خانه
1.35M

درمان بدون دارو

  • ۱۱:۱۸   ۱۳۹۴/۲/۱۹
    avatar
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19753 |39377 پست

    اینجا هر چیزی که درباره طب سنتی شنیدیم بنویسیم تا از اطلاعات و راهنمایی های هم استفاده کنیم.

    ابتدا تعریفی از طب سنتی:

    طب سنتی مجموعه ی علوم نظری و علمی است که در تشخیص ، پیشگیری و درمان بیماری های جسمی و روحی به کمک ما می آید.طب سنتی ایران تقریبا به 3000 سال قبل بر می گردد.کتاب های طب سنتی افرادی چون زکریای رازی و مخصوصا ابن سینا شهرت زیادی دارد تا جایی که قریب به 500 سال در دانشکده های اروپایی و آسیایی توسط اساتید تدریس شده است. اصول طبابت در این آثار طب سنتی، بر چهار طبیعت مزاج انسان یا اخلاط اربعه بوده از جمله: بلغم، صفرا، سودا و خون و نیز بر گرمی و سردی مزاج وبا توجه به نوع مشخصات بیمار، فرد درمان می شده است.

    طب سنتی برای پیشگیری از بیماریها به روش زندگی صحیح تاکید دارد . طب سنتی بر این اصل، که بر افراد لازم است تا تغذیه ای متناسب با مزاج و مشخصات خود داشته باشند، استوار است . طب سنتی معتقد است، هر فرد اگر طبیعت مزاج یا ارگانیسم بدنش را نسبت به غذاهای سرد ‏یا گرم تشخیص دهد و در مصرف آنها اعتدال داشته باشد، دچارعوارض گوارشی ‏و … نخواهد شد.

    ویرایش شده توسط P.Z در تاریخ ۱۲/۴/۱۳۹۸   ۱۸:۲۸
  • leftPublish
  • ۲۲:۵۵   ۱۳۹۴/۷/۲۹
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست
    بیماری ام اس:
    خداوند برهر دردی ، درمانی در طبیعت قرار داده.
    غلبه بر بیماری ام اس با گیاهان شفابخش ..
    دوستانی که خود یا اطرافیانتان ام اس دارند، لطفا این مطلب مهم را از دست ندهید و حتما بخوانید .و اگر دوستان عزیز خدا را شکر خود و دیگر عزیزانتان به این بیماری مبتلا نیستند ،ازتون خواهش میکنم برای سلامتی و شفای بیماران مبتلا به ام اس،حتی نخوانده این مطلب را به اشتراک بگذارید ،شاید هم اکنون عزیزی نیازمند دانستن این مطلب مهم باشد.این مطلب خط به خط ان برای کسانی که مبتلا به بیماری ام اس هستند بسیار حیاتی است ..
    یکی از بیماری هایی که در سالهای اخیر شنیدن اسمش هم مردم را به وحشت انداخته، ام اس یا اسکلروز چندگانه است ..علت آن است که پزشکی جدیدبرای این بیماری هم مثل بسیاری بیماری های دیگر درمانی ندارد و فقط با کورتن اقدام به نابودسازی بدن بیمار وتشدیدمشکلات او میکند .اما این بیماری در طب سنتی تعریف ساده ای دارد و به همین دلیل درمان هم دارد و حتی می توان گفت درمان بسیارساده ای هم دارد.
    ام اس سردی بروز کرده در مغز و اعصاب است و باید با گرمی آن را درمان کرد،البته این تعریف ساده به معنی این نیست که طول درمان ام اس مثل یک سرما خوردگی است ولی در طول 4 تا 6 ماه درمان با این روش های ساده پیشرفت های چشمگیری در بیماران مشاهده می شود:
    ساده ترین روش های درمان مصرف گرمی ها و به خصوص مواد زیر است:
    1- انجیر؛ شبی هفت عدد انجیر خیس خورده دریک لیوان آب که هم آب هم انجیر خورده شود
    2- زیتون؛ هفت عدد زیتون صبح ناشتا و هفت عدد زیتون شب دو ساعت بعد از شام (زیتون شور غیر کارخانه ای)
    3- چرب کرد مواضعی که دچار ضعف حسی و حرکتی شده اند با روغن زیتون بودار
    4- پرهیز از بوهای سرد و بوهای صنعتی به همراه داشتن عطر گل محمدی و استشمام مداوم آن بسیار سودمند است
    5- استفاده از ملین ها و هضم کننده ها برای سالم نگه داشتن دستگاه گوارش
    6- ،پژوهش های انجام شده در امریکا نشان میدهد که هفته ای یک قاشق مربا خوری زعفران می تواند به درمان بیماری ام اس کمک زیادی کند این، دانشمندان موفق به کشف ماده‌ای در زعفران شده‌اند که در درمان بیماریها، بویژه درمان بیماری ام اس و تصلب شرایین موثر است.ماده درمانگر زعفران که کروسین نام دارد در حفاظت از سلولهای مغزی نقش دارد و مانع آسیب به سلولهای مغزی می‌شود که چربی تولید می کنند.چربی تولیدی در سلولهای مغز، همانند عایق و روکش در اطراف اعصاب مغز عمل می کند. در بیماری ام اس، به دلیل تورم سلولهای مغزی این عایق محافظتی از بین می رود.بر‌ اساس یافته‌های محققان، مصرف زعفران که حاوی کروسین است، می‌تواند تورم و فشار سلولی را که منجر به از بین رفتن عایق و تصلب شرائین در مغز می‌شود را تا حد زیادی در بیماران مبتلا به ام اس را کاهش دهد.نتایج این پژوهش که در نشریه ایمونولوژی امریکا به چاپ رسید، که امیدهای تازه ای را در جهت تولید داروهای جدید برای درمان بیماری ام اس به همراه داشته است.
    7-بر اساس مطالعات انجام شده توسط دانشمندان و متخصصان طب سنتی .سلامتی بیماران مبتلا به “ام اس” با گیاه جین سنگ .. قابل کاهش و درمان میباشد.ترکیبات شیمیایی: این گیاه دارای گلوکوزیدهای استروئیدی به نام پاناکیلون، یک ساپونین به نام پاناکسوزید یا پاناکسین، مواد صابونی، یک اسانس روغنی فرار به نام پاناسین و یک هورمون و ویتامین B و ویتامین D، ترکیبات استیلنی، استرول ها و سرانجام یک گلوکوزید به نام جینسینگ می باشد. علاوه بر این جینسنگ سرشار از ویتامین‌های A ، B6 و فلز روی است. که این گیاه در درمان و کاهش بیماری ام اس کمک شایانی میکند..
    8-روزی یک مشت در روز گیاه خرفه در درمان ام اس: یکی دیگر از این درمان ها “گیاه خرفه” است. این گیاه به دلیل داشتن منیزیم به تنهایی بیماری MS را درمان می کند. چون مقدار منیزیم آن بسیار بالا است که 375 میلی گرم منیزیم دارد ، این کمپلکس های ایمنی دستگاه ایمنی بدن را تحریک کرده تا به بدن حمله کند که منجر به آسیب رساندن به بافت ها می شود.
    9-یکی از گیاهان برای درمان “ام اس” که تا 90 درصد بهبودی را ایجاد کرده است، یک مشت در روز گیاه گزنه می باشد.خوردن گیاه خشک گزنه میتواند در درمان ام اس بسیار موثر باشد و هروز یک قاشق چایخوری در اب میوه بریزید و میل کنید.. ، و همچنین استفاده روزانه مبتلايان به ام . اس از گياه شاهدانه موجب كاهش لرزش هاي ناشي از اين بيماري مي شود و اثرات درماني نسبتا مفيدي دارد به بيماران توصيه میکنم كه اين گياه را بو نداده با آب مخلوط كرده و مصرف كنند شاهدانه مي تواند در كاهش لرزش های ناشی از این بیماری بسیار موثر باشد .
    10-بیماری ام اس با کندر قابل درمان است، براساس آخرین تحقیقات انجام شده برروی گیاه کندر مشخص شد که روزی 5 عدد از این گیاه قابلیت درمان بیماری ناعلاج ام اس را دارد.
    www.hidoctor.ir
    تندرست باشید
  • ۰۹:۵۷   ۱۳۹۴/۷/۳۰
    avatar
    mona monaکاپ آشپزی کاپ عکاس برتر 
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|48267 |46689 پست
    معجزه ای به نام پای مرغ
    طبق تحقیقات انجام شده”پای مرغ” حاوی بسیاری ازپروتئین ها، ویتامین ها، مواد معدنی و حیاتی است که بدن انسان قادر به تولید آنها نیست.
    به افرادی که دچار مشکلاتی مانند :خمیدگی که ناشی از کمبود کلسیم است، پوکی استخوان، آرتروز،نرمی استخوان(راشیتیسم) در کودکان و بزرگسالان، روماتیسم، شکستگی استخوان و به طور کلی تغییرات ساختمانی در استخوانها و نیز اختلال عملکرد عضلانی ناشی از کمبود کلسیم و ویتامین D را می توان با ااستفاده از این ماده غذایی درمان کرد، که در ادامه به خواص درمانی و روش مصرف آن خواهیم پرداخت.

    بسیاری از پزشکان تغذیه و همچنین پزشکان جراح اورتوپدی در بسیاری موارد استفاده از سوپ های مختلف حاوی عصاره پای مرغ را به بیماران خود توصیه می کنند.

    خواص درمانی
    • بهترین درمان برای پوکی استخوان
    • بهترین درمان برای راشیتیسم
    • بهترین جلوگیری و ترمیم نکروز و پوسیدگی مفاصل و غضروفها
    • بهترین پیشگیری و درمان صدای مفاصل در حال فرسایش
    • بهترین جایگزین برای قرص های غضروف ساز اروپایی و آمریکایی
    • بهترین کمکی برای رشد کودک و نوجوان
    • بهترین درمان برای سرماخوردگی و ضعف شدید
    • بهترین منبع گلوکزامین و سولفات کندورایتین
    • بهترین ترمیم کننده شکستگی استخوان
    • بهترین بهبود دهنده کمردرد یا دیسک کمر

    روش مصرف :
    مقدار 1 بسته پای مرغ را پس از تمیز و شستشو کرده به همراه 3 تا 4 لیوان آب داخل قابلمه ای قرار داده و مقداری پیاز را پس از پوست گرفتن اضافه کرده روی حرارت قرار داده و زیر آن را کم کنید و به مدت حداقل 4 تا 6 ساعت حرارت دهید البته با شعله ملایم، پس از گذشت این زمان محتویات قابلمه را داخل مخلوط کن ریخته و صافی کنید و در فریزر نگهداری کنید برای مصرف کافی است از “عصاره پای مرغ “تهیه شده مقداری را به انواع سوپ و خورشت تهیه شده اضافه و سپس میل کنید.

    نکته ی مهم : افرادی که مبتلا به چربی خون و کلسترول بالا هستند باید هنگام خوردن این عصاره مقداری آب لیموترش و یا آب غوره به غذای خود اضافه کنند.
    غذاهايی داريم كه در بهبود آرتروز يا كمردرد يا ديسک كمر مؤثر باشند. برخی از پودر سنجد به عنوان يک غذای مؤثر برای آتروز نام می برند نظر شما چيست؟
    - پودر سنجد مؤثر است. زنجبيل هم خيلی مؤثر است. هم موضعی و هم خوراكی. همراه با غذا يا چای صرف شود مؤثر است. ما می‌گویيم پای مرغ را بجوشانيد و آب گوشت و ژل آن را بخوريد. پای مرغ پر از مواد غضروف ساز است. پای مرغ دارای سولفات كندروئتين است. سولفات كندروئتين در پای مرغ فراوان است. در ويزيت بچه هايی كه سر استخوان ران شان نكروز می شود می پوسد خراب می شود ، پای مرغ را به آنها تجويز می كنم. نتيجه خيلی مثبتی هم گرفته ايم.

    يک مورد حتی قرار بود عمل جراحی بشود كه ما با همين پای مرغ او را سلامت كردم و اجازه ندادم كارش به عمل جراحی درتهران بكشد. متاسفانه يک پزشک تاجر می خواست اين دختر بچه را عمل جراحی كند كه خوشبختانه با همين پای مرغ مداوا شد و مشكل پوسيدگی استخوان ران او برطرف شد. اما توصيه من به بيماران خودم خوردن غضروف پاي مرغ است. الان مرسوم شده است كه قرص هايی آمريكايی و اروپايی به اسم غضروف كوسه ماهی به قيمت گران به مردم داده می شود. اين قرص ها هيچ خاصيتی معجزه آسايی ندارد. چندين ماه اين قرص های گرانقيمت و بی حاصل بايد خورده شود كه آيا تأثير بكند يا نكند!

    * متأسفانه برخی از خانواده ها از مصرف پای مرغ خودداری می كنند. توصيه شما به اين افراد چيست مصرف پای مرغ را كسرشان می دانند!
    - الان ديگر اينطور نيست. الان پای مرغ كم ياب است. به سادگی پيدا نمی شود. در گذشته مردم از منافع آن بی اطلاع بودند. برخی از شهرهای استان خراسان می آيند و از مشهد پای مرغ می خرند و می برند شهرستان. پای مرغ به ترميم غضروف ها خيلی كمک می كند. متأسفانه مافيای دارويی در ايران قرص های غضروفی آمريكايی و اروپايی را وارد می كنند و به قيمت گران به مردم می فروشد. پای مرغ به مراتب مؤثرتر و مفيدتر از قرص های غضروفی آمريكايی و اروپايی است. كارگر بيچاره ای كه گوشت نمی تواند بخورد ، پروتئين پای مرغ كلی برايش مفيد است. در قلم پای مرغ مواد خون ساز و آهن ساز دارد.

    پای مرغ برای جلوگيری از پوكی استخوان هم مفيد است. ما تا جايی كه توانسته ايم به بيمارانمان توصيه كرده ايم و نتايج خوبی هم گرفته ايم. البته برای آتروز نرمش ها و ورزش هم مؤثر است. كسی كه نرمش نمی كند ، ورزش نمی كند و تحرک ندارد ، دچار خشكی گردن می شود. ورزش و نرمش حكم روغن كاری برای گردن دارد.

    بهترين راه برای درمان افسردگی
    پای مرغ را چه ماشينی و چه محلی (اگر مرغ محلی باشد بهتر است) تميز بشوييد. بدون اينكه در آب جوش زده و پوست زرد رنگ آن را پاک كنيد. پای مرغ را خوب بشوييد و روی آتش كباب كنيد و بخورید. مد نظر داشته باشيد كه فقط ناخن های آن را بكنيد و انگشتان بايد باشد. چندين بار در روز انجام دهيد. به زودی و به فاصله يک هفته می‌بينيد كه چه جادويی می‌كند. مصرف پای مرغ بدون كندن پوست آن بسيار مؤثر در درمان افسردگی و اضطراب می‌باشد. اين روش نه شيميايی هست و نه اثرات جانبی دارد.
  • ۱۲:۰۲   ۱۳۹۴/۸/۳
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست

    برای رفع ناراحتی کیسه صفرا

    درمان بدون دارو - عکس نوشته های سلامتی

  • ۰۰:۳۲   ۱۳۹۴/۸/۴
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19753 |39377 پست
    بهترین دهانشویه برای لثه ها

    دهانشویه گلاب و سرکه است؛ به این نحو که ۵ قسمت گلاب و یک قسمت سرکه را با هم مخلوط می کنید و روزی ۳-۲ بار به عنوان دهانشویه استفاده می کنید.
    این داروی فوق العاده، علاوه بر خوش بو کردن دهان، در درمان انواع عفونت های دهان و دندان، سستی لثه ها و خونریزی آنها با مسواک زدن، خونریزی پس از اعمال دندان پزشکی، لقّی دندان ها، درمان انواع زخم ها و جوش های فضای دهان و پیشگیری و درمان آفت،بسیار خوب و قوی عمل می کند.
  • ۰۰:۴۳   ۱۳۹۴/۸/۴
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19753 |39377 پست
    بیماری ام اس:
    خداوند برهر دردی ، درمانی در طبیعت قرار داده.
    غلبه بر بیماری ام اس با گیاهان شفابخش ..
    دوستانی که خود یا اطرافیانتان ام اس دارند، لطفا این مطلب مهم را از دست ندهید و حتما بخوانید .و اگر دوستان عزیز خدا را شکر خود و دیگر عزیزانتان به این بیماری مبتلا نیستند ،ازتون خواهش میکنم برای سلامتی و شفای بیماران مبتلا به ام اس،حتی نخوانده این مطلب را به اشتراک بگذارید ،شاید هم اکنون عزیزی نیازمند دانستن این مطلب مهم باشد.این مطلب خط به خط ان برای کسانی که مبتلا به بیماری ام اس هستند بسیار حیاتی است ..
    یکی از بیماری هایی که در سالهای اخیر شنیدن اسمش هم مردم را به وحشت انداخته، ام اس یا اسکلروز چندگانه است ..علت آن است که پزشکی جدیدبرای این بیماری هم مثل بسیاری بیماری های دیگر درمانی ندارد و فقط با کورتن اقدام به نابودسازی بدن بیمار وتشدیدمشکلات او میکند .اما این بیماری در طب سنتی تعریف ساده ای دارد و به همین دلیل درمان هم دارد و حتی می توان گفت درمان بسیارساده ای هم دارد.
    ام اس سردی بروز کرده در مغز و اعصاب است و باید با گرمی آن را درمان کرد،البته این تعریف ساده به معنی این نیست که طول درمان ام اس مثل یک سرما خوردگی است ولی در طول 4 تا 6 ماه درمان با این روش های ساده پیشرفت های چشمگیری در بیماران مشاهده می شود:
    ساده ترین روش های درمان مصرف گرمی ها و به خصوص مواد زیر است:
    1- انجیر؛ شبی هفت عدد انجیر خیس خورده دریک لیوان آب که هم آب هم انجیر خورده شود
    2- زیتون؛ هفت عدد زیتون صبح ناشتا و هفت عدد زیتون شب دو ساعت بعد از شام (زیتون شور غیر کارخانه ای)
    3- چرب کرد مواضعی که دچار ضعف حسی و حرکتی شده اند با روغن زیتون بودار
    4- پرهیز از بوهای سرد و بوهای صنعتی به همراه داشتن عطر گل محمدی و استشمام مداوم آن بسیار سودمند است
    5- استفاده از ملین ها و هضم کننده ها برای سالم نگه داشتن دستگاه گوارش
    6- ،پژوهش های انجام شده در امریکا نشان میدهد که هفته ای یک قاشق مربا خوری زعفران می تواند به درمان بیماری ام اس کمک زیادی کند این، دانشمندان موفق به کشف ماده‌ای در زعفران شده‌اند که در درمان بیماریها، بویژه درمان بیماری ام اس و تصلب شرایین موثر است.ماده درمانگر زعفران که کروسین نام دارد در حفاظت از سلولهای مغزی نقش دارد و مانع آسیب به سلولهای مغزی می‌شود که چربی تولید می کنند.چربی تولیدی در سلولهای مغز، همانند عایق و روکش در اطراف اعصاب مغز عمل می کند. در بیماری ام اس، به دلیل تورم سلولهای مغزی این عایق محافظتی از بین می رود.بر‌ اساس یافته‌های محققان، مصرف زعفران که حاوی کروسین است، می‌تواند تورم و فشار سلولی را که منجر به از بین رفتن عایق و تصلب شرائین در مغز می‌شود را تا حد زیادی در بیماران مبتلا به ام اس را کاهش دهد.نتایج این پژوهش که در نشریه ایمونولوژی امریکا به چاپ رسید، که امیدهای تازه ای را در جهت تولید داروهای جدید برای درمان بیماری ام اس به همراه داشته است.
    7-بر اساس مطالعات انجام شده توسط دانشمندان و متخصصان طب سنتی .سلامتی بیماران مبتلا به “ام اس” با گیاه جین سنگ .. قابل کاهش و درمان میباشد.ترکیبات شیمیایی: این گیاه دارای گلوکوزیدهای استروئیدی به نام پاناکیلون، یک ساپونین به نام پاناکسوزید یا پاناکسین، مواد صابونی، یک اسانس روغنی فرار به نام پاناسین و یک هورمون و ویتامین B و ویتامین D، ترکیبات استیلنی، استرول ها و سرانجام یک گلوکوزید به نام جینسینگ می باشد. علاوه بر این جینسنگ سرشار از ویتامین‌های A ، B6 و فلز روی است. که این گیاه در درمان و کاهش بیماری ام اس کمک شایانی میکند..
    8-روزی یک مشت در روز گیاه خرفه در درمان ام اس: یکی دیگر از این درمان ها “گیاه خرفه” است. این گیاه به دلیل داشتن منیزیم به تنهایی بیماری MS را درمان می کند. چون مقدار منیزیم آن بسیار بالا است که 375 میلی گرم منیزیم دارد ، این کمپلکس های ایمنی دستگاه ایمنی بدن را تحریک کرده تا به بدن حمله کند که منجر به آسیب رساندن به بافت ها می شود.
    9-یکی از گیاهان برای درمان “ام اس” که تا 90 درصد بهبودی را ایجاد کرده است، یک مشت در روز گیاه گزنه می باشد.خوردن گیاه خشک گزنه میتواند در درمان ام اس بسیار موثر باشد و هروز یک قاشق چایخوری در اب میوه بریزید و میل کنید.. ، و همچنین استفاده روزانه مبتلايان به ام . اس از گياه شاهدانه موجب كاهش لرزش هاي ناشي از اين بيماري مي شود و اثرات درماني نسبتا مفيدي دارد به بيماران توصيه میکنم كه اين گياه را بو نداده با آب مخلوط كرده و مصرف كنند شاهدانه مي تواند در كاهش لرزش های ناشی از این بیماری بسیار موثر باشد .
    10-بیماری ام اس با کندر قابل درمان است، براساس آخرین تحقیقات انجام شده برروی گیاه کندر مشخص شد که روزی 5 عدد از این گیاه قابلیت درمان بیماری ناعلاج ام اس را دارد.
    تندرست باشید
  • leftPublish
  • ۰۰:۵۲   ۱۳۹۴/۸/۴
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19753 |39377 پست
    گياه قاتل در كمتر از يك دقيقه
    يکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۴
    من به تازگي عزيز سه ساله‌اي را از دست داده‌ام كه به اشتباه يك گياه سمي را خورد. بعد از خوردن آن گياه سمي زبان او ورم كرد و منجر به مرگش شد. اين گیاه سمي جان دخترم را گرفت. به همين دليل مي‌خواهم در اين باره هشدار دهم و تاكيد كنم كه گياهان سمي را در خانه نگهداري نكنيد چرا كه هزينه نگهداري آن مي‌تواند مساوي از دست دادن عزيزي باشد.
    گياه قاتل در كمتر از يك دقيقه

    اگر شما علاقمند به نگهداري گياهاي خانگي هستيد ضروري است بدانيد نگهداري برخي از گياهان كاملا خطرناك است و افراد خانواده بخصوص كودكان از خطرات اطراف خود بي‌خبرند.
    يكي از اين گياهان «ديفن باخيا» است. اين يك گياه خانگي زيباست كه براي تزيين خانه و محل كار استفاده مي‌شود. اين گياه اما به عنوان گياه آسيب‌ساز شناخته شده است. بسيار توصيه شده اين گياه را در خانه نگهداري نكنيد يا زماني كه در خانه نيستيد مراقبت لازم را در اين مورد داشته باشيد.
    بلعيدن اين گياه پس از يك دقيقه در كودكان و ۱۵ دقيقه در بزرگسالان موجب مرگ مي‌شود. اگر هنوز تصميم داريد اين گياه را در خانه يا محل كار نگهداري كنيد به نحوي با حصاري مانع تماس اين گياه وسم آن با اطرافيان شويد. دقت كنيد حتي اگر با دست اين گياه را لمس كنيد و سپس چشمان خود را بماليد براي هميشه كور مي‌شويد.
  • ۱۰:۰۸   ۱۳۹۴/۸/۴
    avatar
    mona monaکاپ آشپزی کاپ عکاس برتر 
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|48267 |46689 پست

  • ۱۰:۱۴   ۱۳۹۴/۸/۴
    avatar
    mona monaکاپ آشپزی کاپ عکاس برتر 
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|48267 |46689 پست

  • ۱۰:۱۷   ۱۳۹۴/۸/۴
    avatar
    mona monaکاپ آشپزی کاپ عکاس برتر 
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|48267 |46689 پست

  • ۲۱:۲۵   ۱۳۹۴/۸/۴
    avatar
    nanin joon
    کاربر جديد|64 |84 پست
    تشکر از مطالب و نکات عالیتون
  • leftPublish
  • ۰۹:۰۸   ۱۳۹۴/۸/۷
    avatar
    mona monaکاپ آشپزی کاپ عکاس برتر 
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|48267 |46689 پست

  • ۰۹:۰۹   ۱۳۹۴/۸/۷
    avatar
    mona monaکاپ آشپزی کاپ عکاس برتر 
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|48267 |46689 پست

  • ۰۹:۰۹   ۱۳۹۴/۸/۷
    avatar
    mona monaکاپ آشپزی کاپ عکاس برتر 
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|48267 |46689 پست

  • ۰۹:۱۰   ۱۳۹۴/۸/۷
    avatar
    mona monaکاپ آشپزی کاپ عکاس برتر 
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|48267 |46689 پست

  • ۰۹:۱۰   ۱۳۹۴/۸/۷
    avatar
    mona monaکاپ آشپزی کاپ عکاس برتر 
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|48267 |46689 پست

  • ۰۹:۱۰   ۱۳۹۴/۸/۷
    avatar
    mona monaکاپ آشپزی کاپ عکاس برتر 
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|48267 |46689 پست
    . اسطوخودوس؛ خواب آور و مقوی مغز و اعصاب

    کلیه داروهای خواب آور که امروزه در عظیم ترین کارخانه های داروسازی دنیا ساخته می شوند، علاوه بر اینکه خواب مصنوعی ناراحت کننده ایجاد می کنند، ضعیف کننده اعصاب هم هستند، ولی دست طبیعت با نیروی اعجازآمیز و شگفت آور خود، اسطوخودوس را به وجود آورده است، که در عین حال، خواب آور و مقوی مغز و اعصاب است.

    مهم ترین خاصیت اسطوخودوس که از آن می توان به طور عموم استفاده کرد، خاصیت خواب آور آن است.

    «اسطوخودوس مقوی قوای دماغی و جاروب دماغ است و مغز را از جمیع فضول بلغمیه و سوداویه پاک می‌گرداند و نیز برای درمان صرع و مالیخولیا و نسیان [فراموشی] و سرگیجه نافع است و چون گل آن را مربا سازند، با شکر یا عسل و هر شب به اندازه‌ای که از گل آن یک مثقال محتوی باشد تناول نمایند و به آن ادامه دهند رافع غم و وسواس و موجب تفریح است تفریحی قوی، و طرز تهیه مربای اسطوخودوس مانند سایر مرباها است و مقدار شکر یا عسل دو برابر وزن اسطوخودوس باید باشد، و اگر هر روز 15 گرم از این مربا خورده شود تفریح می آورد و مقوی حافظه و ذهن است و سایر خواص که ذکر شد نیز بر آن مترتب می باشد؛ به همین منظور می توان شربت اسطوخودوس را نیز تهیه کرد به این ترتیب که صد گرم اسطوخودوس خشک را در 900 گرم آب و 100 گرم گلاب یک شب تا صبح بخیسانند و صبح به طور ملایم بجوشانند تا ثلث آن باقی بماند. سپس صاف کرده 450 گرم قند یا عسل در آن داخل نموده بجوشانند تا قوام آن مانند شربت غلیظ شود، روزی 2 قاشق آش خوری تناول نمایند.»
  • ۰۹:۱۱   ۱۳۹۴/۸/۷
    avatar
    mona monaکاپ آشپزی کاپ عکاس برتر 
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|48267 |46689 پست

  • ۰۹:۱۱   ۱۳۹۴/۸/۷
    avatar
    mona monaکاپ آشپزی کاپ عکاس برتر 
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|48267 |46689 پست

  • ۰۹:۱۵   ۱۳۹۴/۸/۷
    avatar
    mona monaکاپ آشپزی کاپ عکاس برتر 
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|48267 |46689 پست

  • ۰۹:۱۵   ۱۳۹۴/۸/۷
    avatar
    mona monaکاپ آشپزی کاپ عکاس برتر 
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|48267 |46689 پست

  • برای شرکت در مباحث تبادل نظر باید ابتدا در سایت  ثبت نام  کرده، سپس نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد نمایید؛    (Log In) کنید.
موضوع قبل
زیربخش
موضوع بعد
آخرین پست های این تالار
آخرین پست های این بخش
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان