خانه
23.4K

تجاوز دو مامور پلیس فرودگاه عربستان به دو نوجوان ایرانی!!!!

  • ۱۱:۱۸   ۱۳۹۴/۱/۱۸
    avatar
    کاپ آشپزی کاپ عکاس برتر 
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|48269 |46689 پست




    دو مامور پلیس فرودگاه عربستان به دو نوجوان ایرانی تجاوز کردند.



     در ایام نوروز ، دو مامور پلیس فرودگاهی عربستان سعودی ، به بهانه بازرسی بدنی در گیت خروجی، به دو نوجوان ایرانی تجاوز کرده اند. ازمسئولان مرتبط انتظار می رود تا پیگیری نهایی و رساندن متجاوزان به اشد مجازات ، موضوع را پیگیری کنند.





  • leftPublish
  • ۱۱:۱۹   ۱۳۹۴/۱/۱۸
    avatar
    mona monaکاپ آشپزی کاپ عکاس برتر 
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|48269 |46689 پست

    تأیید تجاوز پلیس سعودی به دو حاجی ایرانی


    معاون وزیر امور خارجه در امور کنسولی، پارلمانی و ایرانیان درباره تعرض به دو ایرانی از سوی پلیس سعودی گفت:متاسفانه این اقدام شبه تجاوز برای دو تن از هموطنان که به عمره مشرف شده بود پیش آمده است.




    حسن قشقاوی،  معاون وزیر امور خارجه در امور کنسولی، پارلمانی و ایرانیان در پاسخ به خبرنگاران درباره  اخبار منتشره در خصوص تعرض دو تن از مامورین پلیس سعودی به دو نوجوان ایرانی در هنگام خروج از آن کشور در فرودگاه جده اظهار داشت: متاسفانه این اقدام شبه تجاوز برای دو تن از هموطنان ما که در ایام عید نوروز به عمره مشرف شده بودند پیش آمده است.

    وی افزود: در هفته دوم تعطیلات، به هنگام بازرسی از یک کاروان عمره ایرانی، مامورین متخلف مذکور به بهانه مشکوک شدن به دو نوجوان ایرانی، آنها را از بقیه جدا کرده و در بخش دیگری مورد بازرسی بدنی قرار دادند که در اثنای بازرسی، سایر افراد کاروان متوجه شده که مامورین خاطی قصد آزار و اذیت جنسی آن دو نوجوان را داشته اند و مسئولین امر را از این موضوع مطلع می کنند. مسئولین مربوطه بلافاصله موضوع را به سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در جده اطلاع داده و با حضور کنسول آن سرکنسولگری، مقامات ذیربط کاروان و مسئولین فرودگاه جده بررسی های میدانی بعمل آمده و پس از شناسایی دو مامور متخلف، پس از انجام مقدمات قانونی طرف سعودی اقدام به بازداشت آنها می کند.

    معاون وزیر امور خارجه همچنین افزود: در روز بعد از این واقعه و در غیاب  سفیر عربستان سعودی در تهران، کاردار و کنسول آن کشور توسط مدیرکل کنسولی به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران نسبت به این عمل شنیع و غیر انسانی که باعث حریحه دار شدن افکار عمومی کشورمان شده است را به وی ارائه کرد. طرف سعودی ضمن ابراز تاسف شدید از این اتفاق رذیلانه قول داد که موضوع در بالاترین سطح توسط مقامات کشورش مورد پیگیری قرار داده و با افراد خاطی بشدت برخورد شود.

    در ادامه قشقاوی اظهار داشت با توجه به این رفتار غیر انسانی و ضد دینی، منتظر برخورد دولت سعودی با این افراد و اعمال اشد مجازات در مورد آنها هستیم.

    همچنین وی افزود: نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در ریاض و جده  تا حصول نتیجه مشخص پیگیر ماجرا خواهند بود و متعاقبا نتایج آن در اختیار خانواده ها و افکار عمومی قرار خواهد گرفت.
  • ۱۱:۲۱   ۱۳۹۴/۱/۱۸
    avatar
    mona monaکاپ آشپزی کاپ عکاس برتر 
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|48269 |46689 پست
    دریغ از یک بیانیه و موضع گیری رسمی؛

    در بحبوحه تعطیلات نوروزی، در حالی که گشت‌وگذار و دید و بازدیدهای نوروزی حال بسیاری را خوش کرده بود، هواپیمایی از عربستان به سمت کشورمان به پرواز درآمد که حال مسافرانش اصلا خوش نبود؛ خوش نبود که نه، از نظر روحی ویران بودند و نمی‌دانستند چه کنند!



    به گزارش «تابناک»، حمله عربستانی ها به یمن برای برقرار کردن دموکراسی در این کشور، هرچه برای نشان دادن سبوعیت ساکنان سرزمین وحی کافی به نظر می‌رسید و چهره ایشان را در نزد جهانیان مخدوش می‌کرد، برای آن دسته از هموطنانمان که در یکی از شب های نوروزی از جده به مقصد تهران پرواز کردند، دلایل واضح تری برای انزجار از ایشان وجود داشت.



    ماجرا از آنجا آغاز شد که ماموران بازرسی فرودگاه، دو پسر نوجوانان ایرانی را برای بازرسی به اتاقی منتقل کردند و وقتی یکی از ایشان از بازجویی بازگشت، اطرافیانش متوجه تغییرات عجیبی در وی شدند؛ تغییراتی که با چند سوال و جواب، به شکسته شدن بغض نوجوان منجر شد و پرده از حقیقت سیاهی برداشت که برای شنوندگان ماجرا هم قابل هضم به نظر نمی‌رسد، چه برسد به آن نوجوانان.



    وقتی زائران خانه خدا متوجه این اتفاق شوم شدند، مسئولان کاروان و روحانی همراهشان را در جریان گذاشته و خواستار معرفی شرطه‌هایی شدند که این گناه نابخشودنی را مرتکب شده‌ بودند ولی نه اتاقی که در آن نوجوانان را برای تفتیش بدنی برهنه کرده بودند دوربین داشت و نه نشانی از آن دو پلیس از خدا بی خبر می‌شد یافت.



    البته همه اینها هم موجب نشد که خشم زائران فروبنشیند. زمانی طول نکشید که سرپلیس جده از یکسو در جریان قرار گرفت و به محل رسید و از سوی دیگر، کنسولگری کشورمان در جریان ماوقع قرار گرفت و نفراتی به فرودگاه اعزام شدند که بعدا سرکنسول هم به جمعشان پیوست.



    با رسیدن نیروهای پلیس، انگشت نگاری و نمونه برداری دی ان ای در دستور کار قرار گرفت ولی کسی از محل مجرمان آگاهی نداشت(!) و به نظر نمی‌رسید پایانی برای رنج حاجیان ایرانی رقم بخورد. حاجیان باید به پرواز می‌رسیدند و باز می‌گشتند، در حالی که در مقابل آن همه عذاب، فقط مشتی وعده که رئیس پلیس و سرکنسول برای پیگیری ماجرا و مجازات مجرمان داده بودند، همراه داشتند که تسلای دردهای هیچ کدامشان نبود.



    همه اینها موجب شد که در پرواز آن شب زائران خانه به میهنمان، نشانی از خوشی نباشد؛ حال همه منقلب بود و عصبانیتی در آن جمع موج می‌زد که در قیاس با اوضاع پدر و مادر آن نوجوانان، چیزی نبود چراکه از آن سفر روحانی، برایشان کابوسی مانده بود که نمی‌دانستند چه زمان تمام خواهد شد و فرجامش چه خواهد بود.



    تصورش هم دردناک است که بعد از عمری تلاش و پس انداز، راهی چنین سفری شوی و در بازگشت چنین درد بزرگی را برای همیشه به ارمغان بیاوری و حتی نتوانی تا زمان دستگیری و مجازات کسانی که روزگار دلبندت را تیره کرده‌اند، در آن فرودگاه شوم بمانی و همه امیدت، تلاش پلیسی شود که مجرمان از خودشان هستند.



    طبیعتا به تلاش آنچنان پلیسی که نمی‌شود دلخوش کرد، مگر آنکه مسئولان وزارت خارجه کشور و سازمان حج و زیارت، پیگیر ماجرا شده و به هر روشی که که می‌دانند، کاری کنند که مجرمان به مجازات برسند. هم مجرمان مجازات شوند و هم کسانی که قصد دارند به این سفر بروند، با خطراتی که در کمین‌شان نشسته آگاه شوند و حتی به پلیس آنجا نیز اعتماد نکنند.



    شاید اگر قرار باشد پدر و مادر آن نوجوانان آسیب دیده سخنی بگویند، هشدار به پدر و مادرهایی باشد که قصد دارند فرزندانشان را هم با خود به این سفر ببرند و از ایشان بخواهند که از این کار منصرف شوند؛ منصرف شوند چون این سفر بار معنوی خاصی برای این طیف سنی ندارد و علاوه بر آن، همراه داشتن کودکان و نوجوانان در این سفر، هم ممکن است دست و پای بزرگترها را در انجام مناسک و در طول سفر ببندد و هم ممکن است چنین اتفاقات شومی برایشان رقم بخورد.



    این توصیه ها هم اگر نباشد، قطعا پدر و مادر این نوجوانان که با رنج فرزندشان، رنجور شده‌اند، از زائران خواهند خواست که همه جا با فرزندانشان باشند، ولو در اتاق بازجویی و تفتیش بدنی در فرودگاه، چراکه می‌دانند نتیجه اعتماد به پلیس سعودی، می‌تواند تا چه اندازه درد آور و شوم باشد.

    شاید همین مسائل است که موجب شده برخی کشورها اجازه احرام بستن به افرادی که زیر سن قانونی هستند را نمی‌دهند و به جای اعزام این دسته زائران، سهمیه کشور در این مناسک را به بزرگسالان اختصاص می‌دهند، ولی در کشور ما نه تنها چنین رویکردی اتخاذ نشده، بلکه حتی در میان آموزش های مفصل به متقاضیان اعزام به حج، تذکری در این باب داده نمی‌شود.



    اما از همه این موارد تلخ تر آنجاست که می‌بینیم به فاصله چندین روز از وقوع آن رویداد شوم، هنوز دستگاه دیپلماسی کشور و سازمان حج و زیارت، نسبت به ماجرا موضع گیری نکرده و تلاش محسوسی برای پیگیری این پرونده شوم از خود نشان نداده‌اند و از آن دردناک تر و تلخ تر آنکه می‌بینیم وقتی معاون وزیر امور خارجه در امور کنسولی، پارلمانی و ایرانیان در این باره مورد پرسش قرار می‌گیرد، خبر شوم را تایید کرده و می‌گوید: «متاسفانه این اقدام شبه تجاوز برای دو تن از هموطنان ما که در ایام عید نوروز به عمره مشرف شده بودند پیش آمده است و...»



    شاید بهتر است این واکنش عجیب را ندید گرفته و منتظر موضع گیری شفاف مسئولان سازمان حج و زیارت و وزارت خارجه در این باره بمانیم!
  • ۱۱:۳۷   ۱۳۹۴/۱/۱۸
    avatar
    آلما فاطمی
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13740 |7139 پست
  • ۱۱:۴۴   ۱۳۹۴/۱/۱۸
    avatar
    mona monaکاپ آشپزی کاپ عکاس برتر 
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|48269 |46689 پست

    http://template.parsskin.com/iranskin/05/post2.gif) 100% 50% repeat-y #f0f2f4">

    پیش از آغاز تعطیلات نوروزی، سفارت عربستان در تهران به زائران ایرانی ویزا نداد و پروازها از ۲۹ اسفند به بعد لغو شد.

    این احتمال وجود دارد که به دو نوجوان ایرانی که پیش از این تاریخ به عربستان سفر کرده بودند، تجاوز شده باشد.





    کاردار سفارت عربستان سعودی در تهران به وزارت خارجه احضار شده است.



    این گزیده ی اطلاعاتیست که تا کنون از احتمال تجاوز پلیس سعودی به دو زائر نوجوان ایرانی در فرودگاه جده بدست آمده است.


    شماری از رسانه‌ها اعلام کرده‌اند که در ایام نوروز، دو مأمور پلیس در فرودگاه جده به دو نوجوان ایرانی تجاوز کرده‌اند. مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر این خبر را تأیید کرده و وعده پیگیری داده است.


     ماجرا از این قرار بوده است: گروهی از زائران ایرانی که ۲۷ اسفند ماه سال گذشته برای حج عمره به عربستان سفر کرده بودند، پس از به انجام رساندن مراسم حج قصد داشتند به ایران بازگردند. مأموران فرودگاه جده در گیت بازرسی توجه‌شان به دو نوجوان ایرانی جلب می‌شود. آن‌ها این دو جوان را از خانواده‌شان جدا می‌کنند و به بهانه بازرسی بدنی به اتاقکی می‌برند و به آن‌ها تجاوز می‌کنند.



     


    دو جوان هنگامی که به نزد خانواده‌شان برمی‌گردند، آشفته‌حال و پریشان بوده‌اند. آن‌ها ماجرای تجاوز را به اطلاع خانواده‌‌شان می‌رسانند، پزشکی قانونی تجاوز را تأیید می‌کند و ظاهراً، چنانکه رسانه‌های ایران گزارش داده‌اند، پس از پیگیری مسئولان کنسولگری ایران در جده دو مأمور سعودی بازداشت می‌شوند.


    سایت‌های خبری گزارش داده بودند که علی مرعشی، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر این خبر را تأیید کرده و گفته است که ستاد حج و زیارت از مقامات عربستان سعودی شکایت کرده، اما «هنوز به این مسأله ورود پیدا نکرده.»


    اما خبرگزاری مهر می‌گوید این مقام مسئول تجاوز به دو نوجوان ایرانی را تأیید نکرده است. به گزارش خبرگزاری مهر مأموران فرودگاه جده به این دو نوجوان زائر ایرانی «بی‌ادبی» کرده‌اند و با این‌‌حال دو مأمور خاطی سعودی دستگیر شده‌اند و کاردار سفارت عربستان سعودی در تهران نیز به وزارت خارجه احضار شده است.


    اکنون پرونده دو نوجوان زائر در کمیسیون فرهنگی مجلس ایران طرح شده و قرار است که مسئولان ستاد حج و زیارت برای پاسخگویی به کمیسون فرهنگی مجلس بروند.


    سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت پیش از آغاز تعطیلات نوروزی خبر داده بود که سفارت عربستان سعودی در تهران مشکلاتی برای صدور ویزای عمره‌گزاران ایجاد کرده است. سپس وزارت خارجه با سفارت عربستان گفت‌‌وگوهایی انجام داد، اما به ثمر نرسید و به همین دلیل پروازهای حج عمره از ۲۹ اسفند به بعد لغو شد.


    از ۱۰ فروردین ماه سال جاری سفارت عربستان سعودی صدور ویزا برای حج عمره زائران ایرانی را از سر گرفته است. در طی یک ماه گذشته، به رغم وجود محدودیت‌ها، ۲۳ هزار زائر ایرانی به عربستان سعودی سفر کرده‌اند.


     


     



     


  • ۱۵:۰۹   ۱۳۹۴/۱/۱۸
    avatar
    ASEMAN
    سه ستاره ⋆⋆⋆|5561 |3448 پست
    خدا لعنتشون کنه چه ضربه ای میخورن اون دوتا بچه، از کشوری که چشمان زنان رو اغواگر میدونه و مردانش برای اینکه تحریک نشن باید چشمهای زنهاشون رو ببندند دیگه بیشتر از این انتظاری نمیره
  • leftPublish
  • ۱۷:۵۷   ۱۳۹۴/۱/۱۸
    avatar
    نارینه
    یک ستاره ⋆|1109 |1317 پست
    عربای بیشرف الکی نیست جاعل ترین ملتن 1024 پیامبر خدا براشون فرستاد ادم نشدن
  • ۱۰:۲۸   ۱۳۹۴/۱/۱۹
    avatar
    مریم-ش
    دو ستاره ⋆⋆|2352 |2147 پست
    خاک تو سرشون کنن این عربا واقعا تو جهالت غرق شدن بیرون بیا هم نیستن تقصیر ماهاست که پولمونو میریزیم به حساب اینا و اقتصادشونو رونق میدیم ! یه بار سازمان حج بیاد تحریمشون کنه یه سال حاجی نفرسته عربستان! تا ادب بشن اگه مردم دنبال حاجی شدن هستن تو همین مملکت خودمون هزارتا کار می تونن انجام بدن و ثواب هزار تا حجو ببرن
  • ۱۶:۴۷   ۱۳۹۴/۱/۱۹
    avatar
    شقایق ف
    یک ستاره ⋆|1005 |1130 پست
    آدمای کثیف
  • ۱۱:۵۹   ۱۳۹۴/۱/۲۰
    avatar
    nina1182
    کاربر فعال|379 |519 پست
    از دیر باز دارن میگن عربستان جای امنی از لحاظ حیثیتی نیست حتی دختره ا رو نمی برن که نکنه دیگه باکره نباشن اما مرد و زن ها چون معلوم نیست عیب نداره برن
    عزیز من حاجی شدن به چه قیمتی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    نرید
  • ۱۳:۲۸   ۱۳۹۴/۱/۲۰
    avatar
    مهندس غریب
    سه ستاره ⋆⋆⋆|4418 |3052 پست
    عربها همینن کثیف ترین آدمهای روزگار مگه قبلاً در مراسم برائت از مشرکین در سال 66 ( فکر کنم ) به زائرین حمله نکردن زن و دختر ها رو بردن و بقیه رو کتک زدن و کشتن و ...
    مشکل از ماست که برای یک زیارت پول و جون و نامسمونو در معرض خطر اونا میذاریم
    جالبه که اعلام کردن این کار برای اولین بار نبوده و قبلاً هم علاوه بر بچه ها به خانمهای ایرانی هم تجاوز کردن
    وای به غیرت ایرانی ها که با وجود این مسایل بازم برا رفتن به عربستان سرو دست میشکونن
  • leftPublish
  • ۱۶:۲۵   ۱۳۹۴/۱/۲۰
    avatar
    مینا
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|8686 |5387 پست
    متاسفانه همیشه به زوار ایرانی بی احترامی میشه ولی اشتیاق ایرانیا هر سال بیشترمیشه برا حج رفتن ! واقعا حاجی شدن به چه قیمتی!
  • ۲۱:۱۵   ۱۳۹۴/۱/۲۱
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19754 |39377 پست
    خیوونهای بیابون خشک و بی اب و علف،
    حالا مردم هی برن پولشونو بریزن تو مملکت این گوسفندا،
    اگه قصد خودنمایی نباشه از اینجا هم میشه با خدا ارتباط قلبی برقرار کرد و نیازی ب رفتن نیست،،، البته تا وقتی ک از این دست اتفاقات میفته
  • ۲۱:۱۶   ۱۳۹۴/۱/۲۱
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19754 |39377 پست
    خیوونهای بیابون خشک و بی اب و علف،
    حالا مردم هی برن پولشونو بریزن تو مملکت این گوسفندا،
    اگه قصد خودنمایی نباشه از اینجا هم میشه با خدا ارتباط قلبی برقرار کرد و نیازی ب رفتن نیست،،، البته تا وقتی ک از این دست اتفاقات میفته
  • ۱۰:۱۰   ۱۳۹۴/۱/۲۲
    avatar
    mona monaکاپ آشپزی کاپ عکاس برتر 
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|48269 |46689 پست

    روایتی از تجاوز دو مامور عربستانی به دو نوجوان ایرانی/ گفتگو با خانواده‌ها + صوت

    ماجرای تعرض یا تجاوز دو مامور فرودگاه جده عربستان و پس از بازگشت از عمره به دو نوجوان ایرانی، هنوز به نتایج روشنی نرسیده است. وزارت امور خارجه تایید کرده که این دو نوجوان مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته اند.



    به گزارش «انتخاب»، یکی از اعضای خانواده قربانی اول در فرودگاه جده درباره جزئیات این فاجعه می گوید: « قربانی اول نوجوانی 13 ساله بود که او را از گیت بازرسی از پدرش جدا کردند و به اتاقی دیگر بردند.»



    وی افزود: «وقتی از اتاق بیرون امد رنگش پریده بود و ترس و لرز داشت. نفر دوم هم پس از انکه از اتاق بیرون آمد رنگ پریده بود ولی ما را در جریان گذاشت اما از ما خواست که به پدرش ماجرا را نگوییم چراکه از او خجالت می کشید.»



    این عضو خانواده قربانی اول اضافه کرد: «ماجرا را با روحانی کاروان و به طور اتفاقی نماینده بعثه رهبری در میان گذاشتیم. آنها با مدیر فرودگاه صحبت کردند. او دو سه نفر را اورد و نهایتا شناسایی شدند اما سعی داشتند که با یک معذرخواهی کوچک ماجرا را فیصله دهند.»



    وی ادامه داد: «ما زیر بار نرفتیم و سه تا چهار ساعت این جریان طول کشید، سرانجام از محکمه و پزشکی قانونی به فرودگاه آمدند و قضیه اثبات شد.»



    این عضو خانواده قربانی اول گفت: «من پریروز با کنسولگری صحبت کردم، آنها گفتند دادگاه اول ماموران خاطی برگزار شده است.»



    مادر قربانی اول گفت: «انقدر استرس بهم وارد شده است که نمی تونم در این مورد صحبت کنم.»



    پدر قربانی اول در شرایطی که بغض شدید مانع از سخن گفتنش می شد، اظهار داشت: «چطور برایتان بگویم، فعلا هیچی نمی توام بگوییم قول داده اند پیگیری کنند، البته هنوز چیزی به ما نگفته شده است.»



    عضو خانواده قربانی گفت: «رنگ ها بسیار پریده بود، من تا تهران بغض داشتم و اشک از چشمانم سرایز بود. یک جوان 15 - 16 ساله که به خانه خدا رفته بود و با معنویت و خلوص خاصی به ایران می خواست بازگردد این بلا سرش آمده بود.»
  • ۱۰:۱۰   ۱۳۹۴/۱/۲۲
    avatar
    mona monaکاپ آشپزی کاپ عکاس برتر 
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|48269 |46689 پست
  • ۱۰:۳۹   ۱۳۹۴/۱/۲۲
    avatar
    mona monaکاپ آشپزی کاپ عکاس برتر 
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|48269 |46689 پست
    http://www.sedayab.com/play.swf" width="160" height="20" id="dewplayer" name="dewplayer"> http://www.sedayab.com/play.swf" /> http://up.sedayab.com/1428811089.mp3&autostart=1&autoreplay=1&showtime=1&randomplay=1" >
    دريافت کد :: دانلود
  • برای شرکت در مباحث تبادل نظر باید ابتدا در سایت  ثبت نام  کرده، سپس نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد نمایید؛    (Log In) کنید.
موضوع قبل
موضوع بعد
آخرین پست های این تالار
آخرین پست های این بخش
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان