خانه

پیدا کردن دوستان جدید

  • 16 تا 50 درصد از مردم، افراد درون گرا را تشکیل می دهند. بنابراین تعداد افراد برون گرا در دنیا بیشتر است، همین نکته باعث می شود افراد درون گرا تنها و منزوی تر شده و خیلی دیده نشوند. مخصوصاً کسانی که می خواهند دوست پیدا کنند. وقتی این افراد را بشناسید و با آن ها آشنا شوید، شاید حتی تبدیل به وفادارترین افراد در زندگی شما شوند. گاهی اوقات حتی افراد برون گرا نیز برای ارتباط برقرار کردن مشکل دارند.

    1. باید بدانید به چه نوع دوستانی نیاز دارید
    قبل از این که شروع به برقراری ارتباط با غریبه ها کنید، یک لحظه به این فکر کنید که چرا به دوستان جدید نیاز دارید. به خاطر این که احساس تنهایی می کنید و به کسی نیاز دارید تا با او صحبت کنید، یا فقط به دوستی برای مهمانی یا باشگاه رفتن نیاز دارید؟ این مرحله بسیار مهم و کلیدی است، چون تعیین کننده ی جایی است که باید دنبال افراد جدید برای دوست شدن باشید.

    2. دور و بر افرادی که دوستان زیادی دارند باشید
    ساده ترین روش برای ملاقات افراد جدید، این است که دور و بر کسی باشید که در حال حاضر دوستان زیادی دارد. می توانید این رابط های اجتماعی را در مدرسه یا محل کارتان پیدا کنید و بیشتر وقتتان را با آن ها بگذرانید. از این طریق می توانید دوستان زیادی پیدا کنید که علاقمند به رفت و آمد با آن ها هستید.

    3. به شبکه های اجتماعی ملحق شوید
    شبکه های اجتماعی ابزاری عالی، نه تنها برای این که از حال و وضعیت دوستان خود با خبر شوید، بلکه برای پیدا کردن دوستان جدید است. در بعضی از شبکه های اجتماعی، کاربران واقعاً احساس می کنند که در یک جا با هم زندگی می کنند. افراد زیادی آن جا هستند که علائق مشترک و تشابهات زیادی با شما دارند.

    4. دوستی های قدیمی خود را فراموش نکنید
    همه ما حداقل یک نفر را در زندگیمان داریم که با او بسیار صمیمی و نزدیک هستیم. اما گاهی اوقات به دلایلی این دوستی کمرنگ می شود. شاید حتی هیچ جر و بحث یا سوء تفاهمی هم در کار نباشد، اما به هر حال اتفاقی است که می افتد. احتمالاً شخص مورد نظر نیز همین احساس را دارد و دوست دارد که دوباره با هم صمیمی شوید. بنابراین شما پا پیش بگذارید و اولین قدم را  به سمت برقراری دوباره ی رابطه دوستی اتان بردارید.

    5. همکلاسی یا همکاران بهترین دوستانی هستند که داریم
    افرادی که در حال حاضر بیشتر وقتتان را با آن ها می گذرانید، فراموش نکنید. همکلاسی یا همکارانتان در حال حاضر تا حدودی با شما وجه اشتراک دارند. نباید از این که به آن ها پیشنهاد دوستی یا رفت و آمد دهید بترسید، نه تنها در طول کار بلکه حتی بعد از ساعات کاری. حتی می توانید گروه های دوستی تشکیل دهید و دسته جمعی با هم بیرون بروید. این کار باعث می شود روابط، کمتر رسمی باشد و با این افراد صمیمی تر شوید.

    6.دوستانی با علائق مشترک پیدا کنید
    این یکی از بهترین روش هاست، اما اکثر افراد به آن توجه نمی کنند. می توانید گروه های اجتماعی بسیاری را در شهرتان پیدا کنید و در آن ها با افرادی آشنا شوید که علائق و سرگرمی های مشترکی با هم داشته باشید. این گروه ها را می توانید از طریق شبکه های اجتماعی یا دوستان دیگرتان پیدا کنید.

    7.در تماس بودن را فراموش نکنید
    پس از مراحل آشنایی با دوستان جدید باید بتوانید بهانه هایی برای تماس گرفتن و ارتباط با آن ها پیدا کنید. بنابراین اگر کسی را ملاقات می کنید که علاقمند به دوستی با او هستید، بعد از اولین تماس یا ملاقات او را رها نکنید. برای برنامه ریزی برای ملاقات های بعدی ابتکار عمل داشته باشید. فقط یادتان باشد این روابط و رفت و آمد ها نباید تحمیل کننده یا زوری باشد.
    از امتحان کردن نترسید، اگر شکست خوردید، دوباره امتحان کنید. شاید زمان زیادی ببرد، ولی سعی و تلاش شما قطعاً ارزشش را دارد.

    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی
    برچسب ها موفقیت ,
       1

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان