خانه
399K

هنر آرامبخش نقاشی...

  • ۰۱:۱۳   ۱۳۹۲/۴/۲۱
    avatar
    چهار ستاره ⋆⋆⋆⋆|6343 |4258 پست
     سلام
    این تاپیک مخصوص هنر آرامبخش نقاشی(البته از نظر بنده) هست
    نقاشی های زیبا، خلاقیتهای جالب در این زمینه، آثار نقاشی افراد معروف ،....وحتی آثار نقاشی خود شما رو شامل میشه!



  • leftPublish
  • ۱۹:۱۵   ۱۳۹۲/۴/۲۳
    avatar
    عاطی
    کاربر فعال|368 |367 پست

    من عاشق نقاشیم


    واقعا از دیدن این اثرها لذت بردم ممنون عزیزم

  • ۱۱:۲۶   ۱۳۹۲/۴/۲۴
    avatar
    سنا
    دو ستاره ⋆⋆|652 |2369 پست
    خیلی لذت بخش بود
  • ۱۹:۴۰   ۱۳۹۲/۴/۲۴
    avatar
    saba biology
    چهار ستاره ⋆⋆⋆⋆|6343 |4258 پست

    لئوناردو داوینچی و راز تابلوی مونالیزا

    لئوناردو داوینچی (1452 _ 1519 ) دانشمند و هنرمند ایتالیایی دوره رنسانس است که در رشته‌های نقاشی،ریاضی،معماری،موسیقی،کالبدشناسی،مهندسی،تندیسگری،وهندسه برجسته بود.
    عده‌ای از محققان ایتالیایی با تحقیق بر روی اثر انگشت بازسازی شدۀ وی، او را دارای ریشۀ عربی و اهل خاورمیانه برشمرده‌اند. داوینچی را کهن‌الگوی"فرد رنسانسی" دانسته‌اند. وی فردی بی‌نهایت خلاق و کنجکاو بود. او نظریات خود را در مجموعه یادداشتهایی که بالغ بر هزاران صفحه می باشند، ثبت کرده است. او طرحهای مبتکرانه‌ای را برای ساخت سلاحهایی مانند توپ‌های بخار، ماشین‌های پرنده و ادوات زرهی ارائه کرده بود، هرچند که بسیاری از آنها هرگز ساخته نشدند.

    داوینچی اولین طراح هواپیما و صدها اثر معماری دیگر به‌شمار می‌رود. یکی از طرح‌های ابتکاری او لباس غواصی و زیر دریایی جنگی است. او همچنین مسلسل، تانک نظامی، ساعتی که به ساعت داوینچی معروف است، کیلومتر شمار و چیزهای دیگر را طراحی یا اختراع کرد و با استفاده از خط معکوس برای طراحی‌های خود یادداشت‌هایی را نوشته است، که آنها را فقط در آینه می‌توان خواند. شهرت جهانی داوینچی بیشتر به‌خاطر نقاشی‌های شام آخر و مونالیزا است
    اوینچی حدود سال 1503 کار روی تابلو مونالیزا را آغاز نمود و در همین زمان که با شکوه ترین اثر هنری خود، یعنی تابلوی مونالیزا یا لبخند ژوکوند را خلق کرد. آثار داوینچی اغلب دارای رمز و راز خاص خود هستند که همین امر باعث شهرت بیشتر داوینچی شده است. اما از میان دلایل متعدد مونالیزا به دو دلیل در سراسر دنیا مشهور شده است : یکی به خاطر لبخند مرموزش و دیگر به خاطر اینکه از معدود نقاشی های به جا مانده از معتبر ترین استاد رنسانس لئوناردو داوینچی می باشد.

    برای کشف رازهای این تابلو اشخاص زیادی تحقیق کرده اند. اخیرا یک پژوهشگر آلمانی، در جریان تحقیق در این باره به نظریه ای تازه رسیده است.این پژوهشگر مدیر کتابخانه ی دانشگاه هایدلبرگ است که می گوید پس از مطالعات فراوان پی به هویت صاحب لبخند معروف ژوکوند برده است. او می گوید مونالیزا همسر یک تاجر فلورانسی بوده است. براساس یک کار پژوهشی دیگر که از سوی کارشناسان کانادایی صورت گرفت، نوع لبخند مونالیزا، نشان از آن دارد که این زن، به هنگام نقاشی از چهره اش، یا باردار بوده و یا به تازگی نوزادی به دنیا آورده بوده است. این کارشناسان همچنین معتقدند که نوع لباسی که مونالیزا بر تن دارد، جامه ای بوده است که زنان باردار در قرن شانزدهم می پوشیده اند. بخش دیگری از شگفتی متمرکز بر خود لبخند است.

    یک عصب شناس آلمانی مدعی است که لبخند مونالیزا ناشی از خطای حسی است که در چشم انسان هنگام پردازش تصویر ایجاد می شود. زمانی که داوینچی در قرن شانزدهم این اثر را خلق کرد، اجزای صورت را طوری شکل داد که وقتی یک نفر به طور مستقیم به لب ها نگاه می کند، در یک لحظه خنده ناپدید شده و درست در همان لحظه وقتی به بخش دیگری از تصویر نگاه می کند، خنده پدیدار می شود. داوینچی این خطای حسی را با استفاده از خطاهای بینایی که امروزه در علم پزشکی دارای تعریف و مبنای علمی هستند، ایجاد کرده است. لئوناردو داوینچی خنده ی مشهور تابلوی مونالیزا را با استفاده از سایه هایی که ما به بهترین شکل با دید پیرامونی می بینیم در چهره ایجاد کرده است و به همین دلید این خنده زمانی مشهود است که در چهره ی وی به چشمهایش یا قسمتی دیگر منهای لبها نگاه می کنیم. در واقع لبهای مونالیزا در محدوده ی پیرامونی دید قرار دارند.

    تنوع در ویژگی های این تابلو شگفت انگیز است که برخی از آنها عبارتند از : طرز نشستن مونالیزا ( که آرنج دست چپ را بر دسته ی صندلی قرار داده و کف دست راست را بر موچ دست چپ ) هنوز هم یکی از ژست های محبوب عکاسان است. * پلی که در پس زمینه ی پشت شانه ی چپ مونالیزا دیده می شود هنوز هم به عنوان یکی از جاذبه های شهر بورونو پذیرای توریست هاست. * آرواره های مونالیزا مردانه است و این حدس زده می شود که لئوناردو دو چهره ی خودش را به تصویر کشیده است.در این نقاشی دست های مونالیزا متورم است که به اعتقاد برخی این امر دلیل بر آبستن بودن مونالیزا است. از سوی دیگر حلقه ای در دست مونالیزا وجود ندارد تا نشان دهد که او متاهل است!
    تحقیق در مورد عجایب این تابلو در سال های اخیر شدت گرفته است. مثلا به تازگی در مورد نقاشی مونالیزا گفته شده که پیش از این ابرو، مژه و لبخند بزرگتر و پتویی نیز بر روی زانوانش داشته است. این مطلب را یک دانشمند فرانسوی که مخترع یک دوربین عکاسی چند طیفی است اعلام کرد. مهندس پاسکال کوت با استفاده از این دوربین 240 مگا پیکسلی در کنار یک گروه از دانشمندان از 3 سال پیش روی این نقاشی رنگ روغن که 500 سال عمر دارد، کار کرده است. وی گفته است با اشعه ی مادون قرمز رد مژه ها را زیر چشم ها کشف کرده که بر اساس این عکس مونالیزا در اصل مژه و ابرو داشته و بر اثر مرور زمان رنگدانه از بین رفته است. بنابر این رمز گشایی، مونالیزای جوان اوایل خنده ای پررنگ تر و برجسته تری داشته، لبه ی پیراهنش دارای تور دوزی سفید و ساعدش روی یک دسته ی صندلی بوده است.

    همچنین گفته می شد این تابلو پرتره همسر گیولیانو مدیسی ( خانواده ی اشرافی فلورنس در قرن 16) یا همسر شاهزاده کارل آمبویس بوده است. برخی دیگر از این محققان بر این باور بوده اند که در ترسیم این نقاشی اساسا هیچ گونه مدلی وجود نداشته است و داوینچی تصویر ذهنی خویش را از یک زن نقاشی کرده است. سالها پنداشته می شد که مونالیزا شباهت بسیاری به پرتره خالق آن دارد؛ به این معنی که در واقع لئوناردو تصویر خودش را نقاشی کرده است.برخی از محققان نیز معتقد بودند که لئوناردو داوینچی در این تابلو پرتره مادر خود را نقاشی کرده است. اما در این میان یکی از احتمالات موجود درباره ی این پرتره ی بدون امضا و بدون تاریخ به جورجیو واساری، نقاش و نویسنده ی ایتالیایی (1547-1511) تعلق داشت.وی که از نخستین زندگینامه نویسان تاریخ هنر در عصر جدید محسوب می شود در بیوگرافی لئوناردو داوینچی فاش کرد که داوینچی پس از بازگشت به فلورانس در سال های 1500 تا 1506 پرتره ای از مونالیزا دلجیوکندو سومین همسر تاجر ابریشم اهل فلورانس فرانچسکو دلجیو کندو کشیده است. سر انجام در 14 ژانویه 2008 وایت پروبست ، رئیس کتابخانه ی دانشگاه هایدلبرگ آلمان در مقاله ای خبر داد که قصد دارد معمای هویت مونالیزا را برای همیشه فاش کند. پروبست اعلام کرد، طبق یادداشت های موجود در حاشیه ی یکی از کتاب های موجود در کتابخانه هایدلبرگ که به یکی از معاصران لئوناردو بنام آگوستینو وسپوسی تعلق دارد و به سال 1503 باز می گردد، زنی که در معروف ترین تابلوی نقاشی جهان، لبخندی اسرار آمیز بر لب دارد مونالیزا دلجیوکندو، همسر فرانچسکو دلجیو کندو، تاجر ابریشم اهل فلورانس است که به مناسبت خرید خانه ای جدید و تولد موفقیت آمیز فرزندش سفارش این تابلو را به لئوناردو داده است.

    محققان با این پرسش ها روبه رو بوده اند که آیا مونالیزا واقعا یک پرتره بوده است؟ و اگر این تابلو از سوی کسی سفارش داده شده ، چرا داوینچی پس از پایان به سفارش دهنده تحویل نداده و با خود به فرانسه می آورد و کمی پیش از مرگش به پادشاه فرانسه می فروشد! در سال های گذشته اسکن سه بعدی که از این تصویر تهیه شد، این امکان را برای دانشمندان فراهم کرده است که قشر های رنگی این تابلو را به طور دقیق مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند. به گفته ی جان تیلور ار انجمن تحقیقاتی کانادا، کوچکترین اثری از حرکت قلم، نه در گل های ظریف کار شده روی پیراهن مونالیزا و نه در موهای وی دیده نمی شود. وی افزود این مسئله نشان دهنده ی نبوغ سرشار این هنرمند است و ما نمی دانیم که او چگونه رنگ ها را روی بوم مالیده است!

    اما در این میان یکی از بخش های شگفت انگیز این تابلو برای بیننده ی امروزی آن است که مونالیزا ابرو ندارد که گویا مطابق با زیبایی ایده آل در آن زمان بوده است. گفتنی است که ابعاد مونالیزا 76 در 8 در 53 سانتی متر است و هنوز کسی به طور قطع نمی داند که این تابلو از اطراف ( ستون های نقاشی شده از چپ و راست) بریده شده است یا خیر.

    داوینچی ایتالیایی که بسیار به این تابلو علاقه داشت آنرا هیچ وقت از خود جدا نمی کرد. زمانی که داوینچی دعوت فرانسوای اول پادشاه فرانسه برای زندگی در این کشور را پذیرفت، لبخند ژوکوند نیز توسط فرانسوا خریداری شده و جزو مجموعه آثار هنری فرانسه قرار گرفت. پس از انقلاب فرانسه این تابلو به موزه ی لوور پاریس برده شده بود، اما ناپلئون این تابلو را از دیوار لوور پایین آورده و در اتاق خوابش آویزان کرد. بعد ها مونالیزا بار دیگر به لوور بازگردانده شد. در سال 1911 مونالیزا توسط نقاش 31 سال ی ایتالیایی، پروجیا از موزه ی لوور به سرقت رفت. این سرقت که یک فاجعه ی بزرگ برای لوور محسوب می شد، حکومت فرانسه را مجبور کرد که مدیر موزه را اخراج کند و به مدت 3 سال ماجرای دزدیده شدن مونالیزا تیتر نخست تمام نشریات بود. همچنان که ماهها می گذشت احتمال نابود شدن مونالیزا بیشتر می شد تا آنکه مسئولان موزه ی لوور نامه ای در یافت کردند که از گالری یوفیزی در فلورانس نوشته شده بود که آنها مردی را بنام وینچنزو پروژیا دستگیر کردند که مونالیزا را به یک مالخر و دلال اشیاء عتیقه یرای فروش داده بود اما او پس از سرقت تابلو همدستان خود را رها کرده تا خود به تنهایی آن را به فروش برساند. لذا پس از دستگیری او تابلو در 4 ژاویه 1914 یعنی 3 سال پس از سرقت یه موزه ی لوور برگردانده شد و او تنها به چند ماه زندان محکوم گردید. تا اینکه در اواخر جنگ جهانی دوم پس از آگوست 1944 و آزادی پاریس، مونالیزا این شاهکار 500 ساله برای همیشه به جایگاه خویش در موزه ی لوور پاریس بازگردانده شد.

    در یکی از سرسراهای موزه ی لوور در پاریس یک جعبه ی بزرگ شیشه ای به ابعاد 3 در 2/5 متر قرار دارد که همیشه عده ی زیادی برای دیدن آنچه درو آن هست جمع شده اند. دما و رطوبت این جعبه ی ضد گلوله همیشه تحت کنترل قرارد ارد و سالی یک بار شرایط درونی آن مورد بازبینی کلی قرار می گیرد. تمام این اقدامات به علاوه تدابیر امنیتی ویژه برای حفظ و نگهداری معروف ترین تابلوی نقاشی جهان – مونالیزا و یا لبخند ژوکوند – انجام می شود.

    لازم به ذکر است 52 سال پیش هم، شخصی به بخش پایینی تابلوی لبخند ژوکوند اسید پاشید، اما تابلو بلافاصله توسط کارشناسان مرمت و بازسازی شد.

    منبع : http://titijonoub.blogfa.com

  • ۰۰:۵۸   ۱۳۹۲/۴/۲۵
    avatar
    الهه(مامان النا)
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|15007 |7040 پست
    مرسی صبا جون

    خیلی جالب بود ....

    اما یه چیزی فکر منو مشغول کرد اونم اینکه بعضی ها چقدر به تاریخ و آثار تاریخی شون اهمیت میدن و چقدر از علوم مختلف برای رمز گشایی اثری مثل این تابلو استفاده میکنن که مال 500 سال پیشه
    اون وقت ما تخت جمشید 2500 ساله مون رو به چه روزی در اوردیم ..مقبره کورش کبیر در چه وضعیتیه
    هر بار که بری تخت جمشید میبینی یکی از آثارش نیست ...

    واقعا جای تاسف داره
  • ۱۵:۲۹   ۱۳۹۲/۴/۲۵
    avatar
    saba biology
    چهار ستاره ⋆⋆⋆⋆|6343 |4258 پست

    الهه(مامان النا) : 
    مرسی صبا جون

    خیلی جالب بود ....

    اما یه چیزی فکر منو مشغول کرد اونم اینکه بعضی ها چقدر به تاریخ و آثار تاریخی شون اهمیت میدن و چقدر از علوم مختلف برای رمز گشایی اثری مثل این تابلو استفاده میکنن که مال 500 سال پیشه
    اون وقت ما تخت جمشید 2500 ساله مون رو به چه روزی در اوردیم ..مقبره کورش کبیر در چه وضعیتیه
    هر بار که بری تخت جمشید میبینی یکی از آثارش نیست ...

    واقعا جای تاسف داره

    آره ، واقعاً!
    من که هر وقت با دوستان حرف تخت جمشید میشه کلی حرص میخورم!
    چند سالی هست که مسوولین محترم خیلی زحمت کشیدن و دور تادور سنگها رو پلاستیک فشرده کشیدن تا دیگه بازدید کننده ها روی سنگها نایستن واسه عکس یادگاری....!!!!
    بعد اونور دنیا واسه یه تابلو نقاشی محفظه ضد حرارت و ضد رطوبت و ضد گلوله درست میکنن...!!!
    هــــــــــــــــــــــــــــــــی...



  • leftPublish
  • ۰۰:۴۶   ۱۳۹۲/۴/۲۷
    avatar
    saba biology
    چهار ستاره ⋆⋆⋆⋆|6343 |4258 پست
     مداد رنگ...





  • ۱۶:۳۰   ۱۳۹۲/۴/۲۷
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست
  • ۱۲:۲۱   ۱۳۹۲/۴/۲۸
    avatar
    بهار دخت
    کاربر فعال|85 |339 پست
    خیلی هنرمندی صبا. عاشق نقاشیم من
  • ۱۵:۴۶   ۱۳۹۲/۴/۲۸
    avatar
    بهزاد لابیکاپ آشپزی 
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|26985 |15939 پست
     صبا متنت راجع به داوینچی خیلی جالب بود 
    نقاشی های خودت هم باحاله. یه نقاشی ته چین هم بکش 
  • ۱۷:۲۱   ۱۳۹۲/۴/۲۸
    avatar
    saba biology
    چهار ستاره ⋆⋆⋆⋆|6343 |4258 پست

    بهار دخت : 
    خیلی هنرمندی صبا. عاشق نقاشیم من

    بهاردخت عزیزم
    لطف داری گلم
    منم همینطور!

  • leftPublish
  • ۱۷:۲۳   ۱۳۹۲/۴/۲۸
    avatar
    saba biology
    چهار ستاره ⋆⋆⋆⋆|6343 |4258 پست

    بهزاد لابی : 
     صبا متنت راجع به داوینچی خیلی جالب بود 

    نقاشی های خودت هم باحاله. یه نقاشی ته چین هم بکش 
    خواهش شود آقا بهزاد
    لطف دارین
    ته چین؟؟؟؟!!!! یادمه قبلاً ته دیگ میخواستی...!!!

  • ۱۱:۱۱   ۱۳۹۲/۴/۲۹
    avatar
    بهزاد لابیکاپ آشپزی 
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|26985 |15939 پست

    saba biology : 



    خواهش شود آقا بهزاد
    لطف دارین
    ته چین؟؟؟؟!!!! یادمه قبلاً ته دیگ میخواستی...!!!

    آهــــــــــــــــــا همون ته دیگ دیگه صبا/صبا ! یادم بود یه ته داشت اما دیگه قاطی کردم، مخصوصا با این ته دیگ ماکارونی اخیر 
    حالا بعد از ته دیگ، ته چینم کشیدی اشکال نداره  پیک آشنا سراغ دارید میخواید غذاهارو بفرستید دیگه 

    (این متن راجع به نقاشا هم خیلی باحاله، لازم بذار 
  • ۲۱:۲۶   ۱۳۹۲/۴/۲۹
    avatar
    saba biology
    چهار ستاره ⋆⋆⋆⋆|6343 |4258 پست


    پس شد یه ته دیگ و یه ته چین!
    سالاد یا نوشابه؟!
    میگم اصلاً میذارم قشنگ سفارشاتون که تکمیل شد با همون پیک آشنا میفرستم خدمتتون! خوبه؟!


    راجع به نقاشی و نقاشها هم مطلب جدید خواهم گذاشت حتماً

  • ۱۰:۲۷   ۱۳۹۲/۴/۳۰
    avatar
    الهه(مامان النا)
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|15007 |7040 پست
    مسیح و حواریون در «شام آخر » چه خوردند؟


    نقاشی شام آخر که در کلیسای سانتا ماریا دل گراتزیه در میلان نقش شده، در بهار سال 1999 و پس از 22 سال ترمیم بار دیگر به معرض نمایش در آمد.
    پژوهشگران در عرصه تاریخ هنر برای اولین بار دریافته‌اند که در تابلوی "شام آخر" اثر لئوناردو داوینچی، که یکی از معروف ترین آثار هنری جهان به شمار می‌رود، مسیح و حواریون مشغول صرف چه غذایی بوده اند.
    تردیدی در تاثیرگذاری شاهکار لئوناردو داوینچی نیست، که لحظه ای را به تصویر می‌کشد که در آن مسیح، حواریون، نزدیکترین طرفداران خود را آگاه می‌سازد که یکی از آنها قصد خیانت به او را دارد.
    شاید به این دلیل تعجب برانگیز نباشد که هیچ‌کدام از حضار در تابلو چندان جذب غذای موجود در سفره نشده‌اند و تعداد اندکی از هزاران شیفته هنر که در طی قرون مختلف به بررسی این اثر پرداخته‌اند، به این غذا دقت کرده‌اند.
    کسانی که به این مسئله دقت کردند فرض را بر این گذاشتند که میهمانان مشغول صرف بره بریان بوده‌اند، که همانند نان و شراب نقاشی شده در اثر، به نماد معنایی مسیحیت ارتدوکس اشاره دارد که مسیح را با بره‌ای قربانی شده بخاطر گناهان انسان متناظر می داند.
    سرعت بالای زوال این اثر که در سال 1498 میلادی کامل شد، بررسی دقیق این موضوع را ناممکن ساخت؛ اما اکنون به لطف تازه‌ترین روش بازسازی نقاشی‌های دیواری کارشناسان هنر بالاخره توانسته‌اند به بررسی دقیق جزئیات غذای روی میز بپردازند.
    نتایج این بررسی که در نشریه گاسترونومیکا منتشر شده نشان می‌دهد که در سفره بره‌ای وجود نداشته، بلکه غذای طبخ شده مارماهی در کنار برش‌هایی از پرتقال بوده است.
    نکته مهم این است که همزمان با کار لئوناردو داوینچی بر روی "شام آخر"، این غذا، غذایی رایج بوده است.
    آنطور که جان واریانو، کارشناس تاریخ هنر می‌گوید نه تنها در دوره رنسانس در ایتالیا مارماهی غذایی رایج بوده، بلکه احتمالا لئوناردو داوینچی هم به آن علاقه ویژه‌ای داشته است، زیرا در فهرست‌های خریدی که در میان نوشته‌ها و آثار او برجای مانده این قلم غذایی نیز دیده می‌شود.
  • ۱۰:۳۶   ۱۳۹۲/۴/۳۰
    avatar
    الهه(مامان النا)
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|15007 |7040 پست
    مشخصات «شام آخر»
    -اين نقاشي بر روي ديوار صومعه Gra belle Maris Santazie در نزديکي شهر ميلان ترسيم شده است.
    -گويا اين صومعه، صومعه خانوادگي دوک Lobovico بود و توسط وي براي اين نقاشي انتخاب شده بود.
    -اين نقاشي داراي 460سانتيمتر ارتفاع و 880سانتيمتر پهنا است.
    -داوينچي 3سال تمام بر روي اين نقاشي کار مي کرد و سرانجام آن را در سال 1498 تکميل کرد.
    -اين نقاشي در قسمت فوقاني ديوار ترسيم مي شد بيشتر روزها هنگاميکه «داوينچي» براي نقاشي با وسايلش بالاي نردبان مي رفت تا هنگاميکه رنگ هاي همراهش به اتمام نرسيده بود پايين نمي آمد. گاهي تا 3شبانه روز بدون آنکه حتي براي خوردن و آشاميدن کار را تعطيل کند لاينقطع نقاشي مي کرد.
    -نقل است که نتيجه کار به سرعت محبوب و پرطرفدار شده بود و پادشاه فرانسه آنچنان شيفته اين اثر شده بود که دستور داد تا تمام ديوار را به فرانسه منتقل کنند. البته اين اتفاق نيفتاد چون با وسايل آن روزگار چنين انتقالي عملا غيرممکن بود. (البته امروز فقط سايه اي از آن اثر باقي مانده است.)
    -يکي از ويژگي هاي اين نقاشي تصوير کردن تمامي حواريون در کنار مسيح و قراردادن يهودا (حواري خائن) در ميان سايرين بود. (در نقاشي هاي قبلي مانند اين و اين از اين مراسم يهودا جدا از ساير حواريون ترسيم مي شد.) استدلال داوينچي اين بود که فرد خائن چون تا فرداي آن شب ناشناس بوده پس دليلي نداشته که جدا از سايرين قرار بگيرد.
    -يهودا (نفر دوم با ريش سياه در سمت راست حضرت مسيح) در اين اثر تنها کسي است که با حالتي تدافعي خودش را از مسيح دور مي کند(به حالت دست هاي وي دقت کنيد) و چهره وي در سايه قرار دارد.
    -در پس زمينه، سه پنجره ترسيم شده که نورپردازي صحنه از طريق اين سه منبع نوري تامين مي شود. بزرگترين پنجره دقيقا پشت سر حضرت مسيح قرار گرفته است، به اين ترتيب در پشت سر حضرت مسيح که در کانون تصوير قرار گرفته، هاله اي از نور ديده مي شود.
    خسارت هاي وارده به «شام آخر»
    -در سال1652 روي اين ديوار دري براي کليسا ساخته شد که دقيقا روي ديواري بود که اين نقاشي روي آن ترسيم شده بود باز مي شد. اثر اين تخريب هنوز هم بر اين نقاشي باقي است.
    -در سال1796 اشغال گران فرانسوي سالن اين صومعه را تبديل به اصطبل اسب هاي سواره نظام کردند. البته ناپلئون به دليل علاقه شخصي که به آثار داوينچي داشت، نقاشي «موناليزا» را در اتاق خواب شخصي خودش نگهداري مي کرد. او دستور اکيد داد تا به اين اثر کوچکترين آسيبي نرسد. دستوري که زياد به آن توجه نشد.
    -در سال1821 از نقاشي به نام Bare Stefanozzi خواسته شد تا اين نقاشي را از روي ديوار جدا کند و به جاي مناسب تري منتقل نمايد. اين نقاش بعد از آنکه آسيب بدي به قسمت مياني وارد آورد متوجه شد که اين کار شدني نيست.
    -در طول جنگ جهاني دوم با وجود آنکه اطراف اين ديوار مورد اصابت بمب هاي فراواني واقع شد خوشبختانه خود اين ديوار آسيب بيشتري نديد.
  • ۱۲:۱۷   ۱۳۹۲/۴/۳۰
    avatar
    بهزاد لابیکاپ آشپزی 
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|26985 |15939 پست

    saba biology : 


    پس شد یه ته دیگ و یه ته چین!
    سالاد یا نوشابه؟!
    میگم اصلاً میذارم قشنگ سفارشاتون که تکمیل شد با همون پیک آشنا میفرستم خدمتتون! خوبه؟!


    راجع به نقاشی و نقاشها هم مطلب جدید خواهم گذاشت حتماً

    نوشابه نه، آب پرتقال لطفا  سالادم نمی خوام ، آخه می خوام بترکونم 
    سفارشم تموم شد، ممنون 
  • ۱۹:۴۵   ۱۳۹۲/۴/۳۰
    avatar
    saba biology
    چهار ستاره ⋆⋆⋆⋆|6343 |4258 پست
    مرسی الهه جون از توضیحاتت در مورد تابلوی معروف شام آخر

  • ۱۹:۴۵   ۱۳۹۲/۴/۳۰
    avatar
    saba biology
    چهار ستاره ⋆⋆⋆⋆|6343 |4258 پست
    مرسی الهه جون از توضیحاتت در مورد تابلوی معروف شام آخر

  • ۱۹:۴۷   ۱۳۹۲/۴/۳۰
    avatar
    saba biology
    چهار ستاره ⋆⋆⋆⋆|6343 |4258 پست
    شام آخر اثر لئوناردو داوینچی




  • ۱۶:۵۰   ۱۳۹۲/۵/۱۷
    avatar
    میترا
    یک ستاره ⋆|871 |1013 پست
    یه نقاشی رویایی! حستون نسبت به این نقاشی چیه؟ 
  • برای شرکت در مباحث تبادل نظر باید ابتدا در سایت  ثبت نام  کرده، سپس نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد نمایید؛    (Log In) کنید.
موضوع قبل
زیربخش
موضوع بعد
آخرین پست های این تالار
آخرین پست های این بخش
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان