خانه

نان های رژیمی واقعاً موثر و رژیمی است؟

  • در رابطه با نان‌هايي رژيمي مي‌توان گفت: نان,رژیمی

    نان‌هايي كه با دانه‌هاي روغني همچون آفتاب‌گردان و ذرت تهيه مي‌شود علاوه بر اين كه تامين كننده ويتامين B بدن هستند از نان‌هاي معمولي نيز غني‌تر هستند و موادمغذي بيشتري دارند. در مجموع نان‌هاي سالم‌تري نسبت به ساير انواع نان‌ها هستند.
    بنابراين براي داشتن وزني مناسب و رساندن موادمغذي به بدن، كافي است كه از نان‌هايي استفاده شود كه سبوس داشته باشند و منجر به افزايش وزن نشوند.

    آب انار چربي دور شكم را آب مي‌كند:

    از جمله ميوه‌هاي خوشمزه پاييز، انار است كه علاوه بر طعم مطلوب، خاصيت درماني براي بيماري‌هاي سرطاني و قلبي دارد، آب انار منجر به كاهش اسيدهاي چرب در خون مي‌شود و افزايش اسيدهاي چرب در خون، خطر بيماري‌هاي قلبي و ديابت نوع دوم را با خود به همراه دارد.
    طي تحقيقات به عمل آمده، از اگر افراد روزانه و به مدت چهار هفته، آب انار استفاده كنند در پايان يك ماه، به ميزان مناسبي اسيدهاي چرب در خون‌‌شان كاهش مي‌يابد و اين امر منجر مي‌شود كه چربي ذخيره شده در اطراف شكم نيز كاهش يابد.
    اين روند، كاهش فشارخون را نيز در پي دارد و كاهش فشارخون از به وجود آمدن بيماري‌هاي قلبي، سكته و كليوي جلوگيري مي‌كند و در نهايت سلامت را به شما هديه مي‌دهد.

    جوانه گندم و يك خواب راحت!

    بر طبق تحقيقات به عمل آمده، افرادي كه از بي‌خوابي رنج مي‌برند و دچار اختلال‌هاي عصبي و كم‌خوابي مي‌شوند، توصيه مي‌شود كه از خواص دارويي و جادويي جوانه گندم غافل نشوند، زيرا جوانه‌ها با توجه به اين در گروه سبزي‌ها قرار مي‌گيرند، سرشار از ويتامين و املاح معدني هستند و از ارزش غذايي بالايي نيز برخوردارند.
    ويتامين E موجود در جوانه‌ها به عنوان يك آنتي‌اكسيد اكسيده شدن كلسترول و در پيشگيري از بيماري‌هاي قلبي مفيد است. علاوه بر بيماران قلبي و عروقي، افرادي كه يبوست دارند براي پيشگيري از سرطان روده از جوانه استفاده كنند، زيرا فيبر بالايي دارد.
    از ديگر موادمغذي و مفيد موجود در جوانه گندم مي‌توان به روغني اشاره كرد كه در جوانه زدن به وجود مي‌آيد و به صورت اسيد چرب قابل‌هضم است.
    در مجموع ويتامين B و اسيدهاي چرب قابل هضم در جوانه گندم به رفع خستگي و كسالت كمك مي‌كند. اگر كودكان دچار سوء‌تغذيه هستند مي‌توان جوانه گندم را به شكل سوپ تهيه كرد و به كودكان در وعده‌هاي مختلف غذايي داد.


    گردآورنده: سایت زیباکده

     

    برچسب ها آشپزخانه , تغذیه , سلامتی ,
       0

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان