خانه

غلبه بر درد ناشی از رابطه تمام شده

  • شاید الان در حال سپری کردن این دوره بوده و به تازگی یک رابطه نه چندان خوب را تمام کرده باشید. چنین تصمیمی شجاعت زیادی می خواهد و تحمل این دوره کار بسیار مشکلی است. اما برای ادامه زندگی و حرکت رو به جلو، الان باید چه کار کنید؟ پایان دادن به هر نوع رابطه ای، به خصوص یک رابطه عاطفی، درد و رنج زیادی را به جای می گذارد که اغلب غیر قابل تحمل است. اما پشت سر گذاشتن این درد راحت تر از آن چیزی است که فکر می کنید.

    •عزت نفس خود را دوباره به دست آورده و روی آن تمرکز کنید
    شاید مسخره به نظر برسد، اما زمانی را اختصاص دهید تا به خودتان بگویید که باهوش و زیبا هستید و ارزش یک زندگی و یک رابطه خوب را دارید. این جملات را با صدای بلند بگویید یا حتی در ذهنتان، روبروی آیینه، زیر دوش، در ماشین یا هر جایی که احساس راحتی می کنید، بگویید. اگر فکر می کنید لازم است، یک جمله تأکیدی برای خودتان درست کنید و آن جمله را به صورت منظم برای خودتان تکرار کنید. حفظ عزت نفس، مخصوصاً بعد از یک رابطه بد، شاید سخت باشد، اما برای افرادی که لازم است ارزش های خود به عنوان یک شخص را به خودشان یادآوری کنند، ضروری است.

    •تنها به حمایت اطرافیانتان تکیه نکنید
    در این شرایط حمایت خانواده و دوستانتان را داشته باشید یا نه، به هر حال خودتان هم باید برای خودتان کاری انجام دهید و فقط منتظر حمایت و کمک دیگران نباشید. طبق نظر مشاوران و کارشناسان، ورزش، مدیتیشن و سرگرمی ها، روشی عالی برای مقابله با این نوع دردهای احساسی هستند. اگر یک برنامه یک ساعته به برنامه روزانه خود اضافه کنید، در واقع یک ساعت از آن درد و رنج رها می شوید. خودتان را مجبور نکنید فعالیت ها یا ورزش هایی را انجام دهید که دوست ندارید. باید بفهمید به چه چیزهایی علاقه دارید. یوگا، ایروبیک، شنا، تنیس، اسکیت و هر چیزی که برایتان جذاب است و دوست دارید را می توانید انجام دهید. اگر به ورزش کردن خیلی علاقه ای ندارید و مدیتیشن را ترجیح می دهید، روشی را پیدا کنید که برای شما مناسب باشد. این طور نیست که تمام مدیتیشن ها به صورت چهار زانو انجام شود! مدیتیشن شکل های مختلفی دارد. باید ببینید که کدام یک برای شما جذاب تر است.

    •دوستان جدید پیدا کنید
    دوستانی که در حال حاضر دارید شاید دوستان خوب و مهربانی باشند، اما از طریق ملاقات با افراد جدید، می توانید هویت از دست رفته خود را دوباره پیدا کنید و آن درد و رنج را پشت سر بگذارید. احتمالاً خیلی از دوستانتان در طول این دوره از شما حمایت کرده و مراقبتان هستند، اما ممکن است با صحبت کردن با آن ها، در درد و رنج و رابطه گذشته خود باقی بمانید و این دوره ادامه پیدا کند. دوستان قدیمی خودتان را حفظ کنید، اما دنبال افراد جدید و گروه هایی باشید که بتوانید با آن ها ارتباط برقرار کنید. با پیدا کردن دوستان یا آشنایان جدید، درهای جدیدی را به روی خود باز کرده و دردهای نهفته در آن خاطرات منفی را راحت تر پشت سر می گذارید. حتی شاید این دوستان جدید طرز فکر جدیدی درباره وضعیت خودتان را به شما بدهند که برای غلبه بر دردهای باقی مانده به شما کمک کند.

    •از دیگران کمک بخواهید
    شما صدمه دیده اید، اما به این معنی نیست که کاملاً خرد شده اید و هویت خود را از دست داده اید. خانواده، دوستان و اطرافیانتان منتظرند تا شما از آن ها کمک بخواهید. اگر بتوانید این کار را انجام دهید به نفعتان است و نقطه ضعفی برای شما محسوب نمی شود. درخواست کمک از اطرافیان، قدرت زیادی می خواهد، بنابراین به نوعی، درخواست کمک باعث قوی تر شدن شما می شود. در نتیجه می توانید به عنوان یک ابزار برای مقابله با دردهای طولانی از آن استفاده کنید. کسانی که مراقب شما هستند شما را قضاوت نمی کنند، اگر از آن ها کمک بخواهید شما را تنها نمی گذارند. از هر نوع کمکی که بتوانند به شما کنند دریغ نخواهند کرد و اگر بتوانند در این روزها کاری برای شما انجام دهند، قطعاً خوشحال خواهند شد. بنابراین تردید نکنید و از آن ها کمک بخواهید تا بتوانند از شما حمایت کنند.

    پشت سر گذاشتن درد و رنج ناشی از یک رابطه عاطفی همانند نبردی پیروز نشدنی است. اما اگر سیستم حمایتی و تکیه گاه خوبی داشته و به خودتان باور داشته باشید، می توانید برای به حداقل رساندن این درد و رنج و حتی پشت سر گذاشتن آن گام های کوچکی بردارید.

    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی
    برچسب ها روان شناسی ,
       0

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان