خانه

همسران دور از هم

  • هر رابطه ای نیازمند این است که هر دو طرف برای زنده نگه داشتن عشق سخت تلاش کنند و نسبت به هم فداکاری داشته باشند. وقتی زوجین از هم دور باشند، تلاش و فداکاری بیشتری لازم است. برای همین شرایط کمی سخت تر می شود.
    فاصله هزاران کیلومتری بین دو زوج شرایط را خیلی سخت و بغرنج می کند و این قطعاً آسان نیست. البته از طریق اینترنت می توانند با هم در تماس باشند. شاید از این نوع رابطه خیلی راضی نباشند، ولی اگر چند نکته مهم را رعایت کنند، می توانند این رابطه را گرم تر و هیجان انگیزتر کنند.

    1.زمانتان را مدیریت کنید
    وقتی از همسرتان دور باشید، دوست دارید بیشتر با هم در ارتباط باشید و زیاد با هم صحبت کنید تا این فاصله جبران شود. ساعت های زیادی را با هم صحبت می کنید یا با هم چت می کنید. زمان و انرژی زیادی برای هم می گذارید، چون برای حفظ و گرم نگه داشتن رابطه اتان باید با هم در ارتباط باشید. اما گاهی از این وضعیت خسته شده و زود نا امید می شوید.
    باید وقت شناس باشید، این که چه زمانی و چطور حرف بزنید، مهم تر از این است که چند بار در طول روز با هم حرف بزنید. باید یک برنامه منظم داشته باشید. انتخاب زمان و روش برقراری ارتباط مناسب، فشار زیاد و غم دوری را تا حد زیای کم می کند. مدیریت مناسب کلید برقراری ارتباط است. باید از برنامه های روزانه هم خبر داشته باشید و زمانتان را طوری برنامه ریزی کنید که در کنار دیگر جنبه های زندگی، رابطه اتان را نیز به خوبی پیش ببرید. خیلی بیش از حد با هم در ارتباط نباشید، چون زیاده روی باعث بروز مشکلاتی بین شما می شود.

    2.درباره احساسات خود صریح و روراست باشید
    در هر رابطه ای درباره احساسات خود باید صریح باشید. وقتی از هم دور هستید، این نکته از اهمیت بیشتری برخوردار است. به همان اندازه که در مورد شادی ها، موفقیت ها و نقاط قوت خود صحبت می کنید، در مورد ناراحتی ها، مشکلات و ضعف هایتان هم صحبت کنید. شاید ترجیح دهید احساسات واقعی خود را پنهان کنید، چون خیلی راحت تر می توانید روی خیلی از مسائل سرپوش بگذارید، اما این کار مشکلات زیادی را به وجود می آورد. فاصله هر نوع مشکل و تنشی را بیشتر و بزرگ تر می کند، به خاطر همین بهتر است که در مورد همه چیز، ناراحتی،حسادت، عصبانیت، احساس نا امنی و ... با هم صحبت کنید و راجع به هر چیزی با هم صادق و شفاف باشید.

    3.برای هم هدیه بفرستید
    همه هدیه گرفتن را دوست دارند. هدیه دادن باعث می شود که هر رابطه ای گرم تر و مستحکم تر شود. در رابطه های راه دور هم بسیار مؤثر است. برای هم گل، کارت و هر نوع هدیه خلاقانه ای بفرستید تا طرف مقابلتان بفهمد که دوستش دارید و به او فکر می کنید. بعضی از وسایل و یادگاری های شخصی خود را برای هم بفرستید تا طرف مقابل پیش خودش نگه دارد. در این صورت در هر زمانی به یاد هم هستید و رابطه اتان هم مستحکم تر می شود. هدایای اینترنتی بخرید و برای همسرتان بفرستید تا او را سورپرایز کنید.

    4.با هم عاشقانه صحبت کنید
    وقتی از هم دور باشید، نداشتن رابطه جنسی، تماس فیزیکی و لمسی، شرایط را خیلی سخت تر می کند. برای همین طرفین تنها از طریق صحبت کردن می توانند احساسات خود را بروز دهند. در کنار دیگر موضوعات روزمره، درباره رابطه جنسی هم با همسرتان صحبت کنید و احساسات خود را به همدیگر بگویید. با هم عاشقانه صحبت کنید.
    رابطه جنسی هر رابطه ای را مستحکم تر می سازد، حالا که امکان آن برای شما میسر نیست، در مورد آن با هم صحبت کنید. با هم تصویر سازی کنید. نگذارید فاصله باعث شود که نسبت به هم سرد شوید.

    5.سؤالات جالب از هم بپرسید و به جواب طرف مقابل خوب گوش دهید، خلاق باشید و همسرتان را سورپرایز کنید
    مکالمات کند و کسل کننده در روابط راه دور، باعث از بین رفتن شور و شوق می شود و طرفین حس می کنند که رابطه اشان روز به روز سردتر می شود. برای جلوگیری از چنین موقعیت هایی، درباره موضوعات عمیق و خاصی با هم صحبت کنید، موضوعاتی که شما را به فکر فرو ببرد و به شما کمک کند تا همدیگر را بهتر بشناسید. به حرف های همسرتان با دقت گوش کنید و سوالات جالبی از هم بپرسید. گاهی اوقات شرایط کسل کننده می شود، ولی هیچ وقت بی حال و بی حوصله با همسرتان صحبت نکنید. از علائقش آگاه باشید و خیلی خلاقانه سعی کنید در هر شرایطی بتوانید او را سورپرایز کنید. قبل از تماس یا شروع مکالمه، به موضوعاتی که می خواهید درباره آن ها حرف بزنید خوب فکر کنید. پشت تلفن یا ویدئو چت برای هم آواز یا شعر بخوانید، در مورد همسرتان از خودتان شعر بگوئید! کاری کنید که با کلمات شما حس خوبی به او دست دهد.

    6.بعضی از کارها را با هم انجام دهید
    موقعی که از هم دورید شاید خیلی از کارها مثل فیلم دیدن، شام خوردن و ... را نتوانید با هم انجام دهید، اما کارهای زیادی هست که می توانید به صورت آنلاین با هم انجام دهید. مثلاً همزمان با هم فیلم تماشا کنید و بلافاصله بعد از تمام شدن فیلم درباره آن با هم صحبت کنید.
    بازی های آنلاین با هم انجام دهید، مقاله و کتاب با هم بخوانید. یک ساعت را در شب مشخص کنید تا با هم چت کنید یا از طریق ویدئو چت با هم صحبت کنید یا با هم موسیقی گوش کنید، با هم آواز بخوانید، برای همدیگر برقصید، با هم شاد باشید و بخندید. تمام این کارها باعث گرم تر شدن رابطه اتان می شود.

    7.برای هم نامه و ایمیل های طولانی بفرستید
    از طریق نامه و ایمیل می توانید هر طوری که دوست دارید با همسرتان صحبت کنید و از احساسات خود و همه چیز با او صحبت کنید. شاید گاهی خیلی راحت تر از پیامک و تلفن بتوانید با هم حرف بزنید. وقتی از طرف کسی که دوستش دارید، نامه یا ایمیل دریافت می کنید، خیلی بیشتر از زمانی که به شما پیامک می دهد خوشحال و هیجان زده می شوید. از طریق ایمیل های طولانی در مورد هر مسئله یا مشکلی که با هم دارید صحبت کنید. این ایمیل ها و نامه ها در آینده برای شما یادگاری می ماند. کسی چه می داند، شاید این ایمیل ها و نامه ها بعداً تبدیل به یک کتاب عاشقانه شود!

    8.انتظارات و توقعات خود را مدیریت کنید
    وقتی در رابطه توقعات و انتظارات شما بر آورده می شود حسی از شادی و رضایتی وصف نشدنی به شما دست می دهد. اما در زمان دوری اگر مراقب نباشید، احساساتی مثل حسادت، شک و تردید، ترس، مشکلات و فراز و نشیب ها را بی جهت بزرگ می کنید. به هیچ وجه ارتباطتتان را باهم قطع نکنید، سکوت نکنید، با هم قهر نکنید، این کارها فقط شرایط را سخت تر از آن چیزی که هست می کند. موقعیت را درک کنید و درباره احساسات و انتظاراتتان از یکدیگر با هم صحبت کنید. برای شناخت احساسات و توقعاتتان از هم باید وقت بگذارید.

    9.برای ارتباط با دوستان و خانواده اتان هم وقت بگذارید
    زن و شوهرهایی که از هم دورند، به مرور زمان به تنهایی عادت می کنند و درون گرا تر می شوند. اما در بعضی شرایط و مشکلات تنهایی خیلی سخت است، حس می کنید از پسِ بعضی از مشکلات و موقعیت های اجتماعی بر نمی آیید و بی دست و پا هستید.
    باید شرایط خود را بپذیرید و سعی کنید در زمان حال زندگی کنید. ارتباط خود را با دوستان و خانواده اتان قطع نکنید، وقتتان را با آن ها بگذرانید. سر خودتان را با چیزهای دیگری که دوست دارید گرم کنید. باید بتوانید خودتان را سالم و سر حال نگه دارید، تا بتوانید رابطه اتان را حفظ کنید.

    10.اگر می توانید هر چند وقت یک بار به ملاقات همسرتان بروید
    اگر می توانید هر چند وقت یک بار به ملاقات همسرتان بروید. حتی هدیه های مختلف و نامه و ... هم نمی تواند با شادی و لذت کنار هم بودن برابری کند. از قبل برای ملاقاتتان برنامه ریزی کرده و برای سفرتان پول پس انداز کنید.

    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی
    برچسب ها زندگی ,
       0

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان