خانه

چرا باید از کسانی که ما را به چالش میکشند ممنون باشیم ؟

  • ممکن است این جمله برای بسیاری آشکار و برای بسیاری از افراد دیگر واضح نباشد. دوست و یا کسی که با او در رابطه ی عاشقانه هستید ممکن است شما را به چالش بکشد و یا بالعکس همیشه با شما موافق باشد ، تاییدتان کند و مدام بگوید که شما مکمل او هستید.

    اگر هر دوی شما از توانایی های مختلفی برخوردار باشید در این صورت میتوانید یکدیگر را کامل کنید.ممکن است شما یک برنامه ریز خوبی باشید و لازم باشد که در پروژه و یا کارهای بزرگ تصمیم گیری کنید  اما همه ی اینها در صورتی است که طرف مقابلتان، فعال نیست و هیچ حرکتی را شروع نمیکند در این صورت شما با برنامه ریزی کردن و شروع کار میتوانید کمک میکنید تا کار شروع شود. و او هم مراحلی را که لازم است در طی کار انجام می دهد تا برنامه را به سرانجام برساند .البته همه ی اینها لازم است که با کمی تحقیق بیشتر و یا با دقت عمل بیشتری انجام شوند.
    ممکن است جزو کسانی باشید که از روی ناچاری و کسب درآمد کار کنید اما از طرفی کاری که میکنید مورد علاقه ی شما نیست و رشته ی تحصیلی شما را علی رغم هزینه و وقتی که صرف آن کردید در بر نمی گیرد.ممکن است بارها جهت تغییر کارتان تصمیم بگیرید اما نتوانید اقدام به تغییر شغل دهید. در این صورت اگر دوستی داشته باشید که بهترینها را برایتان بخواهد و بدون هیچ ترسی با شما صادق باشد کمک خواهد کرد که هر چه سریعتر رویاهایتان را تبدیل به واقعیت کنید و تغییر شغل دهید.

    محرک رشد محسوب میشوند.
    اگر افرادی که در اطراف شما هستند از لحاظ خصوصیت اخلاقی و فکری با شما یکسان هستند نمیتوانند باعث رشد شما شوند چرا که افکار و اعتقادات یکسان هیچ چالشی را ایجاد نمیکند و باعث نگاه کردن شما از زوایای مختلف نمیشوند.
    چرا باید باور داشته باشم ؟ چه چیزی را باور داشته باشم ؟ چه چیزی را میخواهم باور داشته باشم ؟ آیا من چیزهایی را که باور دارم انجام میدهم ؟ اینها سوالاتی هستند که مکرر از خود میپرسیم و در آخر احساس میکنیم که ما به اندازه ی افکارمان قدرتمند نیستیم. و اگر این سوالات را بدون مناقشه رد کنیم به عبارتی خواسته ایم که به عقاید و افکار کهنه مان وفادار بمانیم .

    ممکن است تحمل شنیدنش را نداشته باشید اما بازخورد صادقانه ای به شما میدهند.
    ممکن است در بعضی از امور بخواهید تصمیمات احمقانه ای را بگیرید و به هر دلیلی (عشقی-دل شکستگی-غم و ... ) نتوانید واقعیات را به طور واضح ببینید.طرف مقابلتان با دادن پیشنهادهایی شما را از گرفتن تصمیم نادرست باز میدارد.
    ممکن است چشمتان به یک لباس زیبا و پر زرق و برق بیفتد و بخواهید که با قیمت گزافی آن را بخرید. زمانی که در آن لحظه با دوست خود مشورت میکنید  او میداند که شما باید پول خود را پس انداز کنید تا بتوانید شهریه ی دانشگاهتان را پرداخت کنید همان لحظه به شما گوشزد میکند که این لباس سزاوار شماست اما با خرید آن پس اندازتان را از دست خواهید داد.  
    البته در این نوع گوشزد کردن یک نکته ای وجود دارد آن هم این است که طرف مقابل می بایست بتواند لحن خود را به درستی منتقل کند و طوری القا نشود که " حق با من است و این تو هستی که اشتباه میکنی"  بلکه با به چالش کشاندن موضوع بتواند جوانب منفی را برای طرف مقابلش شفاف کند.
    حتی زمان هایی که به گفته هایشان توجه کنید و یا نکنید میدانید که آنها اشخاص قابل اعتمادی هستند و میتوانند توصیه های مفیدی را به شما ارائه کنند بنابراین به دلیل این موارد میتوانید از آنها ممنون باشید و بالعکس .

    اگر شما هم دوستان و یا روابطی به این شکل  دارید که شما را به چالش میکشند توصیه ی ما به شما این است که این مقاله را با آنها به اشتراک بگذارید. 

    مترجم اختصاصی زیباکده : آیدا خدیوی
    برچسب ها موفقیت ,
       0

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان