خانه

چه کارهایی میتواند ما را از اشعه ماوراء بنفش محافظت کند

  • دوربین، اشعه، خورشید، ضدآفتاب، پوست، تابستان8 راهی که می توانید خود را از اشعه ماوراء بنفش محافظت کنید:
    شاید محافظت از پوستتان در مقابل اشعه خورشید جزو الویتهای زندگی شما نباشد اما قرار گرفتن در مقابل تابش اشعه ماوراء بنفش به مدت طولانی می تواند عواقب بسیار خطرناکی همچون سرطان را به همراه داشته باشد تابش این اشعه بین ساعتهای 10 صبح تا 4 بعدازظهر به میزان حداکثر خود خواهد بود اگر در این ساعات خاص مجبور به ترک خانه و قرار گرفتن در مقابل این اشعه هستید، در اینجا نکانی را مطرح خواهیم نمود که می تواند شما را در محافظت از پوستتان در مقابل اثرات زیان بار این اشعه یاری رساند.
    1. استفاده از کرم ضد آفتاب:
    خریداری کرم ضد آفتاب کافی نیست. باید قبل از تهیه کرم، توضیحات نوشته شده روی جعبه آن را مطالعه نمایید و مطمئن شوید SPI یا فاکتور محافظت در برابر آفتاب آن حداقل 15 باشد. همچنین باید کرم ضد آفتاب را حداقل 20 دقیقه قبل از خروج از منزل استفاده نمایید.
    2. قسمتهای برهنه بدنتان را بپوشانید
    برای رهایی از گرما شاید لباسهای بدون آستین یا بسیار نازک را انتخاب کنید. این کار باعث می شود بخش زیادی از بدن شما در مقابل اشعه ماوراء بنفش بدون پوشش قرار گیرد. پوشیدن لباسهایی با بافت فشرده، سبک که بدن نما نباشد را انتخاب کنید.
    3. از کلاه استفاده کنید:
    یک کلاه لبه پهن می تواند همانی باشد که می خواهید. می توانید از میان کلاههای شیک موجود یکی که به تیپ شما می آید انتخاب نمایید. کلاه می تواند صورت، سر، گوشها، گردن، قسمت های پایینی صورت و شقیقه ها را در مقابل آفتاب محافظت کند.
    4. از دستمال گردن استفاده کنید:
    یکی از راههای مد روز جهت محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش استفاده از دستمال گردن است. استفاده از دستمال گردن از پوست گردن شما محافظت خواهد کرد.
    5. استفاده از عینک آفتابی:
    هرگاه از خانه در زمان تابش آفتاب خارج می شوید عینک آفتابیتان را که محافظ اشعه ماوراء بنفش دارد را فراموش نکنید. چشمانتان در برابر این اشعه شش برابر حساستر از پوستتان می باشد. قرار گرفتن در معرض آفتاب خطر بروز آب مروارید و التهاب قرنیه را نیز افزایش می دهد.
    6. نگذارید روزهای ابری شما را فریب دهند:
    حتی در روزهای ابری نیز خطر اشعه های مضر آفتاب پابرجاست. صرفنظر وضعیت هوا، سطوحی که تابش را انعکاس می دهند می توانند باعث سوختگی پوست شما شوند.
    7. از چتر استفاده کنید:
    به همرا بردن چتر در روزهایی که می خواهید بیرون خانه زمان زیادی را سپری کنید انتخاب خوبی است. چتر شما را از آفتاب دور نگه داشته و فرصت قدم زده در سایه را به شما داده و شما را از گرما نیز نجات می دهد.
    8. از تخت های آفتاب گرفتن دوری کنید:
    پزشکان شما را از استفاده از تخت های آفتاب گرفتن و سولاریم جهت برنزه کردن پوستتان بر حذر می دارند. تحقیقات نشان می دهد کسانی که زیر 30 سال شروع به برنزه کردن پوست از طریق حمام آفتاب یا سولاریم می نمایند به شدت در معرض خطر ابتلا به سرطان پوست می باشند.
    مترجم اختصاصی زیباکده: آذر امینی

    برچسب ها پوست , زیبایی , سلامتی ,
       0

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان