خانه

اگر سرکارتان این دوازده مورد را بگویید محبوب تر خواهید بود

  • به عنوان یک انسان همه  ما از لحاظ فطری به نیاز داریم که در اجتماع پذیرفته شویم و یک رابطه اجتماعی با همکارانمان داشته باشیم.به عبارت دیگر همه ی ما انسان ها نیاز به دوست داشتن و دوست داشته شدن داریم.
    اکنون چگونه میتوانیم محبوبیت اجتماعی خود را افزایش بدهیم ؟ در این مقاله راههایی که باعث افزایش محبوبیت شما در بین همکارانتان میشود را شرح میدهیم...

    1." سلام دادن"
    تجربه 15 ساله کاری من نشان داده است که با دادن یک سلام وقتی که کسی  را میبینید اثر شگفت انگیزی از خود در اذهان عمومی میگذارید . در طول مدت کاریم کسانی را میدیدم که به دلیل اینکه طرف مقابلشان را در محل کارشان نمیشناسند از دادن سلام به آنها خودداری میکردند که از نظر من خلاف ادب بود. بنابراین در هر مکانی از محل کارتان که باشید چه در پارکینگ و چه در آسانسور و چه در اتاق کارتان و ... حضور خودتان را با سلام کردن و یا با گفتن یک صبح بخیر ساده پررنگتر کنید.کار

    2. " تشکر کردن"
    یکی دیگر از کلمات جادویی و تاثیر گذار تشکر کردن است مثل تشکر کردن از کسی که برای شما، در آسانسور را نگه داشته است تا سوار آسانسور شوید، به عبارتی افراد کمک کردن را دوست دارند و وقتی شما در قبال کاری که آنها انجام داده اند قدردانی میکنید در واقع رضایت خود را در مورد کارشان تصدیق کرده اید و به این ترتیب باعث افزایش محبوبیت خود در بین افراد میشوید.

    3. " احوالپرسی کردن"
    احوالپرسی در افراد حس این را القا میکند  که به درونی ترین حس آنها اهمیت میدهید و وضعیت روحی آنها برایتان مهم است.
    در واقع با این حرفتان به آنها اجازه میدهید که اندوه  و یا شعف خودشان را با شما به اشتراک بگذارند و با قسمت کردن غم و یا شادیشان حالات روحی خود را کمی تسکین دهند.

    4. " درک میکنم"
    با گفتن عبارت درک میکنم یا میفهمم چی میگی هنگامی که همکارتان درباره وقوع حادثه ای تلخ با شما در حال گفتگو است در واقع حس همدردی و همدلی را به همکارتان منتقل کرده اید و باعث ارام شدن او و تسکین روح او شده اید.

    5. "چطور میتوانم کمکتان کنم ؟"
    در واقع با پرسیدن این جمله طرف مقابلتان را از موضوع تنها نبودنش آگاه میکنید و چه بسا بسترهای گفتگو آنه با شما را فراهم میسازید چرا که ممکن است انها فقط در این بین به دو گوش شنوا برای گفتن احساساتشان داشته باشند.
    افراد بسیاری را میشناسم به دلیل اینکه میترسند نتوانند کمکی در حق دوست ویا همکار و یا اقوام خود بکنند  و یا خجالت میکشند که بپرسند در نتیجه این سوال را مطرح نمیکنند. اما باید بگویم که شما با مطرح کردن این پرسش محبوبیت خود را دو چندان میکنید.

    6."من تو را باور دارم."
    این یکه جمله طلاییست که شما با گفتن آن به طرف مقابلتان حس اعنماد به نفس را در او افزایش میدهید چرا گه با گفتن "باور دارم که تو میتوانی این کار را انجام دهی" انگیزه فرد برای کار مورد نظر را بیشترمیکنید و او هم تمام تلاش خود را با نیرویی مضاعف خواهد کرد تا کار را به سرانجام برسد و در نتیجه شما با گفتن این جمله ساده  فاتح قلب دوست و یا همکارتان شده اید.

    7. " گوش میدم به حرفات "
    تکرار کردن جملات طرف مقابلتان زمانی که برایتان صحبت میکند توجه شما را به او نشان میدهد،در این زمان ها با تایید و تکرار صحبت هایشان اثبات میکنید که برایش ارزش قائل هستید و مطمئنا با این کارها محبوبیتتان بیشتر میشود.

    8." موفق باشید"
    برای بعضی از افراد گفتن "موفق باشید" کار سختی به نظر میرسد در صورتی که با گفتن این جمله کوتاه میتوانیم مشوق خوبی برای انجام دادن بهتر کارهایش باشیم وانگیزه کار کردن را در اوافزایش دهیم لذا برای هرکاری که انجام  میدهیم و یا میگوییم  لزوما نباید مدال افتخاری به ما تعلق بگیرد چرا که ارزش این کار بیشتر از یک مدالی است که به دیوار آویخته شده وکسی به آن توجه نمیکند بنابراین با گفتن یک" موفق باشید "ساده باعث افزایش جذابیتتان نزد همکارانتان میشوید.

    9. " شما چه فکر میکنید ؟ "
     یکی از پرسش های طلایی است  که نشان از احترام شما نسبت به همکارتان است با گفتن این جمله در واقع طرف مقابلتان را دعوت  به مشورت در مورد موضوع مورد توجهتان میکنید واین به معنای این است که برای او ارزش قائل هستید چرا که بیشتر افراد کسانی را دوست میدارند که به آنها توجه نشان میدهند .

    10. "حتما "
    زمانی که کاری به شما محول میشود 3 نوع عکس العمل داشته باشید اول اینکه کار محول شده را بدون اینکه حرفی بزنید انجام دهید.
    دوم اینکه میتوانید در مورد کاری که به شما داده شده به اطرافیانتان گله و شکایت کنید، و اما راه سوم این است که به محض گرفتن کار محول شده با گفتن کلمه "حتما" خود را در دل فرد مقابل جا دهید.

    11. " چه سوال خوبی"
    یک مشکل متداولی که در محیط کار وجود دارد این است که افراد به دلیل اینکه طرد نشوند و یا به سوالاتشان نخندند از پرسیدن سوال اجتناب میکنند.اما حقیقت این است که وقتی کسی شجاعانه اقدام به پرسیدن سوال میکند در واقع در نظر دیگران از احترام خاصی برخوردار میشود.بنابراین وقتی شما  میدان سوال پرسیدن را برای همکارانتان باز میگذارید و به آنها اجازه میدهید که سوال بپرسند طبیعتا خود را به فردی دوست داشتنی در بین آنها تبدیل کرده اید .

    12. " برایم بیشتر بگو "
    نشان بدهید که به صحبت هایشان علاقمند هستید ! شاید گاهی آنقدر وقت کافی نداشته باشید تا بخواهید به صحبت های همکارتان گوش دهید اما به هیچ وجه حرفش را قطع نکنید و شروع کنید به راه رفتن به سمت کارتان و در عین حال که راه میروید به گوش دادن هم ادامه بدهید ، به این ترتیب او را متوجه زمان کم خود واز طرفی علاقه خود را به شنیدن هر چه بیشتر از صحبت هایش میکنید در ضمن به او قول بدهید که بعد کارتان راغب خواهید بود که باقی صحبت هایش را دنبال کنید به عبارتی با زمان گذاشتن برای همکارانتان و با اظهار علاقمندی به صحبت هایشان باز هم به یکی از راه های افزایش محبوبیتتان دست پیدا کرده اید.

    مترجم اختصاصی زیباکده : آیدا خدیوی
    برچسب ها موفقیت ,
       3

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان