خانه

8 نکته برای مرتب نگه داشتن کیفتان

  • آیا اکثر اوقات به راحتی نمی توانید وسیله مورد نظرتان را در کیفتان پیدا کنید؟ اگر جوابتان مثبت است پس شما جزو آن دسته از خانمهایی هستید که در مدیریت محتویات داخل کیفتان خوب عمل نمی کنید. گاهی اوقات لوازم کوچکی که در کیفتان می گذارید در ته کیف و زیر انبوهی از وسایل دیگر قرار می گیرند و این پیدا کردن وسیله مورد نظر را زمانبر می کنند. این مساله وقتی در میان جمعی از دوستان یا همکارانتان قرار گرفته اید می تواند باعث عصبانیت شما گردد. پس حالا وقت مرتب کردن کیفتان است. در اینجا نکاتی را برخواهیم شمرد که شما در مرتب نگه داشتن کیفتان کمک خواهد کرد.

    1. کیف جادار بخریدکیف
    اگر کیف مناسبی ندارید یا قصد خرید کیف جدیدی را دارید حتما کیفی را انتخاب کنید که جیبها و فضای زیادی داشته باشد. ممکن است کیف دارای یک یا دو قسمت اصلی باشد اما حتما باید در داخل آن جیبهای زیادی برای نگهداری پول، سکه و موبایل شما وجود داشته باشد. کیفی را انتخاب کنید که در بیرون و داخل آن به اندازه کافی جیب داشته باشد.

    2. یک ساعت از زمانتان را به مرتب کردن کیفتان اختصاص دهید
    در عرض یک ساعت می توانید کیفتان را کاملا مرتب کنید. یک ساعت زمان در آخر یا وسط هفته را به مرتب کردن کیفتان اختصاص دهید. حتما دقت کنید کیفی انتخاب کنید که جیبهای زیپدار با اندازه های مختلف داشته باشد.

    3. کیفتان را خالی کنید و چیزهایی که به آنها نیاز ندارید را دور بریزید
    حالا، کیفتان را کاملا خالی کنید و تمام محتویات کیف را روی یک سطح صاف قرار دهید. چیزهایی که دیگر به آنها نیاز ندارید را جدا کنید و دور بریزید. اکثر خانمها عادت دارند قبض های قدیمی، تکه کاغذهایی که رویشان آدرس نوشته اند یا کاغذهای تبلیغاتی را در کیفشان نگه دارند. بعضی ها حتی بسته بندی خوراکیهایی که خورده اند را هم در کیفشان میریزند و کم کم کیفشان پر از آشغال می شود. پس هر از گاهی نگاهی به محتویات کیفتان بیندازید و این قبیل چیزها را در سطل آشغال بریزید.

    4. دقت کنید تودوزی کیفتان پاره نشده باشد
    در کیفهای بهم ریخته و شلوغ اکثرا خرده های نان یا خوراکیهای دیگر نیز وجود دارد. کیفتان را کاملا برگردانید و درزهای توردوزی پارچه ای داخل کیف را بررسی نمایید. کیف را تکان دهید تا خرده های نان و دیگر چیزهای زائد داخل آن بیرون بریزد. اگر درزهای داخلی کیفتان پاره شده باشند این خرده های خوراکی زیر تودوزی کیفتان رفته اند. پس کاملا کیفتان را از این خرده های خوراکی پاک کرده و اگر درزهای کیفتان پاره شده اند آنها را بدوزید.

    5. وسایل داخل کیفتان را دسته بندی کنید
    می توانید وسایلتان را  نسبت به مورد استفاده شان دسته بندی کنید. دسته وسایل آرایشی، داروها، لوازم التحریر، مجموعه کارتها و کلیدهایتان. فراموش نکنید وسایلی که لزومی برای نگه داشتنشان در کیفتان ندارید را مجددا در کیف قرار ندهید.

    6. کیف پولتان را نیز مرتب کنید
    شاید کار سختی باشد ولی مرحله بسیار مهمی است. قبل از اینکه کیف پولتان را در کیف قرار دهید باید حتما آن را مرتب کنید. کیف پولتان را خالی کنید، چیزهای بی استفاده را دور بریزید و کارتهای داخل کیف پولتان را دسته بندی کنید. باید گواهینامه رانندگی، کارتهای اعتباری، کارت هدیه و کارتهای تخفیفتان را از هم جدا کرده در قسمتهای مخصوص قرار دهید. پولهایتان را هم بر اساس ارزش آنها طبقه بندی کنید و پولهای با ارزش تر را زیر بقیه پولهایتان قرار دهید. سکه هایتان را جدا از بقیه پولهایتان نگه دارید، بهتر است پول خردهایتان را در جیب جلویی کیف قرار دهید.

    7. هر دسته وسیله را داخل کیف زیپ دار کوچکی قرار دهید
    وسایل آرایش، داروها و دیگر وسایلتان را داخل کیف زیپ دار با سایز مناسبی قرار دهید. این کار باعث می شود وسایلتان ته کیف نیفتد و گم نشود.

    8. همه وسایل را به داخل کیف برگردانید
    حالا، همه وسایل باقی مانده و کیفهای کوچک مخصوص لوازم آرایش، داروها و غیره را داخل کیف دستی تان قرار دهید. یک کیف ایده آل باید دو جیب بیرونی هم داشته باشد. موبایلتان را در یکی از جیبها و کلیدهایتان را در دیگری قرار دهید.

    مترجم اختصاصی زیباکده : آذر امینی

    برچسب ها مد ,
       0

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان