خانه

بهترین دبستان دخترانه غیردولتی منطقه 8

  • بهترین دبستان دخترانه غیردولتی منطقه 8

    مقدمه: : در این مقاله سعی شده است که بهترین دبستان دخترانه منطقه 8 معرفی شود. بهترین دبستان دخترانه منطقه 8 را باید از بین بهترین دبستان های دخترانه غیردولتی منطقه 8 جستجو کرد. ابتدا نگاهی به ویژگی های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و تاریخی منطقه 8 خواهیم داشت و سپس لیست دبستان های دخترانه غیردولتی منطقه 8 را با هم می بینیم و در نهایت بهترین دبستان دخترانه منطقه 8 را معرفی می کنیم. توجه فرمایید که در این مقاله دبستان های دخترانه دولتی، هیات امنایی و شاهد در نشر گرفته نشده است، زیرا این مدارس طبق دستورالعمل آموزش و پرورش فعالیت می کنند و رقابت چندانی بین آنها وجود ندارد. تقریبا همگی یک روند و یک نتیجه را دارند.

    طبق لیست دبستان های دخترانه غیردولتی منطقه 8 این مدارس در این منطقه فعال هستند: رسا، سفیران پردیس، سیمای فرشتگان، اندیشه دانش، نورالزهرا، طاهره، فریار، راه معصومه، پویندگان علم، طرح نو، مهر، گلبرگ، آلا، نداالنبی، حافظ، نبوت

    ذکر این نکته ضروری است که صفت "بهترین دبستان" نسبی است و هر دانش آموزی باید به دبستانی که مناسب وضعیت اقتصادی خانواده، موقیعت قرارگیری نسبت به منزل، سطح توانایی دانش آموزان و همسو با فرهنگ و ارزش های خانواده است برود. بعنوان مثال، حضور یک دانش آموز با ضریب هوشی و معدل متوسط در یک دبستان تیزهوشان می تواند تاثیرات بسیار بدی بر او بگذارد یا حضور یک دانش آموز از خانواده مذهبی در دبستانی که به امور فوق برنامه مانند: شنا، باله، موسیقی، اردوهای تفریحی اهمیت زیاد می دهند می تواند مشکل ساز باشد. بنابراین در انتخاب دبستان برای فرزند خود فاکتورهای زیادی را در نظر بگیرید. وب سایت مدرسه کلوب مقالات مفیدی در این باره دارد که کمک زیادی به شما می کند.

    به یاد داشته باشید که ماژول مدرسه یاب در وب سایت مدرسه کلوب شما را قادر می سازد که به راحتی مناسبترین دبستان را در شهر، منطقه و خیابان مورد نظر خود یافته و مقالاتی که در این باره است به شما کمک می کند با بهترین دبستان های هر منطقه آشنا شوید.

    ابتدا مروری داشته باشیم بر تاریخچه و خصوصیات منطقه 8 تهران

    درباره منطقه 8 بیشتر بدانیم.

    منطقه 8 در شرق تهران واقع شده است. مناطق 4، 13 و 7 در اطراف این منطقه قرار دارند. این منطقه رتبه 8 توسعه یافتگی در بین مناطق 22 گانه تهران را داراست. این منطقه 1321 هکتار وسعت و 425000 نفر جمعیت را در خود جای داده است. این منطقه به 3 ناحیه و 13 محله تقسیم شده و اتوبوس های تندرو خطوط 3،5 و 9 و همچنین 5 ایستگاه مترو دسترسی به آن را آسان می کنند.

    از نظر تاریخی شروع پیدایی منطقه 8 به اوایل دهه 20 شمسی باز می گردد؛ زمانیکه، بعلت این منطقه در حاشیه شهر تهران قرار داشت و تعداد زیادی کارگر و مهاجران ارمنی، زرتشتی و آذری زبان شروع به خرید زمین کردند. در اوایل دهه 40 این روند ادامه پیدا کرد و در دهه 50 با قراردادی که شهرداری با مهندسان فرانسوی برای طراحی منطقه منعقد کرد این رشد سرو سامان گرفته و منظم شد و محله تهرانپارس تبدیل به یکی از محبوبترین محلات تهران شد.

    از نظر اجتماعی باید منطقه 8 را جغرافیایی مدارا و تساهل دانست. حضور تعداد زیادی از زرتشتیان و ارامنه با مهاجران آذری نوعی فرهنگ مدارای مذهبی به وجود آورد که هنوز هم ادامه دارد. ساکنین باورهای مذهبی معتدل دارند و از نظر اجتماعی نیز تعداد زیادی از ساکنین در مشاغلی که نیاز به تحصیلات عالی ندارد مشغول به کار هستند. از نظر اقتصادی، ساکنین منطقه 8 را می توان در رده متوسط جای داد.

    ویژگی دبستان های دخترانه منطقه 8

    این افراد مایل هستند فرزندانشان در دبستانی تحصیل کند که در عین اهمیت به آموزش های رسمی از نظر فرهنگی نیز همسو با خانواده باشد. بنابراین، نباید انتظار داشت که همه دبستانهای دخترانه منطقه 8، امکانات یکسانی داشته باشند. دبستانها باید امکانات خود را طوری سامان دهی کنند که پاسخگوی تمام سلیقه ها از نظر اقتصادی، رفاهی و فرهنگی باشد. در مطالعه نظرات والدین بسیار به این جمله برمی خوریم که " فلان دبستان زیاد از حد شاد است. من این دبستان را مناسب نمی بینم". یا " دبستان ..... خیلی کلاس های فوق برنامه دارد که شهریه را بالا می برد. این کلاسها هیچ ضرورتی ندارند." نظرات اینچنینی ثابت می کند که "بهترین دبستان دحترانه" را باید نسبت به فاکتورهای زیادی سنجید. مقاله "ویژگی های یک مدرسه خوب" و مقالات دیگر در وب سایت مدرسه کلوب کمک زیادی به شما خواهد کرد.

    اکنون به معرفی برخی از دبستان های دخترانه غیردولتی منطقه 8 که بازخوردهای مثبت والدین داشته اند می پردازیم.

    • پیش دبستان و دبستان دخترانه غیردولتی رسا:


    پیش دبستان و دبستان دخترانه غیردولتی رسا

    پیش دبستان و دبستان دخترانه غیردولتی رسا را باید به حق نه تنها "بهترین دبستان دخترانه غیردولتی منطقه 8" بلکه حتی "بهترین دبستان دخترانه منطقه 8" به شمار آورد. این دبستان با مدیریت سرکار خانم زهرا یارپرور که بعد از سالها کار در تمامی سمتها و سطوح آموزش و پرورش مقطع ابتدای و تجربه اندوزی در محضر بزرگان آموزش و پرورش کشور و بعد از مشاوره در راه اندازی ده ها دبستان تصمیم به داشتن دبستان خود کردند و دبستان دخترانه رسا را که مجموعه از دانش، تجربه و آرزو بود تاسیس کردند. پیش دبستان و دبستان دخترانه رسا دارای تمامی امکانات به روز و مدرن آموزشی مانند: کلاس های هوشمند، تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری دیجیتال، تجهیزات صوتی- تصویری، و امکانات رفاهی مانند: اجرای طرح کیف در مدرسه، آشپزخانه اختصاصی برای 2 وعده غذای گرم، زمین ورزش، اتاق بازی، کتابخانه، سالن مطالعه، رستوران، کلاسهای استاندارد بزرگ و پرنور، آمفی تئاتر و سالن گردهمایی، تیم مشاوره قوی، آزمون های آمادگی ماهانه، سرویس ایاب و ذهاب و غیره را فراهم کرده است. در کنار این امکانات دو جنبه دیگر آموزش یعنی امور فوق برنامه و مهارت های کاربردی نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. کارگاه کامپیوتر و کلاس های فوق برنامه زبان انگلیسی دانش اموزان را با این دو مهارت کلیدی در جهان امروز آشنا می کند.

    مهمترین نکته قوت دبستان دخترانه رسا، نگاه مدیریت این مدرسه به تعهدات و وظایف خود است. این مدرسه سند چشم انداز، منشور معلمان، دانش آموزان و والدین، آیین نامه انضباطی و همچنین جدول زمانبندی تمام اردوها، مناسبات و رویدادهای سال تحصیلی را به شکل مکتوب آماده کرده و در ابتدای سال در اختیار والدین قرار می دهد و برای این سند مکتوب نیز متعهد و پاسخگو است. والدین و دانش آموزان در ابتدای هر سال می دانند که باید انتظار چه چیزی را داشته باشند.

    تمامی این برنامه ریزی ها و امکانات خود را در نظرات والدین و همچنین نتایج درخشانی که دانش آموزان در رقابت های کشوری، جشنواره های علمی و مسابقات به دست می آورند خود را نشان می دهد.

    پیشنهاد می شود که با دیدن اطلس دبستان دخترانه رسا در وب سایت مدرسه کلوب با این دبستان بیشتر آشنا شوید.

    • پیش دبستان و دبستان دخترانه سیمای فرشتگان:


    پیش دبستان و دبستان دخترانه سیمای فرشتگان

    پیش دبستان و دبستان دخترانه غیردولتی سیمای فرشتگان را باید در لیست "بهترین دبستان دخترانه منطقه 8" جا داد. این دبستان امکاناتی فراتر از ناحیه را فراهم کرده است که در نظرات والدین منعکس شده است. این دبستان 4 شعبه داد که عبارتند از: مهدکودک، پیش دبستان دخترانه، دبستان دخترانه، دبستان پسرانه و یک استخر اختصاصی که ویژه دانش آموزان این مجموعه آموزشی است. دبستان سیمای فرشتگان از پیشگامان مدارس تماماً هوشمند در محله نارمک است.

    این دبستان نیز تمامی امکانات مدرن و به روز از نظر تجهیزات، ابزارها و حتی برنامه های تفریحی و شیوه های آموزش را برای دانش آموزان خود فراهم کرده است. امکاناتی مانند: فضای اختصاصی ساخته شده برای مدرسه، اتاق بازی، سالن مطالعه، آزمایشگاهای مجهز، کارگاه کامپیوتر، کلاس زبان، استخر اختصاصی، کتابخانه، تجهیزات صوتی – تصویری، سرویس ایاب و ذهاب و دیگر امکانات اینچنینی را باید از بدیهیات دانست.

    مهمترین نقطه قوت این مدرسه را باید در شیوه آموزش آن که یکی از بدیعترین و بهترین روش های علمی آموزشی است پیدا کرد: "روش آموزش معکوس" از بهترین روشهای روز دنیا است که موجب تثبیت یادگیری در دانش آموز می شود. درباره این روش همین بس که تنها تعداد اندکی از مدارس نخبه از این روش استفاده می کنند زیرا فراهم کردن امکانات و آموزش معلمین بسیار هزینه زا و زمانبر است، کاری که مدیریت مدرسه سیمای فرشتگان، سرکار خانم سیما شجریان، بخوبی از عهده آن بر آمده است. این دبستان با اجرای کردن طرح کیف در مدرسه کمک بزرگی به مشکل تکلیف شب کرده و والدین را از دغدغه آن خلاص کرده است.

    مجموعه آموزشی سیمای فرشتگان را نیز باید در شمار بهترین دبستان دخترانه غیردولتی منطقه 8 و حتی بهترین دبستان دخترانه شرق تهران دانست.

    اطلس دبستان سیمای فرشتگان در وب سایت مدرسه کلوب اطلاعات مفیدی را در این باره به شما می دهد.

    • پیش دبستان و دبستان دخترانه غیردولتی سفیران پردیس:


    پیش دبستان و دبستان دخترانه غیردولتی سفیران پردیس

    این دبستان در سال 1395 تاسیس شده است و با اینکه از بسیار از مدارس دیگر جوان تر است ولی گوی سبقت را از همه ربوده و با بیشترین بازخورد والدین موقیعت خود را بعنوان بهترین دبستان دخترانه غیر دولتی منطقه 8 تهران تثبیت کرده است.

    سرکار خانم نرگس جانی، موسس این دبستان، تمامی اندیشه خود را در شعار " محیطی امن، شاد و مهارت-محور" به صحنه عمل آورده و مدرسه ای ساخته که از هر نظر امن، با نشاط و دانش آموزانی عملگرا تربیت کرده است.

    دبستان تمامی امکانات و تجهیزات و برنامه های مدرن و به روز را در اختیار دارد. امکاناتی مانند: کلاس های هوشمند، کارگاه های کامپیوتر، لگو، رباتیک، آزمایشگاه های مجهز، دپارتمان زبان انگلیسی، تجهیزات صوتی- تصویری، زمین ورزش، آمفی تئاتر، اتاق بازی، کتابخانه، کلاسهای آموزش خلاقیت، کارگاه هنر، فلسفه، کارگاه کتابخوانی، تیم مشاوره و غیره. آزمونهای کشوری و داخلی مدرسه بطور جدی برگزار می شود.

    مدرسه تمامی امکانات رفاهی مانند: سرویس ایاب و ذهاب، اجرای طرح کیف در مدرسه رانیز عملی کرده است. انجمن اولیاء و مربیان بسیار قوی و فعال بوده و بازوی مشورتی کادر اداری و مدیریتی مدرسه است.

    تمامی این امکانات و برنامه ریزی ها نتیجه خود را در دستآوردهای دبستان سفیران پردیس نشان می دهد. این دستآوردها در دو وجه: نظرات والدین و آمار قبولی دانش آموزان در آزمون تیزهوشان خود را نشان می دهد. دانش آموزان پایه ششم در دبستان سفیران پردیس بالاترین آمار قبول مدارس تیزهوشان در منطقه 8 را به خوب اختصاص داده اند و در تمامی جشنواره ها، المپیادهای دانش آموزی، مسابقاتی که شرکت کرده اند مدال و مقام کسب کرده اند که این شاهدی بر موفقیت این مدرسه و شایسته داشتن عنوان "بهترین دبستان دخترانه غیردولتی منطقه 8" است. تداوم موفقیت اتفاقی نیست.

    شما می توانید با مراجعه به اطلس دبستان دخترانه سفیران پردیس با این دبستان بیشتر آشنا شوید. در ضمن مقاله "پیش دبستان و دبستان دخترانه سفیران پردیس” در منطقه 8 که در وب سایت مدرسه کلوب مندرج است نیز اطلاعات خوبی درباره این مدرسه به تفصیل در اختیار شما می گذارد.

       0

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان