خانه

نکاتی مهم برای درست لباس پوشیدن در روز مصاحبه کاری

  • 9 نکته جهت:نکته، درست، رفتار، مصاحبه
    خوب لباس پوشیدن در روز مصاحبه امر بسیار مهمی تلقی میشود میگویند "برداشت اول، آخرین برداشت است" و به همین دلیل که قبل از اینکه برای مصاحبه از خانه خارج شوید باید یقین پیدا کنید آراسته لباس پوشیده اید چه این مصاحبه برای پست مدیریت عامل باشد یا یک منشی باید ظاهری خوش آیند داشته باشید پوشش شما به طور پررنگی درباره شخصیت شما سخن میگوید به احتمال زیاد اگر لباس پوشیدنتان بسیار نامناسب باشد هرچند رزومه بسیار خوبی داشته باشید کار دلخواهتان را پیدا نخواهید کرد نکات زیردرباره نحوه لباس پوشیدند روز مصاحبه را مطالعه فرمایید.
    1. به محل کارتان دقت کنید:
    اگر به دنبال کاری در جایی غیر رسمی مانند یک کتابخانه هستید پوشیدن یک سوئیشرت و شلوار جین  انتخاب خوبی است اما اگر به یک شرکت بزرگ میروید لباسی رسمی به تن کنید در این حالت می توانید یک کت و شلوار رسمی یا یک دامن راسته و یک بلوز رسمی به همراه یک کت کوتاه بپوشید.
    2. کفشتان را با دقت انتخاب کنید:
    این یک باید بزرگ برای رفتن به مصاحبه کاری است، کفشتان را با دقت انتخاب کنید میتوانید صندل جلو باز یا کفش پاشنه بلند بپوشید مطمئن شوید کفشی که میپوشید راحت باشد کفش خیلی پاشنه بلند که شما را در راه رفتن به زحمت می اندارد را ر آن روز به پا نکنید اگر با این جود کفشها راحت نیستید میتوانید کفش عروسکی یا کفش راحتی بپوشید.
    3. از پوشیدن لباسهای کهنه و جلب توجه کننده دوری کنید:
    هرگز روز مصاحبه دامن کوتاه نپوشید معمولا دامنهای تا روی زانو یا بلندتر قابل قبول هستند لباسهایی که جلب توجه میکنند پیام اشتباهی به مصاحبه کننده شما میدهند! لباستان را بررسی کنید تا پارگی نداشته یا سوراخ نشده باشد لباس چروک یا لباسی که لکه شده است را نپوشید.
    4. حداقل آرایش صورت را انجام دهید:
    خیلی مهم است که مقدار کمی قبل از مصاحبه آرایش کنید میتوانید لایه نازکی از پنکیک استفاده کنید، ریمل، خط چشم و کمی رژ گونه و رژ لب بزنید بهتر است زیاده روی نکنید این باعث میشود همزمان ساده و زیبا به نظر برسید آرا یش زیاد و استفاد از سایه چشم براق یک نه بزرگ به همراه دارد.
    5. در مورد عطرتان مراقب باشید:
    بیش از اندازه به خودتان عطر نزنید. آنقدر به خودتان عطر نزنید که توجه از روی مصاحبه شما به سمت بوی تان منحرف شود فقط به اندازه کم روی مچ و گردنتان جایی که نبضتان میتپد بزنید عطری با رایحه گل یامیوه انتخاب کنید.
    6. موهایتان رامرتب کنید:
    موهایتان را قبل از مصاحبه آرایش کنید البته در صورتیکه برایتان ممکن است موهایتان را باز نگذارید و سعی کنیدموهایتان آشفته نباشند موهایتان را خیلی ساده به صورت دم اسبی یا دم خرگوشی ببندید موهای مرتب به خوبی درباره شما سخن میگویند سعی کنید موهایتان توی صورتتان نباشند.
    7. رنگ لاکتان را درست انتخاب کنید:
    مطمئن شوید ناخنهایتان تمییز و  مرتب هستند میتوانید به ناخنهایتان متناسب با رنگ لباستان لاک بزنید در صورتیکه برای مصاحبه برای کاردر خانه مد نمیروید از زدن لاکهای براق و فسفری به ناخنهایتان اجتناب کنید.
    8. از زیورآلات صحیح استفاده نمایید:
    استفاده از جواهرآلات مناسب بسیار مهم است یک گردنبند ساده یک حلقه و یک ساعت مچی بیش از کفایت است اگر میخواهید ازگوشوارههای بزرگ استفاده کنید، گردنبندتان را کنار بگذارید یا برعکس کلید این مساله این است که سادگی تان را حفظ کنید.
    9. وسایل ضروری خود را فراموش نکنید:
    آخرین ولی نه کم اهمیت ترین چیزی که باید با خود ببرید یک کیف دستی ساده است که با هوشمندی انتخاب کرده اید همچنین مدارکتان را فراموش نکنید دقت کنید کیفتان خیلی بزرگ یا شلوغ نباشد میتوانید یک روسری ابریشمی برای جذابیت بیشتر با خود ببرید همینطور یک آینه کوچک در در صورت لزوم از مرتب بودن آرایش و مویتان مطمئن شوید.
    مترجم اختصاصی زیباکده: آذر امینی

    برچسب ها آقایان , زنان ,
       0

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان