خانه
48K

اخبار مربوط به جشواره فجر 34

  • ۱۲:۱۷   ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    avatar
    کاپ آشپزی کاپ عکاس برتر 
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|48267 |46689 پست

    آنچه در افتتاحیه فیلم فجر اتفاق افتاد

    همه ساله در بهمن ماه جشنواره فیلم فجر با شور و حال فراوان شروع به کار می کند و فیلم ها و عوامل شان در این جشنوارا به رقابت می پردازند، امسال هم سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر رسما از شامگاه 11 بهمن ماه با برگزاری مراسم افتتاحیه شروع به کار کرد.

    آنچه در افتتاحیه فیلم فجر اتفاق افتاد ، افتتاحیه سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر ، وزیر ارشاد

    مراسم افتتاحیه ی جشنواره ی فیلم فجر با سخنان محسن امیریوسفی و برگزیدگان بخش مواد تبلیغی، تقدیر از خانواده شهید سیاح طاهری و سخنرانی هنرمندانی که بزرگداشت هایشان در این دوره برگزار شد، همراه شد.

    شامگاه 11 بهمن ماه در مراسم افتتاحیه ی فیلم فجر در تالار وحدت در بخش اهدای سیمرغ های مواد تبلیغی در بخش عکس، با تقدیر از جلال حمیدی عکاس فیلم «ارغوان»، سیمرغ بلورین به محمد بدرلو عکاس فیلم «اعترافات ذهن خطرناک من» اهدا شد.

    بدرلو که هیجان زده شده بود، در سخنان کوتاهی گفت: زانو هایم شل شده است و اصلا تصور نمی کردم روزی این جایزه را بگیرم. این سیمرغ را به برادر بزرگم مهدی تقدیم می کنم و از رضا درمیشیان تقدیر ویژه ای دارم که اولین بار به من اعتماد کرد و عکاسی فیلمش را به من سپرد.

    در بخش بهترین آنونس فیلم با تقدیر از معین کریم الدینی برای فیلم «آتلان» سیمرغ بلورین به محسن امیر یوسفی اهدا شد، همزمان با حضور امیریوسفی روی صحنه تالار وحدت، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به برنامه وارد شد.

     اظهارات امیریوسفی مقابل وزیر ارشاد

    امیریوسفی هنگام دریافت جایزه اش گفت: من معضل، امیریوسفی هستم. از گرفتن این جایزه ارزشمند بسیار خوشحالم چون فیلم « خواب تلخ » بعد از 12 سال اکران شد، البته متاسفانه تیزر تلویزیونی و بیلبورد ندارد و تنها فرصت تبلیغات ما همین آنونس و پوستر است.

    وی با تقدیر از طراح پوستر فیلمش "طاها ذاکر" از مردم قدردانی کرد که از فیلم «خواب تلخ» استقبال کرده اند.

    امیریوسفی در ادامه با قدردانی از اقدام رییس سازمان سینمایی در راه اندازی گروه «هنر و تجربه» افزود: در بهار سینمای ایرانهستیم که این بهار را به هنرمندان تبریک می گویم. دوست داشتم من و عوامل فیلم «آشغال های دوست داشتنی» هم اینجا بودیم و امکان اکران یک سانس نمایش را در جشنواره داشتیم و نتیجه کارمان را هم خودمان و هم دوستان، همکاران و هم مخالفان فیلم می دیدند.

    وی یادآور شد: سه سال است که این فیلم را به طور قانونی به جشنواره فجر ارائه کرده ایم که به طور غیرقانونی به هیات انتخاب ارائه نشده است.

    او با اشاره به یکی از جملات رییس جمهوری ادامه داد: آقای روحانی جمله ای دارد که سلطان قلب هاست، او گفت که "من سرهنگ نیستم بلکه حقوق دانم" امید ما این بود که این حقوق دانی در تمام کشور و همچنین در سینمای ایران جاری و ساری شود که این اتفاق نیفتاد.

    امیریوسفی با اشاره به پیگیری هایش برای حل مشکل فیلم «آشغال های دوست داشتنی» ادامه داد: در دو سال و اندی اخیر، سازمان سینمایی برای من حکم پادگان نظامی را داشت. درد دل هایی دارم که جای گفتنش همین جاست. متاسفانه ما بیرون از گود بودیم و حتی در این مدت فیلم را به جشنواره های خارجی هم ندادیم چون امیدوار بودیم فیلم اول در کشور خودمان اکران شود و هنوز هم امیدواریم، تنها تاسفم این است که این اتفاقات در دولت تدبیر و امید می افتد.

    امیر یوسفی در پایان صحبتش جایزه اش را به شهاب حسینی یکی از بازیگران فیلم «آشغال های دوست داشتنی» تقدیم کرد و گفت: از طرف عوامل فیلم «خواب تلخ» و «آشغال های دوست داشتنی» این جایزه را به مردی تقدیم می کنم که پای حرفش و فیلمش ایستاد؛ شهاب حسینی.

    در ادامه ی برنامه افتتاحیه ی فیلم فجر، در بخش پوستر با تقدیر ویژه از طاها ذاکر برای فیلم «خواب تلخ» سیمرغ بلورین این بخش به علی باقری طراح پوستر «من می خوام شاه باشم» اهدا شد.

     

    این سیمرغ خیلی بال بال زد

    او که با پوشش محلی و لباس کردی جایزه اش را گرفت، گفت: این سیمرغ خیلی بال بال زد تا به دستم برسد، البته در جوانی یک بار دیگر این سیمرغ را گرفته بودم و حالا هم خوشحالم که برگزیده این بخش، یک فیلم مستند است و گرفتن این جایزه را به خانواده مستند تبریک می گویم.

     تقدیر از خانواده شهید سیاح طاهری

    در بخش دیگری از مراسم افتتاحیه ی فیلم فجر؛ رخشان بنی اعتماد، فاطمه معتمد آریا، مهتاب کرامتی و سیده زهرا حسینی نویسنده کتاب «دا» از همسر شهید سیاح طاهری تقدیر کردند.

    زهرا حسینی بعد از خواندن سوره ی "والعصر" گفت: ما زنده به آنیم که آرام نگیریم / موجیم که آسایش ما عدم ماست.

    بعد از خواندن این مصرع، وی یادآور شد که شهید طاهری این شعر را با عملش ثابت کرد. او با وجود رفتار آرامش درونی پرشور و حال داشت و نمی توانست، ببیند که جایی ظلمی می شود و او آرام باشد.

    وی با اشاره به تلاش های سیاح طاهری و همراهی با جشنواره های دانش آموزی خاطرنشان کرد: او همیشه علاقه مند بود که بین هنرمندان و دانش آموزان وحدتی رخ بدهد و از این راه به پیشرفت کشور کمک شود. شهادت حق شهید سیاح طاهری بود که خداوند به او بخشید و باید این هدیه را تبریک گفت، ما باید برای خودمان تسلیت بگوییم که زنده ماندیم و نمی دانیم چه کنیم اما او راه خود را رفت.

    بعد از این سخنان، فاطمه معتمدآریا اجازه خواست تا همسر طاهری را روی صحنه دعوت کند و در حضور او سخن بگوید.

     خاطره گویی معتمدآریا از شهید سیاح طاهری

    معتمد آریا با اشاره به آشنایی اش با سیاح طاهری یادآور شد: در "کشتی دوستی" با ایشان آشنا شدم. زمانی که درباره صلح سخن می گفتیم، یک کشتی دوستی در شلمچه، بچه های ایرانی و عراقی را همراه خود داشت و ما با بچه های هر دو کشور مسیری را طی کردیم و با صلح آشنا شدیم.

    این بازیگر تئاتر و سینما اضافه کرد: در همه جای دنیا هر زمان کسی درخواست صلح داشته باشد اولین قدم را برای او برمی دارم. در مورد صلح همیشه روی من حساب کنید.

    همچنین مهتاب کرامتی در سخن کوتاهی گفت: از حضور در کنار این دوستان خوشحالم و از ایشان آموختم که می شود صبور و ساکت بود اما کار کرد.

     بنی اعتماد: از روح بزرگ شهید سیاح طاهری یاد گرفتم

    رخشان بنی اعتماد نیز گفت: برای شناخت آدم ها بهتر است با آن ها هم سفر یا هم سفره شد. من بنا به ضرورت هم سفره آقای سیاح طاهری در جشنواره های دانش آموزی بودم و از روح بزرگ ایشان یاد گرفتم.

    کارگردان «ننه گیلانه» در توصیف این شهید در سخنانی مطرح کرد: او کسی بود که به طور دائم در برنامه های مختلف فرهنگی فعال بود و فارغ از تفاوت های دیدگاهی و اعتقادی به هنر سینما احترام می گذاشت.

    او ادامه داد: آمدن و رفتن رسم روزگار است و بودن ما در این دنیا به سرعت پلک زدن می گذرد، اما رفتن بعضی از افراد جایی را خالی می کند که به سرعت پُر نمی شود و شهید طاهری یکی از آنان بود.

     رخشان بنی اعتماد در ادامه صحبتش با ابراز تاسف از درگذشت یدالله نجفی صدابردار سینما خاطرنشان کرد: همکاران ما امروز داغدار از دست دادن کسی هستند که معلم بزرگ ما بود. اگر این موهبت نصیب ما می شد که هریک از ما ذره ای از وجود او را در کالبد خود می داشتیم، جهان گلستان می شد.

    بعد از این سخنان همه حاضران به احترام سیاح طاهری قیام کردند و همسرش در سخنانی گفت: قرآن می فرماید نعمت را بر 4 گروه تمام کردیم؛ انبیا و صدیقین. حاصل عمل پیامبران صدیقین هستند که رسالت پیامبران را تبلیغ می کنند و حاصل عمل آنان شهدا هستند که باید خون بدهند تا بتوانیم صالحین را تربیت کنیم.

    وی با اشاره به حضور سیاح طاهری در 8 سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: روح ایشان آرام نگرفت و با شهادت نشان داد که شهادت هنر مردان خداست. همه حرف ها ، برنامه ها و فیلم ها ما زمانی اثر دارد که خون در طول تاریخ جاری باشد.

    غبیشی افزود: ایشان نگاه خاصی به سینما داشت و آن را مخصوص یک قشر خاص در تهران نمی دانست، بلکه در دورترین روستاها سینما را برای دانش آموزان می برد و هرگز به دنبال اسم و رسم نبود.

    وی در پایان صحبتش متذکر شد: آنچه ما را تسلی می دهد، این است که او به آرزویش رسید چون سال ها منتظر بود که حتما پرونده زندگی اش با شهادت بسته شود.

    بعد از این سخنان، لوح و سبد گل به او تقدیم شد.

     تعبیر فخیم زاده از سینمای سفارشی

    در ادامه برنامه بزرگداشت 4 هنرمند برگزار شد، در آغاز با پخش یک کلیپ از مهدی فخیم زاده تقدیر شد.

    در بخشی از این کلیپ فخیم زاده گفت: سینما رسانه نیست بلکه در شکل خودش می تواند، پُرکننده اوقات فراغت مردم باشد اما در یک دوره سینمای سفارشی مرسوم شد و به قول یکی از دوستان مثل یک خیاری بود که هیچ مزه ای هم نداشت.

    مریلا زارعی و علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از فخیم زاده تقدیر کردند.

    مریلا زارعی با ابراز خرسندی از اینکه برای تقدیر از فخیم زاده روی صحنه رفته است، گفت: ایشان جزو کارگردان هایی است که افتخار کاری طولانی مدت را با ایشان داشتم و خوش به حال بازیگری که ابتدای ورودش به سینما با چنین کارگردانی کار کند، چون من خود بعد از 20 سال از آغاز همکاری با ایشان، هر زمان حس می کنم، کم آورده ام به گنجینه آموزه های آقای فخیم زاده مراجعه می کنم.

    این بازیگر سینما ادامه داد: آقای فخیم زاده به ما آموخت برای ماندن در سینما باید بازیگر خوبی باشیم و برای این منظور در آغاز باید خودمان را بشناسیم، ایشان به ما اعتماد به نفس را یاد داد.

     

    سریالی که وزیر ارشاد می دید

    سپس علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امشب برای عرض ادب و تجدید دیدار با کسانی حضور دارم که به آنان عشق می ورزم اما در طول سال کمتر فرصت دیدارشان را دارم.

    او همچنین با اشاره به حضور وزرای تعاون و کار، ورزش و جوانان در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر گفت: حضور همکاران ما نشان می دهد که دولت تدبیر و امید با تمام وجود کنار هنرمندان ایستاده و آنان را حمایت می کند. بسیار خوشحالیم که سینمای ایران هر روز در حال تکامل و رشد است و نیروهای جوان وارد آن می شوند.

    جنتی با قدردانی از تمام تلاش های فخیم زاده ادامه داد: از آنجا که ما سیاسی بودیم، کمتر فرصت دیدن سریال ها را پیدا می کردیم اما یکی از سریال هایی که از اول تا آخر آن را دیدم «خواب و بیدار» بود که برایم بسیار جالب و جذاب بود.

    بعد از این سخنان، احسان کرمی که اجرای برنامه را بر عهده داشت با لحنی طنزآمیز به وزیر گفت: این سریال به "ناتاشا" معروف بود و با وزیر شوخی کرد.

    وزیر ارشاد در پایان صحبتش از فخیم زاده به عنوان هنرمندی همه فن حریف یاد کرد که علاوه بر بازیگری و کارگردانی شعر هم می گوید، نوازنده، رزمی کار و بدل کار هم هست.

    به گزارش ایسنا، مراسم بزرگداشت هنرمندان با حضور همسرانشان برگزار شد و همسران آنان نیز لوح های تقدیر جداگانه ای را دریافت کردند، همسر فخیم زاده به دلیل پا دردی که داشت نتوانست روی صحنه حاضر شود.

    فخیم زاده در سخنان کوتاهی گفت: مراسم بزرگداشت برای بزرگ ها برگزار می شود اما من هنوز صدای توپ را که می شنوم با بچه ها گل کوچک بازی می کنم.

    در ادامه با پخش تیزری بزرگداشت محمد مهدی دادگو تهیه کننده سینما برگزار شد.

    در این تیزر هنرمندانی مانند ابراهیم حاتمی کیا، مسعود کیمیایی، رخشان بنی اعتماد، مسعود جعفری جوزانی و ... نکاتی را درباره دادگو بیان کردند، برای تقدیر از این هنرمند فاطمه معتمد آریا و حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی روی صحنه رفتند.

     معتمدآریا: دادگو جزو نوابغ سینماست

    معتمد آریا در سخنانی گفت: خوشحالم زیر سایه بزرگان سینما آموختم. کسانی که سینما را علمی و خردمندانه به من یاد دادند. آقای دادگو جزو نوابغ سینماست. نمی گویم جزو نوابغ سینما بود چون هنوز سایه ایشان بر سر ماست. مردی که دانشش خردمندانه است و به ما یاد داد که سینما علم و مهر است.

     

    ایوبی: اگر سازمان سینمایی پادگان نبود ....

    ایوبی رییس سازمان سینمایی نیز با اشاره به اینکه دادگو دیگر فعالیتی در سینما ندارد، گفت: به ایشان گفته ام هر روز نبودنش را کنار خودمان حس می کنیم. استفاده از خرد جمعی ، ژرف نگری و ... از ویژگی های ایشان است.

    او به کنایه به سخن امیریوسفی افزود: اگر سازمان سینمایی پادگان نبود مدیریتش را به آقای دادگو می سپردم.

    سپس محمد مهدی دادگو گفت: از آیین بزرگداشت خیلی خوشم می آید. چون "آیین" نام نوه ارشدم است و بزرگداشت کار بسیار خوبی است. اهل هنر آن قدر دل نازک هستند که از دیده شدن خوشحال می شوند اما کار من از دل نازکی گذشته است.

    وی ادامه داد: این بزرگداشت را از حُسن نظر محمد حیدری دبیر جشنواره و ایوبی پذیرفتم و ایوبی کسی است که به هر جا و مسندی اعتبار می دهد.

    او با تقدیر از همراهی های همسرش در طول 40 سال زندگی مشترک اضافه کرد: توجه به همسران ما در این مراسم سنت حسنه ای است که امیدوارم ادامه پیدا کند، چون کار سینما پشتوانه و عقبه ای دارد و بدون همراهی همسران ما امکان پذیر نیست.

    دادگو اضافه کرد: همسرم رکن رکین خانواده ماست که خود در حوزه دیگری هنرمند است.

    او خطاب به جوانان سینماگر خواست نسبت به خانواده خود بسیار جدی باشند و افزود: از مشکلات همسران هنرمندان نباید غافل شد. هنرمندی داریم که نویسنده خوبی است و مرد همیشه خندانی است. نمی دانم امشب در این برنامه حاضر است یا نه.

     

    همسر معتمدآریا در این چند روزه واقعا صبر کرد

    او سپس به احمد حامد همسر فاطمه معتمد آریا اشاره کرد و گفت که او در این چند روزه واقعا صبر کرده و خداوند صابرین را دوست دارد.

     معتمدآریا: مهم ترین سختی کار ما برعهده ی همسران مان است

    بعد از سخنان دادگو، معتمد آریا در حالی که بغض کرده بود، گفت: در تمام این روزهای سخت اشکم در نیامد اما حالا که از همسرم سخن گفتید، اشکم سراریز شد. مهم ترین سختی کار ما بر عهده همسران مان است به ویژه همسر من.

    او ادامه داد: خیلی خوب است که امشب برای شادی دور هم هستیم چون آدم در این جمع احساس امنیت می کند.

     سپاسگذاری رضا کیانیان از شانس های زندگی اش

    در ادامه برنامه تقدیر از رضا کیانیان با حضور برادر بزرگترش داود و علی ربیعی وزیر کار، رفاه و امور اجتماعی برگزار شد.

    رضا کیانیان در سخنانی گفت: خیلی چیزها در زندگی ما به ویژه برای ما که در ایران زندگی می کنیم به شانس بستگی دارد. اینکه در چه خانواده ای به دنیا بیاییم و بعضی دیگر از موقعیت های زندگی مان.

    وی ادامه داد: من خیلی خوش شانس بودم که در خانواده خوبی به دنیا آمدم و پدر و مادر خوبی داشتم به خصوص به خاطر برادرم داود که یک گروه تئاتری داشت و من خود را به زور به گروه او چپاندم. به مدرسه خوبی رفتم و بابت همسرم هم خوش شانس بودم، چون آدم هرچقدر هم که همسرش را پیش از ازدواج بشناسد بعد از آن تغییر کیفی دارد اما هایده همسرم از خانواده خوب سهراب سپهری است و شانس دیگرم پسرم، علی است چون معلوم نیست بچه آدم از داخل قوطی شانسی چه چیزی بیرون بیاید، این ها همه شانس من است که با کارگردان ها و عوامل خوبی کار کرده ام و همه این شانس ها باعث شد تا امروز اینجا بیایم و این برنامه برگزار شود. از همه این ها ممنونم و از خداوند هم سپاسگذارم که این شانس ها را به من بخشید.

     خاطره گویی داود از رضا کیانیان

    همچنین داود کیانیان برادر بزرگ تر او خاطره ای کوتاه از دوره پیشا و پسا تولد رضا کیانیان تعریف کرد و یادآور شد: من و رضا 9 سال تفاوت سنی داریم در این سال ها پدر و مادرم هر چه تلاش کردند از دعا و خواهش و جادو که رضا به دنیا بیاید او نمی آمد تا اینکه بالاخره به دنیا آمد اما وقتی در شکم مادرمان بود به طور عجیبی لگد می زد و مادربزرگم می گفت: بچه ای که آدم به زور از خدا بگیرد چنین می شود. ولی مادرم برای او توضیح داد که چون جای رضا تنگ و تاریک است او نمی تواند این فضا را تحمل کند و بعد از به دنیا آمدنش هم همین طور است. هر زمان که جلویش را می گرفتند ،سعی می کرد با رویاها و نوشته هایش فضا را برای خود باز کند. درست مثل سینما که باید در شرایط سخت فضا را برای خود باز کند.

    داود کیانیان گفت: از اینکه مرا برای اهدای این جایزه انتخاب کردید، سپاسگذارم اما خود را لایق نمی دانم چون من تئاتر کودک کار می کنم و خوب است این هدیه را یک بانوی سینماگر بین المللی بدهد و از معتمد آریا درخواست کرد تا او این هدیه را اهدا کند.

    رضا کیانیان نیز با لبخند و ابراز خرسندی از این اتفاق گفت: برایم جای خوشحالی است که این جایزه را خانم معتمد آریا می دهد، چون وقتی بچه بودم مرا به تئاتر می بردند و می گفتند این خانم "خاله سیمین" است!

    در پاسخ به او معتمد آریا گفت: از بچگی تئاتر کار می کردم و حالا میانسال شده ام اما خیلی پیرمردها و پیرزن ها می گویند از بچگی تو را می دیدیم!

     علی ربیعی درباره ی رضا کیانیان چه گفت؟

    علی ربیعی نیز هنگام تقدیر از کیانیان از او به عنوان «مردی برای تمام فصول»، «مردی برای تمام نقش ها»، مولف، عکاس و ... یاد کرد که به تمام نقش هایش جان می دهد.

    وزیر کار اضافه کرد: با اینکه خیلی دوستش دارم اما در «کیمیا» آن قدر بدجنس است که حرص ام را در می آورد.

    وی با اشاره به بازی کیانیان در فیلم هایی مثل «روبان قرمز» و «آژانس شیشه ای» یادآور شد: در «آژانس شیشه ای» کمی همکار ما شده بود.

    وزیر کار با مرور نقش های رضا کیانیان گفت: در آخر هم به خاطر «یک بوس کوچولو» شما را می بوسم.

    وی در پایان صحبتش با تقدیر از فخیم زاده افزود: 10 بار کتاب "جان اشتاین بک" را خوانده بودم اما بازی خوب فخیم زاده و همایون چیز دیگری بود.

     بزرگداشتی برای رویا تیموریان

    در بخش پایانی برنامه با حضور محمد حیدری دبیر جشنواره و ویشکا آسایش از رویا تیموریان تقدیر شد.

    تیموریان گفت: بعد از اعلام برنامه بزرگداشت بعضی دوستانم نگران شدند و با دخترانم تماس گرفتند و می خواستند از سلامتی من مطمئن شوند.

    وی ادامه داد: امشب یکی از شب های زیبایی زندگی ام است و خداوند را سپاسگزارم.

    او در مقابل درخواست احسان کرمی مجری برنامه برای خواندن شعری از حافظ این بیت را خواند.

    «ما ز یاران چشم یاری داشتیم / خود غلط بود آنچه ما پنداشتیم»

    تیموریان با بیان اینکه گفته اند امشب شب ماست، ادامه داد: چند تشکر دارم از آقای حیدری که همیشه به من محبت داشته و از تمام کسانی که در سی و اندی سال فعالیتم، همراه من بودند چه آنان که یک لیوان چای به دستم دادند یا تهیه کنندگانی که کمکم کردند امشب اینجا بایستم.

    او همچنین از اساتیدش حمید سمندریان، رکن الدین خسروی و دکتر علی رفیعی تقدیر کرد و افزود: دکتر رفیعی نه تنها به ما آموزش بازیگری دارد که زندگی را هم به ما آموخت.

    تیموریان همچنین با قدردانی از حمایت های وزیر فرهنگ و رییس سازمان سینمایی از معتمدآریا افزود: این دو مسئول در مسند مدیریت شان از بانوی سینمای ایران حمایت کردند.

    مسعود رایگان همسر رویا تیموریان که همراه با او روی صحنه رفته بود گفت: صحبت کردن درباره رویا بسیار دشوار است. او عاشق زندگی، مردم و حرفه اش است و من بسیار خوشبختم که رویا به حقیقتی در زندگی ام تبدیل شد که باعث می شود به خود ببالم، قد بکشم و سر بر بالینش بگذارم.

    رایگان خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دو سال پیش از همین تریبون گفتم، مهربانی و خوش رویی کلید درهای بسته است. امیدوارم سال آینده در همین سالن بزرگداشتی در شان بهرام بیضایی برای او برگزار کنید.

    این سخنان رایگان با ابراز احساسات حاضران همراه بود.

     

     

    مراسم افتتاحیه فیلم فجر برگزار شد ، وزیر ارشاد ، جشنواره فجر

    مراسم افتتاحیه فیلم فجر 11 بهمن برگزار شد ، جشنواره فجر ، سیمرغ بلورین

    مراسم افتتاحیه سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر ، سیمرغ بلورین ، محمد بدرلو

     
    مراسم افتتاحیه سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر با حضور بازیگران ، محمد بدرلو ، مهتاب کرامتی
     
     مراسم افتتاحیه سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر برگزار شد ، مهتاب کرامتی ، رخشان بنی اعتماد
  • leftPublish
  • ۱۶:۴۵   ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19753 |39377 پست

    بهرام رادان روز ششم جشنواره فجر

    اخبار مربوط به  جشواره فجر 34
  • ۱۶:۴۶   ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19753 |39377 پست

    حامد بهداد و باران کوثری

    اخبار مربوط به  جشواره فجر 34
  • ۱۳:۴۷   ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19753 |39377 پست
    اعلام اسامى نامزدهاى دریافت سيمرغ سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

    بهترین کارگردانی:
    کمال تبریزی برای کارگردانی فیلم "امکان مینا"
    سعید روستایی برای کارگردانی فیلم "ابد و یک روز"
    فرزاد موتمن برای کارگردانی فیلم "آخرین بار کی سحر را دیدی؟"
    محمد حسین مهدویان برای کارگردانی فیلم "ایستاده در غبار"
    سید رضا میرکریمی برای کارگردانی فیلم "دختر"

    بهترین بازیگر نقش اول زن:
    پریناز ایزدیار برای فیلم "ابد و یک روز"
    ساره بیات برای فیلم "عادت نمی کنیم"
    مینا ساداتی برای فیلم "امکان مینا"
    طناز طباطبایی برای فیلم "خشم و هیاهو"
    الهام کردا برای فیلم " به دنیا آمدن"

    بهترین بازیگر نقش اول مرد:
    فرهاد اصلانی برای فیلم "دختر"
    پرویز پرستویی برای فیلم "بادیگارد"
    رضا کیانیان برای فیلم "کفش هایم کو"
    پیمان معادی برای فیلم "ابد و یک روز"
    نوید محمد زاده برای فیلم "خشم و هیاهو"

    بهترین بازیگر نقش مکمل زن:
    بهنوش بختیاری برای بازی در فیلم "من"
    مریلا زارعی برای فیلم "دختر"
    ژاله صامتی برای فیلم "آخرین بار کی سحر را دیدی؟"
    شبنم مقدمی برای فیلم های "زاپاس" و "نفس"
    شیرین یزدان بخش برای فیلم "ابد و یک روز"

    بهترین نقش مکمل مرد:
    حمیدرضا آذرنگ برای فیلم "عادت نمی کنیم"
    امیر جدیدی برای فیلم "من"
    سیامک صفری برای فیلم "آخرین بار کی سحر را دیدی؟"
    آذرخش فراهانی برای فیلم "مالاریا"
    نوید محمد زاده برای فیلم "ابد و یک روز"

    بهترین فیلم:
    منوچهر محمدی برای تهیه کنندگی فیلم "امکان مینا"
    سعید ملکان برای تهیه کنندگی فیلم "ابد و یک روز"
    فرزاد موتمن برای تهیه کنندگی فیلم "آخرین بار کی سحر را دیدی؟"
    سید رضا میرکریمی برای تهیه کنندگی فیلم "دختر"
    حبیب والی نژاد برای تهیه کنندگی فیلم "ایستاده در غبار"
  • ۲۰:۰۵   ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19753 |39377 پست

    لیلا بلوکات در جشنواره فجر

    اخبار مربوط به  جشواره فجر 34
  • ۲۰:۴۰   ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19753 |39377 پست
    جایزه بخش «نگاه نو» در اختتامیه جشنواره فیلم فجر

    * سیمرغ بهترین کارگردانی به سعید روستایی برای کارگردانی «ابد و یک روز» اهدا شد.

    * جایزه‌ ویژه هیات داوران به محمد حسین مهدویان برای فیلم «ایستاده در غبار» تعلق گرفت.

    * سیمرغ بهترین فیلم بخش «نگاه نو» هم به «ابد و یک روز» به تهیه‌کنندگی سعید ملکان اهدا شد.

    سیمرغ بلورین جلوه های ویژه میدانی و بصری: ایمان کریمیان برای فیلم ایستاده در غبار
  • leftPublish
  • ۲۰:۴۰   ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19753 |39377 پست
    سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی: سعید روستایی برای "ابد و یک روز "
  • ۲۰:۴۰   ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19753 |39377 پست
    /مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر/

    سیمرغ بهترین فیلم مستند به « A175 » به تهیه‌کنندگی بهروز نورانی‌پور تعلق گرفت.

  • ۲۰:۴۰   ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19753 |39377 پست
    برگزیدگان بخش سینما حقیقت:
    سیمرغ بهترین دستاورد فنی و هنری: رضا تیموری برای تصویربرداری اهالی خیابان یک طرفه

    سیمرغ بهترین کارگردانی: مهرداد اسکویی برای فیلم رویاهای دم صبح
  • ۲۰:۴۰   ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19753 |39377 پست
    /مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر/

    برگزیدگان بخش «هنر و تجربه»:

    🔹بهترین فیلم «نیمرخ‌ها» زنده‌یاد ایرج کریمی و بهترین کارگردانی این بخش، سروش محمدزاده برای فیلم «چهارشنبه» معرفی شدند.
  • ۲۰:۴۰   ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19753 |39377 پست
    برگزیدگان انیمیشن در اختتامیه جشنواره فجر معرفی شدند

    * بهترین انیمیشن «فهرست مقدس» به کارگردان محمد امین همدانی معرفی شد.

    * جایزه‌ ویژه کارگردانی انیمیشن با تقدیر از مجید اسماعیلی برای فیلم «پادشاه آب» جایزه ویژه به حامد کاسبی برای «در مسیر باران» اهدا شد.
  • leftPublish
  • ۲۰:۴۰   ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19753 |39377 پست
    مراسم اختتامیه‌ی جشنواره‌ی فیلم فجر آغاز شد

    محمد سلوکی اجرای مراسم اختتامیه‌ را برعهده دارد.

    در این مراسم علی جنتی وزیر ارشاد، ایوبی و دیگر مسوولان سینمایی حضور دارند.
  • ۱۳:۱۸   ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
    avatar
    mona monaکاپ آشپزی کاپ عکاس برتر 
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|48267 |46689 پست

    بهنوش طباطبایی و خانواده پاکدل در حاشیه آخرین روز جشنواره فیلم فجر 34

    مهدی پاکدل و بهنوش طباطبایی زوج بازیگری که در این دوره هرکدام تنها یک فیلم در جشنواره داشتند آثارشان در روز آخر به نمایش درآمد.

    حواشی روز آخر کاج جشنواره فجر

    در آخرین روز برپایی جشنواره فیلم فجر در سالن همایش‌های میلاد شش فیلم به روی پرده رفت، سالن اصلی در اختیار تیم برپایی اختتامیه قرار گرفت و با علامت پیروزی عوامل «سیانور» و اعتراض‌های عوامل «به دنیا آمدن» پرونده کاخ جشنواره بسته شد.

     

    کاخ جشنواره در روز دهم به روال روزهای گذشته با نشست فیلم ها آغاز شد و در یکی از آنها که به «خشم و هیاهو» اختصاص داشت نوید محمدزاده بعد از گذشت دو سال صحبت های جنجالی اش درباره سیمرغ جشنواره را تکذیب کرد.

     

    روز آخر در بخش هنر و تجربه دو فیلم «اینجا کسی نمی میرد» و «گاهی» به نمایش درآمد که برای فیلم اول با بازی هومن سیدی تعداد اندکی حضور داشتند و برای دومین فیلم که به صورت سلفی فیلمبرداری شده بود تعداد حاضران بیشتر شد.

     

    در مراسم فرش قرمز «گاهی» حضور عوامل با لباس های متحدالشکل جلب توجه می کرد.

     

    همانطور که انتظار می رفت برای «سیانور» ظرفیت سالن پر شد و این فیلم همزمان در دو سالن 4 و 5 هم به نمایش درآمد.

     

    با توجه به نزدیکی موضوع فیلم با «امکان مینا» بسیاری این دو را با هم مقایسه کردند و معتقد بودند داوران در حق این فیلم اجحاف کردند.

     

    «سیانور» تنها فیلم این دوره بود که در تیتراژ پایانی اش از ترانه استفاده کرده است و با صدای محمد معتمدی اجرا شد.

     

    در مراسم فرش قرمز این فیلم بابک حمیدیان و مهدی هاشمی حضور نداشتند و هانیه توسلی که عنوان پرکارترین بازیگر زن این دوره را یدک می کشد برای اولین بار در جشنواره 34 به کاخ جشنواره آمد.

     

    «به دنیا آمدن» آخرین فیلم به نمایش درآمده در کاخ جشنواره بود که در سانس 21 به روی پرده رفت. پیش از آغاز این فیلم مراسم نورافشانی در محوطه برج میلاد برگزار شد.

     

    در پایان این فیلم و همزمان با تیتراژ پایانی یداله نجفی صدابردار فقید مورد تشویق قرار گرفت.

     

    بعد از نمایش «به دنیا آمدن» سالن برای آماده شدن دکور اختتامیه در اختیار تیم برگزاری این مراسم به کارگردانی محمد پرویزی قرار گرفت.

     

    شب گذشته همچنین انیمیشن «فهرست مقدس» در سالن های 4 و 5 نمایش داده شد.

     

    روز دهم که با نشست سه فیلم آغاز شد با نشست دو فیلم به نمایش درآمده در روز آخر به پایان رسید که اجرای این نشست ها را نیز حمیدرضا مدقق بر عهده داشت.

    بهنوش طباطبایی و خانواده پاکدل در حاشیه آخرین روز جشنواره فیلم فجر 34

     

    این در حالی بود که بعد از فیلم «به دنیا آمدن» بلندگوی سالن همایش ها مدام از پایان برنامه ها خبر داد و حاضران را به ترک مرکز همایش ها دعوت کرد.

     

    علی رغم برپایی نشست «سیانور» در ساعت حدود 23 شب اما اکثر صندلی های سالن سعدی پر شد و در پایان این نشست هم عوامل این فیلم که در هیچ بخشی نامزد دریافت جایزه نشده اند با علامت پیروزی عکس یادگاری گرفتند.

     

    نشست آخر هم که به فیلم «به دنیا آمدن» اختصاص داشت علت نمایش این فیلم در سانس آخر کاخ جشنواره مورد سوال هدایت هاشمی و محسن عبدالوهاب قرار گرفت و آنرا اجحاف در حق فیلمشان دانستند.

     

    کارگردان فیلم همچنین با اشاره به همزمانی فرش قرمز فیلمش در کاخ مردمی جشنواره و برج میلاد گفت: در پردیس ملت در میان مردم بودیم که مجبور شدیم به اینجا بیاییم و اگر وساطت مدیر کاخ جشنواره نبود روی فرش قرمز نمی رفتیم.

     

    تماشاگران فیلم های روز آخر هم بار دیگر در دو فیلم از چهار فیلم به نمایش درآمده شاهد صحنه های مرگ و کشته شدن بودند و درهر چهار فیلم صحنه های متعددی از کشیدن سیگار وجود داشت.

     

    مهدی پاکدل و بهنوش طباطبایی زوج بازیگری که در این دوره هرکدام تنها یک فیلم در جشنواره داشتند آثارشان در روز آخر به نمایش درآمد.

     

    بیشتر شدن تجسس های هنگام ورود به کاخ جشنواره در روز آخر شایعه حضور یک مقام عالی رتبه را در مراسم اختتامیه قوت داده بود.

     

     

    حاج صادق آهنگران و عبدالرضا هلالی از مداحان به همراه بیژن نوباوه و علیرضا محجوب نمایندگان مجلس از حاضران در روز آخر برج میلاد بودند و از سینماگران جدید هم می توان به داود میرباقری، همایون ارشادی، رضا بابک، آتیلا پسیانی و مونا زندی حقیقی اشاره کرد.

  • ۱۳:۲۰   ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
    avatar
    mona monaکاپ آشپزی کاپ عکاس برتر 
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|48267 |46689 پست

    در اختتامیه جشنواره فیلم فجر 34 چه گذشت؟

    برندگان در اختتامیه چه گفتند؟

    در مراسم اختتامیه‌ی جشنواره‌ی فیلم فجر که 22 بهمن ماه در برج میلاد برگزار شد، در آغاز برنامه که با اجرای محمد سلوکی همراه بود، محمد حیدری دبیر جشنواره سی و چهارم در حالی که روی صحنه ایستاده بود، صدای ضبط‌شده‌اش پخش شد که نامه‌ای را خطاب به خودش می‌خواند.

     

    در ادامه تیزر جشنواره پخش شد و سپس برگزیدگان بخش‌های مختلف معرفی شدند.

     

    محمد امید همدانی برگزیده بهترین فیلم انیمیشن بعد از دریافت جایزه‌اش گفت: دغدغه من سیمرغ نیست، بلکه دیده شدن است و مخاطبم جشنواره فجر نیست بلکه مسئولان فرهنگی کشور هستند.

     

    وی با اشاره به نامگذاری سال 94 به عنوان "سال اندیشه" یادآور شد: در این سال فیلم "شاهزاده روم" با وجود تمام بی‌مهری‌ها از بسیاری از برندگان سیمرغ جشنواره فجر، فروش بیشتری داشت.

     

    همدانی ادامه داد: 8 انیمیشن خودشان به جشنواره فجر راه پیدا کردند. قدرت انیمیشن در دنیا کم‌نظیر است و سینمای دنیا را با آثار انیمیشن می‌شناسند. امیدوارم سال‌های آینده نگاه درست‌تری به این شاخه هنری وجود داشته باشد.

     

    در ادامه جوایز بخش «هنر و تجربه» اهدا شد، در این بخش سروش محمدزاده برنده جایزه کارگردانی جایزه‌اش را به پدر، مادر خودش و پدر و مادر همکارش یوسف وجدان‌دوست تقدیم کرد.

     

    همچنین به هنگام اهدای جایزه به فیلم «نیمرخ‌ها» ساخته زنده‌یاد ایرج کریمی، مادر این هنرمند روی صحنه حاضر شد و با صدایی بغض‌آلود و متاثر از همه تشکر کرد و جای پسرش را خالی کرد.

     

    در ادامه برنامه برگزیدگان بخش سینما حقیقت معرفی شدند.

     

    مهرداد اسکویی که سیمرغ بلورین این بخش را به خاطر فیلم «رویاهای دم صبح» دریافت کرده بود با ابراز خرسندی از دریافت این جایزه گفت:‌ باعث غرور و افتخارم است که این جایزه را روی این صحنه و در کنار 10 مستند دیگر دریافت می‌کنم.

     

    وی ادامه داد:‌ نشان دادن رنج، گاهی برای جلوگیری از ایجاد آن است و ما گاهی با ساخت فیلم‌های مستند اجتماعی هشدار می‌دهیم.

     

    وی ابراز امیدواری کرد در جهانی زندگی کنیم که رنج کمتری در آن وجود داشته باشد.

     

    اسکویی با تقدیر از همکاری دیگر عوامل سازنده این فیلم اضافه کرد:‌ از همکارانم که هریک تکیه‌ای از روح خود را در این فیلم دمیدند، متشکرم.

     

    همچنین بهروز نورانی‌پور برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم مستند برای A157 نیز در سخنانی گفت: همه شادی این فیلم را به همسرم تقدیم می‌کنم که با تمام وجودش روزها و شب‌ها از من حمایت کرد تا این کار بحران آفرین ساخته شود.

     

    وی افزود: در این کار پدرم را از دست دادم و بخشی از قلبم همیشه با اوست. به امید قیامتی که می‌رسد و او را دوباره می‌بینم روزها را سپری می‌کنم.

     

    همچنین محمدرضا اصلانی هنرمند پیشکسوت مستندساز و یکی از اعضای هیات داوران در سخنانی با اشاره به موضوع مستند A-157 گفت: در عین ستایش این فیلم از شما می‌خواهم که به پا خیزید و یکپارچه علیه جنایاتی که در سوریه و همچنین علیه هم‌وطنان کُرد ما رخ می‌دهد، با قیام کردن اعتراض کنید. ما ملت ابراهیم هستیم و نژاد کرد نژاد اصیل ایرانی است. این ظلم فقط به آن‌ها نیست بلکه به همه ماست. امیدوارم نیروهای جهانی بفهمند ستم می‌کنند و آینده جهان بی ستم باشد.

     

    بعد از این سخنان یک قطعه کوتاه موسیقی با خوانندگی محمد معتمدی اجرا شد و در ادامه جوایز بخش «نگاه نو» اهدا شد.

     

    سعید روستایی که سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی را برای فیلم «ابد و یک روز» دریافت کرده بود در میان تشویق و کف و سوت حاضران روی صحنه رفت و با قدردانی از سعید ملکان تهیه کننده این فیلم گفت:‌ قدم اول اطمینانی بود که آقای ملکان به ما داشت، زیرا دو سال بود که هیچ کس این فیلم‌نامه را باز نمی‌کرد که حتی آن را بخواند.

     

    همچنین محمدحسین مهدویان که جایزه ویژه هیات داوران را برای فیلم «ایستاده در غبار» دریافت کرده بود با تبریک به سعید روستایی گفت: از پدر،مادرم و همسرم بسیار سپاسگذارم و امیدوارم متوجه باشیم که هنرمندانی مثل ابراهیم حاتمی کیا،‌ هر روز متولد نمی‌شوند. امیدوارم قدر بزرگان سینما را بدانیم. حیف است که ایشان اینجا نیست و با رخصت از بزرگان سینما به ویژه آقای حاتمی کیا این جایزه را می‌گیرم.

     

    بعد از اجرای قطعه دیگری موسیقی با خوانندگی محمد معتمدی جوایز بخش سودای سیمرغ اهدا شد، در این بخش بهرام رادان، محمد سلوکی مجری برنامه را در اعلام جوایز یاری کرد.

     

    بهرام رادان گفت: ‌در 16 سالی که خدمت خانواده سینما هستم، همیشه پیش از شروع جشنواره همه دنبال نام‌های بزرگ حاضر در آن هستند اما امسال سینمای ما پوست اندازی شد و دیدیم که هنرمندان گمنام و صاحب نام می توانند در کنار یکدیگر به جشنواره شور و شوق ببخشند.

     

    در این بخش سید هادی اسلامی که جایزه بهترین جلوه‌های بصری را برای فیلم «بادیگارد »دریافت کرده بود در سخنان کوتاهی گفت:‌ برخلاف آقای مهدویان، سیمرغم را به ابراهیم حاتمی کیا تقدیم می‌کنم.

     

    محمدرضا شجاعی که به خاطر طراحی صحنه و لباس فیلم «ایستاده در غبار» سیمرغ بلورین این بخش را دریافت کرده بود نیز از حاتمی‌کیا و حمید نعمت الله تشکر کرد که اولین کارهایش را در سینما با آن‌ها تجربه کرده است.

     

    محمدرضا دلپاک که همراه با سعید بجنوردی و حسین مهدوی سیمرغ بلورین بهترین صدا را برای فیلم «لانتوری» دریافت کردند، از دیگر کاندیداهای این بخش قدردانی کرد و گفت: از اعضای انجمن صدای ایران سپاسگذارم که همواره تلاش می‌کنند.

     

    وی افزود: تمام مردم دنیا به یک زبان سکوت می‌کنند. در جمع ما عزیزی نیست، او 20 روز است که سکوت کرده است.

     

    سپس دلپاک جایزه‌اش را به زنده یاد یدالله نجفی صدابردار سینما که چندی پیش در گذشته است تقدیم کرد و از تمام عوامل فیلم «لانتوری» قدردانی کرد.

     

    در ادامه جایزه بهترین موسیقی متن به محمدرضا علیقلی برای دو فیلم «امکان مینا» و «دختر» اهدا شد، اما چون خود او در برنامه نبود رضا میرکریمی کارگردان فیلم «دختر» جایزه‌اش را دریافت کرد.

     

    سپس بهرام دهقانی که به خاطر تدوین فیلم «ابد و یک روز» جایزه این بخش را دریافت کرده بود با ابراز خرسندی از حضور هنرمندان جوان در سینما افزود: خوشحالم که سعید روستایی و هم‌نسلانش اجازه نمی‌دهند، سینما در ایران بمیرد یا ضعیف شود.

     

    در این 120 سالی که از عمر سینما می‌گذرد، مشکلات زیادی به کمک این هنر حل شده است و امیدوارم در ایران نیز چنین شود.

     

    شبنم مقدمی برگزیده بازیگری نقش مکمل زن نیز با گرامی‌داشت یاد و خاطره پدرش که پارسال درگذشته است، گفت: دفعه پیش که سیمرغ روی شانه‌ام نشست، پدرم هنوز در قید حیات بود اما امروز یک سال است که او را ندارم و این جایزه را به روح او تقدیم می‌کنم که بسیار از او آموختم و همچنین جایزه‌ام را به مادرم هم تقدیم می کنم که حالا برای ما باید هم پدر باشد و هم مادر.

     

    در ادامه نوید محمدزاده جایزه بازیگری نقش مکمل مرد را گرفت، او که در میان تشویق حاضران روی صحنه حاضر شد چندین دقیقه پشت تریبون مکث کرد و بدون حرف صحنه را ترک کرد.

     

    پریناز ایزدیار برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن نیز از گروه سازنده فیلم «ابد و یک روز» تشکر کرد و گفت: آن‌قدر هیجان دارم که می‌ترسم سیمرغم را بیاندازم.

     

    در ادامه مراسم، پرویز پرستویی که به خاطر بازی در فیلم «بادیگارد» سیمرغ بلورین بهترین بازیگری نقش اول مرد را دریافت کرد، در سخنانی گفت: من پرویز پرستویی بازیگر نقش حیدر فیلم بادیگارد هستم. خالق بادیگارد ابراهیم حاتمی کیاست. خوشحالم که با هدایت و رهبری او توانستم ایفاگر نقشی باشم که اعضای هیات داوران آن را شایسته سیمرغ بلورین دانستند.

     

    او اضافه کرد: سیمرغم را اول به ابراهیم حاتمی کیا تقدیم می‌کنم و بعد به رسم ادب آن را به اساتید محترمی که در این سالن حضور ندارند و 5 تن سینمای ایران هستند تقدیم می‌کنم؛ عزت الله انتظامی، علی نصیریان، جمشید مشایخی، محمدعلی کشاورز و داود رشیدی.

     

    همچنین سعید روستایی که در ادامه برنامه سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه را برای فیلم «ابد و یک روز» دریافت کرد، جایزه‌اش را به پیمان معادی بازیگر این فیلم که کاندیدای دریافت سیمرغ بود، اهدا کرد.

     

    هومن سیدی که سیمرغ بلورین جایزه ویژه هیات داوران را دریافت کرد، نیز از غافلگیری‌اش در دریافت این جایزه سخن گفت و افزود: واقعا توقع‌اش را نداشتم. به این برنامه آمده بودم تا فقط دست بزنم. این جایزه را به نیابت از حدود 50 نفر از اعضای گروه می گیرم و به ویژه از آقای سعید سعدی تهیه کننده فیلم که مثل کوه پشت کارگردان است، تشکر می‌کنم.

     

    در ادامه برنامه سیمرغ بلورین بهترین فیلم به حبیب والی نژاد برای فیلم «ایستاده در غبار» اهدا شد، اما وی در سالن حضور نداشت و یکی دیگر از اعضای این گروه با دریافت جایزه گفت: از هادی بهروز فیلمبردار فیلم یاد می‌کنم که با وجود زحمات زیاد تلاشش دیده نشد و همین‌طور هادی حجازی‌فر بازیگر فیلم که کار بسیار سنگینی انجام داد.

     

    وی اضافه کرد: دوست داشتم این فیلم را سردار حسین همدانی ببیند، اما متاسفانه چند ماه پیش شهید شد.

     

    در ادامه برنامه سیمرغ بهترین فیلم با "نگاه ملی" به نرگس آبیار برای فیلم «نفس» اهدا شد و این کارگردان هنگام دریافت جایزه‌اش گفت: می‌خواستم مثل بسیاری دیگر از همکارانم از گروه سازنده فیلم تشکر کنم. «نفس» فیلمی درباره معصومیت و رویاها و آرزوهای از دست رفته است. شاید دیدن آن نیازمند کمی آرامش باشد تا مردم در فضایی آرام‌تر و در مقطعی بعد از جشنواره فجر آن را ببینند و درک کنند.

     

    تقدیر از خانواده سردار احمد متوسلیان

    بعد از این سخنان محمد حیدری دبیر جشنواره فجر از خانواده سردار احمد متوسلیان تقدیر ویژه‌ای داشت.

     

    وی تقدیرنامه‌ای را روی صحنه برد تا به خانواده این سردار تقدیم کند. همه حاضران به احترام احمد متوسلیان ایستادند و او را تشویق کردند اما خانواده او روی صحنه نرفتند.

     

    اظهارات میرکریمی درباره‌ی سیمرغ مردمی

    در ادامه جایزه مردمی تقدیم شد که برای این بخش سید رضا میرکریمی مدیرعامل خانه سینما روی صحنه رفت و توضیحاتی درباره شیوه رای‌گیری مردمی ارائه کرد.

     

    مدیر عامل خانه سینما گفت: امسال تیمی حدودا 100 نفره آرا مردم را جمع آوری کردند. آن‌ها شبانه روزی کار کردند و خودشان فیلم‌ها را ندیدند، در راس آن‌ها تهیه کننده خوشنام سینما علی آشتیانی پور بود.

     

    وی با اشاره به 5 فیلمی که بیشترین آرا مردمی را دریافت کرده‌اند گفت: حضور دو فیلم «اژدها وارد می‌شود» و «ایستاده در غبار» در میان 5 رای اول مردم جالب توجه است.

     

    در این بخش فیلم «ابد و یک روز» به کارگردانی سعید روستایی و تهیه کنندگی سعید ملکان سیمرغ بلورین برگزیده مردمی را دریافت کرد و ملکان تمام عوامل فیلم را که در سالن حضور داشتند دعوت کرد تا روی صحنه بروند.

     

    در پایان برنامه محمد سلوکی مجری مراسم با اشاره به بازی تعدادی از بازیگران کودک در فیلم‌های این دوره از جشنواره فجر گفت:حواسمان به بچه‌ها باشد و بیشتر از آنان مراقبت کنیم.

  • ۱۳:۴۳   ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
    avatar
    mona monaکاپ آشپزی کاپ عکاس برتر 
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|48267 |46689 پست

    واکنش بی پرده سحر قریشی به صحبت های جنجالی اش: من بادیگارد ندارم!

    سحر قریشی: من شخصا بادیگارد ندارم اما مراسم‌هایی که توسط ارگان‌ها دعوت می‌شویم به دلیل هجوم افراد، خود آن مراسم بادیگارد تعیین می‌كند 

    سحر قریشی: با طلاق دنیا به آخر نمی رسد

    سحر قریشی بازیگری است متعلق به اواخر دهه ٦٠ هجری‌خورشیدی؛ دهه‌ای که ایده‌آلش با دهه ٥٠ خیلی فرق می‌کند. با وجود اینکه زبان رسمی کشور فارسی است اما گاهی اوقات ادبیات این نسل با واژگانِ شکرِ فارسی فرسنگ‌ها فاصله دارد. این ادبیات از ذهنیتی می‌آید که شناخت آن ضروری به نظر می‌رسد.

     

    علتش هرچه باشد آنها حضور دارند و باید با آنها به تفاهم رسید. اما چگونه؟ ‌شاید بهداشتی‌ترین راهش فرایند گفت‌وگو است. اول گفت و شنید و بعد گفت‌وگو. دست آخر امید است حاصل آن گفتمانی باشد که رضایتمندی با خود به همراه بیاورد و البته همزیستی مسالمت‌آمیز. خانم قریشی در فیلم‌هایی بازی کرده که مطمئنا من مخاطبش نبودم؛ اما درباره اینکه او چگونه نگاه می‌کند و تحلیلش از زندگی و بازیگری و سینما چیست قطعا من شنونده‌‌اش خواهم بود. به بهانه نمایش دو فیلم «آبنبات چوبی» و «رسوایی ٢» در جشنواره فیلم فجر با سحر قریشی به گفت‌وگو نشستم:

     

     فیلم «آبنبات چوبی» میان كارهایتان چه جایگاهی دارد؟

    جایگاه‌ ویژه‌ای. چون به نقشم بسیار علاقه‌مند بودم و كلیت فیلم را خیلی دوست داشتم. ضمن اینکه از نگاه آقای فرحبخش و فیلم‌هایی كه خودشان تاکنون كارگردانی كرده‌‌اند خوشم می‌آید.

     

    شما فیلم‌های مختلفی بازی كرده‌اید؛ این‌طور جا افتاده كه شما علاقه‌مند به حضور در سینمای بدنه و گیشه‌پسند هستید اما بعضی از كارهای شما فیلم‌های ضعیفی بودند و من به عنوان مخاطب حرفه‌ای سینما هم آن فیلم‌‌ها و هم حضورتان را اصلا نپسندیده‌ام. چرا در این فیلم‌ها بازی كرده‌اید؟

    حدود شش سال است كه در این حرفه هستم و تاکنون متأسفانه مشاوره خوبی برای انتخاب نقش‌هایم نداشته‌ام. كمی هم بدشانسی آوردم. چون اوایل که شروع به بازی کردم واقعا نمی‌دانستم معیار انتخاب نقش‌ها بر چه پایه‌ای صورت می‌گیرد. بعد هم برخی از فیلم‌هایم دیر اكران شدند؛ یعنی در سال خودش و به‌موقع فرصت اکران پیدا نکردند. حداقل چهار فیلم سینمایی‌ام توقیف شد یا موقعیت اكران پیدا نکرد.

     

     اصولا مشاوران‌تان دراین مدت چه توصیه‌هایی به شما می‌کردند؟

    مثلا مشاوری داشتم كه می‌گفت چون در تلویزیون اجازه فعالیت نداری، تله‌فیلم را جایگزین كن كه همسن‌و‌سال‌هایت تو را ببینند! درصورتی‌که زمانی كه در سریال «دلنوازان» بازی می‌کردم، آقای حسین سهیلی‌زاده گفتند تله‌‌فیلم بازی نكنید. چون ضربه‌ای برای بازیگر است. سپس من چندین تله‌فیلم رد كردم و حتی چند فیلم‌ سینمایی را.

     

    از مقطعی دیگر مشاورانی دیگر به من گفتند اشتباه می‌كنی كه تله‌فیلم بازی نمی‌كنی! اما الان ‌فهمیدم چقدر بد بود كه این كار را كردم. از خیلی‌ها كه نظرشان را می‌پرسم، می‌گویند تو بد بازی نكرده‌ای، فیلم‌ها در كل بد بودند. حتما می‌دانید كارگردان‌های تازه‌کار كه می‌خواهند وارد سینما بشوند از تله‌فیلم شروع می‌كنند و این مسئله به کسب تجربه‌شان کمک می‌کند. به زودی هم قرار است تله‌فیلمی از من پخش شود كه سه سال قبل بازی كرده‌ام.

     

    خب آن زمان آدم دیگری با تفكر دیگری بودم و امروز آدم دیگری شده‌ام. خوشبختانه الان از افراد بهتری مشاوره می‌گیرم و مسیرم تغییر كرده. اما این مسئله ضربه‌ به من می‌زند كه امسال فیلمی مانند «آبنبات چوبی» را بازی كرده‌ام و قرار است اتفاقات خوبی برایم رقم بخورد،‌ اما یكباره تله‌فیلمی از من اكران می‌شود كه سه سال پیش که سن و تجربه كمتری داشتم، ‌بازی کردم. طبیعتا آن فیلم اكران شود، باعث می‌شود فیلمی كه الان بازی كرده‌ام را به بحران دچار کند.

     

    در فیلم «شیفت شب» خانم کریمی هم بازی كردید. مشاورانتان سفارش بازی در این فیلم را به شما داده بودند؟

    از زمانی كه به سینما و تلویزیون علاقه‌مند شدم خانم نیكی كریمی ستاره من در زندگی شخصی‌ام بود. آرزویم بود كه روزی با ایشان و در کنارشان بازی كنم. اما تقدیر این‌گونه رقم خورد که ایشان در جایگاه كارگردانی قرار بگیرند و من مقابل دوربین خانم کریمی بازی کنم.

     

     هرچند نقشم خیلی كم بود اما حاضر بودم در نقش كمی حضور داشته باشم تا به مخاطبان ثابت كنم سحر قریشی می‌تواند در این جنس فیلم‌ها هم حضور داشته باشد. چون علاقه‌ام به این سمت است. اما متأسفانه تبلیغ چندانی روی من نشد تا بازی‌ام دیده شود. ضمن اینکه چند سكانس بازی‌ام هم حذف شد كه کمی دلگیر شدم.

     

     حتی برای بزرگ‌ترین بازیگران دنیا هم چنین اتفاقی می‌افتد؛ مخصوصا روی میز تدوین که گاهی پلان‌های خوبشان حذف می‌شود. چون خود بازیگر تصور دیگری از بازی‌اش دارد ولی كارگردان یا تدوینگر به این نتیجه می‌رسند كه اگر این پلان‌هاحذف شوند برای کلیت فیلم بهتر است؛ این یك رویه است.

    صددرصد. به نظرم فیلم متعلق به كارگردان و تهیه‌كننده است. من به عنوان بازیگر چون نقش كوتاهی داشتم علاقه‌ داشتم اتفاقی بیفتد كه دیده شوم. درهرحال «شیفت شب» را دوست داشتم.

     

    در مصاحبه با خانم کریمی درباره فیلم «شیفت شب» گفتم با وجود اینکه سحر قریشی به نظر می‌رسد یا استعداد ندارد یا تاکنون درست راهنمایی نشده، ‌ولی در این فیلم بازی قابل قبولی داشت. اما دوست دارم الان مبحثی را مطرح کنم که چندی پیش واکنش‌های زیادی را برانگیخت و خودم هم نسبت به این مسئله معترض بودم و آن هم حضورتان در برنامه «دید در شب» بود. وقتی مصاحبه‌تان با آقای رشیدپور را دیدم ناراحت شدم.

    اصلا چرا آن‌گونه به پرسش‌ها پاسخ دادید؟ و اصلا چرا اجازه دادید این نوع سؤالات از شما پرسیده شود؟ دست‌کم اگر به آن پاسخ‌ها اعتقاد داشتید، ‌چرا نتوانستید گفت‌وگو را کنترل کنید؟‌ اصلا چرا در آن برنامه شركت كردید؟

    من تاکنون درباره این مسئله واکنشی نشان ندادم و اولین‌بار است كه واقعیت را فقط به شما می‌گویم.

     

    حدود سه هفته مصاحبه حضوری در این برنامه را به دلیل مشغله كاری و اینكه اصلا نمی‌دانستم روند برنامه چیست رد كردم. تا اینکه یكی از دوستان با من تماس گرفت و اصرار كرد كه در این برنامه شركت كنم. من هم پاسخ دادم که برنامه «دید در شب» متعلق به پیش‌كسوتان است نه منی كه فقط پنج سال وارد سینما شده‌ام و هنوز هیچ چیز نمی‌دانم. خلاصه در شلوغ‌ترین زمان كار‌ی‌ام در این برنامه حضور یافتم.

     

    به من گفتند باید خیلی روراست باشی. قسمت‌های قبلی این برنامه را هم ندیده بودم. تنها تكه‌هایی از برنامه آقای اكبر عبدی را برای من در زمان گریم‌شدنم گذاشتند که من فقط صدای آنها را می‌شنیدم. بعد وارد برنامه شدم و از آقای رشیدپور خواستم سؤالات را به من بگوید تا خودم را آماده كنم. ایشان گفتند روند برنامه این‌گونه است که سؤالات را از قبل به مصاحبه‌شوندگان اعلام نمی‌کنیم. درنهایت آقای رشیدپور سؤالات را هم به من ندادند.

     

    با همه این مسائل اصلا چرا قبول کردید که باز هم در برنامه شرکت کنید؟

    می‌توانستم قبول نكنم كه در این برنامه حضور داشته باشم. اما دیدم چیزی ندارم كه بخواهم پنهان كنم. بدون اینكه بخواهم ادعایی داشته باشم كه چه كسی هستم، دوستانم به من می‌گویند تو که الان بازیگری و شناخته‌شده با سحری كه قبلا بازیگر نبودی، ‌هیچ فرقی نكرده‌ای و فقط در زندگی خودت مدیرتر شدی. به‌هر‌حال در برنامه شرکت کردم و به سؤالات هم صادقانه پاسخ دادم. بعد از آن برنامه یك‌سری افراد از حسادت زیادی كه داشتند علیه من جوسازی كردند. 

     

    درحالی‌که خیلی از پیش‌كسوت‌های ما در آن برنامه حضور داشتند و بسیاری از افراد را نشناختند و البته آنها زورشان رسید كه قسمت‌هایی از برنامه را حذف كنند! اما من زورم نرسید. حالا اینكه آقای كاپولا را نمی‌شناختم حداقل برای من اتفاق مهمی نیست. من هنوز كل سینمای ایران را نمی‌شناسم چه برسد به فیلم‌سازان خارجی. چون سوادش را ندارم كه بگویم دیگران را نقد كنم یا نظری درباره فردی بدهم كه در آن طرف دنیا زندگی می‌‌كند.

     

     منتها درباره رئیس‌جمهور قبلی نظر دادم. چون وقتی عكس رئیس‌جمهور را به من نشان دادند،‌ احساس واقعی‌ام را بیان کردم. افرادی كه پاسخ‌هایم را گوش دادند، متوجه شدند که گفتم درباره آقای احمدی‌نژاد از نظر جایگاه اجتماعی‌‌شان نظر نمی‌‌دهم و برای من مثل یك میهمان سر صحنه بودند اما خیلی انرژی داشتند. این نگاه گرایش من به چپ و راست را نشان نمی‌دهد. اصلا دنبال سیاست نیستم.

     

     من هنرمندم و خدا من را هدایت می‌كند و باور کنید که معتقدم معجزه‌وار به این جایگاه رسیده‌ام. اصلا به نظرم همه بازیگران ما جایی كار خوبی کردند كه به جایگاه كنونی‌شان رسیده‌اند. اگر ادعا كرده بودم كه دکترا در زمینه فلان رشته دارم، آن‌وقت می‌توانستند به من حمله کنند.

     

    اما من ادعایی نكردم و بارها در برنامه تكرار كردم كه با تست بازیگری وارد دنیای تصویر شدم و تازه پنج سال است كه در سینما هستم. بعد از این‌همه فیلم، ‌امسال دو فیلم «آبنبات چوبی» و «رسوایی ٢» به بخش مسابقه سینمای ایران (سودای سیمرغ) راه یافت و البته هیچ توقعی ندارم. الان شاید بیشترین اتفاقی كه می‌تواند برای من بیفتد این است كه مردم و منتقدان روی شخصیت من نظر بدهند. اما شخصیت من درون من است. شاید بخواهید خود سحر قریشی را بشناسید و این فرق می‌كند با جایی كه از من سؤال بپرسید و من جواب بدهم.

     

    سؤال و جواب هم یك‌سری محدودیت دارد. من آدم دروغ‌گویی نیستم و مثل بعضی‌ها نبودم كه یك‌سری دیالوگ را از قبل حفظ كرده باشم و هرجا هم كه گیر كردم به این و آن ربط دهم.

     

    من گفتم با بچه‌های متولد ١٣٦٦ فرقی ندارم. من هم خیلی از چیزها را نمی‌دانم. اما این شغل من است نه شخصیتم. اطلاعاتم درباره شغلم همین‌قدر است. چون كاپولا را نشناخته‌‌ام نشان‌دهنده بی‌سوادی من نیست. اتفاقا همین مسئله،‌ انگیزه‌ای برای من شد تا رشته كارگردانی‌ را در دانشگاه ادامه دهم.

     

    خداوند متعال تابه‌حال هیچ اتفاق بدی را بی‌حكمت برایم پیش نیاورده. چون خودم را به خدا واگذار می‌كنم و از خدا فقط سلامتی خانواده و عزت می‌خواهم. زمانی شده كه در پروژه‌ای بازی كرده‌ام به نیت فرد دیگر كه پول قراردادم را به او بدهم تا راحت زندگی كند. من طبع بلندی دارم.

     

     اینجا از خودم تعریف می‌‌كنم. چون خیلی‌ها نمی‌دانند من چه كسی هستم. درباره من خیلی منفی نوشته‌‌اند. بعد هم در یک‌سری از نشریات زرد برخی از عوامل به خاطر فروش فیلم‌شان من را هم شوهر داده‌‌اند! وقتی هم شكایت می‌كنم می‌گویند شش ماه طول می‌کشد! آن‌وقت رها می‌کنم. چون باید شش ماه اعصابم خرد شود.

     

     اصلا اولویت‌تان برای بازی‌کردن، چه فیلم‌هایی است؟

     الان می‌خواهم بگویم انتخاب فیلم‌ها از نظر سحر قریشی،‌ فیلم‌هایی مثل «شیفت شب» و «آبنبات چوبی» است. به‌صراحت می‌گویم تمام سوپراستارهای ما كه الان در فیلم‌های هنری یا با كارگردانان خوب بازی می‌كنند، روزی در فیلمی بازی کردند مثل همه فیلم‌هایی كه من بازی کردم... اما الان فراموش شده. چرا؟ چون جوسازی غلط شده؛ مثلا هر كسی سر صحنه سالاد بخورد می‌گویند فرهیخته است. من این را كاملا می‌بینم.

     

    می‌خواهم مردم ببینند ویترینی كه برخی‌ها برای خودشان می‌سازند واقعی نیست. من نخواستم برای خودم ویترین بسازم. ویترین‌ساختن برای خودم نسبت به دستمزدی كه می‌گیرم کاری ندارد. می‌توانم برای شركت در مراسم‌ها، ماشین اجاره كنم كه دنبالم بیاید ولی مثل بقیه با صدابردار و دوستان می‌آیم و می‌روم.

     

     برایم جالب است كه می‌گویند شما بادیگارد دارید؟

    من شخصا بادیگارد ندارم اما مراسم‌هایی که توسط ارگان‌ها دعوت می‌شویم به دلیل هجوم افراد، خود آن مراسم بادیگارد تعیین می‌كند كه به بازیگران زن آسیبی نرسد. بعضی‌ها اطلاع ندارند و نمی‌دانند كه در چنین مراسمی گاهی افرادی برای عكس‌گرفتن، خیلی به ما نزدیك می‌شوند و ما باید فردا جواب‌گو باشیم چون می‌پرسند این فرد كیست.

     

     در واقع برای حفظ شئونات بادیگارد در اختیارتان می‌گذارند؟‌

    بله کاملا. بعضی‌ها دفعه اولشان است و بلد نیستند. چندی قبل در مشهد بودیم و ١٥ بادیگاردی كه در اختیار من و همکارانم بودند واقعا كم بودند. هجوم جمعیت خیلی زیاد بود. جمعیت حتی پسرها را اذیت می‌كرد و ما باید بادیگارد داشته باشیم. در‌حالی‌که شخصا احتیاجی به بادیگارد ندارم. اتفاقا در سریال «دلنوازان» كه بازی كردم و مردم من را شناختند به‌راحتی میان مردم بودم. این جوسازی‌ها و ویترین‌ساختن‌ها ارزشی ندارند.

     

    بازیگرانی هستند كه حاضرند برای فلان جشن چند میلیون خرج كنند تا ویترین سوپراستارانه‌ای برای خودشان بسازند. من مثل بچه‌های همسن خودم هستم و مخارج خانواده‌ام را تأمین می‌كنم. من حتی از زمانی که بازیگر شدم با خانواده‌ام زندگی می‌كنم درحالی‌كه می‌توانم به‌تنهایی زندگی كنم. این عزت را خداوند به دلیل این كار خوب من می‌دهد كه با خانواده‌‌ام هستم.

     

     با همه این توضیحات چرا اجازه دادید درباره زندگی خصوصی‌تان در برنامه «دید در شب » از شما سؤال شود ؟‌ یادم می‌آید یک بار در برنامه تلویزیونی یکی از مجریان سؤالی از زندگی خصوصی آقای رشید پور پرسید و ایشان واکنش نشان دادند.

    بله. در برنامه «دید در شب» سؤالی خصوصی از من پرسیدند كه می‌توانستم جواب ندهم. اما درصد زیادی این سؤال را پرسیده بودند و من به احترام درصدی از كسانی كه این سؤال را داشتند و البته طرفدار من بودند این جواب را دادم كه هر خانم یا آقایی در هر سن و جایگاهی باید در رابطه‌ای باشد كه شاید به نتیجه برسد و ازدواج كند.

     

     برای من دنیا به آخر نرسیده. در سن كم برای ازدواج انتخاب شدم و الان باید انتخاب كنم و اینكه اگر با كسی آشنا هستم، بلدم مسیر را جوری انتخاب كنم كه كسی متوجه نشود.

     

    مثل خیلی‌ها كه ازدواج كرده و جدا شده‌اند و این اتفاقات هم عمومی نشده. من روراست هستم و دستم در دست مردم است. این اتفاق شاید برای هر خانواده‌ای بیفتد كه طلاق بگیرد و با فرد جدیدی آشنا شود. من اگر ازدواج كنم حداقل با مجلات معتبرتر صحبت یا در اینستاگرام خودم اعلام می‌كنم. حتی نام نامزدی را آقای رشیدپور روی من گذاشت؛ اما به نتیجه رسیدم که اشتباه كردم و گفتم دیگر اجازه نمی‌دهم كسی از زندگی من چیزی بداند. از طرفدارانم هم عذرخواهی می‌كنم چون خواستم با آنها صمیمی باشم.

     

    چرا با هر نشریه‌ای گفت‌وگو می‌کنید؟

    وقتی می‌گویم مصاحبه نمی‌کنم،‌ پیامك‌های زشتی از بعضی خبرنگاران دریافت می‌کنم! من می‌خواهم آرامش داشته باشم. دوستان لطفا از من دلگیر نباشید. چون از مصاحبه‌های من سوءاستفاده شده. نقل‌قول‌های غیرواقعی از من تیتر می‌زنند. الان در حال خوبی نیستم. به‌همین‌دلیل وقتی مؤدبانه می‌گویم فعلا مصاحبه نمی‌كنم، فردا تیتر منفی علیه من می‌زنند. واقعا نمی‌دانم چرا با من این‌جوری رفتار می‌کنند.

     

    مگر من با کسی پدركشتگی دارم؟ چرا باید اعصاب خودم را به هم بریزم؟ از من تلفنی پرسیدند شنیده‌ایم شما نماینده مجلس شده‌اید؟ من هم پاسخ دادم نه و خندیدم و تلفن را قطع کردم. بعد متوجه می‌شوم خنده‌های من را هی تكرار كردند و در برنامه‌ای در فلان كانال تلگرامی گذاشتند. آخر اذیت‌کردن هم حدومرزی دارد. همه اینها گناه است. از وقتی اسم‌ها را عوض كرده‌‌اند راحت‌تر گناه می‌کنند.. اگر بخواهم شكایت کنم خیلی خوب بلد هستم. از سویی من هم می‌توانم به صورت غیرقانونی این افراد را پیدا كنم. آن‌قدر قدرت دارم كه بتوانم این افراد را از كارشان پشیمان كنم. اما به خدا سپردم. چون می‌دانم روزی چوب این كارها را می‌خورند.

     

    چرا در فیلم «رسوایی ٢» بازی کردید؟

    فیلم «رسوایی ١» را دیده بودم و فكر می‌كردم «رسوایی ٢» هم در ادامه آن است. گفتم اگر این‌طور است بهتر است الناز شاكردوست بازی كند. ولی بعد دیدم فقط یك تشابه اسمی است و قصه متفاوتی دارد. در این فیلم نقش خبرنگار را داشتم و چیزی نبود كه دوست نداشته باشم. آقای ده‌نمكی هم از نظر من كارگردان بدی نیست. این نگاه شخصی من است. فیلم‌هایی كه تابه‌حال كار كرده‌‌اند مردم‌پسند بوده و چون خودم مردمی هستم احساس كردم این فیلم بیننده بیشتری دارد و شاید از نگاه كارگردان‌ها و منتقدان درست نباشد.

     

    نگاه من به آقای ده‌نمكی فقط نگاه بازیگر و كارگردان است. نقشی كه به من پیشنهاد شد و همكاری با این عوامل حرفه‌ای را دوست داشتم. تجربه خوبی هم نسبت به كارگردانی ایشان پیدا کردم و تابه‌حال با این حجم سنگین پشت صحنه بازی نكرده‌ بودم؛ مثلا من شش دوربینه كار نكرده بودم یا با آقای فرشاد گل‌سفیدی كاركردن واقعا تجربه خوبی بود.

     

     اصلا هدفتان از بازیگری چیست؟ می‌خواهید در سینما به چه چیزی برسید؟

    واقعیت این است كه فیلم «آبنبات چوبی» در جشنواره موقعیتی بود كه آقای فرحبخش برای من فراهم كرد كه از ایشان بسیار تشکر می‌کنم. خودم خواستم نقش «نگین» را بازی كنم. می‌خواستم فضایی را نشان دهم كه بگویم اگر موقعیتش باشد ما هم می‌توانیم. اصلا می‌دانید چرا در سینمای ما اغلب نقش دختر ٢٧ ساله را به زن ٣٥ ساله می‌دهند تا بازی كند؟ چون آن بازیگر در فیلم دیگری موفق بازی كرده بوده. امیدوارم از این فیلم به بعد این اتفاق برای من بیفتد که نقش دختران ٢٧ ساله را هم به من بدهند تا بازی کنم.

     

    در برنامه «دید در شب» هم گفتم یك‌سری «کَست»ها دور‌همی شده و بابت یك فیلم كه بازی كردم تلفنی داشتم كه از من خواستند تو كه در دور‌همی نبودی این نقش را بازی كن! برایم جالب بود كه آقای منوچهر هادی با من تماس گرفت و از من خواست در فیلم «كارگر ساده نیازمندیم» بازی كنم. با اولین پلانی كه بازی كردم نگاه رضایت‌آمیز را در چشم فیلمبردار دیدم كه ان‌شاءالله فیلم برایجشنواره فیلم فجر سال بعد اكران خواهد شد. امسال هم می‌خواهم با توكل بر خدا صبوری كنم. با توجه به اینكه حمایت خانواده‌ام را دارم حاضرم سختی بكشم اما فیلم بد بازی نكنم. امیدوارم این اتفاق بیفتد و خدا من را كمك كند كه شرایط برایم سخت نباشد.

     

    چون نگاه مردم به ماست و توقع مردم ویترین را برای ما سنگین‌تر می‌كند؛ مثلا من اگر با لباسی ساده‌تر بیرون بروم تعجب می‌كنند و حتما توقع بنز را از ما دارند. اگر مردم این فضا را از ذهنشان بیرون كنند دیگر بازیگر دچار بحران نمی‌شود. خدا را شكر ندار نیستم، ‌اما ویترین‌سازی را هم دوست ندارم. چون اعتقادی ندارم. اما به خودم قول داده‌ام كه مقداری صبورتر باشم و مشاورانم را عوض كنم.

     

    چون بعضی مشاوران به من می‌گفتند تو باید فیلمی بازی كنی كه فروش داشته باشد. در پنج سال گذشته فیلم‌هایی را كه دوست داشتم بازی نكردم. امسال سه فیلم بازی كردم كه دوستشان داشتم؛ «كارگر ساده نیازمندیم»، «آبنبات چوبی» و «شیفت شب». اگر در فیلم‌هایی که دوست نداشتم بازی کردم چون مجبور شدم بازی كنم. ان‌شاءالله در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اتفاقی بیفتد كه به هر كارگردانی اجازه كار ندهند یا نگذارند هر تله‌فیلمی به فیلم سینمایی تبدیل شود. این را می‌دانم که در مسیرم اشتباهات زیادی کرده‌ام و امیدوارم تا جشنواره بعدی،‌ با سحر دیگری مواجه شوید.

  • ۱۳:۴۴   ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
    avatar
    mona monaکاپ آشپزی کاپ عکاس برتر 
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|48267 |46689 پست

    آرزوی رضا کیانیان در آخرین روز جشنواره فیلم فجر 34

    رضا کیانیان، در صفحه شخصی خود از حضور موفق جوانان در جشنواره امسال ابراز خوشحالی کرد.

    حال و احوال رضا کیانیان بعد از جشنواره

    آرزوی رضا کیانیان در آخرین روز جشنواره فیلم فجر 34

    رضا کیانیان نوشت: «مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر، شب شور انگیزی بود؛ به بار نشستن شکوفه ها. چند روز پیش که مراسمی برای نامزدها در هتل لاله بود، فرهاد توحیدی و من کنار هم نشسته بودیم و درددل می کردیم.

     

    ناگهان هر دو به حالی عاطفی و مشابه دچار شدیم! وقتی گروه گروه جوان روی صحنه می رفتند...گروه گروه نامزدهای جوان را می دیدیم ، اشک در چشم هایم حلقه زد و به فرهاد گفتم: دقیقاً مثل این است که علی ، پسرم روی صحنه است و نامزد دریافت سیمرغ شده باشد ، همان قدر هیجان زده ام. و فرهاد هم همین حال را داشت.و دیشب که گروه جوان ها روی صحنه می رفتند و با سیمرغ باز می گشتند. باز هم اشک شوق در چشمانم حلقه زد و این بار همسرم کنارم بود و او هم همین حال را داشت.

    ‎ بهرام دهقانی، دوست خوبم روی صحنه اعلام کرد: سینمای ایران نه مرده است و نه ورشکسته! ‎این نیروی بزرگ و پر مایه سر بر آورده اند و ما را به آینده امیدوارتر می کنند. سینما خود را باز آفرینى کرده است. قدوم باز آفرینان سینما مبارک باد.

     ‎و اما بعد... سال های گذشته خیلی از کارگردان ها از فیلمسازى محروم شده بودند. از جمله کیومرث پور احمد، و او بشدت افسرده شده بود، اما در روزهای فیلمبرداری فیلم #کفشهایم_كو، هر روز بهتر می شد و جهانش آفتابى تر و هر روز بیشتر به دنیای پر انرژى گذشته اش باز می گشت. این روند ادامه یافت تا اینكه یک روز از سر مونتاژ زنگ زد وگفت : دیشب اولین سکانس فیلم بعدی رو نوشتم! خبر عالی بود. او حالش خوب شده بود؛ یکی از دوست داشتنی ترین کارگردان های سینما به سینما باز گشته بود و حالا می خواهم آرزو کنم همه ى کارگردان هایی که در سال هاى گذشته از سینما دور نگه داشته شدند، به سینما بازگردند؛ حالشان خوب شود و دوباره شاهد جشنواره های پر رونق و پر رقابت باشیم.

  • ۱۳:۴۵   ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
    avatar
    mona monaکاپ آشپزی کاپ عکاس برتر 
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|48267 |46689 پست

    انتقاد تند پولاد کیمیایی از پوشش بازیگران در جشنواره فجر!

    انتقاد تند پولاد کیمیایی از پوشش بازیگران در جشنواره فجر!

    پولاد کیمیایی با انتشار عکسی از مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر نسبت به نحوه برگزاری این مراسم و نوع پوشش بازیگران انتقاد کرد.

    پولاد کیمیایی: هنرمندان ما متظاهر هستند

    کیمیایی نوشت: «تبریك میگم به تمام سینماگرانی كه چه به حق چه به نا حق سیمرغ گرفتن ...ولی به نظر من هنوز جشنواره خوب برگزار نمیشه و من در عجب هستم از جشن سرد اختتامیه ..چرا این قدر بد سلیقه باید برگزار بشه ..متأسفانه با وجود این كه قرار بود هنرمندان لباس رسمی بپوشن ولی باز هم اكثریت همكاران همان لباس های روزمره را به تن داشتن و برخی دیگر با لباس هایی متظاهر تا جلب توجه كنند .

    چرا وقتی همكاران گرامیم كه تعداد كمی هم هستن در محفلهای مهم كه جمع میشن با اكراه برای دیگری دست میزن..... یا وقتی بروی سن میرن كلامی از ته دل از آنها نمیشنویم ...متأسفانه بیشتر متظاهر هستن..ولی سالی دیگر گذشت كه خوب نبود و جشنواره خوبی هم نداشت البته منظورم برگزاری بود نه فیلم ها.»

  • ۱۳:۱۴   ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19753 |39377 پست

    جدول جشنواره موسیقی فجر به هم ریخت 

    کنسرت کاوه یغمایی که یکی از پرفروش‌ترین اجراهای جدول سی‌ویکمین جشنواره موسیقی فجر لغو شده است؛ تا سکوت هنری او در ایران باز هم ادامه یابد. علت لغو این اجرا، خواست خود هنرمند اعلام شد.

    کنسرت شجاعت‌خان، سی‌تار نواز مطرح هندی در جشنواره موسیقی فجر، در هاله‌ای از ابهام است. گویا برای این نوازنده بنام هندی هنوز روادید لازم برای ورود به ایران صادر نشده است.

  • برای شرکت در مباحث تبادل نظر باید ابتدا در سایت  ثبت نام  کرده، سپس نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد نمایید؛    (Log In) کنید.
موضوع قبل
موضوع بعد
آخرین پست های این تالار
آخرین پست های این بخش
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان