خانه
× برای دیدن جدیدترین مطالب این تاپیک اینجا کلیک کنید و برای دیدن صفحه ابتدایی، این پنجره را ببندید.
برای دیدن صفحات دیگر، بر روی شماره صفحه در شمارنده بالا کلیک کنید.
مشاهده جدیدترین مطالب این تاپیک
48.1K

اخبار مربوط به جشواره فجر 34

  • ۱۲:۱۷   ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    avatar
    کاپ آشپزی کاپ عکاس برتر 
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|48269 |46689 پست

    آنچه در افتتاحیه فیلم فجر اتفاق افتاد

    همه ساله در بهمن ماه جشنواره فیلم فجر با شور و حال فراوان شروع به کار می کند و فیلم ها و عوامل شان در این جشنوارا به رقابت می پردازند، امسال هم سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر رسما از شامگاه 11 بهمن ماه با برگزاری مراسم افتتاحیه شروع به کار کرد.

    آنچه در افتتاحیه فیلم فجر اتفاق افتاد ، افتتاحیه سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر ، وزیر ارشاد

    مراسم افتتاحیه ی جشنواره ی فیلم فجر با سخنان محسن امیریوسفی و برگزیدگان بخش مواد تبلیغی، تقدیر از خانواده شهید سیاح طاهری و سخنرانی هنرمندانی که بزرگداشت هایشان در این دوره برگزار شد، همراه شد.

    شامگاه 11 بهمن ماه در مراسم افتتاحیه ی فیلم فجر در تالار وحدت در بخش اهدای سیمرغ های مواد تبلیغی در بخش عکس، با تقدیر از جلال حمیدی عکاس فیلم «ارغوان»، سیمرغ بلورین به محمد بدرلو عکاس فیلم «اعترافات ذهن خطرناک من» اهدا شد.

    بدرلو که هیجان زده شده بود، در سخنان کوتاهی گفت: زانو هایم شل شده است و اصلا تصور نمی کردم روزی این جایزه را بگیرم. این سیمرغ را به برادر بزرگم مهدی تقدیم می کنم و از رضا درمیشیان تقدیر ویژه ای دارم که اولین بار به من اعتماد کرد و عکاسی فیلمش را به من سپرد.

    در بخش بهترین آنونس فیلم با تقدیر از معین کریم الدینی برای فیلم «آتلان» سیمرغ بلورین به محسن امیر یوسفی اهدا شد، همزمان با حضور امیریوسفی روی صحنه تالار وحدت، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به برنامه وارد شد.

     اظهارات امیریوسفی مقابل وزیر ارشاد

    امیریوسفی هنگام دریافت جایزه اش گفت: من معضل، امیریوسفی هستم. از گرفتن این جایزه ارزشمند بسیار خوشحالم چون فیلم « خواب تلخ » بعد از 12 سال اکران شد، البته متاسفانه تیزر تلویزیونی و بیلبورد ندارد و تنها فرصت تبلیغات ما همین آنونس و پوستر است.

    وی با تقدیر از طراح پوستر فیلمش "طاها ذاکر" از مردم قدردانی کرد که از فیلم «خواب تلخ» استقبال کرده اند.

    امیریوسفی در ادامه با قدردانی از اقدام رییس سازمان سینمایی در راه اندازی گروه «هنر و تجربه» افزود: در بهار سینمای ایرانهستیم که این بهار را به هنرمندان تبریک می گویم. دوست داشتم من و عوامل فیلم «آشغال های دوست داشتنی» هم اینجا بودیم و امکان اکران یک سانس نمایش را در جشنواره داشتیم و نتیجه کارمان را هم خودمان و هم دوستان، همکاران و هم مخالفان فیلم می دیدند.

    وی یادآور شد: سه سال است که این فیلم را به طور قانونی به جشنواره فجر ارائه کرده ایم که به طور غیرقانونی به هیات انتخاب ارائه نشده است.

    او با اشاره به یکی از جملات رییس جمهوری ادامه داد: آقای روحانی جمله ای دارد که سلطان قلب هاست، او گفت که "من سرهنگ نیستم بلکه حقوق دانم" امید ما این بود که این حقوق دانی در تمام کشور و همچنین در سینمای ایران جاری و ساری شود که این اتفاق نیفتاد.

    امیریوسفی با اشاره به پیگیری هایش برای حل مشکل فیلم «آشغال های دوست داشتنی» ادامه داد: در دو سال و اندی اخیر، سازمان سینمایی برای من حکم پادگان نظامی را داشت. درد دل هایی دارم که جای گفتنش همین جاست. متاسفانه ما بیرون از گود بودیم و حتی در این مدت فیلم را به جشنواره های خارجی هم ندادیم چون امیدوار بودیم فیلم اول در کشور خودمان اکران شود و هنوز هم امیدواریم، تنها تاسفم این است که این اتفاقات در دولت تدبیر و امید می افتد.

    امیر یوسفی در پایان صحبتش جایزه اش را به شهاب حسینی یکی از بازیگران فیلم «آشغال های دوست داشتنی» تقدیم کرد و گفت: از طرف عوامل فیلم «خواب تلخ» و «آشغال های دوست داشتنی» این جایزه را به مردی تقدیم می کنم که پای حرفش و فیلمش ایستاد؛ شهاب حسینی.

    در ادامه ی برنامه افتتاحیه ی فیلم فجر، در بخش پوستر با تقدیر ویژه از طاها ذاکر برای فیلم «خواب تلخ» سیمرغ بلورین این بخش به علی باقری طراح پوستر «من می خوام شاه باشم» اهدا شد.

     

    این سیمرغ خیلی بال بال زد

    او که با پوشش محلی و لباس کردی جایزه اش را گرفت، گفت: این سیمرغ خیلی بال بال زد تا به دستم برسد، البته در جوانی یک بار دیگر این سیمرغ را گرفته بودم و حالا هم خوشحالم که برگزیده این بخش، یک فیلم مستند است و گرفتن این جایزه را به خانواده مستند تبریک می گویم.

     تقدیر از خانواده شهید سیاح طاهری

    در بخش دیگری از مراسم افتتاحیه ی فیلم فجر؛ رخشان بنی اعتماد، فاطمه معتمد آریا، مهتاب کرامتی و سیده زهرا حسینی نویسنده کتاب «دا» از همسر شهید سیاح طاهری تقدیر کردند.

    زهرا حسینی بعد از خواندن سوره ی "والعصر" گفت: ما زنده به آنیم که آرام نگیریم / موجیم که آسایش ما عدم ماست.

    بعد از خواندن این مصرع، وی یادآور شد که شهید طاهری این شعر را با عملش ثابت کرد. او با وجود رفتار آرامش درونی پرشور و حال داشت و نمی توانست، ببیند که جایی ظلمی می شود و او آرام باشد.

    وی با اشاره به تلاش های سیاح طاهری و همراهی با جشنواره های دانش آموزی خاطرنشان کرد: او همیشه علاقه مند بود که بین هنرمندان و دانش آموزان وحدتی رخ بدهد و از این راه به پیشرفت کشور کمک شود. شهادت حق شهید سیاح طاهری بود که خداوند به او بخشید و باید این هدیه را تبریک گفت، ما باید برای خودمان تسلیت بگوییم که زنده ماندیم و نمی دانیم چه کنیم اما او راه خود را رفت.

    بعد از این سخنان، فاطمه معتمدآریا اجازه خواست تا همسر طاهری را روی صحنه دعوت کند و در حضور او سخن بگوید.

     خاطره گویی معتمدآریا از شهید سیاح طاهری

    معتمد آریا با اشاره به آشنایی اش با سیاح طاهری یادآور شد: در "کشتی دوستی" با ایشان آشنا شدم. زمانی که درباره صلح سخن می گفتیم، یک کشتی دوستی در شلمچه، بچه های ایرانی و عراقی را همراه خود داشت و ما با بچه های هر دو کشور مسیری را طی کردیم و با صلح آشنا شدیم.

    این بازیگر تئاتر و سینما اضافه کرد: در همه جای دنیا هر زمان کسی درخواست صلح داشته باشد اولین قدم را برای او برمی دارم. در مورد صلح همیشه روی من حساب کنید.

    همچنین مهتاب کرامتی در سخن کوتاهی گفت: از حضور در کنار این دوستان خوشحالم و از ایشان آموختم که می شود صبور و ساکت بود اما کار کرد.

     بنی اعتماد: از روح بزرگ شهید سیاح طاهری یاد گرفتم

    رخشان بنی اعتماد نیز گفت: برای شناخت آدم ها بهتر است با آن ها هم سفر یا هم سفره شد. من بنا به ضرورت هم سفره آقای سیاح طاهری در جشنواره های دانش آموزی بودم و از روح بزرگ ایشان یاد گرفتم.

    کارگردان «ننه گیلانه» در توصیف این شهید در سخنانی مطرح کرد: او کسی بود که به طور دائم در برنامه های مختلف فرهنگی فعال بود و فارغ از تفاوت های دیدگاهی و اعتقادی به هنر سینما احترام می گذاشت.

    او ادامه داد: آمدن و رفتن رسم روزگار است و بودن ما در این دنیا به سرعت پلک زدن می گذرد، اما رفتن بعضی از افراد جایی را خالی می کند که به سرعت پُر نمی شود و شهید طاهری یکی از آنان بود.

     رخشان بنی اعتماد در ادامه صحبتش با ابراز تاسف از درگذشت یدالله نجفی صدابردار سینما خاطرنشان کرد: همکاران ما امروز داغدار از دست دادن کسی هستند که معلم بزرگ ما بود. اگر این موهبت نصیب ما می شد که هریک از ما ذره ای از وجود او را در کالبد خود می داشتیم، جهان گلستان می شد.

    بعد از این سخنان همه حاضران به احترام سیاح طاهری قیام کردند و همسرش در سخنانی گفت: قرآن می فرماید نعمت را بر 4 گروه تمام کردیم؛ انبیا و صدیقین. حاصل عمل پیامبران صدیقین هستند که رسالت پیامبران را تبلیغ می کنند و حاصل عمل آنان شهدا هستند که باید خون بدهند تا بتوانیم صالحین را تربیت کنیم.

    وی با اشاره به حضور سیاح طاهری در 8 سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: روح ایشان آرام نگرفت و با شهادت نشان داد که شهادت هنر مردان خداست. همه حرف ها ، برنامه ها و فیلم ها ما زمانی اثر دارد که خون در طول تاریخ جاری باشد.

    غبیشی افزود: ایشان نگاه خاصی به سینما داشت و آن را مخصوص یک قشر خاص در تهران نمی دانست، بلکه در دورترین روستاها سینما را برای دانش آموزان می برد و هرگز به دنبال اسم و رسم نبود.

    وی در پایان صحبتش متذکر شد: آنچه ما را تسلی می دهد، این است که او به آرزویش رسید چون سال ها منتظر بود که حتما پرونده زندگی اش با شهادت بسته شود.

    بعد از این سخنان، لوح و سبد گل به او تقدیم شد.

     تعبیر فخیم زاده از سینمای سفارشی

    در ادامه برنامه بزرگداشت 4 هنرمند برگزار شد، در آغاز با پخش یک کلیپ از مهدی فخیم زاده تقدیر شد.

    در بخشی از این کلیپ فخیم زاده گفت: سینما رسانه نیست بلکه در شکل خودش می تواند، پُرکننده اوقات فراغت مردم باشد اما در یک دوره سینمای سفارشی مرسوم شد و به قول یکی از دوستان مثل یک خیاری بود که هیچ مزه ای هم نداشت.

    مریلا زارعی و علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از فخیم زاده تقدیر کردند.

    مریلا زارعی با ابراز خرسندی از اینکه برای تقدیر از فخیم زاده روی صحنه رفته است، گفت: ایشان جزو کارگردان هایی است که افتخار کاری طولانی مدت را با ایشان داشتم و خوش به حال بازیگری که ابتدای ورودش به سینما با چنین کارگردانی کار کند، چون من خود بعد از 20 سال از آغاز همکاری با ایشان، هر زمان حس می کنم، کم آورده ام به گنجینه آموزه های آقای فخیم زاده مراجعه می کنم.

    این بازیگر سینما ادامه داد: آقای فخیم زاده به ما آموخت برای ماندن در سینما باید بازیگر خوبی باشیم و برای این منظور در آغاز باید خودمان را بشناسیم، ایشان به ما اعتماد به نفس را یاد داد.

     

    سریالی که وزیر ارشاد می دید

    سپس علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امشب برای عرض ادب و تجدید دیدار با کسانی حضور دارم که به آنان عشق می ورزم اما در طول سال کمتر فرصت دیدارشان را دارم.

    او همچنین با اشاره به حضور وزرای تعاون و کار، ورزش و جوانان در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر گفت: حضور همکاران ما نشان می دهد که دولت تدبیر و امید با تمام وجود کنار هنرمندان ایستاده و آنان را حمایت می کند. بسیار خوشحالیم که سینمای ایران هر روز در حال تکامل و رشد است و نیروهای جوان وارد آن می شوند.

    جنتی با قدردانی از تمام تلاش های فخیم زاده ادامه داد: از آنجا که ما سیاسی بودیم، کمتر فرصت دیدن سریال ها را پیدا می کردیم اما یکی از سریال هایی که از اول تا آخر آن را دیدم «خواب و بیدار» بود که برایم بسیار جالب و جذاب بود.

    بعد از این سخنان، احسان کرمی که اجرای برنامه را بر عهده داشت با لحنی طنزآمیز به وزیر گفت: این سریال به "ناتاشا" معروف بود و با وزیر شوخی کرد.

    وزیر ارشاد در پایان صحبتش از فخیم زاده به عنوان هنرمندی همه فن حریف یاد کرد که علاوه بر بازیگری و کارگردانی شعر هم می گوید، نوازنده، رزمی کار و بدل کار هم هست.

    به گزارش ایسنا، مراسم بزرگداشت هنرمندان با حضور همسرانشان برگزار شد و همسران آنان نیز لوح های تقدیر جداگانه ای را دریافت کردند، همسر فخیم زاده به دلیل پا دردی که داشت نتوانست روی صحنه حاضر شود.

    فخیم زاده در سخنان کوتاهی گفت: مراسم بزرگداشت برای بزرگ ها برگزار می شود اما من هنوز صدای توپ را که می شنوم با بچه ها گل کوچک بازی می کنم.

    در ادامه با پخش تیزری بزرگداشت محمد مهدی دادگو تهیه کننده سینما برگزار شد.

    در این تیزر هنرمندانی مانند ابراهیم حاتمی کیا، مسعود کیمیایی، رخشان بنی اعتماد، مسعود جعفری جوزانی و ... نکاتی را درباره دادگو بیان کردند، برای تقدیر از این هنرمند فاطمه معتمد آریا و حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی روی صحنه رفتند.

     معتمدآریا: دادگو جزو نوابغ سینماست

    معتمد آریا در سخنانی گفت: خوشحالم زیر سایه بزرگان سینما آموختم. کسانی که سینما را علمی و خردمندانه به من یاد دادند. آقای دادگو جزو نوابغ سینماست. نمی گویم جزو نوابغ سینما بود چون هنوز سایه ایشان بر سر ماست. مردی که دانشش خردمندانه است و به ما یاد داد که سینما علم و مهر است.

     

    ایوبی: اگر سازمان سینمایی پادگان نبود ....

    ایوبی رییس سازمان سینمایی نیز با اشاره به اینکه دادگو دیگر فعالیتی در سینما ندارد، گفت: به ایشان گفته ام هر روز نبودنش را کنار خودمان حس می کنیم. استفاده از خرد جمعی ، ژرف نگری و ... از ویژگی های ایشان است.

    او به کنایه به سخن امیریوسفی افزود: اگر سازمان سینمایی پادگان نبود مدیریتش را به آقای دادگو می سپردم.

    سپس محمد مهدی دادگو گفت: از آیین بزرگداشت خیلی خوشم می آید. چون "آیین" نام نوه ارشدم است و بزرگداشت کار بسیار خوبی است. اهل هنر آن قدر دل نازک هستند که از دیده شدن خوشحال می شوند اما کار من از دل نازکی گذشته است.

    وی ادامه داد: این بزرگداشت را از حُسن نظر محمد حیدری دبیر جشنواره و ایوبی پذیرفتم و ایوبی کسی است که به هر جا و مسندی اعتبار می دهد.

    او با تقدیر از همراهی های همسرش در طول 40 سال زندگی مشترک اضافه کرد: توجه به همسران ما در این مراسم سنت حسنه ای است که امیدوارم ادامه پیدا کند، چون کار سینما پشتوانه و عقبه ای دارد و بدون همراهی همسران ما امکان پذیر نیست.

    دادگو اضافه کرد: همسرم رکن رکین خانواده ماست که خود در حوزه دیگری هنرمند است.

    او خطاب به جوانان سینماگر خواست نسبت به خانواده خود بسیار جدی باشند و افزود: از مشکلات همسران هنرمندان نباید غافل شد. هنرمندی داریم که نویسنده خوبی است و مرد همیشه خندانی است. نمی دانم امشب در این برنامه حاضر است یا نه.

     

    همسر معتمدآریا در این چند روزه واقعا صبر کرد

    او سپس به احمد حامد همسر فاطمه معتمد آریا اشاره کرد و گفت که او در این چند روزه واقعا صبر کرده و خداوند صابرین را دوست دارد.

     معتمدآریا: مهم ترین سختی کار ما برعهده ی همسران مان است

    بعد از سخنان دادگو، معتمد آریا در حالی که بغض کرده بود، گفت: در تمام این روزهای سخت اشکم در نیامد اما حالا که از همسرم سخن گفتید، اشکم سراریز شد. مهم ترین سختی کار ما بر عهده همسران مان است به ویژه همسر من.

    او ادامه داد: خیلی خوب است که امشب برای شادی دور هم هستیم چون آدم در این جمع احساس امنیت می کند.

     سپاسگذاری رضا کیانیان از شانس های زندگی اش

    در ادامه برنامه تقدیر از رضا کیانیان با حضور برادر بزرگترش داود و علی ربیعی وزیر کار، رفاه و امور اجتماعی برگزار شد.

    رضا کیانیان در سخنانی گفت: خیلی چیزها در زندگی ما به ویژه برای ما که در ایران زندگی می کنیم به شانس بستگی دارد. اینکه در چه خانواده ای به دنیا بیاییم و بعضی دیگر از موقعیت های زندگی مان.

    وی ادامه داد: من خیلی خوش شانس بودم که در خانواده خوبی به دنیا آمدم و پدر و مادر خوبی داشتم به خصوص به خاطر برادرم داود که یک گروه تئاتری داشت و من خود را به زور به گروه او چپاندم. به مدرسه خوبی رفتم و بابت همسرم هم خوش شانس بودم، چون آدم هرچقدر هم که همسرش را پیش از ازدواج بشناسد بعد از آن تغییر کیفی دارد اما هایده همسرم از خانواده خوب سهراب سپهری است و شانس دیگرم پسرم، علی است چون معلوم نیست بچه آدم از داخل قوطی شانسی چه چیزی بیرون بیاید، این ها همه شانس من است که با کارگردان ها و عوامل خوبی کار کرده ام و همه این شانس ها باعث شد تا امروز اینجا بیایم و این برنامه برگزار شود. از همه این ها ممنونم و از خداوند هم سپاسگذارم که این شانس ها را به من بخشید.

     خاطره گویی داود از رضا کیانیان

    همچنین داود کیانیان برادر بزرگ تر او خاطره ای کوتاه از دوره پیشا و پسا تولد رضا کیانیان تعریف کرد و یادآور شد: من و رضا 9 سال تفاوت سنی داریم در این سال ها پدر و مادرم هر چه تلاش کردند از دعا و خواهش و جادو که رضا به دنیا بیاید او نمی آمد تا اینکه بالاخره به دنیا آمد اما وقتی در شکم مادرمان بود به طور عجیبی لگد می زد و مادربزرگم می گفت: بچه ای که آدم به زور از خدا بگیرد چنین می شود. ولی مادرم برای او توضیح داد که چون جای رضا تنگ و تاریک است او نمی تواند این فضا را تحمل کند و بعد از به دنیا آمدنش هم همین طور است. هر زمان که جلویش را می گرفتند ،سعی می کرد با رویاها و نوشته هایش فضا را برای خود باز کند. درست مثل سینما که باید در شرایط سخت فضا را برای خود باز کند.

    داود کیانیان گفت: از اینکه مرا برای اهدای این جایزه انتخاب کردید، سپاسگذارم اما خود را لایق نمی دانم چون من تئاتر کودک کار می کنم و خوب است این هدیه را یک بانوی سینماگر بین المللی بدهد و از معتمد آریا درخواست کرد تا او این هدیه را اهدا کند.

    رضا کیانیان نیز با لبخند و ابراز خرسندی از این اتفاق گفت: برایم جای خوشحالی است که این جایزه را خانم معتمد آریا می دهد، چون وقتی بچه بودم مرا به تئاتر می بردند و می گفتند این خانم "خاله سیمین" است!

    در پاسخ به او معتمد آریا گفت: از بچگی تئاتر کار می کردم و حالا میانسال شده ام اما خیلی پیرمردها و پیرزن ها می گویند از بچگی تو را می دیدیم!

     علی ربیعی درباره ی رضا کیانیان چه گفت؟

    علی ربیعی نیز هنگام تقدیر از کیانیان از او به عنوان «مردی برای تمام فصول»، «مردی برای تمام نقش ها»، مولف، عکاس و ... یاد کرد که به تمام نقش هایش جان می دهد.

    وزیر کار اضافه کرد: با اینکه خیلی دوستش دارم اما در «کیمیا» آن قدر بدجنس است که حرص ام را در می آورد.

    وی با اشاره به بازی کیانیان در فیلم هایی مثل «روبان قرمز» و «آژانس شیشه ای» یادآور شد: در «آژانس شیشه ای» کمی همکار ما شده بود.

    وزیر کار با مرور نقش های رضا کیانیان گفت: در آخر هم به خاطر «یک بوس کوچولو» شما را می بوسم.

    وی در پایان صحبتش با تقدیر از فخیم زاده افزود: 10 بار کتاب "جان اشتاین بک" را خوانده بودم اما بازی خوب فخیم زاده و همایون چیز دیگری بود.

     بزرگداشتی برای رویا تیموریان

    در بخش پایانی برنامه با حضور محمد حیدری دبیر جشنواره و ویشکا آسایش از رویا تیموریان تقدیر شد.

    تیموریان گفت: بعد از اعلام برنامه بزرگداشت بعضی دوستانم نگران شدند و با دخترانم تماس گرفتند و می خواستند از سلامتی من مطمئن شوند.

    وی ادامه داد: امشب یکی از شب های زیبایی زندگی ام است و خداوند را سپاسگزارم.

    او در مقابل درخواست احسان کرمی مجری برنامه برای خواندن شعری از حافظ این بیت را خواند.

    «ما ز یاران چشم یاری داشتیم / خود غلط بود آنچه ما پنداشتیم»

    تیموریان با بیان اینکه گفته اند امشب شب ماست، ادامه داد: چند تشکر دارم از آقای حیدری که همیشه به من محبت داشته و از تمام کسانی که در سی و اندی سال فعالیتم، همراه من بودند چه آنان که یک لیوان چای به دستم دادند یا تهیه کنندگانی که کمکم کردند امشب اینجا بایستم.

    او همچنین از اساتیدش حمید سمندریان، رکن الدین خسروی و دکتر علی رفیعی تقدیر کرد و افزود: دکتر رفیعی نه تنها به ما آموزش بازیگری دارد که زندگی را هم به ما آموخت.

    تیموریان همچنین با قدردانی از حمایت های وزیر فرهنگ و رییس سازمان سینمایی از معتمدآریا افزود: این دو مسئول در مسند مدیریت شان از بانوی سینمای ایران حمایت کردند.

    مسعود رایگان همسر رویا تیموریان که همراه با او روی صحنه رفته بود گفت: صحبت کردن درباره رویا بسیار دشوار است. او عاشق زندگی، مردم و حرفه اش است و من بسیار خوشبختم که رویا به حقیقتی در زندگی ام تبدیل شد که باعث می شود به خود ببالم، قد بکشم و سر بر بالینش بگذارم.

    رایگان خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دو سال پیش از همین تریبون گفتم، مهربانی و خوش رویی کلید درهای بسته است. امیدوارم سال آینده در همین سالن بزرگداشتی در شان بهرام بیضایی برای او برگزار کنید.

    این سخنان رایگان با ابراز احساسات حاضران همراه بود.

     

     

    مراسم افتتاحیه فیلم فجر برگزار شد ، وزیر ارشاد ، جشنواره فجر

    مراسم افتتاحیه فیلم فجر 11 بهمن برگزار شد ، جشنواره فجر ، سیمرغ بلورین

    مراسم افتتاحیه سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر ، سیمرغ بلورین ، محمد بدرلو

     
    مراسم افتتاحیه سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر با حضور بازیگران ، محمد بدرلو ، مهتاب کرامتی
     
     مراسم افتتاحیه سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر برگزار شد ، مهتاب کرامتی ، رخشان بنی اعتماد
  • leftPublish
  • ۱۲:۱۸   ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    avatar
    mona monaکاپ آشپزی کاپ عکاس برتر 
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|48269 |46689 پست

    فیلمهای مدعی جشنواره فیلم فجر 94

    در حالی چهل روز دیگر به جشنواره فیلم فجر باقی است نگاهی داریم به آثاری که فرم حضور در این فستیوال را پر کرده اند و برای کسب سیمرغ بلورین به رقابت خواهند پرداخت.

    تاکنون بیش از هشتاد اثر فرم حضور در این جشنواره را پر کرده اند اما از میان آن ها شانس برخی از آثار برای حضور در بخش سودای سیمرغ جشنواره بیشتر است.

    آثاری که یا کارگردان شاخصی دارند یا اینکه به واسطه حضور بازیگران وی آن سوژه خاصشان احتمال بیشتری دارد که مورد توجه هیئت انتخاب هفت نفره این جشنواره قرار گیرد.

    بادیگارد 

    پرویز پرستویی در فیلم بادیگارد  ، سودای سیمرغ 34 ، فیلمهای جشنواره فیلم فجر 94

    بدون شک یکی از مهمترین آثار این دوره از جشنواره فیلم فجر، تازه ترین اثر ابراهیم حاتمی کیا است. اثری که شنیده ها حکایت از آن دارد که یکی از بهترین آثار کارنامه کاری این کارگردان شاخص سینمای ایران خواهد بود و بسیاری پیش بینی می کنند که زوج حاتمی کیا-پرستویی قرار است، سیمرغ های جشنواره فجر امسال را درو کنند.



    مالاریا

    آزاده نامداری در فیلم مالاریا ، فیلمهای جشنواره فیلم فجر 94 ، بهترین فیلمهای جشنواره فیلم فجر
    پرویز شهبازی پس از تجربه موفقی که با فیلم سینمایی «دربند» در جشنواره سه سال پیش داشت، امسال در حال آماده سازی «مالاریا» است. 

    فیلمی که از روز اول تولید به واسطه نقش آفرینی برخی از چهره های پرحاشیه در آن، خبرساز شد و حالا در حالی گام به سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر می گذارد که در غیبت احتمالی بسیاری از کارگردانان شاخص، بیشتر از همه باید با «بادیگارد» حاتمی کیا رقابت کند.



    نفس

    نفس ، بهترین فیلمهای جشنواره فیلم فجر ، نگار جواهریان و رامبد جوان
    نرگس آبیار آنقدر با «شیار 143» موفقیت کسب کرد که حالا انتظارات از او بالا رفته است تا همه از این کارگردان جوان سینمای ایرانانتظار داشته باشند که در سومین اثر خود نیز بدرخشد و باز هم نظر داوران و مخاطبان و جشنواره را به خود جلب کند.

    حالا «نفس» نرگس آبیار نیز یکی از مهمترین شانس های حضور در بخش سودای سیمرغ سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر است.



    رگ خواب

    لیلا حاتمی در فیلم رگ خواب ، نگار جواهریان و رامبد جوان ، جشنواره فیلم فجر 94
    حمید نعمت الله از آن دست کارگردان های گزیده کار سینمای ایران است که دیر به دیر فیلم می سازد ولی خوب فیلم می سازد! نعمت الله که تخصص بسیاری در جمع کردن فیلم هایش در زمان کوتاه دارد، این بار هم در نزدیک ترین زمان ممکن به جشنواره، فیلمش را کلید زده است و همه امیدوارند که «رگ خواب» او به این دوره از جشنواره برسد.

    اثری که می گویند یکی از متفاوت ترین نقش آفرینی های لیلا حاتمی در آن رقم می خورد و به نظر می رسد با وجود آمده نبودن آن در موعد مقرر برای تحویل به دبیرخانه جشنواره، مسئولین جشنواره برای دیدن آن صبر خواهند کرد.



    فراری 
    محسن تنابنده ، جشنواره فیلم فجر 94 ، سودای سیمرغ 34
    علیرضا داودنژاد بعد از ساختن فیلم تجربی «روغن مار»، این بار به سراغ یک فیلمنامه سینمایی آمده است تا با روایت داستان جالب دختری شهرستانی که برای عکس گرفتن با یک ماشین میلیاردی به تهران می آید، نگاه ها را به سوی جدیدترین ساخته خود جلب کند.

    داوودنژاد هم همانند برخی دیگر از کارگردانان سرشناس سینمای ایران دیر دست به کار شده است، بعد از پشت سرگذاشتن مرحله طولانی پیش تولید، «فراری» را با محسن تنابنده و ترلان پروانه کلید زد.

    فراری هم برای حضور در این دوره از فجر فرم پر کرده است و احتمالا می تواند خود را به این دوره از جشنواره برساند.

    کفش هایم کو؟ 

    رضا کیانیان و مجید مظفری ، جشنواره فیلم فجر 94 ، سودای سیمرغ 34
    کیومرث پوراحمد بعد از شکست فیلم ضعیف «50 قدم آخر»، مدتی از فیلمسازی دور شده بود و حالا دوباره با ساخت «کفش هایم کو» به دنیای سینما برگشته است.

    البته این بار بر روی یکی از سوژه های روز دست گذاشته است به موضوع مهاجرت و تبعات آن پرداخته است. باید منتظر بود و دید که حاصل همبازی شدن رضا کیانیان، رویا نونهالی و مجید مظفری می تواند موفقیت های «اتوبوس شب» را برای این کارگردان سینما تکرار کند؟



    بارکد

    محسن کیایی و بهرام رادان ، جشنواره فیلم فجر 94 ، سودای سیمرغ 34
    مصطفی کیایی برای سومین سال پیاپی است که با اثری جنجالی متقاضی حضور در جشنواره فیلم فجر شده است. او که سابقه ساخت فیلم های مخاطب پسند چون « ضد گلوله» و «خط ویژه» را دارد، باز هم بر روی یک موضوع جنجالی، یعنی پولشویی دست گذاشته است تا با استفاده از ترکیب بازیگران اثر قبلیش، به عنوان یکی از مدعیان جشنواره امسال حضار شود.

    این اثر نیز تولید خود را دیر شروع کرد ولی نسخه اولیه آن برای جشنواره فجر امسال ارسال شده است و این یعنی حضور این اثر در جشنواره امسال قطعی است.



    رسوایی 2 

    اکبر عبدی و مسعود ده نمکی ، جشنواره فیلم فجر 94 ، سودای سیمرغ 34
    مسعود ده نمکی هر چه قدر که در جذب مخاطبان موفق بوده است، در جلب نظر داوران جشنواره فجر ناموفق بوده است. در واقع به نظر می رسد مسئولان این جشنواره علاقه ای برای جایزه دادن به این کارگردان سینمای ایران ندارند، در حالی که اغلب آثارش او با استقبال خوب مردم روبرو شده است.

    به احتمال فراوان «رسوایی2» ده نمکی نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. ولی به نظر می رسد این اثر که می گویند جلوه ویژه شاخصی در آن استفاده شده از همین الان یکی از نامزدهای بخش بهترین فیلم از نگاه مخاطبتان جشنواره سی و چهارم فجر باشد.



    سیانور
    هانیه توسلی و بهروز شعیبی ، جشنواره فیلم فجر 94 ، سودای سیمرغ 34
    زوج جدانشدنی بهروز شعیبی و سید محمود رضوی، بعد از دو ترجبه موفق «دهلیز» و «پرده نشین» در سینما و تلویزیون به سراغ یک داستان تاریخی رفته اند تا باز هم مخاطبان خود را غافلگیر کنند.

    «سیانور» نام این اثر سینمایی است که در آن بازیگرانی چون مهدی هاشمی، بابک حمیدیان و آتیلا پسیانی حضور دارند.



    نقطه کور

    محمدرضا فروتن ، جشنواره فیلم فجر 94 ، سودای سیمرغ 34
    مهدی گلستانه در سومین تجربه سینمایی خود با فیلمی پربازیگر به جشنواره فجر آمده است. فیلمی که در ابتدا «23 روز» نام داشت و در زمان ارسال نسخه نهایی آن به جشنواره فجر، به «نقطه کور» تغییر نام داد.

    محمدرضا فروتن، هانیه توسلی، محسن کیایی، شقایق فراهانی، خاطره اسدی از جمله بازیگران این فیلم هستند و داستان آن در مورد مردی به نام خسرو است که 23 روز را بر پهنه دریا و به دور از خانواده گذرانده است و پس از بازگشت به خانه درگیر حوادثی می شود.



    امکان مینا 

    مینا ساداتی ، جشنواره فیلم فجر 94 ، سودای سیمرغ 34
    با نگاهی به کارنامه کمال تبریزی در مقام کارگردنی، به راحتی مشخص می شود که او همواره با فیلم هایش در جشنواره فجر موفق بوده است و همچنین توانسته مخاطبان زیادی را جذب سینما کند. «مارمولک»، »لیلی با من است» ، «مهر مادری»، «گاهی به آسمان نگاه کن» از فیلم های موفق تبریزی به شمار می رود.

    «امکان مینا» جدیدترین اثر این کارگردان سینما است که در صورت آماده سازی می تواند یکی از فیلم های بخش مسابقه فجر 34 باشد.



    دراکولا

    رضا عطاران ، جشنواره فیلم فجر 94 ، سودای سیمرغ 34
    درست در زمانی که شایعات بسیاری در مورد حضور مجدد رضا عطاران در تلویزیون شنیده می شد، خبری در مورد ساخت جدیدترین ساخته او در سینما منتشر شد. این اثر که «دراکولا» نام دارد، همچون آثار قبلی این کارگردان در ژانر طنز ساخته می شود.

    البته عطاران آن قدر دیر تصمیم به ساخت این اثر گرفته که بعید به نظر می رسد بتواند آن را به جشنواره برساند، هرچند که علی سرتیپی تهیه کننده آن برای «دراکولا» فرم پر کرده است و امیدوار است که بتواند این اثر را به جشنواره امسال برساند.



    هیهات 

    بابک حمیدیان ، جشنواره فیلم فجر 94 ، سودای سیمرغ 34

    اولین فیلم چهار اپیزودی سینمای ایران که با چهار کاگردان جلوی دوربین رفت و در آن بازیگران شاخصی چون بابک حمدیان، حامد بهداد و حمید فرخ نژاد حضور دارند و با توجه به موضوع عاشورایی آن به نظر می‎رسد بتواند یکی از گزینه های حضو در بخش سودای سیمرغ جشنواره فجر سی وچهارم باشد.



    هفت ماهگی 

    «کوچه بی نام» اثر قبلی هاتف علیمردانی است که در جشنواره سال گذشته توانست سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن را دریافت کند. علیمردانی امسال با «هفت ماهگی» به جشنواره می آید.

    فیلمی که به گفته منصور لشکری قوچانی تهیه کننده آن، یکی از بهترین بازی های حامد بهداد را در خود جای داده است و شاید بتواند سیمرغ بلورین بهترین بازیگر فیلم فجر را از آن این بازیگر کند.



    آخرین بار کی سحر را دیدی؟ 

    فریبرز عرب نیا ، جشنواره فیلم فجر 94 ، سودای سیمرغ 34
    «آخرین بار کی سحر را دیدی؟» جدیدترین ساخته فرزاد موتمن است که به گفته این کارگردان در گفت و گو با سوره سینما، تندترین و عصبی ترین فیلم کارنامه کاری اوست. اثری که در مرحله تولید حواشی بسیاری داشت ولی حالا به عنوان یکی از مدعیان فجر از آن نام برده می شود.



    اژدها وارد می شود 

    اژدها وارد می شود  ، جشنواره فیلم فجر 94 ، سودای سیمرغ 34
    مانی حقیقی در امسال دو بار پشت دوربین رفت. بک بار برای اثری تاریخی به نام «اژدها وارد می شود» که اخبار زیادی در ارتباط با آن منتشر نشده است و یک بار دیگر هم برای اثری کمدی به نام «50 کیلو آلبالو» که قرار بود شهرام شاه حسینی آن را بسازد ولی در نهایت ساخت آن قسمت حقیق شد.

    اژدها وارد می شود، پنجمین فیلم این کارگردان است و با توجه به نام های احتمالی هیئت انتخاب جشنواره امسال، به نظر می رسد بتواند به بخش سودای سیمرغ جشنواره راه یابد.



    نگار 

    در حالی که همه فکر می کردند، رامبد جوان بعد از برنامه موفق «خندوانه» با یک فیلم سینمایی کمدی به سینما برگردد، او بر روی یک سوژه جنایی دست گذاشت و حالا می خواهد با ساخت «نگار» هنر کارگردانی خود را دوباره اثبات کند.

    نگار جواهریان و رامبد جوان ، جشنواره فیلم فجر 94 ، سودای سیمرغ 34

    البته با توجه به پیش تولید طولانی این اثر و جدا شدن پیمان معادی از گروه تولید آن، بعید به نظر می رسد که بتواند به جشنواره امسال برسد هرچند که چون فرم جشنواره را پر کرده است، در صورت رسیدن به جشنواره می تواند یکی از گزینه های مطرح برای راهیابی به جمع مدعیان بخش سودای سیمرغ جشنواره باشد.



    فروشنده

    شهاب حسینی و ترانه علیدوستی ، جشنواره فیلم فجر 94 ، سودای سیمرغ 34
    آوردن فیلم اصغر فرهادی در انتهای این لیست به این خاطر است که او پیش از این اعلام کرده بود که فیلمش در اردیبهشت ماه آماده می شود و این یعنی فیلم او نمی تواند در این دوره از جشنواره فیلم فجر شرکت کند و هرچند که فرهادی برای جدیدترین ساخته اش، «فروشنده»، فرم حضور در جشنواره فیلم فجر را پر کرده است و این یعنی او می خواهد فیلمش را به این جشنواره برساند. 
    البته با توجه به اینکه اخبار پیرامون این فیلم، کمتر رسانه ای شده است، بعید نیست که رسیدن فیلم او در دقایق آخر و حضورش در این دوره از جشنواره فیلم فجر به عنوان یکی از سورپرایزهای جشنواره سی و چهارم باشد.
    البته این احتمال نیز وجود دارد که برنامه ریزی فرهادی و تیم تولید « فروشنده»، بر نمایش این فیلم در جشنواره فیلم «کن» باشد و این گونه دیگر خبری از سورپرایز جشنواره فجر برای طرفداران فرهادی نیز نخواهد بود.

    مدعیان سیمرغ جشنواره فیلم فجر 94

  • ۱۲:۱۹   ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    avatar
    mona monaکاپ آشپزی کاپ عکاس برتر 
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|48269 |46689 پست

    طناز طباطبایی در فیلم خشم و هیاهو

    فیلم سینمایی خشم و هیاهو تازه ترین فیلم بلند هومن سیدی است که با بازی طناز طباطبایی در جشنواره فیلم فجر حضور دارد. در ادامه گریم طناز طباطبایی را در این فیلم مشاهده نمایید.

    طناز طباطبایی بازیگر مجموعه هایی چون میوه ممنوعه،در چشم باد و پرانتز باز در اینستاگرام خود اینگونه نوشت: گریم های طنازطباطبایی در نقش «حنا»گریم از بابک اسکندری فیلم خشم و هیاهو،کارگردان هومن سیدی اولین نمایش جشنواره فیلم فجر.   

    گریم طناز طباطبایی ، عکسهای طناز طباطبایی ، ‌ اینستاگرام طناز طباطبایی

    گریم طناز طباطبایی در فیلم خشم و هیاهو

     
    «خشم و هیاهو» ساخته جدید هومن سیدی پس از فیلمهای «آفریقا»، «سیزده» و «اعترافات ذهن خطرناک من» در مقام کارگردان است که تمامی مراحل فنی را به طور کامل طی کرده و نسخه آن تحویل دبیرخانه جشنواره فجر شده است.


    نوید محمدزاده ، ‌ اینستاگرام طناز طباطبایی ، فیلم خشم و هیاهو

    نمایی از فیلم خشم و هیاهوبا بازی نوید محمدزاده

    بازیگران:

    طناز طباطبایی، نوید محمدزاده، سعید چنگیزیان، بهناز جعفری، رضا بهبودی، رعنا آزادی ور، بهزاد عمرانی

    خلاصه داستان:

    زندگی به من آموخت که هیچ چیز از هیچ کس بعید نیست! (گفته می شود داستان این فیلم شبیه به ماجرای قتل همسر ناصر محمدخانی فوتبالیست مشهور ایران است)

     طناز طباطبایی ، فیلم خشم و هیاهو ، بازیگران فیلم خشم و هیاهو  

    طناز طباطبایی در فیلم خشم و هیاهو

     

    بیوگرافی طناز طباطبایی

    طناز طباطبایی 20 اردیبهشت 1362 - تهران بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر ایران است. وی فارغ التحصیل کارشناسی کارگردانی تئاتر است.

    عکس طناز طباطبایی ، بازیگران فیلم خشم و هیاهو ، ‌ هومن سیدی

    طناز طباطبایی از سال 1380 وارد عرصه بازیگری شد و در کلاس های آزاد بازیگری هیوا فیلم توانست دوره بازیگری را بگذراند. پس از یک ماه برای بازی در مجموعهٔ جوانی انتخاب شد. اما اولین فیلم سینمایی او دیشب باباتو دیدم آیدا به کارگردانی رسول صدر عاملی بود که در فیلم به اسم خودش اولین حضورش را در فیلم های سینمایی رقم زد. با مجموعه تلویزیونی میوه ممنوعه که جز نقش های اصلی فیلم بود مطرح شد و توانایی هایش را به چالش کشید.

    طناز طباطبایی با خشم و هیاهو در جشنواره فیلم فجر 94 +

  • ۱۲:۲۰   ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    avatar
    mona monaکاپ آشپزی کاپ عکاس برتر 
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|48269 |46689 پست

    گزارش تصویری از حضور حامد بهداد و بهرام رادان تا باران کوثری در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر 34

    مراسم افتتاحیه سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر عصر روز یکشنبه با حضور اهالی سینما در تالار وحدت تهران برگزار شد.

    مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم فجر با حضور هنرمندان

     

    باران کوثری و حامد بهداد در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر 34باران کوثری و حامد بهداد در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر 34
    رضا کیانیان در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر 34رضا کیانیان در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر 34
    میلاد کی مرام در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر 34
    میلاد کی مرام در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر 34
    پریناز ایزدیار, نوید محمدزاده و پیمان معادی در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر 34
    پریناز ایزدیار, نوید محمدزاده و پیمان معادی در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر 34

    حامد بهداد, تینا پاکروان در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر 34
    حامد بهداد, تینا پاکروان و ستاره اسکندری در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر 34
    768737_586.jpg
    عوامل فیلم سینمایی بارکد در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر 34
    ستاره اسکندری, گوهر خیراندیش و تینا پاکروان در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر 34
    ستاره اسکندری, گوهر خیراندیش و تینا پاکروان در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر 34
    پوشش عوامل مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم فجر 34
    پوشش عوامل مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم فجر 34
    بهرام رادان در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر 34
    بهرام رادان در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر 34
    مسعود رایگان و رویا تیموریان در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر 34
    مسعود رایگان و رویا تیموریان در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر 34
    768771_315.jpg
    مهتاب کرامتی در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر 34
    ایرج طهماسب در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر 34
    ایرج طهماسب در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر 34
    احسان کرمی, مهناز افشار و بهرام رادان در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر 34
    احسان کرمی, مهناز افشار و بهرام رادان در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر 34
    1983956.jpg
    نرگس آبیار و مهران احمدی در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر 34
    نمحمود رضوی و حامد کمیلی در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر 34
    محمود رضوی و حامد کمیلی در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر 34
    اندیشه فولادوند و کمهدی پاکدل در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر 34
    اندیشه فولادوند و مهدی پاکدل در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر 34

    عوامل فیلم سینمایی زاپاس در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر 34
    عوامل فیلم سینمایی زاپاس در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر 34
    فاطمه معتمدآریا در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر 34
    فاطمه معتمدآریا در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر 34
    سلفی مهدی پاکدل و اندیشه فولادوند در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر 34
    سلفی مهدی پاکدل و اندیشه فولادوند در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر 34
    اشکان خطیبی و رضا ناجی در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر 34
    اشکان خطیبی و رضا ناجی در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر 34

  • ۱۲:۲۱   ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    avatar
    mona monaکاپ آشپزی کاپ عکاس برتر 
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|48269 |46689 پست

    اشک های فاطمه معتمدآریا در افتتاحیه جشنواره فجر وقتی از همسرش سخن گفت

    فاطمه معتمدآریا در حالی که اشک‌ هایش جاری شده بود گفت:‌ من در تمام اتفاقات اخیر گریه نکردم ولی

    وقتی فاطمه معتمدآریا مورد تشویق حاضرین افتتاحیه جشنواره فیلم فجر34 قرار گرفت

    به گزارش سیمرغ فاطمه معتمدآریا شب گذشته در مراسم افتتاحیه سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر روی سن حضور پیدا کرد. سپس محمد دادگو (تهیه‌ کننده) از احمد حامد همسر فاطمه معتمدآریا صحبت کرد و گفت که او روزهای سختی را می‌ گذراند و به عنوان یک مرد ایرانی محترم، حتما خیلی صبوری کرده است.



    img_3691.jpg

     

    در همین حین فاطمه معتمدآریا در حالی که اشک‌ هایش جاری شده بود گفت:‌ من در تمام اتفاقات اخیر گریه نکردم ولی حالا که آقای دادگو از همسرم حرف زد اشکم در آمد. مطمئنا بار سنگینی روی دوش همسران هنرمندان هست که واقعا برای همسر من سنگین‌ تر است. خودتان می‌ دانید چرا.



    02.jpg


    فاطمه معتمدآریا این صحبت ها را بابت اتفاقات اخیر حضورش در کاشان بیان کرد.



    768775_581.jpg

     

    فاطمه معتمد آریا که بارها در مراسم افتتاحیه توسط سینماگران و مردم مورد ستایش و تشویق قرار گرفت برای بزرگداشت رضا کیانیان هم با عنوان گل بانوی سینمای ایران به روی سن دعوت شد که احسان کرمی در واکنش به حضور مکرر معتمدآریا روی سن به شوخی گفت: خانم معتمد آریا امشب رکورددار حضور بر روی سن است.

  • ۱۲:۲۲   ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    avatar
    mona monaکاپ آشپزی کاپ عکاس برتر 
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|48269 |46689 پست

    مسعود رایگان دست همسرش رویا تیموریان را روی سن جشنواره فجر بوسید

    مسعود رایگان همراه با ویشکا آسایش جایزه رویا تیموریان تقدیمش کردند و در اقدامی جالب و غیرمنتظره ، مسعود رایگان دست رویا تیموریان را به پاس احترام بوسید . 

    مراسم بزرگداشت رویا تیموریان در افتتاحیه جشنواره فجر 34

    در آخرین بخش از مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم فجر 34 ویشکا آسایش برای تقدیر از رویا تیموریان به روی صحنه آمدند و رویا تیموریان نیز به همراه همسرش مسعود رایگان بر روی صحنه آمدند.

     

    photo_2016-02-01_08-47-43.jpg

     

    رویا تیموریان پشت میکروفون قرار گرفت و گفت: من بارها در این سالن نمایش های درخشانی را بازی کردم اما در این مراسم ها صحبت کردن خیلی سخت می‌ شود و جالب است بدانید که وقتی اعلام شد قرار است برای من بزرگداشت بگیرند، برخی از دوستان به دخترهای من (درنا و دنیا) زنگ زده بودند و جویای حال من شده‌ بودند زیرا فکر می‌ کردند حتما برایم اتفاقی افتاده است که قرار است چنین برنامه‌ ای را برای من بگیرند. 



    photo_2016-02-01_08-47-30.jpg


    او سپس گفت: از همه کسانی که در پروژه های مختلف حتی آب و چای به من دادند تا کسی که در راس امور بود، تشکر می کنم. از استادانم سمندریان، رفیعی و رکن الدین خسروی. از علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد تشکر می‌ کنم که در مقابل بی‌ احترامی‌ هایی که به بانوی سینمای ایران فاطمه معتمدآریا شد، واکنش نشان داد و از همسرم و دخترهای نازنینم درنا و دنیا بسیار تشکر می‌ کنم. 


    photo_2016-02-01_08-54-51.jpg

     

    سپس احسان کرمی از مسعود رایگان خواست تا اگر صحبتی دارد پشت میکروفن بیاید.او گفت: رویا تیموریان عاشق زندگی است، عاشق مردم است فارغ از رنگ پوست و نژاد. عاشق حرفه‌ اش،سینما و تئاتر است. رویا حقیقتی شاد در زندگی من است که باعث شده من قد بکشم و سر بر بالینش بگذارم.

    سپس مسعود رایگان همراه با ویشکا آسایش جایزه رویا تیموریان تقدیمش کردند و در اقدامی جالب و غیرمنتظره ، مسعود رایگان دست رویا تیموریان را به پاس احترام بوسید . که این حرکت مسعود رایگان با تشویق زیاد تماشاگران همراه شد.

     

  • leftPublish
  • ۱۲:۲۹   ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    avatar
    mona monaکاپ آشپزی کاپ عکاس برتر 
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|48269 |46689 پست

    کتایون ریاحی و پسرش, مجید مظفری و دخترش, رویا تیموریان و دخترانش در فرش قرمز جشنواره فجر 

    گزارش تصویری از حضور هنرمندان در فرش قرمز جشنواره فجر 34


    768726_854_copy.jpg1983954_copy_copy.jpg1983959_copy_copy.jpgimg_3526_copy_copy.jpgphoto_2016-02-01_08-54-51_copy_copy_copy.jpg




























                             

                             

                             

                             


  • ۱۲:۳۴   ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    avatar
    mona monaکاپ آشپزی کاپ عکاس برتر 
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|48269 |46689 پست

    مهناز افشار و طناز طباطبایی با چهره ای متفاوت در جشنواره فیلم فجر34

    مراسم افتتاحیه سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر عصر روز یکشنبه با حضور اهالی سینما در تالار وحدت تهران برگزار شد.

    مهناز افشار و طناز طباطبایی با چهره ای متفاوت در جشنواره فیلم فجر34 +عکس

    گزارش تصویری از حضور مهناز افشار و طناز طباطبایی در افتتاحیه فجر



    photo_2016-02-01_09-34-46.jpg04_1.jpg16-1-31-204934photo_2016-01-31_20-48-35.jpg768731_172.jpg768754_413.jpg768755_655.jpg768756_532.jpg1983989.jpg1984067.jpgimg_3548.jpgimg_3697.jpgphoto_2016-02-01_09-33-44.jpgphoto_2016-02-01_09-33-50.jpgphoto_2016-02-01_09-34-06.jpgphoto_2016-02-01_09-34-10.jpg

  • ۱۲:۳۶   ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19754 |39377 پست

    برنامه نمایش اولین روز فجر در برج میلاد


    «اهالی خیابان یکطرفه» به کارگردانی مهدی باقری در ساعت ١٤:٣٠نمايش داده مي شود.

    ‏ ‎«برداشت دوم از قضیه اول» به کارگردانی پویان باقرزاده از بخش «هنر و تجربه» ساعت ۱۶ نمایش داده می شود.

    ‏‎ «گیتا» به کارگردانی مسعود مددی نیز در بخش «نگاه نو» ساعت ۱۸:۳۰ نمایش داده می شود.

    ‏‎«نقطه کور» به کارگردانی مهدی گلستانه ،این فیلم در بخش «سودای سیمرغ» ساعت ۲۱ نمایش داده می شود.

    ‏ ‎«نیمه شب اتفاق افتاد» به کارگردانی تینا پاکروان آخرین فیلم از جدول روز اول جشنواره فیلم فجر است. این فیلم در بخش «سودای سیمرغ» و در ساعت ۲۲:۳۰ نمایش داده می شود.

  • ۱۲:۳۶   ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    avatar
    mona monaکاپ آشپزی کاپ عکاس برتر 
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|48269 |46689 پست

    جشنواره فجر 34 : مهتاب کرامتی از طراحی لباس برای جشنواره می گوید!!

    مهتاب کرامتی که سمت مشاور هنری دبیر سی‌ و چهارمین جشنواره فیلم فجر را به عهده دارد جزئیاتی درباره طراحی لباس ویژه برای دست اندرکاران جشنواره فجر می گوید.

    مهتاب کرامتی : لباس عوامل جشنواره را طراحی کردیم

    چند روز پیش با دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس گفت‌ و گو کردیم و او درباره جزئیات طرحی سخن گفت که به مسوولان جشنواره فیلم فجر پیشنهادی مبنی بر طراحی لباس از سوی طراحان این کارگروه برای بازیگران حاضر در فرش قرمز جشنواره، داده است. در پایان آن گفت‌وگو، حمید قبادی، از مهتاب کرامتی به عنوان نماینده جشنواره‌ای‌ها برای مشارکت در این طرح نام برده بود. حالا مهتاب کرامتی که با سمت مشاور هنری دبیر سی‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر به فعالیت مشغول است، جزئیات دیگری به این گفت‌وگوی با دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس اضافه کرده است.

    مهتاب کرامتی، بازیگر سینما و تلویزیونی می‌گوید: « امسال برای دست‌اندرکاران اجرایی جشنواره، طراحی لباس خاصی صورت گرفته و ما با این کار می‌خواستیم ثابت کنیم که جشنوارهفیلم فجر آن‌چنان پر اهمیت است که باید آن را با تشریفات خاصی برگزار کرد؛ البته لزوماً این بدان معنا نیست که ما در پی برگزاری جشنواره مد لباس در جشنواره باشیم و تنها برای آن است که فضایی متفاوت را در این مهم‌ترین رویداد سینمایی کشور ایجاد کنیم».

    با توضیحی که کرامتی در این باره می‌دهد، یکی از مبهمات اجرای طرح پیشنهادی از سوی کارگروه ساماندهی مد و لباس نیز برطرف می‌شود؛ این‌که لباس خاص، تنها برای عوامل اجرایی جشنواره طراحی شده است و بازیگران تنها در صورت تمایل می‌توانند پیشنهاد این کارگروه را بپذیرند.البته شنیده‌ها حاکی است حدود شصت نفر از بازیگران تا کنون از طرح کارگروه استقبال کرده‌اند و طراحان این کارگروه مشغول طراحی لباس برای آن‌ها هستند.

  • ۱۲:۳۷   ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19754 |39377 پست
    پای دلالان به جشنواره فیلم فجر هم باز شد

    بلیط های جشنواره از سایت «دیوار» سر برآورد

    هنوز نمایش و اکران فیلم های جشنواره فیلم فجر شروع نشده که بازار سیاه خرید و فروش بلیط فیلم ها رونق گرفت اما تعجب نکنید این بازار سیاه نه در محدوده تالار وحدت یا سینماهای مشهور پایتخت که در اینترنت خودنمایی کرده است. آن هم در سایتی که آگهی کالاهای دست دوم را در فضای مجازی تبلیغ منتشر می کند. امروز نگاه ما ناگهان به یک آگهی در سایت معروف «دیوار» جلب شد که کاربران را به خرید دو فقره بلیط جشنواره فیلم فجر فراخوانده بود
  • leftPublish
  • ۱۲:۴۱   ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    avatar
    mona monaکاپ آشپزی کاپ عکاس برتر 
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|48269 |46689 پست

    جشنواره فجر 34 : مدل لباس بازیگران ایرانی روی فرش قرمز

    جشنواره بین‌المللی فیلم فجر نخستین دوره‌اش از 12 تا 22 بهمن سال 1361 به دبیری حسین وخشوری برگزار شد. در این مقاله مدل لباس بازیگران ایرانی روی فرش قرمز سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر را گردآوری کرده ایم.

    مدل لباس بازیگران ایرانی در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

     

    مدل لباس اشکان خطیبی در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

    مدل لباس اشکان خطیبی در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

     

     

    مدل لباس بهرام رادان در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

    مدل لباس بهرام رادان در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

     

     

    مدل لباس بهنوش طباطبایی در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

    مدل لباس بهنوش طباطبایی در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

     

     

    مدل لباس کتایون ریاحی در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

    مدل کتایون ریاحی در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

     

     

    مدل لباسمهناز افشار در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

    مدل لیلا حاتمی و مهناز افشار در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

     

     

    مدل لباس مریلا زارعی در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

    مدل مریلا زارعی در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

     

     

    مدل لباس نیکی کریمی در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

    مدل نیکی کریمی در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

     

     

    مدل لباس نیکی مظفری و مجید مظفری در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

    مدل لباس نیکی مظفری و مجید مظفری در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

     

     

    مدل لباس رضا کیانیان در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

    مدل لباس رضا کیانیان در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

     

     

    مدل لباس سحر دولت شاهی در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

    مدل لباس سحر دولت شاهی در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

     

     

    مدل لباس ساره بیات در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

    مدل لباس ساره بیات در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

     

     

    مدل لباس شبنم مقدمی و جواد عزتی در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

    مدل لباس شبنم مقدمی و جواد عزتی در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

     

     

    مدل لباس طناز طباطبایی، هومن سیدی و نوید محمدزاده در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

    مدل لباس طناز طباطبایی و هومن سیدی در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

     

     

    مدل لباس ویشکا آسایش در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

    مدل لباس ویشکا آسایش در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

     

  • ۱۲:۴۲   ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    avatar
    mona monaکاپ آشپزی کاپ عکاس برتر 
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|48269 |46689 پست

    پوشش متفاوت سحر دولت شاهی و بهنوش طباطبایی در فرش قرمز جشنواره فجر

     تصاویر بازیگران خانم در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر 34


    بهنوش طباطبایی در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر34بهنوش طباطبایی در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر34
    بهنوش طباطبایی در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر34
    بهنوش طباطبایی در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر34
    بهنوش طباطبایی در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر34
    بهنوش طباطبایی در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر34
    سحر دولت شاهی در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر34
    سحر دولت شاهی در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر34
    photo_2016-02-01_09-33-58.jpgphoto_2016-02-01_09-34-56.jpg1983965.jpg021.jpg07.jpg768741_711.jpg768775_581_copy.jpg

  • ۱۲:۴۳   ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    avatar
    mona monaکاپ آشپزی کاپ عکاس برتر 
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|48269 |46689 پست

    گزارش كامل مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم فجر با حضور هنرمندان

    در مراسم افتتاحیه سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر برندگان سه بخش پوستر، آنونس و عکس معرفی و سیمرغ‌هایشان را دریافت کردند. عصر امروز یکشنبه یازدهم بهمن ماه مراسم افتتاحیه سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم فجر با حضور حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی، محمد حیدری دبیر سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر، حبیب ایل‌بیگی معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی، سید مصطفی ابطحی مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری، سیدرسول صادقی مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی، سیدصادق موسوی مدیر ارتباطات و اطلاع رسانی سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر و جمعی از اهالی سینمای ایران در تالار وحدت برگزار می‌شود.

     

    در مراسم افتتاحیه سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر علاوه بر مدیران سینمایی و هنرمندان محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان و همچنین علی ربیعی وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی نیز حضور داشتند.

     

    مهمانان جشنواره فیلم فجر با ماشین های پرشیا به رنگ سفید به محوطه وارد شدند.

     

    رویا تیموریان، رضا کیانیان، مهدی فخیم زاده، پژمان بازغی، مصطفی کیایی، مهدی کرم پور، آرش معیریان، شهرام اسدی، مهدی محقق، رضا عطاران، ستاره اسکندری، لاله اسکندری، نگار عابدی، شقایق فراهانی، میلاد کی مرام، سحر قریشی، مسعود رایگان، بهاره کیان افشار، رضا ناجی، بهروز شعیبی، بهنوش طباطبایی، فرهاد قائمیان، حامد کمیلی، بهروز غریب پور، باران کوثری، کتایون ریاحی، الهام کردا، احسان کرمی، آزاده نامداری، اشکان خطیبی، فرزاد موتمن، محمود رضوی، نوید محمدزاده، هومن سیدی، هاتف علیمردانی، حامد بهداد، طناز طباطبایی، مهدی پاكدل، باران كوثری، پانته آ پناهی ها، حامد کمیلی، مریلا زارعی، عباس غزالی، فرشاد اکتسابی، محمد داوودی، مهدی ترابی، هادی معصوم دوست، محسن استادعلی از دیگر سینماگرانی هستند که در این مراسم حاضر شده‌اند.

     

    همچنین بسته هایی برای شرکت کنندگان در مراسم افتتاحیه در نظر گرفته شده است که شامل زندگی نامه و کارنامه کاری هنرمندانی است که قرار است بزرگداشت آنها در این مراسم برگزار شود.

     

    هنرمندان و مهمانان حاضر در مراسم افتتاحیه در جایگاه هایی که برای آنها در سالن اصلی تالار وحدت نظر گرفته شده است، نشستند. در این مراسم، جایگاه فیلمسازان حاضر در هر کدام از بخش های مختلف جشنواره در ردیف های مجزایی قرار دارد. به عنوان مثال جایگاه فیلمسازان «هنر و تجربه»، «سودای سیمرغ» و «نگاه نو» نسبت به یکدیگر متفاوت است.

     

    مراسم افتتاحیه سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم فجر راس ساعت ۱۹ در تالار وحدت با نواختن سرود جمهوری اسلامی ایران و قرائت قرآن آغاز شد.

     

    در ادامه نمایشی با مضمون سیمرغ روی صحنه اجرا شد و سپس زنگ آغاز سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر به صدا در آمد و این جشنواره کار خود را رسما آغاز کرد.

     

    قرائت دعای تحویل سال

    اجرای این مراسم برعهده احسان کرمی است. این مجری در ابتدای اجرای خود دعای تحویل سال را قرائت کرد. سپس نماهنگی از زنده یاد خسرو شکیبایی بازیگر سینمای ایران منتشر شد که در آن این هنرمند فقید سال نو سینمای ایران را تبریک می گوید. پوستر جشنواره امسال با عکسی از زنده یاد شکیبایی منتشر شده است.

     

    دکور این مراسم به صورت ترکیبی از سالن سینما و تئاتر طراحی شده است.

     

    محمد حیدری دبیر سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر در ابتدای این مراسم گفت: آرزو می كنم همراهی هنرمندان فهیم نویدبخش سال موفق و خاطره انگیزی برای سینمای ایران باشد و سال نو سینما ایران را تبریک می گویم.

     

    در این بخش مراسم جوایز بخش تبلیغات و اطلاع رسانی شامل بهترین پوستر، عکس، تیزر و آنونس اهدا می شود.

     

    سیمرغ بلورین بهترین عکس

    ضمن تقدیر ویژه از جلال حمیدی برای فیلم «ارغوان»، سیمرغ بلورین بهترین عکس فیلم به محمد بدرلو برای فیلم «اعترافات ذهن خطرناک من» رسید.

     

    بدرلو با حضور روی سن از اینکه این جایزه را گرفته، ابراز خوشحالی کرد و گفت: اصلا فکر نمی‌کردم این بالا بایستم و کار من دیده شود. خوشحالم از اینکه به اقلام تبلیغاتی توجه می‌شود و با این کار عکس هم به جایگاهی که در گذشته داشته برمی‌گردد.

     

    سیمرغ بلورین بهترین آنونس و تیزر

    سیمرغ بلورین بهترین آنونس و تیزر ضمن تقدیر از معین کریم الدینی برای فیلم «آتلان»، به محسن امیر یوسفی «خواب تلخ» اهدا شد.

     

    محسن امیر یوسفی سیمرغ خود را به شهاب حسینی بازیگر سینما که پیش از این در سمت مشاور دبیر سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت، به دلیل آن که روی حرف خود ماند، تقدیم کرد.

     

    سیمرغ بلورین بهترین پوستر

    ضمن تقدیر ویژه از طه ذاکر برای فیلم «خواب تلخ»، سیمرغ بلورین به علی باقری برای فیلم «من می خوام شاه بشم» اهدا شد.

     

    علی باقری که برای طراحی پوستر «من می خوام شاه بشم» سیمرغ بهترین طراحی پوستر را دریافت کرد، با پوشش محلی روی صحنه حاضر شد و گفت: خوشحالم که این سیمرغ برای فیلمی مستند درنظر گرفته شده و مطمئن هستم که دوستان ما در مستند از این اتفاق بسیار خوشحال هستند. این سیمرغ بال‌بال زیادی زد تا به دست من برسد، در جوانی هم سیمرغ گرفته بودم و حالا خوشحالم که دوباره سیمرغ می‌گیرم مخصوصا برای فیلمی که داستانی نیست و آثار بخش مستند هم دیده شدند.

     

    حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی که از دیگر سخنرانان رسمی مراسم است نیز روی صحنه آمد و پیش از آغاز سخنرانی خود گفت: با توجه به اینکه امسال قرار است مراسم اختتامیه با نوآوری خاصی برگزار شود و هیچ سخنرانی در آن نباشد، می خواهم امشب در این مراسم کمی مفصل صحبت کنم.

     

    وی در ادامه بیان کرد: آغاز سال نوی سینما بر شما مبارک باد. سالی سرشار از غرور و پیروزی. سال پیروزی حکمت و عقلانیت ایرانی. سال پیروزی تمدن بر بربریت. سالی که کلید واژه اش برجام است و برجام یعنی پیروزی سخن بر شمشیر، یعنی ن و القلم و ما یسطرون یعنی و جادلهم بالتی هی احسن و ما اینک در پسابرجامیم. جهان آغوشش را به روی سخن گشوده است. جهان همه گوش است و ما یک دنیا سخن شنیدنی. و چه خوب که در جهان کنونی شنیدنی ها  را می توان دید و این است هنر سینما و چه خوش اقبالند مردمانی که کلیدداران گنج های گرانبهای سخن اند و دستی توانا در هنر تصویر دارند.

     

    رییس سازمان سینمایی بیان کرد: ما در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر رونمایی می کنیم از سخنان دیدنی فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی. رمزگشایی می کنیم از قدرت اندیشه جوانان این سرزمین. می گشاییم سی و چهارمین دفتر مثنوی بلند سینمای ایران را. به نام فجر و به نام نور از سرزمین خور ( خورشید) به تماشا می خوانیم همه جهان را: تماشا می روی؟ تماشا می خواهی؟ بیا اندرون من تماشا کن. تفرج عالم خود و اندرون خود کردی تفرج عالم من و اندرون من بکن «شمش تبریزی»

     

    نوستالژی آپارات را در کلکسیون نوستالژی های خود داشته باشیم

    ایوبی افزود: ما در سینما صبوری، همراهی و همدلی را مشق کرده ایم و امروز می بینیم میوه های این صبوری را. آشتی مردم با سینما، آشتی سینما با مردم. احترام به سینمای اندیشه و پاسداری از رونق گیشه. روزآمدی، نو شدن، جهانی شدن، حفظ ریشه ها و پیوند با اندیشه ها، حرکتی است که در سینما آغاز شده و پرشتاب به پیش می رود. نوگرایی، روزآمدی و دست برداشتن از عادت های کهنه و منسوخ را باید از مدیریت سینما آغاز کرد. سینمای دیجیتال با فکر و اندیشه و رفتار و مدیریت نگاتیو ناممکن است. می توانیم نوستالژی آپارات را در کلکسیون نوستالژی های خود همچنان داشته باشیم اما باید بدانیم که تند باد دیجیتال در سینمای ایران وزیدن گرفته و سینمای ایران پوست انداخته و چاره ای جز «نوگرایی» و روزآمدی نیست.

    رویش جوانه های امید در سینما آغاز شده است. پرده های سینما روز به روز پر رونق تر و نوتر و سفره سینما کم کم گسترده تر می شود. سینما به سبد کالای مردم بازمی گردد. با پایان تردید بخش خصوصی، سرمایه و هوش ایرانی به سوی ما می‌آید. با هجوم جوانان خوش ذوق، سینمای ایران به آوردگاه طرح ها و اندیشه های نو تبدیل شده است. به همه سینماگران عرصه های گوناگون از فیلم کوتاه تا داستانی و بلند، بشارت می دهم که موج تازه ای از صنعتی شدن در راه است. بر بستر بی انتهای VOD هر اثر دیدنی دیده خواهد شد. اقتصاد سینما و همه مناسبات به سود تولیدگران دگرگون می شود.

     

    فرهنگ و هنر در این سرزمین پایان ناپذیر است

    وی تاکید کرد:‌ آری می‌‌توان دید رویش جوانه های امید را. و می توان حس کرد وزیدن این نسیم جانبخش را. وزش باد صبایی که  ابرهای تیره ناامیدی را از آسمان پرستاره فرهنگ ایران بیرون می راند. در این هوای صاف و پاک درخشش ستاره ها را می شود بهتر دید. و جشنواره سی و چهار، جشن ستاره ها با طعم نوگرایی است. آفرین می گویم به محمد حیدری که دیروز را دید ولی نگاهش به امروز و فردا بود. جشنواره ملی فجر جشن سینمای ایران و جشن سینماگران است. میزبان شمایید. خانه خانه شماست و چه خانه ای که: خاک و خس این خانه همه عنبر و مشک است/ بانگ درِ این خانه همه بیت و ترانه است. و آفرینی از ته دل به شما جوانانی که طراوات و شادابی و اندیشه های تازه  را به سینما آوردید. شما آمدید تا نشان دهید که سینمای ایران ادامه دارد تا با صدای بلند اعلام کنید که فرهنگ و هنر در این سرزمین پایان ناپذیر است. بی گمان شما به رسم ایرانی زانوی ادب خواهید زد در برابر بزرگانی که قامت در این راه به کمان نشانده اند تا شما سروگون و استوار بایستید. یادمان نمی رود این سفارش حضرت مولانا که:

    مرغ پرنارسته چون پران شود     لقمه هرگربه دران شود

    چون درآرد پر بپرد او بخود        بی تکلف بی صفیر نیک و بد

     

    و درود می فرستم به همه آنها که هفته هاست که به پیشواز فجر شتافته اند. سلام می کنم به چشمان خسته، دستهای توانا، ذهنهای خلاق، ذوق سرشار و عشقتان به فرهنگ. شما که سراپا دیده اید بی آنکه دیده شوید. سراپا گوشید بی آنکه شنیده شوید. ادای احترام می کنم  به شما اهالی بی ادعای رسانه. خبرنگاران، منتقدان، عکاسان و فیلمبرداران و همه شما که با عشق می کوشید تا سینمای ایران تا هنر این سرزمین و تا هنرمندان ایرانی دیده شوند.

     

    ایوبی در پایان بیان کرد:‌ از طرف جامعه سینمایی درود می فرستیم بر قدم های استوار، نگاه های تیزبین، بازوان قدرتمند و قامت های افراشته سرداران رشید، سربازان دلاور، پاسدارن حریم و حرم و رزمندگان مقاومت و تقدیم می کنیم افتخارات سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر را به چشمان بر در مانده همسران و فرزندان شهیدان حرم. شهیدان مقاومت. پاسداران امنیت و آرامش ایران. روحشان شاد.

     

    تجلیل از خانواده شهید سیاح طاهری

    در ادامه این مراسم، سیده زهرا حسینی نویسنده کتاب «دا»، رخشان بنی اعتماد کارگردان و فاطمه معتمدآریا بازیگر سینما و تلویزیون روی صحنه آمدند تا از خانواده شهید سیاح طاهری تقدیر به عمل آورند.

     

    همسر شهید طاهری روی صحنه آمد و هدایایی را به رسم یادبود دریافت کرد و همه مهمانان حاضر در تالار وحدت چند دقیقه ای به افتخار وی ایستادند و ادای احترام کردند.

     

    سیده زهرا حسینی نویسنده کتاب «دا» در این بخش در سخنانی گفت: ما زنده به آنیم که آرام نگیریم، موجیم که آسودگی ما قدم ماست. این کاری بود که شهید طاهری با عملکرد خود ثابت کرد. آن شهید برخلاف ظاهر آرام، درونی سرشار از شور و هیجان داشت. طاقت این را نداشت که در محل یا مکانی مظلومی باشد و او بتواند راحت سرش را بر بالین بگذارد و آرام زندگی کند.

     

    وی ادامه داد: دوستانی که اینجا هستند این شهید بزرگوار را می شناسند و به دعوت این شهید در جشنواره های دانش آموزی حضور داشتند. او به دنبال ایجاد وحدت بین جامعه بود. خوشا به سعادت او که خداوند قبل از ما از او تشکر کرد و حقش را به او داد. شهادت حق شهید سیاح طاهری بود. از همین جا به خانواده شان تبریک می گویم. تسلیت برای ماست که ماندیم. ان شالله ما هم بتوانیم راه او را ادامه بدهیم.

     

    فاطمه معتمدآریا نیز که روی سن حضور داشت در سخنانی گفت: من در یک کشتی دوستی با این شهید بزرگ آشنا شدم. درست زمانی که در مورد صلح حرف می زدیم سالروز جنگ در شلمچه بود. در این کشتی دوستی بچه های ایرانی و عراقی به همت آقای حبیب احمدزاده که همیشه پیام آور صلح است، در مسیری روی شملچه حرکت می کردند. آشنایی ما با این شهید با صلح بود و در نهایت باید بگویم که هر کسی که درخواستی درباره صلح داشته باشد یا بخواهد اقدامی در این باره انجام دهد، باید بداند که همیشه می تواند روی من حساب کند.

     

    مهتاب کرامتی گفت: خوشحالم که در این جمع کنار دوستان جشنواره دانش آموزی هستم. شهید طاهری نشان داد می شود صبور بود، سکوت کرد اما کار کرد.

     

    رخشان بنی اعتماد کارگردان سینما نیز گفت: ادای احترام من به سرکار خانم طاهری و همسر بزرگوارش. همیشه می گویند برای شناخت آدم ها با آنها همسفره و هم سفر شوید. من افتخار این را داشتم که در جشنواره بی سر و صدای دانش آموزی با این شهید هم سفر و همسفره باشم. او کسی بود که از جوانی در جبهه جنگ بود و از زمانی که فرصت آشنایی شان را داشتیم به طور دائم در برنامه های فرهنگی فعال بود و این بسیار قابل احترام بود. احترام و باوری که او به حوزه سینما و هنرمندان، فارغ از تفاوت های دیدگاهی یا اعتقادی داشت بسیار قابل احترام بود. آمدن و رفتن رسم روزگار است. بعضی ها رفتنشان چیزی را از جهان کم می کند که به سادگی جای آن پر نمی شود. شهید طاهری یکی از این افراد بود. اما دریغم می آید در این فرصت از همکار با ارزش مان یدالله نجفی صدابردار فقید که معلم درس ما بود نیز یاد نکنم.

     

    آیین بزرگداشت مهدی فخیم زاده

    آیین بزرگداشت مهدی فخیم زاده کارگردان و بازیگر سینما و تلویزیون با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مریلا زارعی بازیگر سینما و تلویزیون از دیگر بخش های این مراسم بود.

     

    در ابتدای بزرگداشت فخیم زاده مریلا زارعی گفت: این دهه مبارک را به همه تبریک می گویم بسیار خوشحالم برای این بخش روی صحنه دعوت شدم. مهدی فخیم زاده استاد من و کارگردان بزرگ سینما است که افتخار کار با او در ابتدای راه را داشتم. حدود یک سال کار هر روز. خوشا به حال بازیگری که با چنین کارگردانی کار کند. بعد از گذشتن بیست سال وقتی حس می کنم دارم کم می آورم به گنجینه های آن روز رجوع می کنم. فخیم زاده به ما یاد داد که برای ماندن در سینما باید بازیگر خوبی باشیم و بازیگر خوب بودن از شناخت خودت شروع می شود این اعتماد به نفس را او به ما داد. 

     

    جنتی: دولت تدبیر و امید تمام قد کنار سینما ایستاده است

    علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم تقدیر از مهدی فخیم زاده با تبریک آغاز دهه فجر گفت: محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان و همچنین علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم حضور پیدا کردند تا بگویند دولت تدبیر و امید تمام قد کنار سینمای ایستاده است و خوشحالیم که استعدادهای جوان در عرصه سینما می درخشند. خوشحالم که می بینیم سینمای ایران روز به روز در حال تکامل است. در این مناسبت تقدیر و تشکر می کنم از همه تلاش هایی که فخیم زاده از ابتدای زندگی هنری خود تا به امروز در حوزه سینما داشته است.

     

    وی با اشاره به فخیم زاده بیان کرد: مهدی فخیم زاده از فیلمسازان ببه نام سینمای ایران است و من جدا از سینما، سریال های این بازیگر را پیگیری می كردم. سریال «خواب و بیدار» را بسیار دوست داشتم و دیدن این سریال برای من جذاب بود. سریال «ولایت عشق» هم جای خود را داشت و آن را بسیار دوست داشتم البته ما آدم های سیاسی بودیم کمتر می رسیدیم بعضی از سریال ها و فیلم ها را ببینیم. به نظر من فخیم زاده یک شخصیت همه فن و حریف، بازیگر، کارگردان، شاعر، نوازنده، بدلکار و رزمی کار حرفه ای است.

     

    مهدی فخیم زاده نیز در مراسم بزرگداشت خود گفت: از ابتدا محمد حیدری شرط کرد با همسرم روی صحنه حضور پیدا کنم. متاسفانه همسر من تازه پایش را عمل کرده و نمی تواند از پله ها بالا بیاید. وقتی آقای حیدری به من زنگ زد، گفتم چه بزرگداشتی من هنوز بزرگ نشده ام. هنوز صدای توپ می آید من به کوچه می روم و گل کوچیک بازی می کنم.

     

    وی ادامه داد: از خانم زارعی تشکر می کنم، وی مطالبی گفت که من بی تقصیرم. او خودش از ابتدا هنرپیشه با استعدادی بود. از آقای جنتی هم متشکرم.

     

    با توجه به اینکه همسر مهدی فخیم زاده امکان بالا آمدن از پله ها را نداشت، مهناز افشار با مریلا زارعی به جایگاه مهمانان رفته و لوح مورد نظر را تقدیم همسر مهدی فخیم زاده کردند.

     

    دومین مراسم نکوداشت مربوط به محمدمهدی دادگو تهیه کننده سینما بود که در این بخش فاطمه معتمدآریا و حجت الله ایوبی روی صحنه آمدند. محمد مهدی دادگو به همراه همسر خود روی صحنه حاضر شد.

     

    فاطمه معتمدآریا بازیگر سینما و تلویزیون در این بخش از مراسم بیان کرد: خوشحالم زیر سایه بزرگان سینمای ایران ایستاده ام. محمدمهدی دادگو از جمله نوابغ سینمای ایران است، سینماگری که دانش خردمندانه دارد، محمدمهدی دادگو به من آموخت که سینما علم، هنر و مهر است.

     

    حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی نیز بیان کرد: در همان روزهای اولی که من در مسند کار قرار گرفتم، جلسات زیادی را با هم گذاشتیم و مسائل مختلف سینمای ایران را بررسی کردیم و ایشان همیشه استفاده از خردجمعی را در کارشان اصل می‌دانند.

     

    محمدمهدی دادگو در سخنانی توضیح داد: من اگر بخواهم حرف بزنم باید به اندازه سی سال حرف بزنم، اما باید بگویم که من از آیین بزرگداشت خوشم می‌آید، چون آیین نام نوه اول من است و بزرگداشت خیلی خوب است و اهالی هنر از اینکه دیده شوند همیشه راضی هستند. البته این بزرگداشت از من گذشته و من آن ‌را حسن ظنی از طرف حیدری می‌دانم.

     

    وی ادامه داد: بعضی افراد هستند که وقتی در مصدر کاری قرار می‌گیرند، اعتبار پیدا می‌کنند، اما برخی خودشان هستند که به میزشان اعتبار می‌دهند، حجت الله ایوبی که من زیاد او را نمی‌شناسم، از نظرم کسی است که به هر جا و هر پستی که قرار می‌گیرد اعتبار می دهد.

     

    دادگو گفت: توجه به خانواده برای من بسیار مورد توجه بود و این ابتکار را خیلی می پسندم و دوست دارم ادامه پیدا کند. کار هنر و سینما پشتوانه و عقبه‌ای دارد که حتما به خانواده بر می‌گردد و نباید از آن غافل شد. از مصائب و مشقات همسران هنرمندان نباید غافل شد.

     

    او در پایان از احمد حامد، همسر معتمد آریا هم تقدیر کرد که در روزگار سختی این هنرمند در کنار او بوده است.

     

    علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان یکی از سخنرانان اصلی مراسم در سخنانی گفت: بسیار خشنودم که بار دیگر در این شب عزیز و به یادماندنی و تقارن خوش‌یمن آغاز جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی با سی‌و‌چهارمین جشنواره فیلم فجر در میان شما هستم تا شاهد مراسم گشایش یکی از معتبرترین جشن‌‌های هنری ایران اسلامی باشیم. از فردا یکسال تلاش سینماگرانِ کشورمان رونمایی می شود.

     

    وی  در ادامه به جایگاه جشنواره فیلم فجر اشاره کرد و توضیح داد: این رویداد فرصت کم‌نظیری است برای ارتباط هنرمندان با یکدیگر و هنرمندان با مردم و مخاطبان است، رویدادی ویژه و بی‌نظیر برای سینمای ایران و صاحبان اصلی آن که سینماگران هستند.

     

    جشنواره سی و چهارم در دولت تدبیر و امید بالنده شده است

    وی توضیح داد: جشنواره سی‌و‌چهارم را می‌توان جشنواره‌ای دانست که تمام‌ قد در دولت تدبیر و امید متولد و بالیده شده است و تفاوت محسوسی با جشنواره‌های گذشته دارد. سینما در جهان امروز، نماد قدرت نرم و هوشمندی و نگاه ما به توسعه سینما نگاهی به آینده است، با چنین نگاهی سیاست‌های سینمایی این دوران طراحی شده است.

     

    وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به مهم‌ترین رویدادهای دو سال گذشته سینمای ایران بیان کرد: برای نخستین‌بار بیش از ۲۰۰ فیلم متقاضی حضور در جشنواره بودند و تاکنون چنین استقبالی در هیچ دوره‌ای وجود نداشته است.

     

    جنتی گفت: سینمای ما از تحولات به وجود آمده در سطح کلان و سیاست‌های سینمایی امیدوارتر از همیشه رو به جلو حرکت می‌کند و این در حالی است که تنها بیش از ۳۰ فیلم با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی ساخته شده و تهیه‌ کننده بقیه فیلم‌ها بخش خصوصی یا نهادهایی غیر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده‌اند.

     

    عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، اظهار داشت: این یکی از آمالِ دیرینه ما در اقتصاد خلاق و صنایع فرهنگی بود که بخش خصوصی با تمامِ ظرفیت در حوزه‌های فرهنگی‌ هنری سرمایه‌گذاری کند و اینک شاهد بارقه‌های این جریانِ سازنده هستیم.

     

    سینمای ایران ورشکسته نیست

    جنتی تصریح کرد: این عبارت را که گاهی گفته می‌شود سینمای ایران صنعتی ورشکسته است به هیچ عنوان قبول ندارم. در یک صنعت هنریِ ورشکسته این همه علاقه‌مند و تولیدِ بدیع معنا ندارد.

    وی با اشاره به پویایی، نشاط، نو شدن سینما، گفت: خانه سینما فعال است، مشکلات مربوط به سالن های نمایش تا حدود زیادی برطرف شده و گیشه‌ها هم رونق گرفته‌ اند. آشتی مردم با سینما دیگر یک آرزو نیست بلکه یک واقعیت است. ۶۵ میلیارد تومان فروشِ گیشه تا پایان دی‌ماه سال جاری امید‌آفرین است.

     

    عضو شورای عالی سینما همچنین بابیان اینکه در دو سال گذشته فعالیت‌های سازنده‌ای در حوزه سینما انجام پذیرفت و توفیق‌های ارزشمندی نیز حاصل شده است گفت: شکیل «گروه هنر ورتجربه» و «گروه کودک و نوجوان»، تاسیس «مدرسه ملی سینمای ایران» که از سال ۹۵ پذیرش دانشجو خواهد داشت، از جمله این اقدامات مهم است.

     

    جنتی در ادامه توضیح فعالیت های سینمایی کشور گفت: نمایش اختصاصی فیلم برای اساتید جامعه‌شناسی و نمایش اختصاصی فیلم برای متخصصان دینی و اساتید حوزه در مرکز اسلامی قم، افزودن ۱۰۰ پرده سینما به فضای سینمایی کشور، بهسازی بخش قابل توجهی از سالن‌های سینمایی، ورود قدرتمند بخش خصوصی به عرصه تولید و زیر ساخت و برداشتن گام‌های بلند به سوی صنعتی کردن سینما از مهم‌ترین فعالیت‌های سازمان سینمایی در دو سال گذشته است.

     

    راهیابی بسیاری از فیلم های ایرانی به جشنواره های معتبر خارجی

    وی با اشاره به راه یابی بسیاری از فیلم‌های ایرانی به جشنواره‌های معتبر خارجی، گفت: در سال جاری هفته‌ای نبود که یک فیلم ایرانی در جشنواره‌ای صاحب رتبه و جایزه‌ای نشود. این سیر رو به افزایش جوایز به دست آمده از این جشنواره ها اتفاق مثبتی است که سال¬های اخیر شاهد آن بوده¬ایم. فیلم‌های ایرانی در جشنواره‌های بین‌المللی به مثابة سفیرانِ فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و یکی از مظاهر دیپلماسی فرهنگی هستند.

     

    آغاز به کار شبکه VOD

    وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به عنوان یک خبر خوب برای اهالی سینما، گفت: پس از یکسال‌و‌نیم تلاش به زودی آغاز به کار شبکه وی او دی(VOD) را جشن خواهیم گرفت. با راه‌اندازی وی او دی بسیاری از نگرانی‌های جوانان خوش‌ذوق مستندساز و تولیدکنندگان فیلم‌های کوتاه و انیمشین برطرف خواهد شد.

     

    جنتی افزود: وی او دی بستری است که امکان دیده شدن برای همه را فراهم و گردش مالی سینما را چندین برابر خواهد کرد.

     

    رئیس شورای فرهنگ عمومی در ادامه اظهار کرد: در این سال‌ها و با وجود همه پیشرفت‌هایی که در حوزه‌های مختلف فرهنگی داشته‌ایم اما متأسفانه فرهنگ‌ عمومی، به‌ویژه در حوزه جوانان، خانواده و آسیب‌های اجتماعی، بسیار آسیب‌پذیر شده و موجب نگرانی جدی است.

     

    جنتی تاکید کرد: همه باید برای رفع چالش‌های پیش روی فرهنگ عمومی تلاش کنیم. افزایش درخواست تولید فیلم‌های با موضوعات اجتماعی نیز ناشی از همین نقطه ضعف اساسی است. اگر باور داشته باشیم که هنر و به ویژه هنر سینما، بازخورد موضوعات جاری اجتماع است و هنرمند عموماً حساس‌تر و لطیف‌تر از دیگران می‌اندیشد لاجرم چنین ناهنجاری‌هایی بیش از همه، هنرمند را متأثر می‌کند و به واکنش وامی‌دارد.

     

    به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، هنرمند از ناهنجار‌ی‌ها بیش از حد می‌رنجد و از خوبی‌ها بیش از حد به هیجان درمی‌آید و این روحیه و انرژی را باید قدر دانست.

     

    وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: درخواست‌های متعدد برای تولید فیلم‌های اجتماعی را نشان از دغدغة فرهنگی‌ اجتماعی کارگردانان و سینماگران متعهد می‌دانم.

     

    هنرمندان مقابل ناهنجاری ها سکوت نکنند

    جنتی اضافه کرد: اگر هنرمند در برابر شکاف‌ها و ناهنجاری‌های آزار‌دهندة اجتماعی سکوت کند پس چه کسی باید آنها را فریاد کند تا دیگران چاره‌ای بیندیشند؟ آری، دیدن برخی از صحنه‌ها بر پردة سینما ممکن است نازیبا و ناراحت‌کننده هم باشد و حتی اثراتِ نامطلوبی بر برخی طیف‌ها بگذارد اما دست‌کم وجدانِ عمومی را نسبت به حقایقِ موجود و وقایعِ زیرپوستی روشن می‌کند.

     

    وزیر ارشاد تصریح کرد: فشار روانی ناشی از ناهنجاری‌های اجتماعی از نگاه تیزبین و ذهن خلاق هنرمند متعهد دور نمی‌ماند و به تصویر درمی‌آید. من نام آن را دغدغه روشنگرانه سینماگر متعهد می‌گذارم.

     

    جنتی در عین حال گفت: البته بنده منکر این موضوع نیستم که باید مراقبت کرد چون ممکن است بیانِ مکررِ یک امر نکوهیده گاه از حد روشنگری بگذرد و زمینة بروز چنین ناهنجاری‌ها را افزون‌تر ‌کند. اینجا مرزی بسیار ظریف وجود دارد که تشخیص آن تنها از خُبرگانِ سینما برمی‌آید که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم بدان اهتمام فراوان دارد.

     

    وی افزود: به همین دلیل سازمان سینمایی و دبیرخانة جشنواره فیلم فجر، ساز و کارهای دقیقی برای تعادل در پذیرش، تولید و اکرانِ فیلم‌ها پیش‌بینی کرده‌اند.

     

    جشنواره فجر از زد و بندهای سیاسی به دور است

    عضو شورای عالی سینما اظهار کرد: جشنواره فیلم فجر، به عنوانِ جشنِ مردمی سینمای ایران از زد و بندهای سیاسی به دور است. در جشنواره این دوره شاهد افزایش چشمگیرِ تولید فیلم‌های با موضوع انقلاب اسلامی و ارزش‌های آن خواهیم بود. فیلم‌هایی که به موضوعات مهم در روند شکل‌گیری انقلاب اسلامی، رویدادهای حین و بعد از انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، شهدا و جانبازان و حتی مسائل منطقه‌ایِ ناشی از انقلاب اسلامی پرداخته‌اند.

     

    جنتی ادامه داد: چنین رویکردی نشان می‌دهد که علی‌رغم برخی انتقادها، نسل‌های جدید سینمای ایران همچنان متعهد و پایبند به اصول و ارزش‌های انقلابی و راه امام جلو می‌روند و سینماگرانِ جوان و فیلم اولی‌ها نیز دغدغه‌های متنوعی دارند و با آرمان‌های انقلاب و دفاع مقدس بیگانه نیستند.

     

    عضو کابینه دولت تدبیر و امید همچنین تاکید کرد: در یک کلام سینمای ایران نمادِ سینمای اسلامی در جهان است، هر چند هنوز جای کار دارد.

     

    وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت:‌ جشنواره فیلم فجر بعد از سی‌و‌چهار دوره وارد دورانِ پختگی خود شده است و از مقررات و ضوابط محکم و دقیقی در بخش‌های فراخوان، هیات‌های انتخاب، هیئت‌های داوری، و نحوة برگزاری برخوردار است.

     

    به گفته جنتی نکتة مهمی که زمینة صیانت دقیق از حقوقِ صاحبان و پدیدآورندگانِ فیلم‌ها و رای‌ها را فراهم و ما را در برابر اتفاق‌هایی که می‌افتد پاسخگو می‌کند.

     

    وضعیت سینمای ایران در شرایط پسابرجام

    عضو کابینه دولت یازدهم به زمان و دوره پسا تحریم و پسا برجام هم اشاره کرد و گفت: شرایط مستعدِ پسابرجام، موقعیت ممتازی برای سینمای ایران است از این رو برای بهره‌برداری از این موقعیت ویژه، انجام تحولات ساختاری در بخش بین‌الملل سینمای ایران الزامی است.

     

    جنتی تاکید کرد: باید با تشکیل کمیته پسابرجام در حوزه سینما، اقدامات جزیره‌ای و پراکنده متوقف و برنامه‌ریزی متمرکز و اقدام موثر و در خورِ سینمای ایران انجام پذیرد.

     

    وی گفت: علاقه‌مندم از هنرمندانِ فقیدی یاد کنم که امروز در میان ما نیستند اما یاد و آثارشان همواره مهمانِ قلب‌های اهالی سینماست. آنها که برای ساخت آثارِ به یادماندنی یا ایفای نقش‌های ماندگار خالصانه از ذره‌ذرة وجود خویش بهره می‌گرفتند تا بهترین‌ها را به مخاطب تقدیم کند. از درگاه یکتای بی‌همتا برای همة هنرمندانِ فقید و درگذشتگانِ عرصة سینما جایگاهی شایسته آرزومندم.

     

    وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خاتمه از سینماگرانِ گرانقدر و اهالی رسانه به خاطر همراهیِ مجدّانة این رویدادِ هنری قدردانی و تلاش‌های چند‌ماهه و بی‌وقفة رئیس سازمان سینمایی، دبیر جشنواره، هیئت‌های انتخاب و اعضای ستاد برگزاری را نیز قدردانی کرد.

     

    وی همچنین از ربیعی، وزیر فرهنگ‌دوست تعاون، کار و رفاه اجتماعی که با حمایت‌های مادی و معنوی، پشتوانه برگزاری جشنواره چهاردهم شدند سپاسگزاری کرد.

     

    وی ادامه داد : از آقای ایوبی می خواهم که با توجه به فضایی که بعد از پسا برجام به وجود آمده بخش بین الملل سینمای ایران را ارتقا دهد. لازم است اقدامات جزیره ای در مراکز مختلف متوقف شود و اقداماتی در تراز سینمای ایران برنامه ریزی و انجام شود. از آقای حیدری متشکرم که با نگاهی نو جشنواره فیلم فجر را به جشن سینمای ایران تبدیل کرد. نظم این برنامه و تجلیل از دوبلورها که باید زودتر از این ها برگزار می شد از ویژگی های تحسین برانگیز این جشنواره است. از سینماگران عزیز که با تولیدات ارزشمند خود این فضای شکوهمند را ایجاد کردند تشکر می کنم.

     

     

    بزرگداشت رضا کیانیان سومین بزرگداشت در این مراسم بود که با حضور محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان و همچنین علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و داوود کیانیان برگزار شد.

     

    رضا کیانیان در این مراسم گفت: با خودم فکر می کردم بسیاری از موقعیت های زندگی ما به شانس مربوط است. وقتی متولد می شویم از کجا می دانیم در چه جغرافیا یا چه خانواده ای متولد می شویم. من شانس آوردم در خانواده خوبی به دنیا آمدم. برادرم، داوود یک گروه تئاتر داشت من خودم را به زور در آن چپاندم و این سرنوشت را پیدا کردم. دیدار با آقای دادگو شانس دیگری بود چون گفت دوباره می خواهم فیلم بسازم ویکی از دلایلش تو هستی. همسرم هم یکی از شانس های دیگر زندگی من است.

     

    ماجرای به دنیا آمدن رضا کیانیان

    داوود کیانیان برادر رضا کیانیان در ادامه مراسم بیان کرد: من با رضا ۹ سال تفاوت سنی دارم. در این ۹ سال پدر و مادرم هر کاری می کردند رضا به دنیا نمی آمد. بعدا باید از خودش بپرسید چرا. دوا درمان می کردند، دعا کردند، حتی جادو هم کردند اما او به دنیا نیامد تا این که زد و او آمد و ما نفهمیدم چه شد که به دنیا آمد. وقتی در شکم مادرم بود، فقط من، مادرم و پدرم خبر داشتیم و او همیشه لگد می زد. مادربزرگم که این لگدها را که می دیدید می گفت زهرا خانم بچه ای که آدم به زور از خدا بگیره، بهتر از این نیست. اما مادرم به شکمش دست کشید و گفت نه مادر رضا جاش تنگ و تاریک برای همین که نا آرومی می کند. رضا از وقتی به دنیا آمد هرگز نتوانست فضای تنگ و تاریک را تحمل کند و فقط راه خودش را رفت و اگر جلویش را می گرفتند سعی می کرد در فیلم ها و نوشته ها راه را برای خودش باز کند. سینما هم باید چنین تصمیمی بگیرد تا بتواند راه خودش را باز کند.

     

    وی ادامه داد: تشکر می کنم از کسانی که مرا انتخاب کردند تا توفیق این را داشته باشم که این هدیه را تقدیم رضا کنم. دلیلش این است که من تئاتری هستم و جای من همان جاست. دوست دارم این هدیه را گل بانوی سینمای ایران فاطمه معتمد آریا به رضا کیانیان تقدیم کند.

     

    ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم در این بخش از مراسم گفت: همین چند دقیقه پیش به من گفتند باید از رضا کیانیان تقدیر کنید. مرور کردم و یاد کارهای تئاتری او افتادم که از آن جمله می توان به «مردی برای تمام فصول» اشاره کرد. با این که من خیلی کیانیان را دوست دارم، در سریال «کیمیا» آنقدر بدجنس هست که حرصم را در می آورد. در هر نقشی که بازی کرده است، به آن نقش هویت می دهد و آن را زندگی می کند. این را هم بگویم که در آژانس شیشه ای تقریبا همکار ما بود.

     

    پس از صحبت های علی ربیعی کاتالوگ سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر رونمایی شد.

     

    بزرگداشت رویا تیموریان در حضور همسرش

     

    بخش پایانی این مراسم به برگزاری بزرگداشت رویا تیموریان اختصاص داشت. ویشکا آسایش و محمد حیدری به روی صحنه آمدند و آیین بزرگداشت رویا تیموریان را به جا آوردند.

     

    رویا تیموریان با اشاره به صحنه اجرا در تالار وحدت گفت: من روی این صحنه آثار درخشانی را بازی کرده ام و جلوی دوربین کارگردان های بسیاری رفته ام و از این بزرگداشت خوشحالم اما زمانی که خبر برگزاری آیین بزرگداشت من مطرح شد، بسیاری از دوستان با دخترانم درنا و دنیا تماس گرفتند و گفتند اتفاقی برای مادر افتاده است؟ دخترانم گفتند خیر و بعد پرسیدند چرا برای مادرت می خواهند بزرگداشت برگزار کنند؟

     

    تیموریان با بیان اینکه امشب شب اوست، گفت: از همه کسانی که در پروژه های مختلف حتی آب و چایی در دست من گذاشتند تا کسی که در راس امور بودند، تشکر می کنم. از استادانم سمندریان، رفیعی و رکن الدین خسروی. از علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد تشکر می‌کنم که در مقابل بی‌احترامی‌هایی که به بانوی سینمای ایران شد، واکنش نشان داد و از همسرم و دخترهای نازنینم بسیار تشکر می‌کنم.

     

    مسعود رایگان نیز بیان کرد: رویا تیموریان عاشق زندگی است، عاشق مردم است فارغ از رنگ پوست و نژاد. عاشق حرفه‌اش، سینما و تئاتر است. رویا حقیقتی شاد در زندگی من است که باعث شده من قد بکشم و سر بر بالینش بگذارم.

     

    امیدوارم سال آینده برای بهرام بیضایی بزرگداشت بگیریم

     

    این بازیگر در پایان خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: آقای وزیر دو سال قبل از همین تریبون رسمی گفتم که مهربانی و خوش‌رویی کلید درهای بسته است، امیدوارم سال آینده برای بهرام بیضایی بزرگداشتی برای ایشان به اندازه‌ای که باید باشد، بگیریم.

     

    این مراسم پس از ۳ ساعت و نیم به پایان رسید.

  • ۱۲:۴۷   ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    avatar
    mona monaکاپ آشپزی کاپ عکاس برتر 
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|48269 |46689 پست

    سانسور صحبت های جنجالی محسن امیریوسفی در افتتاحیه جشنواره فجر34

    محسن امیریوسفی در ابتدای سخنان خود گفت : من "معضل امیریوسفی" هستم.

    محسن امیریوسفی جایزه اش را به شهاب حسینی تقدیم کرد

    در مراسم افتتاحیه سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر دقایقی بعد از شروع برنامه توسط احسان کرمی سیمرغ بلورین بهترین آنونس و تیزر به محسن امیر یوسفی برای فیلم "خواب تلخ" اهدا شد.


    محسن امیریوسفی در جشنواره فیلم فجر 34

     محسن امیریوسفی در جشنواره فیلم فجر 34


    محسن امیریوسفی در ابتدای سخنان خود گفت : من "معضل امیریوسفی" هستم. "خواب تلخ" بعد از 12 سال فرصت اکران پیدا کرد فیلمی که نه تیزر تلویزیونی دارد و نه بیلبورد شهری به آن اختصاص داده‌ شده است. تنها فرصت تبلیغ این فیلم سینمایی، همان آنونسی بود که به خاطر آن سیمرغ بلورین جشنواره را دریافت کردم. من می‌ خواهم در این فرصت از مردمی که حمایت خود را با دیدن این فیلم اعلام کردند، تشکر کنم. از حجت‌الله ایوبی رییس سازمان سینمایی برای تشکیل گروه سینمای "هنر و تجربه" نیز تشکر می‌ کنم اما از اینکه فیلم "آشغال‌های دوست داشتنی" توسط هیات انتخاب دیده نشد، گله دارم ولی چه کنم که گردن من از مو باریک‌ تر است.خیلی دوست داشتم در این جشنواره من و بازیگرانم با فیلم "آشغال های دوست داشتنی" حضور داشتیم که این اتفاق نیفتاد. من امیدوار بودم در دولت تدبیر و امید مشکل این فیلم حل شود که باز هم این اتفاق نیفتاد.یکی از معروف‌ ترین شعارهای تبلیغاتی حسن روحانی این جمله معروف بود "من سرهنگ نیستم، حقوقدانم". با این جمله امید داشتیم که این حقوق مندی در سینمای ایران جاری باشد اما من در این مدت از سازمان سینمایی چیزی جز یک پادگان نظامی ندیده‌ ام.در طول دو سال گذشته بیرون از گود ایستادم. دو سال و اندی سکوت کردم، اعتراض نکردم، به هیچ جشنواره‌ ای نرفتم و فیلم "آشغال‌های دوست‌داشتنی" را در هیچ جا نمایش ندادم به این امید که در کشور خودم این فیلم نمایش داده شود ولی متاسفانه این اتفاق نیفتاد. من ناراحت هستم که فیلم "آشغال‌ های دوست داشتنی" در دولتی دیده نشد که به تدبیر و امید نامگذاری شده است. من می‌ خواهم سیمرغ بلورین تیزر "خواب تلخ" را به شهاب حسینی تقدیم کنم.کسی که مردانه پای حرفش ایستاد.

    لازم به ذکر است که در اقدامی عجیب صحبت های این هنرمند در هنگام پخش تلویزیونی این مراسم از شبکه نمایش سانسور شد.

  • ۱۲:۴۸   ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    avatar
    mona monaکاپ آشپزی کاپ عکاس برتر 
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|48269 |46689 پست

    سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر با بی نظمی بیشتر از سال های قبل که باعث ناراحتی بسیاری از خبرنگاران و عکاسان ، عوامل و بازیگران فیلم های جشنواره همراه بود، در تالار وحدت برگزار گردید.


    فرش قرمز افتتاحیه جشنواره فیلم فجر 34

     

    حجت الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی در فرش قرمز سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

     

    حجت الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی در فرش قرمز سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

     

    رضا کیانیان در فرش قرمز سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

     

    رضا کیانیان در فرش قرمز سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

     

     رویا تیموریان در فرش قرمز سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

     

     رویا تیموریان در فرش قرمز سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

     

    نیکی کریمی در فرش قرمز سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

     

    نیکی کریمی در فرش قرمز سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

     

    نیکی کریمی در فرش قرمز سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

     

    پیمان معادی در فرش قرمز سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

     

    پیمان معادی در فرش قرمز سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

     

    حامد بهداد و باران کوثری در فرش قرمز سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

     

    حامد بهداد و باران کوثری در فرش قرمز سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

     

    طناز طباطبایی در فرش قرمز سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

     

    طناز طباطبایی در فرش قرمز سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

     

    محمدرضا فروتن در فرش قرمز سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

     

    محمدرضا فروتن در فرش قرمز سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

     

    مهناز افشار در فرش قرمز سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

     

    مهناز افشار، فیلم «خانه‌ای در خیابان چهل و یکم» در فرش قرمز سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

     

    مهتاب کرامتی در فرش قرمز سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

     

    مهتاب کرامتی در فرش قرمز سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

     

    گوهر خیراندیش و ستاره اسکندری در فرش قرمز سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

     

    گوهر خیراندیش و ستاره اسکندری در فرش قرمز سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

     

    اشکان خطیبی در فرش قرمز سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

     

    اشکان خطیبی در فرش قرمز سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

     

    اشکان خطیبی در فرش قرمز سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

     

    ساره بیات در فرش قرمز سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

     

    ساره بیات در فرش قرمز سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

     

    ساره بیات در فرش قرمز سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

     

    میلاد کی مرام در فرش قرمز سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

     

    میلاد کی مرام در فرش قرمز سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

     

    آزاده نامداری در فرش قرمز سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

     

    آزاده نامداری در فرش قرمز سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

     

    بهنوش طباطبایی در فرش قرمز سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

     

    بهنوش طباطبایی در فرش قرمز سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

     

    احسان کرمی در فرش قرمز سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

     

     

    احسان کرمی در فرش قرمز سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

     

    مریلا زارعی در فرش قرمز سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

     

    مریلا زارعی در فرش قرمز سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

     

    حامد بهداد در فرش قرمز سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

     

    حامد بهداد در فرش قرمز سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

     

    سعید چنگیزیان و رعنا آزادی ور در فرش قرمز سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

     

    سعید چنگیزیان و رعنا آزادی ور در فرش قرمز سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

     

    امیر عابدی در فرش قرمز سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

     

    امیر عابدی در فرش قرمز سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

    ویرایش شده توسط mona mona در تاریخ ۱۲/۱۱/۱۳۹۴   ۱۴:۵۴
  • ۱۲:۵۱   ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    avatar
    mona monaکاپ آشپزی کاپ عکاس برتر 
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|48269 |46689 پست

    rezakianianeftetahiyet34fajr1.jpg

    سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر با تقدیر از مهدی فخیم زاده، محمد مهدی دادگو، رضا کیانیان و رویا تیموریان به پاس یک عمر فعالیت هنری تقدیر به عمل آمد.

     

    مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم فجر 34

     

    محسن امیر یوسفی در افتتاحیه سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

     

    فاطمه معتمدآریا در افتتاحیه سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

     

    فاطمه معتمدآریا در افتتاحیه سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

     

    افتتاحیه سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

     

    رضا کیانیان در افتتاحیه سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

     

    رضا کیانیان در افتتاحیه سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

     

    افتتاحیه سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

     

    بهرام رادان مجری افتتاحیه سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

     

    رویا تیموریان و همسرش مسعود رایگان در افتتاحیه سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

     

    رویا تیموریان و همسرش مسعود رایگان

     

    مهدی فخیم زاده در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

     

    جشنواره فجر

     

    ویشکا آسایش در افتتاحیه سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

     

    ویرایش شده توسط mona mona در تاریخ ۱۲/۱۱/۱۳۹۴   ۱۴:۵۴
  • ۱۳:۵۲   ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    avatar
    مامان مانیا
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|20254 |8895 پست
    چقد لباس سحر دولتشاهیو مریلا زارعی بده...بعیده ازشون
  • ۱۱:۴۸   ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    avatar
    mona monaکاپ آشپزی کاپ عکاس برتر 
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|48269 |46689 پست

    گزارش تصویری از حضور عوامل فیلم "عادت نمی کنیم" در فرش قرمز پردیس ملت

     در روز اول جشنواره فیلم فجر 34 در پردیس سینمایی ملت سه فیلم پل خواب ، عادت نمی کنیم و خشم و هیاهو اکران شد . تصاویر حضور بازیگران فیلم سینمایی "عادت نمی کنیم" به کارگردانی ابراهیم ابراهیمیان را در ادامه خواهید دید.

    کارگردان:ابراهیم ابراهیمیان تهیه کننده:پیمان جعفری بازیگران: محمدرضا فروتن، ساره بیات، حمیدرضا آذرنگ، هدیه تهرانی، حدیث میرامینی، پانته آ پناهی ها، شیرین یزدان بخش، نقی سیف جمالی، رویا حسینی، مهدخت مولایی

    خلاصه داستان:وقتی همه چی خوبه و خوشه زندگی كردن هنر نیست.

    سایر عوامل:نویسنده: سارا سلطانی، ابراهیم ابراهیمیان/ مدیر فیلمبرداری: علیرضا برازنده/ تدوین: ژینوس پدرام، ابراهیم ابراهیمیان/ موسیقی: حامد ثابت/ طراح صحنه و لباس: کامیاب امین عشایری/ طراح گریم: محسن دارسنج/ مدیر صدابرداری: امیر نوبخت/ طراحی و ترکیب صدا: علیرضا علویان‌/ مدیر برنامه ریزی و دستیار اول کارگردان: علی مردانه/ مدیر روابط عمومی: مهسا همتی/ طراح پوستر، لوگو و ساخت فیلم پشت صحنه: میثم میرزایی/ عکاس: فتاح ذی نوری/ سرمایه گذاران: شرکت روشن مهر، شهرام اخلاص پور

    photo_2016-02-01_12-51-13.jpgphoto_2016-02-01_12-51-28.jpg

    photo_2016-02-01_12-50-07.jpg

    photo_2016-02-01_12-50-25.jpg


    photo_2016-02-01_12-50-28.jpg

    photo_2016-02-01_12-50-00.jpg

    photo_2016-02-01_12-50-57.jpg

    photo_2016-02-01_12-51-03.jpg

    photo_2016-02-01_12-50-36.jpg

    photo_2016-02-01_12-49-53.jpg

    photo_2016-02-01_12-49-37.jpg

    photo_2016-02-01_12-49-35.jpg

    photo_2016-02-01_12-49-10.jpg

    photo_2016-02-01_12-48-33.jpg


    photo_2016-02-01_12-48-39.jpg

    photo_2016-02-01_12-49-04.jpg

    photo_2016-02-01_12-48-27.jpg

  • ۱۲:۱۲   ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    avatar
    mona monaکاپ آشپزی کاپ عکاس برتر 
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|48269 |46689 پست

    بی نظمی بی سابقه در جشنواره فیلم فجر +حاتمی کیا در نمازخانه کاخ جشنواره!

    فیلم «گیتا» در اولین روز جشنواره فیلم فجر پس از چند دقیقه کش و قوس بالاخره اکران شد.

    769754_336_1.jpg

    اکران پرحاشیه فیلم "گیتا" در کاخ جشنواره

    تماشاگرانی که در اولین روز جشنواره (12 بهمن‌ماه) برای تماشای این نمایش به برج میلاد کاخ جشنواره آمده بودند، حدود 45 دقیقه پشت در سالن نمایش منتظر ماندند و در این مدت چندبار اعلام شد که این فیلم نقص فنی دارد و با تأخیر اکران می‌شود اما بعد از نزدیک به یک ساعت که تماشاگران منتظر بودند اعلام شد که این فیلم به دلیل همان مشکل نقص فنی اکران نخواهد شد.

     با این حال، چند دقیقه بعد فیلم اکران شد اما در زمان پخش تیتراژ ابتدایی فیلم، یک نفر از میان تماشاگران فریاد زد «فیلم را قطع کنید»!

    بدین ترتیب، پخش فیلم متوقف شد ولی بعد از لحظاتی دوباره اکران آن از سر گرفته شد.

    فیلم «گیتا» با بازی مریلا زارعی ساخته مسعود مددی قرار بود ساعت 18:30 در برج میلاد (کاخ جشنواره) نمایش داده شود.

    ابراهیم حاتمی‌کیا از جمله هنرمندانی بود که در صف تماشاگران این نمایش حضور داشت.

  • برای شرکت در مباحث تبادل نظر باید ابتدا در سایت  ثبت نام  کرده، سپس نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد نمایید؛    (Log In) کنید.
موضوع قبل
موضوع بعد
آخرین پست های این تالار
آخرین پست های این بخش
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان