خانه

چرا همیشه یک قسمت خاص از صورت جوش می زند

  • می توانید حدس بزنید دفعه بعد کجای صورتتان جوش می زند؟ اگر این طور باشد حتماً حس خیلی بدی دارید!اما خوشبختانه مراحلی وجود دارد که می توانید از شر این جوش های سمج و خسته کننده خلاص شوید. در این متن نکاتی که باید درباره این نوع جوش ها بدانید و این که چگونه آن ها را برای همیشه از بین ببرید را عنوان می کنیم.

    جوش های کیستی
    جوش های زیر پوستی که متورم می شوند و هیچ وقت سر باز نمی کنند، (این نوع جوش ها به اسم جوش کیستیک شناخته می شوند).این جوش ها دقیقاً در یک نقطه مشابه در می آیند.وقتی منافذ پوست به شکل لوله های بلندی در می آید،شاخه شاخه شده و چربی ها را از مسیرشان منحرف می کنند و به سطح پوست می رسانند. وقتی این اتفاق بیفتد چربی زیر پوست به شکل یک بالون درآمده و باد می کند و از بین رفتن تورم آن بستگی به مقدار چربی تولید شده دارد.جوش

    چگونگی مقابله با آن: شاید از این که جوشتان را بترکانید خیلی بدتان بیاید، اما چون جوش کیستیک ساختار پوست را تغییر می دهد، هیچ راهی غیر از این که خودتان آن را از بین ببرید وجود ندارد.یعنی باید منتظر بمانیدتا جوش سر باز کند یا نزد متخصص پوست بروید تا آن را از بین ببرد.اگر در ماه فقط یک یا دو جوش می زنید، دکتر باید به شما کورتیزون تزریق کند، در غیر این صورت ممکن است برای درمان آن ها داروی خوراکی تجویز کند.

    گاهی اوقات ترکاندن جوش سرسفید نتیجه معکوس می دهد(حتی اگر به مرحله ترکاندن رسیده باشد)
    اگر برای بار اول جوش سرسفید را فشار دهید تا بترکد، ممکن است کامل باز نشود و احتمال دارد جوش دوباره ملتهب شود. این تحریک می تواند باعث ایجاد جوش دیگری درست کنار قبلی شود. شاید فکر کنید همان جوش قبلی است، اما این طور نیست.

    چگونگی مقابله با آن: برای این که منافذ پوست دوباره بسته نشوند، از اسید سالیسیلیک برای از بین بردن چربی اضافه استفاده کنیدتا منافذ را تمیز نگه دارید. می توانید از محصولات ضد جوش هم استفاده کنید یا محصولی که حاوی پراکسید بنزوئیل باشد تا باکتری هایی را که در پوست قرار گرفته و باعث به وجود آمدن جوش هامی شوند رااز بین ببرید.

    عادت های غیر بهداشتی
    آیا وقتی استرس دارید یا پشت میزتان ایمیلتان را چک می کنید، عادت دارید دستتان را به همه جای صورتتان بزنید؟ پس احتمال دارد صورتتان در یک نقطه مشابه بارها جوش بزند. اگر مدام به یک قسمت از صورتتان دست بزنید، کثیفی و چربی وارد منافذ آن قسمت شده و منجر به جوش می شود.

    چگونگی مقابله با آن: علاوه بر این که نباید زیاد به صورتتان دست بزنید (با این که کار سختی است!)، برای تمیز ماندن آن قسمت ها از محصولاتی با پایه اسید سالیسیلیک استفاده کنید، به علاوه استفاده از بنزوئیل پروکساید را در برنامه روتین خود جای دهید تا باکتری های باقی مانده در نوک انگشتان و ناخن ها از بین بروند.

    جوش های دوره ای
    حتماً گاهی اوقات صورتتان درست همزمان با عادت ماهانه تان جوش می زند! اکثر زنان وقتی پریود می شوند، در یک سوم  پایین صورت یا از بینی به پائین جوش می زنند. دقیقاً مشخص نیست چرا، اما به هر حال این اتفاق می افتد. البته امکان دارد غدد چربی در این قسمت از صورت،نسبت به هورمون ها حساس تر باشند. بعضی از زنان هم ممکن است در طول این دوره، در قسمت های دیگری مثل گردن یا پیشانی جوش های زیادی بزنند.

    چگونگی مقابله با آن: یک هفته قبل از پریود، وقتی هورمون ها به هم می ریزند، از پاک کننده اسیدسالیسیلیک استفاده کنید تا چربی های اضافه را از بین برده و منافذپوست تمیز بماند.



    درمان جوش صورت


    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی

    برچسب ها پوست , زیبایی ,
       1

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
     
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان