خانه
× برای دیدن جدیدترین مطالب این تاپیک اینجا کلیک کنید و برای دیدن صفحه ابتدایی، این پنجره را ببندید.
برای دیدن صفحات دیگر، بر روی شماره صفحه در شمارنده بالا کلیک کنید.
مشاهده جدیدترین مطالب این تاپیک
35.4K

آموزش خودآرایی

  • ۰۲:۴۹   ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
    avatar
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28091 |24368 پست

    آرایشگر خود باشیم 

    آموزش خودآرایی
  • leftPublish
  • ۰۲:۵۵   ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28091 |24368 پست
    خود‌آرایی در مواقعی که زمان کمتری برای آرایش کردن و به آرایشگاه رفتن داریم، بسیار مناسب می‌باشد. هر چند که اگر خود‌آرایی را به صورت تکنیکی و اساسی یاد بگیریم دیگر نیازی به آرایشگاه رفتن نیست.

    مرحله اول: استفاده‌کردن از کرم و یا کرم‌پودر مناسب و با قدرت پوشش‌دهی بالا

    قبل از استفاده از کرم بهتر است که صورت خود را با آب و صابون بشویید و سپس به طور کامل خشک کنید. به این دلیل از کرم‌پودر یا زیرساز آرایش استفاده می‌شود که پوست حالتی یکنواخت و آماده برای آرایش پیدا کند و همچنین کرم‌پودر می‌تواند رنگ دلخواهتان را نیز به پوست بدهد. مثلا اگر پوست خیلی سفیدی دارید و دوست دارید که پوست‌تان تیره‌تر باشد از کرم‌هایی در شماره‌های 4 به بالا استفاده نمایید. بهتر است تا آنجا که می‌توانید در هنگام انتخاب کرم‌پودر خود، برای روز نزدیکترین رنگ به رنگ پوست و در شب رنگی دو درجه تیره تر از پوستتان را به کار ببریدبرای تست رنگ کرم‌پودر، ابتدا آن را روی استخوان فک خود امتحان کنید، اگر مناسب بود بر روی صورت‌تان چند نقطه بگذارید و بعد آن را با پد آرایشی به طور کامل بر روی صورت پخش کنید.

     
    مرحله دوم: استفاده از یک کرم‌پودر تیره‌تر برای ایجاد برجستگی‌های صورت

    برای ایجاد برجستگی‌های گونه باید از یک کرم‌پودر تیره‌تر از کرم زیرساز استفاده کنید و جاهایی مثل خط گونه‌ها را برای برجسته‌کردن گونه‌ها تیره کنید و زیر چشم و بالای گونه‌ها را مقداری روشن‌تر کنید. به منظور کوچک‌تر نشان دادن بینی، بهتر است که روی خط بینی را کمی تیره کنیم. این کار را حتما با یک اسفنج تمیز یا قلم‌موی مخصوص انجام دهید و تا حد امکان خط اطراف کرم تیره‌تر را محو کنید تا گریم طبیعی‌تری داشته باشید. 

    مرحله سوم: ثابت کردن و یا فیکس کردن آرایش 

    در این مرحله شما احتیاج به یک فیکساتور و یا ثابت کننده آرایشتان دارید. پودر های فیکس کننده بسیاری در انواع مارک ها وجود دارد که می‌توانید از آن‌‌ها استفاده کنید. همچنین اگر در منزل به فیکساتور دسترسی ندارید، می‌توانید از پودر بچه برای این کار استفاده کنید. قلم بزرگی که شبیه به قلم رژ‌گونه هست را نرم را داخل این پودر بچرخانید و به ملایمت بر روی صورتتان بمالید. این کار رنگ پوستتان را یکدست می کند و موقع زدن سایه چشم باعث می شود اگر پودر سایه ریخت روی صورت به راحتی پاک شود.

     
    مرحله ششم: استفاده صحیح از فرمژه

    برای اینکه مژه‌های بلند‌تر و خوش‌حالت‌تری داشته باشید می‌توانید از فر‌مژه استفاده کنید. به یاد داشته باشید که برای تاثیر بیشتر و جلوگیری از آسیب‌زدن به مژه‌‌ها، فرمژه را قبل از ریمل زدن استفاده کنید.

    مرحله هفتم: استفاده از یک ریمل با برس عالی

    در آرایش چشم، مهم‌ترین مرحله‌ایی که به آرایش چشم کمک می‌کند، مرحله ریمل زدن است. بهتر است که یک ریمل با کیفیت و ضد‌آب برای خودتان تهیه کنید. هیچ گاه از ریمل‌هایی که محلولشان پلاستیکی است استفاده نکنید، بدلیل این که این محلول پلاستیکی باعث ریزش شدید مژه و گاهی شکسته‌شدن آن‌ها می‌شود. همیشه ریمل را به صورت زیگزاگ بزنید و همیشه قبل از استفاده از ریمل محلول اضافه برس را بگیرید تا مژه‌ها در اثر محلول زیاد بهم نچسبند.

    مرحله چهارم: تکرار کردن مرحله دوم برای داشتن گیریمی بهتر

    در این مرحله اگر دوست دارید که گونه هایتان برجسته‌تر باشد بهتر است که تیرگی‌های زیر خط گونه و روشنی‌های بالای گونه و زیر چشم را برای نشان دادن چشمانی درشت‌تر، تشدید کنید.

     

    مرحله پنجم: طراحی چشم و یا همان سایه‌زدن

    بهتر است که رنگ سایه را متناسب با رنگ لباستان انتخاب کنید. اگر در روز آرایش می‌کنید از رنگ‌های مات و کم‌رنگ‌تر و اگر در شب آرایش می‌کنید از رنگ های براق و پررنگ‌تر استفاده کنید. سایه را با برس مخصوص سایه بزنید و سعی کنید خوب و تمیز این کار را انجام دهید . با رنگ‌ها بازی کنید و در انتها با برس تمیز آرایش را محو کنید .همچنین اگر می‌خواهید که خط سایه شما کاملا مشخص باشد بهتر است که از یک چسب مخصوص آرایشی صورت استفاده کنید و چسب را به پایین چشمتان بزنید و بعد از اتمام کار سایه زدن، چسب را به آرامی از صورت جدا کنید.

    مرحله هشتم: رژ‌گونه‌زدن

    برای اینکه گونه‌هایتان برجسته‌تر شوند و پوست شاداب‌تری داشته باشید، از رژ‌گونه‌ای رنگ آن متناسب با رنگ رژتان است استفاده کنید. با قلم‌موی درشت و نرم رژگونه بزنید. برای روز رنگ‌های روشن و مات و برای شب از نوع براق استفاده کنید.رژگونه‌هایی که براق هستند، برای کسانی  که صورتی لاغر دارند مناسب‌تر می‌باشد.

     

    مرحله نهم: زدن رژ‌لب و استفاده از پودر فیکس‌کننده

    زدن رژ‌لب با یک رنگ مناسب که به آرایش شما بیاید، یک امر بسیار مهم در خود‌آرایی می‌باشد. بهتر است برای آرایش در روز از یک رژ‌لب با رنگ مات و برای آرایش در شب از یک رژ‌لب با رنگ تیره‌تر استفاده کنید. در ایتدا یک بار رژ دلخواه با یک رنگ مناسب را بزنید و با دستمال کاغذی کمی پاک کنید و باز دوباره رژ لب را تکرار کنید. در خاتمه به طریقی که در مرحله سوم توضیح داده شد به تمام صورت پودر فیکس بزنید. این کار آرایش شما را تثبیت کرده و از عرق‌کردن صورت و پاک‌شدن آرایش شما جلوگیری می‌کند. 

    نحوه تشخیص میزان سرب رژ لب

    در خرید رژ‌لب حتما دقت کنید که رژ‌لبی که خریداری می‌کنید از چه مقدار سرب تهیه شده است. بهتر است بدانید که رژ‌لب‌هایی با ماندگاری بالاتر دارای سرب بیشتری هستند. برای تست میزان سرب رژ لب مقداری از رژ‌لب را روی دستتان بزنید و بعد با یک تیکه طلا روی رژ‌لب بکشید، اگر رنگ رژ‌لب تغییری نکرد، بدانید که این رژ‌لب از سرب کمتری تشکیل شده است ولی اگر رنگ رژ‌لب تغییر کرد و تیره شد، این رژ‌لب از سرب بالایی تشکیل شده است و مصرف سرب به مرور زمان باعث سرطان می‌شود.

    مرحله دهم: استفاده از یک مداد چشم برای جذابیت بیشتر چشم

    برای اینکه چشمان جذاب‌تری داشته باشید، می‌توانید از یک مداد چشم مناسب برای داخل چشم استفاده کنید. برای تشخیص مداد چشم مناسب خودآرایی، از مداد چشم‌هایی که چرب هستند استفاده کنید زیرا ماندگاری بسیار بالایی دارند. بهتر است خانم‌هایی که سن بیشتری دارند از مداد چشم‌های تیره و دختر‌های جوان از رنگ‌های روشن‌تر استفاده کنند.

    نکته: 

    برای خود‌آرایی از برس و قلم‌مو‌‌‌‌‌‌‌های خوب و با کیفیت استفاده کنید. این کار رمز موفقیت در خودآرایی است و باعث می شود شما همان ظاهری را داشته باشید که می‌خواهید. برس‌ها و قلم‌موها بهتر است نرم و لطیف باشد و هنگام قرار گرفتن روی پوست این نرمی و لطیف بودن حس شود، البته جنس آن‌ها باید طوری باشد که مواد آرایشی بتواند به خوبی روی سطح پوست حرکت کند. اگر یک قلم‌مو را در سایه یا رژگونه بمالید و رنگ آن قبل از زدن به روی صورت از قلم‌مو جدا بشود، آن قلم مو، قلم‌موی خوبی نیست.

    آموزش خودآرایی
  • ۰۳:۰۰   ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28091 |24368 پست

    چگونه با آرایش بینی خوش فرمی داشته باشیم؟

    یکی از مهمترین مسایل برای آرایش از نظر خانم‌ها داشتن یک بینی خوش فرم و جذاب است.اما چگونه می‌توان با آرایش یک بینی خوش فرم و کوچک ایجاد کرد؟

    با استفاده از یک کرم زیر سازی پوست، پنکیک و رژ گونه می‌توان قسمت‌هایی از بینی که شما را ناراضی کرده مخفی کرد. در اینجا به شما کلیه ترفند‌ها برای بر طرف کردن عیوب بینی را آموزش می‌دهیم که امیدواریم رضایت شما را جلب نماید.

     

    در آرایش دو راه برای دستیابی به فرم ایده‌آل بینی وجود دارد: (روشن کردن و تیره کردن)

    بینی بزرگ برای خانم‌ها جالب نیست و زیبایی‌شان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. از طرفی بینی بسیار کوچک هم چندان مورد قبول نمی‌باشد. اگر احساس می‌کنید که بینی‌تان بیش از حد بزرگ است، خیلی کوچک است و یا تیغه آن حالت انحنای بدی دارد می‌توانید با ایجاد های لایت‌هایی در قسمت بالای تیغه بینی یک بینی زیبا و نه خیلی کوچک برای خود به وجود آورید. در برخی از زنان فرم قسمت نوک بینی به سمت پایین است. درست است که آن‌ها با این فرم بینی متولد شده‌اند اما اگر در قسمت نوک بینی از سایه‌های تیره استفاده کنند نوک بینی بیشتر به سمت بالا نشان داده می‌شود. همواره برای مخفی کردن و کوچک‌تر نشان دادن یک قسمت از بینی باید آن قسمت را تیره کنید و برای برجسته کردن و بزرگ‌تر نمودن باید قسمت‌های مورد نظر را روشن‌تر کنید. با توجه به تصاویر اقدام به ایجاد های لایت نمایید:

    بعد از اینکه بینی را با ایجاد سایه روشن‌ به فرم دلخواه تبدیل کردید؛ آرایش خود را به شکل معمول انجام دهید. حالا به بینی خوش فرم خود دست یافته‌اید.

    آموزش خودآرایی آموزش خودآرایی
  • ۰۳:۰۵   ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28091 |24368 پست

    آموزش رژگونه زدن با توجه به فرم صورت

    قبل از شروع کار شما باید شکل صورت خود را بدانید. صورت‌ها اشکال گوناگونی دارد. تقسیم بندی صورت‌ها عبارتند از: صورت بیضی شکل، صورت به شکل قلب، صورت مربعی، صورت گرد، صورت مستطیلی، صورت کشیده و صورت مثلثی.

     

    برای آنکه بفهمید چهره شما در کدام دسته قرار می‌گیرد،این موارد را در نظر بگیرید:

    صورت‌های بیضی ((Oval faces: در صورت‌های بیضی شکل معمولا استخوان‌های گونه برجسته است و پیشانی کمی پهن‌تر از چانه می‌باشد. صورت بیضی در بین همه حالت‌های صورت ایده‌آل‌ترین است.

    صورت‌های قلبی (Heart shaped faces): در صورت‌های به شکل قلب پیشانی گسترده است و استخوان‌های گونه بالا هستند و صورت هر چه به سمت چانه پیش می‌رود باریک‌‌تر می‌شود.

    صورت‌های مربعی (Square faces): در صورت‌های مربعی پیشانی تقریبا هم عرض با استخوان‌های گونه و چانه است.

    صورت‌های گرد (Round faces ): در صورت‌های گرد نیز گستردگی اجزا تقریبا مثل هم است ولی به حالت دایره شکل و با انحنای بیشتر.

    صورت‌های مستطیلی (rectangle faces): مانند صورت‌های مربعی در این حالت صورت نیز پیشانی با استخوان‌های گونه و چانه هم عرض است ولی صورت‌های مستطیلی کشیده‌تر از صورت‌های مربعی هستند.
     
    صورت‌های کشیده (Long faces): در صورت‌های کشیده ترکیبی از صورت‌ مستطیلی و بیضی را داریم با تفاوت‌های اندکی در گستردگی اجزایی همچون گونه‌ها و آرواره.
     

    صورت‌های مثلثی (Triangular faces): اگر صورت شما مثلثی باشد مطمئنا چانه‌ای باریک و نوک تیز دارید و استخوان های گونه‌تان در قسمت بالا برجسته‌تر است. برخی از صورت‌ها هم به شکل مثلث وارونه می‌باشند.

    نحوه رژگونه زدن با توجه به فرم صورت

    رژگونه زدن صورت بیضی:

    در این نوع صورت بهترین محل برای زدن رژگونه بالای استخوان گونه است چرا که با زدن رژگونه در این قسمت ارتفاع استخوان گونه را افزایش می‌دهید و گونه‌ها زیباتر به نظر می‌رسند. شما می‌توانید با انگشتانتان صورتتان را لمس کنید و محل استخوان گونه را به راحتی پیدا کنید.

     

    رژگونه زدن صورت قلبی:

    به دلیل اینکه این حالت صورت در انتها تیز به نظر می‌رسد ما باید لبه‌های بیرونی صورت را نرم‌تر جلوه بدهیم تا از تیزی صورت کاسته شود و صورت شبیه به فرم صورت بیضی شکل شود. برای صورت‌های قلبی باید رژگونه را از گوشه بیرونی استخوان گونه یعنی از نزدیک گوش شروع کنیم و در نقطه‌ای زیر گوشه بیرونی چشم آن را خاتمه دهیم.

     

    رژگونه زدن صورت مربعی:

    از آنجایی که در صورت‌های مربعی استخوان‌های گونه دارای عرض یکسانی با استخوان چانه هستند باید رژگونه را در زیر استخوان گونه و از محل خط موی پایه گوش بزنیم. این کار به نرم‌تر کردن لبه‌های صورت کمک می‌کند.

     

    رژگونه زدن صورت گرد:

    برای رژگونه زدن صورت‌های گرد نباید از رژگونه‌های براق استفاده کنیم چون بازتاب نور آن باعث گردتر نشان دادن صورت می‌شود. بنابراین بهتر است برای صورت‌های گرد از رژگونه‌های مات استفاده کنید. برای صورت‌های گرد باید رژگونه را از سمت گوش‌ و در زیر استخوان گونه بزنید و آن را به سمت دهان ادامه دهید. این کار باعث می‌شود صورت کشیده‌تر به نظر برسد و گردی آن کمتر شود.

    رژگونه زدن صورت کشیده:

    برای صورت‌های کشیده رژگونه را روی استخوان گونه و درست در زیر گوشه بیرونی چشم‌ها بزنید و مطمئن شوید که رژگونه هرگز به سمت نوک بینی گسترس پیدا نکند زیرا این امر باعث می‌شود صورت کشیده‌تر به نظر بیاید.

     

    رژگونه زدن صورت مثلثی:

    چون در صورت‌های مثلثی عرض پیشانی بیشتر است و انتهای صورت تیز تر می‌باشد باید کاری بکنیم که یک حالت تعادل بین این دو ویژگی صورت شما ایجاد شود. بنابراین باید رژگونه را در دو سمت بیرونی صورت بر روی استخوان‌های گونه به شکل حرف vانگلیسی بزنید.


     

    بهترین رژگونه برای استفاده کدام است؟


    • رژگونه چرب(کرم مانند): این نوع رژگونه برای پوست‌های چروک و خشک بهتر است و پوست را با یک حالت ضد پیری نشان می‌دهد. البته از آن برای انواع پوست‌ها می‌شود استفاده کرد. پوست با این نوع رژگونه لطیف‌تر و نرم‌تر به نظر می‌رسد.
    • رژگونه مایع: منافذ پوست را به خوبی پوشش می‌دهد. در برابر آب ماندگاری بیشتری دارد و همه پوست‌ها را درخشنده نشان می‌دهد.
    • رژگونه پودری: حالت طبیعی‌تری دارد. پوست را صاف و یکدست نشان می‌دهد. شفافیت پوست را به خوبی نشان می‌دهد و از براق شدن پوست بعد از چند ساعت جلوگیری می‌کند.
    آموزش خودآرایی آموزش خودآرایی
  • ۰۳:۱۱   ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28091 |24368 پست

    آموزش تصویری روش درست رژ لب زدن

    مرحله اول

    از یک رژ لب کرم رنگ برای روی لبانتان استفاده کنید. رژ لب را روی لب‌هایتان پخش کنید.

     

    مرحله دوم

    از یک چرب‌کننده لب، برای خوش‌حالت‌تر نشان دادن لب‌هایتان استفاده کنید.

     

    مرحله سوم

    با یک پد آرایشی، تمامی مواد استفاده شده را پخش کنید.

    نکته: مراقب باشید همه مواد را پاک نکنید.

     

    مرحله چهار

    با یک مداد رنگ روشن، مانند کرم، دور لبتان را خط بکشید. (این کار برای بزرگ تر نشان دادن لب استفاده می شود

    مرحله پنجم

    از مداد همرنگ لبتان، برای کشیدن خط لب استفاده کنید.

     

    مرحله ششم

    از مدادی با رنگ دلخواه‌تان که هم رنگ با رژ لبتان است استفاده کرده و به دقت خط لب را از نواحی بالا و پایینی لب شروع به کشیدن کنید.

    مرحله هفتم

    تمامی لبتان را با خط لب مذکور، آرایش کنید.

    نکته: به دلیل حساس بودن این مرحله برای انجام این کار بسیار دقت کنید.

     

    مرحله هشتم

    یک دستمال کاغذی را طوری که همه لبتان را در بر گیرد، روی لبانتان بگذارید. سپس با پد رژ گونه به آرامی به آن ضربه برنید. (این روش برای ثبات بیشتر رنگ استفاده می‌شود

    مرحله آخر

    در آخر، دوباره با خط لب، تمام لب هایتان را آرایش کنید.

    پس از انجام این مراحل شاهد تاثیر شگفت آور رژ لب زدن بر روی لبانتان خواهید بود.

    آموزش خودآرایی آموزش خودآرایی آموزش خودآرایی آموزش خودآرایی آموزش خودآرایی
  • ۰۳:۱۴   ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28091 |24368 پست

    انواع قلم‌موهای آرایشی و روش استفاده از آن

    1. قلم‌موی زیرسازی مخروطی

      موی نرم و انعطاف‌پذیر و لبه‌های مخروطی این قلم‌مو آن را به بهترین گزینه برای استفاده از انواع کرم پودرهای مایع تبدیل کرده است. با قسمت‌هایی از صورت که به پوشش‌دهی بیشتری نیاز دارند شروع کنید و با ضربه‌های نرم رو به پایین کار را ادامه دهید تا کرم پودر به شکل نرم و طبیعی روی پوست‌تان بخوابد.

     
    2. قلم‌موی زیرسازی گرد

    برای کرم‌‌زدن به صورت، قلم‌موی زیرسازی گرد را انتخاب کنید. این قلم‌مو با داشتن موهای نرم و متراکم و گرد، کرم پودر مایع را شبیه مسواک و به طور یکنواخت روی پوست پخش می‌کند. نتیجه استفاده از آن، یک زیرسازی تمیز و بی‌نقص خواهد بود.

     

    3. قلم‌موی تخت

    برای استفاده از انواع کانسیلرها می‌توانید از قلم‌موی تخت استفاده کنید. سر تخت این قلم مو برای پوشاندن خطوط چهره و اطراف چشم بسیار مناسب است. از یک طرف آن برای مالیدن کانسیلر به زیر چشم و از طرف دیگر آن که تمیز است برای ترکیب‌کردن کانسیلر استفاده کنید.

     

    4. قلم‌موی باریک

    این نوع قلم‌موهای باریک نیز برای پوشش دهی صورت با کانسیلر استفاده می‌شوند. اما با قلم‌موهای تخت تفاوت‌هایی دارند. سر باریک این قلم‌مو برای پوشش‌دهی نقاطی مثل گوشه چشم‌ها و اطراف بینی که به دقت بیشتری نیاز دارد مناسب‌تر است. همینطور برای پنهان‌کردن لکه‌های کوچک صورت و تمیز‌کردن دور لب، بعد از رژ لب زدن می‌توانید از آن استفاده کنید.

     

    5. برس پنکیک

    قلم‌موی مخصوص کرم پودر فشرده یا همان پنکیک، قلم‌مویی با سر پرزدار و گرد است و موهای غیر متراکم و آزاد دارد. برای استفاده از این قلم مو، آن را روی پنکیک بکشید و قبل از مالیدن به صورت، کمی تکان دهید تا پودر اضافه آن بریزد و بعد سر قلم‌مو را به نرمی به صورت بکشید.

    6. قلم‌موی رژگونه

    قلم‌موی مخصوص رژگونه نیز سر گرد و نرمی دارد. برای استفاده از آن باید اول خطوط گونه را پیدا کنید. برای این کار می‌توانید با حالت خنده لب‌ها را کمی جمع کنید تا خطوط گونه نمایان شوند. حالا با قلم‌موی مخصوص، رژگونه را از پایین گونه به سمت شقیقه و محل رویش موها بمالید.

     

    7. قلم‌موی زاویه‌دار

    قلم‌موی زاویه‌دار هم برای رژگونه استفاده می‌شود و شاید از قلم‌موی معمولی بهتر هم باشد. سر گرد و زاویه‌دار این قلم‌مو برای زدن سایه روی استخوان گونه مناسب‌تر است.

     

    8. قلم‌موی مخصوص سایه‌زدن

    می‌توانید از این قلم‌مو برای پودر‌زدن نهایی صورت و یا سایه‌زدن به گونه‌ها استفاده کنید. همچنین می‌توان از این قلم‌مو در مرحله اولیه آرایش یعنی زیرسازی پوست هم استفاده کرد.

     

    9. قلم‌موی بادبزنی

    این قلم‌مو با سر تخت و بادبزنی شکل خود بهترین گزینه برای استفاده از پودرهای فیکس‌کننده و برنزه‌کننده است. همچنین به خاطر شکل جارو مانندش برای تمیز‌کردن پودرهای اضافه که ممکن است در طی آرایش، روی صورت و زیر چشم‌ها بریزد استفاده می‌شود.

     

    آموزش خودآرایی آموزش خودآرایی
  • leftPublish
  • ۱۰:۰۷   ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28091 |24368 پست

    رنگ کردن مو با استفاده از سایه چشم

    فصل تابستان، زمان‌ مناسبی برای تغییر‌ رنگ مو با هایلایت ‌جدید است. ولی رنگ کردن مو با استفاده از مواد شیمیایی، آسیب شدیدی به جنس ‌مو می‌رساند. با این روش می‌توانید به راحتی هایلایت موقت تابستانه‌ای توسط سایه چشم، به موهایتان اضافه کنید.

    مرحله اول، انتخاب سایه:

    برای هایلایت کردن مو با استفاده از سایه چشم، بهتر است از سه رنگ متفاوت سایه روشن استفاده کنید. سعی کنید طیف رنگ های خیلی روشن را انتخاب کنید مانند: صورتی، زرد و آبی.

     

    مرحله دوم، استفاده از دستمال کاغذی و اسپری آب:

    در این مرحله یک دستمال کاغدی را به دونیمه تقسیم کرده و  آن را بوسیله اسپری، مرطوب کنید. سعی کنید در‌حدمتعادل دستمال را خیس کنید.

    پشت یک رشته از مو را که برای هایلایت انتخاب کرده اید، توسط همان دستمال کاغذی آماده نگه دارید. سپس سایه را روی موهای خود قرار دهید و همزمان با دستمال به سمت پایین بکشید.

     

    مرحله چهارم، تقسیم بندی:

    همانطور که گفته شد، موهای خود را قسمت قسمت جدا کنید و با سایه ی دلخواه رنگ کنید. در نهایت نتیجه ی کار را ببینید.

     

    مرحله پنجم، استفاده از تثبیت کننده:

    از یک اسپری تثبیت کننده برای تثیت رنگ مو استفاده کنید. بهتر است پس از رنگ زدن، بلافاصله اسپری کنید.

    آموزش خودآرایی آموزش خودآرایی آموزش خودآرایی آموزش خودآرایی آموزش خودآرایی آموزش خودآرایی آموزش خودآرایی
  • ۰۰:۴۳   ۱۳۹۴/۱۱/۲۳
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28091 |24368 پست

    آموزش خودآرایی ،خانمها چگونه چشم های زیباتری داشته باشند؟

    همه خانم ها به زیبایی صورت خود اهمیت زیادی می دهند و در این میان آرایش چشم ها بیشترین تاثیر را در زیبایی صورت خواهد داشت. در این مقاله شما را با نحوه آرایش چشم ها آشنا خواهیم کرد.

    روش صحیح سایه زدن پشت چشم

    چشمان شما نقاط اصلی و کانونی چهره شما هستند و آرایش آن ها و انتخاب رنگ این آرایش بستگی مستقیم به حالت و رنگ چشمانتان دارد. شما می توانید با رنگ ها اندازه ها و اشکال متفاوتی به وجود بیاورید. همیشه به خاطر داشته باشید که رنگهای روشن باعث درشت جلوه کردن و رنگهای تیره باعث کوچکتر شدن چشم های شما می شود. 

     
    هنگام سایه زدن، روشن ترین رنگ را روی کل پلک، یعنی از خط مژه تا ابرو، می کشیم. این سایه روشن، رنگ پایه آرایش چشم شما خواهد بود، درست مانند کرم پودر که رنگ پایه آرایش صورتتان است. این سایه روشن باعث دوام رنگ و همچنین جلوگیری از خط افتاده آرایش چشمتان می شود.

     
    1. ابتدا با قلم مو سایه روشنی برداشته و پشت چشم بزنید.
    2. با مداد مشکی خط پشت چشم بالا را بکشید.
    3. با مداد مشکی خط چشم باریکی پایین چشم بکشید.
    4. با قلم مویی سایه سیاه برداشته و به پشت چشم بزنید.
    5با قلم مو روی سایه ها بکشید تا در هم محو شوند و در آخر با "ریمل" آرایش خود را کامل کنید.
     
    توصیه هایی برای استفاده از ریمل
    بعد از رژ لب، ریمل مهمترین وسیله آرایشی شماست که باعث درشتی چشمها و جلوه دار شدن مژه هایتان میشود. غیر از تنوع رنگ، ریمل ها انواع مختلفی از جمله ضخیم کننده، بلند کننده، حجم دهنده، پررنگ کننده، ضد آب و معمولی دارند. روش زدن ریمل برای جلا دادن به نگاه شما اهمیت به سزایی دارد. باید توجه داشته باشید که ریمل شما تمام سطح مژه، از ریشه تا نوک آن، را بپوشاند.
    برای مژه های بالا، قبل از کشیدن برس ریمل روی مژه ها، میله ریمل را روی پایه مژه هایتان بمالید تا به اندازه کافی رنگ روی مژه هایتان بنشیند. سپس این رنگ را با استفاده از برس ریمل، از پایین تا بالای مژه به خوبی بکشید. اگر این کار را با دقت انجام دهید، مژه هایی زیبا با نوکهای جدا از هم خواهید داشت. هنگام زدن ریمل به مژه های پایین، میله ریمل را به صورت عمودی نگه داشته و آن را به چپ و راست حرکت دهید. مراقب باشید که زیر چشمانتان را لک نکنید. وقتی میخواهید بیش از یک بار ریمل بزنید، شانه زدن مژه ها بین ریمل زدنها باعث میشود که مژه های شما به هم نچسبند.
    آموزش خودآرایی آموزش خودآرایی آموزش خودآرایی آموزش خودآرایی آموزش خودآرایی
  • ۱۰:۰۹   ۱۳۹۴/۱۱/۲۳
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28091 |24368 پست
    آرایش به شما کمک می‌کند که ظاهری جذاب‌تر و آراسته‌تر داشته باشید. ولی اشتباه انجام دادن آرایش می تواند شما را پیرتر نشان دهد.

    1. استفاده از یک لایه ضخیم کرم روی صورت

    اگر شما این‌گونه فکر می کنید که با لایه ضخیمی از کرم صورت، می‌توانید بیشتر خطوط ریز یا لکه‌های پوستتان را از بین ببرید، سخت در اشتباه هستید. استفاده بیش از اندازه کرم می‌تواند شما را پیر تر نشان دهد. این کار باعث بیشتر جلوه دادن خط‌های صورتتان می‌شود و چهره‌ای مصنوعی برای شما ایجاد می‌کند.

    این نکته را در نظر داشته باشید که استفاده از کرمی  روشن‌تر از پوستتان، مسئله بسیار مهمی است. اگر از این روش استفاده کنید، کرم در اطراف خطوط صورتتان جمع شده و لکه‌ها و خطوط را بیشتر نمایش می‌دهد.

    نتیجه گیری: بهتر است از کرمی همانند رنگ پوستتان و یا حتی یک الی دو درجه بیشتر استفاده کنید تا جوان تر به نظر برسید.

    2. استفاده از تثبیت کننده آرایش صورت

    استفاده از تثبیت کننده‌ها برای ثابت نگه داشتن آرایش در مدت طولانی، شما را پیرتر نشان می‌دهد. اثرات این نوع از تثبیت کننده‌های آرایشی در طولانی مدت مشخص می‌شود.

    نتیجه گیری: از این نوع مواد برای مواقع ضروری (یک یا دو بار در سال) استفاده گردد.

     

    3. استفاده از ریمل مژه یا خط چشم تیره در پلک پایین چشم

    استفاده کردن از مداد و ریمل خیلی تیره در پلک پایینی چشم باعث کوچک‌تر نشان دادن چشم شما می‌شود. همچنین این کار باعث می‌شود که مواد روی پلک پایین چشم بر اثر گرما و یا مدت زمان، به پایین تر از حد خود مایل شوند. (مانند شکل). برای این کار بهتر است از یک مداد نرم روشن متناظر با پلک استفاده کرد.

    نتیجه گیری: بهتر است از مداد چشم جامد به جای مداد چشم مایع استفاده کرد.

    4. استفاده کردن از رژ لب تیره

    استفاده کردن از رژ لب تیره، شاید لبان شما را کوچک‌تر و جذاب‌تر نشان دهد ولی در طولانی مدت باعث پیر نشان دادن شما می‌گردد. حتی استفاده از خط لب تیره نیز سن شما را بالا تر نشان می دهد.

    نتیجه گیری: از طیف رنگی مناسب برای لبانتان استفاده کنید. از رنگ رژ هایی همانند رنگ لبتان و یا روشن تر استفاده کنید.

    5. اشتباه آرایش کردن گونه‌ها

    آیا شما از آن دسته از افرادی هستید که گونه های خود را سرخ می کنند؟

    اگر جواب شما بله بود بدانید که روش نادرستی برای جلوه دادن به گونه‌هایتان انتخاب کردیده‌اید. سرخ نشان دادن گونه‌ها در صورتی که از رنگ نامناسب استفاده شود، باعث بیشتر نشان دادن لکه ها وخطوط صورت می‌شود.

    نتیجه گیری: اگر می‌خواهید گونه‌های سرخی داشته باشید، از رژ گونه مایع به جای جامد استفاده کنید. زیرا رژگونه های جامد و پودر مانند، باعث جلوه دادن بیشتر به لکه ها و خطوط صورت می شود.

    6. تیره و روشن‌تر کردن نقاط مختلف صورت

    اکثر ما از روش‌های گریم صورت اطلاعاتی داریم. این اطلاعات شامل تیره کردن نقاط صورت و یا روشن تر کردن آن توسط کرم آرایشی برای جلوه دادن بیشتر به صورت است. اگر شما زیاد از این روش استفاده می کنید بدانید که به یکی از عاملان پیری پوست و یا پیرنشان دادن پوستتان دچار شده‌اید.

    نتیجه گیری: سعی کنید استفاده از این روش را کم کنید.

     

    7. از بین بردن سیاهی زیر چشم

    اکثر خانم‌ها دوست دارند سیاهی زیر چشمانشان را از بین ببرند. ولی از روش‌های اشتباهی را برای رسیدن به این هدف استفاده می‌کنند. بیشتر این افراد از سایه های خیلی روشن برای روشن نشان دادن سیاهی زیر چشمشان استفاده می‌کنند که روش درستی نیست.

    نتیجه گیری: باید از همان کرمی که صورتتان را با آن می پوشانید زیر چشمتان بزنید و بعد از یک کرم سفید کننده مخصوص دور چشم استفاده کنید.

     

    این نکته را همیشه به یاد داشته باشید که رعایت نکردن اصول اولیه آرایش باعث پیرتر نشان دادن شما و یا حتی باعث نامتعارف بودن صورت شما می‌گردد. پس بهتر است برای کسب زیبایی بیشتر به دنبال یادگیری اصول اولیه آرایش بپردازیم.

    آموزش خودآرایی آموزش خودآرایی
  • ۰۲:۴۲   ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28091 |24368 پست

    راهنمای انتخاب مدل مو براساس فرم صورت

    برای اینکه بهترین و مناسب‌ترین مدل مو را انتخاب کنیم، مهم است که فرم صورت خود را بشناسیم. با رعایت نکات ساده زیر شما می‌توانیم بهترین مدل مو را براساس حالت صورت خود انتخاب کنیم.

    مدل مو برای صورت دایره ای (گرد):

    برای این مدل صورت باید سعی کرد که حالت دایره‌ای صورت را از بین برد. در این حالت، تقریبا اندازه طول و عرض صورت یکسان است. بنابراین باید از مدل مو های حجیم و یا بلند استفاده کرد. بهترین حالت، حالت نامتقارن است. کناره‌ها را کوتاه نگه دارید. سعی کنید یک بخش از خارج مرکز را برای فرق سر در نظر بگیرید.

     

    مدل مو برای صورت مربعی (چهارگوش):

    برای این طرح صورت، مدل‌های کوتاه و پرپشت بهترین انتخاب هستند. باید مدلی را انتخاب کرد که صورت را کمی کشیده‌تر نشان دهد. کمی به بالای سر حجم داده و از بلند بودن موهای کنار سر جلوگیری کنید.

     

    مدل مو برای صورت مستطیل شکل:

    بهترین مدل برای این طرح صورت، مدل‌های کوتاه و یا متوسط می باشد. این مدل باید دارای پایه هایی کوتاه و هم اندازه باشد. باید سعی شود که صورت کوتاه تر و پهن تر جلوه داده شود.


    مدل مو برای صورت‌های لوزی شکل:

    این حالت از صورت، نیاز به مدلی دارد که استخوان‌های گونه را کمتر نشان دهد. مدل موهای مواج و حالت کوتاه و بلند نیاز است. به غیر از این مدل می توان از مدل چتری نیز به عنوان جایگزین استفاده کرد.

    مدل مو برای صورت‌های مثلثی شکل:

    در این حالت مدل مو در ناحیه گوش پرپشت تر و به تدریج به سمت گردن باریک تر می شود. باید استخوان‌های پیشانی را کمتر نشان دهد.

    انتخاب مدل مو برای صورت بیضی شکل:

    تقریبا تمامی مدل موها برای این حالت مناسب است. این نوع صورت، حالت ایده آل هر فرد است. هدف باید متناسب نشان دادن صورت باشد.

    آموزش خودآرایی آموزش خودآرایی آموزش خودآرایی آموزش خودآرایی آموزش خودآرایی آموزش خودآرایی
  • ۱۲:۲۶   ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28091 |24368 پست

    آموزش تصویری آرایش چشم + عکس

    برای پایه ابتدا از یک سایه استفاده کنید. بطور کامل با قلم آغشته به رنگ، پشت پلک‌هایتان را سایه بزنید.

    نکته: سعی کنید سایه را در پشت پلکتان کاملا پخش کنید.

    از رنگ تیره‌تری برای جلوه بیشتر استفاده کنید و پلکتان را کامل سایه بزنید.

    نکته: این کا را تا نزدیکی امتداد ابرو انجام دهید.

    برای جلوه بیشتر از یک رنگ نارنجی استفاده کنید و از بالای رنگ آبی تا آخر پلک را سایه بزنید.

    نکته: از رنگ نارنجی ملایمی استفاده کنید.

    با استفاده از رنگ آبی اولیه ، زیر چشم را تا انتهای چشم سایه بزنید.

    نکته: سعی کنید سایه را در انتهای چشم پخش کنید.

    با استفاده از خط چشم ، خط نسبتا پهنی را از ابتدا تا انتهای چشم خود بکشید.

    نکته: این مرحله را به آرامی انجام دهید.

    برای تیز تر کردن خط در انتهای چشم، از یک سایه روشن در زیر آن استفاده کنید.

    نکته: از طیف رنگ های روشن مانند کرم یا سفید استفاده کنید.


    در مرحله آخر ریمل بزنید.

    نکته: بهتر است قبل از ریمل زدن از فر مژه برای حالت دهی مژه استفاده کنید.

    یا برای جلوه بیشتر از مژه های مصنوعی استفاده کنید.

    نکته: مژه مصنوعی را آغشته به چسب کرده و به آرامی روی مژه‌هایتان بگذارید به طوری که تماس با پلک نیز داشته باشد.

     

    آموزش خودآرایی آموزش خودآرایی آموزش خودآرایی آموزش خودآرایی آموزش خودآرایی آموزش خودآرایی آموزش خودآرایی آموزش خودآرایی
  • leftPublish
  • ۱۶:۱۷   ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
    avatar
    elham khajoi
    دو ستاره ⋆⋆|3355 |2818 پست

    چند ترفند آرایشی سریع و آسان

    برجستگی لب‌ها
    یك رژلب كرمی كه مقداری از رنگ لب شما روشن‌تر باشد، روی لب بمالید (رنگ‌های تیره لب‌ها را نازك‌تر نشان می‌دهند) و از یك خط لب نزدیك به رنگ همان رژ‌لب برای كشیدن خط دور لب و پر كردن آن استفاده كنید. با این كار رژلبی با ماندگاری زیاد و دید طبیعی خواهید داشت. برای پایان كار مقداری برق لب به قسمت‌های میانی بالا و پایین لب بزنید.

    چشم‌ها و گونه‌ها
    چشم‌های خسته و از خواب بیدار شده قبل از اینكه از سایه معمول خود استفاده كنید، مقداری سایه سفید براق داخل گوشه‌های چشم بزنید تا سیاهی را كمتر نشان دهد. یك دقیقه دیگر هم برای زدن دو لایه ریمل وقت بگذارید. سریع‌ترین ترفند برای اینكه چشمان‌تان را از حالت خستگی درآورید، همین است.

    داشتن چشمانی درشت
    برای بالای پلك‌ها از خط چشم‌های تیره‌تر (مثل مشكی) و برای قسمت پایین چشم در امتداد خط مژه از خط چشم‌های روشن‌تر (مثل قهوه‌ای) استفاده كنید. حتما خط چشم بالا و پایین در گوشه‌های چشم به هم وصل شوند؛ این كار چشم را درشت‌تر نشان می‌دهد.

    ایجاد درخشندگی در پوست
    بعد از آرایش كردن مقداری كرم مرطوب‌كننده بدون روغن را كف دست‌تان بمالید و مازاد آن را به آرامی روی گونه‌ها و پیشانی فشار دهید. مرطوب‌كننده باعث هیدراته كردن پوست و جوان‌تر شدن آن می‌شوند و به پوست درخشندگی محض می‌بخشند.

    پوست سرخ و سفید
    چرا از مقدار زیادی كانسیلر، كرم‌پودر و پنكیك برای از بین بردن قرمزی پوست استفاده می‌كنید وقتی یك راه ساده یعنی استفاده از پودر برنزه بهتر و سریع‌تر همین كار را انجام می‌دهد؟ برنزه‌كننده‌ها با رنگ‌های طبیعی مانند مسی، كهربایی و شاه‌بلوطی سرخی صورت را از بین می‌برند.

    دندان‌های سفید مرواریدی
    اگر می‌خواهید دندان‌هایتان سفید به نظر برسند، رژلب‌های صورتی با پایه آبی بهترین انتخاب برای شماست. برخلاف رنگ‌های پایه زرد كه بیشتر باعث تغییر رنگ دندان‌ها و زرد دیده شدن‌شان می‌شوند، رنگ‌های پایه آبی به لبخند شما درخشش می‌بخشند.

    امتیاز گونه‌های برجسته
    راز داشتن گونه‌های برجسته این نیست كه با قلم‌مو مقدار زیادی رنگ قرمز به گونه‌ها بزنید. رنگ رژگونه را تا خط رویش موها پخش كنید تا رنگ روی پوست‌تان طبیعی و یكنواخت دیده شود. بعد با رنگ صورتی روشن روی سیب گونه‌ها بمالید. برای یك اثر دراماتیك بر بالای گونه‌ها سه نقطه با سایه چشم سفید براق بگذارید و بعد به آرامی آنها را پخش كنید؛ حالا از داشتن گونه‌های برجسته و زیبا لذت ببرید.

  • ۱۸:۱۷   ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28091 |24368 پست

    خودآرایی ، نحوه آرایش ابرو

    آموزش خودآرایی
  • ۱۸:۲۱   ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28091 |24368 پست

    خودآرایی، سایه زدن ابرو

    آموزش خودآرایی
  • ۱۸:۲۱   ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28091 |24368 پست

      آرایش لب 

    آموزش خودآرایی
  • ۱۸:۲۶   ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28091 |24368 پست

    آموزش تصویری برداشتن ابرو

    برداشتن ابرو به ظاهر کار بسیار مشکلی است که با کمی دقت خودتون می توانید انجام بدهید.

    با یک مداد خیلی راحت می توانید تقطه شروع و پایان ابروی خود را تخمین بزنید .

    ابتدا با شانه ریمل موهای ابرو را شانه بزنید رو به بالا.

    سپس با قیچی اضافه های ابرو را قیچی بکنید.

    بالا و پایین ابرو را از موهای زاید پاک کنید.

    بایک مداد ابتدای ابرو را مشخص کنید.

    وسط ابرو و انتهای ابرو را با کمک مداد مشخص کنید مطابق تصویر.

    به همین سادگی می توانید موهای ابرو را مرتب کنید.

    آموزش خودآرایی آموزش خودآرایی
  • ۲۳:۱۰   ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28091 |24368 پست

    چگونه ناخن های خوش فرم و زیبا داشته باشیم؟

    تا به حال دقت کرده‌اید که انگشت‌های دست‌ بعضی از خانم‌ها چقدر کشیده و زیبا به نظر می‌رسد و در عوض دست بعضی‌ها کوتاه و چاق و نه چندان زیبا؛ درست است شکل دست هر کسی کاملا وابسته به ژنتیک اوست ولی پاره‌‌ای از آرایش‌های ساده ناخن هم وجود دارد که می‌تواند انگشت‌های شما را زیباتر جلوه دهد، شما باید با توجه به شکل دست‌ها و انگشت‌هایتان، بهترین شکل ناخن‌ها را پیدا کنید تا زیبایی دست‌های‌تان چندین برابر شود.

    چه سوهانی را انتخاب کنید

    برای ناخن‌های طبیعی از سوهان دانه ریز و ظریف استفاده کنید ولی برای ناخن‌های مصنوعی سوهان زمخت لازم است. همچنین بهتر است سوهانی را انتخاب کنید که دو سطح زبری متفاوت دارد تا از تنوع بیشتری برخوردار باشد چرا که شکل دادن به ناخن‌ها نیاز به زبری بیشتری نسبت به تمیزکاری نهایی دارد. یادتان باشد استفاده نادرست از سوهان اثر سوء بر ناخن دارد و موجب تضعیف بیشتر آن می‌شود.
    سوهان باید تنها در یک جهت حرکت داده شود. حرکت باید از کنار به وسط باشد. سطح سوهان باید در زیر لبه ناخن و با زاویه کمی نسبت به آن قرار داشته باشد. در پایان با استفاده از انگشت مطمئن می‌شویم که لبه ناخن کاملا صاف و عاری از زوائد است. اما مهم‌تر از این جزئیات این است که ناخن‌های شما هم‌اندازه باشند.



    از یک جهت سوهان بزنید

    همیشه ناخن‌هایتان را تنها از یک جهت سوهان بزنید، از کناره‌ها به سمت مرکز بروید. دوباره سوهان را به جلو و عقب نکشید (این یک اشتباه بسیار متداول است) این کار باعث ترک برداشتن و شکستگی ناخن می‌شود. مراقب باشید سوهان را در کنار لبه‌های ناخن زیاد عمیق به کار نبرید، چرا که دیواره ناخن ضعیف می‌شود. از لبه‌ها به سمت مرکز به آرامی سوهان را حرکت دهید تا به شکل دلخواه برسید.

    همیشه چسب همراه تان باشد

    بسیار ناراحت‌کننده خواهد بود که ناخن شما بعد از مدت طولانی که صرف به دست آوردن شکل و اندازه دلخواه آن شده بشکند. هر نوع شکستن ناخن در صورتی که سریعا به ترمیم آن توسط چسب مخصوص اقدام کنید اصلاح‌پذیر خواهد بود. ناخن‌های شکسته را در صورتی‌که هنوز قابل استفاده هستند جمع کنید و فراموش نکنید که قبل از شروع به کار لاک ناخن خود را پاک كنيد. چسب ناخن در تمامي فروشگاه های لوازم آرایشی یافت می‌شود. بهتر است برای مواقع اضطراری این چسب را همراه خود داشته باشید و مراقب باشید دستان‌تان به چسب آلوده نشود.

     

    ارتفاع ناخن‌ها باید همیشه بلندتر از پهنای آنها باشد

    اگر می‌خواهید انگشت‌هایتان بلندتر و لاغرتر به نظر برسند، باید با شکل دادن به ناخن‌ها توهم بلند بودن را به وجود بیاورید مثلا ناخن‌های مربعی شکل یا گرد (که پهنای آنها از ارتفاعشان بیشتر است) کاری می‌کنند که انگشت‌ها کوتاه و چاق جلوه کنند و اگر انگشت های کوتاهی دارید نباید سراغ این مدل ها بروید. البته اشتباه نکنید لازم نیست حتما برای این کار ناخن‌هایتان را بلند کنید، ناخن‌های کوتاه هم می‌توانند چنین کارکردی داشته ‌باشند فقط باید دقت کنید که قد ناخن‌های شما فقط کمی بلندتر از پهن‌ترین قسمت آن باشد که کاملا بستگی به شکل ناخن‌هایتان دارد. اگر به شکل دقت کنید، می‌بینید با کمی ارتفاع دادن به ناخن‌ها و دادن شکل مستطیلی به آن چقدر فرم انگشت متفاوت به نظر می‌رسد.

    اگر انگشت‌های کوتاه و پهنی دارید، کمی ناخن‌هایتان را بلند کنید

    باید بدانید که هرقدر ناخن‌هایتان بلندتر باشند انگشت‌هایتان باریک‌تر جلوه می‌کنند بنابراین اگر دوست دارید انگشت‌هایی کشیده داشته ‌باشید باید کمی ناخن‌ها را بلند کنید، البته برای بلندی ناخن‌ها هم محدودیتی‌ وجود دارد، ناخن‌های خیلی بلند نه تنها زیبا نیستند بلکه در انجام کارهای روزمره شما هم اختلالاتی به وجود می‌آورند پس تنها به چند میلی‌متر بلند کردن قناعت کنید.

    سراغ مثلث معکوس نروید

    بعضی ناخن‌ها وقتی بلند می‌شوند حالتی مثلثی پیدا می‌کنند اما از نوع معکوس آن یعنی سر ناخن‌ها پهن‌تر از سایر قسمت‌ها و به‌خصوص پایه آنها می‌شود، این شکل از ناخن می‌تواند حسابی انگشت‌های شما را زشت و کوتاه و چاق جلوه دهد، اگر ناخن‌های شما چنین شکلی پیدا می‌کند باید گوشه‌های آن را اصلاح کنید تا سر ناخن‌ها هم پهنایی مانند دیگر جاهای آن داشته ‌باشد.


    لاک قرمز ناخن‌ها را زرد می‌کند
    لاك ناخن ممکن است باعث allergic contact dermatitis شود. شخصي كه به لاك ناخن حساسيت دارد، ممكن است در انگشتان و پلك، صورت و گردن و جاهايي كه لاك ناخن زماني كه در حال خشك شدن بوده تماس داشته دچار حساسيت شود. فرمالدئيد يك تركيب آلرژی زاست. افراد با حساسيت به لاك ناخن مي‌توانند از لاك‌های hypoallergenic كه بدون فرمالدئيد هستند، استفاده كنند. لاك‌های قرمز رنگ ممكن است باعث زرد رنگ شدن يا بی رنگ شدن ناخن شوند.

    آموزش خودآرایی آموزش خودآرایی
  • ۲۳:۵۲   ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28091 |24368 پست

    بهترین مدل موها برای صورت‌های گرد (1)

    بسیاری از خانم‌هایی که صورت گرد دارند، به‌جای تمرکز و نشان دادن این گردی، سعی می‌کنند آن را بپوشانند. راز یک مدل موی جذاب و مناسب برای صورت گرد، کشیده نشان دادن آن می‌باشد.

    خوب است بدانید که فرم صورت، تنها عاملی نیست که شما هنگام انتخاب یک مدل موی جدید، باید در نظر بگیرید. جنس و بافت موی شما نیز به همان اندازه مهم می‌باشد. مطالعه کنید که قبل از مدل موی جدید، چه چیزهایی را باید در نظر بگیرید. این مدل موی اِما استون، برای صورت گرد او مناسب می‌باشد. در اینجا دلایل را بررسی می‌کنیم:

    موی بلند برای صورت‌های گرد، بسیار مناسب می‌باشد، زیرا صورت را کشیده نشان می‌دهد. اگر صورت گردی دارید، بهترین مدل کوتاهی‌ مو برای شما، چند اینچ زیر چانه و بلندتر خواهد بود.

    اِما استون موهای تکه‌ای موجدار بلند دارد. کوتاه‌ترین تکه‌ی مو در حالت ایده‌آل باید روی چانه‌ی شما بریزد و نباید در بالای نرمه‌ی گوش شما باشد؛ مانند اما استون در این تصویر. تکه‌های خیلی کوتاه، باعث می‌شود که مدل مو به صورت قدیمی و از مُد افتاده نشان داده شود، به اطراف صورت شما حجم اضافه کند و باعث شود تا حتی صورتتان گردتر نیز به نظر برسد. مطمئناً شما این را نمی‌خواهید. موهای تکه‌ای اما استون به خوبی مخلوط شده‌اند، به طوریکه شما نمی‌توانید بگویید آن‌ها خرد شده‌اند.

    چتری‌های یک طرفه‌ی بلند برای یک صورت گرد، زاویه ایجاد می‌کنند. ما به دنبال چتری‌های بلندی هستیم که با اطراف استخوان‌های گونه متناسب باشد.

    امواج ملایم و ظریف در مو، گردی را از صورت منحرف می‌کند، بنابراین اگر شما موج‌های طبیعی در موهایتان دارید (بسیاری از زنان دارند)، اجازه دهید تا آن‌ها به صورت طبیعی ظاهر شوند. موهایتان را زمانیکه خشک است به هم بفشارید و مچاله‌شان کنید تا بعضی از موج‌های خود را حفظ کند، یا از یک بابلیس درشت کمک گرفته و موهایتان را دور آن بپیچید، مانند کاری که اما استون در اینجا کرده است.

    موهای بلند همیشه در یک صورت گرد، عالی به نظر می‌رسد، موهای میلا کیونیس این موضوع را ثابت می‌کند. این سبک مو برای یک صورت گرد مناسب می‌باشد، زیرا موهای بلند، صورت را کشیده نشان می‌دهد و موهای صاف، به اطراف صورت حجمی را اضافه نمی‌کند.

    درواقع، پوشاندن صورت، یک راه خوب برای لاغر نشان دادن یک صورت گرد می‌باشد.

    نکات ضروری:

    1) برای داشتن موهای صاف، از یک اتوی مو استفاده کنید و قبل از استفاده از آن، راهنمای طرز استفاده از آن را مطالعه کنید.

    2) یاد گرفتن اینکه به درستی موهایتان را با سشوار خشک کنید، یک تفاوت بزرگ در ظاهر موی شما ایجاد می‌کند.

    کیرستن دانِست صورتی گردی دارد، ولی شما در این تصویر متوجه این موضوع نمی‌شوید. موهای چتری معمولاً برای صورت‌های گرد غیرقابل‌قبول می‌باشند، زیرا بر گردی صورت تأکید می‌کنند، اما شما می‌توانید از یک مصری بلند استفاده کنید، مانند کاری که دانست در اینجا کرده است. مطمئن شوید که مصری شما حداقل چند اینچی زیر چانه باشد و همینطور آن را بطور نامنظم مدل دهید.

    موهای بلند یک صورت گرد را کشیده نشان می‌دهد و موهایی که مانند یک پرده (حجاب) روی صورت می‌ریزند، برخی از قسمت‌های صورت دانست را می‌پوشاند. شما یک میلیون گزینه انتخاب موهای بلند برای صورت گردتان دارید.

    البته لازم است که بگوییم تمام مدل موهای کوتاه نیز در صورت‌های گرد، بد به نظر نمی‌رسند.

    آموزش خودآرایی آموزش خودآرایی
  • ۲۳:۵۶   ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28091 |24368 پست

    کامرون دیاز یک مدل موی مناسب و زیبا را برای یک صورت گرد، به نمایش می‌گذارد.

    معمولاً موهای مصری و کوتاه در صورت‌های گرد، خوب به نظر نمی‌رسد، اما این مدل موی مصری در صورت کامرون دیاز که صورتی گرد دارد، خاص و جذاب است. شاید بپرسید چرا؟ چتری‌های یک‌طرفۀ او، مدل موی او را زاویه‌دار می‌کند. موهای او بسیار صاف می‌باشد، بنابراین این مدل مو به اطراف صورت او، حجم اضافه نمی‌کند. به موهای کاملاً بلوند او توجه کنید.

    با این حال کامرون دیاز وقتی برای اولین بار این مدل را امتحان کرد، چندان از آن راضی نبود. آنها بسیار کوتاه‌تر از چیزی بود که او انتظار داشت. ظاهراً او خیلی ناراحت شد، تا جاییکه فریاد زد و همین باعث شد تا آرایشگرش گریه کند.

    انتخاب مدل موهای کوتاه در صورت‌های گرد، ریسک‌ می‌باشد، زیرا ممکن است بسیاری از مدل موهای کوتاه، پهنا را به اطراف صورت اضافه کنند، این مدل موها برای صورت‌های گرد، غیرقابل‌قبول و نامناسب می‌باشند. اگر یک صورت گرد دارید، از مدل‌های مصری که تا فک هستند، اجتناب کنید، خصوصاً اگر شما یک گردن کوتاه نیز دارید. هر کوتاهی بلانت تا چانه، بر گردی صورت تأکید می‌کند. اگر شما موهای کوتاه را انتخاب می‌کنید، مطمئن شوید که مانند جنیفر گودوین با این مدل موی لبه‌دارش، در موهایتان لیر (موهای خرد و تکه‌ای) دارید.

    چرا این مدل برای جنیفر گودوین که یک صورت گرد کلاسیک دارد، مناسب و خوب است:

    چتری‌های بلندتر ویژگی‌های ظریف زیبایی او را نمایان‌تر می‌کند.

    شما هرگز نمی‌خواهید که موهای کوتاه به صورت صاف در دو طرف صورت شما بریزد. موهای گودوین در اینجا، کوتاهی‌های لیر (خرد) دارد، که این‌ها برای یک صورت گرد، ضروری می‌باشد.

    خانم‌هایی که صورت‌های گردی دارند، می‌توانند برای مراسم رسمی، موهای خود را جمع‌ کنند. می‌توانید این مدل کلاسیک را در تصویر سمت چپ ببینید. توجه کنید زمانیکه چتری‌ها را بالا می‌برید، صورتِ گرد، کشیده‌تر به نظر می‌رسد.

    در تصویر سمت راست، کیت آپتون موهای بلند و موجداری دارد، این حالت برای خانم‌هایی که صورت گرد دارند، عالی می‌باشد. موهای بلند نیز صورت گرد او را کشیده می‌کند.

    لازم است بگوییم که موهای بلند برای یک صورت کشیده، زیاد خوب و مناسب نمی‌باشد.

    آموزش خودآرایی آموزش خودآرایی
  • ۲۱:۵۰   ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28091 |24368 پست

    میکاپ آرایش_صورت

    می خواهید چشم هایتان را آرایش کنید از کجا شروع می کنید؟ اولی خط چشم می کشید یا اینکه فرچه سایه را برداشته و شروع به نقاشی پلک پشت چشم می کنید؟ کاری نداریم رنگ چشمان شما روشن است یا تیره ، در این بخش نکات آرایش چشم برای خانم های ابرو رنگ شده را خواهیم گفت که چطور با انتخاب سبک و رنگ مناسب آرایش چشم ، ابروهای رنگ شده را هم زیباتری جلوه دهیم.

    آرایش چشم مناسب ابروهای قهوه ای روشن و تیره:

    نگاهی به تصاویر بیندازید تا ببینید که می توان از سایه های رنگی و دودی برای آرایش چشم هایی با ابروهای قهوه ای استفاده کرد. بسته به روشن و تیره بودن رنگ ابرویتان سایه های را تیره روشن انتخاب کنید. بهترین رنگ آرایش چشم برای خانم هایی با ابروهای قهوای روشن ترکیب رنگ های گرم قهوه ای و دودی در گوشه چشم است. در حقیقت برای زیباتر شدن آرایش بهتر است آرایش چشم را از روشن به تیره از بخش داخلی پلک تا گوشه چشم اجرا کنید.حتما خط چشم بکشید یا اینکه با یک مداد نرم مشکی خطی باریک روی خط رشد مژه های بالایی بیاندازید، این کار جلوه خاصی به زیبایی چشمان و ابروهای شما می بخشد. اگر علاقه مند به آرایش های لایت هستید با داشتن ابروهای رنگ شده می توانید سایه رنگ مسی و یا طلایی خیلی ملایم را برای آرایش چشمانتان انتخاب کنید.

  • برای شرکت در مباحث تبادل نظر باید ابتدا در سایت  ثبت نام  کرده، سپس نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد نمایید؛    (Log In) کنید.
موضوع قبل
زیربخش
موضوع بعد
آخرین پست های این تالار
آخرین پست های این بخش
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان