خانه
1.36M

درمان بدون دارو

  • ۱۱:۱۸   ۱۳۹۴/۲/۱۹
    avatar
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست

    اینجا هر چیزی که درباره طب سنتی شنیدیم بنویسیم تا از اطلاعات و راهنمایی های هم استفاده کنیم.

    ابتدا تعریفی از طب سنتی:

    طب سنتی مجموعه ی علوم نظری و علمی است که در تشخیص ، پیشگیری و درمان بیماری های جسمی و روحی به کمک ما می آید.طب سنتی ایران تقریبا به 3000 سال قبل بر می گردد.کتاب های طب سنتی افرادی چون زکریای رازی و مخصوصا ابن سینا شهرت زیادی دارد تا جایی که قریب به 500 سال در دانشکده های اروپایی و آسیایی توسط اساتید تدریس شده است. اصول طبابت در این آثار طب سنتی، بر چهار طبیعت مزاج انسان یا اخلاط اربعه بوده از جمله: بلغم، صفرا، سودا و خون و نیز بر گرمی و سردی مزاج وبا توجه به نوع مشخصات بیمار، فرد درمان می شده است.

    طب سنتی برای پیشگیری از بیماریها به روش زندگی صحیح تاکید دارد . طب سنتی بر این اصل، که بر افراد لازم است تا تغذیه ای متناسب با مزاج و مشخصات خود داشته باشند، استوار است . طب سنتی معتقد است، هر فرد اگر طبیعت مزاج یا ارگانیسم بدنش را نسبت به غذاهای سرد ‏یا گرم تشخیص دهد و در مصرف آنها اعتدال داشته باشد، دچارعوارض گوارشی ‏و … نخواهد شد.

    ویرایش شده توسط P.Z در تاریخ ۱۲/۴/۱۳۹۸   ۱۸:۲۸
  • leftPublish
  • ۰۱:۴۴   ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست
    🍹تهیه نوشابه حلال‏🍹

    «صفة الشّراب»

    🍇مقدار ده رطل «رطل تقريبا معادل 340 گرم و ده رطل حدود 400/ 3 كيلوگرم است.» از مويز (كشمش سياه) پاك كرده بى‏دانه را شسته، در ظرفى پر از آب صاف و زلال ريخته، به‏گونه‏اى كه چهار انگشت آب، روى آن را فراگيرد. در زمستان سه روز تمام (72 ساعت) و در تابستان يك شبانه‏روز (24 ساعت) در ظرفى به همان حال مى‏گذارند.

    سپس محتواى ظرف در ديگى (احتمالا ظرف مسى) تميز و نظيف ريخته شود. اين آب حتى الامكان از آب باران باشد در غير اين صورت از آب گوارا و شفافى كه از سمت مشرق جريان دارد كه آبى است شفاف و زلال، رخشنده و سبك. چنين آبى است كه به‏ سرعت تحت تأثير حرارت قرار مى‏گيرد و [همين ويژگى‏] دلالت بر سبكى آب مى‏كند [آب‏هاى صاف و سبك، هم زود جوش مى‏آيند و هم زود يخ مى‏بندند].
    (بنابراين توصيه مى‏شود آبى كه براى تهيه اين نوشيدنى حلال برمى‏دارند، اگر آب باران نبود حتما از آب چشمه‏هايى كه در مشرق زمين مى‏جوشد فراهم شود).

    و سپس [محتويات اين ظرف كه آب خالص و مويز است، در همان حال كه در يك ديگ پاك و نظيف است‏] آن را روى آتش بگذارند تا مويز درون آب، پخته شده و مويزها باد كند و عمل بيايد. سپس آن را فشرده و آبش را صاف مى‏كنند [و شيره و عصاره آن را پس از صاف شدن، در كنارى دور از آتش به گوشه‏اى مى‏گذارند] و مى‏ماند تا سرد شود.
    باز مجددا در ديگ ريخته و با چوبى اندازه آن را مشخص مى‏كنند و با حرارت ملايمى مى‏گذارند كه بجوشد، و با همين حرارت ملايم آن‏قدر بايد جوشيده شود تا دوسوم آن تبخير و يك‏سوم آن باقى بماند.

    🍯سپس به مقدار يك رطل (340 گرم) از عسل مصفّى و خالص در آن مى‏ريزند.

    و باز اندازه آن عسل و آب باقيمانده در ديگ گرفته مى‏شود و روى همان آتش ملايم، آن را مى‏جوشانند تا به اندازه يك رطل (340 گرم) يعنى به ميزان وزن عسل از آب موجود در ديگ تبخير شود و وزن آن به همان ميزان كه پيش از افزودن عسل بود بازگردد.

    و تكه پارچه‏اى محكم بافت برداشته به مقدار يك درهم (5/ 2 گرم) زنجبيل و يك‏ درهم ميخك و نصف درهم دارچين و يك درهم زعفران و نصف درهم سنبل الطيب و نصف درهم عود مندلى و نصف درهم مصطكى (صمغ درختی از خانواده پسته ) را هركدام جداگانه كوبيده، بعد همه را ميان اين پارچه ريخته و آن را محكم با نخ به خوبى دوخته (يك طرف نخ كه درازتر است به تكه پارچه وصل مى‏شود و طرف ديگر نخ از بالا به تكه چوبى كه از عرض بر روى آن گذاشته مى‏شود بسته شده و در ميان ديگ آويزان مى‏شود و اين كيسه هنگامى كه عسل در ديگ ريخته مى‏شود در ديگ آويزان مى‏گردد.

    [سپس درحالى‏كه زير ديگ روشن است و شيره مويز به آرامى مى‏جوشد] تكه پارچه را ساعت به ساعت در ديگ حركت داده تا محتويات آن در اثر حركت در ديگ پايين‏تر رود و با حرارت ملايم آتش به همين منوال ادامه دهند تا جوشيده شود و به حال خود بازگردد و به قوام آيد و فزونى عسل نيز از بين برود. [و حجم محتويات اين ديگ به ميزان نخستين خود برسد].
    ♨️حرارت آتش بايد ملايم باشد، سپس [ديگ را از روى آتش برمى‏دارند و] محتويات آن را صاف كرده، مى‏گذارند سرد شود و آن‏گاه به مدت سه ماه، در ظرف (شيشه‏اى) را مسدود و مختوم نموده و بدون آنكه در اين مدت باز شود، مى‏ماند [تا تحت همين شرايط، خواص اجزاى مواد متشكله درهم تركيب شود و معجون، قوّت كيفى پيدا كند].
    پس از اين مدت مى‏توانى آن را بنوشى و در هر وعده يك اوقيه (7 مثقال، تقريبا 30 گرم) از آن را با دو برابر آب مخلوط كرده و 🍹 بنوش.

    منبع برگرفته از👇👇👇
    📚 نامه زرين سلامت، ترجمه #الرسالة_الذهبية منسوب به امام على بن موسى الرضا (عليه السلام)، ص: 56

  • ۰۱:۴۴   ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست
    برخی خواص خرما ▪️

    طبع خرما گرم و خشك است.
    براي رفع خشونت و نرم كردن سينه 50 گرم خرما در 1000 گرم آب جوشانده صاف نموده روزي 2 تا 3 استكان بخوريد. البته اين براي افراد سرد مزاج بسيار خوب است.
    براي تقويت كليه از شربت فوق استفاده كنيد.
    كساني كه درد كمر يا درد مفاصل دارند مي توانند از شربت خرما استفاده كنند.
    اگر خرما با شنبليله خورده شود جهت سنگ مثانه مفيد است.
    براي تقويت نيروي جنسي خرما را در شير تازه خيس كرده كمي دارچين بزنيد و صبح به عنوان صبحانه بخوريد و سپس كمي شير بالاي آن ميل كنيد. البته براي گرم مزاجان زياد خوب نيست.
    كساني كه مي‌خواهند سنگ مثانه‌شان خرد شود از دمكردة آن استفاده كنند (دم كرده هسته خرما) و دم كردة آن بسيار قابض است و كساني كه يبوست دارند سعي كنند در هنگام استفاده از دم كردة خرما از غذاهاي ساده و ملين استفاده كنند.
    به خاطر وجود ويتامين B در خرما ميوه خوبي براي تعادل اعصاب و نيز باعث رشد است.
    فسفري كه در خرما وجود دارد باعث سر زنده نگاه داشتن سلول‌هاي عصبي مي ‌شود.
    براي كمبود آهن بسيار مفيد است.
    از ابتلاء به سرطان مصون نگاه مي دارد.
    منيزيم و فسفري كه در خرما وجود دارد تقويت كننده اعمال فكري است.
    چون منيزيم مغز در افراد پير رفته رفته كم مي‌شود به همين علت سالمندان در برنامه خود بايد خرما را بگنجانند.
    منيزيم براي حفظ سلامتي پروستات و كليه لازم است. مي‌دانيم كه در هر 100 گرم خرما حدود 63 ميلي‌گرم منيزيم وجود دارد در نتيجه خوردن خرما هرگز فراموش نشود.
    كساني كه ديابت دارند مي‌توانند به جاي قند از خرما استفاده كنند. زيرا منيزيم كه در اين ميوه وجود دارد كار كليه و لوزالمعده را آسان مي‌كند.
    كساني كه مي خواهند چاق شوند از رطب با بادام استفاده كنند (رطب خرماي تازه است).
    خرما به خاطر داشتن ويتامين A باعث تقويت مو و ناخن، تقويت قوه بينايي و رشد اندامها در اطفال و نوجوانان مي‌شود.
    سوزانده خرما بصورت سورمه براي تقويت و روياندن مژه و رفع خارش چشم مفيد است.
    به خاطر وجود ويتامينهاي B در خرما براي نمو جنين ، سوخت و ساز مواد پروتئيني و جذب قندها و بيماري‌هاي قلبي و عروقي كبد يك ميوه بسيار مؤثر است.
    كساني كه شب كوري دارند روزانه خرما بخورند.
    خرما از پوسيدگي و كرم خوردگي دندان جلوگيري مي‌كند به شرط آنكه بعد از خوردن خرما چند برگ تلخون بجويم.
    خرما بوي بد بدهان را از بين مي‌برد.
    كساني كه رماتيسم دارند از شربت خرما استفاده كنند.
    شيرگرم همراه خرما براي بيماري‌هاي ريوي، سرفه، آسم و برونشيت نافع است.
    اگر چنانچه گرم مزاجان خرما استفاده نموده بهتر است كه يك ساعت بعد از آن از كاهو و سكنجبين استفاده كنند.
    مسواك كردن با گرد سوخته خرما باعث درخشندگي دندان مي‌شود.
    خوردن خرما صبح ناشتا باعث از بين رفتن كرم‌ها مي‌شود.
    كساني كه مي‌خواهند چاق شوند صبحانه گردو يك عدد + خرما 7 عدد و يك ليمو شيرين استفاده كنند.
    كساني كه كمبود نطفه دارند به عنوان صبحانه از خرماي پخته استفاده كنند.
    گرد خرما ناتواني جنسي را از بين مي‌برد.
    براي كساني كه مي‌خواهند حافظه خوبي داشته باشند صبحانه همراه غذا خرما ميل كنند.
    بهترين غذاي زمستان خرما است چون انواع املاح معدني را دارد و انرژي كافي به بدن مي‌رساند.
    كساني كه فشار خون دارند خرما كمتر مصرف كنند.
    يك غذاي خوب براي كساني كه ضعيف شده‌اند و كم خون هستند بادام زميني
  • ۰۱:۴۵   ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست
    درباره روغن هسته انار▪️

    روغن هسته انار با پرس کردن سرد دانه‌های انار به دست می‌آید. این روغن به زیبایی کهربا است و بوی مطبوع میوه‌ای دارد. روغن هسته انار بسیار مغذی است و برای اهداف درمانی و زیبایی به صورت موضعی بر روی پوست و به صورت خوراکی مصرف می‌شود. خواص بی‌نظیر روغن هسته انار باعث می‌شود تا برای اهداف مراقبت از پوست و مو بسیار کارآمد ظاهر شود و در ترکیب بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی مانند صابون، ژل‌های حمام، روغن‌های ماساژ، مرطوب کننده‌ها و سایر محصولات مراقبت از پوست استفاده شود.

    روغن هسته انار از ترکیبات موثری چون سابینن، مایکنا، لیمونن، آلفا پینن، ترپیننول و ... تشکیل یافته است که حتی مقادیر ناچیزی از این مواد اثرات درمانی فوق‌العاده‌ای دارند.

    برخی خواص

    ١- تقويت کردن پوست با روغن هسته انار
    روغن هسته انار کراتینوسیت‌ها (سلول‌های اصلی که در لایه بیرونی پوست وجود دارند) را تحریک به تولیدمثل و رشد می‌کند. این عمل باعث می‌شود که آسیب‌های وارد آمده به پوست ترمیم شود. در نتیجه زندگی دوباره‌ای به پوست بخشیده می‌شود و پوست ظاهر بهتری پیدا می‌کند.

    ٢- خواص ضدالتهابی
    روغن هسته انار برای افرادی که از اگزما، پسوریازیس و آفتاب‌سوختگی رنج می‌برند مناسب می‌باشد. این روغن پوست آن‌ها را آب‌رسانی و نرم می‌کند. مواد ضدالتهابی موجود در این روغن التهاب و قرمزی پوست را بهبود می‌بخشد. روغن هسته انار مواد مغذی را به طور مستقیم به پوست می‌رساند و تولد دوباره پوست را تسریع می‌کند.

    ٣- روغن هسته انار مناسب برای تمام انواع پوست‌ها
    مانند بسیاری از روغن‌های مخصوص، روغن هسته انار تا عمق پوست نفوذ می‌کند و رطوبتی ماندگار و سالم را برای پوست به همراه دارد. این روغن هم برای پوست‌های چرب و پر آکنه و هم برای پوست‌های خشک مناسب است.

    ٤- اثرات آنتی‌اکسیدانی
    مانند میوه انار روغن هسته انار نیز اثرات آنتی‌اکسیدانی دارد و با بسیاری از آنتی‌اکسیدان‌ها که عامل سرطان‌های پوستی می‌باشد مبارزه می‌کند. این روغن به دلیل دارا بودن کلاژن باعث قوام یافتن و الاستیسیته در پوست می‌شود.

    ٥- بهبود بافت پوست با روغن انار
    روغن انار دارای نوعی پیش‌ساز هورمون استروژن است که بسیار سازگار با بدن انسان می‌باشد. این روغن تعادل هورمونی در زنان و مردان را ایجاد می‌کند و به دلیل وجود همین پیش ساز هورمونی برای بهبود بافت پوست مناسب است.

    ٦- ساخت کرم‌های ضد پیری با روغن هسته انار
    از جمله مواد تشکیل‌دهنده‌ی کرم‌های ضد پیری روغن هسته انار است. اثر تجدیدکنندگی در این روغن علامت‌های بارز پیری بر روی پوست را پاک می‌کند.

  • ۰۱:۴۵   ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست
    درباره سیب ▪️

    نام انگلیسی: Apple
    نام علمی: Malus Domestica
    درخت سيب در بیشتر نقاط دنيا پرورش داده مي شود و سيب ميوه ايست كه مي توان گفت در هر جاي دنيا وجود دارد و همه مردم دنیا آنرا می شناسند.
    در كشور عزيز ما ايران اين درخت بصورت وحشي در جنگل هاي شمال وجود دارد در لاهيجان و رودسر آنرا آسيب ، هسي و هسيب و در مازندران به آن سه مي گويند .
    سيب انواع مختلف دارد . انواع وحشي آن كوچك و پرورش يافته آن درشت مي باشد . سيب نوع ترش و شيرين دارد .
    تركيبات شيميايي:
    سيب داراي ويتامين و مواد مغذي زيادي است و بي مناسبت نيست كه يك ضرب المثل انگليسي مي گويد كه خوردن يك سيب در روز شما را از رفتن نزد دكتر بي نياز مي كند.
    موادي كه در يك سيب متوسط وجود دارد بشرح زير است :
    انرژي 258 كالري
    پروتئين 1/2 گرم
    چربي 1/6 گرم
    مواد نشاسته اي 59/6 گرم
    كلسيم 24 ميلي گرم
    فسفر 10 ميلي گرم
    آهن 1/2 ميلي گرم
    ويتامين آ 360 واحد
    ويتامين ب 1 0/15 ميلي گرم
    ويتامين ب 2 0/08 ميلي گرم
    ويتامين ب 3 0/1 ميلي گرم
    ويتامين ث 18 ميلي گرم
    ناگفته نماند كه ويتامين هاي موجود در سيب بيشتر در پوست سيب وزير پوست آن قرار دارد بنابراين آنهايي كه مي توانند پوست سيب را هضم كنند بهتر است كه آنرا با پوست ميل كنند و اگر مي خواهيد پوست آنرا بكنيد بهتر است كه سيب را خيلي نازك پوست بکنید.
    خواص داروئي:
    1)سيب يك ميوه قليايي است و تميز كننده بدن است و بعلت دارا بودن پكتين زياد آب اضافي بدن را خارج مي سازد.
    2)سيب را مي توان براي برطرف كردن اسهال حتي براي كودكان بكار برد . بدين منظور سيب را بايد رنده كرد و استفاده نمود. سیب را مي توان پخت و براي آنهايي كه روده تنبل دارند آن را روي آتش ملايمي بپزيد البته حتما از ظرف لعابي يا تفلان استفاده كنيد زيرا به اين طريق پكتين و ويتامين هاي آن حفظ مي شود.
    3)شربت سيب بهترين دارو براي درمان سرفه و گرفتگي صدا مي باشد . براي تهيه شربت سيب يك كيلو سيب را شسته و با پوست قطعه قطعه كنيد و در يك ليتر آب بپزيد سپس آنرا با پارچه نازكي صاف كنيد و چند تكه قند به آن اضافه كنيد و دوباره روي آتش ملايم قرار دهيد تا قوام بيايد و آن را از روي آتش برداريد روزي سه تا چهار فنجان از اين شربت بنوشيد.
    4)سيب داراي مقدار زيادي كلسيم است و كلسيم سيب به بدن كمك مي كند كه كلسيم غذاهاي ديگر را نيز جذب كند.
    5)خوردن سيب يبوست را برطرف مي كند و براي خستگي مفرط مفيد است
    6)دم كرده برگ درخت سيب ادرار آور است و درمان كننده التهاب كليه و مثانه ميباشد.
    7)نوشيدن آب سيب داروي موثري براي درمان سرما خوردگی و گرفتگي صدا و سرفه است.
    8)سيب مقوي كبد و اشتها آور است.
    9)سيب براي درمان تنگي نفس بسيار مفيد است حتي بوئيدن سيب نيز اين خاصيت را دارد.
    10)سيب پخته تقويت كننده معده و كبد و دفع كننده سودا و سموم بدن است .
    11)سيب حرارت را از بدن خارج مي سازد .
    12)سيب را رنده كنيد و در دستمال بپيچيد و روي چشم بگذاريد، درد چشم را برطرف مي كند.
    13)خوردن سيب حتي براي آنهايي كه بيماري قند دارند مفيد است چون قند خون را بالا نمي برد.
    14)كسانيكه مي خواهند لاغر شوند حتما بايد سيب را با پوست بخورند .
    15)دم كرده گل سيب داروي سرفه و تورم مجراي تنفسي است.
    16)سيب داروي خوبي براي درمان زخم ها مي باشد.
    17)سيب بهترين دارو براي سوء هاضمه است زيرا داراي مقدر زيادي پكتين مي باشد.
    18)آب سيب را حتي مي توان براي تنقيه استفاده كرد . اين تنقيه براي بيماريهاي روده بسيار موثر است.
    19)پوست سيب را مانند چائي دم كنيد و بياشاميد اين دم کرده بهترين دوست كليه است .
    20)آب سيب را با آبمیوه گيري در منزل تهيه كنيد و فورا آنرا بنوشيد زيرا در اثر ماندن آنزيم هاي خود را از دست مي دهد .
    21)آب سيب براي زيبايي پوست استفاده زيادي دارد بخصوص براي از بين بردن چين و چروك پوست موثر است بدين منظور آب سيب را صبح و شب روي پوست گردن و صورت بماليد و ماساژ دهيد البته هميشه آب سيب تازه استفاده كنيد.
    استفاده ديگر از سيب براي لطافت پوست سيب پخته است سيب رابپزيد و سپس له كنيد و با شير مخلوط كنيد و اين مخلوط را بمقدار نيم گرم روي پوست بگذاريد و پس از چند دقيقه آنرا برداريد .
  • ۰۱:۴۶   ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست
    ادامه 👇👇
    خواص سيب ترش
    1-سيب ترش قابض است و حالت استفراغ و دل بهم خوردگي را از بين مي برد.
    2-سيب ترش پخته درمان اسهال خوني است.
    3-آب سيب ترش مخلوط با انار براي تقويت معده و درمان اسهال و دل بهم خوردگي بكار مي رود.
    4-رب سيب ترش علاج اسهال ، استفراغ و درد و غم است.
    5-مرباي شكوفه سيب براي ضعف معده و ازدياد نيروي جنسي مفيد است.
    6-سيب ترش براي آنهائيكه مزاج گرم دارند بسيار مفيد است بالعكس آنهائيكه مزاج سرد دارند بايد سيب شيرين بخورند.
    سيب در قديم معالج نقرس و بيماريهاي عصبي بوده است.
    مضرات :
    همانطور كه قبلا گفته شد سعي كنيد هميشه سيب را با پوست بخوريد زيرا مقدر زيادي پكتين در پوست سيب وجود دارد ، سيب هايي كه در بازارهاي داخل ايران يا آمريكا و كانادا بفروش مي رسد روي آن داراي يك لايه چربي براي حفاظت آن مي باشد بنابراين حتما اين سيب ها را بدقت بشوئيد آنهائيكه در هضم معده ضعيف هستند بايد سيب را بسيار نازك پوست بگيرند كه پكتين ها و ويتامين هاي آن از بين نرود .

  • leftPublish
  • ۰۱:۴۶   ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست
    20 نکته ای که در تغذیه فصل زمستان باید رعایت شود:

    زمستان زمانی از سال است که دوست دارید بیشتر داخل منزل بمانید چون در این ماه‌ها انواع و اقسام ویروس‌های شبه آنفولانزا و سرماخوردگی همه جا وجود دارد.
    وقتی تصمیم می‌گیرید با میکروب‌های بیماری‌زا مقابله کنید، استفاده از موادمغذی خوب در رژیم غذاییتان فواید بسیار مثبتی بر سلامتتان خواهد داشت. زمستان نه تنها سرما را همراه خود می‌آورد و خانه‌نشینتان می‌کند، بلکه این خانه‌نشستن‌ها پرخوری‌های بیشتر و احتمالاً اضافه‌وزن را هم به دنبال خواهد داشت. به‌همین‌دلیل، در زیر لیستی از 20 نکته عالی برای تغذیه زمستانی برایتان گردآورده‌ایم که امیدواریم برایتان مفید باشد.
    1- غذا و فعالیت جسمی
    اضافه کردن یکی دو کیلو وزن در طول زمستان چندان هم بد نیست. اما برای خیلی‌ها این اضافه کردن وزن سال به سال بیشتر می‌شود و کنار آمدن با آن معمولاً دشوار است. پس درکنار عادات غذایی سالم، فعالیت جسمی را فراموش نکنید.
    2- آب
    در ماه‌های زمستان مغزتان کمتر پیام تشنگی صادر می‌کند اما حتماً از تامین آب مورد نیاز بدنتان مطمئن شوید چون زمستان هوا فقط سرد نیست، بلکه خشک هم هست.
    3- سایر مایعات
    مراقب آنچه می‌نوشید باشید. به‌جز آب، مایعاتی مثل آبمیوه‌های طبیعی یا آب سبزیجات بسیار خوب هستند. اما سعی کنید از آبمیوه‌ها و کوکتل‌های مصنوعی و شکردار که گاهی مملو از خامه هم هستند و میزان بالایی کالری وارد بدنتان می‌کنند دوری کنید.
    4- تغذیه
    غذاهای مهمانی‌ها و جشن‌ها معمولاً حاوی مقدار کمی موادمغذی است. اما با کمی تلاش و برنامه‌ریزی می‌توانید بسیاری از دستورغذاهای هوس‌انگیز را با موادمغذی بیشتری درست کنید. درصورت نیاز روش پخت‌و‌پزتان را تغییر دهید. مثلاً به جای سرخ کردن از روش‌هایی مثل کباب کردن و بخارپز کردن استفاده کنید تا موادمغذی آن حفظ شود.
    5- ماهی
    ممکن است در طول ماه‌های زمستان که نور خورشید کمتر می‌شود با کمبود ویتامین D روبه‌رو شوید. ماهی منبع بسیار خوبی از این ویتامین و همچنین اسیدهای چرب امگا3 می‌باشد که به شما کمک می‌کند هرگونه اختلالات روحیه را با بالا بردن سطح سروتونین در بدنتان از بین ببرید.
    6- شکلات
    خیلی‌ها نمی‌توانند هوس شکلات خوردن خود را ترک کنند، مخصوصاً در جشن‌ها و مهمانی‌ها. اما بهتر است در این زمینه هم انتخاب عاقلانه داشته باشید. انواع تیره‌تر شکلات با محتوی کاکائو بالا آنتی‌اکسیدان بسیار بالایی داشته و انتخاب بسیار خوبی به‌شمار می‌رود.
    7- آجیل
    وقتی گرسنه‌تان شد، به آجیل حمله نکنید، فقط یک مشت از آن کافی است. تقریباً همه آجیل‌ها منبع بسیار خوبی از سلنیوم هستند که برای سلامت ذهن و جلوگیری از افسردگی مفید است.
    8- دانه‌ها و غلات کامل
    فیبر موجود در گندم، جو، نان‌های دانه کامل و برنج، تاثیری محافظتی برای سلامت قلب و سیستم گوارش بدن دارند. از خوردن غلات و دانه‌های فرآوری‌شده خودداری کنید زیرا قسمت اعظم موادمغذی موجود در آنها در مراحل مختلف فرآوری از بین می‌روند.
    9- ماست طبیعی
    ماست حاوی کشت باکتری‌های فعال است که به شما برای تقویت سیستم ایمنی بدنتان در زمستان کمک می‌کند. به‌جای ماست‌های مصنوعی یا طعم‌دار، ماست ساده کم‌چرب را انتخاب کنید. برای خوشمزه‌تر شدن آن می‌توانید انواع میوه‌های تازه را هم خرد کرده و داخل آن بریزید.

  • ۰۱:۴۶   ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست
    ادامه 👇👇

    10- مرکبات
    نارنگی، پرتقال، کیوی، گریپ‌فروت، انگور قرمز و لیمو سالم‌ترین میوه‌هایی هستند که می‌توانند در تمام طول سال بدنتان را تقویت کنند. ویتامین C موجود در همه مرکبات برای تقویت سیستم ایمنی بدن در فصل زمستان اهمیت ویژه‌ای دارد.
    11- سبزیجات
    حتماً در طول روز یک وعده سبزیجات در رژیم غذاییتان استفاده کنید.
    12- فیبر
    برای از بین بردن یبوست در زمستان، رژیم‌غذاییتان را با انبوهی از فیبر پر کنید. کمی خلاقیت به خرج دهید و برای سالادتان از انواع مختلف میوه‌ها و سبزیجات استفاده کنید. اما دقت کنید که به عنوان چاشنی سالاد از سس‌های چاق‌کننده و پرکالری دوری کنید.
    13- قند میوه
    زایلیتول یا سایر قندهای طبیعی که در میوه‌ها و گیاهان یافت می‌شوند می‌توانند انتخاب بسیار خوبی برای جایگزین کردن قندهای مصنوعی باشند.
    14- تنقلات
    وقتی گرسنه می‌شوید، به جای اینکه به تنقلات پناه ببرید، یک بشقاب سالاد یا میوه یا یک مشت آجیل میل کنید.
    15- تنوع
    به خاطر داشته باشید که هیچ ماده‌غذایی خاصی وجود ندارد که همه موادمغذی را در خود داشته باشد، ازاین رو در رژیم‌غذاییتان از انواع و اقسام گروه‌های مختلف موادغذایی استفاده کنید.
    16- تعادل
    درموقع خوردن غذا، به سهم‌های غذایی خود دقت داشته باشید. اگر یک تکه کوچک از یک ماده‌غذایی خوشمزه بخورید، از طعم لذیذ آن لذت خواهید برد. سعی کنید تا می‌توانید کمتر از قند، نمک، چربی و تنقلات استفاده کنید.
    17- جایگزین‌ها
    دنبال جایگزین‌های سالم باشید، مثلاً یک ظرف میوه تازه درمقایسه با سالاد میوه با خامه و شکر بسیار سالم‌تر و مغذی‌تر است.
    18- گرسنگی نکشید
    از نخوردن برای ساعات طولانی خودداری کنید چون بدنتان را به حالت گرسنگی کشیدن می‌برد و باعث می‌شود وزنتان بالا رود.
    19- ورزش
    برای سوزاندن کالری‌های اضافی که از غذاهای پرکالری مصرف کرده‌اید، باید فعالیت فیزیکی خود را بالا ببرید.
    20- حفظ وزن
    اگر کم کردن وزن در طول زمستان برایتان سخت است، افسرده نشوید و نترسید. درعوض سعی کنید همین وزن را حفظ کنید و وزن بیشتری اضافه نکنید.

  • ۰۱:۴۷   ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست
    آلو

    نام لاتین: Plum
    نام علمی: Prunus domestica

    خواص آلو

    طبع آلو نوع شيرين ، سرد و تر است و نوع خشكش بيشتر سرد است. برگ آن سرد و خشك است.
    براي درمان يبوست بايد شب 10 دانه آلو و 5 دانه انجير در يك ليوان آب خيس نموده و صبح ناشتا و يا آخر شب ميل شود.
    آلو داراي ويتامينهايي چون A ، ب ، ب 2 ، پ ، و ث مي‌باشد و مواد معدني چون آهن، كلسيم ، فسفر ، منيزيم، منگنز، فلوئور و گوگرد دارد.
    درمان بيماري‌ هاي كبدي: 10 صبح و 5 عصر ميل شود. البته آلو تازه يا خشك خيس كرده بهتر است.
    آلو دفع كننده اوره، اسيد اوريك و چربي خون مي باشد، صبح ناشتا خيس كرده از آن استفاده شود.
    كساني كه بيماري قند دارند سعي كنند هميشه آلو بمكند.
    آلو براي كساني كه گرفتگي عروق دارند مفيد مي باشد.
    براي درمان بيماري آسم رنج مي‌برند از صبح تا شب 10 دانه آلو بمكند.
    كساني كه كم خون هستند آلو را به صورت خيس كرده ده صبح ميل كنند.
    براي قطع ترشحات سفيد رنگ مهبل خانم‌ها مي‌توان از آلو استفاده كرد. بدين صورت بعد از پاك شدن به مدت 20 روز صبح به صبح به صورت ناشتا 10 عدد آلوي خيس كرده ميل كنند در ضمن تنظيم كننده عادت ماهانه نيز مي‌باشد.
    كساني كه در زندگي شكست‌هايي خورده‌اند و اين شكست‌ها باعث ضعف عمومي بدن آنها شده است خوب است كه از خيس كرده آلو صبح ناشتا استفاده كنند براي درمان ضعف عمومي بدن مناسب است.
    براي درمان سردردهاي گرم قبل از غذا آلوي تازه يا خشك ميل شود.
    آلو برطرف كننده قي صفرايي است و حدت صفرا را از بين مي‌برد. در تابستان شربت خاكشير آلو ده صبح ميل شود.
    آلو برطرف كننده تشنگي و حرارت دل است.
    كساني كه به خاطر غلبه صفرا آشفته حال هستند (پريشان) شب وقت خواب از آلوي خيس كرده استفاده كنند.
    آلوي وحشي منظور غيرپيوندي براي معده مضر است.
    براي درمان سرفه روزانه 4 بار هر بار حدود يك حبّه صمغ آلو آهسته مكيده شود.
    براي خرد كردن سنگ مثانه از صمغ آلو 6 بار يعني هر 3 ساعت يك حبه نيم گرمي در دهان گذاشته و مكيده شود.
    ماليدن آلو به چشم باعث افزايش ديد مي‌شود البته با احتياط مصرف شود چون ممكن است آلوده باشد.
    براي دفع كرمهاي معده آب آلو بخارا صبح ناشتا بنوشيد نصف ليوان به مدت 4 روز هر روز صبح ناشتا خورده شود.
    براي درمان ورم گلو و تقويت لثه از پخته و جوشانده برگ و ساقة آلو به صورت غرغره استفاده شود.
    آلو براي سرد مزاجان و كساني كه نفخ شكم دارند مضر است.
    براي درمان تصلب شرائين از خيس كرده آلو صبح ناشتا استفاده كنند. 10 عدد آلو در يك ليوان آب و يك قاشق غذاخوري گلاب اضافه شود و در صبح ناشتا ميل كنند.
    آلو بوي بد دهان را از بين مي‌برد.
    براي درمان جوشهاي جلدي و درمان خارش و درمان آلرژي آلو را با كمي سركه پخته و سپس روي جوشها بگذاريد.
    آلو، دردهاي فصلي را تسكين داده و برطرف كننده درد مفاصل است.
    ماليدن آلوي خيس برفكهاي دهان بچه را از بين مي‌برد.
    براي درمان مننژيت از شربت آلو سياه استفاده كنند.
    براي درمان ورم پروستات از دم كرده گل خشك آن به مدت 7 روز استفاده كنند يا از آلوي هسته گرفته (خشك) به صورت شياف استفاده كنند.
    جهت درمان كمر درد از دم كرده شكوفه آلو روزي 3 بار هر بار 5 گرم در يك ليوان آب جوش حل كرده و خورده شود.
    كساني كه اختلال حواس دارند از آش آلو استفاده كنند.
    براي درمان بيماري بواسير آلو را در برنامه غذايي خود قرار دهند.
    آلو سرشار از پتاسيم بوده به خاطر همين براي تنظيم فشار خون
  • ۰۱:۴۷   ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست
    درباره انبه

    نام لاتین: Mango
    نام علمی : Mangifera indica

    انبه درختي است زيبا كه ارتفاع آن تا 10 متر مي رسد . منشا انبه هند و مالزي و برمه مي باشد ولي هم اكنون در تمام مناطق استوايي و حاره كشت مي شود . انبه از 4000 سال پيش وجود داشته است .
    برگهاي اين درخت نيزه اي شكل ، گلهاي آن زرد يا قرمز رنگ و بصورت خوشه اي وجود دارد . ميوه آن كه انبه يا منگو ناميده مي شود بيضوي شكل و داراي طعمي مطبوع و شیرین بوده و داراي هسته اي نسبتا بزرگ است . انبه در اوائل ماه مي رسیده و تا اوائل سپتامبر موجود است .
    انبه رسيده از نظر طب قديم ايران گرم و خشك و نارس آن سرد و خشك است . انبه نارس توليد كننده بلغم و سودا در بدن مي باشد .
    اجزای قابل استفاده انبه : برگ، گل، میوه و هسته آن مصارف خوراکی دارند.

    1)انبه بسيار مقوي بوده و تقويت كننده بدن است .
    2)انبه تقويت كننده قواي جنسي است .
    3)رنگ صورت را درخشان مي كند .
    4)دهان را خوشبو مي كند .
    5)ادرار آور است .
    6)يبوست را برطرف مي كند .
    7)انبه داراي مقدر زيادي اسيد گاليك است . بنابراین سيستم هضم را ضد عفوني و تميز مي كند .
    8)انبه تميز كننده خون مي باشد .
    9)خوردن انبه بوي بد بدن را از بين مي برد .
    10)انبه حرارت بدن را كاهش مي دهد و تب را پائين مي آرود .
    11)براي رفع اسهال مفيد است .
    12)خوردن انبه ، سردرد ، تنگي نفس و سرفه را از بين مي برد .
    13)براي درمان بواسير مفيد است .
    14)عطش را برطرف مي كند.
    15)انبه چون گرم است براي گرم مزاجان مناسب نيست و اين اشخاص بايد آنرا با سكنجبين بخورند .

    خواص مغز هسته انبه

    انبه داراي هسته بزرگي است كه در وسط آن مغز آن قرار دارد كه بجاي مغز بادام مي توان از آن در شيريني جات استفاده كرد .
    مغز هسته انبه از نظر طب قديم ايران سرد و خشك است .
    1-خوردن مغز هسته اسهال را برطرف مي كند .
    2-براي معالجه سرماخوردگي مصرف مي شود .
    3-سرفه هاي سخت را درمان مي كند .
    4-درمان كننده بواسير خوني است .
    5-خانم هائيكه دچار خونريزي از رحم مي باشند و يا بين دو عادت ماهيانه خونريزي دارند براي رفع آن بايد از مغز انبه استفاده كنند .
    6-مغز هسته انبه كرم كش و ضد اسهال است .
    7-براي تسكين آسم و تنگي نفس مفيد است .
    8-ضد استفراغ است .

    ديگر خواص درخت انبه

    1.گل انبه سرد و خشك است و اسهال را رفع مي كند .
    2.اگر شكوفه درخت انبه را خشك كرده و هر روز حدود 3 گرم آنرا با 10 گرم شكر بخورند سرعت انزال را معالجه مي كند .
    3.صمغ درخت انبه را با روغن و آبليمو مخلوط كنيد براي ناراحتي هاي پوست مفيد است .
    4.براي برطرف كردن ريزش مو ، آب برگهاي درخت انبه را روي سر بماليد .
    5.براي تقويت دندان و لثه دم كرده برگ درخت انبه را مضمضه كنيد .
    مضرات انبه :
    هضم انبه براي بعضي از افراد سخت است و ممكن است ايجاد خارش و دمل نمائيد .
    اگر خون انبه ايجاد نفخ بكند بايد آنرا با زنجبيل خورد .

  • ۰۱:۴۸   ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست
    درباره انجیر و فوائد آن

    انجیر در آسیا رویش می کند. امروزه بیشتر از 600 نوع متفاوت انجیر وجود دارد. انجیر خشک محتوی مقدار زیادی قند( در حدود 60 درصد) می باشد. این دلیل خوبی است برای آن که ورزشکاران از انجیر استفاده می کردند.
    رومی ها انجیر تازه را به برده هایشان می دادند، برای آن که آن ها بتوانند بهتر کار کنند. انجیر خشک در آن زمان خیلی کم مصرف می شد. انجیر از درختی به نام فیکوس( Ficus) می روید.
    انجیر یک میوه شیرین می باشد. محتوی مقدار زیادی هسته است و غالبا خشک مصرف می شود. انجیر تازه بسیار خوشمزه می باشد و از آن مربا و ترشی درست می کنند.
    پوست انجیر بسیار نرم است و به همین خاطر نگهداری و انتقال آن بسیار مشکل می باشد.
    در کشورهای گرمسیر، انجیر به صورت خشک صادر و ذخیره می شوند.
    انواع مختلف انجیر، دارای برگ های متفاوتی می باشد.
    درخت انجیر در حدود 6- 5 متر می باشد. درخت انجیر برگ های سبز و خاکستری رنگ دارد. میوه درخت انجیر، زرد رنگ می باشد. درخت انجیر تا 20 سال میوه می دهد.بر طبق تحقیقات سازمان خواربار آمریکا، ایران دومین کشور بزرگ صادر کننده انجیر می باشد. انجیر تازه را از اوایل خرداد تا اوایل شهریور می توان یافت. اما انجیر خشک را در هر زمان که میل داشتید، می توانید پیدا کنید.
    حال فواید انجیر را برای شما بیان می کنیم:
    1- کاهش فشار خون
    انجیر منبع خوب پتاسیم می باشد و همان طور که می دانیم، پتاسیم، عنصری است که برای کنترل فشار خون به کار می رود. کمبود پتاسیم، مخصوصا وقتی که غذاها دارای مقدار زیادی سدیم(نمک) باشند، می تواند موجب بالا رفتن فشار خون شود.
    2- کاهش وزن
    انجیر، منبع خوبی از فیبرهای غذایی می باشد. فیبر، اثر مفیدی بر کاهش وزن دارد و گرسنگی را به تاخیر می اندازد.
    3- جلوگیری از سرطان سینه
    به خاطر داشتن فیبر بالا، از ابتلا به سرطان سینه جلوگیری می کند.
    4- بالا برنده تراکم استخوان
    انجیر دارای مقدار زیادی کلسیم (79 میلی گرم در 224 گرم انجیر) می باشد. تحقیقات نشان داده است که کلسیم در انجیر به همان اندازه کلسیم موجود در شیر می باشد.
    کلسیم، به عنوان بالا برنده تراکم استخوان شناخته شده است. به علاوه، پتاسیم موجود در انجیر، دفع ادراری کلسیم را کاهش می دهد. پس انجیر یکی از بهترین ها برای افزایش تراکم استخوان می باشد و از پوکی استخوان جلوگیری می کند.
    5- جلوگیری از ضعف عضلات
    مطالعات نشان داده است که افرادی که روزانه 3 عدد یا بیشتر میوه مصرف می کنند، ضعف و انحطاط عضلانی کمتری دارند.
    6- انجیر منبع خوبی از منیزیم نیز می باشد.
    7- ملین و ضد یبوست است.
    8- به بهبود سرفه و نفس کشیدن راحت کمک می کند.
    9- انجیر تازه مقدار کمی ویتامین C دارد و بهترین منبع(نسبت به دیگر میوه ها) ویتامین B6 می باشد.
    10- انجیر برای هضم بهتر غذا بسیار مفید است. برای کم خونی مفید است.
    11- انجیر برای افراد دارای کلسترول بالا و اسید اوریک بالا ، بسیار مفید است.
    12- تشنگی را از بین می برد.
    13- انجیر به عنوان دارویی برای تولید انرژی و قوی شدن به کار می رود.
    14- انجیر برای افرادی که رشد غیر طبیعی دارند، بسیار مفید می باشد.
    15- از سرطان روده جلوگیری می کند. انجیر جلوی رشد سلول های سرطانی را می گیرد.
    16- آنتی اکسیدان زیادی نسبت به سایر میوه ها دارد.
    17- امگا 3 و امگا 6 دارد. پس برای سیستم اعصاب، مغز و قلب بسیار مفید می باشد.
    18- سدیم کمی دارد.
    19- انجیر برای بهبود سردرد، دندان درد ، تهوع، تب، نقرس، گوش درد ، سوختگی، معده درد، ورم چرکی(آبسه) ، بیماری های ریوی و بیماری های مقاربتی مفید است.
    فواید انجیر خشک
    - انجیر خشک درمان کننده نفخ و باد معده می باشد.
    2- انجیر خشک نسبت به انجیر تازه، 5 برابر بیشتر کالری دارد.
    3- انجیر خشک دارای مقدار زیادی آهن می باشد.
    فواید شیره انجیر

    1- شیره انجیر داروی خوبی برای افسردگی می باشد.
    2- شیره انجیر، از بین برنده زگیل می باشد.

    فواید برگ انجیرممکن است با خودتان فکر کنید که برگ انجیر به چه دردی می خورد. در بعضی از کشورها، برگ انجیر، جزوی از غذا می باشد.
    1- برگ انجیر برای دیابتی ها مفید است و مقدار انسولین تزریقی مورد نیاز برای شخص دیابتی را کم می کند.
    2- برگ انجیر را به آب جوش اضافه می کنند و به عنوان مرهم برای درد به کار می برند.
    3- برگ انجیر به پایین آوردن تری گلیسیرید خون کمک می کند.

  • leftPublish
  • ۰۱:۴۸   ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست
    خواص شنگ

    درمان کولیت و التهاب معده با گیاه شنگ

    گیاه "شنگ" دارای اثرات شاخص در درمان کولیت و بیماری التهابی روده است.یک متخصص داروسازی‌ سنتی گفت: بر اساس مطالعات فارماکولوژیک، گیاه "شنگ" دارای اثرات شاخص در درمان کولیت و بیماری التهابی روده بوده که از برخی داروهای شیمیایی مورد استفاده در درمان کولیت موثرتر است. دکتر محمدحسین فرزایی با بیان اینکه در طب‌ سنتی ایران، گیاه‌ "شنگ" به نام "لحیهٔ‌التیس" شناخته می‌شود، گفت:
    بر اساس متون طب‌ سنتی این گیاه دارای خواص متعدد درمانی در بسیاری از بیماری‌ها از جمله زخم‌های گوارشی، التهابات روده و اسهال‌های گوارشی بوده و تقویت کننده و محافظت کننده کبد در برابر سموم است. وی تصریح کرد: همچنین گیاه شنگ التیام‌ دهنده زخم‌ها و سوختگی‌ها و بند آورنده خونریزی‌های داخلی است.در حال‌ حاضر به صورت بومی و محلی در غرب ایران از ساقه‌های تازه گیاه جهت درمان انگل‌های‌ گوارشی استفاده می‌شود. در مطالعات علمی انجام شده
    بر روی این گیاه، اثرات ضدالتهابی، محافظت‌ کننده از مخاط معده و روده و همچنین خواص ضد میکروبی آن به اثبات رسیده است. همچنین بر اساس مطالعات صورت گرفته اثرات تقویت ‌کننده و محافظت‌کننده از کبد این گیاه نیز به اثبات رسیده است.این متخصص داروسازی ‌سنتی‌ با بیان اینکه گیاه "شنگ" اثرات آنتی‌اکسیدانی قابل توجهی دارد که بسیاری از خواص درمانی آن را تایید می‌کند. وی تصریح کرد: در تحقیقات در مدل حیوانی، عصاره این‌ گیاه به عنوان یک فرآورده ‌مکمل در بهبود کبد چرب اثرات خوبی از خود نشان داده و تاکنون هیچ گونه عارضه‌ جانبی خاصی از این‌ گیاه مشاهده نشده است. این متخصص داروسازی ‌سنتی‌ اظهار کرد:
    کسانی که دچار خونریزی‌های گوارشی هستند و همچنین مبتلا به کولیت اولسروز می‌باشند باید این‌ گیاه را به صورت پخته یا جوشانده مصرف کرده و از مصرف آن به صورت خام اجتناب کنند.فرزایی اظهار کرد: مصرف این گیاه بصورت یک سبزی‌ خوراکی یا در بسیاری از غذاهای محلی مانند آش می‌تواند بعنوان یک فرآورده ‌طبیعی مکمل در پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری‌ها مفیبدند
  • ۰۱:۴۸   ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست
    خواص هسته انگور

    هسته های انگور به حفظ جوانی، سلامت، زیبایی و حتی تناسب اندام کمک می کنند و ما را در برابر آلودگی ها حفظ می کنند.
    حتماً شما هم افراد زیادی را می شناسید که هنگام خوردن انگور هسته ی آن را خارج می کنند. چون جویدن آن حالت ناخوشایندی برای اکثر افراد دارد. اما شاید باورتان نشود زمانی که دارید با سماجت تلاش می کنید هسته ی انگور را خارج کنید در واقع یک گنجینه را دور می اندازید. همین هسته های کوچک و سفت و اعصاب خرد کن به حفظ جوانی، سلامت، زیبایی و حتی تناسب اندام شما کمک می کنند. البته خواص هسته ی انگور به همین جا ختم نمی شود. در این مطلب شما را با گوشه ای از خواص این هسته های به ظاهر بی ارزش آشنا می کنیم.
    هسته ی انگور گنجینه ی آنتی اکسیدان

    هسته ی انگور سرشار از آنتی اکسیدان از جمله اسید فنول ها، توکوفرول و پروانتوسیانیدین است که برای سلامتی بدن غوغا می کنند. این آنتی اکسیدان ها بدن را در برابر رادیکال های آزاد محافظت کرده و باعث تقویت بافت ‌ها و ارگان ها می شوند. خواص آنتی اکسیدانی، ویتامین ها ی C و E و بتاکاورتن موجود در هسته ی انگور به مدت 3 روز در بدن فعال می شوند و با عناصر مضر و آسیب رسان مقابله می کنند.
    هسته ی انگور دوست چشم ‌ها است به خاطر اینکه حاوی میزان قابل توجهی ویتامین E می باشد. این هسته های سرسخت برای کاهش خستگی چشم ‌ها که به دلیل چشم دوختن به صفحه ی رایانه یا تلویزیون و یا مطالعه ی زیاد بروز می کند موثر است
    هسته انگور برای مقابله با آلودگی

    شاید کمی عجیب به نظر برسد اما نتایج پژوهش ها نشان می دهند که هسته ی انگور نه تنها ما را در برابر آلودگی ها حفظ می کنند بلکه تأثیر منفی دخانیات را نیز تا حد زیادی کاهش می دهند. اگر در شهرهای بزرگ و در میان آلودگی هوا زندگی می کنید و یا جزو سیگاری های غیرفعال (افراد غیرسیگاری که در معرض دود سیگار قرار دارند) یا فول استرس هستید حتماً انگور میل کنید و هسته های آن ‌ها را درنیاورید.
    هسته ی انگور برای تحریک و تصفیه ی خون

    هسته ی انگور باعث تحریک جریان خون می شود. این کار مانع از ترومبوز (تشکیل لخته ی خون) شده و فشارخون را کنترل می کند. فلاوونوئیدها که جزو دیگر ترکیبات هسته ی انگور هستند باعث تقویت رگ‌ های خونی و تصفیه ی خون از بقایای داروها و دیگر عناصر مضر می شود. این ترکیبات همچنین برای افرادی که از مشکلات قلبی رنج می برند مفید است.
    هسته ی انگور: ضدباکتری و ضدالتهاب

    هسته ی انگور به طور موثری با التهاب ها و عفونت های بدن مقابله می کند. به همین دلیل برای افرادی که دچار مشکلاتی مانند آرتریت، درماتیت، مشکلات پوست، سینوزیت، گاستریت، ورم معده و عفونت ادراری هستند مفید است. ترکیبات موجود در هسته ی انگور باعث تمیزی روده ها می شود.
    هسته ی انگور برای داشتن موهایی سالم تر

    هسته ی انگور برای سلامت موها نیز مفید است چون باعث تقویت و مقابله با ریزش مو می شود. ترکیبات موجود در هسته ی انگور به تحریک جریان خون کمک کرده و خون را در مویرگ‌ ها نیز به جریان در می آورند. این مسئله نیز باعث تغذیه ی سلول‌ های پوست سر شده و از ریزش مو جلوگیری می شود.
    هسته ی انگور: ضدسرطان

    خواص آنتی اکسیدانی هسته ی انگور از آن یک مکمل طبیعی برای مقابله با برخی از انواع سرطان ها ساخته است. این ترکیبات باعث پیشگیری از سرطان های پوست، پروستات و سینه می شوند.
    هسته ی انگور مفید برای بینایی

    هسته ی انگور دوست چشم ‌ها است به خاطر اینکه حاوی میزان قابل توجهی ویتامین E می باشد. این هسته های سرسخت برای کاهش خستگی چشم ‌ها که به دلیل چشم دوختن به صفحه ی رایانه یا تلویزیون و یا مطالعه ی زیاد بروز می کند موثر است. هسته ی انگور همچنین برای مقابله با بیماری های چشمی ناشی از دیابت مفید است.


    با این حال برای بهره مندی بیشتر از خواص آن راه‌ های دیگری نیز وجود دارد. عصاره یا کپسول های هسته ی انگور نیز وجود دارد. اگر می خواهید صرفاً با مصرف انگور درسته از خواص هسته ی انگور بهره ببرید حتماً میوه را به خوبی شستشو دهید. اگر به میوه های ارگانیک دسترسی دارید از آن‌ ها استفاده کنید.

    همچنین می توانید هسته ی انگور را خارج کرده بشویید و خشک کنید. آن‌ ها را آسیاب کرده و یا به صورت درسته در اسموتی ها یا آب میوه های خانگی بریزید. اگر هسته ی انگور را به همراه انگور درسته مصرف می کنید حتماً آن را به خوبی بجویید تا راحت تر هضم شوند.

    اگر مکمل آن را مصرف می کنید توصیه می شود روزانه 300 گرم مصرف شود. تاکنون هیچ عارضه ی جانبی خاصی برای مصرف هسته ی انگور گزارش نشده است.

    توصیه می کنیم اگر داروی خاصی مصرف می کنید و یا از بیماری خاصی رنج می برید قبل از تهیه و مصرف هر نوع مکملی با پزشک مشورت کنید.
  • ۰۱:۴۹   ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست
    خواص رازیانه

    * سرعت بخشیدن به متابولیسم بدن: رازیانه متابولیسم را تقویت و روند آن را تسریع می‌کند؛ در نتیجه کالری از طریق سلول‌ها سریع‌تر مصرف می‌شود و انرژی حاصل از آن به چربی سوزی کمک می‌کند.

    * گرسنگی را کاهش می‌دهد.

    * خون را تصفیه می‌کند: باقی‌مانده ادرار را دفع می‌کند و مانع از تراکم چربی اضافه در کبد می‌شود.

    * پاکسازی سموم: آب رازیانه به دفع سموم از طریق کلیه‌ها کمک می‌کند.

    * تولید ملاتونین: ملاتونین هورمون مسئول چرخه خواب است. یک خواب خوب بین ۶ تا ۹ ساعت است. خوردن آب رازیانه کمک می‌کند تا میزان ملاتونین تنظیم شود. این به آن معنا نیست که این ماده خواب‌آور است بلکه با مصرف آن در طی روز احساس می‌کنید که انرژی اضافه دارید اما هنگام شب راحت‌تر به خواب می‌روید. بهتر است با مصرف روزی یک تا ۲ لیوان شروع کنید؛ ابتدا میزان مصرف کم باشد و سپس افزایش دهید. اگرچه دم‌نوش رازیانه طبیعی است اما باید مراقب بود که به آن حساسیت نداشته باشید. زنان باردار نباید آن را مصرف کنند.
    اگرچه رازیانه در کاهش وزن موثر است اما خوردن زیاد آن باعث تسریع روند کاهش وزن نخواهد شد، مانند همه چیز باید تعادل رعایت شود

    طرز تهیه این نوشیدنی بسیار ساده است:
    ۱ - جوشاندن دانه‌های رازیانه در آب
    ۲ - خیس کردن آن یک شب کامل
    برای به دست آوردن نتیجه عالی از آب تصفیه‌شده استفاده کنید و دانه‌ها را تفت دهید تا خوشبو شود. با روزی یک یا ۲ لیوان شروع کنید، سپس میزان آن را با مشورت پزشک افزایش دهید.

    مواد لازم
    * یک لیتر آب
    * ۲ قاشق غذاخوری دانه رازیانه

    روش اول: پس از جوش آمدن آب، دانه‌ها را به آن اضافه کنید و زیر آن را خاموش کنید و بگذارید دم بکشد و پس از خنک شدن در یخچال قرار دهید.

    روش دوم: آب و دانه‌ها را در یک ظرف در بسته قرار دهید و روز بعد مصرف کنید.

    چه میزان آب دانه رازیانه را باید در طول روز مصرف کنیم؟
    اگرچه رازیانه در کاهش وزن موثر است اما خوردن زیاد آن باعث تسریع روند کاهش وزن نخواهد شد، مانند همه چیز باید تعادل رعایت شود.

  • ۰۱:۴۹   ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست
    🌱كرفس علاج امراض:👇👇

    حيض و جنين، جماع، لاغرى، گيرهاى شكم، باء و منى، حصبه، درد و رگ، تب و لرز

    🌱با طبيعت گرم و خشك، مفيد حال سردمزاجها.
    خوردن كرفس اخلاط لزج را رفع و بول و ادرار را باز ميكند.
    كرفس در باز كردن حيض و اخراج جنين از داروها و غذاهاى مؤثر ميباشد.
    🌱كرفس نفخ معده و روده را برطرف و در برابر سموم مقاوم ميباشد.
    🌱خوردن كرفس موجب فربهى و نعوظ و تحريك جماع و بغايت بازكننده گير و سده‏هاى درون و مفتح ميباشد.
    كرفس درد شكم و پهلو را برطرف و اذيت دارو را برطرف ميسازد.
    🌱كرفس محرك باء و اشتها و قى و عمل دواجات مسهلى را تقويت ميبخشد.
    🌱خوردن كرفس خارش سينه و گلو و سرفه و تنگ نفس و آروغ و رطوبت و سردى احشاء و اندرون را رفع ميكند.
    كرفس درد پشت و اطراف و درد ورك و حصبه و لرز از بلغم و عرق النساء و تشنگى و درد روده را برطرف ميسازد.
    🌱كرفس سنگ مثانه را ذوب كرده باعث از ميان رفتن آن ميشود.
    🌱ضماد كرفس ورمها را تحليل ميبرد.
    🌱كوبيده كرفس با آرد جو كه بصورت مرهم بر روى چشم ببندند ورم چشم را رفع ميكند.
    🌱ماليدن آب كرفس تا يكهفته با روغن گل يا بادام جرب (سودا) و حكه‏ (خارش) را دور ميسازد، مخصوصا كه در او يك دهم آن گوگرد و (بوره) حل شده باشد.
    🌱ماليدن آب كرفس و نوشادر و عسل يا گذاشتن كوبيده ثفل كرفس با آن زگيل را برطرف و آثار آنرا پاك ميسازد.
    🌱خوردن ريشه و برگ كرفس كه در عسل پرورده باشند «به دو صورت عمل ميشود قسمى كه آن دو را ريز كرده چندى در عسل ميخوابانند و قسمى كه خرد كرده، چند جوش داده، با عسل بقوام ميآورند» تقويت معده كرده، قى و غثيان را بند ميآورد.
    🌱ترشى كرفس قلب و معده و احشاء را قوت بخشيده گير و اشكال معده و روده را رفع ميكند.
    🌱تخم كرفس مقوى‏تر از خود آن و بسرعت جذب بمعده و رحم شده و هاضم غذا و در ساير افعال مانند ريشه آن ميباشد.
    🌱چون در هر رطل شراب 5/ 2 گرم تخم كرفس كوبيده مخلوط نموده بعد از سه ماه استعمال كنند در تقويت معده و تحريك اشتها مؤثر و در رفع شاش‏بند قوى الاثر ميباشد.
    🌱خوردن نيم مثقال 5/ 2 گرم تخم كرفس يا همان مقدار (نانخواه) و يك مثقال (5 گرم) شكر كه تناول كنند در تقويت معده و رفع باد مجرب ميباشد.
    🌱كرفس از جهت تحريك شهوت بيمانند
    و مضر حال حامله‏ها و زنان شيرده و همچنين مصدع و سردردآور و مفسد شير و باعث سردرد مولود و كم شدن عقل و رافع ضررش (باديان) و كتيرا ميباشد.
  • ۰۱:۵۰   ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست
    ⚱كنجد ⚱


    علاج امراض:🍯
    ✔️سينه و صدا، نفخ و ثقل، معده، كليه، بواسير، سوختگى، عصب، موى سر، جوش و كورك‏
    با طبيعت گرم و تر، مفيد حال سردمزاجها و سوداوى‏ها (خشك‏مزاجها) كنجد گيروبند و ثقل معده و امعاء را گشوده صداى بسته و سينه گرفته را باز كرده، سودا و اخلاط سوخته را دور ميكند.
    ✔️كنجد با غذائيت اندك، اما خوب، چاق‏كننده بدن و محلل اورام و نافع ناراحتى مقعد و خوردن آن با شراب رفع گزيدگى مار و افعى ميكند.
    ✔️كنجد بصورت مختلف مانند حلوا و ارده و بو داده مورد استفاده قرار گرفته، خوردن بهر صورت آن در حدى كه كفايت بدن كند در اثر و خواص يكسان ميباشد.
    ✔️خوردن مشتى كنجد با شكر و خشخاش و يك عدد تخم‏مرغ و مشت قليلى بادام در همه روز جهت فربه كردن بى‏نظير و توليد پيه پشت و كليه و چربى بدن ميكند.
    ✔️خوردن شيره كوبيده كنجد با نبات باعث رفع سوزش معده و ناى و گلو و مرى ميشود.
    ✔️خوردن شيره كنجد ترشى و رطوبت معده را رفع ميكند.
    ✔️كنجد گرمى و سوزش مشروبات گرم‏مزاج را دور ميسازد.
    ✔️خوردن دو مثقال كنجد، مخصوصا شيره آن با نصف آن گردوى سوخته قطع خون بواسير ميكند.
    ✔️ضماد كنجد نرم‏كننده اورام و ملين (نرم‏كننده) پوست بدن و رافع آثار سياهى پوست ميباشد.
    ✔️ضماد كوبيده مكرر كنجد بر پوست، خال‏كوبى سبزرنگ و خشكى عصب را رفع ميكند.
    ✔️ضماد كوبيده كنجد بر محل سوختگى معالج سوختگى آتش و بر شكم رفع قولنج و درد شكم و درد قولون (روده‏اى فراخ كه در شكم به سه صورت بطرف بالا و چپ و پائين رفته است) ميكند.
    ✔️ماليدن شيره يا روغن او بر مو باعث قوت و درازى و سياهى مو شده و رافع جوش و بثور پوست ميباشد.
    ✔️ضماد پخته كوبيده كنجد با شراب بر پشت چشم رفع ضربان آن ميكند و تحليل ورم ميدهد.
    ✔️نوشيدن آب جوشانده كنجد با نخود بازكننده حيض و مسقط جنين مى‏باشد.
    ✔️آشاميدن دو جزو آب جوشانده او با مثل آن آب جوشانده مويز و يك و نيم‏آن روغن كنجد و نصف آن (انيسون) كه ناشتا بنوشند رفع خارش و درشتى و زبرى پوست و ترك و شقاق ميكند.
    ✔️روغن كنجد در افعال قويتر و بهتر از خود آن و در رفع سوختن اخلاط و سوزش بول مثل اصل آن و در دفع تنگ نفس و سرفه خشك و زخم ريه مفيدتر و سريع العلاج‏تر از خود او ميباشد.
    ✔️روغن كنجد در غذاى مريض بى‏ضررترين ميباشد.
    ✔️خوردن بصورت مداوم روغن كنجد در غذا و سالاد و غيره باعث فربهى شده، رفع لاغرى مفرط ميكند.
    ✔️ماليدن روغن كنجد با سفيده تخم‏مرغ نرم‏كننده سختى‏هاى اعضاء و نرم كننده ورم‏ها ميباشد.
    ✔️چكاندن روغن كنجد با روغن زيتون و زرده تخم‏مرغ، رافع درد چشم ميباشد.
    ✔️اين دو روغن با لعاب اسفرزه رفع خشونت‏هاى داخل و خارج بدن و ماليدنش رفع سوختگى آتش و جراحتى كه از نوره (واجبى داروى موزدا) بهمرسيده باشد ميكند.
    ✔️چكاندن جوشانده روغن كنجد با فلفل سفيد و مصطكى ورم و دمل و جوش داخل گوش را باز ميكند.
    ✔️كنجد و روغن آن ديرهضم و سخت‏كننده معده و مضر سوداوى (خشك مزاجها) و مفسد دماغ ضعيف و زود دخول بصفرا و مصلح خود كنجد بو دادن آن و عسل و رافع ضرر روغن او با خوردن او با كمى نان خمير و آب ليمو و ترشى‏ها و امثال آن ميباشد.

    📚منبع بر گرفته از👇👇
    كتب طبى انتزاعى (فارسى) ج‏1، ص: 411

  • ۰۱:۵۰   ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست
    معجون دارچین و عسل 🍯

    با استفاده از معجون عسل و دارچین می توانید بسیاری از بیماری هایتان را درمان کنید و نه تنها عفونت ناشی از سرماخوردگی بلکه انواع عفونت ها را از بدنتان خارج کنید این معجون سرشار از خاصیت های مختلف درمانی است که در ادامه مطلب با آن ها آشنا خواهید شد

    ترکیبی از عسل و دارچین به عنوان یک درمان سنتی کارآمد برای هزاران سال استفاده می‌شده است.

    مصریان از این ماده برای درمان زخم‌های پوستی خود و یونانیان باستان برای افزایش طول عمر و سرخپوستان برای حفظ تعادل بدن استفاده می‌کردند.

    🍁 💫

    خاصیت دارچین و عسل خیلی بیشتر از درمان‌های سطحی است به طوری که امروزه پزشکان مدرن نیز بر این ترکیب سنتی تأکید خاصی دارند.

    این دو ترکیب طبیعی باهم بسیار مقوی می‌باشد و برای درمان سرماخوردگی و آنفولانزا، کلسترول بالا و بیماری‌های قلبی عروقی، عفونت کیسه صفرا و ورم مفاصل استفاده می‌شود.

    🍁 💫

    چند توصیه درمانی از این ترکیب را به شما بیان می‌کنیم.
    از بین بردن سرماخوردگی
    به منظور درمان سرماخوردگی، مخلوط یک قاشق غذاخوری عسل و یک چهارم قاشق چای خوری دارچین. این ترکیب را به عنوان شربت سینه، برای سرفه‌های مزمن و گرفتگی سینوس مصرف کنید.
    تقویت سیستم ایمنی بدن
    مصرف روزانه ترکیب دارچین و عسل موجب بالا بردن کارای سیستم ایمنی بدن می‌شود، به گونه‌ای که از عفونت‌های باکتریایی و ویروسی محافظت می‌شود.
    کاهش کلسترول خون

    🍁 💫

    مخلوط دو قاشق غذاخوری از عسل و سه قاشق چای خوری دارچین در یک فنجان بزرگ آب باعث کاهش کلسترول بالا می‌شود. سطح کلسترول خود را با این معجون معجزه‌‌آسا حدود 10 درصد در عرض دو ساعت کاهش دهید.
    درمان بیماری‌های قلبی عروقی
    مصرف منظم یک کم عسل و دارچین بر روی تکه‌ای نان علاوه بر اینکه موجب کاهش سطح کلسترول خون شما می‌شود از خطر ایست قلبی نیز جلوگیری می‌کند.
    درمان عفونت کیسه صفرا
    یک قاشق غذاخوری عسل و دو قاشق غذاخوری دارچین را در آب جوش حال کنید و روزانه مصرف کنید. منجر به از بین بردن عفونت‌های کیسه صفرا می‌شود.
    مبارزه با ورم مفاصل
    دو قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق غذاخوری دارچین در یک فنجان کوچک آب جوش را تهیه کرده و آن را روزانه بنوشید. باعث التیام درد مفاصل می‌شود.

  • ۰۱:۵۱   ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست
    🌸درمان بسیار عالی و قطعی آلرژی در طب سنتی

    انواع مختلف آلرژیها که درجامعه بسیارشایع هستند ناشی از ضعف در

    سیستم ایمنی بدن است.درطب کلاسیک درمانهای مختلفی وجود دارد

    که همگی درجهت سرکوب علائم بیماری است نه درمان کامل آن و بیمار

    تا آخرعمرش باید دارو مصرف نماید.داروهایی که هرکدام عوارض بیشماری

    برای بدن دارند.اما در طب سنتی همه انواع آلرژی ها درمان قطعی دارد.

    آلرژیها را میتوان به دو دسته کلی تقسیم کرد.آلرژیهای فصلی و آلرژیهایی

    که نسبت به یک چیزخاص مثل میوه ها یا گردوخاک ویا گرده گل خاص و...

    میباشد.برای درمان در طب سنتی باید به روش زیر عمل کرد:



    گام اول:پاکسازی بدن از خلط یا اخلاط ناسالم.مثلا اگر کسی غلبه سودا

    دارد باید بدنش را از سودای ناسالم واضافی پاکسازی کرد.

    گام دوم:حجامت آلرژی

    گام سوم:تقویت سیستم ایمنی با دارو

    حال که با اصول درمان آشنا شدید برای درمان به روش زیر عمل کنید:



    الف)ازترکیب(۲ لیوان عسل+۲لیوان عرق نعنا+۱لیوان سرکه طبیعی)

    یک سوم لیوان ریخته الباقی را آب ریخته ۱ ساعت بعد شام میل شود.

    © @TEBE_SONNATI_IRAN 👈



    نکته:بند (الف)را برای کسانیکه غلبه سودا ویا صفرا دارند فقط استفاده

    کنید.صفراویها به جای عرق نعنا عرق کاسنی بریزند.به مدت(۴۰ الی ۱۲۰

    شب)

    ب)از ترکیب(۳ واحدعسل+۱ واحد سیاه دانه نیم کوب)هر ۸ ساعت یک

    ق مرباخوری میل شود(۴۰ الی ۱۲۰ روز)

    نکته:برای بلغمیها لازم و برای صفراویها نیازی به داروی بالا نیست.سوداویها

    باید نیم واحد سرکه طبیعی اضافه کنند.

    ج)حجامت آلرژی هر ماه در ربع سوم ماه قمری ۱ الی ۳ مرحله.



    نکته۱:بلغمی ها در صورت درمان شدن با داروی بند (ب)خیلی نیازی به

    حجامت ندارند.ولی سودا و صفراویها باید حتما حجامت کنند.اگرشخص

    دموی باشد حتما باید حجامت کند تا به نتیجه برسد و نیازی به مصرف

    هیچ دارویی ندارد.



    نکته۲:در آلرژیهایی که به چیز خاصی حساسیت وجود دارد باید در موقع حجامت

    آلرژی آن ماده را با خود ببرید و به حجام بدهید تا در محل زخم حجامت شما

    بمالدتا بدنتان نسبت به آن واکسینه گردد.



    نکته۳:اگر نمیدانید که به چه ماده ای حساس هستید به حجام بگویید تا مواد

    آلرژنی که خودشان دارند را برایتان بمالد.ماده آلرژن معمولا درمطب های طب سنتی وجود دارد.

  • ۰۱:۵۱   ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست
    🍷🍷آب زرشک طبیعی بی نظیر ترین خاصیت درمانی را دارد


    🔴استفاده از زرشک و آب زرشک به قدیم الایام می رسد که پزشکان سنتی گذشته به دلیل توصیه خود به اشخاص آن زمان سعی در معالجه بسیاری از امراض داشته اند که انسانها امروزه نیز بی بهره نیستند. معمولاً هر وقت که بحث از آب زرشک به میان می آید در ذهن افراد بطری های آماده آب زرشک که بر روی برچسب آن نوشته شده آب زرشک طبیعی تداعی می شود، وقتی با دقت به برچسب که باید نشانگر سلامت محصول باشد دقت کنیم متوجه می شویم که محصولی که قرار است مصرف کنیم طبیعی نبوده و حتی حاوی نگهدارنده های شیمیایی که خود آنها برای دستگاه گوارش مضر هستند می باشد. وقتی صحبت از طبیعی بودن محصولی به میان می آید باید خود دست به کار شد و آن را آماده و مصرف کرد.نکاتی که باید در مورد آب زرشک توجه کرد این است که ابتدا باید زرشک مخصوص آبگیری که ازخانواده زرشک قرمز(زرشک پلویی) است را انتخاب کرد، این نوع زرشک دارای مشخصاتی است مانند جسه ای نسبتاً بزرگتر از زرشک قرمز ، دارای رنگ آلبالویی تیره و حاوی هسته که معمولاً این نوع زرشک به زرشک سیاه معروف است، زرشک سیاه را می توان در بسیاری عطاری ها که هم به صورت تازه و خشک ارائه می شود و در تمام فصول سال موجود است را خریداری کرد، در ادامه به خواص درمانی و همچنین طرز تهیه آب زرشک طبیعی اشاره ای خواهیم داشت. امید است این مطلب مورد توجه شما خواننده گرامی قرار گرفته و ما را از دعای خیر خود فراموش نکنید.

    خواص درمانی


    تقویت سیستم ایمنی بدن

    حاوی مقادیر قابل توجهی ویتامین ث

    تصفیه کننده خون

    تنظیم فشارخون

    تنظیم قند خون

    پایین آورنده چربی خون

    پایین آورنده اوره

    شستشوی کبد و کلیه

    بهترین دوست کبد و پوست

    روشن کننده پوست صورت

    بهترین در درمان آفت دهان

    مفید در درمان جوش صورت و بدن

    بهبود گوارش و کوچک کننده شکم

    مفید در درمان سنگ کیسه صفرا

    رفع عطش(بهترین برای افرادی که بیش از اندازه به آب احساس نیاز می کنند )

    بهترین جایگیزین برای قرص متفورمین

    طرز تهیه و روش مصرف آب زرشک


    مقدار ۲۵۰ گرم زرشک سیاه را پس از تهیه و پاکسازی با آب سرد به صورت ملایم بشویید. سپس آنرا داخل ظرفی غیر فلزی با ۶ تا ۸ لیوان آب خیس کرده و پس از مدت ۲۴ ساعت مخلوط را داخل مخلوط کن ریخته هم بزنید. مخلوط بدست آمده که حاصل خرد شدن کامل زرشک سیاه است را با استفاده از پارچه صاف کرده و به بطری های شیشه ای جهت نگهداری منتقل کنید.

    زرشک پلویی نیز به مانند زرشک سیاه است و تقریبا خواص زرشک سیاه را دارا می باشد. میتوان مقدار 250 گرم از این زرشک ترجیحا محصول سال و تازه را بعد از شستشو به مدت یک شبانه روز درآب سرد به مقدار نیم لیتر خیسانده و بعد از آن در میکسر بریزید و بعد از صاف کردن در یخچال نگهداری کنید.

    بهتر است هر روز صبح ناشتا ترجیحاً قبل از طلوع آفتاب یک لیوان و شب موقع خواب نیز یک لیوان میل نمایید.

    نکات مهم


    برای افرادی که مبتلا به سرفه های خشک هستند مضر است.

    ⛔️مصرف زیاد آب زرشک به صورت روزانه توصیه نمی شود مقدار گقته شده در طول ۲۴ ساعت کافی می باشد.

  • ۰۱:۵۲   ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست
    🎄رشد سریع ابروها و داشتن ابروهای ضخیم

    💟❎- خمیری از پودر آسیاب شده ی دانه ی شنبلیله تهیه کنید و صبح‌ها یا شب‌ها قبل از خواب به ابروهای خود بمالید.



    💟❎- زرده ی تخم مرغ را به ابروهای خود بمالید و پس از ۲۰ دقیقه با آب سرد بشویید ، این کار باعث تقویت ابروها خواهد شد.



    💟❎- قرار دادن توپی از پنبه ی آغشته به شیر یا شیر نارگیل به روی ابروها باعث تقویت ابروها خواهد شد.



    💟❎- مالیدن ژل آلوئه ورا به ابروها باعث افزایش رشد ابرو و نرم و براق شدن ابرو می‌شود.



    💟❎- ماساژ دادن ابروها با روغن زیتون به طور روزانه باعث رشد سریع ابروها می‌شود.



    💟❎- مالیدن آب پیاز رنده شده به ابروها باعث تقویت و ضخیم شدن ابروها می‌شود.



    💟❎- مالیدن روزی ۲ یا ۳ مرتبه وازلین به ابروها باعث تسریع رشد ابروها می‌شود.



    💟❎- مالیدن روغن نارگیل به ابروها باعث تیره تر و ضخیم تر شدن ابروها می‌شود.



    💟❎- مخلوط روغن بادام و بذر شنبلیله را روزانه به ابروهای خود بمالید.



    💟❎- هر شب قبل از خواب ابروهای خود را با روغن کرچک چرب کنید

  • ۰۱:۵۲   ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست
    🛀🏻💦
    سود و زيان آب‏تنى و روش كاربرد آن:
    گرمابه (آب‏تنى) مى‏تواند تن را نمور و يا خشك نمايد. براى تن كسانى كه نزار و خشك و خشكيده است و نياز به نمور كردن دارد سودمند مى‏باشد. اين گروه بهتر است كه عرق نكنند بلكه در جايى ميانه (معتدل) قرار گيرند و آب گرم فراوان بريزند تا بخار پيرامون خود را افزايش دهند. يعنى آن اندازه آب گرم، روى تن خود بريزند تا كه تن ايشان (از گرما) باد كند و كمى دچار تنگى نفس شوند، كه در اين هنگام ديگر از بكار بردن آب گرم خوددارى نمايند سپس يكبار و در مدتى كوتاه در آب سرد فروروند و پس از آن تن را روغن‏مالى كنند ولى آن كس كه خشكى و سبك شدن تن را مى‏خواهد بايد تعريق و مالش دادن تن را با آرد باقالى و نخود يا بوره يا أشنان بيشتر انجام دهد و پس از آن مدتى دراز خوراك نخورد. مالش تن بايد به‏گونه‏اى باشد كه هنگام مالش تن با روغن بنفشه، روغن از آن بچكد.
    💦🛀🏻
    از سودمندى‏هاى آب‏تنى (گرمابه گرفتن) همواره تن را تازه و سوراخ‏هاى پوست را باز مى‏كند چرك‏هاى مانده را از آنها پاك مى‏سازد و انباشتگى را سبك و بادها را فرو مى‏نشاند، خواب‏آور و آرام‏كننده دردها و شل و آبكى‏كننده‏ى آميختگى‏ها مى‏باشد، از شكمروش جلوگيرى مى‏كند خستگى را دور مى‏سازد و تن را براى خوراك آماده مى‏نمايد.

    🛀🏻💦
    از ديگر زيان‏هاى آن نيرو را فرومى‏اندازد، دل را داغ مى‏كند چه‏بسا به بيهوشى بيانجامد، بالا آوردن را برمى‏انگيزاند، راهى براى ريزش تند مواد مى‏گذارد. ازاين‏رو بهتر است كسى كه تب يا زخم چركى يا نگرانى يا سستى و گرفتگى سخت ماهيچه يا آماس دارد، از آن (آب‏تنى) بپرهيزد و از آب‏تنى در حالت سيرى دورى كند مگر آن كه بخواهد فربه شود. كسى كه پس از سيرى ناگزير به آب‏تنى مى‏باشد بايد چند روزى سكنجبين بيآشامد و از خوراكى‏هاى سنگين بپرهيزد و روشى نرمجويانه دنبال كند.

    منبع برگرفته از👇👇
    📚#المنصوري_في_الطب (ترجمه)، ص: 266

  • برای شرکت در مباحث تبادل نظر باید ابتدا در سایت  ثبت نام  کرده، سپس نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد نمایید؛    (Log In) کنید.
موضوع قبل
زیربخش
موضوع بعد
آخرین پست های این تالار
آخرین پست های این بخش
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان