خانه
1.35M

درمان بدون دارو

  • ۱۱:۱۸   ۱۳۹۴/۲/۱۹
    avatar
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19753 |39377 پست

    اینجا هر چیزی که درباره طب سنتی شنیدیم بنویسیم تا از اطلاعات و راهنمایی های هم استفاده کنیم.

    ابتدا تعریفی از طب سنتی:

    طب سنتی مجموعه ی علوم نظری و علمی است که در تشخیص ، پیشگیری و درمان بیماری های جسمی و روحی به کمک ما می آید.طب سنتی ایران تقریبا به 3000 سال قبل بر می گردد.کتاب های طب سنتی افرادی چون زکریای رازی و مخصوصا ابن سینا شهرت زیادی دارد تا جایی که قریب به 500 سال در دانشکده های اروپایی و آسیایی توسط اساتید تدریس شده است. اصول طبابت در این آثار طب سنتی، بر چهار طبیعت مزاج انسان یا اخلاط اربعه بوده از جمله: بلغم، صفرا، سودا و خون و نیز بر گرمی و سردی مزاج وبا توجه به نوع مشخصات بیمار، فرد درمان می شده است.

    طب سنتی برای پیشگیری از بیماریها به روش زندگی صحیح تاکید دارد . طب سنتی بر این اصل، که بر افراد لازم است تا تغذیه ای متناسب با مزاج و مشخصات خود داشته باشند، استوار است . طب سنتی معتقد است، هر فرد اگر طبیعت مزاج یا ارگانیسم بدنش را نسبت به غذاهای سرد ‏یا گرم تشخیص دهد و در مصرف آنها اعتدال داشته باشد، دچارعوارض گوارشی ‏و … نخواهد شد.

    ویرایش شده توسط P.Z در تاریخ ۱۲/۴/۱۳۹۸   ۱۸:۲۸
  • leftPublish
  • ۱۹:۴۹   ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19753 |39377 پست
    🔴#بواسیر خارجی
    بواسیر خارجی آن‌هایی هستند که زیر خط شانه‌ای یا خط دندانه‌دار رخ می‌دهند. آن‌ها در سوی نزدیک توسط مقعد و در سوی دور توسط پوست پوشانده شده‌اند، که هردو به درد و دما حساس می‌باشند. به عبارت دیگر بواسیر خارجی برآمدگی نرمی در اطراف دهانه ی مقعد است. گاهی اوقات ممکن است حالتی به نام بواسیر ترومبوز رخ دهد. در این وضعیت، یک لخته ی خونی ایجاد شده و آن برآمدگی سفت می شود. از آنجا که بافت های اطراف مقعد پوشیده از پایانه های عصبی است، بواسیر خارجی معمولاً بسیار دردناک است.
    ✅ موارد متفاوت
    بسیاری از مشکلات مقعدی-روده‌ای شامل بریدگی‌ها، فیستول‌ها، دمل‌ها، سرطان روده بزرگ، واریس‌های روده‌ای و خارش علائم مشابهی دارند و ممکن است به اشتباه بواسیر نامیده شوند. خون‌ریزی روده‌ای هم ممکن است در اثر سرطان روده بزرگ، التهاب روده بزرگ شامل بیماری التهابی روده، دیورتیکولوز، و آنژیودیسپلاسیا رخ دهد. اگر کم‌خونی مشاهده شود، علت‌های احتمالی دیگر باید درنظر گرفته شود.

    سایر مواردی که توده‌ای مقعدی به‌وجود می‌آورند عبارتند از: زگیل تناسلی، پرولاپس رکتوم، فروافتادگی مقعدی، پولیپ و بزرگ شدن پستانچه‌های مقعدی. واریس‌های مقعدی-روده‌ای به سبب پرفشاری ورید باب (فشار خون در شبکه سیاهرگی) ممکن است شبیه بواسیر به‌نظر آید اما موردی متفاوت است.

    ✔️علت‌ها
    علت دقیق بواسیرِ علامت‌دار ناشناخته است. برخی عوامل که احتمال نقش‌آفرینی دارند عبارتند از: روش‌های نامنظم دفع (یبوست یا اسهال)، کمبود تمرینات بدنی، عوامل تغذیه‌ای (رژیم‌های کم‌فیبر)، افزایش فشار درون‌شکمی (کشیدگی طولانی‌مدت، آب‌آوردگی شکم، تودهٔ درون‌شکمی، یا بارداری)، ژنتیک، نبودِ دریچه درون رگ‌های بواسیری، و افزایش سن. سایر عواملی که ممکن است احتمال ابتلا را افزایش دهند عبارتند از مرض چاقی، نشستن طولانی‌مدت، سرفهٔ مزمن و نقص در عملکرد لگن. البته شواهد مرتبط با این دلایل ضعیف است.

    درطول دورهه بارداری، فشار از طرف جنین روی شکم و تغییرات هورمونی باعث بزرگ شدن رگ‌های بواسیری می‌شود. همچنین زایمان منجر به افزایش فشارهای درون‌شکمی می‌شود. زنان باردار در موارد نادر نیاز به درمان با جراحی دارند، چراکه علائم معمولاً پس از زایمان ازبین می‌روند.

    دلیل دیگر، احتمالاً سفت شدن و تیز شدن مدفوع و برخورد آن با مویرگ‌ها و پارگی آنها در رکتوم است.
    💢 @atarbashi 💢
    در واقع به اختصار می توان به موارد زیر اشاره نمود:
    ۱- یبوست مزمن
    ۲- اسهال مزمن
    ۳- زور زدن موقع اجابت مزاج
    ۴- نشستن طولانى مدت در توالت
    ۵- افزایش سن ، کم‌شدن‌ تون‌ عضلانی‌ در سنین‌ بالا
    6- عوامل ارثى
    ۷- حاملگى
    8- وارد آمدن‌ فشار مکرر به‌ سیاهرگ‌های‌ مقعد یا راست‌ روده‌
    9- عوامل‌ افزایش‌ دهنده‌ خطر
    10- رژیم‌ غذایی‌ بدون‌ فیبر ، مصرف غذاهاى کم فیبر، عدم استفاده از میوه جات و سبزیجات، مصرف الکل و...
    11- نشستن‌ یا ایستادن‌ به‌ مدت‌طولانی ،‌ تحرک کم
    12- بالا بردن‌ فشار خون‌ در سیستم‌ سیاهرگی‌ دستگاه‌ گوارش‌
    13- چاقی
    14- لواط‌
    15- جراحی‌ راست‌ روده‌ یا پارگی‌ مجرای‌ تناسلی‌ به‌ هنگام‌ زایمان‌ و دوختن‌ آن‌
    16-بیماری‌ کبدی‌
    17-سرطان‌ روده‌ بزرگ‌
  • ۱۹:۵۰   ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19753 |39377 پست
    🔴پاتوفیزیولوژی:
    بالشتک‌های بواسیر بخشی از ساختمان طبیعی بدن انسان هستند و فقط زمانی که دچار تغییرات غیرطبیعی شوند بدل به یک بیماری آسیب‌شناسانه می‌شوند. در مجرای مقعدی طبیعی سه بالشتک اصلی وجود دارد. این سه به شکل طبیعی در پهلوی چپ، راست قدامی، و راست عقب قرار دارند. این‌ها نه از سرخرگ و نه سیاهرگ تشکیل شده‌اند بلکه رگ‌های خونی هستند که سینوسی، بافت همبند و ماهیچه صاف نامیده می‌شوند. منحنی سینوسی در دیواره‌های خود، برخلاف سیاهرگ‌ها، بافت ماهیچه‌ای ندارد. این مجموعهٔ رگ‌های خونی را به‌نام شبکه رگ بواسیری می‌شناسند.

    بالشتک‌های بواسیر برای دفع اختیاری اهمیت دارند. آن‌ها ۱۵-۲۰٪ فشار بسته بودن مقعد درحال استراحت را برعهده دارند و درحین دفع مدفوع از ماهیچه‌های تنگ‌کنندهٔ مقعد محفاظت می‌کنند. وقتی شخص در حالت نشسته به خود فشار می‌آورد، فشار درون شکمی افزایش پیدا می‌کند، و اندازهٔ بالشتک‌های بواسیر رشد می‌کند و به بسته نگه داشتن مقعد کمک می‌کند. باور بر این است که علائم بواسیر زمانی رخ می‌دهد که این ساختار عروقی به سمت پایین می‌لغزد یا زمانی‌که فشار سیاهرگی افزایش بسیارزیادی می‌یابد. افزایش فشار تنگ‌کنندهٔ مقعد هم ممکن است در علائم بواسیر سهیم باشد.[ دونوع بواسیر رخ می‌دهد: داخلی از شبکه رگ بواسیری فوقانی و خارجی از شبکه رگ بواسیری تحتانی. خط شانه‌ای این دو محدوده را از هم جدا می‌کند.

    ✔️عواقب‌ مورد انتظار :
    بواسیر معمولاً با مراقبت‌ مناسب‌ خوب‌ می‌شود، اما علایم‌ ممکن‌ است‌ افت‌ و خیر داشته‌ باشند (یعنی‌ بواسیر ممکن‌ است‌ پس‌ از یک‌ دوره‌ یبوست‌ دوباره‌ ظاهر شود). در مواردی‌ که‌ به‌ درمان‌ محافظه‌کارانه‌ خوب‌ پاسخ‌ نمی‌دهند شاید جراحی‌ مورد نیاز باشد.

    ✔️عوارض‌ احتمالی‌
    کم‌خونی‌ فقر آهن‌ اگر خونریزی‌ قابل‌ توجه‌ باشد.
    درد شدید در اثر وجود لخته‌ خون‌ در بواسیر
    عفونت‌ یا زخم‌ شدن‌ بواسیر

    ✔️اصول‌ کلی‌:
    برای‌ تشخیص‌ قطعی‌ ممکن‌ است‌ یکی‌ از روش‌های‌ زیر انجام‌ شوند:
    آنوسکپی‌ (دیدن‌ مقعد با کمک‌ یک‌ لوله‌ کوتاه‌ به‌ نام‌ آنوسکپ‌، وسیله‌ای‌ لنزدار و دارای‌ یک‌ منبع‌ نورانی‌ در سر آن‌ است‌)، یا پروکتوسکپی‌ (دیدن‌ راست‌ روده‌ و قسمت‌ پایینی‌ روده‌ بزرگ‌ یا وسیله‌ای‌ به‌ نام‌ پروکتوسکپ‌، که‌ وسیله‌ای‌ اپتیک‌ و دارای‌ یک‌ منبع‌ نورانی‌ در سر آن‌ است‌).
    درمان‌ با هدف‌ تخفیف‌ علایم‌ صورت‌ می‌گیرد.
    هیچ‌گاه‌ برای‌ اجابت‌ مزاج‌ زور نزنید.
    پس‌ از اجابت‌ مزاج‌، ناحیه‌ را با ملایمت‌ پاک‌ کنید.
    برای‌ تخفیف‌ درد، روزانه‌ چندین‌ بار هر بار به‌ مدت‌ ۲۰-۱۰ دقیقه‌ در آب‌ گرم‌ بنشینید.
    برای‌ تخفیف‌ درد و تورم‌ ناشی‌ از وجود لخته‌ در بواسیر یا بیرون‌ زدگی‌ بواسیر، یک‌ روز در رختخواب‌ استراحت‌ کنید و روی‌ ناحیه‌ کیسه‌ یخ‌ بگذارید.
    در مواردی‌ که‌ مقاوم‌ به‌ درمان‌ هستند، امکان‌ دارد نیاز به‌ جراحی‌ وجود داشته‌ باشد. روش‌های‌ مختلفی‌ وجود دارند:
    بستن‌ یک‌ باند لاستیکی‌ در قاعده‌ بواسیر؛
    اسکلروتراپی‌ (تزریق‌ مواد شیمیایی‌ برای‌ بسته‌ شدن‌ سیاهرگ‌ها و تشکیل‌ بافت‌ جوشگاهی‌)؛
    جراحی‌ با سرما (یخ‌ زدن‌ بواسیر با نیتروژن‌ مایع‌)؛
    انعقاد بواسیر (با اشعه‌ مادون‌ قرمز یا لیزر)؛
    در آوردن‌ بواسیر

    ✅داروها :
    برای‌ درد خفیف‌، خارش‌، یا کاهش‌ تورم‌، می‌توان‌ از داروهایی‌ که‌ اختصاصاً برای‌ تخفیف‌ علایم‌ بواسیر ساخته‌ شده‌اند استفاده‌ کرد. اگر علایم‌ بواسیر به‌ هنگام‌ حاملگی‌ رخ‌ دهند، از پزشک‌ خود در مورد داروهای‌ مناسب‌ که‌ در حاملگی‌ مشکلی‌ ایجاد نکند سؤال‌ کنید.
  • ۱۹:۵۱   ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19753 |39377 پست
    🔴 برای تقویت حافظه مواد غذایی سالم و مغذی بخورید
    مغز شما مانند بدنتان، به مواد مغذی و سالم برای افزایش بازدهی نیاز دارد. بعضی از مواد مغذی مانند اسید های چرب امگا ۳ و فلاونوئید ها برای مغز بسیار مفید هستند. اسید های چرب امگا ۳ خانواده‌ای از اسیدهای چرب اشباع نشده هستند که برای تنظیم فعالیت بدن انسان، لازمند و باعث بهبود تمرکز ذهنی و همچنین تقویت حافظه می شوند. این مواد در بدن ساخته نمی‌شوند؛ لذا باید آنها را از طریق غذا ها بدست آورد.

    اما این مواد را از کجا پیدا کنیم؟ بهترین منابع اسید چرب امگا ۳ موادی از قبیل گردو، کنجد، تخم مرغ، ماهی های روغنی مانند شاه ماهی، قزل آلا و آزاد ماهی ها، برگ سبزیجات، روغن آفتابگردان و روغن سویا هستند. همچنین فلاونوئید ها را می توان در قهوه، انواع توت ها، سبزیجات و شکلات تلخ پیدا کرد. وی معتقد است، این مواد می توانند عملکرد مغز را بهینه کرده و قدرت ذهنی و ایده پردازی شما را برای بهبود خدمات و فروش محصولات بالا ببرند. همچنین این مواد می توانند به شما کمک کنند تا مکالمات، ارتباطات و تعاملات خود با سایرین را بهتر به خاطر بسپارید.
  • ۱۹:۵۱   ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19753 |39377 پست
    🔴 برای #تقویت #حافظه یک سرگرمی جدید یاد بگیرید
    مغز انسان برای بالا نگه داشتن عملکرد و حفظ قدرتش، به تمرینات تازه و ورزش های پر تلاش، نیاز دارد که این می تواند به معنای فراگیری یک زبان جدید یا نواختن ساز باشد. هموراه اجازه دهید مغزتان، ساعات کمی در هفته را صرف انجام توانایی های هنریتان کند.
    یادگیری هر چیز جدید، نیاز به فکر کردن داشته و سبب درگیری سلول های nucleus basalis در مغز می شود. این سلول های مغزی، مسئولیت برقراری توجه انسان به اطراف و کنترل تعاملات عصبی وی را بر عهده دارند. به یاد داشته باشید شاید یک ساعت در روز برای تقویت مغزتان کافی باشد؛ اگر در تمام مدّت روی چیزی که می خواهید یاد بگیرید، تمرکز کنید.
  • ۱۹:۵۲   ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19753 |39377 پست
    🔴برای تقویت حافظه پیاده روی کنید
    ورزش منظّم می تواند قدرت ذهنی را بهبود بخشیده و ظرفیت حافظه تان را بالاتر ببرد. پیاده روی کردن، انجام تمرینات هوازی و دویدن مسیری طولانی، می تواند سبب آزاد شدن ذهن شما از همه تنش ها و دغدغه های شغلیتان شود. البته ورزش های مختلفی هستند که این مزیت ها را دارند اما حداقل ۳ کیلومتر پیاده روی کردن، دوچرخه سواری یا دویدن، می تواند تأثیر بسزایی داشته باشد.
    یاده روی دائم مغز شما را در حالت انعطاف پذیری عصبی (نئوروپلاستیک) نگه داشته و باعث می شود سلول های مغزیتان، به راحتی با یکدیگر در ارتباط باشند. به یاد داشته باشید هرگاه که در حین پیاده روی در محل های جدید، چشم و ذهن شما نیز همچون بدنتان مکان های جدیدی را تجربه خواهند کرد؛ هر مکانی را که ببینید، باعث می شود ایده های جدیدی به سرتان زده و ایده های مختلفی را با هم پیوند زنید.
  • leftPublish
  • ۱۹:۵۳   ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19753 |39377 پست
    🔴عرق گیاهی #خارخاسک
    عرق خارخاسک جزء عرق‌های مفیدی است که در دوران بارداری نقش موثری دارد. این عرق خون را تصفیه می‌کند. مادرانی که دچار کهیر می‌شوند یا پوست‌شان خارش پیدا می‌کند (به‌خصوص بعد از خوردن غذاهای گرم مزاج) با خوردن این عرق حالشان بهتر می‌شود؛ همان‌طور که گفته شد عرق خارخاسک جزء یکی از عرقیاتی است که خون را تصفیه می‌کند. به‌دلیل افزایش هورمون‌های بارداری که از جفت ترشح می‌شود؛ سنگ کلیه، سنگ مثانه یا حتی سنگ کیسه صفرا یکی از معضلاتی هستند که ممکن است در دوران بارداری سراغ خانم‌ها بروند. عرق خارخاسک می‌تواند در دفع این سنگ‌ها نقش بسزایی داشته باشد.

    عرق خارخاسک خلط‌آور است و سرفه‌های خشک و آزاردهنده را بهبود می‌بخشد. برای همین اگر در دوران بارداری سرما خوردید، می‌توانید از این عرق استفاده کنید. عرق ساخته شده باید 20 درجه باشد (یعنی 20کیلو گیاه در یک مترمکعب آب تقطیر می‌شود). مادر باردار می‌تواند از یک استکان تا سه استکان در روز میل کند. البته بسته به نوع درمان بیماری، میزان مصرف تغییر میکند
  • ۲۰:۵۴   ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19753 |39377 پست
    🔴این نکته‌ها را به یاد داشته‌باشید
    دمکرده چای سبز فشار را پایین می‌آورد و باعث کاهش قند، کلسترول و چربی می‌شود. برای همین توصیه می‌شود خانم‌های باردار به‌خصوص افرادی که کم‌خونی دارند دور چای سبز را یک خط قرمز بکشند. گل‌گاوزبان هم یکی از دمکرده‌هایی است که اگر زیاد مصرف شد، ممکن است خطر سقط جنین را زیاد کند. برای همین توصیه می‌شود گل‌گاوزبان برای خانم‌های بارداری مصرف نشود.
  • ۲۰:۵۴   ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19753 |39377 پست
    🔴عرق گیاهی رازیانه
    عرق رازیانه جزء عرقیاتی است که برای تقویت هورمون‌های زنانه موثر است. به‌همین دلیل توصیه می‌شود حتی‌الامکان در دوران بارداری مورد استفاده قرار نگیرد، چون از نظر هورمونی روی جنین چه دختر و چه پسر اثرات سوء می‌گذارد.

  • ۲۰:۵۴   ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19753 |39377 پست
    🔴عرق گیاهی زیره
    عرق زیره جزء عرق‌هایی است که خوردنش در دوران بارداری توصیه نمی‌شود. به این دلیل که اگر خانم بارداری (به‌خصوص در ماه‌های آخر) این عرق را مصرف کند، احتمال ابتلای زردی در نوزاد را بالا می‌برد و حتی ممکن است پوست نوزاد را تیره کند. زیره ضدچاقی، ضدنفخ، بادشکن، تقویت اعصاب، کاهش چربی خون و... است. اما به‌طور کلی عرق زیره برای خانم‌ها حتی افرادی که باردار هم نیستند توصیه نمی‌شود. در مقابل آقایان در استفاده از زیره منع مصرف ندارند و می‌توانند به‌راحتی از مزایای این عرق گیاهی بهره‌مند‌شوند.
  • ۲۰:۵۵   ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19753 |39377 پست
    🔴عرق گیاهی نعناع
    ریفلاکس یا ترش کردن معده یکی از مشکلاتی است که برخی خانم‌های باردار به آن دچار می‌شوند. عرق نعناع برای این افراد عرق خوبی به‌شمار نمی‌آید، چون این عرق یبوست را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود معده ترش کند یا به بیان دیگر فرد را دچار ریفلاکس می‌کند. درصورتی که خیلی از خانم‌های باردار بدون آگاهی از این موضوع برای درمان نفخ شکم از عرق نعناع کمک می‌گیرند. ما به خانم‌های باردار توصیه می‌کنیم در این دوران به سمت عرق نعناع نروند.

    در مقابل بهتر است از عرق زنیان استفاده کنند، این عرق قادر است معده را ضدعفونی کند. اما اگر در دوران بارداری کسالت دارید و همیشه احساس خستگی می‌کنید یا میگرتان عود کرده است، توصیه می‌شود مقداری عرق نعناع را روی حوله یا کلاه نخی بریزید و روی سرتان بگذارید. همچنین برای تسکین دردهای دندانی می‌توانید برگ تازه نعناع را روی دندان بگذارید و فشار دهید.
  • leftPublish
  • ۲۰:۵۵   ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19753 |39377 پست
    🔴عرق گیاهی سنبل‌الطیب
    عرق سنبل‌الطیب جزء عرقیات ممنوعه در دوران بارداری است. البته مصرف کم آن ضرری به‌دنبال ندارد. با این حال توصیه می‌شود خانم‌های باردار این عرق را استفاده نکنند، زیرا برای کلیه مضر است.
  • ۲۰:۵۵   ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19753 |39377 پست
    🔴عرق گیاهی شیرین‌بیان
    عرق شیرین‌بیان ممکن است نامش به گوش خیلی از افراد ناآشنا باشد؛ چراکه جزء عرق‌های رایج مثل عرق نعناع یا عرق کاسنی نیست. این عرق فشار خون را بالا می‌برد و توصیه می‌شود خانم‌هایی که در دوران بارداری فشارخون‌شان بالاست، استفاده نکنند.
  • ۲۰:۵۶   ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19753 |39377 پست
    🔴عرق‌بیدمشک
    کم‌اشتهایی در بارداری باید درمان شود زیرا جنین نیاز به تغذیه کافی دارد. برای درمان کم‌اشتهایی در دوران بارداری می‌توان از عرق بیدمشک استفاده کرد. علاوه بر افزایش اشتها، تپش قلب را در دوران بارداری کاهش‌می‌دهد. در دوران بارداری ممکن است با کهیر روبه‌رو شوید، مشکلی که تا قبل از این دوران آن را تجربه نکرده‌اید، اما با نزدیک شدن به ماه‌های آخر بارداری این مشکل پوستی سراغ بعضی خانم‌های باردار می‌رود. در طب سنتی درمان کهیرهای دوران بارداری عرق شاه‌تر است.
  • ۲۰:۵۶   ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19753 |39377 پست
    🔴عرق زیره
    عرق زیره جزء عرق‌هایی است که خوردنش در دوران بارداری توصیه نمی‌شود. به این دلیل که اگر خانم بارداری (به‌خصوص در ماه‌های آخر) این عرق را مصرف کند، احتمال ابتلای زردی در نوزاد را بالا می‌برد و حتی ممکن است پوست نوزاد را تیره کند. زیره ضدچاقی، ضدنفخ، بادشکن، تقویت اعصاب، کاهش چربی خون و... است. اما به‌طور کلی عرق زیره برای خانم‌ها حتی افرادی که باردار هم نیستند توصیه نمی‌شود. در مقابل آقایان در استفاده از زیره منع مصرف ندارند.
  • ۲۰:۵۶   ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19753 |39377 پست
    🔴عرق شنبلیله
    دیابت بارداری یک نوع از بیماری دیابتی است که طی دوران بارداری در زنان بروز می‌کند و معمولا بعد از تولد نوزاد برطرف می‌شود. اما برخی از خانم ها در این دوران با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند تا دوران بارداری خاتمه پیدا کند.

    دیابت بارداری در 3تا 6درصد زنان باردار دیده می‌شود و معمولا در سه ماهه دوم بارداری شروع می‌شود. عرق شنبلیله قندخون را کاهش می‌دهد به‌همین دلیل برای این دسته از مادران مفیداست.
  • ۲۰:۵۶   ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19753 |39377 پست
    🔴عرق گیاهی بادرنجبویه
    ویارهای بارداری یکی از مشکل‌های اصلی خانم‌های باردار است. اما بعضی افراد به‌دلیل ویار قادر به خوردن هر مواد غذایی نیستند، زیرا دچار استفراغ شدید می‌شوند. عرق بادرنجبویه می‌تواند برای این دسته از مادران باردار مفید و موثر باشد. اما علاوه بر عرق بادرنجبویه می‌توانید به آب انار طبیعی کمی عرق نعناع اضافه کنید و بنوشید. همچنین برای رفع کسالت و کرختی دوران بارداری عرق بادرنجبویه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    حتی اگر در این دوران افسردگی بارداری سراغ‌تان آمد، حتما از عرق بادرنجبویه یادی کنید زیرا در رفع این مشکل کمک‌کننده است، حتی بعد از زایمان هم ممکن است مشکل افسردگی وجود داشته باشد که خیلی از خانم‌ها به‌دلیل استفاده از داروی ضدافسردگی شیرشان ممکن است کم شود و حتی شیردهی به نوزاد را قطع کنند. اما با صلاحدید پزشک می‌توان به‌جای داروهای ضدافسردگی از این عرق یعنی بادرنجبویه و بهارنارنج استفاده کرد. البته درجه افسردگی هم حائزاهمیت است.
  • ۲۰:۵۷   ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19753 |39377 پست
    🔴عرق گیاهی اسطوخودوس
    استرس و اضطراب در دوران بارداری ممکن است سراغ هر مادر بارداری برود. مهم‌ترین مسئله این است که مادر در این دوران باید استرس را از خود دور کند و آرامش اعصاب داشته باشد. عرق اسطوخودوس یکی از بهترین عرقیاتی است که مادر باردار را به آرامش دعوت می‌کند. همچنین برای خانم‌های بارداری که سرماخورده‌اند بسیار مفید است، چون تب را کاهش می‌دهد. کمبود کلسیم در این دوران مشکل شایعی است که یکی از عوارضش گرفتگی عضلات است که عرق اسطوخودوس در باز کردن گرفتگی عضلانی مهارت خاصی دارد.
  • ۲۰:۵۷   ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19753 |39377 پست
    عرق بهار نارنج
    عود کردن میگرن در دوران بارداری ممکن است مادر را کمی اذیت کند، به‌خصوص که توصیه می‌شود در این دوران داروهای شیمیایی کمتری مصرف شود. عرق بهار‌نارنج می‌تواند جایگزین داروهای مسکن شیمیایی در این دوران شود. اگر دچار حمله عصبی یا همان میگرن شدید یک‌سوم لیوان عرق بهارنارنج را همراه با عسل مخلوط کنید و بخورید. برای بی‌خوابی توصیه می‌شود یک‌سوم لیوان عرق بهارنارنج را قبل از شام بنوشید تا در ساعت خواب، بی‌خوابی سراغ‌تان نیاید.
  • ۲۰:۵۸   ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19753 |39377 پست
    🔴 عرق گیاهی خارشتر
    عرق خارشتر می‌تواند به‌عنوان یک مکمل در کنار عرق خارخاسک، در دفع سنگ‌ها کمک‌کننده باشد. مشکل دیگری که در دوران بارداری ممکن است خانم‌ها دچار آن شوند، عفونت مثانه یا کلیه است که عرق خارشتر به‌دلیل اینکه مجاری ادرار را ضدعفونی می‌کند، می‌تواند یک درمانگر در این زمینه باشد. حتی در کاهش ورم بارداری هم می‌توانید روی عرق خارشتر حساب کنید. مادر باردار می‌تواند از یک استکان تا سه استکان در روز این عرق را میل کند. البته بسته به نوع درمان بیماری میزان مصرف تغییرمی‌کند.
  • ۲۱:۰۰   ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19753 |39377 پست
    دفع دمل
    1- ضماد مرهمي مخلوط از «تمر هندي» و «پيه» و امثال آن جهت سرباز كردن دمل مفيد است.
    2- ضماد «مويز» بدون دانه مخلوط با پيه يا ضماد مخلوطي از كشمش، زعفران، «زرده تخم‌مرغ» و «مرزه» براي باز كردن دمل و چرك‌هاي زيرپوست بي‌نظير است.
    3- «شلغم» پخته بر روي دمل بسيار مفيد است. سر زخم را باز مي‌كند و آن را مي‌رساند.
    4- شربت «بنفشه فرنگي» مفيد است.
    5- تخم «حُرفْ» (از خانواده شب‌بو) براي رسانيدن و سرباز كردن دمل مفيد مي‌باشد.
    6- ضماد «آرد باقلا» با «شنبليله» و «عسل» براي تحليل و نرم كردن دمل مفيد است.
    7- «آرد چاودار» براي سرباز كردن دمل و آبسه نافع است.
    8- ضماد تهيه شده از «انجير خشك» با «آرد جو» و «گندم» براي تحليل ورم بناگوش و دملها مفيد است.
    9- گرد برگ هاي خشك «موز» مخلوط با «روغن كنجد» يا «شيره زنجبيل» تازه براي تحليل و رساندن ورم و دمل نافع است.
    10- ضماد «اسفناج» براي سر باز كردن دمل مفيد است.
  • برای شرکت در مباحث تبادل نظر باید ابتدا در سایت  ثبت نام  کرده، سپس نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد نمایید؛    (Log In) کنید.
موضوع قبل
زیربخش
موضوع بعد
آخرین پست های این تالار
آخرین پست های این بخش
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان