خانه

چه مقدار ریزش مو در هر روز طبیعی است؟

  • اگر فکر می کنید ریزش مو دارید نگران نباشید، اکثر زنان وقتی موهایشان را در کف حمام می بینند، وحشت می کنند! اما به عقیده کارشناسان این اتفاق تا حدودی طبیعی است. در حقیقت بیشتر افراد هر روز بین 60 تا 100 تار مویشان را از دست می دهند که البته در افراد مختلف فرق می کند. اگر موهایتان بلند باشد، شاید این طور به نظر بیاید که ریزش مویتان بیشتر است، در صورتی که در مورد موهای کوتاه تر این مقدار کمتر به نظر می رسد. به هر حال عوامل خاصی ممکن است باعث ریزش موی بیش از حدشود.

    از آن جایی که مو یک بافت غیر اصلی و غیر واقعی است، به هر استرسی که به بدن وارد شود، بسیار حساس است. بیماری های دوره ای مثل بیماری معده، تب بالا، یک ماه پر استرس در محل کار یا یک رژیم سخت یک هفته ای، اغلب باعث ریزش موی بیش از حد، حتی 6 تا 10 هفته بعد می شود. تا زمانی که سیستم بدنتان بهبود پیدا کند و شما از خودتان مراقبت کنید، هیچ جای نگرانی نیست. ریزش موها خود بخود متوقف شده و دوباره به حالت عادی رشد می کنند.ریزش مو

    بعضی از زنان در اواخر تابستان ریزش مو دارند و در زمستان این اتفاق کمتر می افتد.اگر اغلب موهایتان را کم می شوئید، وقتی بعد از مدتی آن ها را بشوئید، ریزش آن ها بیشتر می شود، (البته بهتر است یک یا دوبار در هفته بیشتر موها را نشوئید).بعضی اوقات فقط ژنتیکی است.از دست دادن حدود 100 تار مو در هر روز طبیعی است که البته این اندازه در افراد مختلف فرق می کند.

    کارهای شیمیایی مثل رنگ موی ثابت، دکلره و صاف کردن موها، روی رشد طبیعی موها تأثیر نمی گذارد، اما تا حدودی به ساختار پروتئینی مو آسیب می رساند. این کارساقه مو را ضعیف کرده و منجر به شکستگی آن هامی شود که به نظر شبیه ریزش مو است. اما شکستگی موها ریزش موی واقعی نیست، اما اگر شدید باشد، ضخامت موها را کمتر می کند. سعی کنید موهایتان را با مکمل موی بیوتین، به همراه شامپوی بدون سولفات بشوئید و برای ترمیم سلامتی موها از ماسک موینرم کننده عمیق استفاده کنید.

    برخلاف باور اکثر مردم، رنگ موهای خاص و انواع بافت ها لزوما باعث ریزش موی بیشتر نمی شوند. به هر حال زنانی که موهای ضخیم یا فر دارند، اغلب برای صاف کردن یا مدل دادن موها، از ابزار گرمایشی استفاده کرده و موها را با فشار بیشتری شانه می کنند تا شانه بین تمام تارهای مو برود که این کارها باعث ریزش موی بیشتر می شود که آن هم به دلیل شکستگی و آسیب بیشتر موهاست.

    چه موقع باید نگران باشید؟ اگر ریزش موی بیش از حد بیشتر از سه ماه ادامه پیدا کرد، با یک متخصص پوست و مو مشورت کنید. ریزش موی شدید شاید یک دلیل درونی داشته باشد. رایج ترین دلیل ریزش موی بلند مدت به خاطر کمبود آهن، ویتامین D و ویتامین B12، به علاوه کم کاری یا پرکاری غده تیروئید است.رفع مشکلات به صورت ریشه ای و اصولی به بازگشت موها به حالت انعطاف پذیر سابق کمک می کند.

    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی

    برچسب ها مو , سلامتی ,
       0

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
     
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان