خانه
کاور saftysign
saftysign
عکس پروفایل saftysign

تایم لاین


   ۱۳۹۸/۸/۲۲   ۱۸:۵۰
0 
saftysign

تابلوسازی و تبلیغات :

تابلوسازی یکی از شیوه های رایج تبلیغاتی است که همگی با آن آشنا هستید و همان طور که می دانید این شیوه تبلیغاتی از سالهای دور تا به امروز مورد استفاده هر نوع شرکت خصوصی و حقیقی ، اصناف و اماکن تجاری قرار  گرفته است . تابلوسازی به منزله معرفی برند یا محصولات ارائه شده توسط شما و در نتیجه کسب درآمد بهتر و دسترسی به سود بیشتر است که همه اینها مستلزم داشتن مشتری است و هدف از هر نوع تبلیغ ، جذب مشتری است و در واقع یک محصول زمانی می تواند شناخته شده و توسط مشتریان خریداری شود که از کیفیت ، تبلیغات و بازاریابی مناسبی برخوردار باشد .

زمانی که افراد به کمپین های تبلیغاتی مراجعه می کنند تنها یک هدف را دنبال می نمایند و آن جذب و حفظ مشتریان است .

شرکت های بزرگ و مطرح برای تبلیغات خود دست به روش های تبلیغاتی متعددی می زنند زیرا این شرکت ها جایگاه تجاری خود را پیدا کرده و به دنبال مشتریان بیشتر و حفظ مشتریان در حال حاضر خود هستند و اگر از روش های تبلیغاتی بهره نبرند قطعا پس از مدت زمان اندکی هر چقدر هم که محبوبیت داشته باشند رقبا جای آنها را خواهند گرفت اما شرکت های تازه تاسیس برای اینکه نوع بازاریابی و تبلیغات خود را انتخاب نمایند ذهن آنها با  با سوالات متعددی به شرح زیر درگیر می شود :

از کجا شروع کنیم ؟

کدام روش تبلیغاتی برای ما موثرتر واقع می شود ؟

چگونه به درآمد خود را رونق دهیم ؟

چگونه مشتریان را به سمت کسب و کار خود بکشانیم ؟

از چه نوع تبلیغاتی برای معرفی محصولات یا ارائه خدمات رسانی بهره ببریم  و سوالاتی دیگر

در پاسخ به این سوالات می توانیم چنین جواب هایی داشته باشیم :

تبلیغات در حال حاضر به دسته های متعددی تقسیم بندی می شوند که عبارتند از :

تبلیغات محیطی که شامل ساخت انواع تابلوهای تبلیغاتی می باشد  . تابلوسازی خود به بخش های متعددی تتقسیم بندی می شود که به شرح زیر می باشد :

تابلو چلنیوم : تابلو چلنیوم یکی از به روزترین و پرکاربردترین تابلوهای تبلیغاتی حال حاضر است که می توان برای جذب مشتریان از آن بهره برد و به عنوان تابلو سر در مغازه و یا تابلو فروشگاهی نصب کرد . تابلو چلنیوم به دلیل روشنایی و زیبایی خارق العاده ، داشتن روکش نایلونی محافظ برای جلوگیری از ایجاد خط و خش بر روی حروف تا هنگام نصب و دارای عایق محافظتی برای جلوگیری از نفوذ گرد و غبار به داخل حروف به یکی از بهترین نوع تابلوهای تبلغاتی بدل شده است و خود شامل انواع متعددی نظیر تابلو چلنیوم ساده ، تابلو چلنیوم الماسی ، تابلو چلنیوم ستاره ای ، تابلو چلنیوم کریستال ، چلنیوم لترمکس ، تابلو چلنیوم دوبل ، تابلو چلنیوم دوبل الماسی و تابلو چلنیوم دوبل طلایی می باشد . قیمت تابلو چلنیوم با توجه به متریال ها و اجناس مورد استفاده و نوع آن و محیطی که حروف اشغال می کنند کاملا متفاوت می باشد و نسبت به سایر تابلو های تبلیغاتی دیگر کمی گرانتر است .

تابلو استیل :تابلو استیل به دلیل زیبایی و قابلیت تمیزی خودکار ، برخورداری از مقاومت بالا از دیرباز تا کنون مورد استفاده اصناف واقع گشته است . امروزه تابلو استیل به صورت های مختلف همچون تابلو استیل نور اندریک ، تابلو استیل با پلکسی مات و تابلو پلاستیل که ترکیبی از استیل و پلاستیک است ساخته می شود .

تابلو نئون : تابلو نئون به دو دسته تابلو نئون پلاستیک یا لبه پلاستیک و تابلو نئون شیشه ای تقسیم بندی می شود که هر دو از تابلوهای زیبا و پرکاربرد در حوزه تابلوسازی می باشند .

تابلو کامپوزیت : یکی دیگر از جدیدترین تابلوهای تبلیغاتی تابلو کامپوزیت است که برای ساخت حروف برجسته آن می توان از هر نوع جنسی استفاده نمود فقط زمینه تابلو از ورق های کامپوزیت تشکیل می شود و نمای زیبایی برای تابلوی تبلیغاتی شما به ارمغان می آورد .

تابلو ترموود : ترموود یک نوع تابلو چوبی است که بسیار مقاوم است و یک محیط طبیعی را برای مکان کسب شما فراهم می آورد .

تابلو وکیوم : تابلو وکیوم جلوه بسیار زیبایی دارد ، با استفاده از این روش امکان ساخت حروف به صورت حجیم و سه بعدی فراهم می شود که عمق ایجاد شده بر روی حروف توسط خلاء تامین می گردد.

تلویزیون شهری : یکی از تابلوهای تبلیغاتی محیطی است که می توانید با خرید تلویزیون شهری یا اجاره تلویزیون شهری یک کلیپ کوتاه مدت از نوع کالاها یا خدمات خود ارائه داده و مشتریان بیشتری جذب کنید .

تابلو ال ای دی : این تابلو به دو شکل تابلو ال ای دی ثابت و تابلو ال ای دی روان قابل اجرا و پیاده سازی است . تابلو ال ای دی به دلیل انیمیشن هایی که دارد می تواند از دور نظر هر رهگذری را به خود جلب نماید .

بیلبورد : همان طور که در سطح شهرها و در بزرگراه ها ملاحظه می کنید بیلبوردهای تبلیغاتی عظیم الجثه می توانند به شکلی موثر نیاز تبلیغاتی شما را برآورده کرده و مشتریان را به سمت شما بکشانند .

لمپوست بنر : یکی دیگر از ابزارهای تبلیغاتی محیطی است که از میله های مستطیلی شکل در اندازه های یک در سه متر تشکیل شده است . پس از نصب در محل که معمولا در میان بلوارها و در کنار جاده ها نصب می شوند ، محتوای تبلیغاتی بر روی پارچه تبلیغاتی نوشته و بر روی سازه نصب می شود .

استرابوردهای تبلیغاتی : به شکل سازه های بادبانی و پرتابل ایستاده جهت قرارگیری بنر بر روی آن ساخته می شود.

لایت باکس : جعبه های تبلیغاتی زیبا و نورانی هستند که عکس یا پوستر تبلیغاتی شما در داخل این جعبه جای می گیرد این باکس های تبلیغاتی می توانند در اندازه های متفاوت به صورت ایستاده و آویز ساخته شود .

استند تبلیغاتی : این روش تبلیغاتی نیز تاثیرپذیری بالایی دارد و شما می توانید با نصب آن در جلوی درب ورودی مکان کسب یا به صورت دیواری و ایستاده برخی از محصولات خود را به سمع و نظر مخاطبان برسانید .

استیکرهای سه بعدی : این برچسب ها بر روی زمین یا دیوار طراحی میشود و با مشاهده این برچسب به مشتریان حس قرارگیری در یک محیط واقعی که مرتبط با محصول شماست دست می دهد.

برای کسب و کارهای نوپا و استواری کسب و کارهای قدیمی بدون شک یکی از بهترین نوع تبلیغات و بازاریابی استفاده از تبلیغات محیطی و تابلوهای تبلیغاتی است .

بعد از تبلیغات محیطی که به صورت کاملا فیزیکی و در فضای شهری انجام میشود نوبت به تبلیغات مبتنی بر وب ، تبلیغات دیجیتال مارکتینگ و یا تبلیغ در شبکه های اجتماعی می رسد . از جمله موارد بازاریابی و تبلیغات می توان به تبلیغات و بازاریابی محتوایی ، تبلیغات پورسانتی ، بازاریابی چریکی ، تبلیغات سمپلینگ ، بنر های مندرج در وب سایت های معتبر ، بازاریابی ایمیلی ، بازاریابی پیامکی و ویدیویی اشاره نمود .

از همه اینها بگذریم اگر نمی توانید تصمیم بگیرید که چگونه و از کجا تبلیغات خود را شروع کنید ، برای داشتن تبلیغات موثرتر بهتر است از یک کمپین تبلیغاتی کمک بگیرید تا بتوانید با توجه به نوع کسب و کار خود ، نیاز و سلیقه مشتریان بهترین شیوه تبلیغات را برگزینید . کمپین های تبلیغاتی به معنای استفاده از کانالهای مختلف برای رساندن پیام تبلیغاتی است  و راه اندازی کمپین تبلیغاتی به صاحبین مشاغل کمک می کند تا بتواند بهترین نوع استراتژی را برای محصولات و خدمات شرکت خود بر گزیند و پیام تبلیغاتی را در بخش گسترده ای ظرف مدت زمان تعیین شده پراکنده سازد تا بتوانند با مخاطبان هدف برای تحقق اهداف استراتژیک برند تعامل برقرار نمایند .

با توجه به موارد ذکر شده می توانید با توجه به شناختی که از مشتریانتان و نحوه ارتباط با آن ها دارید شیوه تبلیغاتی خود را برگزینید یا به کارگاه تابلو سازی مراجعه نموده و از آنها مشاوره و راهنمایی بگیرید و نوع تبلیغات محیطی خود را برگزینید و یا تبلیغات خود را به کمپین ها بسپارید .

درادامه با ما همراه باشید تا در مورد تاثیرات تبلیغات بر کسب در آمد اشاره نماییم .

تاثیرات تبلیغات بر کسب در آمد : 

درصد بالا در دیده شدن :

تبلیغات به شیوه های متعدد محیطی و مبتنی بر وب یا شبکه های اجتماعی و یا تبلیغات در روزنامه ها و تلویزیون و رادیو همه سبب دیده شدن شما توسط مشتریان و مخاطبان می شود و تابلو های تبلیغاتی نیز به عنوان یک روش تبلیغاتی سبب معرفی برند شما و در نتیجه دیده شدن برند شما می شود.

تصیم اولیه خریدار : گاهی افرادی که در حال عبور و مرور هستند اصلا تصمیمی به خرید ندارند اما با مشاهده تبلیغات گسترده در محل فروش ناگهان اقدام به خرید کالای تبلیغاتی می نمایند و از جمله تبلیغاتی که می توانید در نقطه فروش انجام دهید و مشتریان را به سمت خود بکشانید نصب تابلو تبلیغاتی زیبا و شیک ، نصب استندهای تبلیغاتی و جای دادن محصولات در داخل آنها ، پخش تراکت ، ارائه کاتالوگ محصولات به مشتریان ، داشتن دکوراسیون داخلی و خارجی زیبا و شیک همه و همه می تواند مشتریان شما را ترغیب به خرید نماید حتی اگر قصد خرید نداشته باشند .

متفاوت بودن نسبت به رقبا :

در تبلیغات خود همیشه سعی کنید با طرح ایده های کوچک اما تاثیرگذار مشتریان را به سمت خود جذب نمایید . زمانی که افراد در حال عبور و مرور از محل کسب شما هستند قطعا در یک محدوده تنها شما از آن محصول نمی فروشید بلکه رقبای زیادی دارید و تنها چیزی که سبب می شود مشتریان به سمت شما کشانده شوند نصب تابلو مغازه شیک و زیبا ، داشتن نمای زیبا ، دکوراسیون داخلی و بیرونی محل کسب شما ، برخورد شما با مشتریان ، کیفیت محصولات ، قیمت محصول و غیره از مواردی هستند که شما را از رقبا متمایز می نماید .

مدرن بودن :

افراد به دنبال تنوع و مدرنیته بودن هستند و معمولا تمایل دارند از محصولاتی استفاده کنند که به روز بوده و تنوع زیادی داشته باشد .

برترین روش های تبلیغاتی برای جذب مشتری کدامند ؟

1) مخاطبان هدف را بشناسید :

قبل از اقدام به عمل بازاریابی و تبلیغات این سوالات را از خود بپرسید :

 قصد دارید چه نوع مخاطبانی را به سمت کسب و کار خود جذب نمایید ؟

مخاطبان شما از چه طریقی با شما در ارتباطند؟

از تبلیغات محیطی بهره ببریم یا از تبلیغات مبتنی بر وب و یا شبکه های اجتماعی ؟

مخاطبانی که می خواهیم با آنها در ارتباط باشیم در چه سنینی هستند ؟

آداب و رسوم و فرهنگ مخاطبان چگونه است ؟

قبل از بهره مندی از تبلیغات پاسخ این سوالات را در ذهن تداعی کنید تا تبلیغات شما با شکست مواجه نشود .

2) رفتار رقبا را بنگرید و از مزیت رقابتی به عنوان یک برگ برنده استفاده کنید :

هدف از تبلیغ ، پیشی گرفتن از رقبا و کسب مشتریان بیشتر و درآمد برتر است و تنها مزیتی که می تواند در تبلیغات حائر اهمیت واقع شود برجسته نمودن جوانب مثبت کسب و کار شماست ، این همان چیزی است که موجبات مزیت رقابتی شما را فراهم می نماید . پس اگر تبلیغات شما به شیوه ای مناسب و در مکان مناسب درج نشود قطعا نمی توانید مزایای رقابتی خود را برجسته نموده و ارزش محصولات خود را به صورت بالقوه به مشتریان نشان دهید .

3) تصویری از خود در ذهن مشتری ایجاد کنید :

تبلیغ باید آنقدر وسیع و پرقدرت باشد تا برند را به سمع و نظر عموم برساند مثلا همه با کلماتی مثل اپل ، سامسونگ ، نایک ، آدیداس ، ال جی و غیره آشنا هستیم چرا ؟ چون شناخته شده هستند . چون برای برند خود و معرفی آن هزینه های هنگفتی را خرج کرده اند .

5) برای کسب درآمد بیشتر باید هزینه بیشتری صرف کنید :

بیشتر کسب و کارها برای تبلیغات هزینه کمی در نظر می گیرند در حالی که اشتباه بزرگی است زیرا تبلیغات درست و به جا و مناسب نه تنها یک هزینه نیست بلکه سرمایه ای بلند مدت برای آینده ای نه چندان دور است .

6) تبلیغ در جای مناسب :

تبلیغ زمانی دیده می شود که در جای مناسب خود قرار گرفته باشد ، باید بدانید که مخاطبان شما بیشتر در چه محیطی به دنبال محصولی که تولید می کنید هستند در وب ، شبکه های اجتماعی ، رادیو ، تلویزیون یا در محل کسب

7) استفاده از چندین روش تبلیغاتی :

از روش های تبلیغاتی متفاوتی برای معرفی برند خود ، محصول و یا خدمات استفاده نمایید تا نتیجه بهتری بگیرید .

8) تبلیغات خود را آزمایش کنید :

مثلا می توانید با طرح پرسشنامه هایی از مشتریان سوالاتی بپرسید و واکنش آنها را نسبت به پیام تبلیغاتی که می خواهید منتشر نمایید بسنجید .

9) همواره بر تبلیغات خود نظارت داشته باشید :

از مشتریان خود بپرسید که چگونه با محصولات یا خدمات شما آشنایی پیدا کرده اند؟ این کار سبب می شود که بدانید تبلیغاتی که در بسترهای متعدد انجام داده اید کدامیک بهتر نتیجه داده و مشتریان را به سمت شما ارجاع نموده است . با اینکار می توانید هم در هزینه های تبلیغاتی خود صرفه جویی نموده و هم سودآورترین روش تبلیغاتی را شناسایی نمایید و بیشتر در آن زمینه فعالیت کنید .

10) به طور دائم از یک روش تبلیغاتی بهره نبرید :

گاهی استفاده از یک ترفند تبلیغاتی ممکن است برای مدت زمانی بسیار سودآور باشد اما پس از طی دوره ای رقبا در بسترهای دیگری اقدام به تبلیغ نمایند که بسیار تاثیرپذیرتر از تبلیغ شما باشد و مخاطبان شما را به سمت رقبای شما بکشاند پس همواره رفتار بازار ، رفتار مشتریان و رفتار رقبا را بسنجید و با توجه به آنها به تبلیغ کالا یا خدمات خود بپردازید .

11) تابلوهای تبلیغاتی یک تبلیغ دائمی برای معرفی برند شما تلقی می شوند :

استفاده از تابلوهای تبلیغاتی زیبا و شیک در محل کسب سبب می شوند که مشتریان به سمت شما کشانده شوند . نصب تابلو سر در مغازه برای مدت زمان طولانی می تواند برند شما را معرفی نماید پس با صرف کمی هزینه از تابلوهای به روز و زیبا همراه با نورپردازی های ویژه استفاده نمایید تا مشتریان بیشتری به سمت محل کسب شما ارجاع داده شوند .


+
نظرات کاربران:


   ۱۳۹۸/۱/۲۲   ۲۰:۰۸
0 
saftysign

امروزه روشهای زیادی برای تبلیغ محصول و خدمات وجود دارد که یکی از این روشهای موثر تابلوسازی است .

تابلوسازی به عنوان یکی از ابزارهای تبلیغاتی در بین آهاد مردم به طرز چشم گیری توسعه و رواج یافته است به گونه ای که دیگر یک هزینه محسوب نمی شود بلکه به عنوان یک سرمایه گذاری برای کسب وکار به شمار می آید .

تابلوها یا به صورت بیلبورد در میادین و گذرگاهها وبزرگراهها و یا در، سردر محل کسب وکار ، یا پشت بام ها نصب می گردد و در معرض دید عموم قرار می گیرد .

تابلو هر چقدر کیفیت و زیبایی و نورپردازی بهتری داشته باشد تاثیرگذاری بیشتری در جذب مشتری خواهد داشت .

تابلو سازی در انواع مختلفی نظیر تابلوسازی چلنیوم ، فلکسی ، ال ای دی ، فلز ، نئون پلاستیک ، لایت باکس و تلویزیون های شهری طراحی و پیاده سازی می شود هر کدام از آنها روند طراحی و پیاده سازی خاص خود را دارند .

تابلو برجسته چلنیوم به دلیل داشتن نورپردازی با رنگهای متفاوت و زیبا این روزها طرفداران بیشتری نسبت به دیگر نوع ها پیدا کرده است .

مزایای ساخت تابلو :

تابلوسازی ماندگاری بیشتری نسبت به سایر ابزارهای تبلیغاتی دارد و در برابر سرما و گرما و تابش خورشید و گرد و غبار مقاوم است و خراب نمی شود و اگر شرایطی فراهم شود که مجبور به جابه جایی  و نقل مکان شوید می توان به راحتی آن را در مناطق مختلف جغرافیایی جابجا نمود .

تابلوسازی به این دلیل نسبت به ابزارهای تبلیغاتی دیگر نظیر تراکت ارجحیت دارد که اکثر مردم وقتی تراکتی را دریافت می کنند خیلی کم به آن توجه می نمایند و ممکن است حتی بدون نگاهی آن  را دور بیندازند اما تابلو وقتی در محل کسب و کار یا در میادین و گذرگاهها و بزرگراه ها نصب می شوند به مدت طولانی در معرض دید عموم قرار می گیرند و خواه ناخواه هرفردی حتی شده یکبار هم به آن توجه می کند و زمانی که مورد نیاز وی بود به مکان مورد نظر مراجعه می نماید و ممکن است به مشتری همیشگی تبدیل شود.

در تابلوسازی چیزهایی که می بایست مدنظرقرار داده شود تا بیشتر مورد توجه عموم مردم قرار گیرد به شرح زیر می باشد :

۱) استفاده از افکت های زیبای نور دررنگهای متنوع : نور در تابلوسازی و نمای تابلو تاثیر فراوانی دارد به خصوص اگر تابلو از نوع تابلو چلنیوم ، نئون ، LED  ، فلکسی و لایت باکس باشد ، نور پردازی حرف اول را می زند .

۲) برجسته سازی تابلو و استفاده از طرح ها و زمینه های خاص و مدرن در تابلو: ساخت تابلوهایی با حروف برجسته جلوه زیبایی به تابلو می بخشد

۳) رنگ آمیزی مناسب : برای انتخاب رنگ مناسب و موثر در ساخت تابلو نیاز به آشنایی کمی با رنگها و روانشناسی رنگ داریم اگر رنگها و نحوه ترکیب آنها را به خوبی بشناسیم و آنها را درتابلوسازی به درستی پیاده سازی نماییم قطعا تاثیربسزایی در فکر و ذهن عموم خواهد داشت .


saftysign
+
نظرات کاربران:


گالری تصاویر

تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان