خانه

رضایت از زندگی

  • هدف  ما انسان ها داشتن زندگی عاری از هرگونه غم است. بنابراین چرا بسیاری از افراد هنوز به این شادی نرسیده اند؟ شاید به این دلیل که شادی برای آنها توضیحی ندارد . طبق آخرین تحقیقات محققان دریافته اند که از هر 3 آمریکایی فقط یک نفر از آنها میتواند بگوید که دلیل شاد بودنش در زندگی چیست.

    رضایت از زندگی میتواند شادی را به خانه بیاورد اما این رضایت چگونه میتواند ایجاد شود؟

     در این مقاله به روش هایی جهت ایجاد رضایت اشاره میکنیم :

    1- مواردی را که باعث شادیتان میشود را برای خود یادآوری کنید .

    برای بسیاری از ما شادی در برخی چیزهای کوچک مانند دیدن لبخند شخص مورد علاقه مان و یا مکالمه با اوست. بنابراین زمانی که به اطراف خود نگاه می کنید مسلما عزیزانتان را در کنارتان خواهید دید و همین موضوع باعث خوشحالی شما میشود. افسردگی انرژی و تمرکز را کاهش میدهد و باعث میشود عزیزانتان را که به سختی آنها را به دست آورده اید از دست بدهید .
    جیمی دوان که وکیل تصادف کامیون در هوستون است می گوید که اغلب تصادفات کامیون ها به دلیل افسردگی راننده ها اتفاق میفتد و بیشترین تصادفات در رانندگی مربوط به این علت است .
    مبارزه با افسردگی و در خوی آرام بودن یکی از راه های رضایت از زندگی است  بنابراین بر روی عزیزانتان تمرکز داشته باشید و بدانید که آنها یکی از منشاهای خوشحالی و رضایت شما در زندگی هستند .

    2-بر روی اهدافتان تمرکز کنید.

    افراد معمولا زمانی که تمرکز خود را بر روی اهدافشان از دست میدهند به افسردگی مبتلا میشوند و دچار آشفتگی ذهنی میشوند. زمانی که ذهن درک میکند که میتواند اهدافش را به واقعیت تبدیل کند در این صورت رضایتش از زندگی بیشتر میشود .
    کارشناسان توصیه میکنند بعد از هر موفقیت کوچک جشن کوچکی را برای خود برگزار کنید و این طور نباشد که تا رسیدن به اهداف ، خودتان را مورد ضرب و شتم قرار دهید چرا که با این جشن های کوچک میتوانید خودتان را از زندگی خشنود کنید .

    3- زمان خود را با افراد شاد سپری کنید .

    افرادی که ما با آنها زمانمان را سپری میکنیم به طور قابل توجهی میتوانند بر روی خلق و خوی ما اثر بگذارند. بنابراین این به معنی است که میبایست رابطه تان را با افرادی که انرژی منفی میدهند قطع کنید. درست است که ما نمیتوانیم همه ی افراد را شاد کنیم و نمیتوانید که حتما با همه ی افراد شاد معاشرت داشته باشید اما اگر این راه را برگزینید خواهید دید که خلق و خویتان به چه صورت تغییر خواهد کرد . معاشرت کردن با افرادی که ذهنی مثبت دارند میتواند رضایت و شادی را به زندگی برگرداند.

    4-دیگران را هم شاد کنید.

    زمانی که دیگران را شاد میکنیم اثر مثبت آن به خودمان بازمیگردد. تحقیقات دانشگاه هاروارد نشان داده است  ، انجام کارهای شادی برانگیز مانند هزینه کردن برای کسانی که در اطرافمان است میتواند بازخورد مثبتی برای خودمان داشته باشد.
    اگر کسی را به صرف یک فنجان قهوه دعوت کنید خواهید دید که در کل روز چقدر احساس رضایت میکنید.

    5- بیش اندازه جدی نباشید.

    آیا زمان هایی شده است که بیش از حد از خود انتقاد کرده باشید ؟ باید بدانید که همگی انسانیم و همه ی انسان ها حق اشتباه کردن دارند. البته به این معنی نیست که شما نباید عیب های خود را ببینید. سعی کنید ویژگی های منفی خود را به صورت یک موضوع خنده دار ببینید تا بتوانید از استرس آن در وجودتان بکاهید.
    شاد بودن چیزی نیست که در دسترس هر کسی نباشد تنها چیزی که مورد نیاز است این است که موارد شادی آور را کشف کنیم و زمان بیشتری را برای صرف این کارها به کار ببریم .

    مترجم اختصاصی زیباکده فرزانه کریمی 
    برچسب ها زندگی ,
       0

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
     
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان