خانه
38.3K

مراقبت از پوست

  • ۲۰:۵۱   ۱۳۹۴/۷/۲۶
    avatar
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست

    چگونه از پوست خود در شبانه روز مراقبت کنیم؟

    ۷ صبح - آب بنوشید: هنگامی که صبح از خواب بیدار می شوید، بدنتان مقداری آب از دست داده است بنابراین نوشیدن کمی آب مفید است.

    7:30 - چربی های صورت را پاک کنید: اگر هنگام بیدار شدن از خواب صورت شما چرب است، چربی اضافه را از صورت پاک کنید.

    7:45 صبح - از کرم ضدآفتاب استفاده کنید: حتی در فصل پاییز و روزهای ابری، پوست در معرض خطر اشعه UVA قرار دارد؛ موثرترین راه برای پیشگیری از پیری زودرس، استفاده از کرم ضدآفتاب است. ابتدا از کرم مرطوب کننده و بعد از ده دقیقه از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

    ۱۲ظهر - از پودر صورت استفاده کنید: هنگام ظهر، غدد چربی فعالیت بیشتری دارد بنابراین می توانید در این زمان از روز برای قسمت پیشانی، بینی و چانه که در آن چربی بیشتری تولید می شود، از پودر صورت استفاده کنید.

    یک بعدازظهر - ویتامین D مصرف کنید: در تمام طول سال، بدن به ویتامین D نیاز دارد که در پیشگیری از بیماری ها نیز موثر است. اگر هر روز از کرم ضدآفتاب برای محافظت از پوست استفاده می کنید، اشعه UV کافی به پوست نمی رسد. از این رو باید از ویتامین D استفاده کنید.

    ۲ بعدازظهر - تجدید کرم ضدآفتاب: در این ساعت از روز، کرم ضدآفتاب دیگر اثر خود را از دست داده است بنابراین دوباره از کرم ضدآفتاب استفاده کنید.

    ۴بعدازظهر - خوراکی خنک میل کنید: در ساعت ۴بعدازظهر دمای بدن نسبت به ۴صبح حدود یک درجه بالاتر است. با بالا رفتن دمای بدن افراد مستعد به برافروختگی و قرمزی صورت می شوند. اگر پس از برافروختگی، در پوست خود احساس سوزش شدید کردید، خوراکی خنکی میل کنید.

    ۶ بعدازظهر - آرایش صورت را پاک کنید: پاک کردن پوست از آرایش برای سلامت پوست لازم است اما اغلب خانم ها آن را آخرین اولویت می دانند.

    9:30 شب - از کرم مرطوب کننده استفاده کنید: هنگام خواب، پوست ۲۵درصد آب بیشتری را از دست می دهد بنابراین از کرم آبرسان حاوی اسیدهیالورونیک یا کرم حاوی موادی مانند پارافین یا لانولین که رطوبت را در پوست حفظ می کند، استفاده کنید.

    ۱۰ شب :سرم دور چشم استفاده شود بعد از آن بخوابید .خواب کافی و به موقع باعث جلوگیری از روند پیری خواهد شد.

  • leftPublish
  • ۲۲:۵۲   ۱۳۹۴/۱۰/۹
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست
    سه روش بهبود سریع جای جوش و زخم

    میک آپ لند در اینجا به شما چند راهکار معرفی میکند که می‌توانید زودتر از شر جای زخم‌های جدید و قدیمی خود راحت شوید بدون اینکه عوارض جانبی داشته باشند:

    1. استفاده از کرم ضد آفتاب و در صورت امکان پوشاندن جای زخم و جوش:
    اگر زخم شما جدید بود، مثلاً یک ماه، بسیار مهم است که از قرار گرفتن در معرض آفتاب اجتناب کنید. اشعه‌های مضر فرابنفش می‌تواند منجر به رنگدانه شدن جوش شود و وضعیت را بدتر کند. بنابراین قبل از این که در روز آفتابی بیرون بروید، جای زخم را با ضد آفتاب مرغوب بپوشانید.
    2. ماساژ روزانه:
    جای زخم و جوش را روزانه ماساژ دهید تا بهبود سریع‌تر و موثر تری حاصل شود. ماساژ جای زخم و جوش از ایجاد و تولید بافت زخم جدید جلوگیری کرده و اغلب به کم کردن جای زخم قدیمی‌تر کمک می‌کند. این روش به عنوان یکی از سریع‌ترین، راحت‌ترین و مؤثرترین روش‌های خلاصی از جای زخم به خصوص ناشی از جراحی و تصادف در نظر گرفته می‌شود. برای نتیجه بهتر، ماساژ به همراه مرطوب کننده به افزایش گردش خون در ناحیه مورد نظر کمک کرده و باعث افزایش کلاژن شده که به وسیله آن فرآیند ترمیم سریع‌تر می‌شود.
    3. استفاده از آب لیمو:
    برای لایه برداری جای زخم و جوش آب لیمو به عنوان یکی از لایه بردارهای طبیعی مشهور است. در طول تاریخ برای درمان و پاک سازی زخم استفاده می‌شده است. آب لیمو حاوی مقادیر زیادی اسید سیتریک بوده که به لایه برداری موثر پوست کمک می‌کند. در مورد جای زخم، اسید مرکبات به از بین بردن لایه‌های بالایی پوست آسیب دیده کمک می‌کند و راه را برای ایجاد پوستی سالم و جدید هموار می‌کند. علاوه براین آب لیمو به نرم کردن بافت‌های سخت که جای زخم و جوش را شکل داده‌اند کمک می‌کند و در نتیجه پاک سازی آن را تسهیل می‌کند. هر روز آب لیمو را در محل مورد نظر مالش دهید. همچنین علاوه بر از بین بردن جای زخم به روشن‌تر و سالم‌تر شدن پوست شما کمک خواهد کرد
  • ۱۶:۵۶   ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست

    مراقبت از پوست با محصولات طبیعی و ارگانیک

    محصولات مراقبت از پوست طبیعی، می­تواند برای شما جذاب باشد، اگر بخواهید کم­تر از مواد مصنوعی و شیمیایی استفاده کنید. اما آیا محصولات طبیعی که قیمت بالاتری دارند، واقعا برای پوست شما بهترند؟

    نمی­توانید پوستتان را از نظرها پنهان کنید، بنابراین باید از آن مراقبت کنید. مایلید بهترین چهره را با پوست شفاف، درخشان، صاف و طبیعی خود به دیگران نشان بدهید. و ممکن است بخواهید بیشتر هزینه کنید و از محصولاتی استفاده کنید که دارای مواد طبیعی هستند یا روی آن­ها برچسب "ارگانیک" دارد.

    اما همه‌ی این­ها واقعا به چه معناست؟ آیا برچسب "طبیعی" و "ارگانیک" ارزش هزینه­ی بیشتر را دارد؟ آیا واقعا این محصولات برای پوست و محیط زیست مناسب­تر هستند؟

    تمام این­ها بستگی به این دارد که شما از محصولی که تهیه می‌کنید چه انتظاری دارید و اینکه پوست خاص شما چه چیزی نیاز دارد.

    آیا طبیعی بهتر است؟

    زمانی که می­خواهید از میان محصول طبیعی و غیرطبیعی یکی را انتخاب کنید، ابتدا به این فکر کنید که چه چیزی برای شما مهم است؟ چه انتظاری از محصول مورد نظر دارید؟ آیا دنبال محصولی هستید که پوستتان را تحریک نکند و به شما نتایج بهتر و پوست سالم­تری بدهد و تاثیر کم­تری بر محیط زیست داشته باشد؟

    اگر به دنبال محصولی معطر با بسته­بندی قابل بازیافت هستید، پس بهتر است محصولات طبیعی یا ارگانیک را انتخاب کنید.

    اما بیش از حد برای  خواندن برچسب­ها وقت نگذارید. اصولا محصولات طبیعی همیشه بهتر نیستند، یا الزاما بی­خطر نیستند و همیشه نتایج بهتری ندارند.

    افراد با پوست حساس ممکن است بخواهند از محصولات طبیعی استفاده کنند تا پوستشان دچار حساسیت نشود، اما این راه‌کار همیشه هم جواب نمی­دهد.

    اگر قصد دارید یک محصول طبیعی را امتحان کنید، اجازه دهید قدری زمان بگذرد تا ببینید که آیا واقعا با پوست شما سازگار است و واقعا به قیمتش می­ارزد یا خیر.

    حدود یک ماه برای مشخص شدن این موارد صبر کنید.

    محصولی ویژه برای نوع خاصی از پوست:

    اگر کنجکاوید که بدانید آیا یک محصول طبیعی مشخص، برای پوست شما بهتر است یا خیر، ببینید پوست شما به چه چیزی نیاز دارد. به این نکته هم توجه داشته باشید که الزاما نباید محصول طبیعی (یا گران­تر) را انتخاب کنید تا پوست بهتری داشته باشید.

    گرچه محصولات حاوی بلغور جو به مرطوب کردن پوست کمک می­کنند، اما محصولات زیادی هم هستند که بدون داشتن بلغور جو همین کار را انجام می­دهند. سویا به پوست شما قابلیت ارتجاع و استحکام می­بخشد. اما محصولات دیگری هم هستند که این کار را حتی بهتر از محصولات حاوی سویا انجام می­دهند.

    بسیاری از محصولات طبیعی که به عنوان محصولات بهتر برای پوست عرضه می­شوند، حاوی آکای بری یا چای سبز یا روغن زیتون یا بابونه یا انار و ... هستند. در مورد فواید این­ها برای پوست باید بیشتر مطالعه و بررسی شود و نتایج منفی احتمالی آن‌ها مشخص شود پیش از آن­که این محصولات را به عنوان محصولات بهتر بدانیم.

    نتایج یک محصول ارزان غیر طبیعی، می­تواند درست به اندازه­ی یک محصول طبیعی خوب باشد. به هر حال باید محصولات طبیعی را برای پیدا کردن حساسیت احتمالی پوست آزمایش کنید اما محصولات غیر طبیعی معمولا حساسیت ایجاد نمی­کنند.

    محصولات طبیعی می­توانند در سلامت پوست بسیار موثر بوده و دوست­دار محیط زیست باشند، اما مجبور به انتخاب آن­ها نیستید. چیزی که اهمیت دارد این است که محصولی را انتخاب کنید که پوست شما را مرطوب، شفاف و بدون لکه نگه­دارد، حال می­خواهد طبیعی باشد یا نباشد.

    مراقبت از پوست

  • ۱۷:۵۱   ۱۳۹۴/۱۱/۱
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست
    روشهایی که در زیر به اونها اشاره میکنیم از طب سنتی گرفته شده تا در کنا سازگاری با پوست دست شما هرگونه اثر مخرب جانبی رو هم در بر نداشته باشه.👇🍂🍃🌹
  • ۱۷:۵۱   ۱۳۹۴/۱۱/۱
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست
    روشهای مراقبت از پوست دست

    یک فنجان لازم داریم! نیمی از اون رو با گلاب و نیمی دیگر رو با گلیسیرین پر کنید. پس از خوب مخلوط کردن این مخلوط رو به آرومی بر روی پوست دستانتون بمالید و ماساژ بدین، چیزی حدود پنج تا ده دقیقه بعد با آب و لرم دستهاتون رو بشورین و به صورت نیمه خشک کنین.💞🌹🍁
  • ۱۷:۵۱   ۱۳۹۴/۱۱/۱
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست
    نصف فنجان آب توت فرنگی، یک قاشق چایخوری نمک طبیعی (در اصطلاح نمک درشت یا تصفیه نشده) به همراه یک قاشق عسل که ترجیحا طبیعی باشه رو خوب باهم مخلوط کنین و خمیر به دست اونمده رو به نرمی روی پوست دست به خصوص شکافها و ترک های دستتون قرار بدین. این دستور بهترین اثر رو برای از بین بردن ترک ها و پوسته های دستتون خواهد داشت.💞🌹🍂
  • leftPublish
  • ۱۷:۵۱   ۱۳۹۴/۱۱/۱
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست
    بهترین زمان برای انجام این کارها در زمانی هستش که استرس و آشفتگی از شما دور شده باشه و حداقل دو ساعت قبل از استفاده از ترکیبات بالا دستهاتون رو به مواد شوینده مثل صابون، شامپو و مایع ظرفشویی برخورد نکرده باشه. بهتره ابتدای شب دستانتون رو خوب بشورین و آب بکشین و تا نیمه خشک کنین پی از اون بخوابین!! و سحر منتظر انجام توصیه های بالا باشین! بله در سحر و یا صبح زود پوست دست شما عاری از هرگونه مواد شیمیایی و پس از یک استراحت مناسب آمادگی بسیار بالاتری برای دریافت ویژگی های دارویی توصیه مواد طبیعی بالا خواهد بود.

    برای داشتن پوست شاداب تمام تلاشتون رو بکنین از تماس پوست دستتون با مواد شوینده قوی پرهیز کنین، مراقب آفتاب باشین و کمتر از کرم های چرب که پوست رو کامل میپوشونن و باعث بسته شدن تنفس طبیعی پوست میشن استفاده کنید.💐🌹💕
  • ۱۴:۱۸   ۱۳۹۴/۱۱/۳
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست
    همیشه احتمال آسیب رسیدن به پوست دست خیلی بیشتر از پوست سایر نقاط بدنه و بسیاری از این آسیب ها به عادات غلط کاری و فکری ما برمیگرده .خانوم ها و آقایون نگرانی چروک شدن پوست دور چشم یا ایجاد خط اخم روی پیشونیشون رو دارن اما به نظرتون چند درصد از شما واقعا نگران زیبایی پوست دست و ناخن هاتون هستین ؟یا چه تعداد از شما زیبایی دست هارو فقط در مانیکور ناخن ها و تعویض رنگ لاک ها میدونین ؟سلامتی پوست دستتون و داشتن ناخن های سالم بهترین زیبایی محسوب میشه و من میخوام کمکتون کنم و راه هایی رو بهتون معرفی کنم که پوست و ناخنی زیبا و سالم داشته باشین.
  • ۱۴:۱۹   ۱۳۹۴/۱۱/۳
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست
    شستشوی دقیق دست ها اولین قدم

    برای داشتن دستانی زیباتر
    مهم نیست در طول روز کار زیادی انجام دادین یا زیر ناخن هاتون آلوده هستن یا خیر ، مهم اینه که راه شستشوی دقیق دست هاتون رو یاد بگیرین و برای داشتن پوستی زیبا این کار رو انجام بدین .4 فنجان آب ولرم رو داخل ظرفی بریزین و 1 فنجان سرکه ی سیب و 2 الی 3 قاشق جوش شیرین به آن اضافه کنید و دستانتون رو به مدت چند دقیقه داخل این محلول ماساژ داده و به کمک یک برس کوچک ناخن هاتون رو تمیز کنید.
  • ۱۴:۱۹   ۱۳۹۴/۱۱/۳
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست
    ویتامین C بسیار مفید برای پوست دست
    برای از بین بردن سلول های مرده از پوست دستتون و چاق کردن دستاتون از ویتامین C کمک بگیرید .2 قاشق غذاخوری پودر ویتامین C با نام مستعار اسید اسکوربیک رو به همراه 2 قاشق غذاخوری نمک دریایی و کمی روغن بادام با هم مخلوط کرده و بصورت خمیر در بیاورید و این خمیر رو برای چند دقیقه روی پوست دستتون ماساژ بدین و سپس با آب ولرم دستتونو بشورین.
  • ۱۴:۱۹   ۱۳۹۴/۱۱/۳
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست
    برای دستان خود از مرطوب کننده ی طبیعی استفاده کنید

    بعد از شستشو و لایه برداری پوست دستتون بهتره که از یه مرطوب کننده ی طبیعی و عالی استفاده کنید .بسیاری از روغن ها و کرم های مرطوب کننده فقط پوست دست رو چرب کرده و جذب پوست نمیشن و تاثیری هم روی پوست ندارن .پیشنهاد من برای شما استفاده از روغن هسته ی انگوره که سرشار از آنتی اکسیدانه مواد مغذیه و سریعا توسط پوست دست جذب شده و پوست رو صاف و روشن میکند .بهتره که هرشب قبل از خواب از این ماده ی بسیار مفید استفاده کنید.
  • leftPublish
  • ۱۴:۱۹   ۱۳۹۴/۱۱/۳
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست
    ویتامین E بسیار مفید برای کوتیکول ناخن ها

    استفاده ی موضعی از این ویتامین باعث ایجاد رطوبت بر روی پوست و از بین رفتن خشکی پوست میشه .از روغن ویتامین E هم میتوان برای پوست صورت استفاده کرد هم دست ها را با آن ماساژ داد تا کوتیکول ناخن ها نرم بشن و پوسته پوسته شدن اطراف ناخن از بین بره .شما به راحتی با باز کردن کپسول های ویتامین E میتونین از روغن اون برای دست هاتون استفاده کنید.
  • ۱۴:۱۹   ۱۳۹۴/۱۱/۳
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست
    گردن، قفسه ی سینه و دست ها اولین اعضای نشان دهنده ی پیری
    پوست این سه بخش از بدن سریع تر از سایر اعضای بدن علائم پیری را نشان می دهد. پس همان گونه که به پوست صورت خود اهمیت می دهید و از مواد بهداشتی مانند کرم ضد آفتاب برای مراقبت از آن استفاده می کنید، برای پوست گردن، قفسه سینه و دست های خود نیز اهمیت قائل شوید تا جلوی پیری زودرس و افتادگی پوست این قسمت های بدن را بگیرید
  • ۱۴:۱۹   ۱۳۹۴/۱۱/۳
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست
    با مصرف مواد غذایی زیر ناخن هایی قوی داشته باشید
    اگر ناخن هاتون شکننده به نظر میرسه و از رشد اونا راضی نیستین بهتره که مصرف مواد غذایی زیر رو بیشتر کنید و اونارو توی وعده های غذاییتون بگنجونید .مثل جو دوسر ، بادام ، کلم پیچ ، شاهی ، کلم بروکلی ، هویج ، دانه ی کدو تنبل ، سیب زمینی ، آووکادو و گردو.
  • ۱۴:۲۰   ۱۳۹۴/۱۱/۳
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست
    عادت های غلط را کنار بگذارید

    سعی کنید همیشه در حین انجام دادن کارهای خانه و باغبانی از دستکش استفاده کنید. همچنین از پوست دستتان در مقابل سرما و گرما با پوشیدن دستکش های مناسب حفاظت کنید و به مدت طولانی دستتان را در معرض سرما و کار با آب سرد قرار ندهید.
  • ۱۴:۲۳   ۱۳۹۴/۱۱/۳
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست

    بستن منافذ باز پوست:

    روشهای سنتی:

    🍀بخور پوست :
    در ظرفی اب را جوش بیاورید سپس کمی بابونه در ان بریزید و سر خود را با یک حوله بپوشانید و بالای ظرف بایستید.این کار را دو بار در هفته انجام دهید.

    🍀گلاب :
    یکی از بهترین تونر ها برای پوست است .گلاب هم برای پاکسازی منافذ و جمع کردن انها و هم برای کنترل اکنه و پوست چرب موثر است .ابتدا صورت خود را بشویید و سپس کمی گلاب بر روی پوست صورتتان بمالید. بعد از ان لازم نیست صورتتان را بشویید.

    🍀 لیمو :
    خاصیت اسیدی لیمو سبب بسته شدن منافذ پوست می شود. به کمک آبلیمو و سفیده تخم مرغ یک ماسک برای بسته شدن منافذ پوست بسازید و به مدت 15 دقیقه روی پوست خود بگذارید و سپس آبکشی کنید. وقتی هفته ای دو بار از این ماسک استفاده کنید نتیجه خوبی می گیرید. برای بهتر شدن اثر آن بعد از بخور دادن صورت از ان استفاده کنید. روش دوم این است که چند قطره آبلیمو را با آب ترکیب کرده و پوست خود را با آن بشویید و سپس آبکشی کنید.

    البته توجه داشته باشید که میزان آبلیمو را در آب زیاد نکنید و مستقیم به پوست صورت خود تماس ندهید.

    🍀 یخ :
    برای استفاده از یخ ابتدا ان را در یک پنبه ارایشی قرار دهید و سپس به مدت 10 تا 20 دقیقه روی پوست صورت خود بمالید و نتیجه ان بسته شدن منافذ پوست و خروج گرد وغبار از داخل ان است.
  • ۱۵:۲۹   ۱۳۹۴/۱۱/۳
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست
    اكسير جواني :
    كوانزيم Q10 قدرتمندترين آنتي اكسيدان براي محافظت از پوست در مقابل راديكالهاي آزاد ( عامل اصلي شروع فرآيند پيري و تخريب سلولي و ايجاد سرطان ) مي باشد كه اين ماده به عنوان اكسير جواني در سراسر دنيا شناخته شده كه قادر است به سلولهاي پوست انرژي بخشيده و آنها را تحريك به توليد كلاژن و الاستين نمايد و بدين ترتيب با روند پيري پوست مبارزه كند . در حال حاضر بسياري از شركتهاي توليد كننده مواد بهداشتي در پي بكارگيري محصولاتي با قدرت ضد پيري بالا حاوي كوانزيم Q10 مي باشند اما به دليل درشت بودن ذرات Q10 و برخي ويتامين هاي ديگر و عدم رسانش صحيح آنها به هسته سلول ، در نتيجه بسياري از فرآورده هاي پوستي و بهداشتي صرفا جنبه تبليغاتي داشته و نمي توانند به اندازه كافي موثر واقع شوند .
    در پست هاي بعدي به معرفي كارآمدترين محصولات داراي كوانزيم Q10 ميپردازيم .
  • ۱۰:۵۶   ۱۳۹۴/۱۱/۴
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست
    💥روش های موثر برای پاک کردن پوست

    بهترین روش های پاکسازی پوست کدامند چگونه باید مراقب پوستمان باشیم توصیه های موثر و مفید در زمینه پاکسازی پوست در این مطلب برایتان آورده ایم روش های پاکسازی پوست در منزل را دراین مطلب ذکر کرده ایم

    پوست سالم، بدون جوش ، آکنه ولکه های تیره است ودرخشنده وشفاف به نظر می آید. اما امروزه به دلایل مختلف از جمله رژیم غذایی ، آلودگی ها ومشکلات هورمونی وداخلی، پوست بسیاری از ما شفافیت ودرخشندگی طبیعی را ندارد ونیاز است که به آن رسیدگی بیشتری شود .

    از جمله راه های پاکسازی یا پلینگ پوست می توان به بخور دادن ، روغن مالی ، استفاده از ماسک و…اشاره کرد که هر فردی بنا به نوع پوست می تواند از روش های پاکسازی بهره بگیرد .توصیه اول پرهیز از مصرف مواد غذایی ناسالم ، مصرف دخانیات و قرار گرفتن در معرض استرس است . هم چنین مصرف میوه وسبزی ونوشیدن آب کافی به سلامت وشادابی پوست کمک می کند .

    اما روش های پیشنهادی برای
    #پاکسازی_پوست

    🌺بخور دادن
    گرما ورطوبت باعث باز شدن منافذ پوست می شود واین امر به خروج سموم زیر پوست کمک می کند . شما می توانید از گیاهانی مانند مریم گلی ، بابونه ورزماری برای بخور استفاده کنید .

    🌺ماساژ با روغن
    روغن زیتون جزو مناسب ترین روغن ها برای ماساژاست .کمی از آن را روی نوک انگشتان بمالید و صورت را با حرکات دورانی ماساژدهید.روغن زیتون علاوه بر مرطوب کنندگی به بازسازی سلول های پوستی کمک می کند .

    برس کشیدن آرام روی پوست
    این روش ژاپنی به دفع توکسین ها (سموم) پوست کمک می کند ،جریان خون را بهبود می بخشد و در اکسیژن رسانی به پوست موثر است.

    🌺ماسک سفید
    ماسک های ماست و جوانه گندم (یک قاشق غذاخوری ماست کم چرب را با یک قاشق چای خوری آرد جوانه گندم یا آرد نان مخلوط کنید) ویا ماسک نشاسته (یک قاشق ماست کم چرب را با یک قاشق چای خوری نشاسته مخلوط کنید )و به آرامی صورت را به حالت دورانی ماساژ دهید و پس از یک ربع با آب سرد بشویید.

    🌺ماسک خیار وگلاب
    برای طراوت و شادابی وشفافیت پوست ،یک عدد خیار با پوست را ریز رنده کنید ،یک قاشق مربا خوری گلاب به آن اضافه کنید و به آرامی روی پوست بمالید.
  • ۱۰:۳۴   ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست
    در 20 سالگی چگونه از پوست مان محافظت کنیم؟

    در سن 20 سالگی، اگر از پوستی نرمال برخوردارید، فقط كافی است پیش از خواب آن را بشویید. اگر جزو كسانی هستید كه دارای پوستی چرب هستند از شوینده‌هایی كه شبیه ژل است استفاده كنید و اگر پوستی خشك دارید از محصولاتی كه حاوی شیر هستند.

    همیشه و در همه حال از ضد آفتاب استفاده كنید ولی مهم نیست چه برندی؛ فقط مطمئن باشید از SPF 15 یا 20 برخوردار است و از پوست شما در برابر UVA و UVB محافظت می‌كند. ضدآفتاب را به تمام سطح پوست خود (صورت و گردن) بمالید.

    از یك مایع مرطوب‌ كننده یا یك مرطوب‌ كننده‌ فاقد چربی استفاده كنید. بسیاری از متخصصان پوست توصیه می‌كنند از كرم‌های حاوی رتینوئیدهای مشتق از ویتامین A استفاده كنید. این محصولات بهترین داروهای ممكن برای كاستن خطوط ظریف و چین و چروك‌های پوستی، تحریك كلاژن و درمان جوش‌های پوستی هستند.

    در سن 20 سالگی چگونه آرایش کنیم؟

    - در این سن كه پوست آماده جوش زدن است از پنكیك و كرم‌پودر چرب استفاده نكنید زیرا باعث ایجاد جوش و آكنه می‌شود. برای اینكه به پوست‌تان رنگ و لعابی بدهید، بهتر است از پنكیكی سبك به رنگ پوست استفاده كنید.


    - اگر می‌خواهید به چشمان‌تان حالت دهید بدون اینكه آرایش زیادی داشته باشید، بهتر است روی ابروهای‌تان حساب كنید. می‌توانید به ابروهای‌تان با مدادی قهوه‌ای حالتی دخترانه و ساده بدهید تا زیبایی چشمان‌تان دو برابر شود.


    - برای حالت دادن به چشمان‌تان می‌توانید یك آرایش ملیح دخترانه داشته باشید. برای این كار از سایه‌های ملایم برای روی پلك و از سایه كمی تیره‌تر برای گوشه‌های چشم استفاده كنید. ولی همیشه یادتان باشد سایه چشم را در هر حالتی محو كنید تا كمتر خودش را نشان دهد و حالت طبیعی‌تر پیدا كند.


    - به گونه‌های‌تان با رژگونه صورتی ملایم جلوه دهید تا صورت‌تان حالت دخترانه را از دست ندهد.


    - یك رژلب صورتی یا كالباسی بسیار ملایم می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد؛ یادتان باشد هر قدر آرایش ملایم‌تری داشته ‌باشید، چهره دخترانه‌تر و زیباتری خواهید داشت.
  • ۱۰:۳۵   ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست
    در سن 30 سالگی چگونه از پوست مان محافظت کنیم؟

    با رسیدن به 30 سالگی نگرانی‌های شما در مورد جوش‌ها از بین خواهد رفت اما حواس‌تان باشد كه روند نزولی پوست شروع شده است. بعد از سن 30 سالگی نور آفتاب فرصت این را خواهد داشت تا تاثیرات منفی خود را روی پوست‌تان نشان دهد. احتمالا متوجه شده‌اید كه خطوط پوستی یا نقطه‌های تیره روی پوست‌تان بیشتر و مشخص‌تر شده‌اند؛ به همین دلیل استفاده از محصولات ضد پیری و یك كرم چشم روزانه برای جلوگیری از آسیب‌های تدریجی از ضروریات است.

    حتی یك روز را بدون ضدآفتاب سپری نكنید. توجه كنید كه در این سنین بهتر است از ضدآفتاب‌هایی استفاده كنید كه علاوه برداشتن SPF بالاتر از 15 و محافظت علیه اشعه‌های UVA و UVB حاوی آنتی‌اكسیدان‌هایی مانند چای سبز و سفید، ویتامین C و. . . باشند. همچنین كرم ضد آفتاب را به قسمتی از گردن و دست‌ها كه نور خورشید به آن می‌خورد هم بزنید.

    در سن 30 سالگی چگونه آرایش کنیم ؟

    - وقتی لوازم آرایش می‌خرید، خیلی مهم است كه به جز پیدا كردن لوازم آرایش و فكر كردن به ظاهری كه می‌خواهید داشته باشید، به فكر محافظت از پوست و تغذیه كردن آن هم باشید. هنگام خرید كرم پودر، ماركی را انتخاب كنید كه دارای SPF هم باشد تا حتی زمانی كه ضدآفتاب نمی‌زنید، یك لایه محافظ روی پوست شما باشد.


    - وقتی به سن 30سالگی می‌رسید، شاید احساس كنید لب‌های‌تان برجستگی سابق را ندارد و بد نیست از رژ لب‌هایی استفاده كنید كه خاصیت برجسته‌سازی دارند. رنگ‌های توصیه شده برای سن شما در طیف روشن‌ مثل صورتی، كرم یا گلبهی با قابلیت پوشانندگی بهتر است.


    - برای آرایش چشم در طول روز از رنگ‌های خنثی مثل صورتی یا كرم استفاده كنید؛ مگر اینكه بخواهید آرایش غلیظ‌ تری داشته باشید، در این صورت از رنگ‌های تند و شبرنگ استفاده نكنید. فراموش نكنید رنگ روشن و ملایم را روی پلك بزنید و سایه تیره‌تر از همان تناژ رنگ را برای گوشه خارجی استفاده كنید. در آخر می‌توانید با یك سایه تیره‌تر رنگ زیر مژه‌های پایین را تیره كنید تا چشم حالت خود را از دست ندهد.


    - گونه‌های‌تان را با یك رژگونه قهوه‌ای ملایم جلوه دهید تا صورت‌تان از حالت مصنوعی خارج نشود. تیره كردن گونه‌ها سن را زیادتر نشان می‌دهد.


    - مطمئن باشید در این سن هنوز ابروهای‌تان نریخته است ولی اگر می‌خواهید ابروهایی زیباتر داشته باشید با یك مداد كمرنگ قهوه‌ای به آنها حالت دهید ولی مواظب باشید از حالت طبیعی خارج نشود.
  • ۱۱:۱۵   ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست
    💟 سفید کننده و رفع کدر بودن پوست

    در قسمتهایی از بدن که پوست تیره دارید مثل زیر بغل بیست دقیقه قبل از حمام لیمو را بمالید و سپس در حمام با آب ولرم شستشو دهید و در مدتی کوتاه اثر معجزه آسای آن را ببینید.لیمو می‌تواند چین و چروک‌های سطحی صورت را هم صاف کند. برای اینکه از خواصش بهره‌مند شوید این ماسک‌ها را امتحان کنید:
    - آب یک لیموی تازه را بگیرید و آن را با یک فنجان دوغ مخلوط کنید. سپس این محلول را با پنبه روی پوست‌تان بمالید و بگذارید 20 دقیقه بماند. بعد صورت‌تان را با آب سرد بشویید.
    - سه عدد لیموی تازه را با یک فنجان شیر خشک بدون چربی مخلوط کرده و کمی آب به آنها اضافه کنید تا به‌صورت خمیری‌شکل درآید، سپس آن را روی پوست‌تان قرار دهید و بگذارید 10 دقیقه بماند. بعد ماسک را با آب ولرم از چهره‌تان پاک کنید.
    _______________
  • برای شرکت در مباحث تبادل نظر باید ابتدا در سایت  ثبت نام  کرده، سپس نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد نمایید؛    (Log In) کنید.
موضوع قبل
زیربخش
موضوع بعد
آخرین پست های این تالار
آخرین پست های این بخش
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان