خانه

رابطه‌‌ی پایدار بین زوجین

  • برقراری یک رابطه ی معنادار و عمیق بین زوجین یکی از ویژگی های انسان ها به شمار می آید. انسان ها از عشق ، آسایش لذت میبرند و این حالات خود را با هم به اشتراک میگذارند. رابطه های قوی پس از یک دوره ی طولانی تحمل ، پذیرش و اعتراف به تفاوت ها شکل میگیرند. بنابراین شروع یک رابطه ی جدید میتواند بسیار استرس زا و خسته کننده باشد.
    راه های بسیاری وجود دارد تا زوجین از پایداری رابطه خود اطمینان حاصل کنند. البته پایداری اغلب رابطه ها را میتوان در چند هفته پیش بینی کرد. " زوج هایی که بتوانند با یکدیگر بازی کنند بنابراین میتوانند با یکدیگر هم زندگی کنند " این یک ضرب المثل نیست بلکه یک شعار میان زوجین امروزی شده است.
    در این مقاله به  بسیاری از ترفندها و راهنمایی هایی جهت ایجاد یک رابطه پایدار اشاره شده است که  برای هر دو طرفی که در رابطه هستند میتواند کارساز باشد.

    1/ بر روی کلمه ی "من" کمتر پافشاری کنید.
    در آغاز رابطه همه ی ما افراد سعی در بهتر نشان دادن ویژگی های خود میکنیم لذا از کلماتی مانند "من" و "مال من " بسیار استفاده میکنیم که در این صورت نیازهای طرف مقابل را نادیده گرفته و تایید او را برای خود از دست میدهیم.
    به منظور رسیدن به همتای خود به جای تمرکز بر نقاط قوت خود از طرف مقابل  نقاط قوتش را بپرسید و گوش شنوا داشته باشید. چرا که اگر در میانه های رابطه معایب شما از طرف مقابلتان دیده شود بسیار ممکن است که تعجب او را برانگیزید.
    هیچ انسانی کامل نیست بنابراین سعی کنید تا خود واقعیتان را نشان دهید در این حالت شما باید تمام تمرکز خود را بر روی هر جفتتان بگذارید نه فقط بر روی خود.

    2/ یک سرگرمی مشترک با یکدیگر ایجاد کنید.
    انجام دادن یک سرگرمی با یکدیگر باعث میشود که خودمان و رابطه را بهتر درک کنیم.یکی از بهترین راه ها برای پیدا کردن بهترین سرگرمی ها این است که بازی شما یک بازی چالشی باشد و در زمانی که شکست خوردید بتوانید از شکستتان چیزهای زیادی یا یکدیگر بگیرید و رشد کنید و در عین حال لذت هم ببرید.
    برای مثال در ابتدای رابطه، من و همسرم هر دو در آشپزی ضعیف بودیم اما با یکدیگر تصمیم گرفتیم که بین خود یک رقابتی را برگزار کنیم مبنی بر اینکه علم خود را برای آشپزی کردن بالا ببریم اولین شامی که با یکدیگر درست کردیم فاجعه بود اما به مرور زمان دستپختمان بهتر شد تا اینکه آشپزی کردن به عنوان یک سنت در یک روز تعطیل از هفته برگزار میشود.

    3/ با یکدیگر یک حیوان خانگی بخرید.
    حیوانات خانگی یکی از راه های پیوند به حساب می آیند چرا که آنها شرایطی را برای همکاری و تصمیم گیری با یکدیگر فراهم میکنند . اختلافات اولیه درابتدای کار طبیعیست اما داشتن یک حیوان خانگی مشترک میتواند به عنوان یک راه حل به حساب آید.
    حیوانات اغلب نسبت به احساسات ارباب های خود حساس هستند و خلق و خوی آنها را میفهمند. انرژی منفی را از انرژی مثبت تشخیص میدهند . داشتن یک حیوان خانگی میتواند شانسی برای تحکیم پیوند به شمار بیاید و به طور غریزی باعث آشتی بین هر زوجین شود و از ایجادهر گونه انرژی منفی جلوگیری کند.

    4/ هیجان انگیزترین چیزها را با یکدیگر تجربه کنید.
    معمولا زوجینی موفق هستند که خاطرات تصمیم گیری را در سخت ترین و یا هیجان انگیزترین شرایط دارند و یا به عبارتی ماجراجویی میکنند. البته این دو واژه معنای متفاوتی را برای هر کسی ممکن است ایفا کند ممکن است هیجان انگیزترین چیزها برای یک زوج به آرامی با یکدیگر قدم زدن باشد و یا پریدن به کف استخر با یکدیگر باشد.
    سعی کنید همسرتان رادرک کنید و او را با خود به مکان و یا فعالیت های ماجراجویانه ببرید تا هرگز این اتفاق هیجان انگیز را فراموش نکند. در این اتفاق ماجراجویانه ممکن است زمین بخورید ، بخندید، با یکدیگر صحبت کنید و با یکدیگر تصمیم گیری کنید اما این  فعالیت ها میتواند باعث خاطره سازی در ذهن همسرتان شده و به شما کمک کند تا شریک زندگیتان را بهتر بشناسید و در آینده به عنوان عاملی جهت آشتی و یا مورد خوشحال کننده در مورد همسرتان بکار ببرید.
    اگر چه همه ی انسان ها برای تحت تاثیر قرار دادن دیگران ماسکی را بر روی چهره ی خود دارند که باعث پوشیدن معایبشان میشود اما نکته ای که وجود دارد این است که ایجاد این خاطره با کسی که  قرار است در 70 سالگی همنشین ما باشد میتواند بسیار دلنشین باشد بنابراین چرا باید از این کار دوری کنیم و یا آن را انجام ندهیم .
    بنابراین یک اتفاق ماجراجویانه در آغاز رابطه میتواند برای تمام رابطه تا آخر عمر کافی باشد.

    مترجم اختصاصی زیباکده : آیدا خدیوی  
    برچسب ها
       1

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان