خانه

نوشیدنی سالم برای افراد مشغول

  • اگر شما هم جزو کسانی هستید که میخواهید به خود برسید اما محدودیت زمانی دارید یکی از بهترین راه ها برای حفظ سلامتیتان را در اینجا شرح میدهیم.
    شاید بپرسید بهترین راه چه میتواند باشد؟ یکی از رازهای افراد مشغول برای سلامتیشان نوشیدن آب لیموترش است به طوری که نیمی از آب لیمو را در یک لیوان پر از آب گرم و سپس نوشیدن آن قبل از خوردن صبحانه است.
    اگر هر روز صبح به مدت 7 روز متوالی آب لیمو بنوشید حتما متوجه فواید شگفت انگیز آن خواهید شد. به عبارتی :

    1/ به از دست دادن وزنتان کمک میکند.

    2/ باعث تقویت انرژی میشود.

    3/ آب لیمو با وارد شدن به سیستم گوارشی به کاهش اضطراب و افسردگی کمک میکند. (حتی بوی لیمو به باعث آرام شدن اعصاب هم میشود.)

    4/ مانند کافئین عمل میکند.
    ممکن است این جمله را باور نکنید اما از زمانی که هر روز صبح به جای یک فنجان قهوه یک لیوان آب لیموی گرم مینوشم هم اعصاب آرامتری دارم و هم شادابی بیشتری را در خود حس میکنم.

    5/ باعث پاکسازی سیستم بدنتان میشود.
    توکسین های موجود در بدنتان را با بهبود عملکرد آنزیم ها از بین میبرد و کبد را پاکسازی میکند.

    6/ به دستگاه گوارش کمک میکند.
    آب لیمو علاوه بر اینکه باعث از بین بردن توکسین های موجود در در دستگاه گوارش میشود میتواند از علائم سوهاضمه همچون نفخ ، سوزش سردل و ... جلوگیری کند.

    7/ از لکه دار شدن پوست جلوگیری میکند.
    آنتی اکسیدان های موجود در لیمو علاوه بر اینکه از لکه دار شدن پوست جلوگیری میکند مانع از چین و چروک هم میشود. جای جوش و لک های ناشی از کهولت سن را هم کم رنگتر میکند. به دلیل سم زدایی که در بدن صورت میگیرد درخشندگی پوست هم افزایش می یابد.

    8/ باعث کاهش التهاب میشود.
    اگر آب لیمو را به طور منظم بنوشید ، میزان اسیدیته ی بدن را کاهش میدهد و در نتیجه مانع از ایجاد بسیاری از بیماری ها میشود. به عبارتی اسید اوریک موجود در مفاصل را از بین برده والتهابات ناشی از این اسید اوریک ها را کاهش میدهد.

    9/ به مبارزه با عفونت های ویروسی کمک میکند.
    آب لیموی گرم یکی از بهترین راه ها برای از بین بردن عفونت های ویروسی و گلودردهای ناشی از این عفونت هاست . به عبارتی سیستم ایمنی بدن را تقویت میکند. و در مقابل عفونت کاملا محافظت میکند.

    10/ نفستان را تازه میکند.
    باعث از بین رفتن دندان درد میشود و به کم شدن التهاب لثه هم کمک میکند. از آنجایی که سیتریک اسید موجود در لیمو مینای دندان را از بین میبرد به هیچ وجه بعد از خوردن لیمو دندان های خود را مسواک نکنید و یا قبل از نوشیدن آب لیمو آن ها را مسواک کنید.

    مترجم اختصاصی زیباکده : آیدا خدیوی
    برچسب ها تغذیه ,
       0

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
     
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان