خانه

با خوردن یک شکلات در روز دیگر به پزشک مراجعه نکنید.

  • بر اساس این نظریه یعنی باید شکلات را جایگزین یک سیب در روز کنیم؟ ولی شکلات چه خواص مفیدی برای سلامتی می تواند داشته باشد؟ منظور چه نوع شکلاتی است؟
    قطعاً منظور اسنیکر و کیت کت و تویکس و ... نیست.
    منظور شکلات های شیرینی نیستند که به راحتی از هر مغازه ای می توانید بخرید. منظور شکلات تلخ است. این نوع شکلات با شکلات های دیگر زمین تا آسمان فرق دارد. یعنی شکلات تیره با حداقل 70 درصد شکلات و حتی اگر می توانید شکلات 90 درصد. اگر به خوردن این نوع شکلات عادت کنید، دیگر دوست ندارید شکلات های شیرین بخورید و از خواص سلامتی آن نیز بهرمند خواهید شد. در این متن 5 مورد از خواص شکلات تلخ را می توانید بخوانید.

    1.شکلات تلخ مواد معدنی بسیار بالایی دارد
    با خوردن شکلات تلخ مقادیر طبیعی از فیبر، آهن، منیزیم، مس، منگنز، پتاسیم، روی و سلنیوم را دریافت می کنید.

    2.کاهش دهنده فشار خون
    طبق تحقیقات انجام شده روی افرادی سالمی که فقط فشار خون آن ها بالاتر از حد مطلوب بود، وقتی یک تکه شکلات تلخ به رژیم غذایی آن ها اضافه شد، فشار خون آن ها کاهش پیدا کرد.

    3.کاهش دهنده قند خون
    شکلات تیره نیز مقداری قند دارد، اما در درجه اول از چربی ساخته شده است. ولی از چربی های سالمی مثل اولئیک ساخته شده، همان چربی که در روغن زیتون نیز یافت می شود. این مقدار از چربی باعث پایین نگه داشتن شاخص گلیسمی شده که خود باعث کاهش فشار خون می شود. پلی فنول ها در شکلات تلخ، باعث بهبود سلامت عروقی و کنترل قند خون می شوند.

    4.حاوی آنتی اکسیدان زیاد
    آنتی اکسیدان ها از آسیب رادیکال های آزاد در بدن جلوگیری می کنند. وقتی اکسیژن با مولکول های خاصی در بدن برخورد می کند، رادیکال های آزاد شکل می گیرند. اکسیداسیون سلول شبیه به زنگ زدن یک شیء است. بنابراین آنتی اکسیدان ها از این آسیب که به خاطر اکسیداسیون سلولی است (که شامل پیری زودرس، آسیب به DNA و انواع خاصی از سرطان می شود)، جلوگیری می کنند. محققان دریافتند آنتی اکسیدان های شکلات تلخ با اثرات منفیِ آسیب رادیکال های آزاد در بدن مبارزه می کنند.

    5.جلوگیری از بیماری های قلبی- عروقی
    شکلات تلخ حاوی فلاونوئید و پلی فنول نیز می باشد. محققان دریافتند مصرف یک تکه کوچک شکلات تلخ در هر روز، از 70 درصد از عارضه های قلبی- عروقی غیر کشنده و 15 درصد از عارضه های قلبی- عروقی کشنده را بین هر 10000 نفری که بیش از ده سال است تحت درمان هستند، جلوگیری می کند.

    نتیجه گیری
    البته به این معنی نیست که می توانید خیلی افراطی شکلات تلخ بخورید. این شکلات ها به خاطر چربی بالایی که دارند، کالری بالایی نیز دارند. ولی خوبی آن این است که با همان تکه کوچک شکلات نیز می توانید از خواص مفید آن بهرمند شوید. در تمام مقالات و تحقیقات نیز گفته شده که این مقدار باید کم باشد. یک یا دو تکه کوچک در روز کافی است. اگر در ابتدا نمی توانید از درصدهای بالا شروع کنید، از شکلات تلخ 50 درصد شروع کنید تا به 90 درصد برسید.

    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی
    برچسب ها سلامتی ,
       0

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان