خانه

بهتر کردن زندگی عاشقانه

  •  زندگی ما روز به روز به تکنولوژی وابسته تر می شود، با این روند ارتباطات انسانی ما نیز کمرنگ تر می شود. اکثر افراد به جای دوستی ها و روابط انسانی بیشتر وقتشان را با گوشی و تبلت و اپلیکیشن های مختلف می گذرانند. به خاطر همین روابط و زندگی های عاشقانه در خطر است.
    خوشبختانه با بعضی از روش های علمی می توانید روابط و زندگی عاشقانه خود را بهتر کنید. این امکان پذیر است، چون عشق از مغز سرچشمه می گیرد نه از قلب! اتفاقات و جریاناتی که ما اغلب به قلب یا روح نسبت می دهیم، در واقع مربوط به مغز هستند که مسئولیت کنترل و نظارت هورمون ها را بر عهده دارد که آن ها هم به نوبه خود احساسات ما را کنترل می کنند.
    هر موقع شما حس رمانتیک یا عاشقانه دارید یا احساس می کنید دوست دارید کسی را بزنید، در واقع تمام این اتفاقات از مغز شما شروع می شود. مثلاً برای درک عمیقی از سبکِ عاشقانه ی داستان های جین آستین، مغز شما وادار به تولید اندورفین بیشتری می شود، یعنی در واقع هورمون شادی بیشتری تولید کرده و همزمان تولید کورتیزول، هورمون استرس در مغز کاهش پیدا می کند. این کار را می توانید از طریق ترفندهای ساده و تنظیم سبک زندگی خود نیز انجام دهید.

    •آبرسانی کافی بدن برای تقویت روحیه
    قهوه و نوشابه باعث کم شدن آب بدن می شود که این خود باعث بروز مشکلاتی در سلامت جسمی و روحی شما می شود. مشکلاتی مثل سردرد یا داشتن روحیه ای حساس و زودرنج. وقتی زود عصبی شوید هیچ کس نمی تواند شما را تحمل کند، بنابراین برای داشتن روحیه ای بهتر باید آب کافی به بدن خود برسانید. برای این منظور می توانید چایی را با قهوه و آب را با نوشابه جایگزین کنید. با این روش نه تنها روحیه و خلق و خوی بهتری پیدا می کنید، بلکه سلامت جسمی خود را نیز تضمین می کنید.

    •کاهش مصرف لبنیات
    هورمون تستسترون در مردان میل جنسی را افزایش می دهد، اما لبنیات باعث کاهش سطح این هورمون در بدن می شود. بنابراین باید مصرف پنیر و سایر لبنیات را کم کنید. می توانید مواد غذایی دیگری را جایگزین لبنیات کنید. بنابراین نگران این تغییرات نباشید. بزرگترین عوامل کاهش دهنده هورمون تستسترون، پنیر و ماست است، بنابراین این دو را از برنامه غذایی خود حذف کنید. مواد غذایی دیگری نیز وجود دارد که میل جنسی را کاهش می دهند، آن ها را نیز باید بشناسید و تا جایی که امکان دارد از برنامه غذایی خود حذف کنید.

    •برای افزایش میزان اندورفین ورزش کنید
    اندورفین هورمونی است که باعث حس خوب و شادی شما می شود. بنابراین باید تا جایی که می توانید میزان آن را در بدنتان افزایش دهید تا زندگی شاد و عاشقانه ای را تجربه کنید. ورزش کردن یکی از فعالیت هایی است که میزان اندورفین را در بدن افزایش می دهد، باعث بهبود سلامت کلی شما نیز می شود. نوع ورزشی که برای این منظور توصیه می شود، دوچرخه سواری است. مطالعات نشان داده که 20 دقیقه دوچرخه سواری میل جنسی را در زنان افزایش می دهد.

    •ماساژ میزان اکسی توسین را در بدن افزایش می دهد
    ماساژ یکی از روش هایی است که میزان  اکسی توسین را در بدن افزایش می دهد. بنابراین روشی مناسب برای ریلکس شدن و افزایش لذت است. برای نتیجه بهتر، نوع اسانسی (روغن یا رایحه) که انتخاب می کنید نیز مهم است. مثلاً اسطوخدوس باعث افزایش آرامش می شود. دارچین، زنجبیل و گل یاس، اسانس های طبیعی  هستند که برای تقویت غرایز جنسی به کار می روند. به هر حال برای ماساژ، باید ترکیبی از اسانس ها یا رایحه هایی را انتخاب کنید که برای شما مناسب باشد، چون واکنش هر شخص، نسبت به بوهای مختلف متفاوت است.

    •روحیه خود را با موسیقی بهتر کنید
    از آغاز پیدایش انسان ها، موسیقی و رقص ارتباط مستقیمی با عشق داشتند. الان نیز همین طور است. مطالعات نشان داده که گوش دادن به موسیقی می تواند خلق و خو و روحیه شما را بهتر کرده و زمینه مناسب برای عشق ورزی را ایجاد کند. از یک اسپیکر خوب برای گوش دادن به موسیقی استفاده کنید. موسیقی احساسات رمانتیک و عاشقانه شما را افزایش داده و باعث می شود هر کاری برای شما هیجان انگیزتر شود. اگر دوست دارید با همسرتان برقصید، می توانید در یک بعد از ظهر، با یک موسیقی زیبا با همسرتان تانگو برقصید تا میزان اندورفین در بدن شما افزایش پیدا کرده و میزان کورتیزول کاهش پیدا کند.

    •خواب بیشتر برای عشق بیشتر
    زندگی عاشقانه شما به واسطه الگوهای خوابتان نیز متغیر است. یعنی کمبود خواب، در وضعیت روحی شما بسیار مؤثر است. وقتی کمبود خواب دارید، میزان کورتیزول در بدن شما افزایش پیدا کرده و میزان تستسترون نیز افت پیدا می کند که این خود باعث می شود رفتار و احساسات عاشقانه شما نیز متغیر باشد.  در نتیجه رابطه عاشقانه شما نیز تحت تأثیر قرار می گیرد. برای این که شب بتوانید خوب بخوابید، اتاق خوابتان باید به اندازه کافی تاریک و خنک باشد. پرده ها باید کشیده باشد، ملافه اتان حتی الامکان ابریشمی باشد تا رختخوابتان هم خنک باشد و بتوانید خواب عمیقی داشته باشید.

    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی
    برچسب ها زندگی ,
       0

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان