خانه
233K

آموزش انواع ژله (ژله های متنوع و زیبا)

  • ۱۱:۴۱   ۱۳۹۴/۶/۱۲
    avatar
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28060 |24368 پست
    آموزش انواع ژله (ژله های متنوع و زیبا)
  • leftPublish
  • ۱۳:۰۴   ۱۳۹۴/۱۱/۷
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28060 |24368 پست

    دسر ژله آکواریوم لیوانی

    پودر ژله آبی 2 بسته  .  خامه 1/2 لیوان  .  رنگ خوراکی آبی مقداری

    بیسکوییت خرد شده 1 لیوان  .  چتر تزیینی مقداری  .  پاستیل صدف یا لاک پشت مقداری

    طرز تهیه : ابتدا 2 بسته پودر ژله آبی را داخل کاسه ای بریزید ، 2 لیوان آب جوش اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا شفاف شود سپس 2 لیوان اب سرد اضافه کنید و داخل لیوان بریزید.

    لیوان ها را داخل یخچال قرار دهید تا ژله ها بسته شوند ، خامه را با مقداری رنگ خوراکی ابی مخلوط کنید و روی هر لیوان را تا نیمه مقداری خامه بریزید.

    بیسکوییت های خرد شده را داخل نایلون بریزید و با استفاده از حرکت وردنه بیسکوییت ها را خرد و یکدست کنید ( میتوانید از انواع بیسکوییت استفاده کنید ).

    روی خامه را با بیسکوییت خرد شده پوشش دهید سپس پاستیل لاکپشت ، صدف ، ماهی یا … را روی بیسکوییت ها بگذارید.

    پس از پایان کار برای زیبایی بیشتر از چترهای تزیینی استفاده کنید ، میتوانید مقداری بیسکوییت خرد شده داخل سینی سرو بریزید و لیوان ها را روی آن قرار دهید.

    نکته ها : در صورتی که ژله ابی در دسترس ندارید میتوانید از ژله آلوورا استفاده کنید و مقداری رنگ خوراکی آبی به آن اضافه نمایید.

    آموزش انواع ژله (ژله های متنوع و زیبا)

  • ۱۷:۱۵   ۱۳۹۴/۱۱/۷
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28060 |24368 پست

    ژله سیب

    سیب زرد و قرمز 

    یک بسته ژله آلوورا و برای روی کار از هر رنگ و طعم  ژله ای که دوست دارید استفاده کنید.

    از هر یک عدد سیب میتوان دو عدد گل درست کرد.

    سیب ها را اسلایس کرده و در آب و شکر و کمی آبلیمو( برای جلوگیری از تغییر رنگ سیب ) به مدت 10 دقیقه بجوشانید. ژله آلوورا را با یک لیوان آب جوش به روش بنماری حل کردا وبعد 2/3 لیوان آب سرد آماده کنید.

    سیب ها را بعد از سرد شدن ازکوچکترین برش که شکل لوله در آورده و به عنوان مرکز گل کرده شروع به درست کردن کنید . چون سیب با شکر پخته شده موقع درست کردن گل برش ها بهم میچسبند.اگر از هم باز میشدند میتوانید از خلال دندان استفاده کنید.

    در ظرف ژله نیمی از ژله آلورا را ریخته و گل ها را برعکس داخل ژله گذاشته ، برای برگ میتوانید از برگهای پونه یا نعنا استفاده کنید . ژله را در یخچال گذاشته بعد از یک ساعت که بسته شد مابقی ژله آلوورا را بریزید. اگر از خلال دندان استفاده کردید در این مرحله آرام از گل ها خارج کنید. برای لایه آخر هم از هر نوع ژله ای کا دوست دارید استفاده کنید. وقتی ژله کامل وبسته شد برگردانید.از این مدل ژله به صورت تک نفره هم میتوان درست کرد.

    آموزش انواع ژله (ژله های متنوع و زیبا)

  • ۲۰:۳۶   ۱۳۹۴/۱۱/۷
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19753 |39377 پست

    ژله  بستنی مورب

    ژله رو با 1 لیوان آب جوش حل کردم بعد 1 لیوان بستی اضافه کردم 5 دقیقه هم زدم تا یکدست شد بعد داخل قالب ریختم کج کذاشتم داخل یخچال خودشو گرفت دوباره طرف بعدی رو ریختم و گذاشتم گرفت تا آخرین مرحله که آلوئه ورا ریختم و صاف داخل یخچال گذاشتم تا بسته شد 

    آموزش انواع ژله (ژله های متنوع و زیبا) آموزش انواع ژله (ژله های متنوع و زیبا) آموزش انواع ژله (ژله های متنوع و زیبا) آموزش انواع ژله (ژله های متنوع و زیبا)

  • ۰۱:۳۲   ۱۳۹۴/۱۱/۸
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28060 |24368 پست

    ژله ها

  • ۰۱:۳۴   ۱۳۹۴/۱۱/۸
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28060 |24368 پست

    ژله قلب 

     برای تهیه این نوع ژله ابتدا در قالبهای قلبی شکل مقداری پودر ژله آماده شده(مخلوط با آب)بریزید یا ژله رو در ظرف ساده تهیه کنید و بعد با قالب قلبی شکل اون رو قالب بزنید.در ظرفی به شکل دلخواه مقداری شیر عسل تهیه کنید و چند قاشق غذاخوری پودر ژلاتین بهش اضافه کنید (به نظرم برای هر لیوان شیر ۱٫۵قاشق پودر ژلاتین عالیه) البته میتونید کمی هم گلاب بهش بزنید تا خوشمزه تر بشه.حالا ژله های قلبی رو داخل ظرف بریزید و اجازه بدید ژله ببنده.

    (نکته : اگر دیدید ژله های قلبی روی شیر نموند ابتدا ژله های قلبی رو کف سینی قرار بدید و یه لایه خیلی خیلی نازک شیر توش بریزید و صبر کنید ژله ببنده و بعد دوباره شیر رو تا ارتفاعی که قلبها رو نپوشونه اضافه کنید البته کاملا طبیعیه ۳یا ۴تاش بره زیر شیر!)

  • leftPublish
  • ۲۳:۰۱   ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28060 |24368 پست

    ژله چلو کباب 

    ژله آلوئه ورا بستنی برای برنجشه که پس از بسته شدن با رنده درشت رنده میکنیم

    و برای  برنج زعفرونیه روش از آلوئه ورا بستنی که یکم زعفرون بهش زدیم استفاده میکنیم

    گوجه اش ژله انار که داخل کاسه کوچک بسته شده و روشو با رنگ خوراکی رنگ میزنیم و ریحوناش  طالبیه که بسته شده و قالب میزنیم

    کبابش خرما و بیسکویت پتی بور و کمی کره آب شدرو با گوشکوب برقی میکس میکنیم دوقاشق از ژله الوئه ورا  میریزیم که خمیری بشه و مثه کباب تو دست شکل میدیم

    آموزش انواع ژله (ژله های متنوع و زیبا)

  • ۱۱:۵۳   ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28060 |24368 پست

     ژله‌ی لایه‌ایِ لیمو در لیوان 

    برای تهیه یک دسر زیبا و شگفت انگیز به مواد زیادی احتیاج ندارید، تنها یک بسته پودر ژله ی لیمو و آلوئه ورا و کمی شیر کافیست تا همه اهل خانه را با هنرتان به وجد بیاورید.

    مواد اولیه:

    پودر ژله آلوئه ورا 1 بسته
    پودر ژله لیمو 1 بسته
    شیر 1 پیمانه
    آب جوش 2یمانه
    آب سرد 1 پیمانه
    طرز تهیه:

    1: ژله ی لیمو رو با یک پیمانه آب جوش کامل حل کنید بطوریکه ذرات ژلاتین توش کامل حل بشن میتونید بزارید روی حرارت کتری تا حل بشن(بن ماری).بعد 1 پیمانه آب سرد اضافه کنید بریزید داخل لیوانهاتون با هر ضخامتی که دوست دارین و بزارید یخچال تا ببنده.

    2: برای لایه دوم یه بسته ژله آلوئه ورا رو با 1 پیمانه آب جوش که کامل حل کردین بزارید از اون حرارت و گرما بیفته (اگه شیر رو یه ژله ی داغ اضافه کنید شیر میبره!)بعد یک پیمانه شیر که قبلا از یخچال بیرون آوردین با ژله مخلوط کنید و روی لایه ژله ی لیمو که بسته شده بریزید.

    3: برای لایه ی دوم مثل لایه ی اول درست میکنیم.

    4: برای لایه ی 4 مثل لایه ی دوم.

    5: برای لایه اخر از ژله ی لیمو استفاده میکنین.

    6: در آخر روشو با خامه ی فرم گرفته و لیمو تزیین کنید

    نکته:

    1- طی درست کردن لایه ها اگه از ژلتون موند و دیدید که بسته شده میتونید روی حرارت غیر مستقیم کتری بگذارید و هم بزنید تا دوباره آب بشه و روی لایه هاتون بریزید.

    2- میتونید لایه ها رو کم یا زیاد کنید بستگی به خودتون داره.

    3- اگه میخواهید رنگ ژله لیمو پررنگ تر بشه میتونید از رنگ خوراکی زرد رنگ یا از زعفران حل شده استفاده کنید که البته اگه از زعفران استفاده کنید طعم ژله رو عوض میکنه.

  • ۱۵:۰۹   ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28060 |24368 پست

    آموزش ژله تزریقی، مرحله به مرحله همراه با توضیح و تصویر

    برای تهیه ژله تزریقی حتما باید از ظروف شفاف استفاده بشه که به نظر من بهتره از یک بار مصرف شفاف استفاده کنید تا راحت تر از قالب جدا بشه. در ابتدا ظرفتون رو با آب سرد بشویید و 5 تا 10 دقیقه داخل فریزر قرار بدید. بعد خارجش کنید و کاملا با روغن مایع چربش کنید.

    هر بسته ژله آلوئه ورا رو با 1 لیوان آب جوش مخلوط کنید و داخل مایکروویو بذارید یا به روش بن ماری کاملا مخلوط کنید تا ذره اضافی داخلش نباشه و بعد دو سوم لیوان آب سرد سرد بهش اضافه کنید و مخلوط کنید و 4-5 ساعت بذارید داخل یخچال . اگه زمان کمتر باشه ژله موقع تزریق پاره میشه و اگه بیشتر باشه تزریق به خوبی انجام نمیشه.

    چند ظرف کوچک انتخاب کنید و داخلش خامه بریزید و به هرکدوم چند قطره رنگ خوراکی اضافه کنید تا رنگی بشن. توجه کنید که خامه زیاد استفاده نمیشه پس زیاد رنگ نکنین.

    حالا ژله رو از یخچال درمیاریم و باتوجه به تعداد گلامون شروع می کنیم به زدن پرچم های وسط گل. به این صورت که سر سوزنی سرنگ رو میاریم بیرون و خامه زرد می کشیم بعد تمیزش می کنیم و سر سوزن رو میذاریم و وارد ژله می کنیم تا ارتفاع دلخواه و به آرومی فشارش میدیم تا خامه ها تزریق بشه و همزمان از ژله خارجش می کنیم. توجه کنید که برای زدن پرچم و همینطور گل اگه سعی کنیم سرنگ رو به دفعات از یک قسمت وارد کنیم کارمون قشنگ تر میشه. ولی باید مراقب باشیم که ژله پاره نشه. نکته خیلی مهم اینه که اگه خامه اضافی زد بالا با حتما با دستمال تمیزش کنیم. شعاع پرچم هم نباید از یه سکه کوچیک بزرگتر باشه.

    حالا برای تزریق گل رز، از قاشق چایخوری استفاده می کنیم به این صورت که قاشق رو از کنار قسمت پرچم ها به صورت مایل وارد می کنیم و سرنگ رو مماس بر پشت قاشق وارد می کنیم و تزریق تا اون قسمت ایجاد پر بشه. اینجا هم مثل قبل توی دورهای بعد باید قاشق رو مایل تر وارد کنیم. میتونید اونها را با انگشت هم درست کنید که راحت تره ولی ممکنه دقیق نباشه به هرحال میتونید امتحانش کنید. بعد از هر چند تزریق اون طرفش نگاه کنین ببینین اگه جایی خالی مونده خامه تزریق کنید.

    حالا شروع می کنیم به تزریق خامه با کارد میوه خوری. اون رو هم اول با شیم کم وارد ژله می کنیم و در دورهای بعد با شیب بیشتر و سرنگ رو مماس با کارد وارد ژله می کنیم و تزریق می کنیم.

    حالا می رسیم به گل سوزنی که من اون رو به رنگ آبی کار کردم. مثل زدن پرچم هاست و ساده تر از گل های  دیگست.

    بعد از اتمام کار و تمیز کردن خامه های اضافی، ژله رو حدود نیم ساعت میذاریم داخل یخچال تا خامه ها هم سفت بشن و بعد برای درآوردن ژله کناره های اون رو کارد میزنیم تا لبه هاش برگرده و راحتتر برگرده بعد اونو تو یه ظرف آب داغ می بریم. 

    برای اینکه گل ها بیشتر خودشونو نشون بدن بهتره که زیر ژله سفید باشه. یا اینکه یک بسته ژل آلوئه ورا رو با 200 سی سی آب جوش هم میزنید و به جای 200 سی سی آب سردش، بستنی آب شده میریزین.  میشه به جای بستنی از شیر یا خامه هم استفاده کرد.

    آموزش انواع ژله (ژله های متنوع و زیبا) آموزش انواع ژله (ژله های متنوع و زیبا) آموزش انواع ژله (ژله های متنوع و زیبا) آموزش انواع ژله (ژله های متنوع و زیبا) آموزش انواع ژله (ژله های متنوع و زیبا)

  • ۱۶:۱۶   ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19753 |39377 پست

    باواریای کیوی

    باواریای کیوی خوشمزه کرم خوشرنگ

    مواد لازم:پودر ژله کیوی یک بسته-شیر دو و نیم لیوان-شکر نصف لیوان-پودر ژلاتین دو قاشق سوپخوری-خامه یک لیوان-آب نصف لیوان-زرده تخم مرغ دو عدد-وانیل یه زره-شیر و شکر را روی حرارت گذاشته تا بجوش بیاد.پودر ژلاتین را با نصف لیوان اب مخلوط کرده و به روش بن ماری حل میکنیم.زرده تخم مرغ را با وانیل و یک قاشق از شکر مخلوط کرده و هم میزنیم تا خوب مخلوط شده و سفید و کشدار شود.زرده ها را به شیر اضافه کرده و تند تند هم میزنیم.خامه را با دو قاشق شیر مخلوط کرده تا صاف و یکدست شود و کم کم به مواد شیرمون اضافه میکنیم و مرتب و هم میزنیم تا خامه نبرد.در این مرحله که باز به همزدن ادامه میدیم پودر ژلاتین را که به روش بن ماری حل کرده بودیم به مواد اضافه کرده و باز خوب مخلوط میکنیم .پودر ژله کیوی را به مواد شیر و خامه اضافه کرده و هم میزنیم تا ژله در مواد حل بشه.میزاریم کنار تا یکم خنک بشه و توی قالب میریزیم و داخل یخچال گذاشته بمدت چند ساعت تا خوب ببندد و سفت بشه.موقع سرو چند ثانیه داخل آب گرم گذاشته و توی ظرف مورد نظرمیریزیم و با کیوی تزیین میکنیم.امیدوارم درست کنید و خوشتون بیاد.نوش جان

    آموزش انواع ژله (ژله های متنوع و زیبا)

  • ۰۹:۵۷   ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28060 |24368 پست

     ژله مجلسی

     – ژله گلدار برای تهیه ژله گلدار  یک بسته ژله آلوئه ورا را با یک لیوان آب جوش مخلوط کنید ، وقتی از دما افتاد سه چهارم لیوان شیر به آن اضافه کنید .

    حالا مقداری از ژله را در دو ظرف جدا کرده و به یک ظرف چند قطره رنگ خوراکی سبز و به دیگری چند قطره رنگ صورتی یا قرمز اضافه کنید و مخلوط کنید.

    قالب گلدار خود را آماده کرده و یکی از ژله های رنگی سبز  یا قرمز را در فرو رفتگی های قالب پر کنید و در یخچال بگذارید تا ببندد.

    سپس بعدی را نیز به همین روش پر کنید و بگذارید ببندد. سپس بقیه ژله سفید را روی ژله های رنگی ریخته و مجددا اجازه دهید تا کاملا بسته شود و سپس از قالب جدا کرده و نوش جان کنید.

    آموزش انواع ژله (ژله های متنوع و زیبا)

  • leftPublish
  • ۱۸:۳۸   ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28060 |24368 پست

    ژله آسمانی

    💙 مواد لازم:

    ژله بلوبری            1 بسته

    خامه زده شده         به مقدار نیاز

    آب جوش              1 لیوان

    یخ                      1 لیوان

    💙 طرز تهیه:

    پودر ژله را با یک لیوان آب جوش حل می‌کنیم. بهتر است روی بخار قرار داده تا دانه‌های ژلاتین کاملاً حل شود. سپس لیوان یخ را اضافه می‌کنیم و به هم می‌زنیم. ژله کمی می‌بندد و کمی شکل می‌گیرد. کمی از ژله را داخل لیوانی مورد نظر می‌ریزیم. مقداری از خامه را در کناره لیوان می‌گذاریم دوباره کمی از ژله را ریخته و طبق شکل خامه می‌ریزیم و همین کار را ادامه می‌دهیم تا لیوان پر شود.

    سپس لیوان‌های آماده‌شده را داخل یخچال می‌گذاریم تا کاملاً ببندد.

    *نکته*

    با کمی خلاقیت از پاستیل‌هایی به شکل پرنده یا هواپیما مطابق تصویر 3 هم روی ژله و هم داخل ژله میتوان استفاده کرد.

    *نکته*

    موقعی که خامه‌ها را روی ژله‌ها می‌ریزیم خامه داخل ژله فرو میرود. کمی داخل یخچال می‌گذاریم تا بیشتر ببندد، اما نه کامل. بعد از یخچال بیرون آورده و با چنگال به هم می‌زنیم.

    آموزش انواع ژله (ژله های متنوع و زیبا)

  • ۰۸:۵۰   ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28060 |24368 پست

    ژله شیر موز

    مواد لازم:

    ژله موز  ۱ بسته

    شیرموز  ۱ لیوان

    خامه صبحانه   ۲ قاشق غذاخوری

    آب جوش  ۱ لیوان

    طرز تهیه:

    ۱- ژله موز را طبق دستور آن با یک لیوان آب جوش مخلوط کرده و کاملاً هم زده تا حل شود، سپس اجازه دهید تا سرد شود.

    ۲-  شیرموز را به ژله سرد شده افزوده و هم زده، خامه را نیز اضافه کرده و همه مواد را کاملاً مخلوط کنید یا در میکسر بریزید.

    ۳- مخلوط را در قالب مورد نظر ریخته و در یخچال قرار دهید تا ببندد، سپس در ظرف مورد نظر برگردانده (برای برگرداندن ژله، یک لحظه قالب را در آب جوش قرار داده و سپس در ظرفی که آن‌را قبلاً خیس کرده‌اید برگردانید)، به دلخواه تزئین کرده و سرو نمایید.

    آموزش انواع ژله (ژله های متنوع و زیبا)

  • ۱۰:۳۴   ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28060 |24368 پست

    ژله نوشتاری برای تزیین کیک 

    مواد اولیه : 

    آب سرد 4/1 پیمانه 

    آبلیمو 4/1 پیمانه 

    شکر 3/1 پیمانه 

    نشاسته ذرت 1 قاشق غذاخوری 

    دستور ژله ترسیم مکشوف(کشف شده!) که مورد استفاده زیادی براتون داره

    یکی از مهم ترین استفاده هاش برای نوشتن روی کیک و دسره.

    و استفاده دیگه تزئین کیک که تصویرهای زیادی توی همین تاپیک ازش گذاشتم.

    و اما دستور ژله نوشتاری:

    شکر و نشاسته را در ظرفی مخلوط کنید

    آبلیمو را به تدریج به مخلوط اضافه کرده هم بزنید

    آب را اضافه کنید

    مخلوط را روی حرارت بگذارید و مرتب به هم بزنید تا بجوش آمده و غلیظ شود

    از روی حرارت بردارید و رنگ و اسانس دلخواه را اضافه کنید و در یخچال قرار دهید

    این ژله را 2-3 هفته در یخچال می توانید نگه داری کنید

    آموزش انواع ژله (ژله های متنوع و زیبا)

  • ۱۰:۴۰   ۱۳۹۴/۱۱/۲۳
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28060 |24368 پست

    ژله سورپرایز قلبی (مخصوص ولنتاین)

    پودرژله آناناس 2بسته

    پودر ژله توت فرنگی 2بسته

    بستنی وانیلی 1.5لیوان

    برای درست کردنش به چیز خاصی نیاز نداریم. فقط دو تا قالب ترجیحا قلب در سایز های مختلف ، که یکی بزرگتر باشه و یکی کوچیک تر.برای قالب سخت نگیرید. هر نوع ظرفی که زیبایی داشته باشه میتونه قالب مناسبی برای ژله باشه. من خودم از این ظرف های پلاستیکی که در بازار هست استفاده کردم. توجه کنید میزان مواد به اندازه قالب شما بستگی داره 

    ظرف کوچیکتر را سلفون میپیچیم. این کار برای اینه که ظرف توی ژله گیر نکنه. 

    1.5 بسته ژله توت فرنگی را با 1 و 1/4 لیوان آب جوش باز میکنیم و روی بخار کتری یا ماکروفر قرار میدیم تا خوب شفاف بشه.و بعد 1 لیوان آب سرد به ژله اضافه میکنیم. 

    بعد به اندازه یک سانت کف قالب بزرگتر میریزیم و میزاریم توی فریزر تا خوب ببنده. حواستون باشه یخ نزنه.باقی ژله را هم میزاریم توی یخچال تا کمی نیم بند بشه. مثل سفیده تخم مرغ. نه بیشتر! 

    بعد که کف قالب بست اونو از فریزر خارج میکنیم و باقی ژله را توش میریزیم و با فشار دست قالب دوم را توی قالب اول طوری فیکس میکنیم که از تمام جهات قالب به یک اندازه باز باشه.و اگه دیدیم قالب دومم بالا میاد یک شی سنگین رو توش میزاریم تا فیکس و ثابت بمونه.قالب را به یخچال انتقال میدیم برای 5 ساعت تا خوب ببنده. 

    میتونید اول قالب کوچکتر را توی قالب بزرگتر فیکس کنید و بعد با قاشق ژله را توی قالب بزرگتر از دوره دیواره ها بریزید. 

    وقتی ژله کامل بست با احتیاط قالب کوچیک را از داخل سلفون جدا کنید و بعد باز هم با احتیاط سلفون را از ژله . میتونید اصلا از سلفون استفاده نکنید اما اگه قالبتون شیشه ای یا پلاستیکی باشه احتمال چسبیدن ژله به قالب و کنده شدن اون خیلی بالا میره. 

    2 بسته ژله آناناس را با یک و نیم لیوان آب جوش باز کنید و بعد از شفاف و خنک شدن اون به جای آب سرد یک ونیم لیوان بستنی یا شیر بهش اضافه کنید. اگه از شیر استفاده میکنید حتما حواستون باشه ژله کاملا سرد باشه تا رگه رگه نشه! 

    لایه ی بستنی را داخل قالب بریزید و داخل یخچال بگذارید تا ببندد. بعد از اینکه ژله بستنی بست به اندازه یک سانت دوباره نیاز به ژله قرمز داریم تا کاور نهایی باشه برای ژله بستنی. نصف بسته دیگه ژله توت فرنگی را با کمتر از نصف لیوان آب جوش باز کرده روی حرارت بزارین تا کاملا حل بشه و بعد کمتر از نصف لیوان آب سرد بهش اضافه کنین و بعد از اینکه کاملا خنک شد اونو به قطر یک سانت روی ژله بستنی بسته شده بریزید.و بزارید توی یخچال تا کامل ببنده. 

    و در نهایت بعد از اینکه کامل بسته شد اونو از قالب خارج کنید. 

    برای این کار دور ژله را با کارد جدا کنید و ژله را بسته به نوع قالبتون چند ثانیه توی آب داغ نگه دارید و بعد درون ظرف سرو که از قبل خیسش کردید برگردونید. 

    خیس کردن ظرف برای اینه که اگه ژله در جایی که انتظار فرودش را دارید خارج نشد و نیاز به جابجایی داشت با حرکت ظرف بشه جابه جاش کرد. 

    امیدوارم این ژله را در روز عشق برای عشقتون درست کنید.

    آموزش انواع ژله (ژله های متنوع و زیبا)
  • ۰۱:۴۹   ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28060 |24368 پست

    ژله همبرگر

    ابتدا ژله آلوئه ورا را با یک لیوان آب جوش و نصف لیوان شیر مخلوط می کنیم رنگ خوراکی قهوه ای را به مواد اضافه می کنیم .

    در یک ظرف گرد می ریزیم و بعد از این که در یخچال بست برای همبرگر استفاده می کنیم .

    ژله موز را با یک لیوان آب جوش و نصف لیوان شیر مخلوط می کنیم و توی ظرف میریزیم و بعد برش میدهیم و برای پنیرپیتزا استفاده میکنیم

    کاهو و گوجه را با با ژله کیوی و توت فرنگی و بستنی درست میکنیم و بعد برش داده داخل همبرگر می گذاریم

    آموزش انواع ژله (ژله های متنوع و زیبا)

  • ۲۱:۵۹   ۱۳۹۴/۱۲/۱
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28060 |24368 پست

    ژله نـــوشابه

    پودر ژله پرتقال رو آماده کردم....

    وقتی خنک شد بجای آب سرد از نوشابه پرتقالی استفاده کردم .

    شیشه نوشابه رو از وسط برش دادم ....وژله ها رو داخلش ریختم وگذاشتم تا خودش رو گرفت ...بعد در ظرف مورد نظر برگردوندم .....یخ های دورش هم که آلووراس

    آموزش انواع ژله (ژله های متنوع و زیبا)

  • ۱۳:۳۲   ۱۳۹۴/۱۲/۲
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28060 |24368 پست

    ژله_دريايى

    🍥 مواد لازم:

    ژلاتین بدون طعم 1 بسته

    ژله ی آبی رنگ 2 بسته ژلاتین

    آب 5 فنجان

    پاستیل به شکل ماهی ها و حیوانات مختلف دریایی

    بیسکویت های کوچک به شکل خرس

    🍥 طرز تهیه:

    1. قبل از هر چیز به یک تنگ ماهی پلاستیکی 3.5 لیتری نیاز دارید.

    بیسکویت های خرسی را داخل پاستیل های حلقه ای بگذارید تا شبیه به حلقه نجات آنها شود.

    5 فنجان آب را داخل قابلمه متوسطی بریزید. پودر ژلاتین را روی آب بریزید و این مخلوط را روی حرارت متوسط گرم کنید و به مدت 5 دقیقه دائماً هم بزنید تا پودر ژلاتین کاملاً در آب حل شود.

    سپس آن را از روی حرارت بردارید و بگذارید سرد شود. بعد آن را داخل تنگ ماهی بریزید و داخل یخچال بگذارید تا خنک شود.

    5. وقتی ژلاتین تقریباً بسته شد، با چاقوی تیزی برش ها در ژله بزنید و با چوب اسپاگتی یا سیخ چوبی، ماهی ها و حیوانات پاستیلی را در ژله جاگذاری کنید.

    6. بعد خرس های داخل حلقه نجات پاستیلی و حیوانات دیگر پاستیلی را روی ژله بگذارید و تنگ را دوباره در یخچال بگذارید تا کاملاً سفت شود.

    برای سرو کردن آن، برای هر نفر با قاشق ژله را داخل ظروف شیشه ای کوچک سرو کنید تا همچنان حیوانات داخل آن قابل مشاهده باشد.

    آموزش انواع ژله (ژله های متنوع و زیبا)

  • ۱۵:۳۴   ۱۳۹۴/۱۲/۲
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19753 |39377 پست

    ژله مخصوص سفره هفت سین

      

     یکی از زیباترین موارد برای پذیرایی از میهمانان نوروزی تهیه ژله به شکل سبزه  است. در این بخش با شیوه درست کردن ژله به شکل سبزه عید آشنا شوید.

    طرز تهیه ژله به شکل سبزه عید :

    اول یه بسته ژله الوورا رو با یه لیوان اب جوش حل کنید و سه چهارم لیوان اب سرد بریزید .

    بزارید تو یه ظرف شفاف که از پشتش پیدا باشه ببنده بعدش دوتاقاشق ژله ی سبز رنگ رو فقط به قدری اب جوش بریزید که خیس بشه بعد سرکتری حلش کنید و با سه قاشق خامه مخلوط کنید تا خامه سبز بشه.

    حالا خامه رو تو سرنگ بکشید و بصورت نامنظم فقط وارد ژله الورا کنید و درحال بیرون کشیدن تزریق کنید .با اینکار برگ های سبزه عیدتان را درست کرده اید. فقط مواظب باشید کف ژله تون رو پاره نکنید

    وقتی کار تزریق تموم شد,بقیه پودر ژله سبز رنگتونو یا با ابجوش و اب یا با اب جوش و شیر یا ابجوش و بستنی بدید روی کارتون و بزارید ببنده بعدم برگردونید و دورش روبان بپیچید.

    آموزش انواع ژله (ژله های متنوع و زیبا)

  • ۰۷:۳۰   ۱۳۹۴/۱۲/۳
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28060 |24368 پست

    ژله شکلاتی_سه_رنگ 

    ⭕️دوستان عزیزی که می خواهید در مهمانی ها و جشن های خود از انواع ژله استفاده کنید در این جا آموزش تهیه ژله شکلاتی سه رنگ را مرحله به مرحله برای شما بیان می کنیم تا ژله را به زیباترین آماده شود.

    🌿مواد لازم برای قسمت شکلاتی تیره:

    آب جوش………………………………… ۱و ۲/۱ لیوان

    آب سرد ………………………………….۲/۱ لیوان

    پودر ژلاتین ………………………………..۱۲ گرم معادل ۱و۲/۱ قاشق سوپخوری

    پودر هات شکلات آماده…………………. ۲ بسته

    شکر ………………………………………۴ قاشق سوپخوری

    شکلات سیاه و تلخ ………………………۵۰ گرم

    🌿طرز تهیه ژله شکلاتی :

    آب جوش و شکر و پودر هات شکلات و شکلات تلخ را روی حرارت ملایم قرار داده و مرتب هم میزنیم تا تمام مواد حل شده و یکدست شود .

    پودر ژلاتین را با آب سرد روی بخار آب قرار داده تا شفاف شود حالا ژلاتین حل شده را به مایع شکلاتی اضافه کرده خوب مخلوط کرده کنار میگذاریم.

    مواد لازم برای قسمت شکلاتی روشن:

    شیر…………………………..۱و۲/۱ لیوان

    شکر …………………………۵ قاشق سوپخوری

    پودر هات شکلات……………۱ بسته

    آب سرد …………………….۲/۱ لیوان

    پودر ژلاتین………………….. ۱۲ گرم معادل ۱و ۲/۱ قاشق سوپخوری

    🌿طرز تهیه :

    شیر وشکر را روی حرارت ملایم قرار میدهیم تا کاملا داغ شود ولی نجوشد. حالا هات شکلات را افزوده خوب مخلوط میکنیم و میگذاریم کمی خنک شود . پودر

    ژلاتین را در آب سرد ریخته هم زده روی بخار آب قرار میدهیم تا شفاف شود . حالا ژلاتین حل شده را کنار میگذاریم تا کمی خنک شود سپس آن را به شیر ولرم

    اضافه کرده خوب مخلوط کرده کنار میگذاریم.

    🌿مواد لازم برای قسمت سفید:

    شیر …………………………..۲ لیوان

    شکر ………………………….۸ قاشق سوپخوری

    وانیل …………………………۴/۱ قاشق چایخوری

    خامه………………………… ۳ قاشق سوپخوری

    پودر ژلاتین …………………….۱۸ گرم معادل ۱ و ۵/۳ قاشق سوپخوری

    آب سرد ………………………۲/۱ لیوان

    🌿طرز تهیه:

    پودر زلاتین را با آب سرد مخلوط کرده روی بخار آب قرار میدهیم تا حل شود . شیر و شکر را مخلوط کرده روی حرارت ملایم قرار میدهیم و مرتب هم میزنیم تا شکر حل شود . سپس خامه و وانیل را افزوده خوب مخلوط میکنیم تا یکدست شود حالا میگذاریم کمی خنک شود . ژلاتین را هم کنار میگذاریم تا داغی بیافتد حالا شیر و زلاتین را مخلوط کرده و کنار میگذاریم تا خنک شود.

    آموزش انواع ژله (ژله های متنوع و زیبا)

  • ۲۱:۲۴   ۱۳۹۴/۱۲/۹
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28060 |24368 پست

    ژله ماهی 

    برای این ژله ما اول قالب رو خیس کرده میزاریم تو فریزر تا ی لایه یخ نازک بزنه 

    بعد ژله کرم رنگ و درست میکنیم 

    3 قاشق غذاخوری پودر ژلاتین سر صاف رو درون ی لیوان آب آناناس حل میکنیم میزاریم ب روش بن ماری حل شه بعد 1/2 لیوان بستنی و 3 قاشق غذاخوری پر خامه رو با هم ترکیب کرده هم زده بعد ب پودر ژلاتین و آب آناناس اضافه میکنیم. حالا مایه کرم رنگ ما آماده شده. ی کم قسمت دم ماهی ک شیار شیار داره میریزیم تا شیار ها پر بشن و ی کم هم وسط ماهی در حد چند قاشق ب مدت 15 دقیقه میزاریم فریزر بعد درش میارم اگه دیدیم وسط،و دم ماهی ژله کرم پخش شده اضافاتش رو خودمون با چاقو در میاریم. بعد ژله پرتقال ک نارنجی هست و درست کردیم و خنک خنک شده رو اضافه میکنیم میزاریم یخچال. وقتی،گرفت از ظرف خارج میکنیم. حالا نوبت ماهی کرم رنگه ک ابتدا رنگ نارنجی رو قسمت وسط،و دم ماهی میریزیم بعد از گرفتن ترکیب آب آناناس و شکر و شیر و.خامه. شکر یادم رفت بگم 2 قاشق غذاخوری کافیه.

    آموزش انواع ژله (ژله های متنوع و زیبا)
  • برای شرکت در مباحث تبادل نظر باید ابتدا در سایت  ثبت نام  کرده، سپس نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد نمایید؛    (Log In) کنید.
موضوع قبل
موضوع بعد
آخرین پست های این تالار
آخرین پست های این بخش
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان