خانه

پاکسازی بدن از سموم و آلودگی هوا توسط گیاهان

  • بعضی از گیاهان به پاکسازی بدن از سموم و آلودگی ها کمک می کنند. این گیاهان کاملاً طبیعی و 100 درصد بی خطر هستند، هیچ گونه عوارض جانبی هم ندارند. پاکسازی بدن از سموم و آلودگی ها توسط گیاهان

    • زردچوبه
    این گیاه خواص دارویی زیادی دارد. حاوی کورکومین (یک ترکیب شیمیایی طبیعی) است. این ترکیب دارای خواص ضد التهاب، ضد پیری، ضد اکسید کننده، سم زدایی، پاکسازی خون و خواص ضد میکروبی است. این گیاه کمک می کند تا سموم از بدنتان خارج شود. می توان از آن هم به صورت خوراکی و هم به صورت موضعی استفاده کرد.

    • گیاه چریش
    این گیاه نیز در دفع سموم از بدن بسیار مؤثر است. بدن را پاکسازی کرده و از شر آلودگی ها خلاص می کند. خواص درمانی این گیاه تأثیرات درمانی معجزه آسایی روی بدن انسان دارد. از هر بخشی از درخت چریش می توان برای خواص درمانی استفاده کرد، مثل پوست، برگ، دانه و شاخه های جوان. می توان از آن هم به صورت خوراکی و هم به صورت موضعی استفاده کرد.

    • زنجبیل
    زنجبیل گیاهی است که حاوی جینجرول‌ (ترکیب تند و ادویه مانند) است. این ترکیب خواص ضد التهاب، ضد عفونی کننده، آنتی بیوتیک، ضد ویروسی، ضد باکتری، تصفیه خون و سم زدایی دارد. به خاطر همین خواص، این گیاه برای پاکسازی و تصفیه بدن بسیار مؤثر و کاربردی است.

    • آلوئه ورا
    این گیاه خواص بسیاری دارد. یکی از مهم ترین خواص این گیاه، پاکسازی هوا از آلاینده هایی مثل فرمالدئید و بنزن است. این گیاه غیر از پاکسازی هوا خواص دیگری از قبیل درمان زخم ها و بریدگی ها نیز دارد. یکی از بهترین گیاهان برای تصفیه هوا است.

    • سیر
    سیر دارای مقدار زیادی گوگرد است. این ترکیب اثر تحریک کننده ای روی کبد دارد که مواد سمی را از بدن دفع می کند. بعلاوه آنزیم های سم زدایی دارد که جریان خون را از مواد زائد تصفیه می کند.

    • فیلانتوس نیروری
    این گیاه به پاکسازی خون و از بین بردن مواد زائد بدن کمک می کند. بعلاوه باعث حفظ سطح بیلی روبین و بهبود عملکرد کبد می شود. این گیاه برای پاکسازی بدن از آلودگی های مختلف، به ویژه آلودگی هوا بسیار عالی و کاربردی است.

    • آمُله (انگور فرنگی هندی یا میرو بالان)
    به سم زدایی بدن از سموم مختلف و مواد شیمیایی مضر کمک می کند. این گیاه دارای خواص پاک کننده است که با خارج کردن مواد زائد از بدن، باعث پاکسازی و تصفیه بدن می شود. سیستم ایمنی را تقویت کرده و روند پیری را کند می کند. سرشار از ویتامین C است، در واقع مهم ترین منبع ویتامین C محسوب می شود که بنیه و استقامت بدن را بالا می برد.

    • شب رنگی افشان (پونارناوا)
    این گیاه دارای خواص دیورتیک، تصفیه کننده و پاکسازی است. باعث سم زدایی بدن می شود. سموم بدن را رفع کرده و خون را تصفیه می کند. به بهبود عملکرد کبد نیز کمک می کند.

    • رازیانه
    رازیانه داراي خواص ضد نفخ، ضد اسپاسميک، ضد یبوست و مسهل، ضد عفوني و مفید برای کبد است. این گیاه به کاهش دوشاهای واتا، پیتا و کافا کمک می کند. (طبق اصول آیورودا، بدن از سه دوشای کافا، پیتا و واتا تشکیل‌شده که برای حفظ سلامت بدن، هر کدام از این دوشاها باید در تعادل باشند. در صورتی ‌که یکی از این دوشاها از حالت تعادل خارج شود، بیماری‌های مختلف روحی و جسمی ظاهر می‌گردد.)
    باعث سم زدایی بدن شده و تا حد زیادی از احتباس آب در بدن نیز جلوگیری می کند.

    • دارچین
    دارچین مواد زائد بدن را از بین می برد. به حذف سموم از بدن کمک می کند و بدن را پاکسازی می کند. فرد را از اختلالات مزمن محافظت می کند.

    • هل
    این گیاه سموم و رادیکال های آزاد بدن را از بین می برد. در واقع یک سم زدای عالی است. مواد سمی انباشته شده در بدن را آزاد کرده و از وقوع بیماری های مضر جلوگیری می کند.



    مترجم اختصاصی زیباکده سمانه صادقی 
       0

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
     
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان