خانه

7 کار جالب برای اینکه سرکار خواب آلود نشوید

  • خواب آلودگی سر کار، چرت زدنهای چند ثانیه ای و به سختی چشم ها را باز نگه داشتن، همه این اتفاقها برایتان آشناست؟ همه ما این تجربه ها و روزهای بد را داشته ایم. وقتی در مقابل همکارتان یا بدتر از آن رئیستان نشسته اید و مدام خمیازه می کشید چقدر خجالت آور خواهد بود. در اینجا چند کاری که می توانید هنگام احساس خواب آلودگی در محل کار انجام دهید را معرفی خواهیم نمود.

    1. با یکی از همکارانتان گپ بزنیدسر کار
    همه ما یک یا چند همکار خوب در محیط کارمان داریم. آیا شما هم همکار تاثیرگذاری دارید؟ گپ کوتاهی با او شروع کنید، خواهید دید به سرعت حالت خواب آلودگیتان برطرف خواهد شد. اما مراقب باشید این گفتگو زیاد طولانی نشود. در صورتی که همکار مورد نظرتان یک آقای مجرد است به گفتگو کردن با او عادت نکنید و به یاد داشته باشید در دسترس نبودن برای یک خانم همیشه برگ برنده اوست.

    2. یک شکلات بخورید
    یک شکلات کاکائویی بخرید و با اولین گاز متوجه خواهید شد که کاملا خوابتان پریده است. شکلات خواب آلودگی را برطرف می کند و شما را با نشاط تر خواهد کرد.

    3. کمی به شایعات گوش کنید
    شایعات کلا جذاب و هیجان انگیز هستند. پس اگر می خواهید کاملا خواب را فراموش کنید کمی راجع به شایعات در مورد افراد معروف یا بهتر از آن شایعات محیط کار مانند زمان پرداخت حقوق یا تغییرات مدیریتی صحبت کنید. اما آنقدر در اینکار افراط نکنید که شب دچار بی خوابی ناشی از فکر کردن بیش از حد به شایعات یا عذاب وجدان شوید.

    4. پرش را امتحان کنید
    اگر در محل کارتان اتاقی دارید که می توانید در آنجا تنها باشید حتما اینکار را امتحان کنید. به بالا و پایین بپرید، اینکار هم باعث سوختن مقداری کالری می شود و هم خوابتان خواهد پرید. پس این روش با دو مزیت در دسترس شماست.

    5. قدم بزنید
    وقتی سر کار احساس خواب آلودگی می کنید کمی قدم بزنید. با سرعت زیاد قدم بزنید تا تمرکز لازم برای ادامه روز در محل کارتان را به دست آورید. این روش نیز مثل روش قبل هم برای سلامتی و هم برای کاستن وزن بسیار مفید است.

    6. به کارهایی که باید انجام دهید فکر کنید
    این روش شاید ضربتی باشد اما قدرت این را دارد که با ترساندن شما خواب را دور کند. اینکار مثل یک هشدار عمل می کند. فقط کافیست به کارهایی که باید انجام دهید فکر کنید. بدون در نظر گرفتن اینکه آیا آن کارها را به اتمام رسانده اید یا نه، فکر کردن باعث می شود خواب را فراموش کنید.

    7. یک بازی کوتاه انجام دهید
    یک بازی کوتاه به صورت آنلاین یا آفلاین انجام دهید، بازی حس خوشحالی را در شما ایجاد خواهد کرد. البته به یاد داشته باشید که نباید درگیر بازی شوید و زمان زیادی را صرف آن کنید.

    با در اختیار داشتن این 7 روش برای همیشه با خواب آلودگی در محل کارتان خداحافظی کنید.

    مترجم اختصاصی زیباکده : آذر امینی
    برچسب ها
       1

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان