خانه

صحبت های روزمره با همسر

  • " امروزت چطور بود ؟ "  این سوالی است که اغلب زوجین  بعد از یه روز کاری از یکدیگر میپرسند. مکالمه روزانه ممکن است که عامل کافی برای استحکام روابط به شمار نیاید اما یکی از عوامل لازم برای استحکام روابط عاطفی محسوب میشود، به خصوص اگر این مکالمات، تاثیر گذار باشند. جین گریر پزشک و مشاور خانواده در نیویورک می گوید "جهت پاسخگویی به نیازهای احساسی خود و همسرتان بهتر است که تمرکز خود را بر روی سطح انرژی همسرتان بگذارید و اینکه او هم اکنون چه احساسی دارد ، پس مطمئن باشید که این موضوع را همسرتان به خوبی درک میکند و نتیجتا
    باعث افزایش صمیمیت و ایجاد یک رابطه ی قوی بین او و شما میشود."
    بنابراین چگونه میتوانید بدون اینکه مانند یک مشاورخانواده که در حال ویزیت کردن بیمارش است یک مکالمه ی پر محتوا با همسرتان داشته باشید ؟ در این مقاله به موضوعاتی مانند مکالمه سر میز شام و ... اشاره شده است که علاوه بر آموخته های خود میتوانید موارد جدیدی را هم بیاموزید.

    اهداف
    چه نوع کسب و کاری دارید و در چه زمینه ای است ؟ آیا می خواهید فیلد کاریتان را تغییر دهید؟ یا در حال اتمام یک پروژه هستید ؟ و یا برای باغبانی برنامه ریزی میکنید؟ و یا اینکه اهدافتان کوچکتر است و می خواهید هر روزه به کلاس یوگا بروید؟ هر گونه اهدافی که دارید اعم از بزرگ و یا کوچک با همسرتان در میان بگذارید چرا که در میان گذاشتن این موضوعات باعث میشود که از طرف او برای اهدافتان تشویق شوید.

    سختی ها
    با همسرتان در مورد سخت ترین اتفاقات و یا کارهایی که در طول روز انجام میدهید صحبت کنید. این کار سخت می تواند یک کار خارق العاده در محیط کار باشد و یا گفتگو با یک شخص . و همانطور که خود تجربیات روزمره تان را به اشتراک می گذارید همسرتان را هم به اشتراک گذاری تجربیاتش دعوت کنید، چرا که دانستن مبارزات و تلاش های روزمره یکدیگر بدون توجه به میزان اهمیت آن باعث قویتر شدن رابطه میشود.

    سلامتی
    اگر مشکل خواب دارید و یا دردی در قسمتی از بدنتان وجود دارد این بهترین فرصت است برای اینکه باب گفتگو را در رابطه با سلامتی خود با همسرتان باز کنید که در این صورت به دلیل صحبت کردن در مورد مسائل سلامتی و بهداشتی که برایتان پیش آمده ، حس دلسوزی و مهربانی او را هم نسبت به خود بر انگیخته اید.

    اوقات شاد
    دکتر تینا تسینا مشاور ازدواج و خانواده توصیه میکند که زوجین برای بهتر شدن روابطشان، اوقات شادی را که در گذشته با یکدیگر سپری کرده اند را برای یکدیگر بازگو کنند زیرا این یادآوری ها که شامل به یاد آوردن اولین دیدار ، روز عروسی ، زمان خریدن اولین خانه ، به دنیا آمدن اولین فرزند ، اولین ترفیع پستی و ... میشود همگی شروع کننده یک رابطه ی عاشقانه دیگر در جهت استحکام روابط بین زوجین است.

    آینده
    در رابطه با آینده صحبت کنید.نظر شخصی خودتان را در مورد سفرهایی که می خواهید در آینده داشته باشید مطرح کنید و یا اینکه تصمیم بگیرید که زمان بیشتری را برای بیرون رفتن با یکدیگر بگذارید.از همسرتان بپرسید که در ده سال بعد، چه آینده ای را برای خود پیش بینی میکند؟ و یا اینکه 80 سالگی خود را چگونه تصور میکند. درواقع با ایجاد یک چشم انداز مشترک میتوانید اتحاد و پیوستگی خودتان را با همسرتان بیشتر کنید.

    از چه چیزی قدردانی میکنید ؟
     از چه چیزهایی سپاسگزار هستید ؟ قدردان چه ویژگی هایی در همسرتان هستید؟ چه رفتاری و یا چه کاری از همسرتان در یک هفته و یا یک ماه گذشته سر زده است که راضی بوده اید ؟
    به عبارتی ترویج قدردانی زوجین از یکدیگر باعث بهبود روابط میشود و میتوان گفت که باز کردن باب گفتگو با همسر یکی از موارد تضمین استحکام روابط است.


    مترجم اختصاصی زیباکده : آیدا خدیوی
    برچسب ها خانواده ,
       1

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان