خانه

اشتباهات رایج در مورد کاهش وزن

  • کم کردن وزن کار خیلی سختی است. مخصوصاً که رژیم های بسیار متفاوتی وجود دارد که تشخیص درست بودن و نبودن آن ها کار راحتی نیست. در متن زیر 10 مورد از اشتباهات رایج در مورد کم کردن وزن را بخوانید.

    1.کم خوردن باعث کاهش وزن می شود
    این اصلاً درست نیست! البته خیلی خوب است که پرخوری نکنید و غذاهایی که چرب یا پر کالری هستند یا غذاهایی که برای شما ضرر دارند را کمتر بخورید، مثل شکلات. اما باید به اندازه متعادل و کافی غذا بخورید تا بدن شما انرژی لازم برای فعالیت را داشته باشد. به هیچ وجه صبحانه را حذف نکنید. اولین وعده غذایی برای شروع سوخت و ساز بدن ضروری است. اگر تا موقع ناهار چیزی نخورید، بینهایت گرسنه شده و موقع ناهار بیش از حد غذا می خورید.

    2.تمرینات هوازی طولانی مدت بهترین راه برای کاهش وزن است
    شاید فکر کنید اگر ساعات طولانی روی تردمیل باشید، وزنتان سریع تر پایین می آید و چربی های بیشتری می سوزانید. اما این درست نیست. نکته مهم در ورزش کردن این است که تمرینات شما تنوع داشته باشد. بهتر است تمرینات ورزشی مختلف را با هم ترکیب کنید و انجام دهید، مثلاً تمرینات هوازی، تمرینات با وزن بدن، یوگا، پیلاتس و .... باید کاری کنید به بدنتان شوک وارد شود.

    3.قطع کامل یک ماده غذایی
    نباید برای همیشه یک ماده غذایی را از برنامه خود حذف کنید. این کار نه تنها به شما کمک نمی کند، بلکه در دراز مدت دچار مشکل می شوید. اعتدال بهترین روش است.

    4.تصفیه بدن برای خلاص شدن از شر سموم
    در حرف ایده خوبی به نظر می رسد، ولی در واقع سم زدایی شبیه همان کاری است که بدن خودتان در حال حاضر انجام می دهد. بدن شما توسط قسمت های خاصی کار سم زدایی را انجام می دهد. کبد، کلیه ها و روده بزرگ در پردازش مواد مغذی و از بین بردن مواد زائد در بدن نقش مهمی دارند. کاهش وزن از طریق سم زدایی کوتاه مدت است، چون بعد از مدتی تعداد کالری های مصرفی را که به منظور سم زدایی بدن کم کردید، بعد از تمام شدن برنامه به حالت اولیه بر می گردد. 
    این نکته مهم را فراموش نکنید: موادی مثل شکر و نمک را برای همیشه از برنامه غذایی خود حذف کنید، به سرعت متوجه تغییرات خواهید شد.

    5.کربوهیدرات مضر است
    کربوهیدرات ها بخشی ضروری از یک رژیم غذایی سالم هستند. اگر به اندازه کافی باشد، بدون این که به همراه آن ها چربی مصرف کنید، مثل ریختن کره روی سیب زمینی، باعث افزایش وزن شما نمی شوند. به جای مصرف غلات و کربوهیدرات های کامل و تمام غله، موادی مثل برنج قهوه ای و نان سبوس دار استفاده کنید. در ضمن اگر می توانید پوست سیب زمینی را موقع خوردن نکنید، چون سرشار از فیبر است.

    6.کالاهایی که برچسب کم چرب دارند بهترین گزینه هستند
    مواد غذایی که برچسب کم چرب دارند شاید نسبت به مواد پر چرب، حاوی چربی کمتری باشند، البته خیلی کم، اما به خاطر این که طعم بهتری داشته باشند، حاوی شکر زیادی هستند. قبل از خرید، این برچسب ها را با دقت بخوانید. شاید کار وقت گیری باشد، ولی در عوض به مرور زمان متوجه می شوید که کدام کالاها خوب هستند و کدام یک مناسب نیستند.

    7.باشگاه رفتن با معده خالی باعث سوزاندن چربی های بیشتری می شود
    بعضی از افراد فکر می کنند اگر با معده خالی باشگاه بروند و ورزش کنند، چون هیچ غذایی نخوردند، بدنشان ذخیره چربی بیشتری را برای تولید انرژی استفاده می کند. اما این طور نیست. بدن در این حالت برای جبران انرژی از ماهیچه ها استفاده می کند و اگر وزنتان پایین بیاید به خاطر از دست دادن ماهیچه هاست نه چربی! که این اصلاً خوب نیست. یادتان باشد اگر خسته و گرسنه به باشگاه بروید، نمی توانید خوب ورزش کنید و تمرینات لازم را انجام دهید، چون هیچ انرژی ندارید. قبل از رفتن به باشگاه یک چیز سبک بخورید که انرژی لازم برای انجام تمرینات را داشته باشید. یک ماده پروتئینی گزینه خوبی است. بهترین چیزی است که قبل از باشگاه شما را آماده می کند.

    8.برای کاهش وزن باید کالری ها را کم کرد
    شاید فکر کنید با این کار راحت تر وزنتان پایین می آید، اما واقعیت این است که باعث ایجاد مشکلاتی برای سوخت و ساز بدن می شود، در نتیجه وزنتان به سختی پایین می آید. بدن شما سعی می کند کمبود کالری ها را جبران کند، به همین دلیل سوخت و ساز و توانایی سوزاندن چربی ها به سرعت پایین می آید. دچار خستگی و سردرد نیز می شوید. می توانید مقدار کالری مصرفی خود را در روز تا 300 کالری پایین بیاورید. بهترین کار این است که مقدار کالری های مصرفی خود را یادداشت کنید تا بدانید هر روز چه چیزهایی می خورید.

    9.بعضی از غذاها سوخت و ساز بدن را خیلی بالا می برند
    چنین چیزی درست نیست! بعضی از افراد فکر می کنند مواد غذایی خاصی باعث سوزاندن کالری های بیشتری می شود و وزنتان سریع تر پایین می آید. اما در واقع، این مواد شاید حاوی کافئین و شکر بیشتری باشند و سوخت و ساز بدن را دچار مشکل کنند. مراقب چیزهایی که می خورید باشید. ممکن است این مواد برای شما بیشتر مضر باشند تا مفید.

    10.رژیم غذایی با یک نوع ماده غذایی در کاهش وزن مؤثر است
    مثلاً اگر فقط گوشت سفید بخورید، وزنتان پایین می آید! نه اصلاً این طور نیست. رژیم های غذایی زیادی وجود دارد. بهترین روش برای غذا خوردن این است که مواد غذایی و گروه های غذایی مختلف را با هم ترکیب کنید. در این صورت دستگاه گوارش به درستی کار می کند و بدنتان از مواد زائد و اضافات خلاص می شود. به بدنتان اعتماد کنید و فریب رژیم های غذایی نامناسب و اشتباه را نخورید. بدنتان توانایی این را دارد که انواع مواد غذایی را تجزیه کند، بعلاوه رژیم غذایی با یک نوع غذا باعث می شود که خیلی زود از خوردن آن خسته شوید و برنامه را قطع کنید.

    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی
    برچسب ها تناسب اندام ,
       3

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
     
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان