خانه

کاهش هزینه های عروسی

  • چگونه از هزینه های عروسی بکاهیم ؟

    این لحظات یکی از بیاد ماندنی ترین و زیباترین لحظاتی است که هر شخصی در زندگی خود تجربه می کند و فراموش شدنی نیست. اما مراسم عروسی هزینه زیادی دارد. باید طوری برنامه ریزی کنید که بتوانید هزینه ها را کمتر کنید.

    با رعایت یک سری نکات و برنامه ریزی دقیق می توانید خیلی از مخارج جشن خود را کم کنید و پولتان را پس انداز کنید.

    1. هزینه های هر مهمان را کمتر کنید

      یکی از بهترین روش ها برای کاهش هزینه ها، این است که هزینه غذا و نوشیدنی برای هر مهمان را کم کنید نه این که تعداد مهمان ها را کمتر کنید. حتماً نباید چند نوع غذا را انتخاب کنید یا غذاهایی را انتخاب کنید که خیلی گران باشند.

    2. محلی را برای جشن انتخاب کنید که تمام خدمات لازم را ارائه دهد

      اگر دنبال مکان خاصی برای جشن ازدواج خود می گردید، جایی را انتخاب کنید که تمام خدمات را ارائه دهد مثل غذا، میز و صندلی، تزئینات و .... البته با قیمت مناسب.

    3. برای جشن خود روزی غیر از آخر هفته یا یک فصل خلوت را انتخاب کنید

      اگر روزهایی غیر از تعطیلات آخر هفته مثلاً وسط هفته یا فصلی غیر از تعطیلات تابستان مثلاً فصل زمستان را انتخاب کنید، هزینه هایتان تا حدودی کاهش پیدا می کند. تعطیلات آخر هفته یا در فصل هایی مثل تابستان یا اواخر بهار هزینه ها نسبت به سایر مواقع بیشتر است، چون اکثراً همه مراسم ازدواجشان را در روزهای آخر هفته یا فصل تابستان می گیرند، برای همین هزینه هایشان بالاتر می رود. تمام مخارج از رزرو تالار عروسی گرفته تا هزینه های گل و آرایشگاه و ... در فصل هایی که عروسی رایج است بیشتر می شود.

    4. دنبال عکاس و فیلمبردار خوب با قیمت مناسب بگردید

      اگر خوب بگردید افراد حرفه ای و متخصص زیادی هستند که هم کیفیت کارشان خیلی خوب است هم قیمتشان مناسب است. با دقت در اینترنت بگردید و موردی را انتخاب کنید که مناسب بودجه شما باشد.

    5. اجاره ماشین

      یکی دیگر از روش ها برای کاهش هزینه ها این است که یک ماشین مناسب با قیمت مناسب اجاره کنید. خیلی از این ماشین ها راننده هم دارند. حتی اگر محل جشن عروسیتان در شهر دیگر یا خارج از شهر است، خیلی بهتر است که برای خانواده و مهمانان درجه اول خود یک اتوبوس کرایه کنید، به جای این که بخواهید چند تا ماشین اجاره کنید. این طوری مشکل پارکینگ و کمبود جا برای پارک کردن ماشین ها هم پیدا نمی کنید. در هر صورت دقت کنید که مکان برگزاری جشن حتماً پارکینگ هم داشته باشد.

    6. برای جشن عروسی به اندازه کافی پول پس انداز کنید

      البته همه این کار را می کنند، اما باید حواستان باشد که برنامه ریزی دقیقی داشته باشید و از خیلی قبل شروع به این کار کنید. همه دوست دارند جشن عروسی خود را در زیباترین مکان و به بهترین حالت برگزار کنند. اگر برای تمام کارهای خود درست و دقیق برنامه ریزی کنید و به موقع همه کارها را انجام دهید و از خیلی قبل پول پس انداز کنید، قطعاً از لحظات بیاد ماندنی جشن خود لذت خواهید برد. هر چه زود تر شروع به پس انداز کنید، بهتر می توانید هزینه ها را کنترل کنید. در این صورت از شر هزینه های لحظات آخر، استرس دقیقه های آخر و مشکلات ناگهانی نیز خلاص می شوید.

    7. تزئینات جشن باید متناسب با بودجه شما باشد

      خیلی پول صرف دکوراسیون و تزئینات نکنید. آیتم های زیبا و ساده بسیاری با قیمت مناسب در بازار وجود دارند که می توانید تهیه کنید، مثل تور و بادکنک و .... حتماً لازم نیست چیزهای خیلی گران بخرید. حتی یک سری وسایل و دکوراسیون را می توانید از دوستان و فامیلتان قرض بگیرید. هیچ هزینه ای برای شما ندارد، کارتان هم انجام می شود.

    8. پیدا کردن لباس عروسی مقرون به صرفه
    از طریق اینترنت می توانید لباس عروس زیبا، با قیمت مناسب پیدا کنید. حتی می توانید از مغازه هایی که برای کت و شلوار داماد تخفیف در نظر گرفته و مناسب و با کیفیت هستند لباس دامادی تهیه کنید. بعضی از مغازه هایی که لباس عروس دارند، به عنوان اشانتیون به عروس و داماد دکمه سر دست و چیزهایی شبیه این را هدیه می دهند.



    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی

    برچسب ها ازدواج ,
       0

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
     
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان