خانه

عوارض و خطرات سقط جنین


  • به فرآیند خاتمه دادن به بارداری سقط جنین گفته میشود. در بعضی از کشورها به خصوص در ایالات متحده آمریکا سقط جنین قانونی است و مادر در صورتی که نخواهد به بارداری خود ادامه دهد میتواند سقط جنین را انجام دهد.

    بدون شک این یک امر شخصی است اما قبل از اینکار بهتر است که با عوارض و خطرات سقط آشنا شوید.که به اختصار در این مقاله توضیح داده میشود.

    سقط جنین زودرس

    سقط جنین زودرس، اولین نوع از سقط است که خانم اجازه دارد تا قبل از 10 هفته شدن جنین، عمل سقط را انجام دهد.

    سقط جنین زودرس چگونه انجام میشود ؟

    اول از همه پزشکتان مدت زمانی را که باداری را از آخرین زمان پریود و یا و یا از طریق اولتراسوند تشخیص میدهد اگر مدت زمان بارداری کمتر از 10 هفته باشد پزشک دو داروی میزوپروستول و میفپریستون را تجویز میکند. و احتمالا از شما میخواهد که میفپریستون را در بیمارستان مصرف کنید و بعدها هم داروی میزوپروستول را در چند ساعت و یا چند روز خاص مصرف کنید..

    مکش یا آسپیراسیون (روش دوم برای سقط جنین)

    مکش یا آسپیراسیون با ابزاری به نام کاتتر ساکشن در رحم مادر و در مراکز بهداشتی انجام میشود.این روش معمولا زمانی انجام میشود که شما در حالت بیداری هستید و برای متوجه نشدن درد فقط بی حسی موضعی صورت میگیرد. و برای کمتر شدن استرس قرصی قبل از عمل تجویز میشود. و یا برای خانم هایی که بیش از14 هفته  باردار هستند آرام بخشی تجویز میشود.

    اگر پزشکتان بی حسی موضعی را انتخاب کند ماده ی بی حس کننده را با سرنگ به دهانه رحم تزریق میکند و به همین دلیل ممکن است پس از تزریق، دردی در این قسمت حس شود.یا اگر پزشکتان تصمیم گرفته باشد که عملتان با بیهوشی انجام شود میتواند ماده ی بیهوشی را از طریق سرم و به صورت وریدی تزریق کند. در این صورت بیمار پس از مدتی چیزی را به یاد نمی اورد و بیهوش میشود.اما بیهوشی را بسیاری از پزشکان توصیه نمیکنند چرا که فرآیند سقط جنین در این روش در حدود 20 دقیقه انجام میشود و اگر در اوایل بارداری باشید ممکن است کمتر از این هم زمان ببرد.

    عوارض جانبی احتمالی

    از عوارض احتمالی سقط جنین میتوان به دردهای شکمی ، خونریزی از واژن اشاره کرد که در هر دو نوع سقط میتواند وجود داشته باشد.

    گرفتگی و درد شکم

    بسیاری از زنان پس از سقط، دچار گرفتگی و درد شکمی میشوند که برای تسکین درد و در صورت لزوم، 7-5 ساعت یک بار تجویز میشود که از آرام بخشی به نام ایبوپروفن (موترین) به مقدار 500 میلی گرم استفاده شود .

    اگر این داروها کمک نمیکنند میتوانید با پزشک خود مشورت کنید چرا که ممکن است مسکن های قوی تری را تجویز کنند و یا اینکه ممکن است عفونتی رخ داده باشد بنابراین لازم میشود که داروهای دیگری هم تجویز شود.

    خونریزی واژینال

    خونریزی پس از سقط جنین به مدت 7 روز طبیعی است و ممکن است در این روزها لخته های خونی هم دیده شود.

    اگر خونریزی به شدت ادامه پیدا کرد به طوری که مجبور شوید پد بهداشتی را هر 2-1 ساعت تعویض کنید در این صورت لازم است که به پزشک خود مراجعه کنید تا عوارض دیگری گریبان گیرتان نشود.

    مترجم اختصاصی زیباکده فرزانه کریمی

    برچسب ها بارداری ,
       0

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان