خانه
× برای دیدن جدیدترین مطالب این تاپیک اینجا کلیک کنید و برای دیدن صفحه ابتدایی، این پنجره را ببندید.
برای دیدن صفحات دیگر، بر روی شماره صفحه در شمارنده بالا کلیک کنید.
مشاهده جدیدترین مطالب این تاپیک
54.7K

ایده هایی که هر خانه ای را بهتر میکند!!

  • ۱۲:۵۶   ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
    avatar
    کاربر جديد|91 |55 پست


    14 راه حل عالی برای نظم دهی به فضاها!


    طبقه بندی و نظم دهی: برای سال‌ها کشوها جاهای مشخصی در خانه‌ها داشتند. آن‌ها با وسايل مختلف در آشپزخانه، لباس‌ها و پوليورها در اتاق خواب، و خودكارها و كاغذها در اتاق كار پر می شدند. اما طراحان كم‌كم متوجه انعطاف‌پذيری اين عنصر طراحی شدند. هيچ‌‌چيز بهتر از يك کشوی در دسترس برای سامان‌دادن به وسايل زندگی نيست. در اين مطلب به چند ايده جالب در استفاده از کشوها و طبقات اشاره می كنيم.


     



    راه‌پله باريك اين خانه فضای هوش‌مندانه‌ای را برای نگهداری از وسايل فراهم كرده است: دو قسمت از اين پله به صورت دراور کشویی طراحی شده است تا جايی مناسب برای نگهداری از كفش‌ها فراهم كند.


     



    از نظم‌دادن به تلفن‌ها، تبلت‌ها، و لپ‌تاپ‌ها در حال شارژ خسته شده‌ايد؟ يك سه‌راهی در داخل يك كشو قرار دهيد و از آن به‌عنوان محل شارژ وسايل الكترونيكی استفاده كنيد. فقط مطمئن شويد كه اين كشو از كشوهای معمولی كوچك‌تر است و فضای كافی برای قرارگرفتن سيم سه‌راهی در خود دارد.


     



    از خوردنی ها در طراحی استفاده كنيد: ماكارونی و حبوبات خود را از طريق يك دراور شيشه‌ای نمايش دهيد. خوردنی ها رنگ‌های مختلفی دارند (غلات قرمز و پاستای اسفناجی) و به همين دليل ظاهر زيبايی به کشوها می دهند.


     



    به‌جای اين‌كه هر بار كه می خواهيد لباسی را اتو بزنيد برای درآوردن ميز اتو از كمد دچار مشكل شويد از مدل تاشوی آن در داخل يك كشو استفاده كنيد.


     



    حتی سگ‌ها هم از يك فضای غذاخوری مخصوص به خود قدردانی می كنند. كاسه های آن‌ها را از كف زمين جمع كنيد و آن‌ها را در داخل دراورها بگذاريد.


     



    دوست نداريد حوله‌ها را در حمام يا روی صندلی ها خشك كنيد؟ اين كشوها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند كه می توانيد از آن‌ها برای خشك‌كردن حوله‌ها استفاده كنيد. هوا به‌راحتی از داخل آن‌ها عبور می كند و حوله شما پيش از آن‌كه به آن‌ نياز داشته باشيد خشك شده‌ است.


     



    لباس‌ها، ملحفه‌ها، و پادریها را در كشوهای زير تخت‌خواب‌ها نگه‌داری كنيد. اين نوع تخت‌خواب‌ها در فضاهای بسيار كوچك كه جای كافی برای قراردادن كمد لباس را ندارند بسيار مناسب‌اند.


     



    اگر می خواهيد از هر فضايی در آشپزخانه استفاده كنيد از فضای زير كابينت‌ها بهره ببريد. استفاده از اين كشو‌های موجود در زير كابينت‌ها از كشوهای ديگر سخت‌تر است اما می توانيد سينی ها یا ورقه های کیک پزی را در آن ها نگه داری کنید.


     



    راهروی ورودی را تميز كنيد و لباس‌های بيرون خود را در کشوها مخفی كنيد. در عكس بالا لباس‌های زيادی در کشوهای موجود در فضای راه‌پله مخفی شده‌اند.


     



    به‌جای استفاده از يك نردبان برای دسترسی به طبقه دوم اتاق‌های كودكان از دراورهای هوش‌مندانه‌ای استفاده كنيد كه نقش يك راه‌پله را نيز بازی می كنند.


     



    به فضاهای بيش‌تری برای مهمانان نياز داريد؟ يك تخت‌خواب در دراوری قرار دهيد كه در زير نشيمن زير پنجره قرار دارد و هر گاه نياز بود آن را بيرون بكشيد و از آن استفاده كنيد.


     



    لوله‌های زير سينك آشپزخانه تميزكردن اين فضا را معمولا سخت و دشوار می كنند. اين کشوها كه دارای سبدهای U شكل است متناسب با لوله‌ها طراحی شده است و  به همين دليل می توانيد به‌راحتی به اسپری ها، اسفنج‌ها، و مسواك‌های مخصوص تميزكاری دسترسی پيدا كنيد.


     



    نشيمن‌های كنار پنجره موجود در آشپزخانه نه تنها فضای راحتی برای نشستن هستند، بلكه می توان از فضای زيرين آن‌ها برای مخفی كردن وسايل آشپزخانه استفاده كرد.




    •  8 ایده خلاقانه برای قفسه هایی زیبا و جذاب

    • 20 ایده برای كسانی كه از دراورهای خود خسته شده‌اند!




    ویرایش شده توسط زیباکده در تاریخ ۱/۲/۱۳۹۴   ۱۴:۵۰
  • leftPublish
  • ۱۳:۰۵   ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
    avatar
    sadafch
    کاربر جديد|91 |55 پست

    8 ایده زیبا برای استفاده از شلف ها


    طبقه بندی و نظم دهی : شلف ها ، طبقاتی هستند که بدون دیده شدن محل اتصالشان به دیوار نصب می شوند و در عین زیبایی بسیار هم کاربردی هستند. از بکار گیری در گوشه ای به منظور ایجاد فضایی کاری تا پوشاندن دیوارهای مشکل دار ، در طراحی دکوراسیون داخلی منزل، آنها قابل استفاده هستند.



    1. شلف ها ، در امتداد پنجره ها


    اگر به فضای بیشتری در آشپزخانه نیاز دارید اما با کمبود دیوار مواجه هستید راه حل شما، استفاده از شلف ها در امتداد پنجره هاست.برای این کار کافیست فضای بین پنجره ها در حدی باشد که بتوان طبقات را فیکس کرد. در صورتیکه پنجره های وسیعی دارید که فضای کمی بین آنهاست برای نصب طبقات از راهنمایی یک متخصص استفاده کنید.

     




    2. استفاده از فضاهای پرت برای نصب شلف ها


    استفاده از شلف ها برای پوشاندن فضاهای پرت بسیار هوشمندانه است زیرا در عین پوشاندن نواقص آن فضا را کاربردی می کند.

     




    3. چیدمان نامتقارن شلف ها


    در این تصویر به منظور ایجاد فضایی نامتقارن طبقات به صورت چپ و راست روی دیوار نصب شده اند . اگر خوب دقت کنید متوجه می شوید که در بعضی قسمتها فاصله بین طبقات برای گذاشتن اشیا بلندتر دو برابر در نظر گرفته شده است.

     




    4.  طبقات شلف ها در زاویه های دیوار


    نصب طبقات در امتداد زوایا سبکی مدرن و به روز است که حال و هوا را تغییر می دهد اما برای این کار شما به فضای بیشتری نیاز دارید .توجه داشته باشید که برای طبقاتی که سنگین بوده یا شکل خاصی دارند ، از متخصصان کمک بگیرید

     




    5.  طبقات بلند شلف ها در دکوراسیون


    برای به نمایش گذاشتن اشیا تزئینی و هنری از طبقات بلند استفاده کنید . در اینجا نتیجه استفاده از سه قفسه بلند بالای میز خیلی بلند فضایی ساده و هماهنگ ایجاد کرده است.

     




    6. تغییر دکوراسیون با استفاده از شلف ها


    با نصب  یک تخته به عنوان دیوارپوش بین پایین ترین قفسه و میز کارتان می توانید تغییری عمده در فضایتان ایجاد کنید.در اینجا نور مورد نیاز میز کار ازطریق سه چراغ سقفی کوچک تامین شده ولی شما می توانید از چراغهای هالوژن توی کار برای تامین نور میز کارتان استفتده کنید.

     




     7. استفاده از شلف ها با طبقات کوچک


    می توانید از دیوارهای کم عرض اما طویل با نصب طبقات دیواری کوچک به صورت عمودی استفاده کرده و کتابخانه ای کوچک برای خود مهیا کنید.

     




     8. هماهنگی رنگ شلف ها


    قرار دادن وسایل کاربردی و پرمصرف آشپزخانه در طبقات در عین شیک بودن بسیارکاربردی است.با تطبیق رنگ و جنس طبقات با کابینت آشپزخانه می توانید از این قفسه ها به عنوان عنصری دکوراتیو استفاده کنید.


    مطالب مرتبط : 10 راز برای منظم نگه داشتن اتاق نشیمن


    10+1 شلف خلاقانه


    شلف، عنصری کاربردی برای خانه ای زیبا


    كشویی جادویی برای نگهداری وسایل ارزشمند


    ویرایش شده توسط زیباکده در تاریخ ۱/۲/۱۳۹۴   ۱۴:۵۴
  • ۱۰:۰۵   ۱۳۹۳/۱۲/۲
    avatar
    sadafch
    کاربر جديد|91 |55 پست
    در اتاق خوابتان از تعداد زیادی قاب عکس با فرم خای مختلف اسنفاده کنید نترسید این اشکال تنوع زیبایی به اتاق شما خواهد داد








  • ۱۰:۲۴   ۱۳۹۳/۱۲/۲
    avatar
    سارا دلاور
    کاربر فعال|1107 |601 پست
    ممنون عزیزم خیلی مفید بود
  • ۱۹:۰۴   ۱۳۹۳/۱۲/۲
    avatar
    sadafch
    کاربر جديد|91 |55 پست
  • ۱۹:۳۸   ۱۳۹۳/۱۲/۲
    avatar
    sadafch
    کاربر جديد|91 |55 پست

    دکوراسیون ورودی با تغییرات خلاقانه ؛ به استقبال نوروز



    نصب تابلو در را پله





    اگر برای رسیدن به در ورودی خانه مهمانان شما باید راه پله را طی کنند. بهتر است دیوارهای کنار باکس پله را خالی نگذارید و  برای ایجاد تنوع در دید آنها با استفاده از تابلوهای هنری بر زیبایی دیوارها بیفزایید.





    انتخاب تابلوها باید با توجه به کلیت دکوراسیون داخلی فضا انجام شود. تم، رنگ و تعداد تابلوها به سلیقه شخصی شما مرتبط می شود. اگر در آپارتمان زندگی می کنید و راه پله برای شما و همسایه ها فضایی عمومی محسوب می شود بهتر است در اولین فرصت نظر آنها را در این مورد جویا شوید.





    نصب استیکرهای نقشدار روی سطح ارتفاح پله


    با نصب استیکر روی سطح ارتفاح پله رنگ و رویی تازه به راه پله خود ببخشید. ایجاد تنوع در این قسمت از خانه می تواند به شادابی و نشاط شما قبل از ورود به خانه بفزایید. این بار هم شاید به مشورت با همسایه ها نیاز داشته باشید.





    رنگ و طرح استیکر ها را هماهنگ با سلیقه شخصی ( یا جمع همسایگان ) و طراحی دکوراسیون داخلی آن فضا انتخاب کنید. طرح و نقش های کلاسیک یا مدرن هر کدام می تواند گزینه خوبی باشد. ببینید که ساختمان شما از کدام سبک پیروی می کند.

     





    استفاده از رنگ های شاد در ورودی


    تمی خاص با رنگی شاداب می تواند حس خوبی را در بدو ورود به خانه، به شما و مهمانانتان منتقل کند. با ترکیب رنگهای شاد و انرژی بخش ورودی خانه خود را جذاب کنید.





    جزئییات را جدی بگیرید، وسایل تزئینی و کف پوش ورودی را متناسب با ترکیب رنگ مورد نظرتان انتخاب کنید.

     





    گیاهان آپارتمانی طراحی دکوراسیون ورودی


    وجود گیاهان در هر فضایی حس طراوت و تازگی را به همراه دارد. گیاهان را به ورودی خانه بیاورید. اجازه بدهید با روحیه ای تازه به منزل خود وارد شوید.





    همهمه و شلوغی شهر و کار را پشت در خانه بگذارید و نگاهی به تازگی گلدان کوچکتان بیاندازید حالا می توانید پا به دیگر فضاهای خانه بگذارید.


    مطلب پیشنهادی : گیاهان آپارتمانی بهار را به خانه می آورند ؛ به استقبال نوروز


    دست سازهای بهاری ؛ به استقبال نوروز

     





    استفاده از آینه در ورودی خانه


    آینه ها در هر قسمت از خانه می تواند کمکی باشد برای بزرگتر جلوه دادن فضا، با استفاده از آینه، کاری کنید که ورودی خانه شما بزرگتر جلوه کند. در عین حال می توانید در هنگام خروج و یا ورود به خانه نیز ظاهر و پوشش خود را مرتب کنید. استفاده از آینه تمام قد در این مورد کمک بیشتری خواهد کرد.





    اگر از آیینه کوچکتری استفاده می کنید بهتر است جلو آن یک کنسول و یا چهارپایه قرار بدهید و با وسایل دکوری کوچک آن فضا را زیباتر کنید.

     





    تخته سیاه در طراحی دکوراسیون ورودی


    تخته سیاه در ورودی به شما این امکان را می دهد تا بتوانید با یادداشت های کوچک، نکاتی را به دیگر ساکنان خانه یادآوری کنید و یا با نوشتن جمله ای زیبا از مهمانان خود پذیرایی  کنید. حتی بهانه خوبی است برای ایجاد تنوع در میان روزمرگی های خانه، هر روز یکی از اعضای خانواده را موظف کنید تا با نوشتن جمله و یا شعری زیبا ، شادی را به دیگران هدیه بدهد.





    تخته سیاه را در جایی نصب کنید که بیشترین دید را داشته باشد و اگر پیامی برای اعضای خانواده دارید مطمئن باشید که آن را خواهد دید.





    ابعاد و اندازه تخته سیاه را با توجه به ابعاد و اندازه ورودی و طراحی دکوراسیون آن انتخاب کنید. شاید بهترین انتخاب کوچکترین سایز ممکن باشد.


    مطلب پیشنهادی : تو خونه تخته سیاه هم لازم میشه!

     





    سبد ها و باکس های کوچک برای وسایل کوچک


    بعضی وسایل کوچک را به دلایل مختلف شاید باید در ورودی خانه بگذاریم. نامه های رسیده، مجله یا روزنامه هایی که مشترک هستید و یا قبض های آب و برق و.... ! برای جلوگیری از شلوغی و حفظ نظم، سبد و یا بکس مشخصی را برای نگهداری آنها در نظر بگیرید.

     





    طراحی فضای نشستن در ورودی خانه


    شاید شما هم از آن دسته کسانی باشید که هنگام خروج از خانه مهمانان خود را تا جلوی در بدرقه می کنید. هیچ فکر کرده اید که وقتی شما به احترام، منتظرید آنها از خانه خارج شوند و بعد به محیط خانه برگردید آنها چقدر با عجله و ناراحتی کفش های خود را می پوشند؟؟! چیدانه به شما پیشنهاد می کند نزدیک ورودی خانه جایی برای نشستن طراحی کنید.





    در این صورت مهمانتان می تواند با نشستن در حالتی راحتتر کفش های خود را می پوشند و حتی شما می توانید کنار آنها بنشینید تا احساس بهتری داشته باشند. با این کار خودتان نیز وقت خروج از خانه راحت خواهید بود و در حالت نشسته کفش می پوشید.

    فنگ شویی ، ورودی خانه شما را متحول می کند!

    طراحی ورودی بر اساس سبک زندگی شما


    تجربه‌ای انرژی‌بخش: فضای ورودی خانه خود را تمیز نگه دارید








  • leftPublish
  • ۱۰:۲۷   ۱۳۹۳/۱۲/۳
    avatar
    sadafch
    کاربر جديد|91 |55 پست

    میز تلویزیون شیک و مدرن در دکوراسیون نشیمن



    ترفند های دکوراسیون :   نزدیک شدن به روز های نوروز هیاهوی تغییر دکوراسیون را به هر خانه ای می آورد. هر خانم خانه داری سعی می کند با تغییر دکوراسیون داخلی منزل فضا را برای پذیرایی از مهمانان کاربردی تر کند و انعطاف بیشتری به فضا ببخشد. به صورتی که بتواند چند عملکرد مختلف به فضا بدهد. یکی از عناصر مهمی که در شکل گیری فضا تاثیر دارد وجود تلویزیون و میز آن است. وجود یک میز تلویزیون شیک و متناسب با فضا می تواند بر زیبایی فضا ی خانه تان بیافزاید و جلوه بخش دکوراسیون داخلی فضا خانه تان باشد پس چیدانه را همراهی کنید تا میز های مختلفی را که می توانید در طراحی دکوراسیون داخلی منزلتان استفاده کنید را به شما معرفی کند.





    میز های تلویزیون بسته به بزرگی یا کوچکی فضا داخلی منزل شما می توانند خلاقانه باشند ، به طور مثال میز های تلویزیون حتما نباید یک سری قفسه های به هم پیوسته با رنگ های غالب سیلور ، مشکی و قهوهای باشند. گاهی این میز ها می توانند به عنوان یک پایه برای گذاشتم تلویزیون عمل کنند و رنگ آن ها نیز مطابق با رنگ فضا ی داخلی منزلتان می توانند متغییر باشد. چیدانه پیشنهاد می کند اگر تلویزیون مرکز ثقل فضای اتاق تان است پس حتما از میزی با طراحی خلاقانه و رنگ شاد استفاده کنید تا جلوه زیبا تری به خانه تان ببخشد.


    مطالب پیشنهادی : نگاهی به کاربرد رنگ سیاه در طراحی داخلی


    نگاهی دوباره به رنگ قهوه ای


    ترکیب رنگ های امروزی در دکوراسیون داخلی





    اگر دوست دارید به نشیمن خود رنگ و بویی کلاسیک بدهید و حضور طبیعت در خانه تان را بیشتر احساس کنید ، می توانید از میز های تلویزیون چوبی استفاده کنید ، رنگ این چوب ها می تواند قهوه ای ، قهوهای روشن و یا حتی قهوه ای سوخته باشد. انتخاب رنگ ها کاملا مرتبط با رنگ مبلمان است.حتی می توانید به اطراف میز تلویزیون خود قفسه هایی با درب های شیشه ای اضافه کنید و وسایل تزئینی خود را درون آن ها بچینید. به شکل یکنواختی میز تلویزیون را نیز از بین خواهید برد.


    مطالب پیشنهادی : فضای گرم و دنج به کمک سبک کلاسیک


    10 تركیب رنگ‌ در دکوراسیون فضاهای كوچك





    اگر احساس می کنید که باید میز تلویزیون خود را عوض کنید ولی در عین حال از میز تلویزیون فعلی خود نیز راضی هستید ، پیشنهاد چیدانه به شما این است که اطراف میز تلویزیون خود را تغییر دهید با این کار چهره ای جدید از میز تلویزیون خود خواهید دید. به طور مثال اگر میز تلویزیون شما رنگ روشن یا سفید دارد ، می توانید برای دیوار پشت تلویزیون کاغذ دیواری طرح داری با رنگ متضاد میز تلویزیون خود تهیه کنید و ببینید که چهره میز تلویزیون شما دگرگون شده است.


    مطالب پیشنهادی : استفاده از رنگ در دریایی تمام‌سفید


    نحوه صحیح انتخاب کاغذ دیواری





    میز های تلویزیون می تواند از چندین شلف با ابعاد مختلف تشکیل شده باشد. شلف ها به دلیل باز بودن اطراف آن ،حس بزرگتر بودن به فضا القا می کنند و انعطاف پذیری بیشتری را به فضا منتقل می کنند. برای استفاده ازشلف ها به عنوان میز تلویزیون حتما باید به این نکته توجه کرد که همه شلف ها یک اندازه نباشند تا میز تلویزیون حس یکنواختی به خود نگیرد. بهتر است طول شلفی که تلویزیون روی آن قرار میگیرد از همه بیشتر باشد تا متمایز بودن خود را بیشتر نشان دهد.


    مطلب پیشنهادی : شلف، عنصری کاربردی برای خانه ای زیبا





    لزوما تلویزیون ها حتما نباید روی میز یا پایه خاصی قرار بگیرند ، اگر از LCD ها استفاده می کنید ، می توانید آن ها را روی دیوار نصب کنید. اگر داخل فضایی که می خواهید تلویزیون را قرار بدهید شومینه هم وجود دارد ، تلویزیون را دیوار بالایی شومینه می توانید نصب کنید. دیوار بالای شومینه را با صفحات MDF بپوشانید و تلویزیون خود را روی آن قرار دهید. ولی در نصب تلویزیون به روی دیوار حتما باید به چند نکته توجه کنید. برای نصب تلویزیون روی دیوار حتما از افراد متخصص در این زمینه استفاده کنید ، بخش اهالی فن چیدانه می توانند در این زمینه به شما کمک کنند. دوم این که حتما به این نکته توجه داشته باشید که ارتفاعی که می خواهید تلویزیون را نصب کنید زیاد بالا نباشد تا موقع تماشای تلویزیون راحت باشید.


    مطلب پیشنهادی : کدام شومینه مناسب خانه شماست؟





    اگر مجبور هستید از از تلویزیون در اتاق نشیمن استفاده کنید و از این مساله احساس نارضایتی می کنید ، می توانید میز تلویزیونی با قفسه های در دار تهیه کنید. در این میز های تلویزیونی درب هایی با خاصیت ریلی تعبیه شده است که می توانید به وسیله آن ها تلویزیون خود را از دید ها پنهان کنید. به علاوه وقتی تلویزیون دیده نشود مسلما در مهمانی ها از آرامش بیشتری برخوردار هستید.









  • ۱۱:۵۷   ۱۳۹۳/۱۲/۳
    avatar
    شقایق ف
    یک ستاره ⋆|1005 |1130 پست
    خیلی خوشگل بودن عالی بودن
  • ۱۰:۲۰   ۱۳۹۳/۱۲/۴
    avatar
    sadafch
    کاربر جديد|91 |55 پست
  • ۱۲:۱۹   ۱۳۹۳/۱۲/۴
    avatar
    sadafch
    کاربر جديد|91 |55 پست


    کم هزینه ترین راه برای طراحی دکوراسیون آپارتمان شما



    طراحی مقرون به صرفه : خیلی وقت‌ها پیش می‌آید كه ما تصمیم می‌گیریم ظاهری نو به خانه خود بدهیم و وسایل جدیدی برای آن بخریم. در ابتدای كار خیلی هیجان داریم و دست به خرید می‌زنیم، اما پس از این‌كه هیجان‌های اولیه ما از بین رفت و توان مالی ما اجازه پیاده كردن همه ایده‌های ما را نداد، نومیدی به سراغ ما می‌آید. این مسئله در مورد اولین آپارتمان ما بیش از پیش به چشم می‌آید، چراكه ما برای طراحی اولین آپارتمان خود انگیزه زیادی داریم و ممكن است حین كار دچار ناامیدی شویم. اما نگران نباشید، این مسئله كاملا طبیعی است و نیازی نیست خیلی نگران آن باشید. ما در این مطلب می‌خواهیم در این زمینه به شما كمك كنیم و 19 راه را به شما نشان دهیم كه از طریق آن بتوانید بدون هزینه خیلی زیاد فضایی دنج و آرام در خانه خود ایجاد كنید؛ فضایی كه هر گاه به آن نگاه كنید حسی از غرور در شما ایجاد شود. پس چیدانه را همراهی کنید تا با هم این 19 روش را دنبال کنیم.


    به خودتان در مورد چیدمان خانه و استفاده از تابلوهای هنری آموزش دهید


    بهترین راه برای این‌كه بتوانید بفهمید چه چیزی بیش از همه به درد خانه شما می‌خورد این است كه مدتی را به آزمون و خطا و تجربه كردن سپری كنید. جای مبلمان را تغییر دهید، وسایل مختلف را جابه‌جا كنید، و مدتی را در گوشه و كنار خانه بگردید تا بتوانید بهترین چیدمان را برای آن پیدا كنید. بیشر اوقات، به نظر می‌رسد كه بهترین ایده‌ها برای چیدمان وسایل خانه و استفاده از تابلوهای هنری زمانی شكل می‌گیرد كه شما چند ماه در یك خانه زندگی كرده باشید، پس برای این كار باید كمی صبور باشید.

    مطلب پیشنهادی : 
    راهنمای خرید مبل شیک و زیبا


    وسایل مربوط به تخت‌خواب را با هم تركیب كنید


    به جای این‌كه یك دست كامل كالای خواب برای تخت‌خواب اتاق خواب خود خریداری كنید، وقتی به حراجی‌ها می‌روید حسابی حواس خود را به روتختی‌های زیبا، ملافه‌های رنگی، و بالش‌های نرم و راحت بدهید. كاربردی‌ترین قانون در مورد وسایل تخت‌خواب وقتی از یك دست نیستند، استفاده از یك عنصر اصلی (مانند روتختی با طرح‌های برگ به رنگ قرمز)، یك عنصر كوچك (مانند طرح‌های روی كوسن‌ها)، و یك عنصر خاص (مانند بالش گرد) است.


    مطالب پیشنهادی : کوسن های کوچک، تغییرات بزرگ در دکوراسیون داخلی


    دریچه ای برای تماشای جذابیت رنگ قرمز


    اتاق کودک با دست سازه های ساده و رنگی





    فضای خانه را ساده و منظم طراحی كنید


    بر روی ایجاد خانه‌ای منظم تمركز كنید و هدف خود را مشخص كنید. از این‌كه نمی‌توانید دقیقا همان چیزی را كه در ذهن دارید برای خانه خود خریداری كنید اصلا ناراحت و ناامید نشوید. برای مثال در فضای صبحانه‌ای كه در عكس بالا مشاهده می‌كنید، یك میز ساده و یك دست صندلی زیبا بر روی یك قالیچه بسیار خاص قرار گرفته‌اند و از این طریق یك فضای دنج و جذاب ایجاد شده است. هم‌چنین بر روی میز یك گلدان گل قرار گرفته و چند ظرف زیبا بر روی دیوار نصب شده‌اند تا این فضا خاص‌تر و شخصی‌تر شود.


    مطلب پیشنهادی : انتخاب فرش ، دکوراسیون منزل خوش رنگ و لعاب





    یاد بگیرید كه وسایل دسته‌دوم و قدیمی را دوست داشته باشید


    اگر می‌خواهید كه در هزینه‌های خود صرفه‌جویی كنید و همچنان ظاهر خانه شما زیبا و خاص باشد، چاره‌ای ندارید جز این‌كه ساعاتی را در جمعه‌بازارها، دسته‌دوم‌فروشی‌ها، و سمساری‌ها سپری كنید. اگر وقت بگذارید و سری به جمعه بازارها یا دسته‌دوم‌فروشی‌ها بزنید می‌توانید وسایل بسیار باكفیت و زیبایی را با قیمت بسیار اندكی خریداری كنید و سپس آن را براساس سلیقه خود ترمیم كنید. همان‌طور كه در عكس بالا مشاهده می‌كنید این صندلی‌های زردرنگ زیبا از دسته‌دوم‌فروشی خریداری شده‌اند.


    نكاتی كه هنگام خرید وسایل دسته‌دوم و قدیمی باید در نظر داشته باشید






  • ۱۳:۴۳   ۱۳۹۳/۱۲/۵
    avatar
    sadafch
    کاربر جديد|91 |55 پست

    خانه ای شیک با رنگ سال 2015




    ترکیب رنگ های امروزی در دکوراسیون داخلی



    پالت های رنگی: اگرچه انتخاب‌هایی که از سوی کمپانی‌های مختلف در مورد رنگ سال می‌شود بیش‌تر برای استفاده در طراحی داخلی خانه است، اما انتخاب پانتون به معنی انتخاب گسترده‌تر از رنگ سال است. وقتی پانتون رنگ سال را انتخاب می‌کند نه تنها از آن در طراحی داخلی استفاده می‌شود، بلکه صنایع دیگر مانند طراحی گرافیک و مد و فشن از آن بهره می‌برند. پانتون رنگ عنابی (مارسالا: Marsala) را به عنوان رنگ سال 2015 انتخاب کرده است. از این رنگ، که به رنگ قرمز شرابی خاکی است، می‌توان به خوبی در طراحی داخلی خانه استفاده کرد.





    رنگ عنابی یک رنگ‌مایه قهوه‌ای متمایل به قرمز یا یک رنگ شکلاتی آلبالویی است که طبق گفته لئاتریس آیسمن (Leatrice Eiseman) متخصص رنگ و مدیر اجرایی شرکت پانتون «دارای حس و حالی ارگانیک و پخته است.». او معتقد است: «عنابی دارای حس و حالی کلاسیک اما در عین حال خنثی است که یادآور خاطرات خوب و خوشایند است.» 


    اما اگر می خواهید از این رنگ در طراحی داخلی خانه خود استفاده کنید، ما  در این مطلب در مورد استفاده از این رنگ در طراحی داخلی صحبت می کنیم.

     





    رنگ‌مایه‌های قرمز به رنگ‌هایی معروف هستند که احساسات ما را بر می‌انگیزند و اشتهای ما را بیش‌تر می‌کنند، به همین دلیل این رنگ‌ها انتخاب بسیار خوبی برای اتاق غذاخوری هستند. در اتاقی که در عکس بالا مشاهده می‌کنید، رنگ‌مایه‌های قرمز با رنگ زرد شاد اتاق مجاور هماهنگ شده‌اند. سقف سفید رنگ و دیواری که سه پنجره در آن تعبیه شده است نیروهایی هستند که به کمک دیوارهای زرد رنگ آمده‌اند و باعث شده‌اند تا فضا روشن، شاد، و سرزنده باقی بماند. 

     





    در عکس بالا نیز یک رنگ قهوه‌ای- قرمز را مشاهده می‌کنید- البته کمی رنگ نارنجی در خود دارد- که به نظر من به عنوان دیوار متفاوت جلوه‌ای زیبا و خاص به فضا داده است. از آن‌جایی که این رنگ بسیار تیره‌، و البته کمی چرک، است، باید در کنار آن از مقادیر زیادی رنگ سفید و نور طبیعی استفاده کرد تا گرفتگی و تیرگی این رنگ کم‌تر شود. این رنگ در فضای بالا دارای ظاهری غنی و پخته است.

     


    عکس هاس بیشتر از خانه ای با رنگ سال 2015





  • leftPublish
  • ۱۹:۱۷   ۱۳۹۳/۱۲/۵
    avatar
    sadafch
    کاربر جديد|91 |55 پست

    بالکن فسقلی خانه تان را زیبا کنید



    بالکن ، پاسیو ، حیاط خلوت : تزئین بالکن ها همانند انتخاب متریال درست و هماهنگ برای نما می تواند بر زیبایی بصری ساختمان شما تاثیر گذار باشد. در این روزهای پر هیاهوی نزدیک به نوروز که مشغول تغییر دکوراسیون داخلی منزلتان هستید بهتر است فکری هم برای بالکن منزلتان بکنید.بالکن ها می توانند معرف اتفاقاتی باشد که در روزهای بهاری قرار است در خانه تان رخ دهد. فرقی نمی کند بالکن خانه شما کوچک باشد یا بزرگ چیدانه برای هر دو نوع این بالکن ها ایده هایی دارد. پس چیدانه را همراهی کنید تا به شما بگوید برای داشتن یک بالکن بهاری به چه چیزهایی احتیاج دارید.





    استفاده از تک صندلیهای چوبی می تواند فضایی را برای آرامش گرفتن شما محیا کند. فضایی که از دریچه آن بتوانید به منظره ی بهاری بیرون نگاه کنید و از هوای مطبوع بهاری لذت ببرید. برای تزئین این صندلی ها هم می توانید از کوسن ها و رویه های پارچه ای با طرح ها و رنگ های شاد استفاده کنید و اطراف صندلی را پر کنید از گلدان های بهاری.

    مطلب پیشنهادی کوسن های کوچک، تغییرات بزرگ در دکوراسیون داخلی





    اگر بالکن های بزرگی دارید علاوه بر صندلی می توانید از شومینه های سیار هم در بالکن های خود استفاده کنید. این شومینه ها قابلیت جابه جایی دارند و شما می توانید از آن ها را در هر گوشه ای از بالکن ها که خواستید استفاده کنید.

    تن پوش ایده آل برای کف تراس

    10راه برای لذت بردن از فضای بیرونی خانه


    چگونه حیاطی زیبا و كاربردی داشته باشیم؟


    با گلدان های رنگارنگ بالکن کوچکتان را زیبا کنید








  • ۱۰:۳۶   ۱۳۹۳/۱۲/۶
    avatar
    مریم-ش
    دو ستاره ⋆⋆|2352 |2147 پست
    خیلی عالی بودن بیشترشون هم توی خونه های کوچیک هم جواب میده و بسیار زیباست من از اون شلفا و گلدونا خیلی خوشم اومد به نظرم اون شلفا برای کنار میز چرخ خیلی عالیه برای وسایل خیاطی
    من تو حیاط بین در انباری و دستشویی چندتا از اینا زدم و گلدون گذاشتم خیلی خوشگل شده
    این ایده ها هم خیلی دوست داشتم اون میز تلویزیون نارنجیه خیلی خوب بود
    وای چقد حرف زدم خب ببینم چندتاشو می تونم اجرا کنم باید برم خونه ببینم کجاها میشه یه کارایی کرد
  • ۱۱:۳۱   ۱۳۹۳/۱۲/۶
    avatar
    sadafch
    کاربر جديد|91 |55 پست
    چقدر پر انرژی ممنون مریم عزیزم مطمئن هستم خونه خیلی با صفایی داری
  • ۱۱:۵۹   ۱۳۹۳/۱۲/۶
    avatar
    sadafch
    کاربر جديد|91 |55 پست

    آینه کاری برای خانه ای بزرگ تر و پرنورتر ، به استقبال نوروز





    ترفند های دکوراسیون: آینه به خوبی می تواند انرژی، نور بیشتر و حسی دلباز و دعوت کننده را به خانه شما بیاورد. آینه ها به دلایل زیادی بهترین دوست دکوراتورها هستند. آینه ها می توانند یک فضای کوچک را دلبازتر نشان دهند، یک اتاق کم نور را روشن تر کنند و یک دکور ساده را جذاب و درخشان جلوه دهند. هنر آینه کاری یکی از زیباترین هنرهای سنتی ایران است که عمدتاً در تزیینات داخلی بناهای تاریخی کاربرد دارد.در معماری امروز شاید آینه کاری به شکل و شمایل گذشته کمی کمرنگ شده است ولی با نگاهی متفاوت به این هنر و استفاده های خلاقانه از آن می توان به ایجاد فضایی متفاوت و مجلل و مطابق با دکوراسیون امروزی دست یافت. 

     در این مطلب به شما نشان می دهیم که چرا باید امسال برای ایجاد یک تغییر کم هزینه و ساده اما تاثیر گذار در دکور خانه تان به سراغ آینه ها بروید. 


    آینه کاری در فضای ورودی و لابی آپارتمان





    استفاده از دیوار آینه ای در ورودی خانه مانند عکس بالا می تواند ورودی کوچک و دلگیر را با  به فضایی دلباز و روشن تبدیل کند. همچنین دیوار آینه ای بالا با ظرافتی خاص تراش کاری شده که زیبایی آن را دو چندان کرده است. 


    از دیوار های آینه ای  می توان در لابی برج یا ساختمان های مسکونی استفاده کرد.همان طور که در عکس بالا می بینیدآینه کاری با تراشکاری های امروزی، تجمل و شکوه فضای لابی را دوچندان کرده است.


    تصاویر آینه کاری های این مطلب کارهای شرکت دکوراسیون دانش است که در زمینه طراحی و اجرای آینه های دیواری و تراشکاری آینه فعالیت می کنند.


    آینه کاری در فضای نشیمن خانه





    آینه کاری می تواند به سادگی فضای نشیمن خانه شما را بزرگ تر نشان دهد. می توانید مانند عکس بالا در جلوی دیوار آینه ای دو صندلی و یک میز قرار دهید و بهتر است لوستر کریستالی زیبایی درمقابل آینه بیاویزید تا انعکاس نور درون آن فضا را درخشان و پر نور نشان دهد.


    یکی از دیوارهای فضای پذیرایی را با کمک آینه به دیوار اصلی فضا تبدیل کنید. دیواری را برای آینه کاری انتخاب کنید که حتما روبه قسمتی از خانه شما باشد که بیشتر از همه دکوراسیون آن را دوست دارید و معمولا منظم است زیرا با استفاده ازدیوار آینه ای در واقع فضای شما دو برابر به چشم می آید.










  • ۱۳:۰۰   ۱۳۹۳/۱۲/۶
    avatar
    فائقه فرهنگ
    کاربر جديد|13 |38 پست
    kheili naz budan kash un kesho ha ro tu iranam dorost mikardan.
  • ۱۵:۳۹   ۱۳۹۳/۱۲/۶
    avatar
    مامان نگار و نازی
    کاربر فعال|598 |487 پست
    عالی بود.ممنون
  • ۱۶:۰۰   ۱۳۹۳/۱۲/۶
    avatar
    شقایق ف
    یک ستاره ⋆|1005 |1130 پست
    زیباکده
    sadafch : 



    آینه کاری برای خانه ای بزرگ تر و پرنورتر ، به استقبال نوروز









    ترفند های دکوراسیون: آینه به خوبی می تواند انرژی، نور بیشتر و حسی دلباز و دعوت کننده را به خانه شما بیاورد. آینه ها به دلایل زیادی بهترین دوست دکوراتورها هستند. آینه ها می توانند یک فضای کوچک را دلبازتر نشان دهند، یک اتاق کم نور را روشن تر کنند و یک دکور ساده را جذاب و درخشان جلوه دهند. هنر آینه کاری یکی از زیباترین هنرهای سنتی ایران است که عمدتاً در تزیینات داخلی بناهای تاریخی کاربرد دارد.در معماری امروز شاید آینه کاری به شکل و شمایل گذشته کمی کمرنگ شده است ولی با نگاهی متفاوت به این هنر و استفاده های خلاقانه از آن می توان به ایجاد فضایی متفاوت و مجلل و مطابق با دکوراسیون امروزی دست یافت. 



     در این مطلب به شما نشان می دهیم که چرا باید امسال برای ایجاد یک تغییر کم هزینه و ساده اما تاثیر گذار در دکور خانه تان به سراغ آینه ها بروید. 



    آینه کاری در فضای ورودی و لابی آپارتمان





    زیباکده
    l من از این آیینه ها میخوام 
  • ۱۶:۰۶   ۱۳۹۳/۱۲/۶
    avatar
    شقایق ف
    یک ستاره ⋆|1005 |1130 پست
    زیباکده






    زیباکده
    و از اینا میخوام 
  • ۱۹:۰۹   ۱۳۹۳/۱۲/۶
    avatar
    sadafch
    کاربر جديد|91 |55 پست
    گلم اون آینه هارو عکسشو بدی بیرون برات برش میزنن این گلدون ها رو هم توی ایکیا و یا ایدن شاید بتونید پیداکنید
  • برای شرکت در مباحث تبادل نظر باید ابتدا در سایت  ثبت نام  کرده، سپس نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد نمایید؛    (Log In) کنید.
موضوع قبل
موضوع بعد
آخرین پست های این تالار
آخرین پست های این بخش
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان