خانه
104K

انواع ماسک برای پوست شما

  • ۱۲:۱۶   ۱۳۹۴/۸/۲۳
    avatar
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست

    چهار_ماسک_مقوی_برای_پوست_های_خشک_

    ماسک آووکادو و ماست :

    1 عدد آووکادو رسیده را با 4 قاشق غذاخوری ماست ساده مخلوط می کنیم و پس از مخلوط کردن به مدت 30 دقیقه روی پوست صورت قرار می دهیم و سپس با آب ولرم شست شو می دهیم .

    ماسک جو دو سر، ماست و موز :

    ابتدا پوست را با بخار آب یا هر گیاهی که برای پوست مناسب است، مانند بابونه و یا ختمی پاک سازی کرده سپس با آب سرد شست و شو میدهیم.

    وبلغور یا همان جو دو سر را به آرامی روی پوست مالش میدهیم و بعد از چند دقیقه میشوییم. در این مرحله مقداری ماست و نصف موز را که با هم مخلوط کرده ایم را روی پوست گذاشته و بعد از 20 دقیقه باآب تمیز می کنیم.

    ماسک لیمو :

     2 عدد زرده تخم مرغ

     1 قاشق چایخوری. روغن زیتون

     1 قاشق چایخوری. آب لیمو

    پس از پاک سازی کامل پوست، مخلوط را روی پوست پخش کنید و پس از ده دقیقه پاک کنید.

    ماسک تخم مرغ و عسل :

     1 مخلوط زرده تخم مرغ

     2 قاشق غذاخوری. عسل آب شده

    این ماسک را می توانید برای صورت و گردن خود استفاده کنید اما از برخورد این ماسک با نواحی اطراف چشم و دهان جدا خودداری کنید . این ماسک را بعد از 10 الی 15 دقیقه بشویید .

  • leftPublish
  • ۱۰:۳۲   ۱۳۹۴/۱۲/۵
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19754 |39377 پست

    ماسک صورت

    —————— ♦️🔹ماسک خانگی با بادام و عسل

    یک مشت بادام بردارید و آن را یک شب در آب بخیسانید. صبح بادامها را از آب بیرون آورید و پوست شان را جدا کرده و پودری کنید. سپس کمی عسل به آن ها اضافه و با هم مخلوط کنید. این مایع چسبناک را حداقل دو بار در هفته به پوست خود بمالید تا به پوستی زیبا و صورتی شفاف و روشن که همیشه آرزویش را داشتید برسید.

    —————— ♦️🔹ماسک خانگی با آرد نخود، شیر، آبلیمو و زردچوبه

    آرد نخود یکی از محصولاتی است که به روشنایی پوست کمک می کند و شما می توانید به عنوان محصولی بی خطر برای روشن کردن پوست خود از آن استفاده کنید. مقداری آرد نخود را با کمی زردچوبه، مقداری شیر و مقداری آبلیمو مخلوط کنید و آنقدر هم بزنید تا به ماده ای چسبناک تبدیل شود. بعد آن را روی پوست خود بمالید و منتظر شوید تا خشک شود. سپس آن را  بشوييد

  • ۱۲:۳۳   ۱۳۹۴/۱۲/۶
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19754 |39377 پست

    بهترين ماسك‌ها براي پاكسازي پوست

    ماسك خيار و گلاب:

     يك عدد خيار با پوست را ريز رنده كرده و يك قاشق مرباخوري گلاب به آن اضافه كنيد. سپس آن را به حالت خوابيده به آرامي ‌روي پوست‌تان بماليد و پس از 10دقيقه با آب خنك بشوييد. 

    ماسك ماست و گردو :

     دو قاشق غذاخوري ماست و دو قاشق غذاخوري گردوي خرد شده را در مخلوط‌كن تركيب كرده و براي 15دقيقه روي پوست قرار دهيد و بعد با آب سرد بشوييد. 

    ماسك رازيانه و آويشن:

     دو ساقه آويشن تازه خرد شده و دو قاشق چاي‌خوري تخم رازيانه له شده را درون ظرفي ريخته و يك دوم فنجان آب جوش روي آن بريزيد. سپس نصف يك ليموترش را آب گرفته و به آن اضافه كنيد. تركيب به‌دست آمده را از صافي رد كنيد و آن را با پنبه به صورت بماليد. اجازه دهيد 15دقيقه روي پوست بماند و بعد با آب سرد شست‌وشو دهيد. 

    ماسك عسل و بادام: 

    يك قاشق مرباخوري عسل را با نصف قاشق چاي‌خوري پودر بادام مخلوط كنيد و آن را با حركت دوراني روي پوست بماليد. اجازه دهيد اين تركيب روي پوست‌تان خشك شود. بعد ابتدا با آب ولرم سپس با آب سرد پوست را شست‌وشو دهيد. 

    ماسك سفيده تخم‌مرغ: 

    يك سفيده‌ تخم‌مرغ را خوب هم بزنيد تا كاملا سفيد شود و كف كند. سپس اين كف سفيد را براي 15دقيقه روي پوست قرار دهيد. بعد از اينكه كاملا جذب و خشك شد پوست را ابتدا با آب ولرم سپس با آب سرد بشوييد. 

  • ۱۷:۰۳   ۱۳۹۴/۱۲/۶
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19754 |39377 پست

    ماسک های خانگی برای از بین بردن دانه های سرسیاه

    این اسکراب های خانگی تماما حاوی مواد تشکیل دهنده طبیعی و عاری از هرگونه مواد شیمیایی خشن هستند.

    دانه های سر سیاه گاهی باعث زشت شدن چهره می شود در این پست ماسک های خانگی برای از بین بردن دانه های سرسیاه را بیان می کنیم .

     

    اسکراب خانگی خود را بسازید

    اولین کاری که برای خلاص شدن از شر دانه های سر سیاه روی بینی میتوانید انجام دهید این است که اسکراب مناسب با نوع پوستتان را بسازید. فقط به محصولات موجود در بازار تکیه نکنید، بسیاری از اسکراب های خانگی برای پوست عالی کار می‌کنند و به از بین بردن آلودگی منافذ پوست کمک شایسته ای میکنند. این اسکراب های خانگی تماما حاوی مواد تشکیل دهنده طبیعی و عاری از هرگونه مواد شیمیایی خشن هستند.

     

    برگ گشنیز و پودر زردچوبه

    برگ گشنیز تازه را خرد یا آسیاب کرده و آن را با کمی پودر زردچوبه مخلوط نمایید. این خمیر را بر روی بینی خود به مدت ۱۵ دقیقه گذاشته و سپس با آب ولرم بشویید. این یک درمان خانگی خوب برای دانه های سر سیاه است.

     

    لیمو و شکر

    یک قاشق چای خوری شکر و چند قطره آب لیموی تازه را با هم مخلوط نمایید. حالا این مخلوط را بر روی بینی خود بگذارید و به آرامی به صورت دایره وار آن را بمالید. این مخلوط واقعا در خلاص شدن از شر دانه های سر سیاه کمکتان خواهد کرد.

     

    بخور لیمو

    در ۲ یا ۳ فنجان آب جوش چند قطره لیمو بریزید. حالا یک حوله یا روسری روی سرتان بیندازید و بخور دهید. با این کار دانه های سرسیاه روی بینی شل شده و آسان تر از بین خواهند رفت. توجه نمایید که بیش از ۵ دقیقه در این حالت باقی نمانید.

     

    سیب زمینی رنده شده

    سیب زمینی تازه را رنده و بر روی بینی خود بمالید و بعد از ۵ دقیقه آن را پاک نمایید! حالا بینی خود را با یک لیف حمام مرطوب پاک کنید. این هم راه درمانی خوبی برای دانه های سرسیاه است!

     

    ماسک خاک رس

    ماسک خاک رس ثابت کرده که در از بین بردن دانه های سر سیاه بسیار مفید واقع میشود! این ماسک از مواد صد در صد طبیعی ساخته شده و بسیار موثر است.

     

    گلاب، اسطوخودوس و الکل

    گلاب، اسطوخودوس و الکل را به مقدار مساوی به خوبی با هم مخلوط کنید و به بینی خود مالیده تا از شر دانه های سرسیاه خلاص شوید! پس از ۱۵ دقیقه این مخلوط را پاک کنید و سپس با آب ولرم بشویید.

     

    آرد ذرت و سرکه

    یک قاشق چای خوری آرد ذرت را با چند قطره سرکه مخلوط کنید تا مخلوط خمیری بدست بیاید. خمیر را بر روی دانه‌های سرسیاه مالیده و پس از ۲۰ دقیقه آن را پاک کنید. این خمیر هم برای درمان دانه‌های سر سیاه کارساز است.

     

    روغن بادام زمینی و لیمو

    در آخر، روغن بادام زمینی و آب لیمو را به میزان مساوی با هم مخلوط کنید و به مدت ۲۰ دقیقه بر روی بینی خود بگذارید. سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید تا از دانه‌های سر سیاه رها شوید.

    انواع ماسک برای پوست شما

  • ۰۱:۲۳   ۱۳۹۴/۱۲/۷
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19754 |39377 پست
    شستشوی صورت🎀
    شیره برنج رو در یه بطری ریخته و نگه دارین و وقتی میخواین صورتتون رو بشورین ازش استفاده کنین تا پوستی زیبا و درخشان داشته باشین. با این کار دیگه نیازی به محصولات زیبایی ندارین و پوست سالمی خواهید داشت، آب برنج راه حل نهایی است!
    💓💓💓
  • ۱۱:۰۹   ۱۳۹۴/۱۲/۷
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19754 |39377 پست

    ماسک های خانگي برای پوست های خشک

    علت های خشکی پوست

    آب و هوای سرد از علل اصلی خشکی پوست هست. همچنین مسئله ارثی بودن هم میتونه در جنس پوست شما و خشکی  یا چربی اون موثر باشه. استفاده از صابون های قوی و میزان رطوبت و تهویه هوا و همچنین تماس بیش از حد پوست با نور خورشید و اختلالات تیروئید و … هم میتونن در این مسئله دخیل باشن.

    روغن زیتون و روغن کرچک، روغن های موثر برای پوست خشک

    برای ایجاد یک بافت نرم و صاف روی پوستتون و از بین بردن خشکی اون میتونید از مخلوط روغن زیتون و کرچک استفاده کنید. در این مخلوط یک نسبت از روغن کرچک و سه نسبت از روغن زیتون رو با هم مخلوط کرده و روی پوست صورت و دیگر قسمتهای خشک بدنتون بمالید. حالا یک لیف یا دستمال نرم و تمیز رو در آب گرم فرو برده و روی پوستتون فشار بدید (مراقب باشید که لیف روی پوستتون با فشار کشیده نشه. تنها لیف رو روی صورت قرار بدید و کمی فشار بدید). این مراحل رو دو سه بار انجام بدید تا پوستتون نرم و لطیف بشه.

    عسل نرم کننده ای برای پوست

    عسل یکی دیگه از دارو های طبیعی برای پوست های خشکه. به این صورت که این داروی عالی رو به تنهایی روی پوستتون بمالید و بعد از ده دقیقه شستشو بدید. پوست شما بعد از این ماسک در تمام طول روز نرم و درخشان باقی میمونه.

    شیر گرم

    نصف قاشق چایخوری روغن بادام رو در یک لیوان پر شیر ولرم هم بزنید و در شب و قبل از خواب پوستتون رو با این مخلوط شستشو بدید و بعد از خشک شدنش بخوابید. این مخلوط پوست شما رو تغذیه میکنه و از خشکی پوست شما جلوگیری میکنه.

    تخم مرغ و روغن برای درمان پوست خشک

    مخلوط یک تخم مرغ با یک قاشق چایخوری عسل همراه با نصف قاشق چایخوری روغن زیتون و کمی گلاب مخلوط کنید.  این ماسک رو برای چند دقیقه روی پوستتون قرار بدید و بعد با آب کاملا ولرم شستشو بدید.

    گلیسیرین، گلاب و آبلیمو برای درمان پوست خشک

    این ماسک یک درمان خانگی کامل برای پوست های خشک هست. همچنین گلیسیرین یک مرطوب کننده عالی و ثابت نگه دارنده رطوبت پوست هست. فقط کافیه یک قاشق غذاخوری گلیسیرین رو با یک قاشق غذاخوری گلاب و چند قطره آبلیمو مخلوط کنید و روی صورت بمالید. پس از حدود 15 دقیقه شستشو بدید.

  • leftPublish
  • ۱۶:۳۱   ۱۳۹۴/۱۲/۷
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19754 |39377 پست

    تهیه ماسک صورت با روغن زیتون

    استفاده از این ماسک یکبار در هفته برای مراقبت از پوست صورت ضروری است.

    این ماسک را می توان به راحتی با مواد موجود در آشپزخانه تهیه کرد.

     

    پوست خشک : برای پوست های خشک ، چروکیده و آفتاب سوخته این ماسک بهترین گزینه می باشد. یک کاسه تهیه کنید و یکعدد زرده تخم مرغ ، یک قاشق غذاخوری آرد و نیم قاشق غذاخوری روغن زیتون در آن بریزید. آن ها را با هم مخلوط کنید تا خمیر یکدستی بدست آید. ترکیب بدست آمده را بر روی پوست صورت خود بمالید و بگذارید ۲۰ دقیقه بماند سپس آن را با آب ولرم بشویید. برای حفظ رطوبت پوست های خشک توصیه می شود که دو بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

     

    پوست معمولی : برای پوست های معمولی ماسک صورت به این صورت تهیه می شود ، نصف فنجان ماست ، نصف فنجان آب خیار و نصف قاشق غذاخوری روغن زیتون را باهم مخلوط کنید. حال ماسک را بر روی صورت خود بمالید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید. بدون شک پوست های معمولی تقریبا سالم هستند اما استفاده از این ماسک یکبار در هفته برای مراقبت از پوست صورت ضروری است.

     

    پوست چرب : طرز تهیه ماسک برای پوست های چرب به این شکل است که یک فنجان بلغور جو دوسر ، نصف قاشق غذاخوری روغن زیتون ، نمک دریایی و نصف فنجان شیر ترش را مخلوط می کنید. سپس ماسک را بمدت ۱۵ دقیقه بر روی پوست خود می گذارید و آن را می شویید. این ماسک از ایجاد جوش و آکنه که پوست چرب بسیار مستعد آن است جلوگیری می کند.

     

    انواع مختلف پوست : یک قاشق غذاخوری پودر چوب صندل را با نصف قاشق چایخوری زردچوبه مخلوط کنید. در مرحله بعد مقداری شیر به آن اضافه کنید تا یک خمیر یکدست درست شود. مخلوط را به طور مساوی بر روی صورت و گردن خود بمالید. اجازه دهید ماسک حدود نیمساعت بر روی صورت شما بماند سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید. این ماسک را می توانید هر هفته مورد استفاده قرار دهید و توجه داشته باشید که برای انواع مختلف پوست مفید است.

    ____

  • ۱۹:۳۶   ۱۳۹۴/۱۲/۸
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19754 |39377 پست

    ماسك گوجه فرنگى ، شفاف كننده پوست صورت ، ليمو ترش ، #ماسك

    انواع ماسک برای پوست شما

  • ۰۲:۱۲   ۱۳۹۴/۱۲/۹
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19754 |39377 پست

    ماسک پوست گردوی سبز بهترین روش طب سنتی برای رفع موهای زائد

    تعداد زیادی پوست گردو را بسوزانید. خاکستر حاصل شده را داخل آب بریزید ( یک قاشق غذاخوری خاکستر به همراه یک لیتر آب).اجازه دهید مخلوط به دست آمده 12 ساعت بماند. یک پنبه را به این ماده آغشته کرده و به محل موهای زائد بزنید. این کار را چندین بار در روز (هر بار 15 دقیقه) تکرار کنید

    انواع ماسک برای پوست شما
  • ۱۱:۴۴   ۱۳۹۴/۱۲/۹
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19754 |39377 پست

    ماسک صورت

    انواع ماسک برای پوست شما
  • ۱۶:۴۴   ۱۳۹۴/۱۲/۹
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19754 |39377 پست
    ماسک_درخشان_کننده_پوست

    ✅ ماسک صورت شکلات و اسکراب بلغور جو دو سر برای پوستی درخشان

    ✅برای از بین بردن #چروک ها و سلول های مرده، سلامت پوست و درخشان شدن آن از این اسکراب عالی استفاده کنید.

    ✅نصف فنجان پودر #کاکائو، سه قاشق غذاخوری #بلغور_جو_دوسر، یک قاشق چای خوری #عسل و یک قاشق چای خوری #خامه بردارید.


    ✅ همه آنها را به خوبی با هم مخلوط کنید و #اسکراب به دست آمده را روی نواحی صورت و گردن بمالید.

    ✅حالا پوست تان را با ضربات حرکت آرام انگشت به شکل دایره، ماساژ دهید. پس از یک بار ماساژ دادن اجازه دهید مخلوط 10 تا 15 دقیقه روی پوست تان بماند. حالا، مخلوط را با آب گرم از روی پوست تان بشویید.

    ✅این کار نه تنها باعث درخشش پوست تان می شود بلکه تأثیر آرامش بخشی نیز دارد
  • leftPublish
  • ۱۱:۰۰   ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19754 |39377 پست

    ماسک ماست ضدپیری:

    ماست حاوی اسید لاکتیک است. این اسید برای صاف کردن سطح پوست و کاهش دادن چین و چروک ها و لکه ها مفید است. خاصیت مهم دیگر اسید لاکتیک این است که منافذ بزرگ را می بندد و در نتیجه به پوست ظاهر جوان تری می بخشد.

  • ۰۱:۰۵   ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19754 |39377 پست

    معجون #تمیزکننده

    مواد لازم:

     سیب گلاب، بادام تلخ

    طرز تهیه: 

    یک ماسک سیب بدون آنکه پوست‌تان را خشک‌تر کند، می‌تواند آن را تمیز و ضدعفونی کند.

     این معجون سرشار از #آنتی‌اکسیدان، مثل یک سپر عمل می‌کند و پوست‌تان را در برابر آلودگی‌های محیطی محافظت می‌کند.

     آنزیم‌های موجود در آن مثل یک #لایه‌بردار ضعیف اما موثر عمل می‌کند و سلول‌های مرده پوست را از میان می‌برد. 

    برای ساختن چنین معجونی کافی است یک‌چهارم فنجان آب سیب را با چهار قاشق غذاخوری بادام تلخ مخلوط کنید. 

    یک پد آرایشی تمیز بردارید و مخلوط را روی صورت‌تان بمالید. 

    مراقب باشید پوست #دور چشم‌تان به آن آغشته نشود و با آب ولرم پوست‌تان را آب بکشید.

    میزان مجاز استفاده: 

    یک بار در روز (اگر پوست‌تان خشک نیست، دو بار در روز)

  • ۱۲:۰۱   ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19754 |39377 پست

    ماسک_کیوی

    ماسک کیوی برای انواع پوست

     کیوی سرشار از ویتامین C است و به همین دلیل شما با ترکیب ساده ای می توانید پوست تان را تغذیه کنید. نصف یک موز را با یک عدد کیوی پوست کنده مخلوط کنید و در آخر دو قاشق غذاخوری ماست در مواد بریزید. این ماسک را به مدت 20 دقیقه روی پوست تان نگه دارید و پس از آن صورت تان را با آب گرم شست وشو دهید. 

    همچنین می توانید یک عدد کیوی, دو قاشق غذاخوری ماست ساده, یک قاشق غذاخوری آب پرتقال, یک قاشق غذاخوری روغن بادام و یک فنجان هویج له شده را با یکدیگر مخلوط کنید تا خمیری بدست آید. ماسک را روی صورت قرار دهید و صبر کنید تا کاملا خشک شود؛ سپس با آب سرد آبکشی کنید.

     

    ⚜ماسک کیوی برای آبرسانی به پوست 

    ر هوای سرد همیشه احتمال خشکی پوست را بدهید، خصوصا اگر در شهری زندگی می کنید که آب و هوای خشکی دارد. یک کیوی را پوست بگیرید و با یک خیار به خوبی مخلوط کنید. اگر از فصل تابستان چند توت فرنگی فریز شده دارید، آنها را هم به این مخلوط اضافه کنید. در صورتی که احساس کردید مایه شما بیش از اندازه رقیق شده، کمی آرد جو به آن اضافه کنید و ماسک خمیری را 10 دقیقه روی پوست تان بگذارید. میوه ها کارشان را خوب بلدند؛ پوست شما آب رسانی شده است. 

     

    ⚜ماسک کیوی، لکه بر و لایه بردار طبیعی

    برای تهیه این ماسک کافی است یک کیوی رسیده را به خوبی له کنید و با چند ورق لیموی تازه  و یا چند قاشق آبلیمو طبیعی مخلوط کنید. ماسک را 10 دقیقه روی پوست تان نگه دارید، سپس را با آب ولرم شست وشو دهید. در آخر می توانید پوست تان را با یک کرم مرطوب کننده ماسا‍ ژ دهید.  این ماسک پوست شما را شفاف و لکه های قدیمی روی پوست تان را محو می کند. 

     

    ⚜ماسک کیوی برای پوست های تیره

    کیوی رو پوره کنید و با یک قاشق ماست مخلوط کنید و روی پوسستون ماساژ بدید و بعد از بیست دقیقه بشویید.

     

     

    ماسک کیوی  برای پوست های خشک

     

    یک قاشق غذاخوری آب کیوی, یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک زرده تخم مرغ را با هم مخلوط کرده و روی پوست بمالید. پس از 15 دقیقه ماسک را توسط یک اسفنج پاک کنید.

    انواع ماسک برای پوست شما

  • ۱۳:۵۹   ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19754 |39377 پست

    1- ماسک گوجه فرنگی و جوانه گندم

    مواد لازم

    - گوجه فرنگی بخار پز شده 3 عدد

    - کلم بروکلی له شده 200 گرم

    - جوانه گندم له شده 3 قاشق غذاخوری

    - انبه تازه نصف میوه

     

    طرز تهیه و استفاده

    تمام مواد ذکر شده را در مخلوط کن با هم خوب مخلوط نمایید. آنگاه خمیر ماسک بدست آمده را بر روی پوستی که قبلاً کاملاً پاک شده است به کمک یک قلم مو آغشته نمایید و پس از گذشت 20 دقیقه تمامی مواد را به کمک پنبه و آب ولرم پاک نمایید. بهتر است این ماسک را پس از بخور دادن و ماساژ کامل پوست استفاده کرده و از اثرات آن بهره مند شوید. در ضمن توصیه می شود قبل از استعمال کامل ماسک آن را در ناحیه ای کوچک از پوستتان امتحان نمایید تا از عدم بروز واکنش های حساسیتی احتمالی مطمئن شوید. این ماسک را می توان هفته ای 1 تا 2 بار استفاده کرد.

     

    2- ماسک گوجه فرنگی

    یک گوجه فرنگی خام را رنده کرده و در یک قطعه پارچه کوچک نازک بریزید. این کیسه کوچک را روی پلک چشمتان قرار دهید و بعد از 15 تا 30 دقیقه اضافی آن را از زیر چشمتان پاک کنید.از این ماسک برای کم رنگ کردن خطوط زیر چشم استفاده می شود.

     

    3- ماسک گوجه فرنگی برای پوست های چرب

    آب گوجه فرنگی را در نصف لیموترش که مقداری آب آن را گرفته اید بریزید و بگذارید چند دقیقه بماند. سپس آب آن را گرفته و به مدت 10 دقیقه روی پوست بگذارید سپس با آب ولرم بشویید.

     

    4- ماسک گوجه فرنگی برای پوست های چرب

    دو عدد گوجه فرنگی را در آب جوش قرار دهید سپس پوست آن را گرفته اید و آن را له کنید. گوجه فرنگی را روی پوست قرار دهید. بعد از خشک شدن صورت را با آب ولرم بشوئید.

     

    5- ماسک گوجه فرنگی برای رفع چین و چروک صورت

    یک عدد گوجه فرنگی رسیده را آب بگیرید و به وسیله یک تکه پنبه به صورت مالیده و بعد از 15 دقیقه صورت را با آب ولرم بشویید. این کار را چند بار تکرار کنید.

     

    6- ماسک گوجه فرنگی برای پوست های چرب با منافذ باز

    گوجه فرنگی را حلقه حلقه کرده و روی پوست بگذارید و پس از 10 دقیقه صورت را با آب ولرم بشویید. این ماسک به تنهایی یا به همراه ماست نیز می تواند استفاده شود.

    انواع ماسک برای پوست شما

  • ۱۷:۵۲   ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19754 |39377 پست

    مهم نیست پوست‌تان چه ایرادی دارد.

     از خشکی و چربی بیش از اندازه گرفته تا حساسیت یا تیرگی، همه ایرادهای ظاهری پوست را می‌توان با یک ماسک خوب برطرف کرد. 

    اما خریدن یک ماسک از برندهای قابل اعتماد حدود 100 هزار تومان خرج برمی‌دارد و به همین‌خاطر این ماسک‌ها در سبد خرید هر کسی دیده نمی‌شود اما نگران نباشید. قرار نیست به‌خاطر کمی صرفه‌جویی، قید زیبایی‌تان را هم بزنید. شما می‌توانید بی‌نیاز از خرید ماسک‌های آماده، خودتان در خانه بهترین ماسک‌ها را بسازید و تنها بعد از چند هفته، ایرادهایی که سال‌ها زیبایی‌تان را خدشه‌دار می‌کردند، برطرف کنید.

    انواع ماسک برای پوست شما

  • ۰۹:۴۴   ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست

    تهیه ماسک صورت با روغن زیتون

    استفاده از این ماسک یکبار در هفته برای مراقبت از پوست صورت ضروری است.

    این ماسک را می توان به راحتی با مواد موجود در آشپزخانه تهیه کرد.

     

    پوست خشک : برای پوست های خشک ، چروکیده و آفتاب سوخته این ماسک بهترین گزینه می باشد. یک کاسه تهیه کنید و یکعدد زرده تخم مرغ ، یک قاشق غذاخوری آرد و نیم قاشق غذاخوری روغن زیتون در آن بریزید. آن ها را با هم مخلوط کنید تا خمیر یکدستی بدست آید. ترکیب بدست آمده را بر روی پوست صورت خود بمالید و بگذارید ۲۰ دقیقه بماند سپس آن را با آب ولرم بشویید. برای حفظ رطوبت پوست های خشک توصیه می شود که دو بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

     

    پوست معمولی : برای پوست های معمولی ماسک صورت به این صورت تهیه می شود ، نصف فنجان ماست ، نصف فنجان آب خیار و نصف قاشق غذاخوری روغن زیتون را باهم مخلوط کنید. حال ماسک را بر روی صورت خود بمالید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید. بدون شک پوست های معمولی تقریبا سالم هستند اما استفاده از این ماسک یکبار در هفته برای مراقبت از پوست صورت ضروری است.

     

    پوست چرب : طرز تهیه ماسک برای پوست های چرب به این شکل است که یک فنجان بلغور جو دوسر ، نصف قاشق غذاخوری روغن زیتون ، نمک دریایی و نصف فنجان شیر ترش را مخلوط می کنید. سپس ماسک را بمدت ۱۵ دقیقه بر روی پوست خود می گذارید و آن را می شویید. این ماسک از ایجاد جوش و آکنه که پوست چرب بسیار مستعد آن است جلوگیری می کند.

     

    انواع مختلف پوست : یک قاشق غذاخوری پودر چوب صندل را با نصف قاشق چایخوری زردچوبه مخلوط کنید. در مرحله بعد مقداری شیر به آن اضافه کنید تا یک خمیر یکدست درست شود. مخلوط را به طور مساوی بر روی صورت و گردن خود بمالید. اجازه دهید ماسک حدود نیمساعت بر روی صورت شما بماند سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید. این ماسک را می توانید هر هفته مورد استفاده قرار دهید و توجه داشته باشید که برای انواع مختلف پوست مفید است.

    ___________________________

    انواع ماسک برای پوست شما

  • ۰۹:۵۴   ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست

    لایه برداری پوست با ماسک پنیر

    این ماسک پوست شما را لایه برداری می کند و باعث رشد سلول های جدید و با طراوت پوست می شود.

     در این جا می خواهیم روش لایه برداری پوست با ماسک پنیر را بیان کنیم با ما همراه باشید .

     

    مواد لازم:

    پنیر،خامه ی ترش،بادام زمینی

     

     نحوه ی تهیه و استفاده ی ماسک:

    ۱ قاشق غذاخوری پنیر را با ۱ قاشق غذاخوری خامه ی ترش و ۲  قاشق غذاخوری بادام زمینی به خوبی مخلوط کنید ، سپس آن را به روی پوست خود بمالید و پس از ۲۰ دقیقه پوست خود را با آب سرد بشویید و پس از خشک کردن پوست خود از یک لوسیون مرطوب کننده استفاده کنید، شما می توانید این ماسک را هفته ای دو بار استفاده کنید.

     

    لایه برداری پوست با ماسک پنیر : این ماسک پوست شما را لایه برداری می کند و باعث رشد سلول های جدید و با طراوت پوست می شود.

    ____________________________

    انواع ماسک برای پوست شما

  • ۱۲:۴۰   ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست

    2 ماسک عالی با زردچوبه درست کنید

    این ماسک از سرزمین هند آمده. زنان هندی برای زردچوبه ارزش زیادی قائلند.

    زردچوبه یکی از ادویه های پرکاربرد در آشپزی است. این بار با ادویه دو ماسک عالی برای صورت تان درست کرده و پوست تان را زیبا و خوش رنگ کنید.

     

    فکر کرده‌اید زردچوبه فقط برای آشپزی کاربرد دارد؟ نه، کاربرد این ادویه فوق‌العاده بیش از اینهاست. زردچوبه پوست شما را جوان و شاداب می‌کند و در خوشرنگ کردن چهره‌تان هم موثر است.

     

     ما امروز روش درست کردن دو ماسک خانگی را به شما آموزش می‌دهیم تا با استفاده از آنها با چین و چروک‌ها وداع کرده‌ لطافت و تازگی را به پوستتان هدیه کنید.

     

    ماسک براق‌کننده زردچوبه و آرد نخود برای پوست صورت

    این ماسک از سرزمین هند آمده. زنان هندی برای زردچوبه ارزش زیادی قائلند و به خوبی از تاثیر شگفت‌انگیز آن بر پوست خبر دارند. آنها از زردچوبه در مقام پاک‌کننده پوست استفاده می‌کنند، زیرا می‌دانند که این ادویه سلول‌های مرده را می‌شوید و جا را برای سلول‌های جوان و زنده باز می‌کند. آنها زردچوبه را با پودر نخود مخلوط می‌کنند تا بهترین نتیجه را بگیرند و مشکلی نداشته باشند:

     

    مواد لازم:

    آرد نخود : یک قاشق سوپخوری

    زردچوبه : یک‌چهارم قاشق چایخوری

    شیر  : دو قاشق چایخوری

    مواد را با هم ترکیب کنید و خمیر به‌دست آمده را روی پوست مرطوب‌تان قرار دهید. بعد از10دقیقه ماسک را به آرامی با نوک انگشتان‌تان بردارید؛ سپس صورتتان را با آب ولرم بشویید و از طراوتش لذت ببرید.

     

     

    ماسک عسل و زردچوبه برای پوست صورت

    عسل خواص ضدالتهابی و ضدباکتریایی دارد و به همین دلیل می‌تواند به بهبود زخم‌ها و ناراحتی‌های پوستی کمک کند. عسل خالص آبرسانی موثر و قوی برای پوست شماست. آن را به پوست خود بزنید تا طراوت و زندگی در چهره شما موج بزند.

     

    مواد لازم :

    عسل : یک قاشق سوپخوری

    زردچوبه : یک قاشق چایخوری

     

    آنها را با هم ترکیب کنید و خمیر حاصله را روی پوست صورت‌تان قراردهید. اجازه دهید این ماسک به مدت 15 تا 20 دقیقه روی پوست‌تان باقی بماند. پس از گذشت این مدت زمان، صورت‌تان را با آب ولرم بشویید.

    انواع ماسک برای پوست شما

  • ۱۲:۴۶   ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست

    بهترین ماسک برای زمستان

    سس مایونز مرطوب کننده‌ای قوی است ماساژ آن ترک خوردگی و خشکی لب‌ها را از بین می‌برد.

     اگر به دنبال یک کرم و یا ماسکی مفید برای پیشگیری از خشکی پوست در روزهای سرد زمستان هستید به راحتی می‌توانید کرمی مناسب را در منزل تهیه کنید.

     

    ماساژ سس مایونز بر روی پوست در زمستان باعث می‌شود تا تمام آسیب‌هایی که پوست را در این فصل مورد هدف قرار گرفته است از بین ببرد.

    بررسی‌ها نشان می‌دهند، سس مایونز برای پوست فواید زیادی دارد و باعث لطافت و سفیدی پوست می‌شود و صورت را از حالت خستگی بیرون می‌آورد.

    گفتنی است سس مایونز مرطوب کننده‌ای قوی است ماساژ آن ترک خوردگی و خشکی لب‌ها را از بین می‌برد و مصرف آن به مرور زمان "چین و چروک‌های عمقی" را از بین می‌برد.

    مطالعات محققان نشان می‌دهد مصرف مقدار کم سس مایونز در روز نیز باعث استحکام بخشیدن به بافت‌های استخوانی می‌شود و از پوکی استخوان جلوگیری می‌کند.

    انواع ماسک برای پوست شما

  • ۱۲:۵۱   ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست

    نواع ماسک آووکادو برای زیبایی پوست

    این‌میوه سرشار از پتاسیم، ویتامین B و E است و به داشتن خواص مرطوب‌کنندگی شهرت دارد.

     آووکادو، میوه‌ای چرب و دارای اسیدهای آمینه مختلف مانند سیستین، تریپتوفان و تیروزین است. تحقیقات نشان داده‌ که آووکادو حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که می‌تواند خطر ابتلا به سرطان و بیماری‌های قلبی را کاهش دهد و از پیری زودرس پوست جلوگیری کند. همچنین این میوه مانند روغن زیتون سرشار از اسید اولئیک است که این ماده یکی از بزرگ‌ترین عوامل پیشگیری از ابتلا به سرطان پستان محسوب می‌شود.

     

    این‌میوه سرشار از پتاسیم، ویتامین B و E است و به داشتن خواص مرطوب‌کنندگی شهرت دارد و در بسیاری از کرم‌های زیبایی مخصوصا کرم‌های ویژه پوست‌های خشک استفاده می‌شود. همچنین حاوی مس است که برای استحکام ناخن‌ها، مو و حفظ رنگ آنها ضرورت دارد. تهیه ماسک‌های مختلف با استفاده از این گیاه می‌تواند کمک مناسبی باشد تا بدون نگرانی از عوارض جانبی محصولات شیمیایی، زیبایی و نشاط را برای پوست و صورت خود به ارمغان بیاورید.

     

    ماسک دست

    داخل یک کاسه، نیمی از یک آووکادو پوست کنده را له کنید تا به صورت پوره در بیاید. سپس دو قاشق بلغور جو دوسر و یک قاشق آب لیموترش اضافه کنید. مخلوط را هم بزنید و روی دست‌ها مالیده و سپس ماساژ دهید. ماسک را به مدت ۲۰ دقیقه روی دست‌هایتان نگه دارید و سپس با آب‌گرم بشویید. آب لیموترش رایحه مطبوعی به این ماسک می‌بخشد و بلغور جوی دو سر باعث جذب هرچه بیشتر روغن‌های طبیعی آووکادو می‌شود. با استفاده از این ماسک دستان شما نرم و لطیف خواهد شد.

     

    ماسک مو

    بعد از کوبیدن یک عدد آووکادو پوست کنده و تهیه پوره آن، یک عدد زرده تخم‌مرغ و یک قاشق روغن زیتون به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا یکدست شود. موها را به چند‌قسمت تقسیم کنید و ماسک را روی هر قسمت قرار دهید. پس از نیم ساعت موها را با آب گرم آب بکشید. زمانی که ماسک روی موها قرار می‌گیرد، همانند مرطوب‌کننده عمل‌کرده و باعث حفظ آب می‌شود و به این ترتیب مواد مغذی زیادی جذب ساقه مو می‌شود.

     

    ماسک مرطوب‌کننده

    یک قاشق ماست و عسل را به پوره یک عدد آووکادو افزوده و کاملا مخلوط کنید. ماسک را روی صورت خود قرار دهید. بعد از ۲۰ دقیقه ماسک را با آب گرم بشویید. در این ماسک خواص مرطوب‌کنندگی آووکادو با خواص ضدباکتریایی عسل و اثر تسکین‌‌کنندگی ماست ترکیب می‌شود و باعث پاکسازی، کاهش التهاب و لطافت پوست‌شده و منافذ پوست را منقبض می‌کند.

     

    ماسک برای پوست‌های خشک

    یک چهارم آووکادو، یک عدد زرده تخم‌مرغ و یک‌فنجان شیر را با یکدیگر مخلوط کرده و این مخلوط را به‌مدت پنج‌دقیقه روی پوست صورت و گردنتان قرار دهید. سپس دوباره این مخلوط را روی صورت خود ماساژ داده و پنج‌دقیقه دیگر نیز صبر کنید. در آخر پوستتان را با آب ولرم‌ بشویید.

    انواع ماسک برای پوست شما

  • برای شرکت در مباحث تبادل نظر باید ابتدا در سایت  ثبت نام  کرده، سپس نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد نمایید؛    (Log In) کنید.
موضوع قبل
زیربخش
موضوع بعد
آخرین پست های این تالار
آخرین پست های این بخش
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان