خانه

خرید اولین خانه

  • خرید خانه یکی از کارهای پرمسئولیت و پرهزینه ای است که برای اکثر مردم وجود دارد.و در ثانی این خرید ممکن است یک بار برای همیشه نباشد. گرفتن وام و مهیا کردن پول مورد نیاز از جمله چیزهایی است که برای خرید یک خانه ی رویایی لازم دارید اما گرفتن دسته کلید منزل دلخواه به همین آسانی که گفته میشود نیست بنابراین لازم است که توجه کافی به 6 نکته ی ذیل جهت خرید  را داشته باشید.

    1/ عکس بگیرید.
    اگر میخواهید خانه تان را بیمه کنید ولی نمیدانید که در صورت نیاز به استفاده از بیمه چگونه میتوانید ثابت کنید که خانه ای که در روز اول خریده اید به چه صورت بوده است ، پیشنهاد میدهیم تا میتوانید عکس های متفاوتی، بدون در نظر گرفتن هزینه ی فیلم بگیرید.
    تمامی تصاویر گرفته شده را یک جایی نگه داری کنید که هیچ آسیبی به آنها وارد نشود. از داخل و بیرون خانه هم فیلم برداری کنید. برای جذابتر شدن فیلم هم از صدای خود در آن استفاده کنید و تمامی قسمت های آن را شرح دهید.

    2/ از بیمه خود مطمئن شوید.
    به عبارتی هر سند و یا مدرکی را که مربوط به خانه میشود با دقت تمام بخوانید که نکته ای در مورد خانه و یا بیمه ی مربوط به آن از قلم نیفتاده باشد.

    3/ قفل را تغییر دهید.
    اینکه آیا خودتان قفل خانه را عوض میکنید یا کس دیگر مهم نیست مهم این است که برای کنترل رفت و آمدها و بالا بردن امنیت خانه می بایست قفل خانه را قبل اثاث کشی عوض کنید چرا که صاحبخانه ی قبلی ممکن است چند کپی از آن را پیش خود داشته باشد.

    4/ یک سیتم امنیتی تعیبه کنید.
    طبق آمار FBI  مشاهده شده که 1,729,806 فقره دزدی در سال 2014 اتفاق افتاده است و این آمار به معنی این است که در ایالت آمریکا هر دو ثانیه یک بار دزدی انجام میشود بنابراین نکته ی قابل توجه اینجاست که سارقان معمولا در جاهایی دست به دزدی میزنند که از لحاظ امنیتی در آن سیستمی نباشد و به عبارتی سراغ آسانترین راه حل ممکن میروند. از طرفی تعبیه کردن سیستم های امنیت در خانه ها میتواند در هنگام آتش سوزی  با حس کردن منو اکسید کربن زنگ خطر را زمانی که در خانه باشید و یا نباشید به مرکز اعلام کند.

    5/ آب و برق خود را چک کنید.
    برق خانه ممکن است که وجود داشته باشد اما وصل بودن گاز و یا آب یکی از مواردی هستند که باید چک بشوند چرا که ممکن است زمانی که خانه خالی از سکنه بوده در پایین ترین سطح انرژی باشند.

    6/ به کل خانه نگاه بیندازید.
    چرا که بعد از استفاده  مستاجر و یا صاحبخانه قبلی ممکن است که یک سری جاها نیاز به تعمیر داشت باشند. ممکن است که هر چه که بر سر راه فاضلاب بوده است خشک شده و باعث انسداد شود و یا از سقف آن آب شروع به چکیدن کند .
    بعد از سکونت در خانه ای که به تازگی تحویل داده شده ممکن است بعد از گذشت مدت زمانی متوجه شوید که جایی از خانه دچار اشکال است و نیاز به تعمیر دارد در این صورت است که عصبانیت شما برانگیخته میشود.

    ممکن است پس از سکونت در خانه ی جدید با چیزهای جدیدی روبرو شوید که در هر خانه ای این قبل جریانات میتوانند باشند که اینها میتوانند صدای لوله ی فاضلاب باشدو یا اینکه کنجی از خانه نورگیر بهتری داشته باشد و یا اینکه نقطه ای دراز خانه از هوای خنکتری برخوردار باشد.

    مترجم اختصاصی زیباکده : آیدا خدیوی



    برچسب ها خرید ,
       2

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
     
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان