خانه
121K

ایده ای زیبا برای سبزه ی سفره هفت سین

  • ۱۸:۵۵   ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    avatar
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19753 |39377 پست

    ایده ای زیبا برای سبزه ی سفره هفت سین

     

    مقداری دانه گندم را 5 الی 7 روز قبل از تهیه سبزه تخم مرغی ، داخل کارتن تخم مرغ سبز کنید. درجایی قرار دهید که درطول روز چند ساعت در معرض نور آفتاب قرار گیرد.

     

    ابزار و مواد مورد نیاز برای سبز کردن دانه گندم

    1. دانه گندم

    2. خاک برگ

    3. جعبه یا همون شانه تخم مرغ

    4. قیچی باغبانی و یا قیچی آشپزخانه

    آماده سازی پوسته تخم مرغ

    1. پوسته های تخم مرغ به صورت دو نیم شده

    2. رنگ های غذایی (رنگ های مختلف)

    3. سرکه

    4. نایلون فریزر و یا نایلون پلاستیکی چسب دار

    5. چسب نواری رنگی و یا چسب برق

    6. پانچ ویا قیچی برای درست کردن برچسب با طرح مورد علاقه

     

    نکته:

     گندم سبز شده باید حدود 1 هفته با مراقبت زیاد دوام داشته باشد، شما می توانید در صورت زرد شدن سر آن را قیچی کنید تا دوباره سبز شود.اگر ترجیح می دهید از دانه هایی استفاده کنید که دوام بیشتر داشته باشند می توان از رزماری استفاده کرد.

    در زمان کاشت دانه ، آب دادن به خاک تمام کار مورد نیاز است و نباید پوسته خارجی تخم مرغ را خیس کنید. در ضمن خاک را مملو از آب نکنید.

    طرز درست کردن سبزه تخم مرغی:

    مقداری دانه گندم را 5 الی 7 روز قبل از تهیه سبزه تخم مرغی ، داخل کارتن تخم مرغ سبز کنید. در جایی قرار دهید که درطول روز چند ساعت در معرض نور آفتاب قرار گیرد.

     

    در ضمن آنکه در انتظار رشد سبزه خود به اندازه دلخواه هستید، پوسته تخم مرغ را تهیه کنید. یک برچسب شکل دار را با چسباندن طول یک چسب برق به قسمت براق نایلون فریزری و بریدن و پانچ کردن آن به شکل دلخواه درست کنید.

     

    نایلون فریزری و یا نایلون چسب دار را ببرید و آن را به داخل نیمه پوست تخم مرغ بچسبانید و با انگشتتان تمام قسمت آن را بکشید تا اطمینان حاصل کنید که نایلون تمام سطح داخل تخم مرغ را پوشانده است.

    اگر دریافتید که نایلون فریزر برای جاساز شدن در آن سخت است به گزارش پرشین وی می توانید با سشوار آن را گرم کنید تا راحت تر داخل آن قرار گیرد.

    برای رنگ آمیزی تخم مرغ ها ، حدود 10-20 قطره از رنگ غذایی را با 2/1 قاشق چایخوری سرکه مخلوط کنید و سپس 4/1 فنجان آب به آن اضافه کرده و هم بزنید.می توانید این رنگ ها را کم و زیاد به کار ببرید تا سایه رنگ های متفاوتی به دست آورید.

    پوسته تخم مرغ را در این محلول رنگی غوطه ور کنید و هرچه طولانی تر آن را داخل رنگ نگه دارید رنگ تیره تر و پررنگ تری حاصل می شود.

    سپس پوسته تخم مرغ ها را از محلول های رنگی درآورده و بر روی سطحی مانند یک تخته سوزنی قرار دهید تا حدود 15- 30 دقیقه روی آن باشد تا به خوبی خشک شود، می توانید هر سطح دیگری که بتوان تخم مرغ را روی آن ثابت قرار داد استفاده کرد.

     

    پس از خشک شدن پوسته تخم مرغ به آرامی نایلون چسب دار را خارج کنید و بقیه کار را زمانی ادامه دهید که سبزه شما داخل کارتن تخم مرغ سبز و آماده شده باشد.

     

    کارتن تخم مرغ را طوری ببرید که بتوان سبزه گندم را از آن جدا کرد. آن را طوری ببرید که بتوان آن را داخل پوسته تخم مرغ قرار داد.

     

    سبزه را داخل پوسته تخم مرغ قرار دهید. شما ممکن است مجبور شوید کمی کارتن تخم مرغ را فشار دهید تا به خوبی داخل پوسته جا شود.

     

    به طور مرتب آن را آبیاری و مراقبت کنید تا حداقل 7 روز باقی می ماند.می توانید ساقه های قدیمی شده را قیچی کنید تا ساقه جدیدتر رشد کند.

     

    ایده ای زیبا برای سبزه ی سفره هفت سین ایده ای زیبا برای سبزه ی سفره هفت سین ایده ای زیبا برای سبزه ی سفره هفت سین ایده ای زیبا برای سبزه ی سفره هفت سین ایده ای زیبا برای سبزه ی سفره هفت سین ایده ای زیبا برای سبزه ی سفره هفت سین ایده ای زیبا برای سبزه ی سفره هفت سین

  • leftPublish
  • ۱۶:۲۸   ۱۳۹۴/۱۲/۵
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19753 |39377 پست

    سبزه ی متفاوت هفت سین

    سبزه ی کوزه ای

    ده روز قبل از عید دست به کار شوید 

    نکات مهم: در این روش حتما باید از بذرهای لعاب‌دار استفاده کرد، زیرا همان‌طور که قبلا گفته شد وجود لعاب باعث چسبندگی و ماندگاری بذرها روی دیواره عمودی کوزه می‌شود. بنا بر این در این روش یا از بذر شاهی (که لعاب بسیار خوبی تولید می‌کند) و یا از مخلوط حجم مساوی تخم خرفه و خاکشیر استفاده کنید. مقدار آبی که روی بذر می ریزیم باید به اندازه ای باشد که حالت ژله ای به خود بگیرد چون اگر رقیق شد بین دانه ها فاصله می افتد و سبزه ها کم پشت می شود. برای این کار باید از کوزه سفالی و بدون لعاب استفاده کرد. وجود لعاب مانع از مرطوب شدن مناسب دیواره کوزه می‌شود. درون کوزه باید همیشه پر آب باشد و ظرف زیر کوزه نیز هر روز باید خالی شود چون هر روز مقداری از آب کوزه تبخیر می‏ شود باید به طور مرتب در آن آب بریزیم کوزه را در محل پر نور قرار دهید و گاه گداری آن را بچرخانید تا نور به همه جای آن برسد. بعد از چند روز کوزه سبز شده و از تماشای آن لذت خواهید برد. میتوانید برای زیبایی بیشتر درون کوزه اب چند شاخه گل قرار دهید. بهتر است مراحل تهیه این سبزه را حدودا ۱۰ روز قبل از عید شروع کنید. اگر مراحل را زودتر شروع کنید بعد از گذشت چند روز از سال جدید بذرهای روی کوزه بلند و نامرتب میشوند

    ایده ای زیبا برای سبزه ی سفره هفت سین
  • ۱۶:۲۸   ۱۳۹۴/۱۲/۵
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19753 |39377 پست
    سبزه_کوزه_ای
    تهیه کوزه سبز نیز بسیار جالب است. با استفاده از یک کوزه سفالی و مقداری بذر شاهی یا خرفه و خاکشیر ( بذرهای لعاب دار) می‏ توانیم سبزه کوزه ‏ای درست کنیم. ابتدا کوزه را از آب پر می‏ کنیم و برای مدت یک شبانه ‏روز آن را همان‏طور پر از آب نگه می‏ داریم تا جدار کوزه کاملاً خیس شود. مرحله بعدی ایجاد سطح اتکا و یا سطحی مناسب برای رشد ریشه‌های بذرها است. اگرچه بذرهایی مانند شاهی و خاکشیر لعاب دارند، اما این لعاب تا مدتی وجود دارد و بعد از آن سبزه باید به‌واسطه رشد ریشه‌هایش روی دیواره کوزه دوام بیاورد. به همین دلیل باید سطحی برای ریشه‌ها ایجاد کرد تا در لابه‌لای آن فرو روند و بذرها پایین نریزند. بدین منظور روی کوزه یک جوارب نایلونی یا همان جوراب های زنانه (ترجیحا به رنگ کرم) می‌کشیم، به طوری که کف کوزه در قسمت نوک پنجه جوراب و سر جوراب نیز در قسمت دهانه کوزه قرار گیرد. اضافه جوراب را نیز می‌توان داخل دهانه کوزه وارد کوزه کرد.

    برخی افراد به جای جوراب (که ساده‌ترین گزینه است) از پارچه‌های نازک و نخی و البته درشت بافت که به نام تنظیف معروف است استفاده می‌کنند و کوزه را در لایه‌ای از این پارچه می‌پیچند. البته این کار نسبت به جوراب نایلونی حوصله بیشتری نیاز دارد، زیرا کناره‌های پارچه را باید با نخ و سوزن دوخت و طوری پارچه را در اطراف کوزه محکم کرد که طی قراردهی و جوانه‌زنی بذرها دچار چین‌خوردگی نشود. سپس بذرها را که قبلا مرحله خیس شدن را طی کرده‌اند به‌آرامی و با انگشتان دست روی دیواره کوزه قرار می‌دهیم، به طوری که در مورد بذر شاهی فقط یک لایه نسبتا نازک و در مورد مخلوط خرفه و خاکشیر لایه نسبتا ضخیم‌تری به شکل یکنواخت تمامی سطح کوزه را بپوشاند و به جوراب یا پارچه موجود روی سطح کوزه بچسبد. از آن‌جا که آب کوزه روزانه مقداری تبخیر می‌شود، به طور مرتب سطح آب را بررسی کنید و در صورت لزوم مجددا در کوزه آب بریزید. وجود آب، رطوبت مورد نیاز بذرها را تامین می‌کند. البته گاهی اسپری آب نیز به تامین رطوبت و شادابی بذرها کمک می‌نماید.
  • ۰۰:۴۷   ۱۳۹۴/۱۲/۶
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19753 |39377 پست

    سبزه ی متفاوت هفت سین

    ایده ای زیبا برای سبزه ی سفره هفت سین
  • ۰۹:۴۲   ۱۳۹۴/۱۲/۶
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19753 |39377 پست

    سبزه ی متفاوت هفت سین 95

    ایده ای زیبا برای سبزه ی سفره هفت سین
  • ۰۹:۴۳   ۱۳۹۴/۱۲/۶
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19753 |39377 پست

    سبزه ی متفاوت هفت سین

    ایده ای زیبا برای سبزه ی سفره هفت سین
  • leftPublish
  • ۱۱:۲۸   ۱۳۹۴/۱۲/۶
    avatar
    mona monaکاپ آشپزی کاپ عکاس برتر 
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|48267 |46689 پست

    سبزه هسته نارنج و پرتقال

    ایده ای زیبا برای سبزه ی سفره هفت سین ایده ای زیبا برای سبزه ی سفره هفت سین ایده ای زیبا برای سبزه ی سفره هفت سین ایده ای زیبا برای سبزه ی سفره هفت سین ایده ای زیبا برای سبزه ی سفره هفت سین ایده ای زیبا برای سبزه ی سفره هفت سین ایده ای زیبا برای سبزه ی سفره هفت سین ایده ای زیبا برای سبزه ی سفره هفت سین ایده ای زیبا برای سبزه ی سفره هفت سین ایده ای زیبا برای سبزه ی سفره هفت سین
  • ۱۵:۰۶   ۱۳۹۴/۱۲/۶
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19753 |39377 پست

    سبره ی متفاوت

    سبزه هسته خرما

    به جای سبز کردن عدس و گندم برای سبزه عید هسته خرما هست .. برای هدر ندادن غلاتی که میتونه منبع تغذیه انسانها باشه و همینطور برای داشتن سبزه ای ماندگار که بتوان اونو تو طبیعت کاشت و سالها از ااکسیژنی که تولید میکنه استفاده کرد

    دانه خرما رو داخل یک دستمال نمدار بپیچید و داخل پلاستیک زیپلاک بزارید  تا ریشه بده  حدود 2 هفته و نیم طول میکشه تا ریشه بده بعد داخل  گلدونتون که توش رو با خاک باغچه  پر کردید بکارید ( ترجیحا خاک سبک باشه)  و روش یک لایه خاک بریزید تا زمان سبز شدن بذرها ،بستر کاشت همیشه مرطوب باشه واب را روی ان اسپره کنید.پس از سبز شدن فاصله ابیاری بتدریج افزایش دهید وتا خاک خشک نشده اب ندهید. باید گیاهتان را درمکانی با افتاب ملایم ویا فیلتر شده مانند افتاب پشت پرده توری قرار دهید ویا گیاه را به مکانی روشنتر با نورغیر مستقیم منتقل نمایی

    ایده ای زیبا برای سبزه ی سفره هفت سین
  • ۱۵:۰۸   ۱۳۹۴/۱۲/۶
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19753 |39377 پست

    سبزه تخمه آفتابگردان

    این سبزه به 15 روز زمان برای کامل شدن احتیاج دارد ضمنا این بذر را فقط باید در فصل زمستان آماده کنید چون با هوای گرم سازگار نمیباشد.

    برای شروع 2 لیوان تخمه آفتابگردان را 24 ساعت خیس کنید سپس در دستمال نخی ریخته و طبق آموزش بذرهای بدون لعاب عمل کنید.

    بعد از 3-4 روز،تخمه ها ریشه هایی به بلندی 7-8 س پیدا کرده و جوانه قلابی شکل آن ظاهر میشود.

    در این مرحله  تخمه ها اماده ریختن در ظرف اصلی میباشند.

    سبد یا ظرفی که برای این بذر استفاده میکنید باید حداقل 15 س دیواره داشته باشد

    حتما 5 تا 7 س از لبه ظرف را خالی بگذارید تا ساقه های سبزه مشخص نباشد. **ریشه های این سبزه دیرتر در هم فرورفته و فرم میگیرد. *داخل کتاب سبزه های خانم اسفندیاری گفته شده بود که 10 س داخل ظرف بذر بریزین و 5 سانت خالی بذارین تا لبه

    به نظرم 10 س خیلی زیاد بود و این تخمه ها بیچاره خیلی کمبود جا داشتن.یه جورایی بالای دهنه ظرف حالت انفجار ایجاد شده

    ایده ای زیبا برای سبزه ی سفره هفت سین
  • ۱۵:۰۹   ۱۳۹۴/۱۲/۶
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19753 |39377 پست

    آموزش سبز کردن ماش  

    ابتدا 1 لیوان ماش را درون کاسه‌ای بریزید و به اندازه ۲ بند انگشت آب روی آن‌ بریزید ، پس از 3-4 روز ماش‌ها سفید میشوند و باید ماش ها را داخل پارچه نخی بریزید. 

    پس از 2-3 روز که ماش‌ها جوانه زدند آن‌ها را درون ظرفی که از قبل ته آن لایه‌ای از پنبه گذاشته‌اید بریزید و پخش کنید سپس روی ماش ها را با پارچه ای خیس بپوشانید ؛ پس از 2 روز دستمال را از روی ماش‌ها بردارید و تا حدی که مرطوب بمانند روی آن‌ها آب اسپری کنید و در جایی نزدیک نور افتاب قرار دهید تا کم کم رشد کنند. 

    بسته به نوع ماش زمان سبز شدن هم متفاوت میباشد ، با توجه به نکات گفته شده زمان را خودتان تخمین بزنید ، در تهیه سبزه استفاده از ظروف سفالی و چینی نتیجه بهتری از ظروف پلاستیکی خواهد داد ، هرچه ضخامت پنبه کمتر باشد عمر سبزه بیشتر میشود ، آبی که در طی مراحل کشت سبزه عید استفاده میکنید آب ولرم باشد

    ایده ای زیبا برای سبزه ی سفره هفت سین
  • ۱۲:۵۴   ۱۳۹۴/۱۲/۸
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19753 |39377 پست

    این عروسکهای سبزه ایده خوبی برای سفره هفت سین میتونه باشه

    یکی از این سرکه ها که تو تصویر میبینید بخرید و از اون قسمتی که با خودکار مشخص هست را قیچی کنید اینو که وارونه کنید میشه دامن عروسک ...بعد یه عروسک پلاستیکی ارزان قیمت بخرید و از کمر به پایین کات کنید و با چسب به قسمت ته جای سرکه با چسب فیکس کنید...اطراف جای سرکه را پنه بهداشتی بچسبانید و تخم شاهی یا خاک شیر را سه ساعت خیس کنید و بر روی پنبه بمالید...برای لباس عروسک هم به سلیقه خودتان لباس درست کنید...یه ظرف خالی شیشه شور را آب بریزید و روی تخم های شاهی اسپری کنید تا رشد کند...

    شاهی و خاک شیر وقتی خیس باشه لزج مانند میشه و راحت میچسبه. 

    ایده ای زیبا برای سبزه ی سفره هفت سین

  • leftPublish
  • ۱۴:۵۸   ۱۳۹۴/۱۲/۸
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19753 |39377 پست

    سبزه ی متفاوت

    ایده ای زیبا برای سبزه ی سفره هفت سین
  • ۱۹:۳۵   ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19753 |39377 پست

    سبزه ی ذرت

    ذرت_سبزه

     بیست روز قبل از عید شروع کنید سبزه ذرت بندازید :

    چهارروز ذرت را خیس کرده و هرروز آبش را عوض کنید ولی جاشو عوض نکنید تا جونه بزنه سپس داخل داخل دستمالی نخی ریخته و مرتب با آب اسپری میکنیم و رویش را با دستمال میپوشانیم تا مرطوب بماند تا ذرتها جوانه بزنن وقتی ذرت ها سبز شدن یک سبد را داخل تنگ گذاشته و ذرتهارا داخل سبد میریزیم تنگ را پر آب کرده به صورتیکه ذرتها داخل آب باشند

    بعداز ده روز ریشه داده و سبز میشود و داخل تنگ ماهی انداخته و برای عید سبزه زیباای درست کرده ایم

    نکته:

    با دونه ذرت که باهاش پفیلا درست میکنیم نمیشه این سبزرو انداخت جونه نمیزنه دونه پفیلا🌹

    دانه بلالی تازه و کنسرو نشده 

    ایده ای زیبا برای سبزه ی سفره هفت سین

  • ۱۷:۴۲   ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19753 |39377 پست

    #بهترین_زمان_سبز_کردن_انواع_بذرها.

    در حال نزدیک شدن به عید هستیم
    وهمه دوست دارن سبزه خود را هر چه زیباتر درست کنن
    پس این مطلب مفید رو به شما دوستان تقدیم میکنم مدت_زمان_مناسب_رشد_سبزه_ها_

    زمان مناسب برای کاشت سبزه گندم :
    جهت سبز کردن گیاه گندم شما باید از روز 20 اسفند ماه یعنی 10 روز قبل از عید جهت سبز کردن این گیاه اقدام نمایید

    زمان مناسب برای کاشت سبزه عید ماش :ماش نسبت به گندم کمی طول می کشد تا سبز شود شما حداقل برای شبز کردن گیاه ماش به 12 روز وقت نیاز دارید یعنی مناسب ترین موقع جهت سبز کردن گیاه ماش روز 18 اسفند خواهد بود

    بهترین زمان برای سبزه عید عدس :
    سبزه عدس بیشترین مدت زمان را برای سبز شدن نیازمند است و برای سبز شدن به 15 روز وقت نیاز دارد از این رو شما بهتر ازست از روز 14 یا 15 اسفند براس سبز کردن دانه عدس اقدام نمایید.


    زمان گذاشتن سبزه عید شاهی و خرفه :
    گیاهان شاهی و خرفه سریع تر از همه سبز می شوند از این رو شما فقط 10 روز و نه بیشتر برای سبز کردن شاهیو خرفه وقت نیاز ندارید.


    زمان مناسب برای کاشت سبزه یونجه :
    یونجه نیز یکی از دانه های مناسب جهت سبز کردن است مدت زمانی که طول می کشد تا دانه یونجه به اندازه ی کافی رشد نماید تنها 10 روز می باشد یعنی بهترین زمان جهت سبز کردن یونجه روز 24 اسفند خواهد بود.


    زمان مناسب برای کاشت سبزه شنبلیله :
    شنبلیه نیز یکی از گیاهانی است که برای جوانه زدن نیاز به زمان زیادی ندارد این گیاه جهت جوانه زدن فقط به 2 الی 3 روز فقط زمان نیاز دارد این گیاه جهت رشد مناسب تا روز 13 ام تنها به 14 روز وقت نیاز دارد.


    زمان مناسب برای کاشت سبزه ارزن :
    ارزن هم یکی از گیاه های محبوب برای شبزه انداختن است این گیاه طی 4 روز جوانه میزند و بهترین زمان برای رشد این سبزه تا روز 13 ام تنها 14 روز قبل از عید می باشد.




    الف- دانه های که باید حدود ۶ تا ۸ ساعت خیس کنید:
    یونجه ( مدت جوانه زدن : ۶-۵ روز )
    شنبلیله ( مدت جوانه زدن : ۴-۳ روز )
    تربچه ( مدت جوانه زدن : ۵-۴ روز )
    کنجد ( مدت جوانه زدن : ۲-۱ روز )



    ب- دانه هایی که باید حدود ۱۰ تا ۱۸ ساعت خیس کنید:
    نخود ( مدت جوانه زدن : ۴-۳ روز )
    عدس ( مدت جوانه زدن : ۵-۳ روز )
    ماش ( مدت جوانه زدن : ۵-۳ روز )
    سویا ( مدت جوانه زدن : ۵-۳ روز )
    آفتاب گردان ( مدت جوانه زدن : ۲-۱ روز )
    گندم ( مدت جوانه زدن : ۳-۲ روز )
    چاودار ( مدت جوانه زدن :۳-۲ روز )
    ارزن ( مدت جوانه زدن :۴-۳ روز

    ویرایش شده توسط رهام 💙دنیز💕 در تاریخ ۱۱/۱۲/۱۳۹۴   ۱۷:۴۳
  • ۱۲:۳۸   ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19753 |39377 پست

     سبزه ی  بذرشاهی دور کوزه .

    ایده ای زیبا برای سبزه ی سفره هفت سین
  • ۱۲:۳۹   ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19753 |39377 پست

     سبزه ی لبو 

    ایده ای زیبا برای سبزه ی سفره هفت سین
  • ۱۱:۴۵   ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19753 |39377 پست

    کاشت سبزه عید متفاوت

    #سبزه_عيد 

    این روزها با نزدیک شدن به نوروز جریان‌هایی در شبکه‌های اجتماعی در حال اتفاق افتادن است. بیایید تا به جای استفاده از گندم، عدس، ماش و... برای سبزه انداختن از راه‌حل‌های تازه‌ای استقبال کنیم. برای داشتن یک سبزه متفاوت برای عید باید زودتر دست بجنبانیم.

    برای نوروز ۹۵ سبزه عید را با نهال جایگزین ‌کنیم!

    سالانه حجم بسیار زیادی گندم، عدس و... به قیمت تقریبی شش میلیارد تومان که با زحمت زیاد و صرف منابع ارزشمندی همچون آب شیرین و فشار زیادی بر طبیعت تولید شده‌اند روانه سطل زباله، کوچه و خیابان و... می‌شوند. آب مصرفی برای تولید هر کیلو گندم هزار و ۵۰۰ لیتر است.

    اما امسال ما این مواد را هدر نمی‌دهیم و به جای کاشت سبزه، با کاشت بذرهای مناسبی مثل هسته مرکبات، بر سر سفره هفت‌سین نهال‌های کوچک و زیبایی می‌گذاریم که به جای عمر چند روزه، عمر چند صد ساله دارند و تامین‌کننده هوای پاک برای چندین نسل هستند. چه ریشه‌ای عمیق‌تر و چه سبزه‌ای سبز‌تر و زنده‌تر از درخت. در نیمه دوم فروردین‌ماه در کنار یکدیگر نهال‌های کوچک‌مان را در دامان طبیعت خواهیم کاشت و جنگلی جوان به زمین هدیه می‌کنیم.

    چگونه یک نهال کوچک مرکبات بکاریم؟

    هسته‌های نارنج، پرتقال و لیمو و... را به مدت ۴۸ساعت در آب خیس کنید و سپس در گلدان یا ظرفی که خاک سبک باغچه در آن ریخته‌اید بکارید. اگر می‌خواهید این کار را انجام دهید باید از همین روزها شروع کنید تا برای سفره عیدتان نهال‌هایی کوچک داشته باشید.

     

    در ضمن نکات زیر را فراموش نکنید:

    • خاک گلدان را همیشه مرطوب نگه دارید.

    • مدت زمانی که طول می‌کشد تا هسته‌ها جوانه بزنند بین دو هفته تا دو ماه خواهد بود. پس صبور باشید.

    • اگر پوست هسته لیموها را بکنید، زودتر به نتیجه می‌رسید.

    در آخر سبزهایی با ظاهری زیبا خواهید داشت.

    ایده ای زیبا برای سبزه ی سفره هفت سین

  • ۱۷:۵۲   ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19753 |39377 پست

    سبزه ی عروسکی

    ایده ای زیبا برای سبزه ی سفره هفت سین
  • ۱۲:۲۰   ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
    avatar
    fatemeh.g21
    سه ستاره ⋆⋆⋆|3229 |3068 پست

    ایده برای سبزه هفت سین عید

    ایده ای زیبا برای سبزه ی سفره هفت سین

    ویرایش شده توسط fatemeh.g21 در تاریخ ۳۰/۱۱/۱۳۹۵   ۱۳:۴۹
  • ۱۱:۳۰   ۱۳۹۵/۱۲/۱
    avatar
    سمانه 25
    کاربر جديد|46 |46 پست
    زیباکده
    رهام💝دنیز💖 : 

     سبزه ی لبو 

    ایده ای زیبا برای سبزه ی سفره هفت سین
    زیباکده

    سبزه لبو نشنیده بودم جالبه میشه لطفا بگین چجوری این سبزه باید کاشت؟

  • ۱۶:۳۱   ۱۳۹۵/۱۲/۲
    avatar
    fatemeh.g21
    سه ستاره ⋆⋆⋆|3229 |3068 پست

    ایده برای سبزه عید

    ایده ای زیبا برای سبزه ی سفره هفت سین

  • برای شرکت در مباحث تبادل نظر باید ابتدا در سایت  ثبت نام  کرده، سپس نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد نمایید؛    (Log In) کنید.
موضوع قبل
موضوع بعد
آخرین پست های این تالار
آخرین پست های این بخش
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان