خانه

چند نکته در مورد خودتان

  • چند نکته در مورد خودتان

    بعضی از افراد به سختی های زندگی با خوش بینی و امید نگاه می کنند، خیلی ها هم  این طور نیستند. خودداری و صبر نقش مهمی را در سخت ترین دوره های زندگی ایفا می کند. تنظیم یک برنامه یا هدف کار آسانی است، اما به این بستگی دارد که یک فرد چقدر می تواند از زندگی یا مشکلات درس بگیرد و یا خودش را با شرایط وفق دهد.
    شاید تعجب کنید اگر بدانید یک فرد چقدر می تواند در شرایط سخت، ذهن خود را روی یک روش یا یک راهنما، متمرکز کند. بعضی از افراد ترجیح می دهند در شرایط سخت با مشاور صحبت کنند، بعضی دیگر دنبال راه حل های سریع و در دسترس (مثل کتاب یا اینترنت) می گردند. اگر شما جزء دسته دوم هستید، در این متن می توانید حقایقی را درباره خودتان بخوانید.

    1. شما به نوعی بازمانده محسوب می شوید.
    نژاد انسان نوعی بازمانده محسوب می شود. انسان ها نسبت به موجودات زنده دیگر برتر هستند. ما با استعداد و ظرفیت زیادی برای مبارزه، وفق پیدا کردن و تلاش برای زیست، به وجود آمده ایم. مشکلات و سختی های بزرگ برای زیست و هستی، نه تنها برای ما یک چالش نبوده،  بلکه انگیزه بیشتری پیدا کرده و توسط عوامل بیرونی هدایت می شویم. شما باید مشکلات شخصی، مالی و یا درگیری های ذهنی خود را تحمل کنید، چون یک سپر نامرئی و یک نیروی درونی برای حفاظت از خودتان در برابر سختی ها در اختیار دارید. همه این ها بستگی به شما دارد، به این که چقدر می توانید از این نیرو استفاده کنید.

    2. شما از قبل برای موفقیت برنامه ریزی شده اید .
    ما ذاتا برای پیشرفت و تکامل برنامه ریزی شده ایم. پیشرفت یا تکامل فقط به معنای تغییر محل سکونت و محیط اطراف نیست. درباره کمتر کردن شرایط سخت نیز هست و این که ثابت کنید بزرگ تر و قوی تر از سختی ها و مشکلات هستید. خودِ واقعی شما همان قسمتی است که خودش را با شرایط وفق می دهد، دوباره شروع می کند و از سختی ها درس می گیرد. این پروسه برای افراد مختلف مدت زمان متفاوتی دارد. اما این پروسه اجتناب ناپذیر است. در نهایت باید در برابر این سختی ها بایستید و مسئولیت همه چیز را بپذیرید. چون شما با این ویژگی به دنیا آمده اید!

    3.شما قوانین خودتان را می سازید.
    نگاهی به قوانینی بیندازید که برای کل فرهنگ ها و تمدن ها تنظیم شده است. آن ها چیزی جز قراردادهای ساخته شده، توسط انسان برای شرایط ایده آل نیستند. همین مطلب درباره تلاش و مبارزه فردی نیز به خوبی صدق می کند. اگر شما در وضعیت یا موقعیت خاصی قرار بگیرید، تا حد زیادی بستگی به نوع روش و رفتار و یا عکس العمل های شما دارد.

    4.شما بتدریج بهتر می شوید نه بدتر
    سختی ها می توانند هم شما را بهتر کنند هم بدتر! البته مطمئن باشید ذهن شما اول به گزینه های "بهتر" نگاه می کند نه "بدتر". باید از زمان سبقت بگیرید و کم کم انگیزه پیدا کنید که بعد از یک سختی و مانع، به سمت بهتر کردن خودتان حرکت کنید. این توانایی به راحتی به دست نمی آید. اما به خاطر داشته باشید که انجام آن غیر ممکن نیست. برنامه ریزی ذهن برای فردایی بهتر، بذر موفقیت را در ناخودآگاه ما می کارد. افکار بهتر منجر به عملکردهای بهتر و حتی نتایج بهتر می شوند. شما این ویژگی را در درونتان دارید!

    5. در آیینه نگاه کنید، رقابت نهایی همین است!
    هیچ رقیبی بهتر از خودتان در زندگی وجود ندارد! مهم این است که با احساسات منفی خود مبارزه کنید و مثبت باشید. این کوچکترین کاری است که می توانید انجام دهید، البته با خود انگیزی و خویش انضباطی. مسابقه نهایی شما با خودتان است! و بقیه اتفاقاتی که در اطرافتان می افتد، همه یک وهم بزرگ هستند.

    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی

    برچسب ها موفقیت ,
       2

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
     
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان