خانه
× برای دیدن جدیدترین مطالب این تاپیک اینجا کلیک کنید و برای دیدن صفحه ابتدایی، این پنجره را ببندید.
برای دیدن صفحات دیگر، بر روی شماره صفحه در شمارنده بالا کلیک کنید.
مشاهده جدیدترین مطالب این تاپیک
38K

مراقبت از پوست

  • ۲۰:۵۱   ۱۳۹۴/۷/۲۶
    avatar
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست

    چگونه از پوست خود در شبانه روز مراقبت کنیم؟

    ۷ صبح - آب بنوشید: هنگامی که صبح از خواب بیدار می شوید، بدنتان مقداری آب از دست داده است بنابراین نوشیدن کمی آب مفید است.

    7:30 - چربی های صورت را پاک کنید: اگر هنگام بیدار شدن از خواب صورت شما چرب است، چربی اضافه را از صورت پاک کنید.

    7:45 صبح - از کرم ضدآفتاب استفاده کنید: حتی در فصل پاییز و روزهای ابری، پوست در معرض خطر اشعه UVA قرار دارد؛ موثرترین راه برای پیشگیری از پیری زودرس، استفاده از کرم ضدآفتاب است. ابتدا از کرم مرطوب کننده و بعد از ده دقیقه از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

    ۱۲ظهر - از پودر صورت استفاده کنید: هنگام ظهر، غدد چربی فعالیت بیشتری دارد بنابراین می توانید در این زمان از روز برای قسمت پیشانی، بینی و چانه که در آن چربی بیشتری تولید می شود، از پودر صورت استفاده کنید.

    یک بعدازظهر - ویتامین D مصرف کنید: در تمام طول سال، بدن به ویتامین D نیاز دارد که در پیشگیری از بیماری ها نیز موثر است. اگر هر روز از کرم ضدآفتاب برای محافظت از پوست استفاده می کنید، اشعه UV کافی به پوست نمی رسد. از این رو باید از ویتامین D استفاده کنید.

    ۲ بعدازظهر - تجدید کرم ضدآفتاب: در این ساعت از روز، کرم ضدآفتاب دیگر اثر خود را از دست داده است بنابراین دوباره از کرم ضدآفتاب استفاده کنید.

    ۴بعدازظهر - خوراکی خنک میل کنید: در ساعت ۴بعدازظهر دمای بدن نسبت به ۴صبح حدود یک درجه بالاتر است. با بالا رفتن دمای بدن افراد مستعد به برافروختگی و قرمزی صورت می شوند. اگر پس از برافروختگی، در پوست خود احساس سوزش شدید کردید، خوراکی خنکی میل کنید.

    ۶ بعدازظهر - آرایش صورت را پاک کنید: پاک کردن پوست از آرایش برای سلامت پوست لازم است اما اغلب خانم ها آن را آخرین اولویت می دانند.

    9:30 شب - از کرم مرطوب کننده استفاده کنید: هنگام خواب، پوست ۲۵درصد آب بیشتری را از دست می دهد بنابراین از کرم آبرسان حاوی اسیدهیالورونیک یا کرم حاوی موادی مانند پارافین یا لانولین که رطوبت را در پوست حفظ می کند، استفاده کنید.

    ۱۰ شب :سرم دور چشم استفاده شود بعد از آن بخوابید .خواب کافی و به موقع باعث جلوگیری از روند پیری خواهد شد.

  • leftPublish
  • ۱۶:۵۳   ۱۳۹۴/۸/۹
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست

    ده_نکته_برای_داشتن_پوستی_سالم_

    1) برای از بین بردن لکه ها، نقاط تیره و جای جوش، لیموی تازه یا ماست کاملا ارگانیک به پوست خود بزنید 10 دقیقه صبر کنید سپس صورتتان را بشویید. این کار پوست شما را شفاف میکند.

    2) برای از بین بردن خشکی پوست و جوش های سر سیاه هر روز 2 لیتر آب بنوشید. زیاد به نظر میرسد اما کاملا کارساز است.

    3) هر شب قبل از خواب یا هر روز قبل از آرایش یک ماسک مرطوب کننده عالی روی پوستتان استفاده کنید.

    4) برای از بین بردن سریع جوش روی آن روغن درخت چای بزنید و اجازه دهید چند ساعت روی پوسستتان بماند. 1 ساعت قبل از خواب به صورتتان روغن ویتامین ای بزنید.

    5)سعی کنید از روبالشی های ابریشم استفاده کنید. ابریشم از شکنندگی و آسیب به مو جلوگیری کرده و نیز پوست شما را جوان نگاه می دارد. استفاده از روبالشی ابریشمی راهکاری ثابت شده است و شما تغییر را به سرعت در سلامت پوست و موی خود احساس خواهید کرد.

    6)هر روز ویتامین  سی مصرف کنید تا جوان بمانید. این ویتامین باعث ساخت کلاژن شده و از پیری پوست جلوگیری می کند.

    7) برای تغذیه بهتر پوست و مو  بیشتر ویتامین روغن ماهی بخورید. مقدار آن بستگی به توصیه پزشک دارد و یا می توانید از ماسک صورتاستفاده کنید.

    8) هر روز سبزیجات مصرف کنید تا غذای شما بهتر هضم شود. هضم بهتر غذا باعث شفافیت پوست میشود. ویتامین های موجود در سبزیجات برای پوست مفید بوده و سیاهی دور چشم را کم می کند.

    9)شما میتوانید از شکر بر روی پوستتان استفاده کنید اما خوردن شکر به هر شکل به شما هیچ کمکی نمیکند.  برای داشتن پوستی سالم تر  عسل را جایگزین شکر کنید. عسل به طرز شگفت انگیزی برای پوست و معده مفید است

    10) همیشه به خاطر داشته باشید که استرس به پوست شما صدمه میزند و این صدمه کاملا واضح و قابل تشخیص است. پس یوگا انجام دهید، نفس عمیق بکشید،  مرطوب کننده استفاده کنید، موزیک های ملایم گوش کنید، کتاب های خوب بخوانید و اضطراب را کم کنید.

    مراقبت از پوست
  • ۱۲:۲۱   ۱۳۹۴/۸/۲۳
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست
    پاییز که می‌آید، با خودش پوست خشک و ترک خورده را هم می‌آورد. پوستی که اگر ذات خشکی هم داشته باشد زودتر از آمدن سرما به خارج و پوسته شدن می‌افتد و نه تنها زیبایی‌تان را خدشه‌دار می‌کند، بلکه اگر مشکلاتش را برطرف نکنید، به شکلی جدی آسیب می‌بیند. برای بیرون آمدن از بحرانی که تغییر فصل برای‌تان ایجاد می‌کند، نیازی به هزینه زیاد و گذراندن ساعت‌ها وقت در مطب متخصصان ندارید. شما می‌توانید قبل از هر کاری با چند ماسک ساده و ارزان خانگی به پوست‌تان آب‌رسانی کنید و اگر مشکل‌تان حل نشد، به‌دنبال درمان جدی‌تری بگردید. البته ماسک‌های متنوعی که در این مطلب برای‌تان تدارک دیده‌ایم را همزمان مصرف نکنید، بلکه باتوجه به نیازهای پوست‌تان یکی‌ را انتخاب کنید و درمان را چند هفته ادامه دهید تا نتیجه‌اش روی پوست‌تان ظاهر شود.
    با گیا‌هان آب بدهید!
    یک افشانه کوچک بخرید و آن را با این مواد پر کرده و روی صورت‌تان اسپری کنید:
    – ریحان و بابونه را در قوری آب‌جوش بریزید و بگذارید دم بکشند. پس از خنک شدن، هر روز یک بار این دمنوش را روی صورت‌تان اسپری کنید تا خشکی‌اش برطرف شود.
    – بابونه پای ثابت آب رسانی‌های گیاهی است. می‌توانید آن را با گل همیشه بهار دم کنید و در یخچال بگذارید. اسپری کردن روزانه این دمنوش هم به پوست شما آب‌رسانی می‌کند.
    – گل ختمی را در آب بجوشانید. این جوشانده را قبل از خواب روی صورت‌تان اسپری کنید.
    ماسک عسل و بابونه
    مواد لازم
    عسل: دو قاشق غذاخوری
    روغن بادام: سه قاشق غذاخوری
    دمکرده بابونه: نیم فنجان
    روش تهیه
    عسل را با روغن بادام مخلوط کنید و برای آنکه نرم‌تر شود و هم زدنش راحت‌تر باشد، چند دقیقه آن را روی کتری قرار دهید تا با بخار آب جوش حرارت ببیند و نرم شود. همزمان با این کار کمی گیاه بابونه را با آب در یک فنجان بریزید، روی سرش چیزی بگذارید تا با حرارت خود دم بکشد و وقتی دم کشید آن را صاف کنید و تفاله‌هایش را دور بریزید. وقتی عسل و روغن‌تان روان شد و به‌راحتی توانستید آن را هم بزنید، مخلوط را از روی حرارت بردارید و با دمنوش‌تان در یک ظرف هم بزنید. صبر کنید تا ماسک‌تان کاملا سرد شود و سپس آن را روی پوست‌تان بگذارید.
    مدت استفاده
    20 دقیقه تا نیم ساعت/ سه‌بار در هفته
    با پوست‌تان چه می‌کند؟
    این ماسک پوست‌تان را آرام می‌کند و التهابی که ممکن است به‌خاطر خشکی و سرما ایجاد شده باشد را از بین ببرد. گذشته از این، به پوست‌تان آبرسانی هم می‌کند و میزان چربی پوست را هم تنظیم می‌کند. عسل یک آب‌رسان و آنتی‌بیوتیک طبیعی است و ترکیب کردن آن با بابونه که ضدالتهاب و التیام‌بخش است، می‌تواند طراوت از دست رفته را به پوست شما برگرداند.
  • ۱۴:۱۹   ۱۳۹۴/۸/۲۳
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست

    {{{ بطور کلي مي توان پوست را به 5 نوع تقسيم بندي کرد}}}
    1-پوست طبيعي:در اين نوع پوست، تمام اجزاء پوست به اندازه و به موقع فعاليت مي کنند و پوست نه خيلي خشک است و نه خيلي چرب. رطوبت پوست در حد مطلوب بوده و پوست از نظر ظاهري کاملاً صاف بوده، چرب و روغني به نظر نرسيده و منافذ آن گشاد نيستند. اين نوع پوست کاملاً قابل انعطاف است و صابون را به خوبي تحمل مي کند. اين نو ع پوست ها، هر چند کم دردسرسازترين پوست ها هستند بايد مراقبت کافي به عمل آورد تا ديرتر دچار تغييرات پيري شوند.

    2-پوست خشک: پوست هايي هستند کشيده و نازک و خشک که بسيار به سرما و شستشو با صابون هاي معمولي حساس بوده و به سهولت تحريک مي شود. مقدار منافذ پوست در اين نوع پوست ها بسيار کم است و گاه هيچ منفذي را نمي توان پيدا کرد. اين افراد معمولاً پس از شستشوي پوست صورت، احساس کشيدگي پوست به خصوص روي گونه ها مي کنند. اين پوست ها نسبت به نور آفتاب و شرايط نامساعد جوي مثل باد نيز بسيار حساس مي باشند. خشکي پوست موجب مي شود تا اين نوع پوست ها زودتر از ديگر انوع پوست دچار چين و چروک گردد. در ابتدا خطوط ظريفي در اطراف چشم و لب ها تشکيل مي شود که اگر مراقبت هاي ويژه انجام نگيرد، تبديل به چروک خواهند شد. خشکي پوست بدليل کم بودن ترشحات غدد سباسه (چربي) و نيز تبخير بيش از حد آب در سطح پوست است. خشکي پوست مي تواند منشأ داخلي يا خارجي داشته باشد. منظور از منشأ داخلي اين است که فرد مبتلا به خشکي پوست ژنتيکي است مثلاً ممکن است مبتلا به اگزماي سرشتي (درماتيت آتوپيک) است و يا نوعي بيماري پوست بنام ايکتيوز باشد. منظور از منشأ خارجي اين است که فردي بواسطه مسائل شغلي وي تحريکات بيروني دچار خشکي بيش از حد پوست شده است. مثلاً کسانيکه به هر دليل با مواد شوينده زياد سر و کار دارند يا مثلاً با مواد شيمايي خاصي تماس دارند ممکن است دچار خشکي بيش از حد پوست گردند.
    پوست هاي خشک بطور کلي مستعد پيري زودرس هستند و چين و چروک در صورت عدم مراقبت هاي لازم در سنين پايين روي پوست ايجاد خواهد شد. مصرف مکرر مرطوب کننده ها و چرب کننده ها در اين پوست ها ضروري است.

    3-پوست چرب: در اين نوع پوست، فعاليت غدد سباسبه (چربي) بيشتر از حد معمول است. در پوست چرب، ضخامت لايه شاخي و کراتينيني بيشتر است و همين امر سبب ضخيم تر به نظر رسيدن اين نوع پوست مي گردد. اغلب يک لايه چربي روي اين گونه پوست ها وجود دارد که موجب براق به نظر رسيدن آن شده و هم چنين اغلب منافذ باز فراوان و بعضاً گشادي در اين پوست ها وجود دارد. صورت اين افراد صبح ها هنگام بيدار شدن از خواب، چرب و براق است. گاه دانه هاي سرسياهي بنام کومدون نيز در اين پوست ها قابل مشاهده است. بايد بدانيم که اين نوع پوست ها برخلاف پوست هاي خشک بسيار مقاوم بوده و ديرتر دچار چين و چروک مي شود. پوست چرب نياز به مراقبت فراوان دارد و به علت جذب آسان آلودگي هاي هوا و نيز گرد و غبار محيط بايد هميشه تميز و دور از آلودگي باشد و براي اين منظور گاه لازم است فرد، روزانه دو تا سه بار صورت خود را با صابون بشويد. در اين حالت هميشه بايد پوست را با نوعي کرم مرطوب کننده ملايم و فاقد چربي پوست را مرطوب نگه داشت زيرا پوست هاي چرب مستعد آکنه و جوش زدن بوده و اگر فردي براي مرطوب کردن پوست از کرم هاي سنگين و چرب استفاده کند احتمال رخداد يا تشديد آکنه افزايش مي يابد. از نظر پيشگيري از ايجاد چين و چروک اين نوع پوست ها جزء بهترين پوست ها مي باشند، در ضمن رخداد سرطانهاي پوست در پوست چرب نيز کمتر است.

    4-پوست مختلط يا mixed: بيشتر خانم ها داراي اين نوع پوست هستند بدين معني که پوست پيشاني و بيني چرب بوده و بقيه نواحي بخصوص اطراف چشم و گونه ها خشک مي باشد، اصطلاحاً به ناحيه چرب اين نوع پوست ها ناحيه T مي گويند. نگهداري اين نوع پوست ها نسبتاً مشکل است زيرا افراد بايد براي نواحي چرب مراقبت مربوط به پوست هاي چرب و براي نواحي چشم مراقبت هاي لازم براي پوست هاي خشک را بعمل آورد.

    5-پوست حساس: اين پوست ها معمولاً خيلي خشک بوده، در لمس سفت به نظر مي رسد و به سهولت دچار التهاب و تحريک مي گردد. اين پوست ها قادر به تحمل بسياري از کرم هاي مرطوب کننده وحتي ضدآفتاب ها نيستند. عطر و بوي کرم براي اين پوست ها آزاردهنده بوده و به سرعت دچار قرمزي والتهاب و حتي پوسته ريزي مي شوند. مراقبت از اين نوع پوستها بسيار مشکل است و فرد بايد از فرآورده هاي آرايشي و بهداشتي مخصوص پوست هاي حساس که داراي حداقل مواد نگهدارنده و نيز فاقد عطر باشد استفاده نمايد و با آزمودن فرآورده هاي مختلف، محصول مناسب و سازگار با پوست خود را پيدا کند. فراموش نکنيد که اين پوست ها بسيار نسبت به نور آفتار و تغييرات دماي محيط نيز حساس هستند. اين افراد از ضدآفتاب هاي فيزيکي و ضد


    آفتاب فاقد مواد شيميايي استفاده کنند و براي آنها استفاده از ضدآفتاب هاي مخصوص بچه ها توصيه مي شود.
    بيماراني که پوست حساس دارند بايد در مصرف برخي داروهاي موضعي شامل اسيدهاي ميوه، ويتامين هاي E,C لانولين، پروپيلين گليکول و رتيوئيدها (که براي درمان آکنه استفاده مي شود)پرهيز نمايند.
    منبع: فصل نامه بهداشت پوست و مو
  • ۱۱:۴۶   ۱۳۹۴/۸/۲۴
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست

    نکات_روشن_کردن_پوست_زیر_بغل_
    نکات و رمزهای روشن کردن پوست زیر بغل عبارتند از:
    1 – اولین ماسک پیشنهادی ما به شما این است که آب یک عدد خیار را با مقدار کمی زردچوبه مخلوز کنید و آن را روی محل تیره شده بزنید و پش از چند دقیقه بشویید. ترکیب خیار و زردچوبه باعث ایجاد حس خنکی و تازگی و روشن شدن پوست شما می شود.
    2 – اگر روغن نارگیل در منزل دارید دو قاشق از آن را بر روی تیرگی پوست تان ماساژ دهید، روغن نارگیل یکی از بهترین روشن کننده های پوست تیره زیر بغل است.
    3 – آب یک عدد سیب زمینی را بگیرید و آن را برای 15 دقیقه روی پوست تیره زیر بغل تان بگذارید سپس بشویید.
    4 – یکی از بهترین روشن کننده های زیر بغل لیمو است. یک عدد لیمو را از وسط به دو قسمت تقسیم کنید و آن را روی پوست تیره زیر بغل بمالید. اگر لیموی تازه در دسترس نبود آب لیمو هم تا حدی موثر است. خاصیت روشن کنندگی لیمو برای پوست را هرگز فراموش نکنید.
    5 – اگر از ریش تراش برای از بین بردن موهای زیر بغل استفاده می کنید این روش را برای همیشه ترک کنید چون باعث تیرگی پوست حساس این ناحیه می شود.
  • ۰۸:۵۰   ۱۳۹۴/۸/۲۵
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست
    ⇦ لکه پوســـــتی و کـــــک و مـک ⇨

    برای بسیاری از افراد وجود لکه های پوستی و یا کک و مک یک معضل به شمار میرود.
    ✔️ روشهای رفع لکه ها :

    1. ماست ترش:
    ماست ترش و کمی زردچوبه را با هم مخلوط کرده و به مدت 5 تا 10 دقیقه روی پوست قرار دهید و سپس بشوئید.

    2- عرق کاسنی :
    بهترین عرق برای پوست میباشد بسیار خنک و باعث پاکسازی کبد از سموم میشود
    صبح 3 قاشق از این عرق را در یک لیوان آب بریزید و میل کنید (ناشتا)
    تا یک ساعت بعد هم چیزی نخورید

    3. آبلیمو:
    مخلوطی از گلاب ، آب خیار و آبلیمو را روزانه به پوست خود بمالید و یا میتوانید آبلیمو را با کمی عسل مخلوط کرده و استفاده کنید.

    4. سیب زمینی:
    سیب زمینی را رنده کنید و آن را صاف کرده و از آب آن روی پوست بمالید.

    5. بادام : منبع غنی ویتامین E است. چند عدد بادام را آسیاب کرده و با روغن چوب صندل مخلوط کنید و به صورت ماسک روی لکه ها قرار دهید.
    6. آلوئه ورا:
    این گیاه یک روشن کننده پوستی طبیعی به شمار میرود و میتواند به راحتی لکه ها را حذف کند. شما میتوانید ژل این گیاه را روی لکه ها بمالید و بعد از چند دقیقه بشوئید.
  • leftPublish
  • ۰۸:۵۲   ۱۳۹۴/۸/۲۵
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست
    تأثــــــیر بیمــاری های کلیوی بر پوســــــت، مو و ناخن

    بیماران مبتلا به نارسایی کلیه در طول درگیری درازمدت یا دائمی با این بیماری همواره دچار عوارض فراوانی می شوند که هریک به نوبه خود دردسرآفرین و مشکل زا هستند. از آنجا که نارسایی کلیه با جان فرد مبتلا سر و کار دارد، همواره مورد توجه مردم بوده است...

    این بیماری عوارضی هم دارد که چندان به چشم نمی آیند ولی برای فرد مبتلا بسیار مهم هستند. یکی از این عوارض و ضایعات، مشکلات پوستی است. این مشکلات معمولا خطر جانی برای بیمار ندارند اما مستقیم در کیفیت زندگی او تاثیرگذارند.
    دکتر غلامحسین غفارپور، متخصص پوست و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، درباره این بیماری ها می گوید: «نمی توان به این دلیلدرد که بیمار دچار نارسایی کلیه با بیماری نسبتا جدی و مادام العمری دست به گریبان است، کیفیت زندگی او را در نظر نگرفت و از عوارض جانبی بیماری اش غافل شد چون هر یک از این عوارض می توانند حتی بیشتر از خود بیماری –چه از نظر سلامت جسمی و چه از نظر سلامت روانی به فرد مبتلا آسیب برسانند.»

    دکتر آریا جنابی، متخصص بیماری های کلیه و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز معتقد است: «یکی از اهداف درمان این بیماران، کم کردن عوارض پوستی است زیرا علاوه بر تاثیر جسمی، می تواند نقش روانی در تداوم و پیگیری درمانشان داشته باشد. اگر بتوان عوارض و ضایعات پوستی این بیماران را کاهش داد، از نظر اجتماعی وضعیت مطلوب تری پیدا می کنند و می توانند به زندگی عادی بپردازند.» عوارض پوستی ناشی از نارسایی کلیه در مراحل اولیه بیماری بروز نمی کنند و افرادی که به نوع خفیف تر بیماری های کلیوی مبتلا هستند، معمولا دچار این عوارض نمی شوند. این تغییرات و عوارض به تدریج و در طول زمان به وجود می آیند و با پیشرفت بیماری و بی توجهی تشدید می شوند. مشکلات پوستی ممکن است از تغییر رنگ پوست، ضایعات پوستی، خارش و ریزش موها تا کبودی های موضعی، تورم اندام ها و... باشند و بسیاری از آنها با توجه بیشتر تا حدودی بهبود پیدا می کنند.

    ● تغییر رنگ پوست
    تغییر رنگ پوست به خصوص پوست چهره، یکی از شکایت های رایج بیماران کلیوی است. دکتر جنابی در مورد این تغییر رنگ چهره به زرد مایل به نارنجی توضیح می دهد: «علت بروز این عارضه، ناتوانی کلیه در دفع سموم بدن و رسوب این سم ها در لایه های پوست نواحی مختلف بدن از جمله صورت است. البته ممکن است کم خونی نیز در این تغییر رنگ پوست موثر باشد. یکی از هورمون های مهمی که در خون سازی نقش دارد، اریتروپوئیین است. ایجاد نارسایی در عملکرد کلیه، به تدریج باعث اختلال و کاهش میزان ترشح این هورمون که از کلیه ها ترشح می شود و این وضعیت در نهایت باعث کم خونی و تیره شدن رنگ پوست خواهد شد.» دکتر غفارپور نیز برطرف شدن این مشکل را در درمان کم خونی و نارسایی کلیه می داند و می گوید: «برای درمان موضعی تیرگی های ایجاد شده، می توان هفته ای چند بار و در شب از کرم های روشن کننده استفاده کرد.»

    ● خشکی و خارش پوست
    دکتر جنابی، خشک شدن پوست را از دیگر عوارض پوستی بیماری های کلیوی برمی شمارد و می گوید: «در بیماران مبتلا به نارسایی کلیه، پوست طراوت و لطافت خود را از دست می دهد، حالت شکننده پیدا می کند و دچار خارش های گسترده یا محدود می شود. این خارش باعث می شود فرد مدام پوست خود را بخاراند و همین کار باعث به وجود آمدن خراش های پوستی می شود.»

    ● ضایعه های پوستی
    دکتر جنابی در مورد ضایعات پوستی ای که برخی بیماران مبتلا به نارسایی کلیه به آن دچار می شوند، خاطرنشان می کند: «به دلیل رسوب برخی ترکیب ها از قبیل فسفات ها و دیگر ترکیب های فسفردار، ضایعات برجسته ای در سطح پوست نواحی مختلف بدن این بیماران به وجود می آید. در مراحل اولیه نارسایی پیشرفته کلیه قطره های برفک مانندی به نام «شبنم اورمیک» روی پوست و بیشتر در نواحی ساق پا ایجاد می شود. این ضایعات بیشتر در افرادی که نارسایی پیشرفته کلیه دارند و هنوز تحت درمان دیالیز قرار نگرفته اند، دیده می شود و بعد از شروع دیالیز برطرف خواهندشد.» دکتر غفارپور نیز به «ضایعات سوراخ کننده پوست» اشاره می کند و در مورد مشخصات این ضایعات می افزاید: «این ضایعات، دانه های برجسته زیرپوستی ای هستند که حالت گنبدی شکل دارند و قسمت میانی شان کمی گود است. اندازه آنها گاهی به یک نخود هم می رسد و بیشتر در نواحی ساق پا دیده می شوند. ضایعات سوراخ کننده پوست به شدت خارش دار هستند و با پمادهای کورتیکواستروییدی قوی که خاصیت ضدالتهابی و ضدتکثیر پوستی دارند، درمان می شوند.»

    ● تورم پوست
    معمولا بیماری های کلیوی باعث دفع پروتئین زیاد از بدن می شوند و در نتیجه میزان آلبومین خون کاهش پیدا می کند و یکی از عوارض جدی کاهش آلبومین، ایجاد تورم در پوست است.

    دکتر جنابی دلیل این عارضه را تجمع آب در بافت زیر پوست می داند و می افزاید: «


    این عارضه در ناحیه جلوی شکم با وضوح بیشتری دیده می شود. همچنین در ساعت های اولیه صبح تورم در اطراف چشم ها به خصوص در کودکانی که دفع پروتئین دارند، قابل مشاهده است. این تورم در ساعت های بعدی روز به خصوص در بیماران دارای تحرک بیشتر، به تدریج در پاها بروز می کند.» دکتر غفارپور دلیل ایجاد این تورم و چین خوردگی ها در پوست بیماران مبتلا به نارسایی کلیه را این گونه توضیح می دهد: «لایه شاخی پوست در این بیماران توانایی نگهداری آب را در خود از دست داده است. درمان این مشکل نیز به کیفیت درمان نارسایی کلیه بستگی دارد ولی استفاده از کرم های محتوی اوسرین، لانولین، گلیسیرین، پارافین یا وازلین می تواند بهبود نسبی ایجاد کند.»

    ● ضعف ناخن ها
    بیماری های کلیوی، تغییراتی هم در ناخن ها می دهند. در برخی مبتلایان، بستر ناخن ها که در افراد سالم به وضوح دیده می شود، دیده نمی شود، محو می شود یا به سمت جلوی ناخن پیشروی می کند و در این حالت ناخن منظره سفید رنگ پیدا خواهد کرد. این عارضه بیشتر در بیمارانی که ابتدا آلبومین سرم آنها کاهش می یابد، دیده می شود. دکتر غفارپور در این باره می گوید: «درمان این عارضه به درمان نارسایی کلیه بستگی دارد ولی به بیماران توصیه می شود ضمن پیگیری درمان بیماری خود، بعد از شستشوی دست، پوست دست و سطح ناخن خود را با یک کرم مرطوب کننده مرطوب کنند.»

    ● ریزش مو و عوارض دیگر

    کم مویی و ریزش مو در نواحی انتهایی اندام ها به ویژه در دست ها و پاها از عوارض نارسایی کلیه است. در نواحی ساق و روی پای این بیماران مویی نمی روید. در برخی موارد ریزش و شکنندگی موی سر، به دلیل کاهش فاکتورهای خونی مانند اسید فولیک و روی افزایش می یابد و حتی گاهی طاسی های موضعی را در پی دارد. از عوارض دیگر پوستی در بیماران کلیوی کبودی هایی نیز که در پوست این بیماران دیده می شود، به دلیل اختلال انعقادی و عملکرد پلاکت هاست و معمولا در نواحی ای مثل ساق پاها، دست ها و شکم دیده می شود که احتمال وارد شدن ضربه های هر چند خفیف به آنها بیشتر است....
  • ۰۸:۵۲   ۱۳۹۴/۸/۲۵
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست
    ✔️ روغن جوانه گنــــــــــدم ✔️
    ✍سرشار از ویتامین E و اسیدهای چرب ضروری و امگا 3و امگا 6 می باشد. وجود درصدبالای ویتامین E در این روغن آثار زیانبار رادیکالهای آزاد در پوست را خنثی نموده و از پیری زودرس پوست و پیدایش چین و چروک جلوگیری می کند. استفاده از روغن جوانه گندم در محصولات آرایشی و بهداشتی برای درمان ناراحتی های پوستی مثل اگزما و پسوریازیس بسیار مفید می باشد. برطرف کننده چین وچروک پوست صورت، التیام بخش و استحکام دهنده پوست، محافظت در برابر پرتو فرابنفش آفتاب می باشد.
  • ۰۸:۵۲   ۱۳۹۴/۸/۲۵
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست
    ✔️ روغن جوانه گنــــــــــدم ✔️
    ✍سرشار از ویتامین E و اسیدهای چرب ضروری و امگا 3و امگا 6 می باشد. وجود درصدبالای ویتامین E در این روغن آثار زیانبار رادیکالهای آزاد در پوست را خنثی نموده و از پیری زودرس پوست و پیدایش چین و چروک جلوگیری می کند. استفاده از روغن جوانه گندم در محصولات آرایشی و بهداشتی برای درمان ناراحتی های پوستی مثل اگزما و پسوریازیس بسیار مفید می باشد. برطرف کننده چین وچروک پوست صورت، التیام بخش و استحکام دهنده پوست، محافظت در برابر پرتو فرابنفش آفتاب می باشد.
  • ۰۸:۵۵   ۱۳۹۴/۸/۲۵
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست
    {{{ بطور کلي مي توان پوست را به 5 نوع تقسيم بندي کرد}}}

    1-پوست طبيعي:در اين نوع پوست، تمام اجزاء پوست به اندازه و به موقع فعاليت مي کنند و پوست نه خيلي خشک است و نه خيلي چرب. رطوبت پوست در حد مطلوب بوده و پوست از نظر ظاهري کاملاً صاف بوده، چرب و روغني به نظر نرسيده و منافذ آن گشاد نيستند. اين نوع پوست کاملاً قابل انعطاف است و صابون را به خوبي تحمل مي کند. اين نو ع پوست ها، هر چند کم دردسرسازترين پوست ها هستند بايد مراقبت کافي به عمل آورد تا ديرتر دچار تغييرات پيري شوند.

    2-پوست خشک: پوست هايي هستند کشيده و نازک و خشک که بسيار به سرما و شستشو با صابون هاي معمولي حساس بوده و به سهولت تحريک مي شود. مقدار منافذ پوست در اين نوع پوست ها بسيار کم است و گاه هيچ منفذي را نمي توان پيدا کرد. اين افراد معمولاً پس از شستشوي پوست صورت، احساس کشيدگي پوست به خصوص روي گونه ها مي کنند. اين پوست ها نسبت به نور آفتاب و شرايط نامساعد جوي مثل باد نيز بسيار حساس مي باشند. خشکي پوست موجب مي شود تا اين نوع پوست ها زودتر از ديگر انوع پوست دچار چين و چروک گردد. در ابتدا خطوط ظريفي در اطراف چشم و لب ها تشکيل مي شود که اگر مراقبت هاي ويژه انجام نگيرد، تبديل به چروک خواهند شد. خشکي پوست بدليل کم بودن ترشحات غدد سباسه (چربي) و نيز تبخير بيش از حد آب در سطح پوست است. خشکي پوست مي تواند منشأ داخلي يا خارجي داشته باشد. منظور از منشأ داخلي اين است که فرد مبتلا به خشکي پوست ژنتيکي است مثلاً ممکن است مبتلا به اگزماي سرشتي (درماتيت آتوپيک) است و يا نوعي بيماري پوست بنام ايکتيوز باشد. منظور از منشأ خارجي اين است که فردي بواسطه مسائل شغلي وي تحريکات بيروني دچار خشکي بيش از حد پوست شده است. مثلاً کسانيکه به هر دليل با مواد شوينده زياد سر و کار دارند يا مثلاً با مواد شيمايي خاصي تماس دارند ممکن است دچار خشکي بيش از حد پوست گردند.
    پوست هاي خشک بطور کلي مستعد پيري زودرس هستند و چين و چروک در صورت عدم مراقبت هاي لازم در سنين پايين روي پوست ايجاد خواهد شد. مصرف مکرر مرطوب کننده ها و چرب کننده ها در اين پوست ها ضروري است.

    3-پوست چرب: در اين نوع پوست، فعاليت غدد سباسبه (چربي) بيشتر از حد معمول است. در پوست چرب، ضخامت لايه شاخي و کراتينيني بيشتر است و همين امر سبب ضخيم تر به نظر رسيدن اين نوع پوست مي گردد. اغلب يک لايه چربي روي اين گونه پوست ها وجود دارد که موجب براق به نظر رسيدن آن شده و هم چنين اغلب منافذ باز فراوان و بعضاً گشادي در اين پوست ها وجود دارد. صورت اين افراد صبح ها هنگام بيدار شدن از خواب، چرب و براق است. گاه دانه هاي سرسياهي بنام کومدون نيز در اين پوست ها قابل مشاهده است. بايد بدانيم که اين نوع پوست ها برخلاف پوست هاي خشک بسيار مقاوم بوده و ديرتر دچار چين و چروک مي شود. پوست چرب نياز به مراقبت فراوان دارد و به علت جذب آسان آلودگي هاي هوا و نيز گرد و غبار محيط بايد هميشه تميز و دور از آلودگي باشد و براي اين منظور گاه لازم است فرد، روزانه دو تا سه بار صورت خود را با صابون بشويد. در اين حالت هميشه بايد پوست را با نوعي کرم مرطوب کننده ملايم و فاقد چربي پوست را مرطوب نگه داشت زيرا پوست هاي چرب مستعد آکنه و جوش زدن بوده و اگر فردي براي مرطوب کردن پوست از کرم هاي سنگين و چرب استفاده کند احتمال رخداد يا تشديد آکنه افزايش مي يابد. از نظر پيشگيري از ايجاد چين و چروک اين نوع پوست ها جزء بهترين پوست ها مي باشند، در ضمن رخداد سرطانهاي پوست در پوست چرب نيز کمتر است.

    4-پوست مختلط يا mixed: بيشتر خانم ها داراي اين نوع پوست هستند بدين معني که پوست پيشاني و بيني چرب بوده و بقيه نواحي بخصوص اطراف چشم و گونه ها خشک مي باشد، اصطلاحاً به ناحيه چرب اين نوع پوست ها ناحيه T مي گويند. نگهداري اين نوع پوست ها نسبتاً مشکل است زيرا افراد بايد براي نواحي چرب مراقبت مربوط به پوست هاي چرب و براي نواحي چشم مراقبت هاي لازم براي پوست هاي خشک را بعمل آورد.

    5-پوست حساس: اين پوست ها معمولاً خيلي خشک بوده، در لمس سفت به نظر مي رسد و به سهولت دچار التهاب و تحريک مي گردد. اين پوست ها قادر به تحمل بسياري از کرم هاي مرطوب کننده وحتي ضدآفتاب ها نيستند. عطر و بوي کرم براي اين پوست ها آزاردهنده بوده و به سرعت دچار قرمزي والتهاب و حتي پوسته ريزي مي شوند. مراقبت از اين نوع پوستها بسيار مشکل است و فرد بايد از فرآورده هاي آرايشي و بهداشتي مخصوص پوست هاي حساس که داراي حداقل مواد نگهدارنده و نيز فاقد عطر باشد استفاده نمايد و با آزمودن فرآورده هاي مختلف، محصول مناسب و سازگار با پوست خود را پيدا کند. فراموش نکنيد که اين پوست ها بسيار نسبت به نور آفتار و تغييرات دماي محيط نيز حساس هستند. اين افراد از ضدآفتاب هاي فيزيکي و ضد


    آفتاب فاقد مواد شيميايي استفاده کنند و براي آنها استفاده از ضدآفتاب هاي مخصوص بچه ها توصيه مي شود.
    بيماراني که پوست حساس دارند بايد در مصرف برخي داروهاي موضعي شامل اسيدهاي ميوه، ويتامين هاي E,C لانولين، پروپيلين گليکول و رتيوئيدها (که براي درمان آکنه استفاده مي شود)پرهيز نمايند.
    منبع: فصل نامه بهداشت پوست و مو
  • ۰۸:۵۶   ۱۳۹۴/۸/۲۵
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست
    ★ حفظ نـظافت و مراقبـت از ناف ★

    ✍ ناف قسمتی از بدن است که شاید تمیز کردن آن کمی سخت باشد، مخصوصاً بخاطر اینکه معمولاً آن را فراموش می‌کنیم. خوشبختانه، به کنار از حمام کردن‌ها و دوش‌ گرفتن‌های معمول، خیلی نیاز به تمیز کردن جداگانه نافتان ندارید، مخصوصاً اینکه باکتری‌های بسیار مفیدی در آن وجود دارد. اما اگر اخیراً نافتان را سوراخ کرده‌اید یا احساس می‌کنید که نیاز به تمیز کردن دارد، این مقاله می‌تواند راهنمایی‌تان کند.

    ⌛️✍ مـــــراحل

    ۱. وسایل موردنیاز را جمع‌آوری کنید. به جز گوش‌پاک‌کن‌، وسایل مورد نیاز خاصی برای تمیز کردن ناف وجود ندارد و افراد مختلف از وسایل مختلفی برای این منظور استفاده می‌کنند. ببینید برای شما چه وسیله‌ای بهتر عمل می‌کند. می‌توانید از وسایل زیر استفاده کنید:

    • گوش‌پاک‌کن‌
    • آب
    • روغن بچه
    • پروکسید هیدروژن
    • الکل

    ۲. یک سر گوش‌پاک‌کن را در هر محلولی که انتخاب کرده‌اید فرو کنید و آن را به آرامی وارد سوراخ نافتان کنید و در آن بچرخانید. دقت کنید که داخل ناف را نباید خیلی سفت فشار دهید.

    ۳. گوش‌پاک‌کن‌های کثیف را دور ریخته و اگر احساس می‌کنید، نافتان هنوز کثیف است، عمل را با یک گوش‌پاک‌کن‌ تمیز تکرار کنید.

    ۴. وقتی کارتان تمام شد، یک گوش‌پاک‌کن‌ تمیز بردارید و با آن باقیمانده محلولی که در نافتان مانده است را تمیز و خشک کنید.

    ۵. اگر دوست دارید می‌توانید برای داخل نافتان از اسپری یا دئودورانت مخصوص ناف استفاده کنید.

    ✔️ ⌛️✍ مراقبـــــت از ناف

    ۱. اگر نافتان را سوراخ کرده‌اید، هرازچندگاهی پیرسینگ‌تان را درآورده و نافتان را در محلول آب‌نمک خیس کنید. آب‌نمک محیط ناف را تمیز و ضدعفونی کرده و باعث می‌شود دیگر محل مناسبی برای رشد باکتری‌ها نباشد.

    ۲. بعد از حمام کردن حتماً داخل نافتان را خشک کنید. رطوبت زیاد رشد باکتری‌های مضر را تسهیل می‌کند. یادتان باشد، در ناف شما بیش از ۱۵۰۰ باکتری سالم می‌تواند زندگی کند که مطمئناً نمی‌خواهید باکتری‌های مضر برای آنها دردسر ایجاد کنند.

    ۳. به خاطر داشته باشید که نیاز به تمیز کردن منظم نافتان نیست. همین که به طور منظم حمام کنید و دور شکم و دور نافتان را صابون بزنید دیگر جای نگرانی نخواهد بود. ناف شما برخلاف دندان‌هایتان نیاز به مراقبت دائمی ندارد.

    ۴. قبل از حمام کردن به داخل نافتان کمی روغن‌نارگیل یا روغن‌زیتون بزنید. روغن باعث می‌شود کثیفی‌ها و ذرات دیگر راحت‌تر با شستشو بیرون بیایند.

    ۵. اگر نافتان خشک است، از نئوسپورین استفاده کنید. با حرکت آرام و دورانی از دور ناف شروع کرده، کرم را بمالید و کم‌کم وارد ناف شوید. سپس کرم‌ها را با گوش‌پاک‌کن‌ تمیز کنید.

    ✔️⌛️✍ نــــکات

    • کسانی که نافشان بوی بد می‌دهد و قرمز می‌شود، بهتر است از مواد شستشوی مخصوص پوست‌های حساس استفاده کنند. یکی از عمده‌ترین دلایل بو گرفتن داخل ناف، شستشوی آن با صابون و بعد خوب خشک نکردن آن است. به همین دلیل پوست ناف خشک و حساس می‌شود.
    • ناف یک محیط بسته روی شکم شماست. هیچ چیز از آن راه نمی‌تواند وارد بدنتان شود. اگر برای شستن آن نگران می‌شوید، با پزشکتان صحبت کنید.

    ✖️ هشـــــــــدارها ✖️

    • هیچوقت اشیاء تیز یا کثیف وارد نافتان نکنید.
    • اگر نافتان خارش یا سوزش داشت، به پزشک مراجعه کنید. ممکن است عفونت کرده باشد.
    • اگر موقع تمیز کردن ناف، به طور تصادفی خودتان را زخمی کرده‌اید، از پزشک کمک بگیرید.
    • موقع تمیز کردن نافتان خیلی دقت کنید. عجله کردن در این کار ممکن است به شما آسیب بزند.
    • الکل و گوش‌پاک‌کن‌‌ها را دور از دسترس بچه‌ها قرار دهید.
    • اگر مشکلی در محل پیرسینگ نافتان احساس کردید، حتماً با فردی که این کار را برایتان انجام داده تماس بگیرید. اگر می‌ترسید عفونت کرده باشد، حتماً به پزشک مراجعه کنید.
    • اگر نافتان را سوراخ کرده‌اید، حتماً دستوراتی که به شما داده می‌شود را رعایت کنید. ممکن است به شما گفته شود که نباید از الکل یا نوع و جنس خاصی از پیرسینگ‌ها استفاده کنید.
  • leftPublish
  • ۰۸:۵۷   ۱۳۹۴/۸/۲۵
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست
    با «مو خــــــــــوره» چه کنیـــــم؟
    هرچه شستشوی مو با خشونت بیشتری انجام شود امکان ایجاد موخوره بالاتر می‌رود.
    ✔️یک متخصص پوست و مو گفت: ایجاد «مو خوره» به جنس مو و استحکام آن بستگی دارد. هرچه ضخامت تار مو نازک‌تر باشد، موها بیشتر در معرض موخوره قرار دارند، همچنین عامل دیگر در ایجاد موخوره‌، نحوه شستشو و برخورد با مو است.

    ✔️دکتر سیما رسایی اظهار کرد: هرچه شستشوی مو با خشونت بیشتری انجام شود امکان ایجاد موخوره بالاتر می‌رود. شانه کردن، خشک کردن خشن مو، سشوار کشیدن یا اتو کردن موی خیس نیز می‌تواند در بروز موخوره موثر باشد.
    ✔️افرادی که به طور مکرر از رنگ‌های مو به صورت دکلره استفاده می‌کنند در معرض موخوره بیشتری نسبت به دیگران قرار می‌گیرند. قسمتی از مو که دچار موخوره شده است تنها با کوتاه کردن درمان می‌شود.

    ✔️رسایی درباره اقدامات لازم جهت جلوگیری از ایجاد موخوره گفت: استفاده از شانه‌هایی با دنده‌های درشت، استفاده از شامپوهای ترمیمی برای موهای خشک و آسیب‌دیده و روغن زدن به مو بعد از شستشو می‌تواند در جلوگیری از ایجاد موخوره به فرد کمک کند.

    همچنین می‌توان برای نرم شدن و جلوگیری از خشکی مو از شامپوهای نرم‌کننده استفاده کرد به این ترتیب که چند دقیقه نرم کننده را بر روی مو قرار دهند، سپس مو را آب‌کشی کنند. استفاده از درمان‌های سنتی مانند قرار دادن حنا و تخم‌مرغ بر روی مو تاثیری در درمان موخوره ندارد و در صورت آسیب‌دیدگی شدید مو باید از قرص‌های مکمل خوراکی برای درمان استفاده شود.
  • ۰۸:۵۷   ۱۳۹۴/۸/۲۵
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست
    موخــــــــــوره (SPLIT ENDS) چیست؟
    زمانی که ساقه مو از درازا شکاف برمیدارد و سر مو شاخ شاخ می گردد، به آن موخوره شدن مو می گویند. در این حالت کوتیکول محافظ مو آسیب میبیند و فـیبر داخلی مو فرسوده میگردد.
    عوامل ایجاد موخوره:
    ۱- سشوار و اتو حالت دهنده مو چربی طبیعـی مــو را از میان برده که سبب موخوره میشوند
    ۲- کمبود آب بدن: آب فراوان بنوشید.
    ۳- برس کشیدن موهای خیس: چـون ســبب کشیدگـی ساقه مو شده و موها آسیب میبینند.
    ۴- از گیره و سنجاق سر کمتر استفاده کنید.
    ۵- در معرض زیاد نور خورشید قرار نگیرید.
    ۶- در محصولات مو حاوی الکل استفاده نکنید.
    ۷- استـفاده از رنـــگ مــو و فر کردن مو نیز سبب موخوره میگردد.
    سـعی کنید سر موهای خود را برای پیشگیری از موخوره شدن هر ۶ هفته یکبار اندکی کوتاه کنید.
  • ۰۸:۵۷   ۱۳۹۴/۸/۲۵
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست
    یکی از نرم کننده های طبیعی و خانگی برای مو،عسل است.دو قاشق سوپخوری عسل را در ۴ فنجان آب گرم بریزید و مخلوط کنید سپس آن را بعد از شامپو کردن به روی موها ریخته تا مدتی بر روی موها بماند و موهایتان را نرم کند.
  • ۰۸:۵۸   ۱۳۹۴/۸/۲۵
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست
    تا جایی که ممکن است از گرما دوری کنید.گرما بدترین دشمن موهای شما است اما کنار گذاشتن سشوآر و اتوی مو به طور کامل نیز مشکل است.بنابراین بهتر است قبل از گرما دادن به مو،از یک سرم مقاوم کننده ی در برابر گرما به موهایتان بزنید.قبل از سشوآر کشیدن موهایتان را با حوله خشک کنید این راهی است که ضرر گرما روی می مرطوب را به حداقل می رساند.هم چنین،از اتوی مو و بابلیس نیز هراز چند گاهی استفاده کنید نه به طور دائم.
  • ۰۸:۵۸   ۱۳۹۴/۸/۲۵
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست
    از شامپوهایی که حاوی الکل هستند دوری کنید،چرا که موهایتان را خشک و شکننده می کنند.از شامپوهایی استفاده کنید که حاوی ترکیبات طبیعی است.هم چنین شستن بیش از حد مو با شامپوهای ناملایم انتهای موهایتان را خشک می کند.در نتیجه شما نباید موهایتان را بیشتراز سه بار در هفته بشویید و بهتر است که یک روز در میان موهایتان را بشویید نه هرروز.هم چنین جهت شستشو از آب گرم استفاده نکنید.
  • ۰۸:۵۹   ۱۳۹۴/۸/۲۵
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست
    استفاده بیش از حد از وسایل حرارتی ، نظیر انواع اتوهای مو برای فر یا صاف کردن ، اصلی ترین دلیل موخوره محسوب می شود. برای محافظت مو در برابر حرارت، از یک نرم کننده مناسب استفاده کنید. هنگام استفاده از سشوار نیز بهتر است دهانه آن را به بالا و وسط ساقه مو نشانه بگیرید. چرا که نوک مو به راحتی می سوزد، بگذارید آنها خود به خود خشک شوند.
  • ۰۸:۵۹   ۱۳۹۴/۸/۲۵
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست
    مو را روزانه شانه کنید تا روغن های طبیعی به صورت برابر در سراسر مو پخش شود، از فرق سر تا نوک موها . اگر با بی دقتی موهای خیس را شانه کنید منجر به شکستگی مو می شود. باید گره های مو را با یک شانه دندانه درشت و پهن باز کنید. زمانی که می خواهید گره را باز کنید به منظور جلوگیری از تولید الکتریسیته و مجعد شدن و در نتیجه شکستگی مو ، باید به آرامی از پایین مو تا بالای مو شانه کنید.
  • ۰۸:۵۹   ۱۳۹۴/۸/۲۵
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست
    █ نکتـــــه ای مهم برای برنزه کردن █‌‌

    ‌‌✍ برنزه کردن پوست در میان خانم ها رواج یافته و روش های متعددی نیز وجود دارد. در اینجا اشاره ای به برنزه کردن داریم.
    برای برنزه شدن باید به نکاتی توجه داشت تا کمترین آسیب متوجه شما شود.
    ⇩ ▓▒ توصیــه ای مهم ▒▓⇩
    برنزه شدن هنوز در ایران یک مد فصلی است و با این که سولاریوم ها در تمام طول سال فعال هستند، اما تابستان ها مشتریان بیشتری دارند. در کنار این دستگاه ها، عده ای هستند که همچنان برنزه شدن طبیعی را ترجیح می دهند و در استخرهای روباز، همچنان می توان طرفداران خورشید را دید که خودشان را زیر نور آن کباب می کنند.

    ✖️ وزارت بهداشت استفاده از دستگاههای سولاریوم را تأیید نکرده است.✖️

    پیشنهاد می شود جلسات اول استفاده از سولاریوم، جلسات کوتاه ۳ تا ۵ دقیقه ای باشند و ظرف ۴ هفته به تدریج به جلسات ۲۰ دقیقه ای برسند تا برنزه شدن با کیفیت بهتری اتفاق بیفتد. مکانیسم برنزه شدن در سولاریوم و جلوی نور آفتاب به یک صورت است و در هر دو مورد، افزایش ترشح ملانین اتفاق می افتد اما در سولاریوم، به خاطر زمان کوتاه و شدت بالای مواجهه، اشعه فرابنفش به لایه های عمقی پوست نمی رسد. به همین دلیل هم هست که رنگ برنزه در سولاریوم، کاهی تر از رنگ برنزه در آفتاب به نظر می رسد.

    ✔️ لوسیون یا کرم ضد آفتاب
    برای پیشگیری از هر نوع صدمه پوستی استفاده از کرم ضدآفتاب حداقل نیم ساعت قبل از بیرون رفتن از منزل و مواجهه با هوا ضروری است.

    ✔️ از شوینده گیاهی استفاده کنید
    به جای اینکه پوست خود را با آب سرد یا معمولی بشوید، می توانید آن را با آب و شیر بشویید. روش دیگر مراقبت از پوست در تابستان، استفاده از دم کرده های گیاهی است.

    ✔️ مرطوب نگاه داشتن پوست
    مرطوب کننده ها نه تنها از خشک شدن پوست جلوگیری می کنند، بلکه در هر شرایط آب و هوایی پوست را التیام می دهند. اما قبل از اینکه مرطوب کننده را خریداری کنید، نوع پوست خود را بشناسید و مرطوب کننده را مطابق آن انتخاب کنید.
  • ۰۸:۵۹   ۱۳۹۴/۸/۲۵
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست
    وقتی شامپو یا نرم کننده می زنید بیشتر بر نقطه انتهایی آن تمرکز کرده تا ساقه آن تقویت شود. به گزارش پرشین وی همچنین بهتر است از شامپو و نرم کننده های تقویتی استفاده کنید. شامپو مو را تقویت کرده در حالی که نرم کننده ساقه های جدا شده و موخوره را به هم می چسباند تا ظاهر شکسته آن را کم کند. ترفند دیگر آن است که سر خود را با آب خنک آبکشی کنید تا لایه خارجی مو محکم شود.
  • برای شرکت در مباحث تبادل نظر باید ابتدا در سایت  ثبت نام  کرده، سپس نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد نمایید؛    (Log In) کنید.
موضوع قبل
زیربخش
موضوع بعد
آخرین پست های این تالار
آخرین پست های این بخش
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان