به صورت کم و زیاد دارای مواد شیمیایی همسان هستند و فرق زیادی بین آنها نیست.برای همین اگر از یک شامپو با قیمت خیلی بالا استفاده نمی کنید ، نگران موهای خود نباشید.

    4.برای نتیجه بهتر ، قبل از شامپو، موهای خود را چرب کنید.
    برای اینکه مطمئن شوید بعد از شستن موهای شما خشک و وز نمی شود ، قبل از شامپو ، موهای خود را چرب کنید.بهترین گزینه برای چرب کردن موها روغن زیتون است.با این کار روطوبت موها باقی می ماند.

    5.اگر موهای رنگ شده دارید ، از شامپوهای خاص استفاده کنید
    زمانی که موهای خود را رنگ می کنید از یک متخصص بخواهید تا شامپو مناسبی برای محافظت موها به شما پیشنهاد دهد چون این نوع موها سریع آسیب می بینند.

    6.بعد از شامپو موهای خود را به خوبی آبکشی کنید.
    باقیمانده مواد شیمیایی شامپو باعث بسته شدن منافظ پوست سر شما می شوند و ایجاد خارش می کنند و در موهای شما پوسته ایجاد می شود و در نتیجه موهای شما می ریزد.لازم نیست هر روز از نرم کننده استفاده کنید.

    اختصاصی سایت زیباکده

    برچسب ها زیبایی , مو ,
       0

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان