خانه
109K

پوست و مو

  • ۱۲:۱۵   ۱۳۹۲/۷/۱۱
    avatar
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست
     تو این تاپیک اطلاعات در مورد
    پوست و مو
    ریزش مو
    پوست صورت
    پوست چرب
    ماسک صورت
    درمان پوست خشک

    را قرار دهید
    ویرایش شده توسط faezeh در تاریخ ۱۱/۸/۱۳۹۲   ۱۶:۵۳
  • leftPublish
  • ۰۸:۴۲   ۱۳۹۲/۹/۱۱
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست
     
    لوازم آرایش مان را چطور تمیز کنیم؟

    بعضی از خانم ها ترجیح می دهند یک ست کامل از برس های مختلف را بخرند و برای هر کاربردی یک برس خاص داشته باشند، اینکه شما بخواهید فقط چند برس جدا از هم بخرید یا یک ست کامل بگیرید کاملا بستگی به خودتان دارد. نکته مهم رعایت نظافت برس هاست.

    برس آرایشی باید به طور منظم شسته شود و حتی بسیاری از متخصصان توصیه می کنند که حتما هر هفته برس هایتان را بشویید. برای شستن برس های آرایشیدو روش وجود دارد:

    1 - استفاده از شوینده ها و ضدعفونی کننده های ویژه که حرفه ای تر است، برس سالم تر می ماند و میکروب و باکتری ها بخوبی کشته می شوند،

    2 - استفاده از شامپو بچه

    روش اول :

    1 - ابتدا شوینده را روی برس ها اسپری کنید و اجازه دهید چند دقیقه موهای برس با مایع شوینده خیس بخورد.

    2 - برس را روی یک پارچه تمیز به صورت رفت و برگشت بمالید تا کاملا مواد آرایشی و کثیفی ها از روی آن پاک شوند.

    3 - همین کار را مجددا از اول تکرار کنید تا برس کاملا تمیز شود.

    4 - در نهایت برس را دوباره روی پارچه ای کتانی بمالید تا رطوبت آن گرفته شود.

    روش دوم :

    1 - آب گرم را با کمی شامپو بچه مخلوط کنید و سر برس را در آن قرار داده و کمی حرکت دهید.

    2 - برس باید حداقل ۳۰ تا ۴۰ ثانیه در آب و کف بماند تا کاملا خیس شود.

    3 - حالا برس را با آب سرد بشویید تا کف ها و آلودگی ها به طور کامل پاک شود.

    4 - با دست موهای برس را به حالت اولیه دربیاورید و تا جایی که می توانید موهای برس را مرتب کنید.

    5 - برس ها را روی یک دستمال تمیز بگذارید تا خشک شود. بهتر است زیر دستمال یک جسم گرد بگذارید تا سر برس ها به سمت پایین شیب پیدا کند. اگر به طور عمودی برس را خشک کنید ممکن است آب درون مو های آن جمع شده، باعث پوسیدگی شود.

    6 - برس ها را برای چند ساعت به سمت پایین رها کنید تا کاملا خشک شوند. یادتان باشد که اگر سر برس ها به سمت پایین باشد بعد از خشک شدن حالت بهتری پیدا می کنند


    پوست و مو
  • ۰۸:۴۵   ۱۳۹۲/۹/۱۱
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست
     
    پرهیزهای لوازم آرایشی در نوجوانان!

    در کشور ما ایران ، استفاده از لوازم آرایشی بیشتراز سن بلوغ در نوجوان ها به ویژه دخترها شروع می شود ولی متاسفانه نوجوان ها کم تر به سلامت محصولات آرایشی توجه می کنند.

    ۱٫ ازلوازم آرایش حاوی چربی هایی که در پوست نفوذ می کنند بپرهیزید: برخلاف باور غلط و همیشگی بسیاری از افراد، همه ی روغن ها مناسب پوست نیستند، روغن های معدنی و روغن آفتابگردان در منافذ پوست نفوذ نمی کنند، اما بسیاری از روغن های موجود در ترکیب لوازم آرایش بویژه روغن لانولین که بیشتر در کرم های ضد آفتاب و لوسیون ها یافت می شود در منافذ پوست نفوذ کرده و باعث ایجاد جوش می شوند، بنابراین بسیار بهتر است که از لوازم آرایشی که برچسب فاقد چربی دارند و فاقد چربی هستند استفاده کنید زیرا از بروز آکنه جلوگیری کرده و در حفظ سلامت پوست نیز موثرتر هستند.

    ۲٫ از لوازم آرایش بی بو استفاده کنید: وجود انواع اسانس های موجود در محصولات آرایشی از مهم ترین عوامل ایجاد آلرژی و حساسیت های پوستی به ویژه ایجاد آکنه هستند بنابراین بهتر است برای جلوگیری از ایجاد آلرژی از محصولاتی استفاده کنید که فاقد بومی باشند.

    ۳٫ سایه تان را با وسواس انتخاب کنید : چشم عضو حساس صورت شما می باشد بنابراین برای جلوگیری از ایجاد عفونت ها و التهابات پلک و مژه باید از سایه چشم های مرغوب استفاده کنید.

    ۴٫ کرم دور چشم تان را با دقت بیشتری انتخاب کنید: به دلیل اینکه پوست اطراف چشم بسیار نازک تر و حساس تر از قسمت های دیگر بدن می باشد باید در انتخاب کرم دور چشم نهایت دقت را به کار برید و از مرغوب ترین محصولات استفاده کنید و البته چربی کرم دور چشم باید زیاد باشد تا در رفع چین و چروک دور چشم موثرتر باشد.

    ۵٫ تا حد امکان با صورت آرایش شده ورزش نکنید : هنگام ورزش کردن سموم بدن به صورت عرق دفع می شود بنابراین بسیار بهتر است که سطح پوستتان تمیز باشد تا بتواند به راحتی اکسیژن جذب کند.

    ۶٫ لوازم آرایشی موها را به پوستتان نزنید : اغلب دختر خانم ها یا آقا پسرهای جوان برای مرتب کردن و حالت دادن به موهایشان از انواع محصولات آرایشی مو مانند : ژل ، تافت ، موس و اسپری استفاده می کنند و جالب است بدانید که تماس این محصولات با پوست پیشانی باعث ایجاد جوش های ریز می شوند بنابراین استفاده کردن از این مواد را به حداقل برسانید یا در صورت نیاز روی پیشانی تان را با دستمالی بپوشانید.


    پوست و مو
  • ۱۴:۱۹   ۱۳۹۲/۹/۱۲
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست
     
    گیاهانی که سرتان را پرمو می کند!


    شاید برای شما هم پیش آمده باشد كه بعد از گرفتن یك رژیم لاغری یا پشت سر گذاشتن یك اتفاق پراسترس مانند كنكور یا امتحانات پایان ترم با كم پشتی موهای تان روبه رو شوید. از دست دادن بخشی از مو در این موقعیت ها امری طبیعی است.

    رژیم های لاغری غیرحرفه ای كه بدون مشاوره پزشك انجام می شود غالبا بدن را با كاهش مواد مغذی مورد نیازش مواجه می كند و نخستین بخش هایی كه تحت تاثیر این كمبود قرار می گیرد پوست و موست. استرس هم یكی از عواملی است كه می تواند موجب ریزش مو شود. اگر شما هم این روزها چنین موقعیت هایی را پشت سر گذاشتید، خالی از لطف نیست كه با مفیدترین و موثرترین گیاهان داروییكه تاثیر معجزه آسایی بر رویش مجدد مو، تقویت ریشه و تار مو دارند، آشنا شوید.



    روغن ریشه باباآدم

    غذارسانی به موها را تقویت می كند

    ریشه باباآدم از زمان های دور به عنوان یكی از بهترین گیاهان دارویی برای تقویت و رشد مو مطرح بوده و درمانگران سنتی در كشورهایی مثل هند، چین و ایران استفاده از آن را برای درمان ریزش مو و چربی پوست سر به مراجعان خود توصیه می كنند. ساده ترین روش استفاده از گیاه ریشه باباآدم این است كه عصاره آن را از فروشگاه عرضه گیاهان دارویی تهیه كنید و با آن پوست و موی سر را ماساژ دهید. یكی از مهم ترین ویژگی های عصاره ریشه باباآدم این است كه موجب بهبود جریان گردش خون در ناحیه سر و پوست می شود. به این ترتیب با بهبود خون رسانی به ریشه موها فولیكول های مو بهتر تغذیه می شوند و ضمن تقویت شدن رشد بهتری پیدا می كنند. ماساژ این عصاره در عین حال مانع ریزش مو می شود و استفاده از آن سه تا چهار بار در طول هفته اثرات چشمگیری دارد.



    آلو ورا+ نارگیل+ گندم

    یك شامپوی گیاهی جدید

    اگر احساس می كنید مدتی است ریزش موهای تان بیشتر شده و باید مراقبت بیشتری از آنها داشته باشید این شامپوی گیاهی را تجربه كنید. نگران نباشید نباید برای خرید این شامپو از این داروخانه به آن داروخانه سر بزنید. به راحتی می توانید این شامپوی تقویت كننده را در منزل تهیه كنید. برای تهیه این شامپو به یك چهارم فنجان پودر جوانه گندم، یك چهارم فنجان عصاره آلوورا و یك چهار فنجان شیر نارگیل احتیاج دارید. مقصودمان از شیرنارگیل همان مایع شیری رنگی است كه در میوه نارگیل وجود دارد. این سه را با هم مخلوط كرده و از آن به عنوان شامپو استفاده كنید. شاید در وهله اول به نظرتان سخت بیاید كه به جای استفاده از شامپو های صنعتی كه كف می كنند از شامپویی استفاده كنید كه كف تولید نمی كند اما كمی صبور باشید. استفاده از این شامپو و ماساژ سر با آن می تواند به منافذ پوست سر شما اجازه نفس كشیدن بدهد و با تحریك فولیكول های مو به رشد بهتر آنها كمك كند. برای استفاده از این شامپوی گیاهی آن را روی كف سرتان بریزید و به آرامی با كمك بند دوم انگشتان تان روی سر ماساژ دهید و اجازه دهید به مدت 15 تا 20 دقیقه روی سرتان بماند. سپس آن را آبكشی كنید.



    عصاره گزنه + زیتون

    عصارهای برای رویش دوباره موها

    حتما درباره خواص گزنه بسیار شنیده اید و می دانید كه این گیاه یكی از معروف ترین گیاهان دارویی است كه امروزه در سراسر جهان از آن برای تهیه شامپو ها و لوسیون های صنعتی و گیاهی برای تقویت و رویش دوباره مو استفاده می كنند. اما بی شك استفاده از عصاره این گیاه به طور مستقیم اثری متفاوت و اعجاب انگیز دارد. گیاه گزنه را می توانید از فروشگاه های گیاهان دارویی تهیه كنید یا اگر به مناطق كوهستانی دسترسی دارید، تازه آن را بچینید اما مراقب باشید كه هنگام لمس كردن این گیاه از دستكش استفاده كنید چون ساقه این گیاه پوست را می گزد و موجب خارش و سوزش می شود، به همین دلیل است كه به آن گزنه می گویند. اما اگر می خواهید عصاره گزنه را خودتان تهیه كنید و از آن برای رویش مجدد موها و تقویت آنها استفاده كنید باید برگ های تازه گزنه را درون روغن زیتون بریزید و آن را در محیطی تاریك و سرد به مدت 2 تا 3 هفته قرار دهید. در نهایت شما عصاره ای از گزنه خواهید داشت كه می توانید با خیال راحت از آن برای ماساژ پوست سرتان استفاده كنید. هر بار چند قطره از این عصاره را روی پوست سر بریزید و به آرامی آن را ماساژ دهید. این عصاره می تواند با تحریك ریشه های مو علاوه بر بهبود رویش موهای شما حتی ریشه موهای از دست رفته شما را تحریك كند و آنها را به رویش مجدد وادارد. در صورتی كه با مالش یك یا دو قطره از این گیاه روی پوست سر احساس خارش شدید كردید بهتر است گیاه دیگری را برای تقویت موهای تان انتخاب كنید یا با متخصص طب سنتی مشورت كنید.



    نعناع+ آب

    رشد موها را چندبرابر می كند

    یكی دیگر از روش های تحریك فولیكول های مو برای رشد بهتر استفاده از روغن یا عصاره به دست آمده از گیاه نعناع است. این عصاره را می توانید به راحتی از داروخانه ها تهیه كنید. حواس تان باشد كه عصاره یا روغن به دست آمده از نعناع با مایعی كه از جوشاندن برگ های نعناع به دست می آید متفاوت است. برای استفاده از عصاره نعناع باید آن را رقیق كنید، بنابراین 3 قاشق چای خوری آب را در ظرفی كوچك بریزید و به آن 3 قطره عصاره نعناع اضافه كنید و پس از هم زدن از آن برای ماساژ پوست سرتان استفاده كنید. سرانگشتان هر دو دست را به این روغن آغشته كنید یا آن را آرام آرام روی سرتان بریزید و به آرامی پوست سر را مالش دهید. نگران نباشید عصاره نعناع آسیبی به پوست و تار موی شما نمی زند. این عصاره تنها موجب تحریك ریشه موها شده و به رشد بهتر تارها و موهای ریزی كه نیاز به تقویت دارند كمك می كند. فراموش نكنید كه هنگام استفاده از این عصاره آن را با آب كمی رقیق كنید.



    روغن زیتون + عصاره اسطوخودوس

    پرپشتی موها را بیشتر می كند

    اگر به دنبال یك لوسیون طبیعی هستید كه بتوانید به صورت روزانه از آن برای شست و شوی موهای تان استفاده كنید و به طور همزمان علاوه بر از بین بردن شوره سر به پرحجم شدن موهای تان كمك كنید حتما این نسخه را تجربه كنید. برای تهیه و استفاده از این لوسیون دست كم یك ماه فرصت لازم دارید. یك فنجان عصاره اسطوخودوس را تهیه كنید و آن را با میزان برابر روغن زیتون خالص كه فرآوری نشده باشد، مخلوط كرده و آن را به مدت 3 تا 4 هفته در محیط تاریك و سرد قرار دهید. می توانید از یك بطری تیره رنگ استفاده كنید یا اگر بطری تیره رنگ دردسترس ندارید دور بطری را با فویل خوب بپیچید تا نور به این تركیب نرسد. سپس آن را در طبقه پایین یخچال قرار دهید و اجازه دهید 3 تا 4 هفته در این شرایط باقی بماند. از این لوسیون می توانید هر شب برای ماساژ موهای تان استفاده كنید. آن را به آرامی روی پوست و ساقه موها ماساژ دهید و فراموش نكنید كه از كلاه حمام یكبار مصرف برای محافظت از موها و پیشگیری از آلودگی بالشت استفاده كنید. فردا صبح با یك شامپوی ملایم روزانه گیاهی موهای تان را بشویید. با استفاده از این لوسیون نه تنها باكتری ها و شوره را از پوست سر دور می كنید بلكه می توانید به پرحجم شدن موهای تان نیز كمك كنید.



    نخود+ گل بابونه+ گل خطمی

    اگر نگران موخره ها هستید

    برای درمان موخره در طب سنتی ایران شیوه ها و داروهای گیاهی مختلفی وجود دارد که یکی از ساده ترین آنها که امکان تهیه و استفاده آن در منزل نیز وجود دارد استفاده از جوشانده شیرین بیان است. برای تهیه این دارو یک پیمانه شیرین بیان را با 3 پیمانه آب درون ظرفی ریخته و به مدت نیم ساعت روی حرارت کم می گذاریم، سپس اجازه می دهیم تا جوشانده سرد شود و آن را به کمک صافی صاف کرده و به نوک موها که به موخوره مبتلا شده است، می زنیم. استفاده از ترکیب بابونه و گل خطمی نیز برای درمان موخوره توصیه شده است. مخلوط این 2 گیاه را دم کرده و پس از صاف کردن به شیوه بالا روی موها و محل موخره ماساژ می دهیم، اما در افرادی که بیماری موخوره در آنها بسیار شدید است، بهتر است از خمیر آرد نخود استفاده کرد. برای تهیه این خمیر نیم کیلو آرد نخود را با 200 گرم برگ مورد و نیم کیلو حنا و آب مخلوط کرده و خمیری تهیه می کنیم. این خمیر را به 5 قسمت تقسیم کرده و 5 شب روی سر می گذاریم و صبح با آب و گل سرشوی آن را می شوییم. این خمیر داروی بسیار مفیدی برای درمان موخوره های بسیار شدید و پیشرفته است.


    پوست و مو
  • ۲۰:۵۸   ۱۳۹۲/۹/۱۸
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست
     خانمانی که پوست درخشان و زیبا می خواهند این نکات را فراموش نکنند!

    خانم هایی که پوستی درخشان و زیبایی دارند هر روزه 6 کار زیر را انجام می دهند :

    1 - آنها روزی یکبار صورتشان را تمیز می کنند

    اگر شما پوستی چرب و روغنی داشته باشید نیاز دارید که صورت تان را هر روز بعد از ظهر با یک پاک کننده کرم مانند و آب ولرم بشویید. به پاک کننده زمان بدهید تا کار خودش را انجام دهد. به جای ساییدن صورت تان ، اجازه دهید پاک کننده روی صورت تان بنشیند و چند ثانیه ای به آن مهلت دهید تا بتواند تمامی آرایش شما را از روی صورت تان پاک کند و آن را از هر گونه مواد خارجی ، کثیفی و چربی مبرا کند. صبح ها صورت تان را با آب ولرم بشوئید. اگر صورتی چرب و روغنی دارید از یک پاک کننده مخصوص صبح ها و عصر ها استفاده کنید.


    2 - آنها از کرم ضدآفتاب استفاده می کنند

    شما می دانید که نکته مهم برای جلوگیری از پیری زود رس پوست استفاده از کرم ضدآفتاب است، البته باید قبل از آن از یک مرطوب کننده صبحگاهی با حداقل 30SPF استفاده کنید. آنچه که زنان با پوست های زیبا و درخشان انجام می دهند این است : هر چند ساعت یکبار کرم ضد آفتاب صورت شان را تجدید می کنند. مواد موجود در کرم های ضدآفتاب تنها برای دو ساعت موثر می باشد – تنها برای مدت زمانی کافی است که شما برای قدم زدن به خیابان بروید اما تا بعد از ظهر دوام نمی آورد. زنان شهر نیویورک کرم های ضدآفتاب خود را در کیف دستی شان می گذارند تا راحت بتوانند روی صورت شان آن را تجدید کنند. آنها فراموش نمی کنند که از کرم ضدآفتاب برای پوشاندن پشت دستهایشان نیز استفاده کنند تا در طول روز اشعه مضر آفتاب به آنها نیز صدمه ای وارد نکند.

    3 - آنها هر شب از کرم رتینوئید دار استفاده می کنند

    اولین باری که من شخصی را ملاقات می کنم فورا می فهمم که آیا از کرم رتینوئید استفاده می کند یا نه. چرا که رتینوئید پوست را صاف و درخشان می کند. رتینوئید با ویتامین آ مشتقاتی دارد که از از بین رفتن کلاژن پوست جلوگیری می کند. از بین رفتن کلاژن پوست باعث ایجاد خط های عمیق در پوست شده و باعث مرگ زودرس سلول های پوستی می شود. رتینوئید ها با نسخه در دسترس شما هستند مانند تریتینیون ، آداپلین ،و تازاروتن. بخاطر اینکه رتینوئید می توانند در ابتدا باعث ایجاد حساسیت شود یک متخصص پوست و زیبایی توصیه می کند که قبل از بکار بردن رتینوئید از یک مرطوب کننده خوب استفاده کنید و اجازه دهید حداقل سی دقیقه روی صورت تان بماند سپس از کرم رتینوئید دار استفاده کنید.

    4 - آنها سالمون و همچنین مقادیر زیادی آنتی اکسیدان استفاده می کنند

    سالمون دارای مقادیر زیادی امگا 3 می باشد که به هیدراته کردن پوست از درون و بیرون و کاهش التهاباتی که منجر به قرمزی پوست می شود جلوگیری می کند. غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان و نوشیدنی هایی نظیر بلوبری ، سبزیجات پهن برگ ، چای سبز و قهوه می تواند به کاهش رادیکال هایی که ساختار پوستی را بر هم می زند کمک کند و با پیری زودرس پوست نیز مبارزه کند.



    5 - آنها از شیرینی کمتری استفاده می کنند

    بالا بردن سرعت تپش قلب تان می تواند باعث درخشندگی بیشتر پوست تان شود. به همین خاطر ورزش و تمرینات ورزشی می تواند به بالا بردن سرعت گردش جریان خون و اکسیژن در رگ ها کمک کند و باعث درخشندگی پوست شما شود. همه ما می دانیم که پوست گیرنده های آندرفین دارد که می تواند اثر مثبت تمرینات ایروبیک را روی پوست توضیح دهد.


    6 - آنها حداقل 7 ساعت در شبانه روز می خوابند

    کورتیزول ، هورمون استرس پوست را پیر می کند و می تواند باعث بروز آکنه شود. خواب سطح کورتیزول را در بدن کاهش می دهد. پس یک معادله ساده وجود دارد.خواب کافی = پوست تمیزتر و جوان تر


    پوست و مو
  • ۱۷:۰۳   ۱۳۹۲/۹/۱۹
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست
     
    چطور از پوست مان در مقابل سرما محافظت کنیم؟


    سرما، باد و هوای گرم و خشک داخل منازل ما، سه عاملی هستند که پوستمان را در پاییز و زمستان آزار می دهند. این عوامل رطوبت پوست را کم کرده و آن را خشک و شکننده می کنند. همچنین باعث خارش یا سوزش پوست می شوند.

    به منظور جلوگیری از این وضعیت، در این مطلب مواردی که برای محافظت از پوستدر این وقت از سال، به آنها نیاز داریم ذکر شده اند:

    1 - مرطوب کننده پوست خود را تغییر دهید

    همانگونه که گفتیم در طول ماه های سرد سال، باد، سرمای هوا و گرمای رادیاتور خانه ها نقش بسیار زیادی در خشک شدن و ترک خوردن پوستمان دارد. پیشنهاد می کنیم مرطوب کننده قوی تری برای زمستان انتخاب کنید و به طور منظم صورت و دست ها را با آن مرطوب کنید.

    2 - از پاک کننده های بدون سولفات استفاده کنید

    پاک کننده های بدون سولفات بهترین گزینه برای حفظ رطوبت پوست هستند.

    3 - لایه برداری پوست را از یاد نبرید

    با شروع توده هوای سرد در فصل پاییز، پوستمان در اثر خشکی و سردی هوا شروع به پوسته پوسته شدن می کند. لایه برداری پوست در از بین بردن خشکی، زدودن سلولهای مرده و پاکسازی منافذ پوست بسیار موثر است.

    4 - از تونر استفاده نکنید

    همانگونه که می دانید تونرها، به لوسیون هایی گفته می شود که جهت پاک سازی و کوچک کردن منافذ پوست استفاده می شوند. اما اکثر این تونرها حاوی الکل هستند که استعمال آنها روی پوست، منجر به خشکی بیشتر آن می شود. پس بهتر است در فصول سرد از آنها استفاده نکنید.

    5 - از روغن استفاده کنید

    اگر خشکی صورت و پوسته پوسته شدن آن از کنترل شما خارج شده، می توانید روغن های مخصوص پوست را جایگزین مرطوب کننده ها کنید.

    6 - استفاده از ضد آفتاب را فراموش نکنید

    حتی در پاییز و زمستان نیز به منظور محافظت از پوست استفاده از ضدآفتاب با حداقل SPF 15 توصیه می شود.

    7 - مرطوب کننده، مرطوب کننده و مرطوب کننده را از یاد نبرید

    باز هم تاکید می شود، به هر طریقی که می توانید پوستتان را مرطوب نگه دارید.


    پوست و مو
  • leftPublish
  • ۱۴:۳۶   ۱۳۹۲/۹/۲۴
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست
     
    علل ایجاد موهای زاید!

    یک متخصص بیماری های غدد، یکی از شایع ترین دلایل ایجاد موهای زاید در بدن را افزایش حساسیت گیرنده های مو دانست.

    دکتر کارون شاه ابراهیمی گفت: موهای زاید به دلیل افزایش هورمون های مردانه، افزایش حساسیت گیرنده های مو، تومورهای تخمدان و غدد فوق کلیه و یا دلایل نادری چون نقص سیستم آنزیمی ایجاد می شود.

    وی تخمدان پلی کیستیک را نیز از دیگر دلایل شایع ایجاد موهای زاید دانست که با علائم دیگری از جمله چاقی، اختلال در عادت ماهیانه، نازایی و دیرزایی همراه است.

    به گفته این متخصص بیماریهای غدد، موهای زاید در 9 قسمت بدن از جمله پشت لب، چانه، ناحیه غدامی گوش، ران، پشت و ... دیده می شود.

    برای درمان موهای زاید استفاده از داروهای ضد آندروژن که هورمون های مردانه را کاهش می دهد مرسوم است که باعث نازکی، رشد کند و پیشگیری از رشد موهای جدید می شود.

    وی لیزردرمانی را نیز از دیگر راهکارهای مفید برای درمان موهای زاید عنوان کرد که باعث سوزاندن ریشه های مو می شود و البته در افرادی که مشکلات هورمونی دارند به خوبی جواب نمی دهد.

    این پزشک متخصص با تاکید بر اینکه درمان موهای زاید با لیزر زمان بر است، ادامه داد: این دوره معمولا شش ماه تا یک سال به طول می انجامد.

    وی با اشاره به اینکه محدودیت زمانی برای رویش موهای زاید وجود ندارد، افزود: این موها معمولا از حدود 18 سالگی رشد می کنند و اگر ناشی از دلایل هورمونی باشند حالتی شدید و پیش رونده خواهند داشت.

    درمان ریشه کنی قطعی برای موهای زاید وجود ندارد، اما احتمال اینکه با افزایش سن مقدار آن کم شود وجود دارد.

    به گفته این متخصص بیماری های غدد درجه رشد موهای زاید از خفیف که درجه یک است تا حالت مردانه که درجه چهار است سطح بندی می شود و درمان بر همین اساس صورت می گیرد.


    پوست و مو
  • ۱۹:۰۷   ۱۳۹۲/۹/۲۵
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست
     
    در 10 دقیقه پوست تان را لایه برداری کنید!


    لازم نیست که برای لایه برداری و تمیز کردن پوست تان پول خرج کنید ؛ برخی اوقات می توانیم در خانه خودمان با متد ساده و با هزینه ناچیز صورتمان را تمیز و لایه برداری کنیم. در این مقاله لایه برداری را به شما آموزش می دهیم فقط درعرض 10 دقیقه بدون صرف وقت و پول صورت را تمیز می کند

    1 - پوست خود را کاملا پاک و تمیز کنید. کاملا مطمئن شوید که پوست شما تمیز شده است و هیچگونه آرایش و یا گرد و غباری بر روی آن نیست. برای شستشوی پوست خود، می توانید از شستشو دهنده های مطمئن مانند صابون های مناسب استفاده نمایید.

    2 - دو فنجان آب بجوشانید و یک عدد چای سبز کیسه ای را در آن بگذارید و ۳ دقیقه صبر کنید تا کمی آن خنک شود.

    3 - یک حوله کوچک تمیز و نرم را بردارید و آن را در چای فرو ببرید.

    4 - حوله زیاد گرم نخواهد شد اما آن را به مدت ۱ دقیقه و یا تا زمانی که گرم است، بر روی پوست خود قرار دهید. ۳ تا ۵ بار این عمل را تکرار نمایید.

    5 - آب یک لیمو را گرفته و آن را با ۴ تا ۵ قاشق شکر قهوه ای مخلوط کنید. مخلوطی تقریبا غلیظ به دست خواهید آورد.

    6 - این ترکیب را بر روی تمام قسمت های پوست، به جز دور چشم خود، قرار دهید و به مدت ۲ دقیقه پوست خود را با آن، ماساژ دهید.

    7 - صورت خود را با آب سرد بشویید. سپس از یک تونر به عنوان یک مرطوب کننده استفاده نمایید.

    توجه :

    1 -این لایه برداری را در شب انجام دهید زیرا در روز به خاطر وجود نور خورشید، احتمال دارد پوست شما لک شود.

    2 - حتما با آب سرد صورت خود را بشویید زیرا با این کار منافذ پوست خود را می بندید.

    3 - سعی نمایید پوست خود را بیش از حد ماساژ ندهید زیرا ماساژ بیش از حد ترکیب لیمو و شکر به پوست آسیب می رساند.


    پوست و مو
  • ۱۹:۱۰   ۱۳۹۲/۹/۲۵
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست
     
    تاثیر آلودگی هوا بر سلامت مو!


    افزایش میزان هر یک از مواد سمی و آلاینده در هوا و روی سطح موها می تواند منجر به بدشکل شدن ساقه مو، خشکی، شکنندگی و تیره رنگ شدن موها شود.

    سلامت موها

    این روزها، آلودگی هوا شده بلای جان مردم ما. البته خوش به حال روستایی ها که از شر این همه دود، سرب و آرسنیک در امان هستند و بیچاره مردم شهرنشینی که گاهی اوقات تعداد روزهای پاک در شهرشان به تعداد انگشتان دست هایشان هم نیست.

    آلودگی هوا نه تنها باعث به خطر افتادن سلامت اندام های حیاتی بدن مانند قلب، مغز و ریه ها می شود، بلکه می تواند تاثیری منفی بر سلامت سایر اجزای بدن مانند پوست و مو هم داشته باشد، اما آیا می دانید این آلودگی هوا و آلاینده های معلق موجود در فضا چه بلایی بر سر موهایمان می آورند؟ آیا می دانید راه گریزی از این بلاهای هوایی و فضایی وجود دارد یا نه؟ اگر نمی دانید، با ادامه این مطلب، همراه شوید.

    آیا آلودگی هوا می تواند تاثیر منفی بر سلامت و شادابی موها داشته باشد؟

    بله، امروزه آلودگی هوا به یکی از بزرگ ترین دغدغه های ساکنان شهرهای بزرگ و صنعتی، تبدیل شده است. از آنجا که پوست و موی ما انسان ها، بیشترین سطح تماس با مواد آلاینده را در طول روز دارد، می توان گفت تاثیر زیانبار آلاینده های موجود در هوا بر این ارگان های بدن بیشتر است که البته گاهی توجه چندانی هم به این مساله نمی شود.

    آیا آلودگی هوا در ریزش موها هم نقشی دارد؟

    بله، سرب، یکی از آلاینده های موجود در هواست. نتیجه تحقیقات مختلفی نشان می دهند سرب موجود در هوای آلوده می تواند منجر به ریزش موها شود.

    آلاینده های موجود در هوا با موها چه می کنند؟

    افزایش میزان هر یک از این مواد سمی و آلاینده در هوا و روی سطح موها می تواند منجر به بدشکل شدن ساقه مو، خشکی، شکنندگی و تیره رنگ شدن موها شود. به عبارت ساده تر، امکان تیره، کدر و بدحالت بودن موهای مردم شهرنشین، به خصوص موهای مردمی که در شهرهای آلوده زندگی می کنند، نسبت به موهای روستایی ها یا آنهایی در شهرهایی با هوای پاک تر زندگی می کنند، بیشتر خواهد بود.

    به طور کلی، هرچه که سطح تماس موها با مواد آلاینده بیشتر باشد، امکان ایجاد مشکلات مربوط به مو که به آنها اشاره کردیم هم برای افراد، بیشتر خواهد شد.



    آیا آلاینده های هوا می توانند روی موها سوار شوند؟

    بله، هوای آلوده، دارای ترکیبات سمی فراوانی مانند سرب، روی، مس، آرسنیک، کادمیوم و مونواکسیدکربن است. جالب است بدانید بر اساس تحقیقات انجام شده، محققان به این نتیجه رسیده اند افزایش میزان این مواد سمی در موهای مردم ساکن شهرهایی که دارای هوای آلوده ای هستند، به وضوح قابل مشاهده است.

    آیا هوای آلوده می تواند به ریشه موها هم آسیب برساند؟

    بله، ذرات آلوده موجود در هوا می توانند در منافذ پوست سر تجمع کنند و علاوه بر اثر انسدادی، با نفوذ به لایه های پایین تر پوست سر، باعث آسیب رسیدن به ریشه موها هم شوند.

    این تاثیر منفی و آسیب رساندن به ریشه موها، زمانی شدیدتر می شود که در هوای آلوده، موهای خود را به ماسک یا ژل مو هم آغشته کرده باشید.

    بد نیست بدانید ماسک و ژل مو می توانند باعث چسبندگی بیشتر آلاینده های موجود در هوا به ساقه موها شوند و آسیب به این عضو را بیشتر و شدیدتر کنند.

    به همین دلیل توصیه می شود اگر در شهرهای آلوده زندگی می کنید، تا جایی که می توانید استفاده از انواع حالت دهنده های مو را پیش از خارج شدن از خانه، محدود کنید.

    آیا آلاینده های موجود در هوا، فقط روی موها تاثیر منفی می گذارند؟

    نه، تجمع ذرات سمی موجود در هوا در منافذ پوست سر، علاوه بر اثر منفی و مستقیم خود روی ساقه و ریشه موها، می تواند باعث التهاب پوست سر و افزایش خطر عفونت های پوستی هم بشود.

    چطور تاثیر آلودگی هوا بر موها را کم کنیم؟

    برای پیشگیری از آسیب دیدن موها در شرایط آلودگی هوا باید به این پنج نکته کاربردی، توجه داشته باشید:

    1- تا حد امکان از مواجهه طولانی مدت با هوای آلوده پرهیز کنید.

    2- بهتر است در شرایطی که آلودگی هوا در اوج خودش قرار دارد، موهای خود را با کمک شال و کلاه بپوشانید. از آنجا که آقایان، مانند خانم ها موی سر خود را نمی پوشانند، امکان آسیب دیدن موهای آنها در هوای آلوده بیشتر هم خواهد بود.

    3- شستشوی مرتب موهای سر با شامپوهای ملایم و غیرمعطر هم به افرادی که در شهرهای آلوده زندگی می کنند، توصیه می شود.

    4- استفاده نکردن از ژل، ماسک و سایر لوازم آرایش و انواع حالت دهنده های مو در روزهای آلوده سال هم بسیار مورد تاکید است.

    5- بهتر است در روزهای آلوده سال، مصرف آب فراوان، لبنیات و میوه ها و سبزی های تازه که سرشار از انواع ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی هستند را هم فراموش نکنید.


    پوست و مو
  • ۱۶:۳۶   ۱۳۹۲/۹/۲۶
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست
    آشپزی با پوست چه می‌کند؟


    بسیاری از ما تجربه خارش پوست دست هنگام خرد کردن گوجه، فلفل یا میوه هایی از این دست را داشته ایم و برای خیلی از ما این پرسش پیش آمده که چطور می توانیم از آن جلوگیری کنیم؟ تماس با برخی موادغذایی برای بسیاری از ما عوارضی در پی دارد که بخش عمده آنها مربوط به درماتیت های تماسی است.

    پختن غذا

    شاید برای ما که در منزل غذا درست می کنیم، آسان باشد که از دست زدن به یک ماده غذایی پرهیز یا کار با آن را به یکی از اطرافیان واگذار کنیم، اما این کار برای کسانی که به صورت حرفه ای به کار آشپزی مشغول هستند و به آن به عنوان یک شغل نگاه می کنند، جدی تر است.

    این افراد روزمره با انواع و اقسام موادغذایی سر و کار دارند و اگر پوست آنها به این مواد حساس باشد، مشکلات فراوانی برایشان به وجود خواهد آمد.

    درماتیت یا التهاب پوست در موارد تماس با موادغذایی می تواند در محل کار یا منزل ایجاد شود و به سه شکل عمده (درماتیت تماسی- تحریکی، درماتیت تماسی آلرژیک و کهیر تماسی) دیده می شود.

    نکته مهم در مورد این عوارض این است که درماتیت ها در همه افراد ایجاد نمی شود و ممکن است پوست افراد، به مواد مختلف واکنش نشان دهد.

    بدون تردید بعد از آشپزها و نانواها که مدام با موادغذایی کار می کنند، خانم های خانه دار در معرض ابتلا به درماتیت هستند.

    شایع ترین نوع درماتیت تماسی شغلی در مشاغلی که شاغلان در آن در تماس مکرر با مواد غذایی هستند، درماتیت تحریکی است که از اثر مستقیم تماس ماده غذایی با پوست ایجاد می شود

    درماتیت تماسی

    علایم پوستی درماتیت تماسی با توجه به شدت حساسیت فرد (استعداد ذاتی)، نوع ماده ایجادکننده و میزان تماس با ماده مورد نظر متغیر است.

    مهم ترین علایم عبارتند از: کهیر، قرمزی پوست، پوسته ریزی، خارش، ترک خوردن پوست و گاهی تاول.

    چرا درماتیت ایجاد می شود؟

    در درماتیت یا التهاب پوست در اثر تماس با غذاها، اولین موضوع مهم، تماس طولانی و مکرر با مواد غذایی و ادویه هاست که با درماتیت پایدار در ناحیه دست ظاهر می شود.

    علت قابل توجه دیگری که در بروز انواع حساسیت های تماسی به غذاها بسیار اهمیت دارد، شستشو و تماس مکرر دست ها با مواد شوینده است، یعنی بیشتر افراد مستعد، علاوه بر تماس مکرر با مواد غذایی، به دلیل نوع کار خود مدام باید دستانشان را بشویند و به همین دلیل پوستشان در تماس مداوم با آب و مواد شوینده به تدریج لایه شاخی خود را از دست می دهد. این مساله می تواند عاملی موثر برای شیوع بیشتر درماتیت دست ها باشد.

    مکانیسم های متفاوتی برای ایجاد درماتیت تماسی با غذاها وجود دارد و بیشتر موادغذایی قادر به ایجاد این عارضه هستند، اما بروز هر یک از انواع آن در افراد مختلف به ویژگی های پوست فرد بستگی دارد.

    درماتیت تحریکی

    شایع ترین نوع درماتیت تماسی شغلی در مشاغلی که شاغلان در آن در تماس مکرر با مواد غذایی هستند، درماتیت تحریکی است که از اثر مستقیم تماس ماده غذایی با پوست ایجاد می شود.

    رایج ترین مواد غذایی ایجادکننده درماتیت تحریکی عبارتند از: آب مرکبات، سیر و پیاز، تربچه، خردل، ذرت و آناناس. از این میان، درماتیت تماسی ناشی از تماس پوست با سیر، بیشتر به شکل قرمزی و پوسته ریزی و ترک خوردن نوک انگشتان دیده می شود.

    افزودنی های غذایی، طعم دهنده ها و رنگ های غذایی نیز از دیگر عوامل ایجادکننده درماتیت تماسی - تحریکی هستند.



    درماتیت آلرژیک

    شکل دیگر درماتیت تماسی، نوع آلرژیک آن است. شیوع این نوع درماتیت از نوع تحریکی کمتر است و عمده ترین عامل ایجادکننده آن سبزی ها و میوه هایی مثل انبه هستند.

    حساسیت به ادویه هایی مانند فلفل، دارچین، جوز هندی، زنجبیل، برگ بو و وانیل است که در بیشتر موارد به شکل التهاب پوست یا (بادکردن کف دست و انگشتان دست) تظاهر می کند.

    کهیر

    نوع دیگری از درماتیت های تماسی به غذاها به شکل کهیر تماسی دیده می شود. کهیر با قرمزی و ورم و خارش شدید پوست تظاهر می کند، در اغلب موارد گذراست و معمولا در مدت حدود 30 دقیقه برطرف می شود.

    چه باید کرد؟

    تشخیص درماتیت های تماسی با گرفتن شرح حال از بیمار و در صورت لزوم، بهر ه گیری از تست های استاندارد امکان پذیر است.

    درماتیت تماسی شغلی باعث کاهش کیفیت زندگی و کاهش رضایت فرد از محیط کار می شود و حتما باید در این موارد اقدام های پیشگیری کننده انجام شود.

    مهم ترین اقدام در این موارد، کاهش یا جایگزین کردن تماس های مضر با مواد تحریک کننده است. افراد مستعد، باید حتما از دستکش های مناسب استفاده کنند.

    اقدام های درمانی به شدت درماتیت بستگی دارند و به غیر از توصیه های مربوط به پرهیز از تماس، داروهایی مانند ضدخارش ها و استروییدهای موضعی، خوراکی و تزریقی می تواند در کاهش علایم درماتیت تماسی در فرد مبتلا موثر باشد.

    در موارد شدید که احتمال بروز صدمه های جبران ناپذیر به فرد وجود دارد، حتی تعویض شغل برای فرد در معرض ابتلا به درماتیت تماسی با غذا ضروری است.

    آشپزی و سایر مشکلات سلامتی

    بسیاری از خانم های خانه دار نسبت به ایمنی محیط کار خود بی توجه اند و مثلا هنگام جابجا کردن ظروف حاوی غذای داغ دچار سوختگی می شوند.

    توصیه می شود قبل از اینکه قابلمه حاوی برنج یا ماکارونی در حال جوش را بردارید و آماده آبکشی شوید، مسیر حرکت خود را وارسی کنید تا مبادا چیزی سر راهتان باشد.

    توصیه می شود قبل از اینکه چاقو به دست بگیرید و موادغذایی را برش بزنید، چاقو و دسته اش را بررسی کنید. در محل مناسبی قرار بگیرید و احتیاط را فراموش نکنید.

    این مطلب، شما را با توصیه های مهمی از همین قبیل آشنا می کند:

    آشپزی و سوختگی

    گاهی ممکن است به دلیل اینکه عجله دارید یا گمان می کنید قادرید ظرف داغ را به سرعت جابجا کنید، در استفاده از دستگیره های مناسب اهمال کاری کنید، اما سوختگی پوست از هر درجه ای که باشد، دردسرساز است.


    حتما هنگام آشپزی از دستگیره های مناسب استفاده کنید و اگر از فر استفاده می کنید، دستکش مخصوص فر را بپوشید.

    اگر به هر دلیل، پوست با ظرف یا بخارهای داغ تماس پیدا کرد، باید بلافاصله محل سوختگی را زیر آب سرد بگیرید.

    اگر تاول ایجاد شد، نباید آن را دستکاری کنید و بترکانید.

    استفاده از پماد زینک اکساید بلافاصله پس از شستشوی پوست با آب سرد نیز کمک کننده است. بد نیست در آشپزخانه پماد زینک اکساید داشته باشید. سوختگی های جدی تر معاینه طبی می خواهد.

    آشپزی و کمردرد

    تهیه غذا وقتگیر است. شاید یک آشپز به این نکته دقت نکند که مدت هاست روی پاهایش ایستاده و آنقدر حواس اش به تهیه غذا بوده که فراموش کرده ستون مهره هایش در یک حالت ثابت و تحت فشار است.

    اگر آشپزها و همه کسانی که به دلیل شرایط کاری شان مجبورند مدت ها روی پا بایستند به این نکته دقت نکنند و اصول صحیح ایستادن را ندانند، قطعا دچار کمردرد و پادرد خواهندشد.

    صاف بایستید و قوز نکنید. هر از چندگاهی پاهایتان را جابجا کنید و اگر مجبورید بالای سر غذایی بمانید، یک چهارپایه کوتاه یا جعبه زیرپایتان بگذارید و به طور متناوب پاهایتان را روی آن قرار دهید تا راستای ستون فقرات شما عوض شود و مدام به یک نقطه فشار نیاید.

    اگر در مورد درست ایستادن خود شک دارید، به دیوار تکیه دهید و سر و باسن خود را به دیوار بچسبانید. حالا باید بین مهره های گردن تا دیوار و بین مهره های کمر و دیوار حدود پنج سانتی متر فاصله باشد.

    چانه را به گلو نزدیک کنید. سرشانه ها نه بالا باشند نه افتاده. هیچ خمی به جلو، عقب یا طرفین نباید در ستون مهره هایتان باشد. شاید همین تمرین ساده، خستگی ناشی از ایستادن مداوم را کم کند.

    آشپزی و مشکلات تنفسی

    نسبت به تهویه محیط آشپزخانه دقت کنید. از باز بودن پنجره یا درست کار کردن هود یا هواکش آشپزخانه مطمئن شوید.

    استنشاق بخارهای غذا به خصوص هنگام داغ شدن روغن و سرخ کردن موادغذایی در درازمدت به سلامت مجاری هوایی شما آسیب می زند.

    کسانی که به شغل آشپزی در محیط های بسته و بدون تهویه مشغول بوده اند بعد از گذشت چند سال دچار تنگی نفس های شبه آسم شده اند.

     
    پوست و مو
  • ۱۴:۴۹   ۱۳۹۲/۹/۲۹
    avatar
    maryam maloosak
    کاربر فعال|271 |377 پست
    من رو بدنم مخصوصا پاهام خط خط شده یعنی سلولیت به وجود اومده و نمیدونم چطوری باید درمانش کنم خیلی از این موضوع ناراحتم :'(:'(
  • leftPublish
  • ۲۱:۵۶   ۱۳۹۲/۹/۲۹
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست
    زیباکده

    maryam maloosak : 
    من رو بدنم مخصوصا پاهام خط خط شده یعنی سلولیت به وجود اومده و نمیدونم چطوری باید درمانش کنم خیلی از این موضوع ناراحتم :'(:'(

    زیباکده

    واسه اینکه خیالت راحت باشه بهتره با یه دکتر پوست مشورت کنی 

    یه تبلیغ تازگی تو زیبا کده هست که متخصص پوست هست 

    ایتن آدرسش ، مثله اینکه مشاورش واسه زیبا کده ای ها رایگان هم هست


    دکتر عباس انتظاری


  • ۱۴:۳۶   ۱۳۹۲/۱۰/۳
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست

    کبودی لب نشانه چیست؟


    اگر لب هایتان کبود شوند، نشان می دهد بدن شما دچار کمبود اکسیژن شده است.

    وقتی در معرض سرمای شدید قرار می گیرید، بدن شما جریان خون را در سطح پوست کمتر کرده و برای حفظ گرما در اندام های حیاتی مثل قلب، مغز و کلیه ها، خون را به درون بدن هدایت می کند. این کار اکسیژن را در مویرگ های سطحی پوست کم کرده و رنگ پوست را در لب ها، آبی (کبود) نشان می دهد.

    کبودی لب ها ممکن است نشانه کمبود اکسیژن خون در اثر سیگار کشیدن یا استنشاق گازهای سمی باشد.

    اگر لب هایتان کبود و پوستتان رنگ پریده است، ممکن است دچار کم خونی فقر آهن باشید. آهن جزئی حیاتی در هموگلوبین (ماده ای که رنگ قرمز به خون می دهد) است. غیر از کمبودهای تغذیه ای، از دیگر عوامل کمبود آهن خون، قاعدگی خانم ها و زخم را می توان نام برد، یعنی هر چیزی که باعث کم شدن خون بدن شود.

    در کودکان، کبودی لب ها و سرفه شدید ممکن است نشانه خروسک شدید باشد که بسیار شایع است.

    لب هایی که ناگهان کبود شوند – همراه با تنگی نفس و تند شدن ضربان قلب – زنگ خطری برای بیماری قلبی یا شش ها (ریه ها) هستند. در این حالت احتمالا دچار ناراحتی شدید قلب شده اید، یا شش هایتان در اثر سینه پهلو، برونشیت، آسم یا آمفیزم، اکسیژن کافی دریافت نمی کند.

    وجود لخته خون در شش هم این حالت را ایجاد می کند و باید فورا به اورژانس مراجعه کرد.

    اما اگر کبودی لب در اثر سرما باشد، برای رفع آن کارهای زیر را می توانید انجام دهید:

    - حوله ای بزرگ یا پتویی را به سر تا پای خود بپیچید. هر چه بیشتر خود را گرم کنید، زودتر مرکز بدن گرم شده و خون به لب ها و انگشتان دست و پا برمی گردد.

    - نوشیدن مایعات گرم هم به انبساط رگ های خونی و جریان بهتر خون کمک می کند. اما قهوه نخورید، کافئین موجود در قهوه رگ های خونی را تنگ تر می کند.

    - ورزش کنید. حرکات ورزشی بدون توقف دست و پا، گردش خون را سریع تر کرده و اکسیژن بیشتری به بافت ها می رساند و به سرعت رنگ پوست و لب را بر می گرداند.

    - سیگار نکشید. کشیدن سیگار، اکسیژن بدن را کم کرده و باعث تنگی رگ های خونی می شود.

    چه وقت به پزشک مراجعه کنیم؟

    - اگر لب هایتان ناگهان کبود شد و ضربان قلبتان بالا رفت، عرق کردید یا به سرفه افتادید و دچار تنگی نفس شدید، فورا به پزشک مراجعه کنید.

    - اگر لب ها و ناخن های کودکتان کبود شد و سرفه شدید، تب یا تنگی نفس داشت، فورا او را نزد پزشک ببرید.
  • ۱۴:۳۹   ۱۳۹۲/۱۰/۳
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست
     

    چطور موهایتان را به صورت طبیعی رنگ کنید!


    گاهی اوقات به دلایلی ازجمله حساسیت به مواد رنگ آسیب موها هزینه سرسام آور آرایشگاه ها و علت های دیگرمی خواهیم خودمان موهایمان را با مواد کاملا طبیعی که در همه خانه ها یافت می شود رنگ کنیم بدون آنکه آسیبی به موهایمان برسد و همچنین یک تجربه جدید در زمینه نقش مواد طبیعی در زیباییمان داشته باشیم. بله شما می توانید این کار را با مواد کاملا طبیعی انجام دهید. اگر تا به حال این کار را تجربه نکرده اید در ادامه مطلب با ما همراه شوید.

    روش۱: موهای بلوند

    ۱-یک لیمورا نصف کنید و آب آن را بگیرید.

    ۲-آب لیموها را روی موهایتان بریزید و تمام موها را با آن آغشته کنید (۲-۱لیمو برای موهای کوتاه و ۵-۳ لیمو برای موهای بلند)

    ۳-برای موهای بلوندروشن موها را خیس کنید تا کمی نمدار باشد.اگرموها کثیف و یا بلوند تیره است بایک اسپری موها را نمدار کنید.

    ۴-به فضای باز بروید جایی که سایه نباشد. برای موهای بلوند تیره ۲۰ تا ۴۵ دقیقه و برای موهای بلوند روشن ۱ تا ۳ ساعت در فضای باز بمانید.

    ۵-بعد از سپری شدن زمان مورد نظر موها را کاملا بشویید دوبار شامپو کنید و یک نرم کننده به موهایتان بزنید زیرا کمی موهایتان خشک میشود.

    ۶-باید به خاطرداشته باشید با یک بار استفاده از این روش به رنگ بلوند موردنظرتان نمی رسید.باید این کار را تا رسیدن به نتیجه دلخواه ادامه دهید.

    ۷-هفته ای یکبار از روش روغن درمانی گرم بهره ببرید تا موهایتان که در اثر استفاده لیموخشک شده را از بین ببرید.

    روش ۲: موهای قرمز

    ۱-یک قوطی رب گوجه بزرگ را باز کنید.

    ۲-موهایتان را به رب گوجه آغشته کنید و به فضای باز بروید.

    ۳-همان توصیه هایی را که برای موهای بلوند استفاده کردید برای موهای قرمز هم به کارببرید.

    ۴-وقتی که بوی رب شدیدتر شد موها را کاملا بشویید.

    ۵-میتوانید از یک روش کمکی مثل یک لگن برای شستشو استفاده کنید تا کاملا موها در آب حدود۱۵ دقیقهغوطه ور باشد.

    ۶-با آب خالص دوش بگیرید و موهایتان را خشک کنید.

    روش۳: موهای قهوه ای

    ۱-یک قوری چای غلیظ دم کنید(۲-۱ چای کیسه ای برای هرفنجان)و بگذارید تا سرد شود.

    ۲-چای را روی موهایتان بریزید و به مدت ۱۰ الی ۵۰ دقیقه روی موهایتان بماند.

    ۳-موهایتان را آبکشی کنید و نرم کننده بزنید.

    نکته:

    این روش به شماکمک می کندتا از فضای باز کمی لذت ببرید.

    وسایلی که باعث سرگرمی شما در فضای بیرون میشود را با خودتان ببرید تا سرگرم باشید چون مدت زیادی را در فضای باز می گذرانید.

    ازا طرافیانتان بخواهید در این کار به شما کمک کنند.

    هشدار:

    وقتی درفضای باز هستید از ضد آفتاب استفاده کنید زیرا مدت زیادی را بیرون از منزل می گذرانید.

    مواظب باشید لباسهایتان با مواد مورد استفاده لک نشود.

    موادلازم:

    * لیمو ، رب گوجه ، چای غلیظ دم کرده

    * اسپری آب ، یک شامپوی خوب و یک نرم کننده مو

    * مقدارزیادی آب

    * یک دوست یا همراه خوب(اختیاری)


    پوست و مو
  • ۱۴:۴۱   ۱۳۹۲/۱۰/۳
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست
     
    صورت خود را چگونه به روش صحیح ماساژ دهیم!

    این ورزش برای رفع خستگی عضلات صورت و گردن و تسریع جریان حرکت خون در رگها می گردد و همین طور باعث ایجاد شادابی در صورت شده و به پوست آرامش می دهد.

    در آغاز ماساژ را با حرکات نرم آغاز کنید و بعد از آن سراغ حرکات فشاری بروید.

    حرکات نرم:

    که به صورت آرام و نرم انگشت ها را روی صورت قرار داده و به خلاف جاذبه زمین به طرف بالا ماساژ می دهیم.

    - ابتدا از چانه شروع کرده سپس گونه ها و چشمها, دست را روی گونه گذاشته آرام به طرفین می کشیم و بعد دستها را روی چشمها قرار داده و خیلی آرام به طرف گوشه صورتماساژ می دهیم.

    - انگشتها را درست مثل هنگامی که پیانو می نوازیم آرام روی صورت و چشم ها حرکت می دهیم.

    حرکات فشاری:

    فشارهای پرتابی درست در همان نقاط مشخص شده صورت میگیرد ابتدا دو انگشت را قرار داده و پوست را آرام به طرف بالا پرتاب می کنیم مثل وقتی که زیر لپ کودک را می زنید.

    - در دور لب نیز فشارهای پرتابی را به طرف بالا انجام می دهیم. وهمین عمل را در نثاط زیگوماتیک کوچک و بزرگ تکرار می کنیم.

    پن سومان ها :

    - ژاکه ریز

    - ژاکه درشت

    - ژاکه ضد چروک

    ژاکه در واقع حالتی مثل نیشگون است که به طرف بالا انجام می شود. از دور چانه شروع شده و سپس دو طرف صورت انجام می شود. ژاکه باعث می گردد تا چربی های زیر پوست به سطح پوست آمده و در یک جا تجمع نکنند ژاکه را در گردن و پیشانی نیز آرام انجام دهید. که حرکات ریز و نیشگوهی که به طرف بالا انجام می دهیم موجب آرامش و رفع خستگی می شود.حرکت نیرومند سر درد انگشت ها را تا وسط پیشانی بلغزانید سپس انگشت ها را با فشار کمی به طرف شقیقه کشیده و حرکات چرخشی بدهید.

    حرکات ابرو چشم , انگشتان میانی را در گوشه داخلی چشم ها و انگشت های سبابه را روی ابروان بگذارید تا گوشه های خارجی چشم ها زیر چشم ها و باز به گوشه داخلی آنها بلغزانید. حرکت دهان و بینی, و در آخرحرکت دایره واری از گوشه های دهان تا بالا.

    ورزش صورت:

    چشم ها را تا حد امکان باز کرده و بالا و پایین را نگاه کنید این عمل را ده بار تکرار کنید.

    دهان خود را به طرف چپ و راست حرکت داده سپس آنها را جمع کنید و سعی نمایید که لب ها را به طرف بالا و پایین متمایل سازید.

    لبها را مانند اینکه بخواهید سوت بزنید جمع کرده و به حالت اول برگردانید.

    دهانتان را تا حد امکان باز کرده ۵ ثانیه مکث کنید

    مشتتان را به شقیقه بگذارید و حدود ۳۰ ثانیه صبر کنید اما فشار ندهید.

    به کندی نفس بکشید و سپس نفس را بیرون بدهید.

    گردنتان را به طرفین حرکت دهید.

    دندان هایتان را کلید کنید و به هم فشار بدهید البته نه تا حدی که دردآور باشد.


    پوست و مو
  • ۱۴:۴۲   ۱۳۹۲/۱۰/۳
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست

    برای چشم پف آلود!


    تشکیل کیسه و افتاد گی پوست د ور چشم ها اصولا ارثی بود ه و معمولا با بالا رفتن سن به وجود می آید هر چند که زود تر هم ممکن است ایجاد گرد د . د ر حالت عاد ی پوست این مناطق ظریف تر بود ه و به زیر پوست محکم چسبید ه نیست. به تد ریج که شخص پیر می شود برخی از عضلات زیری و بافت های زیرین تحلیل می رود و پلک پایین می افتد و چین می خورد .

    تغییر چهره

    وقتی کیسه ها بزرگ باشند ممکن است قیافه را تغییر د هند ، که یک مشکل اجتماعی و اقتصاد ی است به خصوص اگر شخص جوان باشد . اقد امات آرایشی کار زیاد ی نمی توانند بکنند . با هر پلک زد ن(که د ر طی د وران زند گی شما میلیارد ها بار رخ می د هد ) عضلات و پوست پلک های فوقانی قد ری کشید ه می شوند ولی فیبرهای الاستیک موجود د ر پوست، آنها را به موقعیت طبیعی خود باز می گرد انند . د ر طول زمان، پوست و عضلات پلک بالا طویل تر می شوند و د ر نهایت یک چین کوچک پوستی به د لیل پوست اضافه، به وجود می آید که به سمت خارج برجسته شد ه و روی پلک آویزان می شود . د ر بعضی افراد ، این پوست حتی تا روی مژه ها می آید و د ر فرد ، ایجاد احساس ناراحتی کرد ه و نگاه کرد ن به سمت بالا را مشکل می سازد . اگر مشکل شد ید باشد ، فرد متوجه محد ود یت د ید خود توسط پلک پایین افتاد ه می شود .

    افتاد گی ابرو

    ایجاد پوست اضافه د ر پلک بالا می تواند به د لیل پایین افتاد گی ابرو باشد . د ر این موارد ، جراحی پلک به تنهایی نمی تواند نتیجه اید ه آل بد نبال د اشته باشد . پایین افتاد گی پلک تحتانی، به صورت کیسه های زیر چشم خود را نشان می د هد . تقریبا هر فرد ی د ر این ناحیه د چار د رجاتی از افتاد گی است. نیروی جاذبه زمین و افزایش سن، مهمترین عوامل د ر این زمینه اند ولی حتی افراد جوان نیز ممکن است د ارای ذخیره چربی اضافه د ر زیر چشم ها باشند . چشم ها توسط لایه ضخیمی از بافت چربی محاصره شد ه اند که توسط یک غشاء د ر محل خود محکم شد ه است. د ر طول زمان این غشاء سست می شود و به بافت چربی، اجازه حرکت به سمت پایین را می د هد . پوست و عضله، توسط بافت بیرون زد ه، کشید ه می شوند و ایجاد بیرون زد گی پف آلود ی را می کند که نمی توان آن را با مواد آرایشی مخفی نمود .

    پف چشم بعد از خواب

    این مشکل اغلب صبح ها بد تر است زیرا د ر حالت د راز کشید ه، مایع د ر بافت چربی جمع می شود بعد از بلند شد ن از خواب، جاذبه زمین مایع را بیرون می کشد ولی اگر بافت چربی اضافه، زیاد باشد ، زمان بیشتری برای خروج مایع از آن و کاهش تورم لازم است.

    بلفاروپلاستی

    خوشبختانه مشکلات پلک را می توان بطور بسیار موثر توسط عمل بلفاروپلاستی که عمل نسبتا ساد ه ای است، بر طرف نمود . د ر این عمل، پوست و عضلات و بافت چربی اضافه برد اشته می شود . این عمل اغلب با سایر اعمال جراحی پلاستیک صورت مانند بالا برد ن ابرو، کشید ن صورت و یا اقد امات پوستی همراه می شود . اگر چشم های شما باعث می شود که ظاهر شما پژمرد ه، ناراحت یا خسته به نظر آید ، عمل بلفاروپلاستی می تواند باعث بهبود واضح آنها شد ه و به شما ظاهری با نشاط تر، هوشیارتر و جوانتر ببخشد . د ر عمل جراحی زیبایی پلک (بلفاروپلاستی)، پوست اضافه پلک بالا و پایین برد اشته می شود و میزان بافت چربی زیر چشم ها کاهش د اد ه می شود . جراحی را می توان بسته به مشکل موجود ، روی پلک های بالا یا پایین و یا هر د و انجام د اد . د ر صورتی که میزان افتاد گی خفیف باشد انجام لیزر می تواند به بهبود این وضعیت کمک کند و حتی فرد را از انجام عمل جراحی بی نیاز کند .

    چند تکنیک ساد ه جهت کاهش تورم د ر پلک ها

    هرگونه تمرین و فعالیتی که بتواند به طور غیرمستقیم روی چشم، انجام شد ه و مواد را به سمت پایین بکشد ، د ر تخفیف و از بین برد ن سریع پف مؤثر است. د وید ن ساد ه ، بالا و پایین پرید ن و حتی بالا رفتن از پله ها از این د ست فعالیت های ساد ه به شمار می روند . برای کاهش پف ها، یک کیسه یخ را روی پف و د ر اطراف محل آن قرار د هید . به مد ت ۱ تا ۲ د قیقه با انگشت میانی تان به سرعت و با ملایمت روی ناحیه پف کرد ه زیر چشم ضربه بزنید . گاهی پرهیز از غذاهای شور و یا مواد ی که به آن حساسیت د ارید به شما کمک خواهد کرد . استفاد ه از مواد آرایشی مخصوص چشم های حساس می تواند د ر کاهش تورم موثر باشد . بهتر است فرم ژل را برای کرم های روز و شب خود استفاد ه کنید و سعی کنید تماس کرم با ناحیه د ور چشم را به حد اقل برسانید . یا لایه نازک کرم را روی مرز استخوانی زیر چشم بزنید ولی مواظب باشید که کرم به ناحیه ای که د قیقا زیر پلک است نرسد .
  • ۱۴:۴۳   ۱۳۹۲/۱۰/۳
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست

    روشهایی آسان برای سفت شدن صورت و دیرتر پیر شدن آن!


    در این بخش روشهایی برای جلوگیری از شل شدن پوست صورت بیان میکنیم، که هم پوست صورت سفت باشد و هم دیرتر دچار پیری پوست شویم . دراینجا ۶ راهکار برای شما پیشنهاد میکنیم که بسیارساده هستند.

    ۱٫ آدامس بدون قند بجوید

    احتمالا شما نیز متوجه شده اید برخی از افراد مشهور آدامس می جوند و برخی اوقات رسانه ها بر روی صحنه مچ آنها را می گیرند! این بدین دلیل است که جویدن آدامس بدون قند عضلات آرواره و صورت را ورزش می دهد و در طول زمان صورت را متناسب تر نشان می دهد.

    ۲٫ نوشیدن مقدار زیاد آب

    یک رژیم غذایی سالم از چربی کم و مقدار زیاد آب تشکیل شده است که بسیار به داشتن صورتی با عضلات متناسب کمک می کند. وقتی شما به بدن حد آب کافی نرسانید دچار وضعیتی به نام احتباس آب می شود. بنابراین با نوشیدن ۸ الی ۱۰ لیوان آب در روز بدن خود را مرطوب نگاه دارید.

    3. استفاده صحیح از آرایش

    ترفند های آرایشی زیادی وجود دارد که می تواند صورت را لاغرتر از آنچه هست نشان دهد. این ترفند ها چندین کیلو از صورت کم خواهد کرد. می توانید به خط فک و آرواره برنزه بزنید، به طوری که آرواره بیشتر زاویه دار شود و یا می توان از کرم پودر و کانسیلر تیره تری در چانه زده و آن را با رنگ گردن آمیخته کنید. یکی دیگر از این ترفند ها آن است که با استفاده ماهرانه از ریمل، خط چشم و سایه ، چشم ها را درشت تر نشان دهید.

    ۴٫ استفاده از کرم ضد آفتاب

    اشعه های مضر ماوراء بنفش تاثیر مخربی بر پوست داشته و منجر به چین و چروک و افتادگی پوست می شود. همیشه پیش از رفتن در بیرون و قرار گرفتن در معرض نور خورشید از ضد آفتاب برای محافظت پوست استفاده کنید تا پوستتان را سفت نگاه دارید.

    ۵٫ ماساژ صورت

    ماسک و ماساژ صورت نقش بسیار مهمی را در داشتن صورتی متناسب ایفا می کند. ماساژ می تواند مانند قالبگیری عمل کرده و به راحتی می توانید آن را در خانه با روغن نارگیل ، کرم ها، آواکادو یا روغن بادام انجام دهید. ماساژ صورت با روغن ها ، فرایند گردش خون را در تحریک کرده و خاصیت ارتجاعی پوست را حفظ می کند.

    ۶٫ انجام ورزش های صورت

    شماری از ورزش های صورت وجود دارد که می توانید در هر جایی آنها را انجام دهید، در خانه، اداره و یا حتی هنگام سفر. این ورزش ها عضلات صورت را سفت تر و شکیل تر خواهد کرد. می توانید ورزش هایی برای فک، پیشانی، گردن، گونه و لب ها انجام دهید. برای مثال برای پیشانی ، هر دو انگشت اشاره را زیر ابروها قرار داده ، سپس چشمها را ببندید و با انگشت ها سعی در پایین آوردن به سمت چشم ها کنید و هم زمان ابروها را بالا ببرید. این ورزش ساده تا ۱۰ دقیقه هر روز می تواند نتیجه حیرت انگیزی داشته باشد.
  • ۱۴:۴۵   ۱۳۹۲/۱۰/۳
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست

    پنج ویتامین برای درمان آکنه!


    از خفیف تا موارد شدید آکنه یک بیماری التهابی پوست است که باعث ایجاد استرس زیاد میشود، هم از جنبه جسمی وهم از جنبه روانی بر فرد تاثیر میگذارد. مطالعات ثابت کرده اند که مصرف ویتامین های مختلف می تواند اثر مشکلات آکنه را کاهش دهد.

    همانطور که ویتامین ها و مواد معدنی آنتی اکسیدان های قوی هستند، آنها در از بین بردن مواد زائد پوست؛ به ویژه در منطقه آکنه کمک می کند،.

    برای دریافت ویتامین و مواد معدنی لازم به طور طبیعی، باید مواد غذایی مغذی بخورند. و اگر نخورند، باید جایگزین آن قرص ویتامین بخورند. همچنین باید در نظر داشت که خوردن بیش از حد قرص می تواند تاثیر منفی بر بدن داشته باشد. ۵ ویتامین ها برای مبارزه با مشکلات آکنه را باهم میخوانیم

    ویتامین A:

    این ویتامین برای پوست و مو ضروری است. ویتامین A در جگر، قلوه، زرده تخم مرغ، شیر و انواع سبزی­ های دارای برگ سبز مثل اسفناج و سبزی های زرد و نارنجی مثل هویج (در یک هویج بزرگ به مقدار ۵ هزار واحد یافت می شود) و برگ های سبزتر مثل کاهو یافت می­ شود….

    ویتامین B2:

    این ویتامین ضدچربی مو و ضدآکنه است. منبع مهم آن در خمیر ترش (مایه خمیر است.)

    مشکلات پوستی از قبیل آکنه (مخصوصاً آکنه روزاسه)، ورم پوست، اگزما، و زخم ها با مصرف ویتامین B2 بهبود می یابد.

    ویتامین B2 را در مخمر آب جو، شیر خشک، گردو، عسل، اسفناج، سفیده تخم مرغ، خربزه و بلوط می توان پیدا کرد. نیاز روزانه ۳ میلی گرم است.

    ویتامین B5 ضدخشکی بیش از اندازه و پوسته پوسته شدن پوست است و بهبود زخم را مخصوصاً بعد از جراحی، تسریع می کند. بهترین منابع ویتامین B5 عبارت اند از مخمر آب جو، نان، غلات و حبوبات، قارچ، لوبیای خشک و نخود، آواکادو، ماهی، مرغ، آجیل (فندق، گردو)، بادام زمینی، گل کلم، شیر و پنیر، سیب زمینی، پرتقال، موز و تخم مرغ.

    ویتامین B6 برای از بین بردن خشکی مو و برای مغز مفید است. همچنین کمبود آن باعث التهاب (قرمزی، ورم، درد)، دهان، ترک و خشک شدن لب ها می شود و آن را در جوانه گندم به راحتی می توان یافت. مرغ، ماهی و تخم مرغ غنی ترین منابع غذایی ویتامین B6 هستند.

    ویتامین C:

    این ویتامین در میوه ها و سبزیجات تازه وجود دارد و سبب تولید کلاژن می شود و سبب رفع لکه های پوست و جلوگیری از پیری زودرس می شود و از طرف دیگر تولید ویتامین E را افزایش می دهد.

    اثر ضدالتهابی این ویتامین تأثیر مفیدی در درمان بیماری هایی چون اگزما و پسوریازیس دارد. می توان آن را در بسیاری از میوه جات و سبزیجات پیدا کرد: پرتقال، فلفل سبز، هندوانه، خربزه، گریپ فروت، گرمک، توت فرنگی، انبه و گل کلم.
  • ۱۴:۴۶   ۱۳۹۲/۱۰/۳
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست

    چطور از خشک شدن پوست مان در زمستان جلوگیری کنیم؟


    اگه پوستتون خشکه و اذیتتون میکنه، فکر نکنید که هیچ راه چاره ای وجود نداره. داشتن پوست خشک برای هیچ کس اجباری نیست. کافیه کمی اطلاعاتتون رو بالا ببرید و بدونید چطوری باید در مقابل این پوست رفتار کنید. فصل سرما همه رو درگیر پوست های خشن و خشک میکنه. انگار که پوستمون شکسته شده و همیشه در حال خارشه. اگه سعی کنید این چند تا نکته رو توی این فصل رعایت کنید، لطف بزرگی در حق پوستتون کردید:

    1 - دوش آب داغ نگیرید

    درسته که آب داغ خیلی کیف میده و باعث آرامش و استراحت بدنتون میشه، اما این کار وضع پوستتون رو بدتر میکنه. آب داغ چربی و رطوبت روی پوستتون رو از بین میبره. زمان دوش گرفتنتون رو کمتر کنید. برای اینکه بدونید چه مدت زمان مناسبیه، بدونید که موقع بیرون اومدن، نباید بخار روی آینه ها نشسته باشه!

    2 - وان حمام و آب و کف رو مدتی کنار بگذارید

    همه دوست دارن که دقایقی رو توی آب و کف دراز بکشن و حسابی خستگی در کنن. اما این کار چربی پوستتون رو از بین میبره و پوست شما رو خشک می کنه. سعی کنید زمان این کار رو به حداقل برسونید.

    3 - موهای زائدتون رو در جهت خودشون تیغ بزنید

    خیلی ها برای اینکه حداکثر نتیجه رو بگیرن، از این توصیه سرسری رد میشن. اما نادیده گرفتنش باعث زخم و التهاب پوستتون میشه. یادتون نره از کرم کف تیغ زدن، و بعد هم از مرطوب کننده استفاده کنید.

    4 - صورتتون رو به آرامی نوازش کردن خشک کنید

    اینکه با یه حوله بیفتید به جون صورتتون و پوست رو از جاش بکنید اصلا کار صحیحی نیست. به آرومی یه حوله ی نرم و تمیز رو روی پوستتون بزنید، و به جای کشیدن حوله به دور صورت، چند بار بلندش کنید و دوباره روی صورتتون قرار بدید.

    5 - مرطوب کننده قوی رو فراموش نکنید

    این مهم ترین قسمت برطرف کردن خشکی پوسته. اگه این رو یادتون بره، بقیه ی زحماتتون هم از بین میره. هر بار که از حموم بیرون میاید، یا هر بار که تماسی با آب داشتید، از کرم مرطوب کننده استفاده کنید. —
  • ۱۸:۰۸   ۱۳۹۲/۱۰/۳
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست

    آموزش سفید کردن پوست گردن!

    بسیار خوب، باید بدانید که گردن در نتیجه چسبیدن آلودگی ها در طول روز تیره می شود. که حتی پس از تمیز کردن و پاکسازی گردنتان، باز ممکن است لکه های تیره رنگ اطراف گردن شما از بین نروند. جدای از شست و شوی روزانه، باید چندین ترفند دیگر را برای سفید کردن گردنتان نیز بکار ببرید.

    پوست تیره گردن یک ناکامی بزرگ در جلوه ی زیبایی شماست! مخصوصا زمانی که لباسی به تن دارید که گردنتانکاملا قابل مشاهده است. اگر به بازیگران یا خوانندگان مشهور نگاه کنید، گردن آن ها مانند مروارید سفید و مثل یک لیوان شیشه ای تمیز است!

    پوست گردن، چین و چروک زیادی دارد، به همین خاطر آلودگی و ذرات گرد و غبار به راحتی به گردن شما خواهند چسبید. گردنبند هم در این مورد می تواند به انباشت آلودگی در اطراف گردنتان کمک کند. برای اینکه از جمع شدن آلودگی و سیاهی ها در چین های گردنتان جلوگیری کنید، باید از پوست گردنتان مراقبت نموده و دائما آنرا تمیز نمایید.

    راه های درمان گردن تیره

    آب لیمو:

    مرکبات، مزایای بیشماری برای پوست دارند. مرکبات نه تنها باعث از بین رفتن سلول های مرده ی پوست خواهند شد، بلکه به پاکسازی پوست نیز کمک می کنند. گردنتان را بصورت منظم با آب لیمو و یا برش هایی از لیمو ماساژ دهید. با این کار آلودگی گردنتان تمیز شده و به سفید شدن پوست گردنتان نیز کمک خواهد شد.

    پوست گردنتان را مرطوب کنید:

    برای تمیز و نرم نگاه داشتن گردنتان، همیشه پس از دوش گرفتن، لوسیون بدن، کرم و یا مرطوب کننده بمالید. برای پاک نمودن آلودگی چین های گردنتان، به پوست گردنتان لوسیون بدن مالیده و کمی با فشار بیشتری ماساژ دهید. حدود ۲ تا ۳ دقیقه صبر کنید، سپس با آب داغ گردنتان را آبکشی نمایید. این کار به شما کمک خواهد کرد تا گردنی سفید و عاری از کثیفی داشته باشید.

    ماساژ با آب برنج:

    آبی که پس از جوشاندن برنج باقی می ماند، یک راه درمانی بسیار مؤثر برای پاکسازی گردن و سفید سازی آن است. پیش از اینکه به حمام بروید، حدود ۱۰ دقیقه گردنتان را با آب برنج ماساژ دهید. به مقدار زیادی از آب برنج استفاده کنید، در حدی که گردنتان کاملا خیس شود. هر چه پوستتان بیشتر مرطوب باشد، آلودگی و لکه های تیره راحت تر از بین خواهند رفت.

    ماست و اسکراب نان:

    استفاده از اسکراب پوست ۲ یا ۳ بار در هفته خیلی اهمیت دارد. پاکسازی توسط اسکراب، یکی از مهم ترین راه های درمانی سفید سازی گردن تیره و جلوگیری از چرک شدن آن است. تکه ی نانی را در ماست فرو ببرید و گردنتان را با آن ماساژ دهید. همچنین می توانید چند قطره آب لیمو نیز به آن اضافه نمایید. سعی کنید پیش از دوش گرفتن، به مدت ۵ دقیقه با این روش پوست گردنتان را پاکسازی کنید.

    لایه برداری با لیمو و نمک:

    لایه برداری از پوست، به از بین بردن سلول های مرده و همچنین سفید سازی پوست کمک بسزایی می کند. نمک را با آب لیمو در یک کاسه مخلوط کنید. مخلوط را به گردنتان بمالید و ۲ تا ۳ دقیقه صبر کنید. سپس پوست گردن خود را با آب داغ آبکشی کرده و با فشار انگشتانتان آنرا تمیز نمایید. این کار کثیفی چین و چروک گردن را از بین برده و کمک خواهد کرد تا پوست گردنتان سفید گردد


    پوست و مو
  • ۱۹:۳۱   ۱۳۹۲/۱۰/۳
    avatar
    پاییز
    کاربر فعال|67 |276 پست
    عالللللللللللللللللی بود
  • برای شرکت در مباحث تبادل نظر باید ابتدا در سایت  ثبت نام  کرده، سپس نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد نمایید؛    (Log In) کنید.
موضوع قبل
زیربخش
موضوع بعد
آخرین پست های این تالار
آخرین پست های این بخش
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان