خانه

9 روش استفاده از سرکه برای داشتن پوست و موهایی زیباتر

  • برخلاف باور عموم، سرکه سیب، خیلی تأثیری روی کاهش وزن ندارد. اما زیبایی تان را دو چندان می کند!از این عنصر چند منظوره می توانید برای جلوگیری از آکنه استفاده کنید. باعث جلای ناخن شده و رنگ لاک ناخن را هم ماندگارتر می کند. اما این تازه اولش است! در متن زیر می توانید روش های استفاده از سرکه سیب را که باعث زیبایی پوست و موهایتان می شود، بخوانید.

    1. تسکین دهنده ی پوستسرکه
    226 گرم سرکه سیب را در یک وان حمام پر از آب گرم بریزید و 15 دقیقه در آن بمانید. از آن جایی که سطح PH سرکه سیب با سطح PH غشای اسیدی محافظ پوست یکسان است، این کار به برگرداندن تعادل کمک می کند.

    2. تونر صورت (پاک کننده پوست)
    یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را با دو فنجان آب مخلوط کنید. یک تکه پنبه را با آن مرطوب کنید و با ضربه زدن پوستتان را پاک کنید. صورت خشک شده و پوست کشیده می شود. صورتتان را با آب نشوئید ( نگران بوی آن نباشید، چون به سرعت پراکنده می شود). اسیدهای آلفا هیدروکسی طبیعیِ سرکه سیب و اسید استیک گردش خون را به جریان می اندازد. منفذهای پوست را هم کم میکند.

    3. شستشوی مو با آب
    دو قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک فنجان آب مخلوط کنید و بعد از شستشو روی موهایتان بریزید. موها را کاملاً با آن بشوئید و بعد از یک نرم کننده ی رقیق استفاده کنید. اسید استیک در سرکه سیب پس مانده ینرم کننده یروی مو را از بین می برد و موهایتان را براق و درخشان می کند.

    4. کاهش آفتاب سوختگی (آفتاب زدگی)
    ½ فنجان سرکه سیب را با 4 فنجان آب مخلوط کنید. لیف حمام را با این محلول خیس کنید و به پوست آفتاب سوخته بزنید. سرکه سیب باعث تعادل سطح PH پوست، تسریع در بهبود و جلوگیری از تاول زدن می شود.

    5. درمان جای زخم تیغ
    یک تکه پنبه را با سرکه سیب غلیظ خیس کرده و روی ناحیه ی زخم شده بمالید، مخصوصاً روی قسمت های عمیق تر. اول یک لایه ی نازک عسل روی آن ناحیه بمالید، بگذارید 5 دقیقه بماند، بعد آن را بشوئید، خشک کنید و بعد سرکه را بزنید. خواص ضد التهابی سرکه سیب سبب تسکین پوست تحریک شده و سوزان می شود و اسید استیک پوست را نرم می کند تا موهای در حال رشد راحت تر رشد کنند.

    6. درمان شوره ی سر
    مقداری آب و سرکه سیب را به اندازه های مساوی با هم مخلوط کنید. قبل از شامپو زدن پوست سرتان را با آن ماساژ دهید. می توانید یک قاشق چایخوری سرکه سیب را با شامپویی که از آن استفاده می کنید هم مخلوط کنید و برای شستن موهایتان از آن استفاده کنید.محلول را کامل روی سرتان ریخته و ماساژ دهید. چون سرکه سیب خواص ضد قارچی طبیعی دارد باعث کاهش شوره ی سر هم می شود. به علاوه خواص اسیدی آن سطح PH را متعادل می کند و غشای اسیدی محافظ پوست سر را بازسازی می کند که این باعث دفع رشد قارچ می شود.

    7. درمان کبودی
    یک تکه پنبه یا پد را با سرکه سیب غلیظ خیس کنید و روی ناحیه ی کبود شده گذاشته، بعد آن را با یک نوار زخم یا باند محکم ببندید. بگذارید برای یک ساعت بماند. مخصوصاً برای کبودی های عمیق، سپس روی آن قسمت ژل یا کرم گیاهی "همیشه بهار کوهی" بمالید. خواص ضد التهابی سرکه سیب، پوست آسیب دیده را آرام می کند و اسید استیک آن گردش خون را افزایش می دهد.

    8. درمان گزیدگی حشرات
    یک تکه پنبه یا پد را با سرکه سیب غلیظ خیس کنید و آهسته روی پوست گزیده شده ضربه بزنید تا فوراً تسکین پیدا کند. اسیدهای داخل سرکه سیب خارش را خنثی می کند، هم چنین خاصیت ضد التهابی آن تورم را از بین می برد و خواص متعادل کننده ی PH آن درمان را تسریع می کند.

    9. رفع بوی بد پا
    یک فنجان سرکه سیب را با 4 فنجان آب در یک لگن مخلوط کنید. پاهایتان را به مدت 15 دقیقه در آن خیس کنید، بعد بشوئید و خشک کنید. خواص ضد عفونی کننده ی سرکه سیب باعث رفع بوی بد و ضد عفونی کردن پاها می شود. به علاوه خواص ضد قارچی آن از ایجادمحیط قارچی جلوگیری می کند (مثل پای ورزشکاران).

    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی
    برچسب ها پوست , زیبایی , مو ,
       69

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان