خانه

چه کار کنم همسرم دیگر خر و پف نکند

  • گاهی اوقات همسرتان به محض این که به خواب می رود شروع به خر و پف می کند!سر و صداهای مختلفی که دیگر نمی گذارد شما بخوابید!بعضی اوقات حتی مجبور می شوید یک لگد کوچکی هم به او بزنید یا کاری کنید به طرف دیگری بخوابد تا شاید کمتر خر و پف کند!اما به هر حال صبح هر دو با احساس خستگی و ناراحت و رنجش از هم، از خواب بیدار می شوید.

    اما خر و پف تأثیر بدی روی روابطتان می گذارد. در یک نظر سنجی عمومی در موردخواب، 50 درصد از افرادی که دچا رآپنه خواب (قطع تنفس در خواب) بودند ، یا کسانی که همسرانی داشتند که دچار آپنه خواب بودند، گفتند که این مسئله باعث مشکلات زیادی در روابطشان شده و 28 درصد هم گفتند که رابطه صمیمی و زناشویی آن ها تحت تأثیر این مشکل قرار گرفته است. خطرات مشکل آپنه خواب به کنار، اما یک زن و شوهر چطور می توانند با وجود این مشکل رابطه اشان را خوب و صمیمی نگه دارند؟خر و پف

    البته بعضی از افراد هم عنوان کردند که خوابیدن در تخت یا اتاق های جداگانه قسمت اعظمی از روابطشان را نجات داده است. بر اساس یک نظر سنجی و آمار، 13 درصد از زن و شوهر ها هر شب جدا از هم می خوابیدند. اما این راه حل خوبی نیست. در این متن مراحلی را عنوان می کنیم که برای جلوگیری از خر و پف همسرتان می توانید انجام دهید.

    اول سعی کنید وضعیت خوابیدنش را تغییر دهید
    اگر همسرتان دچار خفگی یا نفس نفس زدن در خواب نمی شود و فقط به خاطر به پشت (طاق باز) خوابیدن خر و پف می کند، یک تی شرت یا پیراهن بردارید که روی قسمت سینه آن جیب کوچکی داشته باشد. یک توپ تنیس را در جیب آن بگذارید و از همسرتان بخواهید که آن را پشت و رو بپوشد.با این کار او عادت می کندکه به پهلو بخوابد! شاید کمی احمقانه به نظر برسد، اما این کار کوچک بهتر از این است که نصفه شب با عصبانیت لگد هایی را نثار همسرتان کنید تا جهت خوابیدنش را عوض کند، بدون این که حتی بفهمد چرا این کار را کردید!

    در سبک زندگی خود تغییرات اساسی تری ایجاد کنید
    کاهش وزن، عدم مصرف مشروبات الکلی و خوردن داروهای آرام بخش قبل از خواب هم می تواند به کاهش خر و پف کمک کند. قرار دادن بالش اضافه در ناحیه گردن یا ریلکس و شل شدن عضلات دهان و گلوهم می تواند راه های هوا را باز نگه دارد.

    اگر هیچ کدام از این راه ها جواب نداد به یک متخصص مراجعه کنید
    می توانید با اجازه خود شخص، موقع خر و پف صدایش را ضبط کنید تا وقتی به متخصص مراجعه می کنید بتواند درست تشخیص دهد.اگر نمی توانید یا نمی خواهید این کار را بکنید و خر و پف همسرتان هم به یک مشکل اساسی در زندگیتان تبدیل شده،  باید خود همسرتان را نزد متخصص ببرید.

    ممکن است متخصص تشخیص دهد که همسرتان از یک محافظ دهان استفاده کند، یک دستگاه نگهدارنده که وقتی خواب است، برای جلوگیری از انسداد راه هوایی، فک پایین را جلو نگه می دارد. استفاده از آن راحت است و خر و پف را هم کامل قطع می کند.

    اگر شما هم مدت طولانی با کسی زندگی کردید که دائماً در خواب خر و پف می کند، پس می دانید که چیزی که بیشتر از سر و صدای خر و پف، شما را نگران و مضطرب می کند، این است که یک مرتبه صدای خر و پفش قطع شود! چون ممکن است تصور کنید که او مرده است!

    درمان خاص و منحصر به فردی برای خر و پف وجود ندارد. ممکن است راه حل یا درمانی برای کسی خوب جواب دهد ولی برای شخص دیگر نه. اما ارزش این را دارد که تحقیق کنید و راه حل مناسب را پیدا کنید.

    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی

    برچسب ها زندگی , سلامتی ,
       0

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان