خانه

5 تفاوت آکنه ( جوش ) و روزاسه

  • امروزه کمتر کسی را می توان پیدا کرد که در مورد پوستش هیچ شکایتی نداشته باشد.نوجوانان، مردان، زنان، سالمندان، همگی به آن مبتلا می شویم. صورت ما اولین قسمتی است که دیگران به آن توجه می کنند، برای همین اگر پوست آن لک داشته باشد یا دچار تغییر رنگ شود واقعاً عذاب آور است! از همه بدتر این که تغییر رنگ و لک های پوست ممکن است هر چند وقت یک بار دوباره عود کند. متأسفانه فهمیدن دلیل این نوع مشکلات پوستی بدون مشورت با یک پزشک امکان پذیر نیست،چون برای ما خیلی از آن هاشبیه هم به نظر می رسند. آکنه و روزاسه از همین بیماری های پوستی هستند که به راحتی ما را به اشتباه می اندازند. در اینجا برخی از تفاوت های آکنه و روزاسه را عنوان می کنیم که بتوانید درمان مناسبی برای آن ها پیدا کنید.

    1. آکنه (جوش)آکنه
    آکنه به عنوان شایع ترین بیماری  پوستی شناخته شده، چون میلیون ها نفر به آن مبتلا هستند.صورتتان زمانی جوش می زند که منافذ پوستتان با چربی ای که خود پوست ترشح می کند مسدود شده باشد. (جوش التهاب غدد چربی پوست است. این غدد نوعی ماده چرب به نام «سبیوم» ترشح می‌کنند. وقتی که سبیوم بیرون می‌زند، پوست دچار عفونت شده و آکنه به وجود می‌آید). اگر منافذ پوست خیلی بسته شده و عمیق باشند، باکتری ها وارد پوست شده و آنجا ساکن می شوند و باعث التهاب پوست می گردند. وقتی جوش های صورتتان زیادباشند پوستتان متورم و قرمز می شود.

    2. روزاسه
    روزاسه بیماری پوستی دیگری است که به دلیل تجمع مویرگ های خونی زیر پوست ایجاد شده و باعث قرمزی و تورم پوست می گردد. علامت شایع روزاسه قرمزی مدوام روی گونه ها و بینی است. اگر این بیماری درمان نشود بدتر می شود و تجمع مویرگ ها و قسمت های متورم و قرمز روی پوست به خوبی دیده می شود. در موارد نادر و شدید، بینی و قسمت های مختلف صورت ممکن است دچار آسیب دیدگی شدید شده و از شکل افتاده و متورم شود. گاهی اوقات روزاسه تا دور چشم هم پخش می شود و اگر فوراً درمان نشود آسیب زیادی به پوست صورت می زند.

    3. سن افراد مبتلا به آکنه و روزاسه
    اساساً نوجوانان و جوانان باید مبتلا به آکنه و روزاسه شوند اما افراد بالای 30 سال بیشتر دچار این بیماری پوستی می شوند.

    4. ظاهر پوست پس از ابتلا به آکنه و روزاسه
    در آکنه پوست صورت جوش های سر سیاه یا سر سفید و پر از چرک می زند، در حالی که در روزاسه سطح پوست قرمز می شود یا لکه های قرمز و متورم روی آن ایجاد می شود.

    5. مشکلات چشمی
    روزاسه ممکن است برای چشم ها نیز مشکلاتی ایجاد کند، مثلاً بعضي از اين بيماران دچار قرمزي و احساس سوزش در چشم ها مي شوند، در حالی که آکنه فقط روی پوست تأثیر می گذارد و هیچ قسمت دیگری پخش نمی شود. نکته ی مهم درباره ی آکنه و روزاسه این است که اگر شما به هر کدام از این دو مبتلا شدید، هرگز صورتتان را نخارانید. خاراندن فقط آن ها را بدتر می کند و جای زخم ها و فرو رفتگی ها روی صورتتان می ماند. عفونت ناشی از آن نیز صورتتان را متورم و دردناک می کند.

    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی
    برچسب ها پوست , زیبایی ,
       5

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان