خانه
× برای دیدن جدیدترین مطالب این تاپیک اینجا کلیک کنید و برای دیدن صفحه ابتدایی، این پنجره را ببندید.
برای دیدن صفحات دیگر، بر روی شماره صفحه در شمارنده بالا کلیک کنید.
مشاهده جدیدترین مطالب این تاپیک
29.8K

لاغری و تناسب اندام

  • ۲۲:۴۱   ۱۳۹۴/۷/۲۵
    avatar
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست

    تو این تاپیک اطلاعات مرتبط با لاغری و تناسب اندام رو بگیم

    11 راه برای کاهش وزن و چربی سوزی سریع

    امروزه خیلی‌ها پیگیر راه و روش‌های کاهش وزن و تناسب اندام هستند، آن هم در شرایطی که سبک زندگی فعالی ندارند و یا کمتر به نکات مهم و اساسی توجه دارند. فقط توجه به فعالیت ورزشی و رژیم‌های سخت راه چاره نیست! در این مطلب با علم ورزش همراه شوید تا با توضیح راه و روش چربی سوزی سریع تر شما را به هدفتان نزدیک‌تر کند.

    ۱- یوگا

    تعجب نکنید، یوگا یک ورزش هوازی نیست، اما با یکی از دلایل افزایش چربی ارتباط دارد. استرس از عوامل ایجاد چربی شکمی است، برای مبارزه با استرس که کند کننده متابولیسم نیز شناخته شده است، یوگا گزینه مناسبی است.

    ۲- برنامه ریزی وعده غذایی

    به جای انتخاب وعده‌های عذایی راحت مانند فست‌فودها، سعی کنید رژیم غذایی سالمی را انتخاب کنید. پیروی از رژیم غذایی سالم و برنامه ریزی برای وعده‌های غذایی از رژیم بهتر است.

    ۳- بیشتر آب بنوشید

    از مصرف نوشابه و نوشیدنی‌های انرژی‌زا خودداری کنید و سعی کنید آب بیشتری بنوشید، چرا که آب باعث افزایش متابولیسم می‌شود. نوشیدن ۵۰۰ میلی لیتر آب قبل از وعده‌های غذایی باعث کاهش ۱.۳ کیلوگرم در مدت ۱۲ هفته می شود.

    ۴- سریع دویدن

    دویدن یکی از ساده‌ترین فعالیت‌های ورزشی است که می‌توانید به راحتی از آن بهره ببرید. دویدن با سرعت بیشتر از متوسط گذشته از اینکه باعث می‌شود انرژی بیشتری مصرف کنید، حتی بعد از آن نیز بعد کالری می‌سوزاند. با دویدن هم سیستم قلبی عروقی را تقویت می کنید و سوخت و ساز بدن را بالا می‌برید.  

    ۵- خواب مناسب

    کمبود خواب یکی از دلایل افزایش وزن است، چرا که بدن شما خواب آلودگی را به عنوان گرسنگی تفسیر می‌کند! و تمایل شما را برای مصرف مواد غذایی که مغذی نیستند بیشتر می‌کند، پس حتماً ۸ ساعت خواب شبانه داشته باشید.

    مطلب مرتبط: چرا کم خوابی باعث چاقی می شود؟

    ۶- بیشتر تلاش کنید

    به فکر کاهش چربی بدن به صورت موضعی نباشید! به جای آن روی چربی سوزی کل بدن تمرکز کنید. تمرینات هوازی و بدنسازی دو بخش اساسی از برنامه چربی سوزی است که باعث می‌شود سریع‌تر از شر چربی‌ها خلاص شوید.

    ۷- از وزنه‌های سنگین استفاده کنید

    اگر به دنبال چربی سوزی سریع هستید، عضله سازی کمک زیادی به کاهش چربی بدن می‌کند. زیرا هر چه توده عضله بدن بیشتر باشد، متابولیسم بدن نیز بیشتر است و این یعنی مصرف کالری بیشتر. برای داشتن عضلات قوی و بزرگ‌تر از وزنه‌های سنگین با ۱۲ تا ۱۵ تکرار در هر ست استفاده کنید. منظور از وزنه سنگین این نیست که وزنه‌ای را بلند کنید که خارج از توان شما است، بلکه از وزنه سبک استفاده نکنید

    ۸- برنامه را تغییر دهید

    استفاده مداوم از یک برنامه تمرینی باعث می‌شود بدن به آن عادت کند و نتیجه‌ای جدید حاصل نشود. از یک برنامه جدید استفاده کنید و یا  تعداد تکرار، مقدار وزنه، ست‌ها و گروهای عضلانی را تغییر دهید. این تغییر باید هر ۴ تا ۶ هفته انجام شود.

    ۹- پیگیری کنید!

    سعی کنید همیشه پیگیر وضعیت بدنی، برنامه تمرین و رژیم غذایی‌تان باشید. در این صورت از لغزش و روی آوردن به عادت‌های قدیمی جلوگیری می‌کنید.

    ۱۰- به مواد غذایی که می‌خورید توجه کنید

    همانطور که گفته شد، سعی کنید از مواد غذایی سالم استفاده کنید و بین چربی، پروتئین و مصرف کربوهیدرات و مهمتر از همه بین میزان کالری مصرفی و مقدار کالری دریافتی از مواد غذایی تعادل ایجاد کنید. همیشه به یاد داشته باشید؛ بدن متناسب و بدون چربی بیشتر در آشپزخانه ساخته می‌شود تا در باشگاه.

    ۱۱- تغذیه قبل و بعد از تمرین

    چون می‌خواهید وزن کم کنید و چربی سوزی داشته باشید خودتان را محدود نکنید. درست غذا خوردن مهم است نه اینکه هیچ چیز نخورید. مصرف یک وعده غذایی کوچک قبل از تمرین انرژی شما را برای فعالیت بیشتر و بهتر فراهم می‌کند و وعده غذایی بعد از تمرین نیز برای بازسازی ذخایر انرژی و ریکاوری عضلات مهم است، زیرا همانطور که توضیح دادیم، عضله سازی به چربی سوزی بیشتر منجر می شود و وعده بعد از تمرین به این هدف کمک می‌کند.

    و در پایان

    همیشه زندگی فعالی داشته باشید، روند کاهش وزن و چربی سوزی مانند یک پازل است که باید کامل انجام شود.

  • leftPublish
  • ۲۲:۴۳   ۱۳۹۴/۷/۲۵
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست
    کم کردن وزن


    1. ﺳﻌﯽ ﮐﻨﯿﺪ ﯾﮏ ﺷﺐ ﺩﺭ ﻣﯿﺎﻥ ﯾﮏ ﻟﯿﻮﺍﻥ ﻣﺎﺳﺖ ﻭ ﮐﺪﻭﯼ ﺭﻧﺪﻩ ﺷﺪﻩ ﺑﺨﻮﺭﯾﺪ . ﺑﺮﺍﯼ ﮐﺎﻫﺶ ﭼﺮﺑﯽ ﻫﺎﯼ ﺷﮑﻢ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺷﮑﻢ ﻋﺎﻟﯿﻪ . ﻣﯿﺘﻮﻧﯿﺪ ﺑﻬﺶ ﻧﻌﻨﺎ ﯾﺎ ﺷﻮﯾﺪ ﻫﻢ ﺍﺿﺎﻓﻪ ﮐﻨﯿﺪ،
    ﺑﺮﺍﯼ ﺭﻓﻊ ﺳﺮﺩﯼ . ﻃﻌﻤﺶ ﻫﻢ ﻣﺜﻠﻪ ﻣﺎﺳﺖ ﻭ ﺧﯿﺎﺭﻩ ﻧﮕﺮﺍﻥ ﻧﺒﺎﺷﯿﻦ .

    2. ﺭﻭﺯﯼ ﺩﻭ ﻟﯿﻮﺍﻥ ﭼﺎﯼ ﺳﺒﺰ ﺑﺨﻮﺭﯾﺪ . ﻣﯿﺘﻮﻧﯿﺪ ﯾﮏ ﺗﯿﮑﻪ ﭼﻮﺏ ﺩﺍﺭﭼﯿﻦ ﻫﻢ ﺑﻨﺪﺍﺯﯾﻦ ﺗﻮﯼ ﻟﯿﻮﺍﻧﺘﻮﻥ .ﺳﻮﺧﺖ ﻭ ﺳﺎﺯ ﺑﺪﻥ ﺭﻭ ﺑﺎﻻ ﻣﯿﺒﺮﻩ .

    3. ﺻﺒﺢ ﺩﺭ ﻭﻋﺪﻩ ﺻﺒﺤﺎﻧﻪ ﯾﮏ ﺗﮑﻪ ﺷﮑﻼﺕ ﺗﻠﺦ ﺑﺎﻻﯼ %65 ﺑﺨﻮﺭﯾﺪ .ﺑﺎﻋﺚ ﭼﺮﺑﯽ ﺳﻮﺯﯼ ﻣﯿﺸﻪ .

    4. ﻧﯿﻢ ﺳﺎﻋﺖ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﻧﺎﻫﺎﺭ ﯾﮏ ﻋﺪﺩ ﺳﯿﺐ ﺑﺎ ﺩﻭ ﻟﯿﻮﺍﻥ ﺁﺏ ﺑﺨﻮﺭﯾﺪ .ﺍﺷﺘﻬﺎﺗﻮﻥ ﮐﻢ ﻣﯿﺸﻪ .

    5. ﺷﺐ ﻫﺎ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﺧﻮﺍﺏ ﯾﮏ ﻗﺎﺷﻖ ﻋﺴﻞ ﺑﺨﻮﺭﯾﺪ . ﭼﺮﺑﯽ ﺳﻮﺯﯼ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻣﯿﺪﻩ،

    6. ﺭﻭﺯﯼ ﺩﻭ ﻟﯿﻮﺍﻥ ﺷﯿﺮ ﯾﺎ ﻣﺎﺳﺖ ﮐﻢ ﭼﺮﺏ ﺑﺨﻮﺭﯾﺪ. ﻟﺒﻨﯿﺎﺕ ﮐﻢ ﭼﺮﺏ ﺑﺎﻋﺚ ﻻﻏﺮﯼ ﻣﯿﺸﻪ .

    7. ﺻﺒﺢ ﺯﻭﺩ ﯾﮏ ﻗﺎﺷﻖ ﭼﺎﯾﺨﻮﺭﯼ ﺩﺍﺭﭼﯿﻦ ﺭﻭ ﺑﺎ ﯾﮏ ﻗﺎﺷﻖ ﻣﺮﺑﺎﺧﻮﺭﯼ ﻋﺴﻞ ﺩﺭ ﯾﮏ ﻟﯿﻮﺍﻥ ﺁﺏ ﮔﺮﻡ مخلوط کنید ﻭ ﺑﺨﻮﺭﯾﺪ .

    8. ﺩﺭ ﻃﻮﻝ ﺭﻭﺯ ﻣﯿﻮﻩ ﺟﺎﺕ ﻭ ﺳﺒﺰﯾﺠﺎﺕ ﺭﻭ ﻓﺮﺍﻣﻮشﻧﮑﻨﯿﺪ،

    9. ﺳﻌﯽ ﮐﻨﯿﺪ ﺗﻌﺪﺍﺩ ﻭﻋﺪﻩ ﻫﺎﯼ ﻏﺬﺍﯾﯽ ﺭﻭ ﺯﯾﺎﺩ ﻭ ﺣﺠﻤﺸﻮﻧﻮ ﮐﻢ ﮐﻨﯿﺪ .

    10. ﺳﻌﯽ ﮐﻨﯿﺪ ﻏﺬﺍﺗﻮﻥ ﺭﻭ ﺑﺎ ﭼﻨﮕﺎﻝ ﯾﺎ ﻗﺎﺷﻖ ﻣﺮﺑﺎ ﺧﻮﺭﯼ ﻣﯿﻞ ﮐﻨﯿﺪ ﻭ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺧﯿﻠﯽ ﺑﺠﻮﯾﺪ ﻭﺁﺭﻭﻡ ﺁﺭﻭﻡ ﺑﺨﻮﺭﯾﺪ،

    💐معجزه لاغری💐

    🍀1- دو قاشق خاکشیر بریزید تو یه لیوان آبجوش وقتی ولرم شد صبح ناشتا بخورید هم کبد رو پاکسازی میکنه هم روده ها را خالی میکنه و یبوست رو ریشه کن میکنه.
    🍀2- دو قاشق تخم شربتی رو بریزید توی یه لیوان آب جوش وقتی لعاب داد با یه قاشق مرباخوری مربای گل سرخ شیرین کنید و بخورید هم کلسیم و امگا سه بسیار بالایی داره هم سیر نگهتون میداره و گرسنه نمیشید.
    🍀3- وقتی میخواید آب بخورید حتما آب جوشیده ولرم که توش دو قاشق آبلیموی طبیعی یا لیمو ریختید بخورید هم ورم بدن رو میخوابونه هم لاغر کننده .
    🍀 4- سرکه سیب خانگی و طبیعی کلسیم بالایی داره و لاغر کننده س ...توی سالاد حتما بریزید یا وقتی میخواید آب بخورید توی آب جوش بریزید ولرم شد بخورید.
    🍀5- روغن زیتون طبیعی مصرف کنید اگه خالی دوست ندارید با آبلیمو یا سرکه سیب مخلوط کنید به جای سس مصرف کنید.
    🍀6- حتما روزانه چندتا سیب که خیلی خیلی خوب شسته شده ( با نمک هم بشورید تا ضدعفونی بشه) با پوست میل کنید
    🍀7- در طی دوران رژیم قرص و کپسول روی مصرف کنید تا موهاتون نریزه و قرص ایمیدین بخورید تا پوستتون خراب نشه ( البته مصرف آب ،روغن زیتون ،
    🍀8 -سرکه ی سیب باپودر زیره ی سبز شکمو کوچک میکنه،
    🍀9-ناف رو با روغن کرچک یاروغن زیتون چرب کنین یبوست رو از بین میبره،
    🍀10-هر روز یک هل را بخورید از سفیدی مو جلو گیری میکنه
  • ۲۲:۴۶   ۱۳۹۴/۷/۲۵
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست

    ورزش های مفید برای لاغری

    لاغری و تناسب اندام لاغری و تناسب اندام لاغری و تناسب اندام 

    ویرایش شده توسط زیباکده در تاریخ ۷/۲/۱۳۹۵   ۱۷:۲۴
  • ۱۰:۴۱   ۱۳۹۴/۷/۲۷
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست

    15 غذای صفر کالری برای سیر کردن گرسنگی


    غذاهای صفر کالری غذاهایی با کالری بسیار پایین و مقادیر بالایی از مواد مغذی هستند. مصرف این غذاها کالری زیادتری می سوزاند، بنابراین احساس گرسنگی نمی کنید. در اینجا 15 غذاهای صفر کالری را معرفی میکنیم که در رژیم غذایی خود بگنجانید:


    خیار
    خیار آب زیاد و مواد مغذی متعددی مانند ویتامین C و K دارد در 100 گرم خیار حدود 16 کالری وجود دارد ، که جزو غذاهای صفر کالری محسوب می شود


    کرفس
    سرشار از ویتامین های A و K، و همچنین فیبر است در، 100 گرم کرفس فقط حدود 16 کالری وجود دارد

    @fitness_modeling
    سیب
    خوردن هر روز یک سیب انسان را سالم نگه می دارد و هم چون فیبر دارد چاق کننده نیست این میوه بسیار کم کالری است. 100 گرم سیب 52 کالری دارد.


    مارچوبه
    این گیاه سالم قند خون را متعادل نگه می دارد و از دیابت نوع 2 پیش گیری میکند. 100 گرم مارچوبه حاوی 20 کالری است ، که به راحتی هضم می شود
    زردآلو
    زردآلو برای تقویت بینایی و مبارزه با بیماری های مزمن مانند سرطان و بیماری های قلبی مفید است. 100 گرم زردآلو حاوی 48 کالری است.

    هندوانه
    هندوانه میوه فصل تابستان است چون بدن را کامل هیدراته می کند. پر از آب است 100 گرم آن فقط 30 کالری دارد

    گوجه فرنگی
    گوجه فرنگی برای تقویت پوست و هیدراته کردن بدن مفید است. 100 گرم گوجه فرنگی حاوی 18 کالری است.

    کلم بروکلی
    کلم بروکلی برای لاغر شدن ایده آل است. مواد مغذی زیاد و کالری کم دارد، این برگ سبز در هر 100 گرم 34 کالری دارد

    گل کلم
    آیا دوست دارید خوراک گل کلم بخورید ولی می ترسید کالری داشته باشد؟، 100 گرم سیب زمینی حاوی 77 کالری است. شما می توانید بجای سیب زمینی خوراک گل کلم بخورید چون در هر 100 گرم فقط 25 کالری دارد

    قارچ:
    تحقیقات ثابت کرده است که قارچ با سرطان مقابله میکند و متابولیت های ایمنی را تقویت میکند. این ماده غذایی سالم را به رژیم غذایی خود اض افه کنید در 100 گرم قارچ فقط 38 کالری وجود دارد.

    چغندر
    غنی از آنتی اکسیدان است، این گیاه شیرین در هر 100 گرم فقط 43 کالری دارد
    قهوه خالص:
    برای کسانی که عاشق قهوه هستند در مورد کالری آن نگران نباشند یک فنجان قهوه بدون شیر و یا بدون هر افزودنی حاوی 2 کالری است.

    شلغم:
    دارای فیبر و ویتامین C است ، با شلغم سوپو خورش خوشمزه درست کنید. 100 گرم شلغم شامل 28 کالری است.

    چای سبز:
    غنی از آنتی اکسیدان و کم کالری است، شما می توانید روزانه چند فنجان چای سبز را بدون هیچ گونه نگرانی در مورد کالری بنوشید 1 فنجان چای سبز حاوی 2 کالری است.

    هویج:
    برای میان وعده مناسب است. این سبزی فواید بسیاری از جمله برای تقویت چشم موثر است. 100 گرم هویج 41 کالری دارد
  • ۱۱:۲۶   ۱۳۹۴/۷/۲۷
    avatar
    کژالکاپ آشپزی 
    یک ستاره ⋆|3760 |1786 پست
    ممنون از مطالب خوب و کمک کنندت. امکان داره یه برنامه غذایی کامل ، مناسب و استاندارد برای کسانی که وزن ایده آل دارن و قصد سفت کردن عضلات و بطور کلی عضله سازی دارند رو بزاری؟
    برنامه غذایی که هر 5 وعده غذایی رو پوشش بده.ممنون
  • ۱۶:۱۲   ۱۳۹۴/۸/۲۳
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست

    رژیم های غذایی ناکارآمد برای لاغری

    رژیم آب

    با این رژیم می بایست در طول روز معادل 8/1 کیلوگرم آب با دمای 10 درجه سانتیگراد (50 درجه فارنهایت) یا سردتر نوشید. از آنجا که بدن انرژی می سوزاند تا آب را گرم کند و به دمای بدن برساند، پس باید برای هر نیم لیتر آب معادل 12 کالری سوزانده شود. بنابراین، فردی که رژیم آب دارد به طور طبیعی و با گرمای درون بدن کالری می سوزاند تا آب سرد به سطح دمای بدن برسد. اما چرا این رژیم نتیجه بخش نیست؟ از نظر تئوری، دانش پشت این ایده در سطح مولکولی منطقی است، ولی در علم پزشکی درست از آب درنمی آید و دیده نشده که کسی بتواند به این طریق لاغر شود. از طرفی بیماران قلبی، کلیوی و کبدی که بدن شان در کنترل سطح مایعات با مشکل مواجه است و همچنین مشکل عدم توازن الکترولیت دارند، نمی توانند از این روش استفاده کنند. هرچند که نوشیدن مایعات برای سلامت بدن بسیار مفید است، ولی نوشیدن آب سرد میزان زیادی از کالری را نمی سوزاند که خود را به شکل کاهش وزن نشان دهند.

    رژیم شیرکاکائو

    معما اینجاست که با نوشیدن 3 لیوان از شیرکاکائو با چربی %1 در طول روز، علاوه بر داشتن رژیمی سالم می توان وزن هم کم کرد. به خاطر اینکه شیرکاکائو با داشتن کلسیم، ویتامین دی، پروتئین، خواصی که مناسب ورزش های استقامتی است، می تواند به شما در کاهش وزن کمک کند، بدون اینکه بعدا هم افزایش وزن پیدا کنید. ترکیب کربوهیدرات و پروتئین شیرکاکائو به متابولیسم بدن تان در سوزاندن چربی کمک می کند. اما چرا این رژیم هم بی خاصیت است؟ گفته می شود که کلسیم برای متابولیسم بدن خوب است و ویتامین دی هم به سوزاندن چربی کمک می کند، اما اینها همه داستان است. هیچ مدرکی دال بر اینکه ویتامین دی و کلسیم به کاهش وزن کمک می کند، عملا وجود ندارد و در علم پزشکی تاکنون چنین نتیجه ای گرفته نشده است. هرچند که ورزش برای کاهش وزن و سلامت مفید است، ولی بود و نبود شیرکاکائو هیچ تاثیری در وزن ندارد.

    رژیم جویدنی

    این رژیم بر جویدن کامل غذا تاکید می کند. در واقع، باید هر لقمه غذای را 80 بار جوید (مثل نشخوار کردن!) تا آب آن ماده غذایی کشیده شود، سپس آن را باید به بیرون تف کرد. به این ترتیب، کالری کمتری جذب بدن می شود، در حالی که می شود به این ترتیب از طعم غذا هم لذت برد. اما چرا این رژیم هم فایده ای ندارد؟ اولا اینکه این رژیم باعث گرسنگی همیشگی فرد می شود. دوما اینکه انقدر زیاد جویدن باعث نفرت از غذا می شود و فرد را از جویدن خسته می کند. همچنین از نظر اجتماعی هم این کار امری پسندیده نیست. به علاوه این کار باعث کمبود مواد مغذی در بدن می شود، چراکه عناصر غذایی که بدن به آنها در میزان کم نیاز دارد، به بدن نمی رسد. همچنین در حالی که غذایی برای هضم در کار نیست، معده اسید زیادی برای گوارش تولید می کند. این امر باعث پس زدن غذا از معده به مری می شود، به علاوه که این کار باعث خرابی دندان ها هم می شود.

    رژیم سوپ کلم

    باید یک پاتیل بزرگ از سوپ کلم با مواد غذایی کم کالری درست کرد تا در طول هفته از آن میل کرد. این رژیم به شما تضمین می کند که در عرض یک هفته 5/4 کیلوگرم وزن کم کنید. اما ایراد این رژیم در چیست؟ اگر با سوپ کلم وزن کنید، شک نکنید که این امر به خاطر اسهالی است که با خوردن این سوپ پیدا می کنید. با خوردن یک دیگ از این سوپ در طول هفته هرچند که بدن تان هیچ کالری ای نمی گیرد، ولی معده مثل خیکی پر از مایعات می شود که هر روز هفته به خاطر اسهال ناشی از آن، فرد را به دردسر و ضعف و بیحالی می اندازد.

    رژیم HCG

    این رژیم، یک رژیم سخت، 40 روزه و 500 کالری ای است. برای این رژیم باید سبزیحات، میوه جات و دو وعده پروتئین 100 گرمی مصرف کرد و تزریق HCG انجام داد. هورمون HCG که در زنان باردار وجود دارد، به این خاطر در این رژیم استفاده می شود که علائم بارداری مثل حالت تهوع بامدادی را در فرد ایجاد می کند. این حالت به فرد کمک می کند تا اشتهای خود را به غذا از دست بدهد. اما چرا این رژیم هم درست از آب درنمی آید؟ این رژیم یک روش کاملا غیرایمن برای کاهش وزن است، چراکه روشی کم کالری است و نیازهای بدن تان رفع نمی کند. به علاوه که هیچ مدرکی دال بر کارامدی تزریق HCG در کاهش وزن وجود ندارد.

    لاغری و تناسب اندام

  • leftPublish
  • ۱۴:۱۰   ۱۳۹۴/۸/۲۶
    avatar
    سودا ح
    کاربر جديد|48 |67 پست
    سلام من یه قرص لاغری درست کردم فکر میکنم تاثیر داشته ( یک قاشق زردچوبه ، زیره ،پودر زنجبیل ، دارچین و عسل) رو با هم مخلوط میکنیم بعد به اندازه نخود درست میکنیم و روزی دو تا می خوریم اگر احساس یبوست کردید می تونید یه کم برگ سنا بهش اضافه کنید
  • ۱۴:۲۱   ۱۳۹۴/۸/۲۶
    avatar
    روشنک ا
    کاربر جديد|76 |99 پست
    وای... واقعا موثر ؟؟؟؟؟؟
  • ۱۴:۲۵   ۱۳۹۴/۸/۲۶
    avatar
    سودا ح
    کاربر جديد|48 |67 پست
    اره عزیزم من با این روش نزدیک سه کیلو بدون ورزش کم کردم
  • ۱۴:۲۵   ۱۳۹۴/۸/۲۶
    avatar
    روشنک ا
    کاربر جديد|76 |99 پست
    برم امتحان کنم
  • ۱۰:۳۳   ۱۳۹۴/۹/۲
    avatar
    ملودیکا
    کاربر فعال|69 |200 پست
    ✅مكملي که هم باعث کاهش وزن می شود و هم رشد عضله

    روغن ماهی خواص متعددی دارد، تقویت کننده پوست، کاهش دهنده مشکلات قلبی عروقی و کاهش دهنده وزن است. روغن ماهی حاوی اسید دوکوهگزائنوئیک است که مانع از شکل گیری سلول های جدید چربی می شود و به بدن اجازه سوزاندن چربی موجود را می دهد.

    طی تحقیقی که انجام گرفت، مشخص شد داوطلبانی که طی ۶ هفته هر روز روغن ماهی مصرف کردند، حدود یک کیلوگرم چربی بدن خود را از دست دادند و حدود نیم کیلوگرم عضله به دست آوردند.

    این در حالی بود که این افراد هیچ نوع تغییری در برنامه غذایی یا ورزشی شان ایجاد نکرده بودند. علاوه بر آن ادله زیادی نشان می دهد، مصرف مکمل ماهی روی میزان سراتونین تأثیر می گذارد، در نتیجه فرد به مدت طولانی تری احساس سیری می کند. اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در ماهی به آسانی به انرژی تبدیل می شود و برای سلامت کل بدن نیز مفید است.
  • leftPublish
  • ۱۰:۳۹   ۱۳۹۴/۹/۲
    avatar
    ملودیکا
    کاربر فعال|69 |200 پست

    سلام به عزیزاننم.. من فکر میکنم این روش هم خوب باشه.. خودم هم میخوام امتحانش کنم

  • ۲۲:۲۶   ۱۳۹۴/۱۰/۱
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست

    اثر قهوه بر لاغری

    نتایج دوازده سال تحقیقات بالینی بر روی شماری از افراد که به طور روزانه قهوه مصرف می کنند نشان داده است قهوه خاصیت ضد چاقی دارد.
    کافئین از خانواده میتل گزانتین است و به طور طبیعی در دانه قهوه ، کاکائو، کولا و برگ چای یافت می شود.

    به موجب این تحقیقات، قهوه نه تنها برای افراد چاق مفید است بلکه کسانی که رژیم لاغری گرفته اند می توانند برای حفظ بهتر وزن جدید خود، قهوه مصرف کنند. دانشمندان هنوز نمی دانند قهوه چگونه به لاغری کمک می کند اما این طور به نظر می رسد که قهوه سوزاندن انرژی را در بدن تسریع می کند. چندین تحقیق نیز ثابت کرده است قهوه از تجمع چربی در نقاط مختلف بدن جلوگیری می کند.
    علاوه بر این قهوه در انسان احساس سیری ایجاد می کند و به این ترتیب مصرف مواد غذایی کاهش می یابد.

  • ۲۱:۵۹   ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست
    ️ بهترین راه کاهش چربی شکم

    انجام دراز و نشست، و یا دیگر ورزش های شکمی سبب تقویت ماهیچه های درونی می شود و به شما در از دست دادن چربی کمک می کند اما آنها به طور خاص برای چربی شکم کار نمی کند به عبارت دیگر، ورزش نقطه ای چربی شکم را کاهش نمی دهد تنها راه برای از دست دادن چربی شکم و یا هر نوع چربی دیگر از طریق رژیم غذایی و ورزش های هوازی ( مانند دویدن، شنا، دوچرخه سواری و تنیس ) است.

    بیشترین شواهد علمی نشان می دهد که یک رژیم غذایی با کالری کنترل شده سرشار از ( میوه، سبزیجات، غلات کامل، لبنیات کم چرب، لوبیا، آجیل، دانه ها، گوشت بدون چربی، ماهی، تخم مرغ، مرغ و بوقلمون ) دارای تمام مواد مغذی است و برای کاهش وزن ترکیب این رژیم غذایی با ۳۰ تا ۶۰ دقیقه ورزش در بیشتر روزهای هفته توصیه می شود.


  • ۱۶:۱۳   ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
    avatar
    elham khajoi
    دو ستاره ⋆⋆|3355 |2818 پست

    بهترین زمان جهت دویدن برای کاهش وزن

    دویدن یکی از بهترین راه های کاهش وزن است و در زمان های مختلفی می توان شروع به دویدن جهت کاهش وزن و چربی سوزی کرد ، هر شرایطی فواید و مضرات خاص خودش را دارد.

    1⃣دویدن صبحگاهی
    اگر صبح بدوید این فرصت را دارید که دوش بگیرید، لباس های تان را عوض کنید. این انتخاب را دارید که قبل یا بعد از دویدن صبحانه بخوید. مسلماً صبح، زمانی است که بیشتر از اوقات دیگر روز سرحال هستید.

    در نهایت، دویدن صبحگاهی خواب شب تان را مختل نخواهد کرد. در واقع، دویدن در غروب همیشه مشکلات خواب را به دنبال دارد (به دلیل فعالیت، زمانی برای پایین آمدن ضربان قلب مورد نیاز است).

    یک توصیه، تا جایی که برای تان ممکن است دو صبحگاهی را به تأخیر بیاندازید؛ بهترین زمان بین ساعات ۱۱-۱۰ است.

    2⃣دویدن در ظهر

    دما و توانایی های بدن در این زمان در بهترین شرایط هستند. ظهر زمان بسیار مناسبی برای انجام کارهایی است که نیاز به سرعت دارد. احیای بدن در وسط روز بسیار خوب اتفاق می‌افتد و احتمال اختلال در خواب وجود ندارد. در نهایت، کار بعد از ظهرتان با کیفیت بسیار بالایی انجام خواهد شد.

    3⃣دویدن در هنگام غروب

    غروب هم زمان بسیار خوبی برای دویدن و انجام کارهای سرعتی است به حدی که احیای بدن بسیار عالی انجام خواهد شد. شما  بیشترین انرژی ممکن را ۵ ساعت بعد از یک ناهار سرشار از کربوهیدرات یا ۳ ساعت بعد از عصرانه در اختیار خواهید داشت. بهترین کار این است بعد از یک روز کاری استراحت کنید و هنگام غروب با یک گروه یا  در باشگاه ورزشی بدوید.

  • ۱۴:۵۷   ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
    avatar
    elham khajoi
    دو ستاره ⋆⋆|3355 |2818 پست

    نوشابه‌های گازدار رژیمی

    اگر می‌خواهید تناسب‌اندام خود را دوباره به دست بیاورید، بایستی مصرف نوشابه‌های شیرین را کاهش دهید و آن‌ها را با نوشابه‌های رژیمی جایگزین کنید. آیا این کار درست است؟ نه،

     

    مطالعات اخیر ارتباط بین مصرف نوشابه‌های رژیمی و دور کمر یا دور شکم بزرگ‌تر را نشان داده‌اند. علاوه بر این مطالعه منتشرشده در ژورنال Obesity نشان می‌دهد که مصرف‌کنندگان نوشابه‌های رژیمی نسبت به افرادی که این نوع نوشابه‌ها را نمی‌نوشند، واجد درصد بالاتری از چاقی شکمی هستند. اما چرا؟

     

    پژوهشگران تصور می‌کنند که مصرف‌کنندگان نوشابه‌های رژیمی میزان کالری که با مصرف این نوشیدنی‌ها صرفه‌جویی می‌کنند را زیاد‌تر برآورد می‌کنند و بنابراین بیشتر از حد معمول غذا می‌خورند.

     

    به‌جایش بنوشید: چای سفید (یک نوع چای چینی اندکی اکسید‌شده از جوانه‌ها و برگ گیاه چای) و بر اساس یک بررسی منتشرشده در ژورنال «تغذیه و متابولیسم»، این نوع چای از تشکیل سلول‌های چربی جدید ممانعت و به بدن در سوزاندن چربی‌های ذخیره‌شده کمک می‌کند.

     

    اگر می‌خواهید درمان چاقی شکم خود را تسریع کنید، به چای سفید و چهار چای جادویی دیگر، چای زرشک، چای پوئر (نوعی چای سیاه تخمیرشده چینی)، چای اولونگ (نوعی چای نیمه‌تخمیرشده چینی)، چای روبوز (یک دم‌نوش رایج در آفریقای جنوبی) روی‌آورید.

     

    غذا های کربو هیدرات دار باعث چاقی شکم می شوند

     

    • سیب‌زمینی سرخ‌کرده و چاقی شکم
    هر غذایی کربوهیدراتی مملو از چربی موجب افزایش وزن شما می‌شود اما چیزی تقریباً جادویی درباره اثر سیب‌زمینی سرخ‌کرده بر سیستم ذخیره چربی بدن شما وجود دارد. یک پژوهش ۲۰ ساله در دانشگاه هاروارد نشان می‌دهد افرادی که به‌طور منظم سیب‌زمینی سرخ‌کرده می‌خورند، هر ۴ سال بیش از یک کیلوگرم اضافه‌وزن پیدا می‌کنند. در طی دوران مطالعه افراد مصرف‌کننده سیب‌زمینی سرخ‌کرده به‌تنهایی حدود ۷ کیلوگرم وزن از خوردن این سرخ‌کردنی‌ها به دست آورده بودند.

     

    به‌جایش بخورید: سیب‌زمینی شیرین سرخ‌کرده خانگی. یک سیب‌زمینی شیرین را از طول به تکه‌های باریک برش زده، کمی روغن نارگیل مخصوص پخت‌وپز (نوعی چربی که نسبت به کره تمایل کمتری به ذخیره شدن به‌صورت چربی شکمی دارد)، نمک، فلفل و پودر سیر را روی آن بپاشید و سریع در یک فر با دمای ۱۷۵ درجه سانتی‌گراد قرار دهید تا برشته شوند. زمانی که برای شام بیرون می‌روید به‌جای سیب‌زمینی سرخ‌کرده همراه با غذایتان، سالاد با سس‌های درست‌شده با سرکه درخواست کنید.



     درمان چاقی شکم

    • آب‌میوه
    این آبمیوه طبیعی است! مملو از ویتامین C است!. پس چه چیزی اشکال دارد؟ با وجود اینکه یک آبمیوه ۱۰۰ درصد طبیعی انتخاب بهتری نسبت به یک نوشابه‌های گازدار شیرین شده است اما یک آبمیوه کاملاً طبیعی نیز هنوز واجد ۳۶ گرم قند در هر فنجان است، تقریب معادل میزان قندی که از خوردن چهار دونات Krispe Kreme به دست می‌آورید. به‌علاوه بر این، بیشتر شیرینی آبمیوه‌ها ناشی از قند فروکتوز است؛ نوعی قند که در گسترش بافت چربی احشایی و درنتیجه چاقی شکم دخیل است.

     

    به‌جایش بنوشید: برای کوچک کردن شکمتان، آن را با نوشیدن یک لیوان آب‌معدنی فرح‌بخش گول بزنید. برای این کار کافی است برشی از میوه‌هایی نظیر پرتقال یا گریپ‌فروت را به آب اضافه کرده و آن را سردکنید. نکته کلیدی در اینجا حفظ پوست میوه‌ها است چون پوست مرکبات غنی از آنتی‌اکسیدان دی- لیمونن است، یک ترکیب قدرتمند که به خروج سموم از بدن کمک می‌کند و اجازه آزادسازی چربی‌های احشایی ذخیره‌شده را می‌دهد.

     

     

    • آثار استیک گوشت دنده بر چاقی شکم
    صبر کنید! چاقوی استیکتان را به سمت ما پرت نکنید. مطالعات نشان می‌دهد خوردن استیک‌های مناسب باعث باریک شدن میان‌تنه شما می‌شود. اما استیک‌های گوشت دنده و استیک گوشت قلوه‌گاه که یکی از ۳ مورد چرب‌ترین بخش‌های گوشت گاو هستند. یک بررسی انجام‌شده به‌وسیله پژوهشگران چینی نشان داد که داشتن یک رژیم غذایی غنی از گوشت قرمز چرب و تازه با چاقی شکم و افزایش دور کمر همراه است.

     

    به‌جایش بخورید: استیک مناسب را انتخاب کنید. بدین ترتیب شما فواید سلامتی زیادی به دست خواهید آورد.

     

    پیتزا دومین عامل بزرگ دریافت چربی‌های اشباع‌شده در رژیم غذایی آمریکایی

     

    • پیتزا
    باید گفت: یک شب در یک پیتزافروشی یک عمر تحمل چربی‌ها در شکم! درواقع پیتزا دومین عامل بزرگ دریافت چربی‌های اشباع‌شده در رژیم غذایی آمریکایی است (و درست بعد از پنیر مخصوص خودش در رتبه دوم قرار می‌گیرد). خوردن برش‌های پیتزا مسئول نیمی از دریافت غذایی چربی‌های اشباع‌شده مسدودکننده شریان‌ها در میان آمریکاییان است. پژوهشگران دریافته‌اند که برخلاف سایر چربی‌ها انواع اشباع‌شده به‌احتمال‌زیاد در ناحیه شکمی ذخیره می‌شوند و باعث چاقی شکم می شود

  • ۱۶:۴۰   ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
    avatar
    mona monaکاپ آشپزی کاپ عکاس برتر 
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|48321 |46689 پست
    ❣رازی هایی برای افرادی با تناسب اندام مناسب❣

    ۱) آنها سیرشدن را به پر شدن معده ترجیح میدهند
    به گفته جیل فلمینگ نویسنده کتاب “لاغرها بشقابشان را پاک نمیکنند”، اگر برای پر شدن معده مقیاس از ۱ تا ۱۰ را در نظر بگیریم، باریکها در حدود درجه ۶ و ۷ دست از خوردن میکشند. اما باقی افراد-از جمله من و شما- تا درجه ۸ و ۱۰ هم پیش میروند . شاید دلیل اینکار اشتباه گرفتن حس “پر” بودن با سیر شدن است و ما تصور میکنیم اگر زود دست از خوردن بکشیم، خود را از غذاها محروم ساخته ایم. یا شاید عادت داریم بدون توجه به اینکه نیاز بدنمان چقدر است، هرچه در مقابلمان باشد تمام کنیم.

    ❗️ از لاغرها تقلید کنیم:

    هنگام صرف وعده بعدی غذایتان، در میانه غذا خوردن قاشق و چنگال را کنار بگذارید و با استفاده از مقیاس ۱ تا ۱۰ پری معده، درجه پری خود را بسنجید. یک بار دیگر هنگامی که حدود ۵ لقمه از غذایتان باقی مانده اینکار ا انجام دهید. هدف از این کار افزایش آگاهی شما از میزان سیری در طی صرف غذاست و از طرف دیگر، این مکثها، موجب میشود که احساس سیری فرصتی برای خودنمایی یافته و شما زودتر از قبل سیری را حس کنید.

    ۲) آنها دریافته اند که گرسنگی یک مورد اورژانس نیست
    بسیاری از ما که مدام با کیلوهای اضافه درگیریم، گرسنگی را به عنوان شرایطی درنظر میگیریم که باید به سرعت برطرف شود . به گفته دکتر جودیت بک اگر از گرسنگی وحشت داشته باشید، مدام برای پرهیز از آن به خوردن میپردازیم.
  • ۱۶:۴۱   ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
    avatar
    mona monaکاپ آشپزی کاپ عکاس برتر 
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|48321 |46689 پست
    چرا با وجود رژیم، وزنم کم نمی شود؟

    وقتی شروع به رژیم گرفتن می کنید، در چند هفته اول هر قدر وزن تان بالاتر باشد، سریع تر و بیشتر لاغر می شوید. چه طور چنین چیزی ممکن است؟

    بدن شما در این مرحله و در نتیجه محدودشدن کالری دریافتی روزانه، از ذخایر کربوهیدارت خود استفاده می کند. در نتیجه این فرایند، شما بخشی از آب بدن خود را نیز از دست می دهید. به عبارت دیگر بخش مهمی از وزن شما که در چند هفته اول کم می شود، ناشی از دفع آب بدن است. سپس نوبت به عضلات و چربی ها می رسد که کاهش آنها متابولیسم پایه بدن را نیز پایین می آورد. بالاخره میزان کالری مصرفی و کالری سوزانده شده طی روز به تعادل رسیده و اینجاست که وزن شما دیگر پایین نمی آید و به اصطلاح روند کاهش وزن تان متوقف می شود.
  • ۱۶:۴۱   ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
    avatar
    mona monaکاپ آشپزی کاپ عکاس برتر 
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|48321 |46689 پست
    در این راهنما کارهایی را که نباید انجام دهید، خواهید خواند.


    ۱-رژیم های دیوانه وار نگیرید

    برنامه های غذایی خیلی زیادی وجود دارند که ادعا می کنند با رعایت آن ها بسرعت وزنتان کم می شود. در این رژیم ها غرق نشوید! رژیم غذایی را انتخاب کنید که همسو و مطابق بدن و سبک زندگی تان است. رژیم های غذایی در مورد همه یکسان جواب نمی دهد، پس اگر مشاهده کردید که رژیمی روی دوستتان بخوبی کار کرده، می توانید از آن رژیم بهره ببرید، اما باید با توجه به نیازهای خودتان، اصلاحش کنید.


    ۲- هیچ وقت تعادل بین تغذیه و ورزش را بهم نزنید

    کاهش وزن صحیح تنها از طریق حفظ تعادلی سالم بین تغذیه و ورزش پدید خواهد آمد. پس متعادل باشید و به خودتان گرسنگی ندهید و بدنتان را از مواد مغذی محروم نسازید. خوب بخورید و ورزش کنید.

    ۳-مثل یو یو رژیم نگیرید

    خیلی ها مثل یو یو رژیم می گیرند. این کار می تواند فوق العاده خطرناک باشد و به سلامت بدنتان آسیب برساند. به یک رژیم غذایی بچسبید و همین که به هدفتان رسیدید، حواستان را جمع کنید تا دوباره به پرخوری نیفتید!
    ۴- بیش از اندازه ورزش نکنید

    شاید پیش خودتان فکر کنید که اگر چند ساعتی به هر جلسه ی تمرینی تان در روز یا هفته اضافه کنید، قطعاً سریع تر وزنتان کم می شود. اما حقیقت این است که بدن شما هم به کالُری احتیاج دارد و وقتی که شما هرچه انرژی داشتید را صرف ورزشتان کردید، احساس خستگی و کوفتگی به شما دست خواهد داد. حتی ممکن است با ورزش بیش از اندازه، به عضلات و بدنتان صدمه هم بزنید!

    ۵-قرص های کاهش وزن نخورید

    قرص های لاغری یا چربی سوز کلی مواد شیمیایی به بدن شما وارد می کنند. بدن شما ممکن است توسط این مواد، آسیب هایی جبران ناپذیر ببیند. جدای از اینکه مصرف چنین قرص هایی در شرایط بد می تواند کشنده باشد، قطعاً پی خواهید برد که پوستتان خراب شده، سیستم گوارشتان بهم ریخته و دیگر اتفاقات این چنینی.

    ۶- در غذاهای سالم هم پر خوری نکنید

    مواد غذایی سالم و فراوانی وجود دارد که برای کاهش وزن پیشنهاد می کنند. اما این بدین معنی نیست که می توانید بدون هیچگونه نگرانی به وسط سفره شیرجه بزنید! برای اینکه وزنتان کم شود، هر چیزی را باید به اندازه ی صحیح مصرف کنید.اگر می خواهید وزن کم کنید و خوش اندام شوید، باید خیلی صبور باشید. سریع وزن کم کردن باعث خواهد شد تا پوستتان شل و آویزان شود و نسبت به سنی که دارید پیرتر بنظر برسید. آبرومندانه وزن کم کنید!

    ۷-به سراغ عمل های جراحی نروید

    جراحی هایی همچون لیپوساکشن و کوچک کردن معده، اهدافی پزشکی دارند، و به هیچ عنوان نباید به آن ها به چشم عمل های زیبایی نگاه کنید. پس از عمل جراحی باید خیلی خیلی مراقبت چیزهایی که می خورید باشید، چرا که غذاهای زیادی برایتان مشکل ایجاد خواهند کرد. این دیگر به انتخاب شما بستگی دارد که آیا سلامتی را به ظاهر خوب می فروشید و عمل می کنید؟ حتماً در این رابطه با پزشکتان مشورت نمایید و از توصیه های او بهره ببرید.
  • ۱۶:۴۲   ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
    avatar
    mona monaکاپ آشپزی کاپ عکاس برتر 
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|48321 |46689 پست
    #وزن کم کردن سریع چه عوارضی دارد؟؟؟

    ریزش موها، چین و چروک و شلی پوست صورت و بدن، ضعف اعصاب، افت فشار خون، ضعف و بی‌حالی، پوسیدگی دندان‌ها، بروز سنگ کیسه صفرا، ورم و زخم معده، یبوست و حتی افسردگی از عوارض کاهش وزن سریع هستند. همچنین کاهش سریع وزن موجب مقاومت بدن در برابر لاغری می‌شود، علت این امر نیاز بدن به حفظ بافت چربی به عنوان ذخیره حیاتی انرژی بدن در مواقع گرسنگی و قحطی است و بدن تلاش می‌کند به هر صورت ممکن ذخیره چربی را حفظ کند.

    برای کاهش ۴ کیلو در ماه چگونه ورزش کنیم؟

    شدت و مدت برنامه ورزشی به عواملی مانند سن، جنس و وزن شما بستگی دارد. حتی خود شدت تمرین نیز در این مقدار نقش دارد. اما حداقل ۱۵۰ دقیقه ورزش در هفته، یعنی ۵ جلسه ۳۰ دقیقه ای که می تواند ترکیبی از تمرینات اینتروال و استراحت فعال با انجام تمرینات بدنسازی باشد، لازم است.

    روش دیگر این است که بدن را آماده ورزش کنید و در صورتی که هیچ وسیله بدنسازی ندارید، چند حرکت بدنسازی با وزن بدن انجام دهید، سپس تمرین هوازی را دنبال کنید. اگر هم بتوانید در باشگاه با وسایل بدنسازی تمری کنید، نتیجه کاهش وزن بهتر و سریع تر خواهد بود.

    عرق کردن زیاد هیچ تأثیری بر کاهش وزن ندارد، چون فقط آب بدن کم می شود. سونا نیز فقط موجب دفع آب از بدن می شود و نقشی در چربی سوزی ندارد.
    نتیجه:
    آنچه که توضیح داده شد، ساده ترین روش کاهش وزن مبتنی بر رژیم غذایی سالم، تمرین هوازی و بدنسازی است. آیا ژل، کرم و داروهای لاغری می تواند جایگزین این ها شود؟ بله، پاسخ منفی است. پس وسوسه نشوید و فریب تبلیغات کاهش وزن را نخورید. یک رژیم غذایی با انرژی متوسط که با یک برنامه ورزشی استقامتی – مقاومتی همراه شود و همزمان با آن عادت های غذایی نیز اصلاح شود؛ مفید ترین روش برای کاهش وزن است.
  • برای شرکت در مباحث تبادل نظر باید ابتدا در سایت  ثبت نام  کرده، سپس نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد نمایید؛    (Log In) کنید.
موضوع قبل
موضوع بعد
آخرین پست های این تالار
آخرین پست های این بخش
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان