خانه

چگونه یخچال خود را مرتب کنیم تا مواد غذایی طولانی تر باقی بمانند

  • یخچال فقط کمدی برای ذخبره مواد غذایی شما نیست.با استفاده از یخچال خوراکی ها را تازه نگه می دارید.اگر مواد غذایی را به صورت صحیح در یخچال قرار ندهید ، هم خوراکی ها زود از بین می روند و هم پولی که برای آنها خرج کرده اید ، به هدر می رود و هو انرژی اضافی مصرف می شود.با این اتفاق تمایل شما برای پخت و پز در خانه نیز کمتر می شود.

    مواد غذایی برای اینکه از رشد باکتری ها و میکروب هایی که باعث بیماری انسان می شود ، در یخچال قرار می گیرند.دمای یخچال باید 40 درجه فارنهایت یا کمتر و فریزر صفر درجه فارنهایت تنظیم شود.با این حال دمای همه قسمت های یخچال به صورت یکسان نیست و باید بدانیم که هر ماده غذایی را در کدام قسمت یخچال قرار دهیم تا بهتر باقی بماند.

    قسمت فریزر یخچال
    این قسمت مشخص است که مخصوص مواد یخ زده است که شامل میوه های فریز شده ، سبزیجات ، گوشت و.. است.همین طور می توانید مواد دیگری که کمتر از دو روز می خواهید نگهداری کنید را در این قسمت قرار دهید مثل سس پاستا و حتی تخم مرغ.شما می توانید در این قسمت نان را به مدت سه ماه نگه داری کنید ولی در قسمت های دیگر یخچال نمی توانید چون نان زود خشک می شود.این مواد را در کیسه فریزر و یا ظزوف مخصوص فریزر نگه داری کنید و از شیشه با درهای فلزی مثل شیشه مربا جلوگیری کنید.هر چه سطح مواد غذایی در فریزر مسطح باشد ، راحت تر یخ آنها آب می شود.

    در یخچال
    این قسمت ، گرمترین قسمت یخچال است برای همین باید موادی که نسبتا دیرتر خراب می شوند ، قرار گیرند مثل ادویه و سس و آب میوه ها.از قرار دادن تخم مرغ و لبنیات در این قسمت جدا بپرهیزید.اگر عادت دارید که شیر در طول روز بنوشید ، آن را هرگز در قسمت بار یخچال قرار ندهید.

    قفسه های بالایی یخچال
    این قسمت مناسب برای باقی مانده غذاها است.همین طور می توانید سبزی را در کیسه فریزر قرار دهید و آن را در این قسمت یخچال تا چند روز تازه نگه دارید.در قسمت برای تازه نگه داشتن انواع توت ها نیز مناسب است.

    قفسه های پایینی یخچال
    تخم مرغ ، مواد لبنی مثل پنیر را در این قسمت نگه داری کنید.اگر می خواهید گوشت خام را برای وعده بعد استفاده کنید ، این قسمت بهترین گزینه است.البته گوشت را با روکش مناسب در یخچال قرار دهید.

    قسمت کشو یخچال
    این قسمت فقط برای نگهداری میوه ها به صورت تازه طراحی شده است ولی ما برای نگهداری تمام مواد غذایی استفاده می کنیم.میوهایی مثل سیب و هلو از خود گاز اتیلن تولید می کنند که باعث تازه ماندن خود میوه ها می شود ولی همین گاز باعث زرد شدن سبزی ها می شود.برای همین باید اینها را جدا از هم قرار داد.

    بالای یخچال
    در خیلی از مواقع موادی را بالای یخچال قرار می دهیم مثل سبد نان.این کار به شدت اشتباه است چون در اطراف یخچال گرما ایجاد می شود و باعث خراب شدن آن مواد غذایی می شود.تنها می توان کتاب آشپزی و یا وسایل آشپزی و قنادی را در این مکان نگهداری کرد.

    در یخچال یا بیرون یخچال؟
    یکی از متداول ترین سوالات این است که کدام مواد باید در یخچال قرار گیرند و کدام یک باید بیرون یخچال.بعضی از مواد غذایی مثل گوجه فرنگی اگر در یخچال قرار گیرند، روی آنها لکه ایجاد می شوند و باید در دمای اتاق باشند.سیب زمینی ، پیاز و کدو نیز باید در مکان خشک و تاریک باشند و بهتر از در کابینت یا سوپری قرار گیرند.بعضی میوه ها مثل آوکادو لازم نیست در یخچال باشند ولی اگز می خواهید به مدت طولانی از آنها نگهداری کنید ، در یخچال قرار دهید و همین طور آجیل و انواع مغز ها و آرد غلات.

    اختصاصی سایت زیباکده


    برچسب ها آشپزخانه ,
       4

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان