خانه
33.3K

کی پیتــــــــــزا دوست داره؟ بفرمــــــــــا

  • ۰۷:۴۶   ۱۳۹۳/۵/۱۲
    avatar
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28097 |24368 پست


      
                          


    کی پیتــــــــــزا دوست داره؟ بفرمــــــــــا
    کی پیتــــــــــزا دوست داره؟ بفرمــــــــــا

    ویرایش شده توسط نازنین جون در تاریخ ۱۲/۵/۱۳۹۳   ۰۷:۴۸
  • leftPublish
  • ۰۰:۳۳   ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست

    پیتزا خانگی بدون نیاز به فر (روی اجاق گاز)

    🍕🍕🍕🍕🍕

    مواد لازم برای خمیر پیتزا

    آرد 3 پیمانه

    ماست یك پیمانه

    بیکینگ پودر دو ق چای خوری

    نمك یک سوم ق غذاخوری

    تخم مرغ 2عدد

    روغن مایع 4قاشق غذاخوری

    مواد لازم برای روی پیتزا:

    گوشت چرخ کرده 350 گرم

    رب دو قاشق

    پیاز یک عدد متوسط

    سیر له شده دو حبه

    فلفل دلمه به میزان لازم

    نمک، فلفل، آویشن به میزان لازم

    قارچ 100گرم

    پنیر پیتزا به میزان دلخواه

    طرز تهیه :

    پیاز را خرد کرده و در روغن تفت دهید. سیر له شده را به آن اضافه کرده و گوشت چرخ شده را به آن بیفزایید و هم بزنید. سپس رب و نمک و فلفل و ادویه‌های دلخواهتان را اضافه کرده و با نصف لیوان آب به مدت یک ربع بپزید. تا حدی که آب آن کشیده شود. در ظرف دیگری، فلفل دلمه و قارچ خرد شده را در روغن و با حرارت زیاد تفت دهید. در این صورت فلفل و قارچ آب خود را از دست نمی‌‌‌دهند و تغییر رنگ نخواهند داشت. بعد از سرخ شدن قارچ و فلفل، آنها را کنار بگذارید.

    حالا آرد، بیکینگ پودر و نمک را با هم الک کنید. ماست و تخم‌مرغ و روغن را با هم بزنید و مخلوط آرد را روی آن بریزید. سپس خمیر را با قاشق هم بزنید تا کاملا یک دست شود. این خمیر تا پایان حالت چسبندگی خواهد داشت. پس از اضافه کردن آرد بیشتر خودداری کنید.تابه مورد نظرتان را چرب کنید و خمیر را با انگشتانی که آنها را هم چرب کرده‌اید، کف ظرف پهن کنید. دقت داشته باشید که خمیر نازک باشد. این میزان خمیر برای 3 تابه با قطر 30سانتی‌متر کافی خواهد بود.

    بعد از آنکه خمیر را پهن کردید، در تابه را بگذارید و به مدت 5دقیقه با حرارت ملایم بپزید. سپس در ظرف را برداشته، گوشت، قارچ، فلفل دلمه، آویشن و پنیر پیتزا را روی نان پیتزا ریخته دوباره در ظرف را بگذارید تا وقتی که خمیر آب شود. بعد از 10دقیقه در ظرف را بردارید و دوباره به مدت 10 دقیقه حرارت دهید. اگر‌ می‌‌خواهید نان پیتزا حالت خشک‌تری پیدا کند‌ می‌‌توانید کمی‌ حرارت را زیاد کرده و مرتب آن را چک کنید تا ته نگیرد.

    نکته:

    * این پیتزا بسیار ساده و سریع است. فقط به یاد داشته باشید که خمیر را زیاد کلفت نگیرید. در این صورت ممکن است مغز پخت نشود.

    * به دلیل شرایط پخت این پیتزا، همه مواد را باید از قبل نیم پز یا کاملاً پخته استفاده کنید. حتی اگر تمایل دارید روی پیتزایتان از حلقه‌های پیاز یا زیتون استفاده کنید، باید آنها را تفت داده باشید.

    * در صورت تمایل‌ می‌‌توانید ترکیبات دیگری برای روی پیتزا انتخاب کنید. مثل سوسیس و کالباس، گوجه فرنگی و... که البته ما استفاده از سوسیس و کالباس را به هیچ وجه پیشنهاد نمی‌‌‌کنیم.

    * خمیر این پیتزا برای طبخ در فر هم مناسب است.

    کی پیتــــــــــزا دوست داره؟ بفرمــــــــــا

  • ۱۴:۱۲   ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست

    پیتزا سیب زمینی 

    مواد لازم برای۴ نفر

    سیب زمینی (با دنده درشت رنده شده)   ۳ عدد

    پیاز خیلی ریز خرد شده  ۱ عدد

    هویج رنده شده   ۱ عدد

    سوسیس رنده شده  ۲ عدد

    تخم مرغ   ۴ عدد

    آرد   ۱ پیمانه

    جعفری خرد شده  ۳ قاشق غذا خوری

    بیکینگ پودر   ۱ قاشق چای خوری

    پنیر پیتزا   ۳/۴ پیمانه

    نمک و فلفل سیاه و آویشن    به مقدار لازم

    طرز تهیه

    ۱- سیب زمینی رنده شده را حسابی بشوئید تا مواد نشاسته ای آن خارج شود و بعد آن را با روغن سرخ کنید تا خامی آن گرفته شود و کنار بگذارید 

    ۲- بعد پیاز را تفت دهید و هویج را به آن اضافه کنید و بعد سوسیس را، و مدت چند دقیقه تفت دهید بعد تمام مواد را که خنک شدن با هم مخلوط کنید 

    ۳- سپس تخم مرغ‌ها را به این مواد اضافه و هم بزنید و ابتدا جفعری بعد آرد را کم کم بریزید .

    ۴- بعد سایر ادویه‌جات را اضافه کنید. مقداری از پنیر پیتزا را نیز به مخلوط اضافه کنید. قالب مورد نظر را چرب کرده و مواد را بریزید و باقی پنیر پیتزا را روی مواد بپاشید

    ۵- بعد مواد را به مدت 20 الی 25 دقیقه در فر با حرارت 180 درجه که البته از قبل هم کمی گرم شده قرار دهید 

    ۶- در مرحله اخر کمی شعله بالای فر را روشن کنید تا پنیر ذوب شود بعد از این مدت پیتزا سیب زمینی شما آماده می باشد 

    کی پیتــــــــــزا دوست داره؟ بفرمــــــــــا

  • ۰۰:۰۴   ۱۳۹۴/۱۲/۲
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28097 |24368 پست

    پیتزای مرغ و_قارچ کشدار

    مواد لازم برای تهیه پیتزا مرغ و قارچ (کاری)

    سینه مرغ نیم کیلو

    قارچ نیم کیلو

    فلفل دلمه متوسط دو عدد

    پیاز یک عدد

    سس گوجه فرنگی به مقدار لازم

    ادویه کاری به مقدار لازم

    نمک و فلفل

    طرز تهیه :قبل از اینکه شروع به پخت مواد پیتزا کنیم باید خمیرش رو طبق آموزش خمیر جادويى که قبلا دستورشو اینجا قرار دادم ، آماده کنید و بگذارید تا ور بیاد. بعد از آماده سازی خمیر، مرغ رو به همراه پیاز و کمی زردچوبه میگذاریم تا بپزه. نمک رو هم مقداری که نیم پز شد نمک رو هم اضافه میکنیم. بعد از اینکه پخت و کمی خنک شد، مرغها رو ریش ریش میکنیم. مقدار ریز شدن مرغها و ریش شدن اونها کاملا سلیقه ای هست و بستگی به ذائقه شما داره. قارچها و فلفل دلمه ها رو هم به اندازه ها و شکلهای دلخواه خرد میکنیم. مقدار کمی روغن در ماهیتابه میریزیم و قارچها رو میریزیم تا کمی تفت بخوره و آبش كشيده شود و فلفل دلمه و مرغها رو اضافه میکنیم و ادویه کاری و نمک و فلفل رو اضافه میکنیم و کمی که تفت خورد، از روی حرارت بر میداریم. به این نکته توجه داشته باشین که قارچ بهتره زیاد تفت نخوره و در واقع سرخ نشه، چراکه خواص و طعم عالیش از دست میره. با این تفاسیر مواد پیتزا مرغ قارچ ما آماده اس.

    سس گوجه فرنگی رو هم میتونید از نوع آمادش که با مارکهای مختلف در بازار قرار داره استفاده کنین و هم میتونید با مقداری گوجه فرنگی و رب گوجه فرنگی و شکر و سرکه، خودتون تهیش کنین که اگر دوست داشته باشین دستورش رو براتون میذارم.

    خمیر پیتزا رو به اندازه مناسب و طوری که قطرش بیشتر از دو سانتی متر نشه، پهن میکنیم. سس رو روش میمالیم و بعد، موادی ه آماده کردیم، روی خمیر پهن میکنتیو و پنیر پیتزا رو روش میمالیم. در مرحله بعد، اگر دوست داشتین میتونین مقداری سس هم روش اضافه کنین و در فر قرار بدین و در دمای 220 درجه سانتیگراد به مدت نیم ساعت بذارید تا بپزه. وقتی که خمیر کمی پخت، پنیر رو اضافه میکنیم تا یک ربع دیگه پیتزا کاملا آماده سرو بشه.

    فوت وفن عالی شدن پیتزا

    برای اینکه پیتزای خیلی خوبی داشته باشین و خمیر کاملا بپزه و پنیرهای روش نسوزه، همونطور که در بالا اشاره کردم بهتره که اول خمیر رو به همراه مواد روییش در فر قرار بدیم. وقتی که خمیرش پخت، پنیرها رو اضافه کنیم و بذاریم به مدت ده دقیقه تا یه ربع آماده بشه.

    نكته قابل توجه اينه كه بيشتر خانم ها براى پخت پيتزا مشكل دارن 

    چراپيتزا آب ميندازه در فر 

    علتش اينه كه قارچ  باعث آب انداختن پيتزا ميشه حتما ابتدا قارچ را تفت بديد تا آبش كشيده بشه بعد استفاده كنيد .....

    کی پیتــــــــــزا دوست داره؟ بفرمــــــــــا

  • ۰۱:۵۶   ۱۳۹۴/۱۲/۲
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست

    پیتزا سبزیجات بدون پنیر رژيمي

     موادلازم: 🍕

    خمیر پیتزا 500 گرم  

    هویج رنده شده 1 عدد  

    پیاز قرمز 1 عدد  

    گوجه فرنگی 1 عدد

    برگ گشنیز خرد شده 2 قاشق غذاخوری  

    سیر رنده شده 3 عدد  

    نمک و فلفل مقداری

    طرز تهیه : 🍕

    خمیر پیتزا را بخرید یا خودتان در خانه آماده کنید ، خمیر را پهن کنید و به 5 قسمت مساوی تقسیم کنید ( میتوانید با کمک لیوان قالب بزنید ).

     

    سبزیجات خرد شده را روی نان ها بریزید و با دست کمی فشار دهید تا مقداری از مواد به داخل خمیر برود ، روی مواد را با قلمو به روغن زیتون یا روغن مایع آغشته کنید.

     

    داخل ماهیتابه را چرب کنید و روی حرارت متوسط قرار دهید ، نان ها را داخل ماهیتابه بگذارید و پس از اینکه یک طرف نان پخته و طلایی شد برگردانید تا طرف دیگر نیز کمی برشته شود.

     

    پیتزاها را داخل ظرف قرار دهید و با سس و چاشنی های دلخواه سرو کنید ( میتوانید از سبزیجات دیگری مانند فلفل دلمه ای ، کدوی سبز رنده شده ، قارچ و … هم استفاده کنید ).

    کی پیتــــــــــزا دوست داره؟ بفرمــــــــــا

  • ۰۷:۴۴   ۱۳۹۴/۱۲/۲
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28097 |24368 پست

    پیتزا_پیراشکی

    مواد لازم

    آرد ۳ پیمانه

    آب ولرم ۱ پیمانه

    مخمر ۱ قاشق سوپخوری

    شکر ۱ قاشق سوپخوری

    روغن مایع ۴/۱ پیمانه

    مواد داخل پیراشکی

    سوسیس ۲۰۰ گرم

    ژامبون ۲۰۰ گرم

    پنیر پیتزا ۲۵۰ گرم

    فلفل دلمه ای ۱ عدد

    قارچ ۱۵۰ گرم

    کره ۱ قاشق سوپخوری

    آویشن ۲/۱ قاشق چایخوری

    روغن به میزان لازم

    طرز تهیه :ابتدا آرد را در ظرف گودی ریخته و وسط آن را خالی کرده و مخمر و شکر را همراه روغن به آرد اضافه کرده و آب ولرم را کم کم می افزاییم و پس از مخلوط کردن خمیر به مدت ۳۰ دقیقه همراه درپوش حوله ای به آن در جای گرم استراحت می دهیم تا بماند و خود را خوب بگیرد.بعد مواد درون پیراشکی را همه با هم مخلوط کرده و به اندازه ۳ قاشق از این مخلوط در وسط خمیری که با وردنه به قطر دایره ۱۵ سانتی در آورده ایم قرار می دهیم و لبه های خمیر را با کمی آب مرطوب کرده و به هم می چسبانیم! بعد لبه های خمیر را همانند قطاب فرم داده و در روغن غوطه و با حرارت ملایم سرخ می کنیم بعد که کاملا سرخ شد در حالی که هنوز گرم است آنرا سرو میکنیم.نوش جان 

    کی پیتــــــــــزا دوست داره؟ بفرمــــــــــا

  • leftPublish
  • ۱۳:۲۰   ۱۳۹۴/۱۲/۲
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست

    آموزش تهيه پنير پيتزا خانگى 

    مواد لازم برای تهیه پنیز پیتزای خانگی :

     شیر پاستوریزه کامل  ۲ لیتر

     سرکه یا جوهر لیمو  یک تا دو قاشق غذاخوری

     نمک  کمی

     پارچه نازک یا توری  

    طرز تهیه :شیری که برای این کار استفاده می کنید حتما باید شیر کامل باشد. شیری که لاکتوز آن گرفته شده باشد یا استریلیزه و هموژنیزه باشد برای تهیه پنیر مناسب نیست ولی پاستوریزه بودن شیر حرف اول را می زند.

    شیر را روی حرارت گذاشته و صبر می کنیم تا جوش آید. برخی فکر می کنند اگر شیر را بجوشانیم تا غلیظ شود کیفیت پنیر بهتر می شود ولی جوشاندن شیر هیچ تاثیری در کیفیت پنیر ندارد.

    وقتی شیر جوش آمد شروع به اضافه کردن سرکه یا جوهر لیمو می کنیم تا و اجازه می دهیم که شیر به جوشیدن خود ادامه دهد. در همین زمان است که شیر شروع به سفت شدن می کند. هر وقت که شیر شروع به سفت شدن کرد دیگر نیازی به اضافه کردن سرکه نیست. حال می گذاریم شیر سفت شده ۳ تا ۴ دقیقه بجوشد.

    به وسیله توری آب اضافی پنیر را گرفته و پارچه را فشار می دهیم. کمی آب نمک درست کرده و این پارچه را با محتویاتش درون آن قرار می دهیم. پس از اینکه پنیر چند دقیقه در آب نمک ماند آن را از پارچه جداکرده و دوباره در قابلمه قرار می دهیم و روی اجاق می گذاریم. حرارت نباید خیلی زیاد باشد. حدود ۱۰ دقیقه پنیر را می پزیم. هرچه بیشتر پنیر را بپزیم میزان کش آمدن پنیر بیشتر می شود. البته اگر زیاد این کار را انجام دهیم باعث سوختن و از بین رفتن بافت پنیر می شود.

    پس از این ۱۰ دقیقه اجازه می دهیم پنیر سرد شود تا خودش را بگیرد. آن را رنده کرده و در فریزر برای استفاده های بعدی قرار می دهیم.

    کی پیتــــــــــزا دوست داره؟ بفرمــــــــــا

  • ۱۴:۱۶   ۱۳۹۴/۱۲/۲
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست

    پیتزا تابه ای 

     موادلازم:

    ▪️آرد 2 لیوان

    ▪️ماست نصف لیوان

    ▪️تخم مرغ 1 عدد

    ▪️خمیر مایه 1 قاشق چایخوری

    ▪️نمک مقداری

    ▪️روغن 2 قاشق غذاخوری

    ▪️رب گوجه فرنگی 3 قاشق غذاخوری

    ▪️پنیر پیتزا و سوسیس مقدار لازم

     

    طرز تهیه : 

    خمیر مایه را با چند قاشق آب گرم مخلوط کنید و داخل کاسه ای بریزید و 5 دقیقه کنار بگذارید سپس آرد ، ماست ، تخم مرغ ، کمی نمک و روغن را به آن اضافه کنید ، مخلوط کنید تا خمیر نرمی بدست آید.

    خمیر را داخل ظرفی که چرب کرده اید قرار دهید و روی ظرف را بپوشانید و 1 ساعت کناری قرار دهید تا خمیر استراحت کند ، پس از این مدت زمان سطح کار را کمی ارد بپاشید و خمیر را به 4 قسمت تقسیم کنید و هر قسمت را خوب پهن و نازک نمایید ( تقسیم خمیر به سایز تابه بستگی دارد ).

    ته تابه را چرب کنید ( فقط چرب کنید و نیازی به روغن اضافی نیست ) سپس خمیر را ته تابه خوب پهن نمائید.

    رب گوجه فرنگی را در کمی روغن تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود سپس روی خمیر بریزید و پخش کنید ، سوسیس و پنیر را نیز روی آن قرار دهید ( میتوانید از مواد دیگری هم استفاده کنید ).

    ماهیتابه را روی حرارت ملایم قرار دهید و در آن را ببندید ، حدود 20 دقیقه صبر کنید تا زیر خمیر طلایی شده و پنیرها اب شوند سپس بهمراه سس دلخواه سرو کنید

     

    نکته ها : این دستور یکی از راحت ترین دستورات تهیه پیتزا میباشد ، در صورت تمایل میتوانید پیتزا را درون فر با حرارت 180 درجه سانتیگراد به مدت 30 دقیقه قرار دهید.

    کی پیتــــــــــزا دوست داره؟ بفرمــــــــــا

  • ۱۷:۵۰   ۱۳۹۴/۱۲/۲
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست

    پیتزا توپی

    سیب زمینی متوسط ٣عدد

    فلفل دلمه ای ١عدد

    قارچ ٥عدد

    ژامبون نگینی ریز خرد شده ١پیمانه

    پنیر پیتزا ١پیمانه

    نان باگت خشک شده١عدد

    تخم مرغ ١عدد

    ١ق غ خوری آردسفید

    نمک...فلفل...آویشن به مقدار لازم

    سیب زمینی هارو بزارید تا آبپز بشن....در این بین ژامبون...قارچ...فلفل دلمه ای رو ریز نگینی خرد کنید....سیبها که پخته شد کمی که از دما افتاد رنده درشت کنید....سعی کنید خیلی سرد نشن تا حالت خمیری پیدا کنن....همه ی مواد رو مخلوط کنید....کمی نمک..فلفل..و آویشن اضافه کنید و خوب چنگ بزنید تا منسجم شن....حالا یه مقدار بردارید ..کمی توی دست بازش کنید...با سر انگشتها پنیر پیتزا بردارید و بزارید وسط مواد و یه توپ کوچولو درست کنید.....مطمئن بشید که پنیر ها از توپتون خارج نمیشن....پس این قسمت رو حوصله کنید....وقتی همه ی مواد رو تموم کردید...بزارید تا کمی بمونه....برید سراغ نون باگت....نون رو داخل آسیاب بریزید تا خوووووب آرد بشه....حالا اونا رو توی یه کاسه بریزید، یه ق آرد سفید و یه ق مربا خوری سرخالی آویشن و یه پنسه نمک و فلفل رو اضافه کنید و با قاشق مخلوطشون کنید....تخم مرغ رو هم توی یه کاسه جدا بزارید و با چنگال هم بزنید....روغن رو داخل قابلمه گود(من شیرجوش رو انتخاب میکنم)بزارید تا داغ شه....حالا یه توپ بردارید و اول داخل تخم مرغ وبعد داخل مواد آردی خوب بغلطونید....وبندازیدتوی روغن داغ....

    کی پیتــــــــــزا دوست داره؟ بفرمــــــــــا

  • ۲۰:۳۵   ۱۳۹۴/۱۲/۲
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28097 |24368 پست

    پیتزا_سبزیجات_آسیایی_غذای _رژیمی

    مواد لازم:

    ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون

    ۲۲۰ گرم قارچ، آبکشی شده و خرد شده

    چند عدد نان گرد پیتزا

    ۵ قاشق غذاخوری سس پرادویه

    ۱ عدد هویج، رنده شده

    ۱ عدد فلفل دلمه ای، خرده شده

    کمی نعناع و گشنیز و پیازچه

    نمک

    این پیتزا بدون پنیر و فقط با سبزیجات و سس درست می شود.

     

    روش تهیه:

    فر را روشن کنید و درجه آن را روی ۳۵۰ بگذارید تا گرم شود. قارچ را به مدت ۴ دقیقه در روغن زیتون تفت دهید. کمی نمک به آن بزنید.

    فلفل و هویج را باریک خرد کنید و برای آنکه پیتزا طعم بهتری داشته باشد، کمی پیازچه هم خرد کنید.

    روی تخته ای آرد بپاشید و نان های گرد را روی آن بگذارید و با وردنه باز کنید.

    نان ها را روی سینی فر چرب شده بگذارید و روی هر کدام سس بمالید و قارچ، هویج و فلفل را روی آنها بریزید.

    سینی را در فر قرار دهید و بگذارید ۱۵ تا ۱۷ دقیقه حرارت ببیند.

    حالا پیتزاها را با نعناع، گشنیز و پیازچه خرد شده تزئین کنید.

    کی پیتــــــــــزا دوست داره؟ بفرمــــــــــا

  • ۰۱:۲۵   ۱۳۹۴/۱۲/۳
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست

    کوکوی بادمجان یا پیتزای بادمجانی! 

    طرز تهیه #کوکو بادمجان بسیار راحت و آسان میباشد و برای تزیین آن میتوانید از گوجه خرد شده و خیار شور و جعفری تازه استفاده کنید و به عنوان وعده اصلی غذایی میل نمایید. برای اینکه مزه ی تلخ بادمجان گرفته شود بهتر است قبل از سرخ کردن بادمجان ها ۳ الی ۴ ساعت بادمجان ها ی پوست کنده را  در آب و نمک بخوابانید و سپس نگینی خرد کنید و سرخ کنید.

    #کوکو_بادمجان

    📝مواد لازم

           🍆 3 عدد کدو سبز

           🍆 3 عدد بادمجان متوسط

           🍆 5 عدد سیب زمینی

           🍆 1 پیاز بزرگ

           🍆 ¾ فنجان روغن نباتی برای سرخ کردن سبزیجات

           🍆 1 گوجه فرنگی کوچک

           🍆 عدد تخم مرغ بزرگ کوچک

           🍆 کره 1 قاشق غذاخوری

           🍆 1 قاشق غذا خوری پودر سوخاری

           🍆نمک و فلفل به میزان لازم

           🍆 نصف قاشق چای خوری زرد چوبه

    🍴طرز تهیه:

    1⃣.پیاز و بادمجان و کدو و سیب زمینی را پوست میگیریم و نگینی ریز خرد میکنیم و جداگانه سرخ میکنیم و کنار میگذاریم.

    2⃣. سبزیجات سرخ شده و 6 عدد تخم مرغ و پودر سوخاری ریز و نمک و فلفل و زردچوبه را مخلوط میکنیم.

    3⃣. تابه ای را گرم میکنیم و کمی روغن میریزیم تا گرم شود و مواد مخلوط شده را درون تابه میریزیم و دو طرف کوکو را به مدت 20 دقیقه با شعله حرارت متوسط سرخ میکنیم.

    کی پیتــــــــــزا دوست داره؟ بفرمــــــــــا

  • leftPublish
  • ۱۱:۱۰   ۱۳۹۴/۱۲/۳
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست

    پیتزا یونانی 

    مواد لازم

    120 گرم خمیر پیتزا

    20 گرم سس قرمز

    150 گرم گوشت چرخ کرده

    30 گرم زیتون

    200 گرم پنیر پیتزا

    50 قارچ

    100 گرم پیاز

    گوجه فرنگی : به میزان لازم 

    طرز تهیه

    خمیر پیتزا را تهیه کرده سپس روی آن را سس قرمز مخصوص به مقدار کمی می‌ریزیم. روی آن کمی پنیر، سپس قارچ را اضافه کرده و 200گرم پنیر روی آن می‌ریزیم.

    بعد 150 گرم گوشت چرخ‌کرده را روی پنیر می‌ریزیم و سپس جهت تزئین روی پیتزا از پیاز، زیتون و گوجه‌فرنگی استفاده می‌کنیم

    کی پیتــــــــــزا دوست داره؟ بفرمــــــــــا

  • ۱۵:۰۰   ۱۳۹۴/۱۲/۳
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست

    #برشهاى_پاييزى

    اسم این غذا برش های پاییزی است چون بسیار ترکیب رنگ زیبایی داره و پاییز رو برای ما تداعی میکنه.

    پس با ما با یک غذای خوشمزه بین المللی و جدید همراه شوید…

    مواد لازم برای خمیر:

    آرد ۳ پیمانه

    خمیرمایه فوری ۱ ق س 

    شکر ۱ ق چ

    نمک ۱ ق چ

    شیر ولرم ۱ پیمانه

    مواد رویه:

    پنیر پیتزا ۱۰۰ گرم

    پنیر خامه ای ۳ ق غ

    شیر ۱ ق چ

    پیاز داغ ۳-۲ ق غ

    به سرخ شده نصف یک عدد

    هویج پخته نگینی  ۲ عدد متوسط

    سیب زمینی سرخ شده نگینی ۱ عدد متوسط

    فلفل دلمه ای رنگی خرد شده یک عدد

    طرز تهیه:

    ابتدا خمیر رو آماده میکنیم.

    شکر و خمیر مایه را با هم مخلوط کرده و روی شیر ولرم می پاشیم در حد مخلوط شدن هم می زنیم.

    در ظرف را می گذاریم تا خمیرمایه عمل بیاد.

    آرد و نمک را در کاسه بزرگی ریخته و وسطش را گود میکنیم و خمیرمایه عمل آمده را وسطش میریزیم.

    مخلوط را خوب هم می زنیم تا خمیر حاصل شود.

    خمیر را در ظرف چرب شده ای قرار میدهیم و روش سلفون میکشیم و میگذاریم حجمش دو برابر شود. حداقل

    یکساعت زمان میخواد. بسته به نوع خمیرمایه ها این زمان ممکنه تا ۲ ساعت هم طول بکشد.

    پف خمیر را میگیریم و در قالب چرب شده ۲۰*۳۰  بطور یکنواخت پهن میکنیم.

    پنیرخامه ای را با مقدار کمی شیر رقیق کرده و روی خمیر میمالیم.

    نکته : بسته به نوع غلظت پنیر خامه ای میزان شیر ممکنه کمتر یا بیشتر شود. فقط در حدی که بتوان روی خمیر مالید، رقیقش کنید.

    مقدار کمی پنیر پیتزا روی آن بریزید.

    سپس پیاز داغ …

    به را خرد کرده و با یک ق غ روغن در تابه تفت میدهیم.

    به سرخ شده را روی خمیر بصورت یکنواخت پخش میکنیم.

    سیب زمینی خرد شده را هم در روغن سرخ میکنیم. میتوان از سیب زمینی کبابی یا آب پز هم استفاده کرد. اگر از سیب زمینی آب پز استفاده میکنید آب کمتر بریزید که داخل بافت سیب زمینی نفوذ نکنه.

    @chefM

    سیب زمینی سرخ شده را همراه فلفل دلمه ای و هویج پخته نگینی روی خمیر می ریزیم.

    نکته : سعی کنید از مواد در حدی که فقط روی خمیر را بپوشاند، بریزید نه بیشتر.

    باقی پنیر پیتزا را روی مواد پخش کنید.

    در فر گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد به مدت ۳۵-۴۰ دقیقه بپزید.

    نکته : فر را از نیم ساعت قبل روشن کنید.

    نکته مهم: معمولا زودتر از ۳۵ دقیقه خمیر نپخته. پس سعی نکنید زودتر از این مدت از فر خارج کنید.

    نکته : برای اینکه بفهیم خمیر پخته شده با انگشت روی فشار می آوریم. بافت اسفنجی و نرمی زیر دست که حس شد،یعنی کامل پخته شده. پنیر هم کاملا طلایی می شود و نیاز به گریل نیست.

    در نهایت به شکل های دلخواه برش می زنیم.

    کی پیتــــــــــزا دوست داره؟ بفرمــــــــــا

  • ۱۸:۱۴   ۱۳۹۴/۱۲/۳
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28097 |24368 پست

    پیتزا_مخصوص_با_خمیر_فوری

    مواد لازم برای خمیر پیتزا: (برای ٢ پیتزا متوسط)

    ١. آرد    یک و یک چهارم لیوان

    ٢. روغن مایع     یک چهارم لیوان

    ٣.شیر یا ماست   نصف لیوان

    ۴. نمک و شکر       هر کدام نصف قاشق چایخوری

    ۵. بکینگ پودر      یک قاشق غذاخوری

    طرز تهیه خمیر پیتزا:

    تمام مواد را با هم مخلوط می کنیم و می گذاریم به مدت 15 الی 20 دقیقه استراحت کند. استراحت بیشتر برای این خمیر توصیه نمیشود.

    مواد لازم برای پیتزا:

    ١. قارچ

    ٢. سوسیس

    ٣. سس گوجه

    ۴. فلفل دلمه ای

    ۵. ذرت (پخته شده یا کنسرو ذرت)

    ۶. آویشن

    ٧.فلفل

    8. پنیر پیتزا

     طرز تهیه پیتزا:

    خمیر را در ظرف باز می کنیم سس گوجه را روی آن می مالیم و پنیر می ریزیم و شروع به چیدن مواد می کنیم. ابتدا سوسیس بعد قارچ و بعد از اون ذرت و فلفل دلمه ای ( می توانید مقداری گوجه خرد شده هم به آن اضافه کنید)

    دوباره مقداری پنیر پیتزا روی آن می ریزیم و آویشن و فلفل را به آن اضافه میکنیم.

    داخل فر می گذاریم به مدت 15 الی 20 دقیقه ( تا پنیر آن آب شود). به این ترتیب پیتزای شما آماده است.

    کی پیتــــــــــزا دوست داره؟ بفرمــــــــــا

  • ۱۸:۳۷   ۱۳۹۴/۱۲/۳
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28097 |24368 پست

    طرز تهیه خمیر پیتزا خانگی

    خمیر_پیتزا

    چیزهایی که در تهیه این خمیر مهم هست که رعایت بشه مخمر هست و میزان آبی که مصرف میکنین و همچنین رعایت اندازه هایی که داده شده. مخمر رو باید 15 دقیقه در آب گرم با در بسته بگذارید تا حجمش دو برابر بشه. اگر دو برابر نشد و عمل نکرد یعنی مخمرتون خرابه و قابل استفاده نیست

    آرد و نمک و شکر رو باهم الک میکنیم و روغن رو به مخلوط اضافه میکنیم. مخمری رو که عمل کرده بود اضافه میکنیم و آبی یا شیری رو که از قبل گرم کردیم کم کم به مواد اضافه میکنیم. البته گرماش باید به قدری باشه که دستتون رو نسوزونه. حدود 50 تا 60 درجه باشه کافیه. در این مرحله که آب یا شیر رو کم کم اضافه میکنین، باید با یک دست مخلو رو هم بزنین، چرا که مقدار آب یا شیری که استفاده میشه به آرد بستگی داره و ثابت نیست. آب یا شیر رو اونقدری اضافه کنین که چسبنده نشه. برای اطمینان بهتره اول یک پیمانه آب رو بریزید و مخلوط کنین و اگر کم بود بقیه رو قاشق قاشق اضافه کنین. بعد خمیر رو روی سطح صافی بذارید و ورز بدین. هروقت هم خمیر چسبنده شد میتونید کمی آرد بپاشید. بعد از ده دقیقه ورز دادن خمیر لطیف و نرم و کش داری بدست میاد. خمیر رو در ظرف چرب asبذارید و روش رو بپوشونید و یک ساعت در جای گرم قرار بدین تاد ور بیاد و حجمش دوبرابر بشه.

    نکته برای ترد شدن خمیر پیتزا:

    اگر میخواید خمیر تردی داشته باشین بهتره اون رو در یخچال بذارید تا به آرامی ور بیاد. اینطوری عمل ور اومدن کندتر انجام میشه ولی خمیر تردتر میشه. اکثر رستورانها هم خمیر پیتزا رو از شب قبل آماده میکنن و در یخچال میگذارن.

    شیر هم باعث ترد تر شدن و مزه بهتره خمیر میشه.

    وقتی هم که خواستید خمیر رو استفاده کنین، یکی دو دقیقه ورز بدین تا بادش بخوابه. این خمیر برای دو یا سه پیتزای متوسط کافیه. فقط توجه داشته باشین موقع پهن کردن، ضخامت کلفت ترین قسمتش بیشتر از دو سانتی متر نشه.

    کی پیتــــــــــزا دوست داره؟ بفرمــــــــــا

  • ۱۲:۰۸   ۱۳۹۴/۱۲/۶
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست

    پیتزا توپی

    سیب زمینی متوسط ٣عدد

    فلفل دلمه ای ١عدد

    قارچ ٥عدد

    ژامبون نگینی ریز خرد شده ١پیمانه

    پنیر پیتزا ١پیمانه

    نان باگت خشک شده١عدد

    تخم مرغ ١عدد

    ١ق غ خوری آردسفید

    نمک...فلفل...آویشن به مقدار لازم

    سیب زمینی هارو بزارید تا آبپز بشن....در این بین ژامبون...قارچ...فلفل دلمه ای رو ریز نگینی خرد کنید....سیبها که پخته شد کمی که از دما افتاد رنده درشت کنید....سعی کنید خیلی سرد نشن تا حالت خمیری پیدا کنن....همه ی مواد رو مخلوط کنید....کمی نمک..فلفل..و آویشن اضافه کنید و خوب چنگ بزنید تا منسجم شن....حالا یه مقدار بردارید ..کمی توی دست بازش کنید...با سر انگشتها پنیر پیتزا بردارید و بزارید وسط مواد و یه توپ کوچولو درست کنید.....مطمئن بشید که پنیر ها از توپتون خارج نمیشن....پس این قسمت رو حوصله کنید....وقتی همه ی مواد رو تموم کردید...بزارید تا کمی بمونه....برید سراغ نون باگت....نون رو داخل آسیاب بریزید تا خوووووب آرد بشه....حالا اونا رو توی یه کاسه بریزید، یه ق آرد سفید و یه ق مربا خوری سرخالی آویشن و یه پنسه نمک و فلفل رو اضافه کنید و با قاشق مخلوطشون کنید....تخم مرغ رو هم توی یه کاسه جدا بزارید و با چنگال هم بزنید....روغن رو داخل قابلمه گود(من شیرجوش رو انتخاب میکنم)بزارید تا داغ شه....حالا یه توپ بردارید و اول داخل تخم مرغ وبعد داخل مواد آردی خوب بغلطونید....وبندازیدتوی روغن داغ....

    کی پیتــــــــــزا دوست داره؟ بفرمــــــــــا

  • ۱۱:۲۴   ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست

    پیتزا ماکارونی

    مواد لازم:

    نصف پاکت ماکارونی رشته ای

    1 لیوان پنیر کاشار(پنیر هلندی یا هر پنیر کشدار دیگه)

    1 فنجان ذرت 

    4-5 عدد گوجه فرنگی گیلاسی

    1 عدد فلفل قرمز,1 عدد فلفل قرمز

    1 عدد تخم مرغ

    سوجوک (نوعی سوسیس)

    1 لیوان ماست

    2.5 قاشق سوپ خوری آرد

    طرز تهیه:

    ماکارونی را آبپز کرده آبکش کنین.

    ماست,تخم مرغ و آرد را خوب مخلوط کنین و با ماکارونی مخلوط کنین  نمک را اضافه کنین. در ظرف گرد بورجام سایز متوسط که خوب چرب کردین بریزین.

    بقیه مواد را روی ماکارونی بریزین و در آخر پنیر رنده شده کاشار  را بریزین .در فر 170 درجه از قبل گرم شده حدود  20-15 دقیقه تا وقتی که روی پیتزا سرخ شود بپزین.

    کی پیتــــــــــزا دوست داره؟ بفرمــــــــــا

  • ۲۲:۲۹   ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28097 |24368 پست

    خمیر پیتزا

    مواد لازم:

    مایه خمیر ۱ ق.س.

    آرد حدود ۳/۵ پیمانه

    شیر ولرم ۱ پیمانه

    آب ولرم نصف پیمانه

    نمک ۱ ق.چ.

    روغن زیتون ۱/۳ پیمانه

    شکر ۱ ق.چ.

    طرز تهیه:

    شکر را با آب ولرم 37 درجه مخلوط کرده و مایه خمیر را می افزاییم و کنار می گذاریم تا کف کند.

    شیر، نمک و نیمی از روغن زیتون را با هم مخلوط کرده و سپس مایه خمیر و ۳ پیمانه (2 تا 4 پیمانه متغیره) از آرد را می افزاییم و بقیه روغن زیتون را افزوده و کاملا ورز میدهیم و آرد را تا زمانی می افزاییم که خمیر نرم و لطیفی بدست آید.حدودا یک ربع ورز بدید تا خمیر کشدار بشه

     خمیر را در ظرفی که سلفون کشیده ایم، در محیط آشپزخانه به مدت ۳۵ تا ۴۰ دقیقه استراحت میدهیم تا حجمش دو برابر شود و سپس پف خمیر را گرفته و برای پیتزا و انواع غذاهای خمیری مورد استفاده

     قرار میدهیم.

    چند نکته:

    میزان ارد نسبت به نوع ارد متغیر و ارد اضافی در خمیر موجب سفتی خمیر میشود

    قطر خمیر بیش از نیم سانت نشود چون خمیر در داخل فر پف میکند

    لازمه ده دقیقه خمیر رو در فر 220 درجه قرار بدهیم تا نیم پز شود و بعد از آن مواد بریزیم و برای پخت دوم بیست تا سی دقیقه در فر 180 قرار بدهیم 

    خمیر رو نمیتونیم خام در فریزر نگه داریم اما بعد از نیم پز شدن و پخت اولی میتونیم در فریزر نگه داریم

    اگه ظرف مخصوص پیتزا ندارید یا قالبتون خوب نیست و ممکنه خمیر به ظرف بچسبه از کاغذ روغنی استفاده کنید

    بهتره خمیر رو در جای سرد خونه بذارید استراحت کنه تا آروم تر عمل بیاد و بافت بهتری داشته باشه که حدودا یک تا یک ساعت و نیم طول میکشه

    میتونیم داخل خود خمیر از فلفل و آویشن هم استفاده کنیم طعم بهتری میده

    دیگه همه ی نکات و گفتم بازم سوالی بود بیاید به لینکم و بپرسید

    یعنی پیتزا با این خمیر فوق العادست

    _____________________

    کی پیتــــــــــزا دوست داره؟ بفرمــــــــــا

  • ۱۳:۳۹   ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    avatar
    mona monaکاپ آشپزی کاپ عکاس برتر 
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|48325 |46689 پست
    سس مخصوص پيتزا


    مواد لازم:
    رب گوجه فرنگي خوش رنگ و خوش طعم=2 تا 3 قاشق سوپخوري
    سركه=2 تا 3 قاشق سوپخوري
    روغن زيتون=2 تا 3 قاشق سوپخوري
    شكر=2/1 قاشق سوپخوري
    ادويه=يك قاشق مرباخوري
    جوز هندي=يك عدد رنده شده
    فلفل و نمك=بقدر كافي
    سير كوبيده يا رنده شده=يك تا دو حبه



    طرز تهيه:

    تمام مواد را مخلوط ميكنيم و يكي دو جوش ميدهيم و روي پيتزا ميريزيم
  • ۱۳:۵۸   ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست

    پيتزاى_مرغ

    این پیتزا پیتزای مرغ گریله که من توش از سوسیس استفاده نکردم..فیله مرغ رو فندقی خرد کردم و با ادویه دلخواه مزه دار کردم و تو تابه گریل که کفش رو چرب کرده بودم هفت هشت دقیقه حرارت دادم تا پخت..مواد روی پیتزا هم که کاملا سلیقه ایه و شما میتونید هر چی که دلتون میخواد روی پیتزاتون بریزید..( یه آقای ایرانی خلاق توی خارج از کشور پیتزای چلوکباب درست می کنه که از قضا خیلی هم محبوب و پرمشتریه!..یعنی میخوام بگم تا این حد موادش میتونه دلبخواه باشه!) .اما من اگر چه تنبل شدم و معمولا از خمیر آماده استفاده می کنم ، ولی سس روی خمیر رو کماکان خودم درست می کنم ، چون این سس روی طعم پیتزا خیلی موثره..برای این سس من چند تا گوجه بزرگ و رسیده رو پوست میگیرم و بلند میکنم ، بهش یه ق.غ روغن زیتون ، یه ق.غ سرکه سفید ، نمک، فلفل فراوون و دو تا سیر له شده هم اضافه میکنم و میذارم روی حرارت متوسط تا آبش کاملا تبخیر بشه و وقتی خنک شد روی خمیر میریزم و بعد هم پنیر و مابقی مواد.

    برای این که پنیر پیتزا کش بیاد باید اگر پنیرتون منجمد هست چند ساعت زودتر از فریز درش بیارین تا موقع استفاده یخ زده نباشه و دیگه این که معمولا ترکیب چند نوع پنیر طعم بهتری به پیتزا میده، من امروز غیر از موتزارلا به پیتزام کمی پنیر گودا و پارمسان هم که توی یخچال داشتم اضافه کردم.

    کی پیتــــــــــزا دوست داره؟ بفرمــــــــــا

  • ۱۳:۵۸   ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست

    پيتزاى_مرغ

    این پیتزا پیتزای مرغ گریله که من توش از سوسیس استفاده نکردم..فیله مرغ رو فندقی خرد کردم و با ادویه دلخواه مزه دار کردم و تو تابه گریل که کفش رو چرب کرده بودم هفت هشت دقیقه حرارت دادم تا پخت..مواد روی پیتزا هم که کاملا سلیقه ایه و شما میتونید هر چی که دلتون میخواد روی پیتزاتون بریزید..( یه آقای ایرانی خلاق توی خارج از کشور پیتزای چلوکباب درست می کنه که از قضا خیلی هم محبوب و پرمشتریه!..یعنی میخوام بگم تا این حد موادش میتونه دلبخواه باشه!) .اما من اگر چه تنبل شدم و معمولا از خمیر آماده استفاده می کنم ، ولی سس روی خمیر رو کماکان خودم درست می کنم ، چون این سس روی طعم پیتزا خیلی موثره..برای این سس من چند تا گوجه بزرگ و رسیده رو پوست میگیرم و بلند میکنم ، بهش یه ق.غ روغن زیتون ، یه ق.غ سرکه سفید ، نمک، فلفل فراوون و دو تا سیر له شده هم اضافه میکنم و میذارم روی حرارت متوسط تا آبش کاملا تبخیر بشه و وقتی خنک شد روی خمیر میریزم و بعد هم پنیر و مابقی مواد.

    برای این که پنیر پیتزا کش بیاد باید اگر پنیرتون منجمد هست چند ساعت زودتر از فریز درش بیارین تا موقع استفاده یخ زده نباشه و دیگه این که معمولا ترکیب چند نوع پنیر طعم بهتری به پیتزا میده، من امروز غیر از موتزارلا به پیتزام کمی پنیر گودا و پارمسان هم که توی یخچال داشتم اضافه کردم.

    کی پیتــــــــــزا دوست داره؟ بفرمــــــــــا

  • برای شرکت در مباحث تبادل نظر باید ابتدا در سایت  ثبت نام  کرده، سپس نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد نمایید؛    (Log In) کنید.
موضوع قبل
موضوع بعد
آخرین پست های این تالار
آخرین پست های این بخش
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان