خانه

سه نوع رژیم که تا به حال نشنیده اید

  • هیچ رژیم غذایی کاملی وجود ندارد. به همین دلیل  رژیم غذایی که مناسب یک فرد است ممکن است برای فرد دیگر کارساز نباشد.  بنابراین میتوانیم شاهد رژیم های غذایی متفاوتی در اطراف خود باشیم. در این مقاله به سه نوع از محبوب ترین رژیم ها میپردازیم .

    رژیم غذایی 30 روزه

    این رژیم به تغییر روند عملکرد بدنتان ظرف مدت 30 روز کمک میکند. یکی از محکم ترین رژیم های غذاییست که تا به حال دیده شده است. فضائل این رژیم به قدری است که ستاره بازیکنان بسکتبال همچون کوبه برایانت و لبرون جیمز به آن قسم خورده اند.
    این رژیم شما را از خوردن هرگونه قند ، محصولات لبنی ، حبوبات و الکل به دورنگه میدارد  و وادارتان میکند تا از رژیم های غذایی که شامل میوه ها ، سبزیجات و پروتئین میباشد استفاده کنید.
    یک رژیم غذایی کوتاه مدت است که به شما کمک میکند تا غذاهایی که حاوی کربوهیدرات هستند را کمتر هوس کنید.البته رعایت کردن این رژیم ظرف 30 روز، کاری بس طاقت فرسا خواهد بود.اما در پایان این 30 روز تمامی هوس خود را نسبت به  کربوهیدرات و مواد قندی از دست خواهید داد و به کم کردن وزنتان کمک خواهید کرد.

    این رژیم غذایی یک رژیم بلند مدت و دارای چرخه است . از طرفی هر چرخه 17 روز محسوب میشود . به این صورت که در این 17 روز فقط از میوه ها و غذاهایی که دارای کربوهیدرات و پروتئین هستند استفاده میشود. این رژیم معروف به دوکان (کیت میدلتون از این رژیم غذایی استفاده میکند.) است که در آن پروتئین و کربوهیدرات به نسبت معین مصرف میشود.

    هر 17 روز یک چرخه از رژیم غدایی تمام میشود و وارد چرخه ی جدیدی میشوید که حاوی مواد غذایی با چربی های مفید ، کربوهیدرات ها و پروتین هاست. این چرخه ها به دلیل اینکه بدن بتواند خود را با هر رژیم غذایی تطبیق دهد وجود دارند.
    این رژیم یکی از محبوبترین رژیم ها به حساب می آید چرا که دارای برنامه غذایی کامل و سالم است. با یک صبحانه دلچسب شامل مواد پروتئینی و کربوهیدراتی شروع میشود و دلیل شروع یک روز پرانرژی محسوب میشود. در کنار این رژیم برای اینکه به کم کردن وزنتان سرعت ببخشید روزی 17 دقیقه را به ورزش کردن اختصاص دهید.

    افراد مشهوری مانند  بیانسه ، jlo  ، میراندا کر از این رژیم غذایی استفاده میکنند در این رژیم هرآنچیزی را که در 5 روز هفته میخواهید میتوانید بخورید اما در دو روز دیگرغذاهایی را مصرف میکنید که کمتر از 600 کالری دارند. به عبارتی میتوان گفت در این دو روز به حالت روزه داری به سر میبرید.

    البته در این 5 روز برای حفظ تعادل بدنتان لازم است  از غذاهای سالم استفاده کنید.و در دو روز دیگر به شدت بر روی کاهش وزن تمرکز کنید.به طور متوسط هر فرد کم تحرک بین 3000-2000کالری در روز نیاز دارد. که اگر این مقدار را  در پنج روز هفته ، و در دو روز دیگر هم رژیم زیر 600 کالری را رعایت شود. هر هفته به طور متوسط 5600-2800 کالری را از دست خواهید داد. بنابراین طبق این رژیم میتوانید هر هفته نیم الی یک کیلوگرم وزن کم کنید.
     هر دو روز یکبار مدتی بین 4-3 روز در هفته فاصله لازم است تا بدن قوای خود را در این مدت از دست ندهد.

    کدام رژیم غذایی مناسب شماست ؟
    بهترین رژیم غذایی رژیمی است که شما را به اهدافتان نزدیکتر میکند. بنابراین با مطالعه این رژیم ها میتوانید متوجه شوید که مناسبترین  رژیم غذایی کدام است.هر کدام از این رژیم های غذایی گفته شده اگر به طور صحیح دنبال شوند میتوانند مقدار زیادی از وزنتان را کاهش دهند.

    مترجم اختصاصی زیباکده : آیدا خدیوی
    برچسب ها تناسب اندام ,
       0

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان